Akhiler herkes başka fetvalar veriyor,Allah sonumuzu hayır kılsın
Benden kat be kat bilgilisiniz ama içtihat edilen bir konuda bu kadarı ağır değil mi ?Abdullah Yolcu sence oy verinde Allah'ın indirdiğiyle hükmedilmesin diye mi o konuşmayı yapıyor ?Ameller niyetlere göre değil mi ?Abdullah Yolcu'nun niyeti put dikmek mi yoksa putu daha fazla kuvvetlendirecek yolu kapatmak düşüncesi mi ?Ne diyeceksiniz Türkiye'de şerri azaltmak masadıyla,ameller niyetlere göredir diyerek oy verenler kafir midir ?Buna cevaz veren alimler kafir midir ?(kendimde oy verme taraftarı değilim ama namaz kılan,Allah'ın indirdiğiyle hükmedilmesi gerektiğine inanan insanları toptan tekfir etmek,tekfircilik değilde nedir ?)Puta dikilip Allahın indirdiğiyle hükmedilmemesi için mi? Allah basiret versin!
Vallahi kafam çok karıştı,adam alimlerin vacib dediğini söylüyor,bir yandanda şirk olduğunu okuyoruz,Biiznillah bu ikilemden nasıl kurtulurum???
Benden kat be kat bilgilisiniz ama içtihat edilen bir konuda bu kadarı ağır değil mi ?Abdullah Yolcu sence oy verinde Allah'ın indirdiğiyle hükmedilmesin diye mi o konuşmayı yapıyor ?Ameller niyetlere göre değil mi ?Abdullah Yolcu'nun niyeti put dikmek mi yoksa putu daha fazla kuvvetlendirecek yolu kapatmak düşüncesi mi ?Ne diyeceksiniz Türkiye'de şerri azaltmak masadıyla,ameller niyetlere göredir diyerek oy verenler kafir midir ?Buna cevaz veren alimler kafir midir ?(kendimde oy verme taraftarı değilim ama namaz kılan,Allah'ın indirdiğiyle hükmedilmesi gerektiğine inanan insanları toptan tekfir etmek,tekfircilik değilde nedir ?)
Puta dikilip Allah'ın hükmüyle hükmedilmemesini müslüman bir hoca ister mi ?Bu yazından ben oraya varcak şekilde bir söz çıkma tehlikesi gördüm o yüzden sordum.Eğer düüşüncen bu değilse hakkını helal et.Oy vermeye yatkın akide sahibleri için ictihad konusu olabilse de, benim akideme göre demokratik küfür rejimlerinde fiili olarak yeryüzü Rabb'liğinin seçimlerine iştirak etmek ictihad konusu değildir.
Mesele Abdullah Yolcu meselesi değil, zihniyet. Abdullah yolcu bu konuyu savunanların içerisinde en iyilerindendir yine de. Benim alıntılama yaptığın sözüm, oy vermeyi, oy vermemeye tercih ederek "isabetli konuşmuş" diyen üye kardeşedir. Çünkü bu akideye göre biz, oy vermeyerek küfürden ictinab etmek yerine küfre veya harama girmiş oluyoruz!
"Ameller niyete göre değil mi" diyorsun. İnşeAllah öyle mi değil mi, veya bazı istisnai durumlar mı var bir bakarsın.
Ameller Niyete Göredir Hadisiyle Her Yanlışı Aklayamazsın
https://www.islam-tr.org/konu/ameller-niyete-goredir-hadisiyle-her-yanlisi-aklayamazsin.7903/
Oy vererek vekâlet vererek birilerini vekili olarak seçen kimse, nedense vekilinin hep olumlu işlerinin ameline niyet etmiştir de, İslama aykırı olan fiil ve sözleri yapacağını adı gibi bildiği halde niyet etmedim diyerek muvekkillik vebalinin olmayacağını zanneder. Evet sadece delilsizce zann eder! Halbuki "Kim zerre miktarı hayr da şer de işlese karşılığını görecektir" (Zilzal suresi) değil mi?
Toptan tekfir ettiğimi nereden çıkardın?
Sen 2 senedir sitede üyesin. İster bu başlık altındaki konudan olsun, ister forumdaki tüm konulardan olsun , ister oy verme veya başka bir meseleden olsun toptan tekfir ettiğim bir yazımı göstermeni bekliyorum!
Tüm Foruma göz at, oy veren herkesi kayıtsız şartsız tekfir mi ediyorum, yoksa tam tersi olduğu için tekfir mi ediliyoruz göreceksin.
Bu demek değildir oy vermek küfür değildir. Ne niyetle verirse versin küfürdür, küfre girmiştir, fakat kişinin durumuna göre tekfirden mâni olma durumu söz konusu olan olabilir. Bu da kendisinin sorgulanması ile açığa çıkar. Yoksa küfür olan bir meseleye vâcib demek daha ağır bir vebaldir. Bu da akidevi tavır ve yapıyı ortaya koyan bir durumdur. Namazda elleri kaldırmak, Allah arşın üstünde demekle selefilik bitmiyor, olunmuyor. Aksine küfür düzenleri ve cahiliye ile mucadele, cehd, tağutun reddini de gerektirir. Aksi taktirde 'o gelmezse bu gelecek, zarar göreceğiz' şeytani vesveseleriyle küfre yol bulma fetvaları peydahlanır ki; bu da Rasûlullah Mekke'de Kurayş'ın emirliği teklifini. Muslumanların işkence, ölüm ve vatanlarını hicretine sebeb olmasına rağmen reddetmesini hatalı görmenin kelimelere dökülmemiş halidir.
Bu da rizikosuz sünnetlere sarılıp sakal bırakıp paça kısaltmayla kalır ki bir ileri adımı cübbeli gibi Hayız nifas âlimi olmak vardır!
Hem ikide bir benden bilgilisin diyorsun, hem sen böyle deyince (her oy kullananı toptan tekfir etmiyorum) oy veren herkesi tekfir ettiğinizi anlıyorum diyorsun.
Kardeşim sende anlama problemi mi var yoksa bana sen yalancısın mı diyorsun?
Önce tekfiri ve manilerini güvendiğin muvahhidlerin kitaplarından öğren, bilmediğin mevzuların ardına düşüp fitne çıkarma.
Tekfir tehlikeli de, küfre vâcib demek ve savunmak, isabetli görmek çok mu emin yolunuz!
Hala ısrar ediyorsan, yukarıdaki sorularıma yazılarımdan göstererek cevap ver!
Son 3-4 mesajımı başkalarına okut ve onlara sor bakalım, 'oy veren herkesi tekfir ediyor mu' diye.
Sonra da küfür görülen bir ameli yapmaya teşvik için vâcib demenin vebalini buraya izah et de bakarsın mustefid oluruz.
Yahud en azından şöyle yap, bir kısım oy ver diyor, bir kısım da küfür diyor. Rasûlullah s.a.v. de şubheli işlerden sakın diyor. Bâri en azından şubheli göreyim de uzak durayım, vâcib diyerek (isabetli konuşuyor demeyeyim de) kendimi tehlikeye atmayayım de. Ne dersin?
Âleykum selam we rahmetulah;Abdulmuizz Fida Hocam SelamunAleykum. Tüm peygamberlere -Allah'ın salat ve selamı üzerlerini olsun- indirilen şeriat bir midir? Buna bağlı olarak bir sorum olacak inşeallah.