Selamun Aleykum cümleten ..
1.Arkadaşlar , eğer kanun ve yasalar kaynak olarak islam hukukunu alsa, partilerde islam hukuku sınırları içinde hareket etse , böyle bir seçime dayalı demokrasi heralde islam dinine ters düşmezdi dimi ?
2. olarak , Taberi tefsirinde maide 44 ile ilgili verilen görüşlerde , ibni mesudun " Allahın hukmunu inkar ederek , onunla hükmetmeyenin kafir olacağı , inkar etmeden hükmetmeyenin ise zalim ve fasık olcagı " var
Taberinin görüşü ise Taberi diyor ki: "Kim, Allah´ın indirdiği ile hükmetmezse işte onlar, kâfirlerin ta kendileridir." âyeti hakkındaki görüşlerden doğru olmaya daha layık olanı, bu âyetin ve bundan sonra gelen âyetlerin, kâfirler hakkında olduğunu söyleyen görüştür. Çünkü bu âyetten önce gelen âyetlerin de sonraki âyetlerin c!e ehl-i kitabın kâfirlerinden haber verdiğini söylemek daha evladır.
Eğer denilecek olursa ki: "Allah teala, ehl-i kitaptan bahsettikten sonra umumi bir ifade ile, indirdiği ile hükmetmeyen herkesin kâfir olduğunu bildirmiştir. Ser. bunun nasıl olur da, özellikle ehl-i kitabın kâfirlerine mahsus olduğunu söylersin " Cevaben denilir ki: "Allah teala, indirdiği ile hükmetmeycnle-rin kâfirliğini, indirdiği ile hükmetmemesiyle birlikte, onu inkâr edenler için ge-nelleşîirmiştir. Abdullah b. Abbas´m da dediği gibi Allah´ın indirdiğini inkâr ederek onunla hükmetmeyen herkes de ehl-i kitabın kâfirleri gibi kâfirdir. Zira, Allah´ın indirdiğini bildiği halde onu inkâr eden kimse, Resulullah´m Peygamberliğini bildiği halde onun Peygamberliğiniinkâr eden kimse gibidir.
Sonuç olarak , Allahın hükümlerini İnkar etmeyip de getirmek için mücadele edenlerin durumu ne olucak ? Şuan sokakta çok arkadaşım var .Mevcut kişilerin şeriati zamanla getircegine inanıyor .İslam hukuknu istiyorlar . Gerçekten çok sıkıntılı bir durum