F
Çevrimdışı
Yok yok bu ehl-Hadis gerçekten okuduğunu anlamıyor?Birde içtihada yelteniyor.Biz bunları hadis imamlarını taklid etmeden anlat diyoz?Mesela Hasen tabirini ilk kullanan Tirmizi derler ,sen de çok kullanırsın hadislerinde tabiiki kimi zaman ehlini taklid ederek,kimi zaman ehli olmayanı...
1.Soruya cevap veremediği gibi yine eserlere yönlendiriyor,bakın ki şuna taklide karşı.....Alakasız bir rivayet nerede Sahih,zayıf,hasen ,garip ehad,mütevatir nerden çıktı bunlar oysa çokça kullanırsın birilerini Taklid edip..
2.Soruya Allah'u tealanın sünneti koruyacağı buyruklarını getiriyor,nerede Buhari'nin en sahih kitap olması anlayamadım.anlayan varsa çıksın 1 adım öne.
3.Soruda yine kötülediği Taklide başvurmamızı istiyor ,bu ne tezad ? Arkadaş onları taklid etmeden söyle dedi? Gerçekten okuduğu anlamıyor.
4-Soru Aynı muğalatalar yiyen yedi.......
Bir an için senin gibi düşünüp Sorsam sana Tevhidi niye (Rububiye,Uluhuyet,İsim sıfat ) üçe ayırıyorsunuz? ya belkide doğrudur onu bilmem .Bildiğim bir şey var Peygamberimiz ,Sahabe bu ayırmı yapmamıştır.
Tevhidi üçe ayırmak hayırlı bir şey mi? Ya da bunu ayıran senin taklid ettiğin insanlar hayırlı bir iş mi yapmışlardır?
Tahminen sen;Hayırlı bir iştir...diyeceksin
Sonra sana; Bu hayırdan Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem ve sahabeleri bihaber miydi? desem
sende bana;Evet böyle bir hayırdan habersizdir ...der isen
Ancak, böyle birşey imkansız. Bu söz konusu hayır yada başka bir meselenin Allah rasûlü ve sahabelerine gizli kalması mümkün değildir, demen gerekir. Bizler İslamı ve imanı Muhammed sallallâhu aleyhi ve sellem`in yolu ile öğrendik. Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem`in bilmediği bir hayrı bizler nasıl olurda biliriz.
.O halde "Sizleri Allaha yakınlaştıracak hiçbir şey yok ki, onu sizlere öğretmiş olmayayım" hadisi hatırlatalım.
Sen; Evet haberdardır...der isen
Bu yapılan hayırlı bir iş de haberdar olsaydı onu önce peygamber ve sahabeleri yapmazmıy dı?Peki bu ayrımı niye yapmadılar?Ayrıca Allah rasûlü sallallâhu aleyhi ve sellem`in şu hadisini sen de biliyorsundur;
"İnsanların en hayırlısı benim asrım(daki ashâbım)dır. Sonra onları takib edenler, sonra onları takib edenlerdir." Bu hadisi, Buhari ve Müslim rivâyet etmiştir. Peygamberin asrı ile onun yaşadığı zaman ve sahabeler kast edilir. Onları takip edenler, . . İlim ve amel bakımından o kimseleri geçtiğimiz bir hayırın var olabileceğine inanıyor musun? Bu sence mümkün müdür?Ancak bu ilim kişiyi, Allah katında değerini arttırmaz ve hayırla yâd olunan nesillerin önüne geçirmeye yeterli olmaz. İnsanı bildiği şer-i ilim değerini artırır. Sana sorduğum soruları daha dikkatle dinlemelisin. Allah seni mübarek eylesin. Sen bizim sahabelerden şer-i ilimler konusunda daha ileride olabileceğimize inanıyor musun? ..Onlar, Kur`ân tefsirini bizlerden daha iyi biliyordu. Allah rasûlü sallallâhu aleyhi ve sellem`in hadislerinin açıklamasını da elbette bizlerden çok daha iyi biliyorlardı. Sonuç olarak onlar, İslam dini ile ilgli, bizlerden daha çok bilgiliye sahip kimselerdi.O (sav) Yemek yemekten tutta ,tuvaletimize kadar ne söyleyeceğimizi anlatmıştır.Sizle onlardan daha mı hayırlısınız?ya da taklid ettiğiniz insanlar?
Sen;Bu Selefte lafzen olmasada manen var der isen;
Bizde;Lafızlardan ve bize ulaşmayan manalardan dolayı ehlini taklid ediyoruz ?Hasen ceyyid,sahih ,kısaca hadis usulü,Fıkıh vd....İştebu yüzden İbni Hacerler 5'e ayırrken ,İzz b. Abdusselamlar ,İmam Neveviler bu hadis usulünü hasene Bidatlar içerisinde saymışlardır.Bizde onları taklid ederek kabullenmişizdir..
Son bir soru bu şekildeki ayrımı kabul ve taklid etmesem Tevhid (1 )dir desem , diğer ayırımlar ise bidattır desem durumum nice olur?
(Bu diyolog sana tanıdık gedimi?).
1.Soruya cevap veremediği gibi yine eserlere yönlendiriyor,bakın ki şuna taklide karşı.....Alakasız bir rivayet nerede Sahih,zayıf,hasen ,garip ehad,mütevatir nerden çıktı bunlar oysa çokça kullanırsın birilerini Taklid edip..
2.Soruya Allah'u tealanın sünneti koruyacağı buyruklarını getiriyor,nerede Buhari'nin en sahih kitap olması anlayamadım.anlayan varsa çıksın 1 adım öne.
3.Soruda yine kötülediği Taklide başvurmamızı istiyor ,bu ne tezad ? Arkadaş onları taklid etmeden söyle dedi? Gerçekten okuduğu anlamıyor.
4-Soru Aynı muğalatalar yiyen yedi.......
Bir an için senin gibi düşünüp Sorsam sana Tevhidi niye (Rububiye,Uluhuyet,İsim sıfat ) üçe ayırıyorsunuz? ya belkide doğrudur onu bilmem .Bildiğim bir şey var Peygamberimiz ,Sahabe bu ayırmı yapmamıştır.
Tevhidi üçe ayırmak hayırlı bir şey mi? Ya da bunu ayıran senin taklid ettiğin insanlar hayırlı bir iş mi yapmışlardır?
Tahminen sen;Hayırlı bir iştir...diyeceksin
Sonra sana; Bu hayırdan Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem ve sahabeleri bihaber miydi? desem
sende bana;Evet böyle bir hayırdan habersizdir ...der isen
Ancak, böyle birşey imkansız. Bu söz konusu hayır yada başka bir meselenin Allah rasûlü ve sahabelerine gizli kalması mümkün değildir, demen gerekir. Bizler İslamı ve imanı Muhammed sallallâhu aleyhi ve sellem`in yolu ile öğrendik. Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem`in bilmediği bir hayrı bizler nasıl olurda biliriz.
.O halde "Sizleri Allaha yakınlaştıracak hiçbir şey yok ki, onu sizlere öğretmiş olmayayım" hadisi hatırlatalım.
Sen; Evet haberdardır...der isen
Bu yapılan hayırlı bir iş de haberdar olsaydı onu önce peygamber ve sahabeleri yapmazmıy dı?Peki bu ayrımı niye yapmadılar?Ayrıca Allah rasûlü sallallâhu aleyhi ve sellem`in şu hadisini sen de biliyorsundur;
"İnsanların en hayırlısı benim asrım(daki ashâbım)dır. Sonra onları takib edenler, sonra onları takib edenlerdir." Bu hadisi, Buhari ve Müslim rivâyet etmiştir. Peygamberin asrı ile onun yaşadığı zaman ve sahabeler kast edilir. Onları takip edenler, . . İlim ve amel bakımından o kimseleri geçtiğimiz bir hayırın var olabileceğine inanıyor musun? Bu sence mümkün müdür?Ancak bu ilim kişiyi, Allah katında değerini arttırmaz ve hayırla yâd olunan nesillerin önüne geçirmeye yeterli olmaz. İnsanı bildiği şer-i ilim değerini artırır. Sana sorduğum soruları daha dikkatle dinlemelisin. Allah seni mübarek eylesin. Sen bizim sahabelerden şer-i ilimler konusunda daha ileride olabileceğimize inanıyor musun? ..Onlar, Kur`ân tefsirini bizlerden daha iyi biliyordu. Allah rasûlü sallallâhu aleyhi ve sellem`in hadislerinin açıklamasını da elbette bizlerden çok daha iyi biliyorlardı. Sonuç olarak onlar, İslam dini ile ilgli, bizlerden daha çok bilgiliye sahip kimselerdi.O (sav) Yemek yemekten tutta ,tuvaletimize kadar ne söyleyeceğimizi anlatmıştır.Sizle onlardan daha mı hayırlısınız?ya da taklid ettiğiniz insanlar?
Sen;Bu Selefte lafzen olmasada manen var der isen;
Bizde;Lafızlardan ve bize ulaşmayan manalardan dolayı ehlini taklid ediyoruz ?Hasen ceyyid,sahih ,kısaca hadis usulü,Fıkıh vd....İştebu yüzden İbni Hacerler 5'e ayırrken ,İzz b. Abdusselamlar ,İmam Neveviler bu hadis usulünü hasene Bidatlar içerisinde saymışlardır.Bizde onları taklid ederek kabullenmişizdir..
Son bir soru bu şekildeki ayrımı kabul ve taklid etmesem Tevhid (1 )dir desem , diğer ayırımlar ise bidattır desem durumum nice olur?
(Bu diyolog sana tanıdık gedimi?).