Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Demokratik Seçimlerde Oy Kullanmanın Şirk Olduğunu Basit Cümlelerle Nasıl Anlatabiliriz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Oy pusulasının nasıl kullanacağını sorması üzerine ben de boşver deyip yırttım. İhtimal kalsın istemedim pişman da değilim.

Ben şeri cevaz boyutundan değil, hilm ve hikmet boyutundan bahsetmiştim. Bu içki şişesi kırmağa benzemez, içkinin haram olduğunu değil Müslüman kafirler biler bilir. Ama bu gün oy vermenin hükmünü pek çokları bilmez. Bu kişiyede bu sebepten ötürü hareketiniz saçma gelmiş.
Oy verme eylem olarak renkli bir yağıda mühür basmaktan ibarettir, onun taşıdğını anlam şirk veya haram vs olur. Eğer oy kullanmak şirkse, pusulası yırtıldığı için oy veremeyen kimsenin durumu ile oy veren kimsenin durumu arasında pek bir fark yok.

Senin bahsettiğin durumda oy vermek şirk olmaz olsa olsa haram olur. Bana şirke delil lazım. Yoksa da yok diyelim yani dim

Yukarda bahsettiğim ve Alman partilerinin yapacağı şeylerin pek çoğu şirktir zaten.
Bu kişi Almanyada oy vereceği herhangi bir parti ülkeyi ne ile yönetecek/yönetmeyi vaadediyor?
Şirki desteklemekte şirktir, küfre rıza küfürdür.
En basit ve hepsinin ittifak edeceği örnek Faizden örnek vereyim;
Faiz, İslamda ayetle haram kılınmıştır. Şu halde faizi ülkede serbest bırakan hatta ekonomiyi bu şekilde kuran ve faizi desteklemek küfürdür. Çüünkü Allah faizi haram kılmış ama bu iktidar kendi ülkesinde faizi helal kılmıştır. Bunu yapan birisi kendini İslam'a nisbet etse dahi kafirdir. Bunda ihtilaf varmı, yok.
Bu verdiğim Almanyada sayısı yüzleri bulacak örnekten sadece biri. Alkolden tut zinaya kadar, domuz etinden Müslüman ülkelerin işgaline kadar... Bunları yapan kişi kendine Müslüman dese dahi kafirdir. İhtilaf varmı? Yok.
Peki senin oyunla başa geçecek olan partilerden hiçbirinin nu mefsedetleri otadan kaldırmak gibi bir derdi varmı? Hayır, aksine hepsi kendi iktidarında bunları koruyacak hatta belkide daha da ileri götürecek...
Bir şeye kasten vesile olan dinen onu yapan gibidir. Sen oy vererek bu partilerin bu küfürleri işlemesine sebep olursan sende o partilerin hükmünü olırsın, tıpkı içki içmese dahi içki satan adamın günah işlemesi gibi. Küfrü desteklemekte küfürdür, ve bu partilerin tamamına oy vermek küfrü desteklemektir. Çünkü hepsi zaten peşinen iktidar olurlarsa küfür işleyeckelerini söylüyorlar, birisi ben Hristiyanım diyor, diğeri Sosyalist olduğunu söylüyor. İkisininde programı küfür üzerine ve küfür ile ülkei idare edecekleri açık, sende oy vererek bunları destekleyeceksin. AfD'yi ise konuşmaya dahi luzum yok zaten
Bu arada zaten şirk olduğuna dair kati delimiz olmasa şirktir demezdik.
 
Son düzenleme:
D Çevrimdışı

Daimaİslam

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Faizi helal görmek ayrı, haram olduğunu bilerek serbest birakmak ayrı, haram olduğunu bilerek faiz yiyene had uygulamamak ayrı meseleler bu konuda dikkatli olmanizi tavsiye ederim haram olan birşeyi çıkıpta arkadaslar artık faiz islamda helaldir yiyebilirsiniz tarzında bir söylem varsa bu zaten küfürdür keza ayni durum islamin bütün emir ve yasaklari içinde geçerlidir, serbest birakmak ayrı şeylerdir helal görmek ayrı şeylerdir ikisini karıştırmayalim bir insan bile bile bir günahı işliyorsa bu adam haram işlemiştir, keza birisi faizi helal göremeden bu harama bulaşmışsa bu adam günahkardir ve tevbe etmesi gerekir, tabi tüm bu durumlar kendisini islama nispet edenler için böyledir, asli kafirler zaten Allah'ı hükümlerini tanimamaktadir
 
Son düzenleme:
Hicret Vakti Çevrimdışı

Hicret Vakti

Üye
İslam-TR Üyesi
Faizi helal görmek ayrı, haram olduğunu bilerek serbest birakmak ayrı, haram olduğunu bilerek faiz yiyene had uygulamamak ayrı meseleler bu konuda dikkatli olmanizi tavsiye ederim haram olan birşeyi çıkıpta arkadaslar artık faiz islamda helaldir yiyebilirsiniz tarzında bir söylem varsa bu zaten küfürdür keza ayni durum islamin bütün emir ve yasaklari içinde geçerlidir, serbest birakmak ayrı şeylerdir helal görmek ayrı şeylerdir ikisini karıştırmayalim bir insan bile bile bir günahı işliyorsa bu adam haram işlemiştir, keza birisi faizi helal göremeden bu harama bulaşmışsa bu adam günahkardir ve tevbe etmesi gerekir, tabi tüm bu durumlar kendisini islama nispet edenler için böyledir, asli kafirler zaten Allah'ı hükümlerini tanimamaktadir
ne yani Faize haram diyen ama devlette serbest bırakan tağutlar küfre girmiyor mu
 
D Çevrimdışı

Daimaİslam

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
44. Şüphesiz Tevrat'ı Biz indirdik. Onda bir hidayet ve bir nur vardır. Teslim olmuş olan peygamberler, rabbaniler ve bilginler de Allah'ın Kitabını korumaları istendiğinden onunla yahudilere hükmederlerdi. Hepsi de onun üzerine şahiddiler. O halde insanlardan korkmayın, Benden korkun. Benim ayetlerimi az bir pahaya satmayın. Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse, işte onlar kafirlerin ta kendileridir.

Allah'ın indirdiği ile Hükmetmeyenler:

"Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse, işte onlar kafirlerin ta kendileridir." Diğer ayetlerde de (zalimlerin, fasıkların ta kendileridir" diye buyurulmaktadır. Bu ayetlerin hepsi kafirler hakkında nazil olmuştur. Bu da Müslim'in Sahih'inde el-Bera yoluyla gelen hadiste sabit olmuştur ki, bu hadis daha önceden geçmiş bulunmaktadır. Büyük çoğunluk da bu görüştedir. Müslüman ise, büyük günah işleyecek olsa dahi kafir olmaz.

Ayet-i kerimede hazf edilmiş ifadelerin bulunduğu da söylenmiştir. Yani, kim Kur'anı reddetmek suretiyle Hz. Rasulün de sözünü inkar yoluyla Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyecek olursa, o kişi kafirdir. Bunu, İbn Abbas ve Mücahid söylemiştir. Bu açıklamaya göre ayet umumidir.

İbn Mes'ud ve el-Hasen der ki: Bu ayet-i kerime ister müslüman, ister yahudi, ister kafir olsun Allah'ın indirdiğiyle hükmetmeyen herkes hakkında umumidir. Yani, bunun doğruluğuna inanarak ve bu şekilde aykırı hüküm vermenin helal olduğuna kanaat getirerek. ..

Ancak, kendisinin haram işlediğine inanarak böyle bir iş yapan ise, müslümanların fasıkları arasında yer alır. İşi de Allah'a kalmıştır. Allah dilerse onu azaplandırır, dilerse de ona mağfiret eder.

İbn Abbas da kendisinden nakledilen bir rivayete göre şöyle demektedir:
Kim Allah'ın indirdikleriyle hükmetmeyecek olursa o, kafirlerin işine benzeyen bir iş yapmıştır.

Şöyle de denilmiştir: Yani, kim Allah'ın bütün indirdikleriyle hükmetmezse, o kimse kafirdir. Ancak, tevhid ile hükmetmekle birlikte, şer'ı bazı hükümler gereğince hükmetmeyen kimse, bu ayetin kapsamına girmez.

Doğru olan birinci görüştür. Şu kadar var ki Şa'bı: Bu ayet-i kerime yahudiler hakkında has (özel) dir. en-Nehhas da bu görüşü tercih etmiş ve şöyle demiştir: Bunun böyle olduğuna da üç husus delalet etmektedir. Bunlardan birisi, yahudiler bu buyruktan önce: "Onunla yahudilere hükmederlerdi" buyruğu zikredilmişlerdir. Dolayısıyla zamir onlara aittir. Diğer bir husus, ifadelerin akışı (siyakı) da buna delalet etmektedir. Nitekim bundan sonra: "Biz, onda onlara şunu yazdık. .. " denilmektedir. Buradaki zamir de icma ile yahudilere aittir.
Yine yahudiler, recmi ve kısası inkar edenlerdir.

Birisi kalkıp: "Kim" edatı şart edatı olarak zikredilecek olursa. onun tahsis edildiğine dair bir delilin vaki olması hali dışında umumidir, diyecek olursa, ona şöyle cevap verilir: Burada bu edat, zikretmiş bulunduğumuz diğer delillerle birlikte (...): O kimse ki, anlamındadır. İfadenin takdiri de şöyle olur: Allah'ın indirdikleri ile hükmetmeyen o yahudiler, işte onlar kafirlerin ta kendileridir. Bu da bu hususta yapılan açıklamaların en güzelidir.

Rivayet olunduğuna göre, Huzeyfe'ye sorulmuş: Bu ayet-i kerimeler İsrail oğulları hakkında mıdır? o da şöyle demiş: Evet, onlar hakkındadır. Fakat, andolsun ki, onların yollarını iki ayakkabı tekinin birbirine benzediği ve aynı hizada olduğu gibi izleyeceksiniz.

"Kafirlerin ta kendileridir" ifadesinin müslümanlar, "zalimlerin ta kendileridir" ifadesinin yahudiler, "fasıkların ta kendileridir" ifadesinin ise hıristiyanlar hakkında olduğu da söylenmiştir. Ebu Bekr b. el-Arabi'nin tercih ettiği görüş de budur. Devamla der ki: Çünkü ayetlerin zahirinden anlaşılan budur, Ayrıca İbn Abbas'ın, Cabir b. Zeyd'in, İbn Ebi Zaide'nin ve İbn Şubrume ile Şa'bi'nin de tercih ettiği görüş budur.

Tavus ve başkaları da der ki: Bu, kişiyi dinden çıkartan bir küfür değildir.
Fakat, küfrün altında kalan bir küfür çeşididir. Ancak, bunda farklı durumlar sözkonusudur. Eğer yanındaki hükmü verirken, o hüküm Allah'ın yanından gelmiştir diye verecek olursa bu, küfrü gerektiren, Allah'ın hükmünü bir değiştirmedir. Şayet hevası gereği ve masiyet yoluyla başka hükümle hükmedecek olursa, ehl-i sünnetin günahkarlar için mağfiret ile ilgili kabul ettikleri asıl delillerine binaen mağfiret sözkonusu olabilecek bir günahtır.
el-Kuşeyri der ki: Haricilerin görüşüne göre, bir kimse rüşvet alıp Allah'ın hükmünden başka bir hükümle hüküm verecek olursa o kafirdir. Bu görüş, ayrıca el-Hasen ve es-Süddi'ye de izafe edilmiştir.

Yine el-Hasen der ki: Yüce Allah, hakimlerden hevalarına uymamayı, insanlardan korkmayıp kendisinden korkmaları ve Allah'ın ayetlerini az bir bedele satmamaları şeklinde üç ahid almıştır.

Kaynak:İmam Kurtubi Maide 44 Tefsiri
 
D Çevrimdışı

Daimaİslam

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ne yani Faize haram diyen ama devlette serbest bırakan tağutlar küfre girmiyor mu
İmam kurtubinin tefsirinden anladığima göre(sadece beni baglar yanlışım varsa düzeltin) "Yani, kim Kur'anı reddetmek suretiyle Hz. Rasulün de sözünü inkar yoluyla Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyecek olursa, o kişi kafirdir."
anladigim kadarıyla haram görerek bu masiyeti işliyor ve Allah'ın indirdiğiyle hükmetmiyorsa fasıktır günah işliyordur, tevbeye cagirliamasi gerekir
 
Son düzenleme:
Hicret Vakti Çevrimdışı

Hicret Vakti

Üye
İslam-TR Üyesi
İmam kurtubinin tefsirinden anladığima göre(sadece beni baglar yanlışım varsa düzeltin) "Yani, kim Kur'anı reddetmek suretiyle Hz. Rasulün de sözünü inkar yoluyla Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyecek olursa, o kişi kafirdir."
anladigim kadarıyla haram görerek bu masiyeti işliyor ve Allah'ın indirdiğiyle hükmetmiyorsa fasıktır günah işliyordur, tevbeye cagirliamasi gerekir
Tamam da Hükmetmemesini geçtim zaten alternatif olarak uygulanan ideojiler de şirk?
 
M Çevrimdışı

mutmain

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
maun suresinde
  • ﴾1﴿ Gördün mü dini yalan sayanı?
  • ﴾2﴿ İşte odur yetimi itip kakan;
  • ﴾3﴿ Ve yoksula yedirmeyi özendirmeyen!
  • ﴾4﴿ Vay haline o namaz kılanların ki,
  • ﴾5﴿ Onlar namazlarının özünden uzaktırlar.
  • ﴾6﴿ Onlar halka gösteriş yaparlar.
  • ﴾7﴿ Hayra da engel olurlar.
buyrulmaktadır
kimdir bu dini yalanlayan dini yalanladığı halde namaz kılan
madem dini yalanladı öyle ise neden namaz kıldı
cevabı dinin manasını bilmekle anlaşılır
fatiha suresinde
din gününün rabbi denmektedir
eğer din nedir bilmezsek din günü kelimesi bize tuhaf gelir.ne demek yani din günü
din demek
hüküm ve kanunlardır
mahşerde Allahın huzurunda dünyada uydurduğumuz kanunlar çöpe atılacak
sadece Allahın hükmune uyulacak
işte bundan dolayı Allah mahşer gününe din günü demektedir
yani maun suresinde Allahın hükmünü şeriatını reddeden sonrada ibadet kısmının işine gelenini kabul eden kimsenin namazından gafil olduğunu söylemektedir
tabi bir manasıda islama İNANMADIĞI HALDE GÖSTERİŞ İÇİN NAMAN KILMA MANASINDADIR

ilahın anlamıda hükmetmektir
yani ilah hükmeder onun hükümlerine de din denir
Allah alemlerin ilahıdır çünkü alemlere kanunlar koyarak hükmetmiştir
alemlerde Allahın hükmüne boyun eğmiştir
fakat insan başka insana serbest bir irade ve o iradeyede şeytan ve nefs musallat edilmiştir
bu vahim korkunç saldırıya direnip Allahın hükmüne boyun eğen müsliman mümindir
fakat bu şeytan ve nefsini yenemeyip hatta severek inanarak seytana uyanlarda kafirdir
ilah hükmetmektir ve demokraside hüküm milletindir yani millet ilahtır
ilahlığınıda meclise millete vekalet eden vekillerini göndererek yapar
ilahlar kanun koyarlar milletin ilah olduğu din çeşidinin adı demokrasidir
firavun ey insanlar ben sizin için en büyük ilahım ve rabbım demektedir
firavun orada doğru söylemiştir
firavunun bu günkü türkçe ile söylediği şey ey insanlar ben sizin için en büyük yönetici ve sahibinizim demektir
madem firavun doğru döylemiş öyle ise hz musayı Allah neden göndermiş,
çünkü o insanların ilahı ve rabbi Allah olması gerekirken o makamı zorba bir insan işgal etmiştir
bu ön bilgiyi verdikten sonra

oy veren kişiye sen Allahın hükümleri ile değilde hevadan uydurulmuş kanunların destekçiliğini yapmış olmakla
Allaha meydan okuyorsun ilahlık taslıyorsun put kanunlarından uzaklaş allahın hükmüne gel denir
aksi takdirde bu kişi kendini ilah edinmiş olup islamla ilgisinin kalmadığı ve dinininde adının demokrasi olduğunu demokrasi dinindekilere demokrat dendiğini söylemelisin
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben şeri cevaz boyutundan değil, hilm ve hikmet boyutundan bahsetmiştim. Bu içki şişesi kırmağa benzemez, içkinin haram olduğunu değil Müslüman kafirler biler bilir. Ama bu gün oy vermenin hükmünü pek çokları bilmez. Bu kişiyede bu sebepten ötürü hareketiniz saçma gelmiş.
Oy verme eylem olarak renkli bir yağıda mühür basmaktan ibarettir, onun taşıdğını anlam şirk veya haram vs olur. Eğer oy kullanmak şirkse, pusulası yırtıldığı için oy veremeyen kimsenin durumu ile oy veren kimsenin durumu arasında pek bir fark yok.



Yukarda bahsettiğim ve Alman partilerinin yapacağı şeylerin pek çoğu şirktir zaten.
Bu kişi Almanyada oy vereceği herhangi bir parti ülkeyi ne ile yönetecek/yönetmeyi vaadediyor?
Şirki desteklemekte şirktir, küfre rıza küfürdür.
En basit ve hepsinin ittifak edeceği örnek Faizden örnek vereyim;
Faiz, İslamda ayetle haram kılınmıştır. Şu halde faizi ülkede serbest bırakan hatta ekonomiyi bu şekilde kuran ve faizi desteklemek küfürdür. Çüünkü Allah faizi haram kılmış ama bu iktidar kendi ülkesinde faizi helal kılmıştır. Bunu yapan birisi kendini İslam'a nisbet etse dahi kafirdir. Bunda ihtilaf varmı, yok.
Bu verdiğim Almanyada sayısı yüzleri bulacak örnekten sadece biri. Alkolden tut zinaya kadar, domuz etinden Müslüman ülkelerin işgaline kadar... Bunları yapan kişi kendine Müslüman dese dahi kafirdir. İhtilaf varmı? Yok.
Peki senin oyunla başa geçecek olan partilerden hiçbirinin nu mefsedetleri otadan kaldırmak gibi bir derdi varmı? Hayır, aksine hepsi kendi iktidarında bunları koruyacak hatta belkide daha da ileri götürecek...
Bir şeye kasten vesile olan dinen onu yapan gibidir. Sen oy vererek bu partilerin bu küfürleri işlemesine sebep olursan sende o partilerin hükmünü olırsın, tıpkı içki içmese dahi içki satan adamın günah işlemesi gibi. Küfrü desteklemekte küfürdür, ve bu partilerin tamamına oy vermek küfrü desteklemektir. Çünkü hepsi zaten peşinen iktidar olurlarsa küfür işleyeckelerini söylüyorlar, birisi ben Hristiyanım diyor, diğeri Sosyalist olduğunu söylüyor. İkisininde programı küfür üzerine ve küfür ile ülkei idare edecekleri açık, sende oy vererek bunları destekleyeceksin. AfD'yi ise konuşmaya dahi luzum yok zaten
Bu arada zaten şirk olduğuna dair kati delimiz olmasa şirktir demezdik.
Kardeşim şirktir demişsin ama yine haramdan örnek vermişsin bana şirk örneği lazım. Çünkü Allah haramları affedebilir ama şirki affetmez. Ben bu duruma delil olarak Allahın kanun koyma yetkisini örnek veriyorum. Allahın kanunlarına muhalefet eden kanunlar yapmayı ve bunu desteklemeyi şirk olarak anlatıyorum ama yetmiyor daha fazla örnek lazım. Bundan ötürü bu konuyu açtım zaten.
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim şirktir demişsin ama yine haramdan örnek vermişsin bana şirk örneği lazım. Çünkü Allah haramları affedebilir ama şirki affetmez. Ben bu duruma delil olarak Allahın kanun koyma yetkisini örnek veriyorum. Allahın kanunlarına muhalefet eden kanunlar yapmayı ve bunu desteklemeyi şirk olarak anlatıyorum ama yetmiyor daha fazla örnek lazım. Bundan ötürü bu konuyu açtım zaten.

Cerdiğim örnekler şirkte içerir.
Bir kişi içki içse kafir olmaz ama içkinin yaygınlaşması için çalışır ve içkiyi helal kılarsa kafir olur.
Sende oy vererek içkiyi helal kılacak kişinin küfrüne destek veriyorsun. Küfrü desteklemekte küfürdür.
Hem haram olsada yine bir Müslüman kendini bundan kprunalıdır. Haram olan şey yapılabilir diyen yoktur
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Selamunaleykum kardeşlerim
Başlıktan anlaşılacağı üzre oy kullanmanın şirk olduğunu basit şekilde nasıl anlatabilirizi merak ediyorum. Kanun koyucunun Allah olduğunu söyleyen ayetler gibi veya peygamberimiz sasin mekkeli müşrikler tarafından meclise davet edilmesini ama bunu reddetmesi gibi örnekler olabilir. Paylaşımlarınızı bekliyorum Allah rızası için.

Aleykumselam kardeşim

 
K Çevrimdışı

Kerbela Şehidi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu kadar tatavaya rağmen aranızda ittifak edemediğiniz bir meseleye nasıl "Şirk" ithamını vurduğunuzu basit cümlelerle anlattıktan sonra onu anlatırsanız daha iyi olur...
AKP'yi falan geçtim, CHP'ye oy verenlerin tamamı siz seküler hassasyetlerden ötürümü CHP'ye oy veriyor zannediyorsunuz?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bu kadar tatavaya rağmen aranızda ittifak edemediğiniz bir meseleye nasıl "Şirk" ithamını vurduğunuzu basit cümlelerle anlattıktan sonra onu anlatırsanız daha iyi olur...
AKP'yi falan geçtim, CHP'ye oy verenlerin tamamı siz seküler hassasyetlerden ötürümü CHP'ye oy veriyor zannediyorsunuz?
Tatava senin beynini dinleyen parmaklarının klavyeye yansıttıklarıdır.
Bir sualin var ise bölümüne soracaksın , bu 3. uyarı son.
 
K Çevrimdışı

Kerbela Şehidi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tatava senin beynini dinleyen parmaklarının klavyeye yansıttıklarıdır.
Bir sualin var ise bölümüne soracaksın , bu 3. uyarı son.

Selamun Aleyküm.
Anladığım kadarı ile sitenin hocası sizsiniz. Üç kere farklı yere konu açmamın ve sorular bölümüne soru sormamamın sebebi, o kımsa geldiğimde konu açamıyor olmamdır. Benden sora bazıları o bölüme soru açmış ve siz cevap vermişsiniz, eğer bana o bölüme soru açma yetkisi verirseniz bende sorularımı o bölüme açarım. Zaten fıkhi açıdan oy vermekten çok daha farklı meselelerde de sorularım var.
Selametle...
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Selamun Aleyküm.
Anladığım kadarı ile sitenin hocası sizsiniz. Üç kere farklı yere konu açmamın ve sorular bölümüne soru sormamamın sebebi, o kımsa geldiğimde konu açamıyor olmamdır. Benden sora bazıları o bölüme soru açmış ve siz cevap vermişsiniz, eğer bana o bölüme soru açma yetkisi verirseniz bende sorularımı o bölüme açarım. Zaten fıkhi açıdan oy vermekten çok daha farklı meselelerde de sorularım var.
Selametle...

Yeni üye geliyor, soru soruyor, emek harcanan cevabı dahi okumadan bir daha girmiyor. Bu sebeble sitede yeni gelen üyelerimize belli başlı bölümlere konu açabilmek için önceden 25 mesaj paylaşım şartımız var.
Bu sebeble forumun farklı bölümlerini soru cevaba çevirmeden önce bir an önce 25 mesaja ulaşmaya başlayın, yoksa emek harcadığını yazılarınız kaldırılacaktır.
 
S Çevrimdışı

Sözlerci

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşlerim bence yanılıyorsunuz..Oy vermek oy verdiğin partinin her hareketine, her fiilinie, her sözüne taraftar olmak değil. daha a'zamuşşerlerden kurtulmak için ehvenüşşerri seçmektir...Bu niyetle olursa değil günah hatta sevap ve hayır bile olabilir.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Kardeşlerim bence yanılıyorsunuz..Oy vermek oy verdiğin partinin her hareketine, her fiilinie, her sözüne taraftar olmak değil. daha a'zamuşşerlerden kurtulmak için ehvenüşşerri seçmektir...Bu niyetle olursa değil günah hatta sevap ve hayır bile olabilir.
Muhterem kardeşim, dikkat edesin çok büyük bir fetva veriyorsun!

Din işi "benceler" ile yürümüyor, İslam tamamen delildir..

Bu dediğin şuna benziyor;

A şahıs:
Ben ayyaş biriyim, beni bu günahtan kurtaracak bir çare var mıdır?

B şahıs:
Eğer rakı içiyorsan onun yerine bira iç, çünkü alkol oranı daha az. Nitekim dinimizde alkol haramdır, sen de çok olmasından ise az olanı bu sebeble tercih et. Belki bu niyetinle sevab bile kazanırsın!

Kardeşim çözüm bu değil, kötünün iyisi bu değil! "Kötünün iyisi"ciler artık level atlamış ve malum kişileri peygamber ve hatta ilah derecesinde sever sayar olmuşlar! Onları tek ve mutlak kurtuluş yolu olarak görmüşler!

Şimdi seni forumdaki benzer konuları delilleri ile araştırmaya davet ediyorum;
 
S Çevrimdışı

Sözlerci

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim zaten mutlaka biri gelecek..Dine ve dindarlara zarar vereni engellemek için dine ve dindarlara taraftar olanı tercih etmemiz gerekmez mi.. daha büyük şer ve daha büyük zarar gelmesin diye oy vermemizin ne sakıncası olabilir..sonuçta her fiiline, her sözüne taraftar değiliz.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Kardeşim zaten mutlaka biri gelecek..Dine ve dindarlara zarar vereni engellemek için dine ve dindarlara taraftar olanı tercih etmemiz gerekmez mi.. daha büyük şer ve daha büyük zarar gelmesin diye oy vermemizin ne sakıncası olabilir..sonuçta her fiiline, her sözüne taraftar değiliz.
Şuan bulunduğun konuyu ve diğer gönderilen konuları iyi araştır kardeşim..

Bu konular artık İslâm'ın gündemi olmamalı! Artık geç kalınmış gündemimize dönmeliyiz!
İslâm'ın hâkimiyeti ve başta muslumanlar olmak üzere yeryüzündeki tüm mazlumların feryadı arşa dayanmış durumda..

Konu kilit.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt