Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çarşaf Giyen Bacılarımızın Dikkatine

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
C Çevrimdışı

cosmo

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Evet Ahzab Suresinin Arapçasında celâbîbihinn diye geçer ki cilbabın çoğuludur. Ve Mu'minlerin kadınlarına cilbablarını örtmeleri emredilmiştir ahzab 59. Tabi çevirilerde kendi kafalarından yorum yapanlar çıktığı için artık insanlar da Arapça bilmediği için o yorumlara bakıp diyor ki hani burda cilbab yazmıyor çevirisinde
Kardeş Merhaba... peki ayetin sonunda ''bu onların tanınmalarına, tanınıp da eza edilmemelerine en elverişli olandır,'' uygun olandır diyor Allah.

Yani cilbab eza gibi bir durumun olduğu-olabilecegi zamanlarda mı giyinilecek bir dış elbisedir yoksa ezanın olmadığı rahatça dışarda dolasabilecekleri zamanlarida mi kapsiyor acaba?Maksadim ilahi kelamı doğru anlamak yanlış anlama lütfen. Arapça bilmediğim ve ayetin indiği şartları vs. neden bilmediğim için soruyorum.cazakAllahu hayranu ve barakatuhu ve mağfiretuhu ve mükafatuhu kesiran kesira...
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allâhumme amin ecmein est. Erkekte kadına karşı zaaf vardır, Rabbim onları böyle yaratmıştır. Ali İmran Suresinde bununla ilgili ayet dahi vardır. O Ayette İnsanoğluna çekici kılınan şeylerden bahseder ve ilk sırada kadın yer alır. Dolayısıyla erkek de bu zaaf, şeytanda bu fitne fesatçılık, kadında da bu çekicilik olduğu müddetçe kadın -kadın açık gezdiği sürece- eziyete uğrar. O yüzden kadın daima cilbabına bürünmelidir. Ancak Rabbimiz hayızdan kesilmiş evlenme ümidi kalmamış kadınlara dış örtülerini bırakmaları konusunda ruhsat tanımıştır ama bırakmamaları da kendileri için daha hayırlıdır (Nur Suresi).
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
YouTube da Şeyh Suleyman Ulvan'ın bir videosu var yüz örtmeyle ilgili google'a "Suleyman Ulvan yüz örtme" diye yazarsanız inş çıkar onu dinlemenizi tavsiye ederim değerli bir alim ve muhaddisdir, Kuran ve Hadis hafızıdır, delilleriyle anlatıyor orada.
 
Şamil Basayew Çevrimdışı

Şamil Basayew

Sabret nefsim Allah bizimle beraberdir..
İslam-TR Üyesi
haddim olmayarak söylemek istiyorum sizce peçe de çok dikkat çekmiyor mu? yani örtünün gayesi dikkat çekmemekken... eleştiri babında söylemiyor bir tartışma konusu olsun diye de açmıyorum. eşimize peçeyi emretmelimiyiz.

Peçenin giyiliş sitiline bağlı bazı peçeler gerçekten dikkat çekmiyor ama bazı peçeler var ki görünce insanı tehlikeye düşürebilir ikinci, üçüncü defa bakıp harama girme riski fazla evvela erkekler olarak gözümüze perde çekmeliyiz ancak kadınlar da (hepsi değil) gözlerine makyaj yapıyor bu cahiliye hareketlerinden kaçınılmalı diye düşünüyorum.
 
C Çevrimdışı

cosmo

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Allâhumme amin ecmein est. Erkekte kadına karşı zaaf vardır, Rabbim onları böyle yaratmıştır. Ali İmran Suresinde bununla ilgili ayet dahi vardır. O Ayette İnsanoğluna çekici kılınan şeylerden bahseder ve ilk sırada kadın yer alır. Dolayısıyla erkek de bu zaaf, şeytanda bu fitne fesatçılık, kadında da bu çekicilik olduğu müddetçe kadın -kadın açık gezdiği sürece- eziyete uğrar. O yüzden kadın daima cilbabına bürünmelidir. Ancak Rabbimiz hayızdan kesilmiş evlenme ümidi kalmamış kadınlara dış örtülerini bırakmaları konusunda ruhsat tanımıştır ama bırakmamaları da kendileri için daha hayırlıdır (Nur Suresi).
Al-Quds...ilgili ayete(nur31) baktım da evet senin dediğin gibi sehvani şeylerle alakalı ama orda Allah : "(Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler."diyor.bunu neden demiş ki o zaman.?

Yani bir diğer ayette eza-cefa-sıkıntı-sarkintilik ile gelen bir zorlukla alakalı iken bu ayet sehvetle-bakmakla-tahrik ile alakalı ve görünen kısımlar müstesna diyor.İki ayeti farklı dusunmemiz gerekmez mi?Yani neden; (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. desin ki o zaman Allah?demek ki açık kalabilecek yerlerde varmış anlamında da ondan soruyorum...
 
C Çevrimdışı

cuheyman el-uteybi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
değerli yorumlarınız için teşekkür ederim
ben islama aykırı olmamak şartıyla örfe uygun hareket edilmesi ve dikkatleri celb etmeyecek şekilde halkın arasına karışması gerektiği kanısındayım. en doğrusunu Allah svt. bilir.



İyi de Cumhuriyetten öncesine bakarsak eğer peçe bu milletin örfünde de geleneğinde de var di.
images (7).jpg

(Eminönü/Gülhane Park)

Resim osmanlı zamanında kalma.
 
C Çevrimdışı

cuheyman el-uteybi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Al-Quds...ilgili ayete(nur31) baktım da evet senin dediğin gibi sehvani şeylerle alakalı ama orda Allah : "(Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler."diyor.bunu neden demiş ki o zaman.?

Yani bir diğer ayette eza-cefa-sıkıntı-sarkintilik ile gelen bir zorlukla alakalı iken bu ayet sehvetle-bakmakla-tahrik ile alakalı ve görünen kısımlar müstesna diyor.İki ayeti farklı dusunmemiz gerekmez mi?Yani neden; (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. desin ki o zaman Allah?demek ki açık kalabilecek yerlerde varmış anlamında da ondan soruyorum...



Parantez içinde ki yazı, çeviriyi yapanın kendi düşüncesi kardeşim. Ayet Meali değil.
 
ebu el-fadl Çevrimdışı

ebu el-fadl

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İyi de Cumhuriyetten öncesine bakarsak eğer peçe bu milletin örfünde de geleneğinde de var di.Ekli dosyayı görüntüle 19959
(Eminönü/Gülhane Park)

Resim osmanlı zamanında kalma.


elbette peçe osmanlının örfünde vardı lakin bazen fıkıh zamana göre değişiklik gösterebilir. mesela çarşaf bu toplumda çok fazla göze batmazken peçe çok dikkat çekiyor. çarşaf toplumda örfünü hala korurken peçe şuanki örfte yok. demek istediğim şeriatın çizdiği sınırlar içerisinde halkın içine karışmak dikkatleri celpten uzak durmaktan bahsediyorum.
 
C Çevrimdışı

cuheyman el-uteybi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bir misal daha vereyim ''ferace'' bu toplumun örfünde yokken şuanda bir örf olarak benimsenmiş durumda dindarından dindar olmayanına varana karadar her kesimden rabet görüyor. şeriata aykırı olmadıkca bu örf uygulanabilir. ALLAH EN DOĞRUSUNU BİLİR



elbette peçe osmanlının örfünde vardı lakin bazen fıkıh zamana göre değişiklik gösterebilir. mesela çarşaf bu toplumda çok fazla göze batmazken peçe çok dikkat çekiyor. çarşaf toplumda örfünü hala korurken peçe şuanki örfte yok. demek istediğim şeriatın çizdiği sınırlar içerisinde halkın içine karışmak dikkatleri celpten uzak durmaktan bahsediyorum.



Bildigim kadari ile hanefi ve maliki mezhebinde peçe takilmayabilir ama safîi ve hanbeli mezhebinde kadının kendisi avret sayıldığından peçe takılması gerekiyor. Ama peçe takilmayabilir diyen hanefi mezhebinde bile fitne zamanında takılması gerektiği konusunda ittifak etmişlerdir ki zaten fitne zamanında olduğumuzu düşünüyorum. En doğrusunu الله bilir.
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Al-Quds...ilgili ayete(nur31) baktım da evet senin dediğin gibi sehvani şeylerle alakalı ama orda Allah : "(Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler."diyor.bunu neden demiş ki o zaman.?

Yani bir diğer ayette eza-cefa-sıkıntı-sarkintilik ile gelen bir zorlukla alakalı iken bu ayet sehvetle-bakmakla-tahrik ile alakalı ve görünen kısımlar müstesna diyor.İki ayeti farklı dusunmemiz gerekmez mi?Yani neden; (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. desin ki o zaman Allah?demek ki açık kalabilecek yerlerde varmış anlamında da ondan soruyorum...

Üstte bi kardeşin açıkladığı üzere bunlar türkiyedeki bazı kişilerin kendi yorumu, o yüzden parantez içinde yazılmış zaten.

4 mezhebin bu konuda da dier tüm konularda da ictihadında isabet eden görüş alınır dieri bırakılır. Lakin zaten cumhuru ulemaya göre yüz örtünmelidir, örtülmese de olur diyenlerin görüşlerinin dayandığı delilleri ya açık değildir ya sahih değildir. Ama örtülmelidir diyenlerin görüşlerinin dayandığı deliller hem açık hem sahihtir. Bu yüzden onların görüşü alınmalıdır. Lakin kişi buna rağmen ben bu konuda hanefiye uyacağım derse onun da yine yüzünü örtmesi gerekir çünkü hanefide de fitne zamanı yüz örtülmelidir, babanın kızına tecavüz ettiği kadınların yol ortasında kaçırıldığı hatta erkeklere dahi tecavüz edildiği şu zamandan daha fitne dolu bir zaman olabilir mi?
 
C Çevrimdışı

cuheyman el-uteybi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Üstte bi kardeşin açıkladığı üzere bunlar türkiyedeki bazı kişilerin kendi yorumu, o yüzden parantez içinde yazılmış zaten.

4 mezhebin bu konuda da dier tüm konularda da ictihadında isabet eden görüş alınır dieri bırakılır. Lakin zaten cumhuru ulemaya göre yüz örtünmelidir, örtülmese de olur diyenlerin görüşlerinin dayandığı delilleri ya açık değildir ya sahih değildir. Ama örtülmelidir diyenlerin görüşlerinin dayandığı deliller hem açık hem sahihtir. Bu yüzden onların görüşü alınmalıdır. Lakin kişi buna rağmen ben bu konuda hanefiye uyacağım derse onun da yine yüzünü örtmesi gerekir çünkü hanefide de fitne zamanı yüz örtülmelidir, babanın kızına tecavüz ettiği kadınların yol ortasında kaçırıldığı hatta erkeklere dahi tecavüz edildiği şu zamandan daha fitne dolu bir zaman olabilir mi?



+1
 
C Çevrimdışı

cosmo

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Üstte bi kardeşin açıkladığı üzere bunlar türkiyedeki bazı kişilerin kendi yorumu, o yüzden parantez içinde yazılmış zaten.

4 mezhebin bu konuda da dier tüm konularda da ictihadında isabet eden görüş alınır dieri bırakılır. Lakin zaten cumhuru ulemaya göre yüz örtünmelidir, örtülmese de olur diyenlerin görüşlerinin dayandığı delilleri ya açık değildir ya sahih değildir. Ama örtülmelidir diyenlerin görüşlerinin dayandığı deliller hem açık hem sahihtir. Bu yüzden onların görüşü alınmalıdır. Lakin kişi buna rağmen ben bu konuda hanefiye uyacağım derse onun da yine yüzünü örtmesi gerekir çünkü hanefide de fitne zamanı yüz örtülmelidir, babanın kızına tecavüz ettiği kadınların yol ortasında kaçırıldığı hatta erkeklere dahi tecavüz edildiği şu zamandan daha fitne dolu bir zaman olabilir mi?
İyde Al-Quds ayette ''görünen kısımlar müstesna" diyor...çoğul diyor.kisimlar..demek ki birden fazla görünmesinde sakınca olmayan kısımlar var.O zaman peçe takmanın ve peçede tek gözü kişinin görmesi icin açık bırakmanin mantığı nedir.Ayette çoğul bir ifade var bu ayet normal zamanlarla alakalı sanırım. Diğeri ise tam kapanma ki eza-cefa-sıkıntı-sarkintilik ile gelen bir zorlukla alakalı olmalı diye düşünüyorum.Yani islam tarihini bilmem ama ayetleri okuyunca böyle anlıyorum.iki ayet farklı durumlar için gibi.
 
C Çevrimdışı

cosmo

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ayrıca Al-Quds ; pece de tek gözü açık bırakmak sağlık açısından da sakıncalı değil midir?Diğer kapalı göz zamanla görme hassasiyetini kaybedebilir ya da azalabilir.Buna ne demeli.
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İyde Al-Quds ayette ''görünen kısımlar müstesna" diyor...çoğul diyor.kisimlar..demek ki birden fazla görünmesinde sakınca olmayan kısımlar var.O zaman peçe takmanın ve peçede tek gözü kişinin görmesi icin açık bırakmanin mantığı nedir.Ayette çoğul bir ifade var bu ayet normal zamanlarla alakalı sanırım. Diğeri ise tam kapanma ki eza-cefa-sıkıntı-sarkintilik ile gelen bir zorlukla alakalı olmalı diye düşünüyorum.Yani islam tarihini bilmem ama ayetleri okuyunca böyle anlıyorum.iki ayet farklı durumlar için gibi.

Bizlerin ayetleri bu şekilde kendimizce yorumlamamız biçok yanlışa yol açabilir. Mesela bakara suresinde 'kendinizi tehlikeye atmayın' bununla ilgili bir ayet var, biz bu ayeti okuduğumuzda nefsimizi öldürmemeyi tehlikeye atmamayı anlıyoruz ama Sahabeden Ebu Eyyub El Ensari açıklıyor bu ayetin neden indiğni ve neyi kastettiğini, ve görüyoruz ki bizim anladığımızdan çok çok farklı. A.ibni Mesud R.anh da görünen kısımları müstesna ayetini elbisenin altta kalan kısımları olarak yorumlamıştır. Görüldüğü üzere bizim anladığımız da yorumladığımızdan çok daha farklı ama o Sahabe olduğu için elbette ki Kuran'ı tefsir etmesi bizimkinden daha doğru ve isabetlidir, yani elbette onun tefsiri daha doğrudur
Göz sorunlarına gelirsk Aişe R.anhın yada dier hanım sahabelerin bu emre uymaları sonucunda herhangi bir göz sorunu yaşadıklarını bilmiyorum. Ben de bayan olduğum ve yüzümü örttüğm için biliyorum gerçekten gözlerimde sıkıntı yok elh hatta olan sıkıntılarım da sona erdi elh
 
TUVEYLİB Çevrimdışı

TUVEYLİB

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
upload_2017-6-23_0-33-11.jpeg
PEÇE VE YÜZ ÖRTME konusunda şüphesi olan, sorusu olan bu kitabı okusun.Bütün soru ve şüphelere cevap veriyor...Alanında tek kitap....
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt