Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çarşaf Giyen Bacılarımızın Dikkatine

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
C Çevrimdışı

cosmo

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bizlerin ayetleri bu şekilde kendimizce yorumlamamız biçok yanlışa yol açabilir. Mesela bakara suresinde 'kendinizi tehlikeye atmayın' bununla ilgili bir ayet var, biz bu ayeti okuduğumuzda nefsimizi öldürmemeyi tehlikeye atmamayı anlıyoruz ama Sahabeden Ebu Eyyub El Ensari açıklıyor bu ayetin neden indiğni ve neyi kastettiğini, ve görüyoruz ki bizim anladığımızdan çok çok farklı. A.ibni Mesud R.anh da görünen kısımları müstesna ayetini elbisenin altta kalan kısımları olarak yorumlamıştır. Görüldüğü üzere bizim anladığımız da yorumladığımızdan çok daha farklı ama o Sahabe olduğu için elbette ki Kuran'ı tefsir etmesi bizimkinden daha doğru ve isabetlidir, yani elbette onun tefsiri daha doğrudur
Göz sorunlarına gelirsk Aişe R.anhın yada dier hanım sahabelerin bu emre uymaları sonucunda herhangi bir göz sorunu yaşadıklarını bilmiyorum. Ben de bayan olduğum ve yüzümü örttüğm için biliyorum gerçekten gözlerimde sıkıntı yok elh hatta olan sıkıntılarım da sona erdi elh
''A.ibni Mesud R.anh da görünen kısımları müstesna ayetini elbisenin altta kalan kısımları olarak yorumlamıştır.''demissin.

Baktim da böyle birşey bulamadım.Paylasirsan öğrenmiş oluruz.Bir de görünen kısımlardan maksat elbisenin alta kalan, senin dediğin gibi istemeden ,kazara olan kısımlar murat olsa ayette ''kazara'' diye bir ifadenin olması gerekmez mi?Yanlış anlamada ayeti çarpıtmak gibi değil mi bu resmen?''görünen kısımları'' diyor.elbisenin altta kalan kısmı ya da kazara görünen kısmı demiyor.

Ayrıca bir göz kapalı iken,diğer göz ile uzun sure bakmanin goz sagligini olumsuz yonde etkileyebilecegi ''ilmi bir gerçek''tir.Billahsa gözlerinden rahatsız olan birini daha çabuk ve daha çok etkiler.İki göz arasında farklı numara boyutlarının oluşumuna neden olur.Sen sağlıklı olabilirsin ama herkes için geçerli olmayabilir.Anladin mi simdi ^Kala^ ne demek istediğimi.
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Abi sen bayan değilsin bilmiyorsun. Elbisenin altı kazara görünmüyor ki, cilbabın altından ne yaparsan yap illa ki görünüyor. Bir dieri bir Sahabenin hem de abdUllâh ibni Mesud gibi bir sahabenin ayeti çarpıttığını söylemekten Allâh'a sığınırım
İkincisi zaten tek gözü de illa açık kalsın diye bırakan hiç görmedim duymadım, bu emri uygulayan gördüğüm herkes iki gözü de kapatıyor ihtiyaç hasıl olunca biri açılıyor geri kapatılıyor. Aişe annemiz de böyle yapardı diye daha önce söyledim.
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ayrıca bir gözü açık bıraksa da kadınlar Allâh böyle emretmişse Allâh'ın bizim sağlımıza zarar verecek bir şey emrettiğini kim söyleyebilir??? Belki Diyeceksin ki Allâh'ın emrinin böyle olduğunu kim söylüyor, ben de sana diyorum ki Sahabeler diyor. Onlardan daha iyi tefsir edecek varsa bu ayeti buyursun etsin
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İbn Mesud (ra), Nur suresi 31. ayetinde geçen"kendiliğinden görünen kısım müstesna ziynetlerini açmasınlar" ibaresini şöyle tefsir eder:

"Elbiselerinin altlarından görünen kısmıdır." (İbni Ebi Şeybe, Musannef, 3/384; İbni Kesir, Beydavi, Taberi, Kurtubi ilgili ayetin tefsiri)
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Delilleriyle defalarca açıkladım tartışma için sormuyorum denildi lakin iş artık tartışmaya dönüyor Mu'minlere düşen işittik ve itaat ettik demeleridir ha ama Sahabeden daha iyi anlar ve tefsir ederim, ona göre de yaşarım diyebilecek cesareti olan varsa buyursun, nasılsa ahirette hesabı kendisine aittir. Ben sahabeden cilbabı daha farklı tarif edn tek bir görüş dahi bilmiyorum. Sadece zayıf bir hadise binaen cumhuriyet hocaları (!) böyle şeyler söylüyor, sahih hadis varken de zayıfı, sahabe varken de cumhuriyet hocalarını (!) tercih edemem. Edecek olanın kendi problemi. Sadece delilleriyle ilmi bir konuyu açıklamaya çalıştım bundan sonrası bir bayan olarak mahremim olmayan erkeklerle tartışmaya girmem benim için doğru olmaz.
Selâmun aleykum
 
ebu el-fadl Çevrimdışı

ebu el-fadl

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
'görünen kısımlar müstesna" ayetin bu kısmını hocam şöyle açıklamıştı. her toplumun kendinden görünen kısımı farklıdır. çölde yaşayanın farklı afrikada yaşayanın farklı batı da yaşayanın farklı. mesela afrikada yaşayan bacıların dirseklerine kadar açıktır işte onların kendiliğinden görüneni budur.
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İşte maalesef böyle yorumlar çıkabiliyor, eğer böyle yorumlanırsa afrikada yaşayan bazı topluluklardaki kadınlae göğüslerini dahi açıkta bırakıyor nerdeyse tamamen çıplak geziyor, o halde onların görünen kısmı müstesna olan yerleri de göğüsleri mi diyeceğiz. Bu tür yanlış yorumlara kaymamak için en iyisi Sahabelerin görüşlerini almaktır, çünkü onların Kuran'ı tefsir ederken yanılma paylarıyla günümüzdeki kişilerin Kuran'ı tefsir ederken yanılma payları kıyaslanamaz dahi.
 
ruhisukut Çevrimdışı

ruhisukut

Önce tanı sonra bağlan!
İslam-TR Üyesi
Bu tür konularda aklı delil alarak konuşmayın. Allah'tan korkun. Peçe, cilbab, burka, ferace vs konuların hükümleri hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız; arama butonundan aratıp konuyla ilgili detaylara erişebilirsiniz. Eğer sitede bulamazsanız; soru-cevap bölümünden soru sorabilirsiniz. Aksi durumda konu altında aklı delil alan ve sünneti geri plana atan paylaşımlar ve bilgilenmenin dışına çıkacak sözlü atışmalar yaşanırsa konu kilitlenecektir, bilginize.


*Bu tür konularda bakıyorum işin takva boyutunu kadınlarımız erkeklerden daha çok düşünüyor. Ve bu beni mutlu ediyor; Elhamdulillah.
 
C Çevrimdışı

cosmo

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
İbn Mesud (ra), Nur suresi 31. ayetinde geçen"kendiliğinden görünen kısım müstesna ziynetlerini açmasınlar" ibaresini şöyle tefsir eder:

"Elbiselerinin altlarından görünen kısmıdır." (İbni Ebi Şeybe, Musannef, 3/384; İbni Kesir, Beydavi, Taberi, Kurtubi ilgili ayetin tefsiri)
İyde orda ''ziynetin'' ne olduğunu tefsir ediyor senin dediğin ile ne alakası var anlamıyorum.

Bu arada ben seninle neden tartisayim fikrimizi konuşuyoruz.
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
"Ziynet iki türlüdür; görünen ziynet ve gizli ziynet. Görünen ziynet; Arap kadınlarının giymeyi adet edindikleri elbiseleri üzerine giydikleri örtüler ile elbiselerinin altlarından görünen kısmıdır. Gizli ziynet ise kocasından başkasına göstermesi caiz olmayan; sürme, yüzük, bilezik gibi şeylerdir." A.İbni Mesud R.anh kaynak İbni Kesir
 
C Çevrimdışı

cosmo

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
"Ziynet iki türlüdür; görünen ziynet ve gizli ziynet. Görünen ziynet; Arap kadınlarının giymeyi adet edindikleri elbiseleri üzerine giydikleri örtüler ile elbiselerinin altlarından görünen kısmıdır. Gizli ziynet ise kocasından başkasına göstermesi caiz olmayan; sürme, yüzük, bilezik gibi şeylerdir." A.İbni Mesud R.anh kaynak İbni Kesir
Tamam işte kala bende onu diyorum.ibni Mesud da zaten ''ziyneti'' tefsir etmiş. Yoksa ki ''görünen kısımları müstesna ''olan kelamı değil. Ben bunu anlatmaya çalışıyorum.Neyse kala alım değiliz bise değiliz. Oturmuş boş boş tartışıriyoruz.Sanirim sende sıkıldın artık bu tartışmadan en iyisi burda noktalamak.birseyi çözemedik belki ama ayetler üzerine tefekkür etmiş olduk.aleykumselam...
 
ruhisukut Çevrimdışı

ruhisukut

Önce tanı sonra bağlan!
İslam-TR Üyesi
yapılan konuşmaları tartışma değil münaza olarak değerlendirelim inş. yapılan ufak tartışmalar bizim de araştırma yapmamıza ilmimizi arttırmamıza vesile oluyor. Hakkınızı helal ediniz. measseleme

Bunun için münazara ederek konuyu sabote etmenize gerek yok. Sağ üst tarafta arama tuşuna basıp bu konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bin küsür yıldır Müslüman kadının iffetini koruyan peçe hakkında aklı baz alan konuşmalar münazara olamaz.

Konu geçici süreliğine kilitlenmiştir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt