el-Akidetut'-Tahaviyye ve Şerhi
Te’lif: İmam Ebû Ca’fer et-Tahavî el-Hanefî
Şerh: İmam Ebû’l-Izz el-Hanefî
Çeviri: M. Beşir Eryarsoy
Boyut: 17×24
Sayfa: 664
Detayli Bilgi..
Hicri 321 yılında vefat etmiş olan İmam Ebû Ca’fer et-Tahavî’nin kendi mezhebinin imamı Ebû Hanîfe ve iki arkadaşı Ebû Yusuf ve Muhammed’in akîdelerinin selef-i salihîn’in akîdelerine muvafık olduğunu ortaya koymak üzere yazdığı değerli bir akîde metnidir. Bu akîde metni, amelî mezhepleri farklı da olsa Ehl-i Sünnet arasında genel bir kabul görmüştür. Birçok defalar şerh edilen bu kısa metnin en değerli şerhi de yine Hanefî mezhebinin ünlü ilim adamlarından biri olan İbn Ebi’l-Izz tarafından yapılmıştır. Bu şerhte İbn Ebi’l-Izz etraflı bir şekilde selef-i salihîn akîdesini ele almış, Kitab ve Sünnet’ten pek çok deliller serdetmiştir.
İÇİNDEKİLER
GÖZDEN GEÇİRİLMİŞ YENİ BASKININ SUNUŞU 5
ARAPÇA YAYINA HAZIRLAYANIN TAKDİMİ 7
EL-AKÎDETU’T-TAHÂVİYYE
EL-AKÎDETU’T-TAHÂVİYYE ARAPÇA METNİ VE TÜRKÇE ANLAMI 41
GİRİŞ 41
1- EL-AKÎDETU’T-TAHÂVİYYE’YE YAPILMIŞ BAZI ŞERHLER 43
2- AKÎDE’NİN MÜELLİFİ İMAM TAHÂVÎ 45
ADI VE NESEBİ 45
DOĞUMU VE YETİŞMESİ 45
İLMÎ SEVİYESİNİN YÜKSELMESİ VE İCTİHAD DERECESİNE ULAŞMASI 45
ÂLİMLERİN İMAM TAHÂVÎ HAKKINDA SÖYLEDİKLERİ: 47
ESERLERİ 49
VEFÂTI 49
3. AKÎDE’NİN ŞÂRİHİ İBN EBİ’L-İZZ 41
ADI VE NESEBİ 51
DOĞUMU 51
ÂİLESİ 51
YETİŞMESİ 52
MEZHEBİ 52
BULUNDUĞU GÖREVLER 55
ESERLERİ 57
VEFÂTI 58
ŞÂRİHİN MUKADDİMESİ 59
HASBİYALLAHU VE Nİ’ME’L-VEKÎL 59
USÛLU’D-DÎN (AKÂİD) İLMİ, İLİMLERİN EN ŞEREFLİSİDİR 59
İNSANLARDAN ALLAH’I EN İYİ TANIYANLAR O’NA ULAŞTIRACAK
YOLA EN ÇOK UYANLARDIR 60
İCMÂLÎ ÎMÂN HER BİR FERDE FARZDIR 61
GENEL OLARAK İ’TİKÂDÎ KONULARDA SAPMANIN SEBEBİ 62
EBÛ CA’FER ET-TAHÂVÎ 64
HAKKIN TAMAMI RASÛLÜN GETİRDİĞİNDEDİR; O YETERLİ VE MÜKEMMELDİR 66
KELÂM İLMİNİN KÖTÜLENMESİYLE İLGİLİ SELEF’TEN GELENLER 68
SELEF, HAKKI DA, BÂTILI DA KAPSADIĞI İÇİN BAZI SÖZLERLE
KONUŞMAYI HOŞ KARŞILAMAZLARDI 70
EL-AKÎDETU’T-TAHÂVİYYE
VE ŞERHİ
EL-AKÎDETU’T-TAHÂVİYYE VE ŞERHİ 73
[PEYGAMBERLERİN İLK DAVETİ: TEVHÎD] 73
[MÜKELLEFİN İLK SORUMLULUĞU: ŞEHÂDET GETİRMEK] 74
[TEVHÎDİN ÇEŞİTLERİ VE ANLAMLARI] 75
[1- SIFAT TEVHÎDİ] 75
[2- RUBÛBİYYET TEVHÎDİ] 75
[3- ULÛHİYYET TEVHÎDİ, RUBÛBİYYET TEVHÎDİNİ DE KAPSAR] 78
[KUR’ÂN, ULÛHİYYET TEVHÎDİNE DÂİR AÇIKLAMALARLA DOLUDUR] 82
[KUR’ÂN’DA VERİLEN ÖRNEKLER, DÎNÎ HEDEFLER İÇİN FAYDALI
AKLÎ ÖLÇÜLERDİR] 83
[YÜCE ALLAH’IN ORTAĞININ BULUNMASINA İMKÂN YOKTUR] 84
[ULÛHİYYET TEVHÎDİNİN, RUBÛBİYYET TEVHÎDİNİ KAPSAMASI] 86
[MA’RİFET VE İSBÂT TEVHÎDİYLE TALEB VE KASD TEVHÎDİ] 87
[KUR’ÂN’IN SÛRELERİ, ÇOĞUNLUKLA TEVHÎDİN İKİ TÜRÜNÜ
DE İÇERİR] 87
[ŞEHÂDETİN ANLAMI VE MERTEBELERİ] 88
[ALLAH, HER PEYGAMBERİ BERABERİNDE DOĞRULUĞUNA
DELÂLET EDEN APAÇIK BİR DELİLLE GÖNDERMİŞTİR] 90
[YÜCE ALLAH’IN İSİM, SIFAT VE FİİLLERİYLE VAHDÂNİYYETİNE
DELİL GETİRMEK] 92
[TEVHÎD AÇISINDAN İNSANLARIN EN KÂMİLLERİ NEBÎ VE RASÛLLERDİR] 94
[KELÂMCILARIN YÖNTEMLERİNE İHTİYACIMIZ YOKTUR] 95
[ALLAH’IN BENZERSİZ OLMASININ ANLAMI] 97
[ALLAH’IN SIFATLARINI KABUL ETMEK TEŞBÎH VE TECSÎM DEĞİLDİR] 99
[YÜCE ALLAH KUSURSUZ KUDRET SAHİBİDİR; O’NUN HAKKINDA
ACİZLİK SÖZ KONUSU DEĞİLDİR] 102
[NEFY VE İSBAT KONUSUNDA SELEF’İN YÖNTEMİ] 104
[HAKKI, ŞER‘Î LAFIZLARLA İFADE ETMEK EHL-İ SÜNNETİN YOLUDUR] 105
[TEVHÎD KELİMESİ: LÂ İLÂHE İLLALLAH] 107
[KIDEM VE BEKÂ SIFATLARI] 107
[KELÂMCILARIN YÖNTEMLERİNDEN DOĞRU OLANLAR KUR’ÂN’IN
ZİKRETTİKLERİDİR] 108
[KELÂMCILARIN, ÖYLE OLMADIĞI HALDE, “EL-KADÎM”İ
YÜCE ALLAH’IN İSİMLERİ ARASINA SOKMALARI] 109
[BU KAİNATTA OLAN HER ŞEY O’NUN DİLEMESİ İLEDİR] 111
[İRADE ETMEK İLE SEVMEK ARASINDAKİ FARK] 111
[İNSANLAR YÜCE RABLERİNİ İSİM VE SIFATLARIYLA TANIYABİLİRLER] 115
[ALLAH’I YARATTIKLARINA BENZEMEKTEN TENZÎH] 116
[CEHMİYYE’NİN ALÂMETİ] 117
[HAYAT VE KAYYÛMİYYET SIFATLARI] 118
[HAYY VE KAYYÛM İSİMLERİNİN DİĞER ESMÂ-İ HUSNÂ İLE İLİŞKİSİ] 119
[YARATMA VE RIZIK VERME SIFATLARI] 120
[ÖLDÜRME VE DİRİLTME] 121
YÜCE ALLAH EZELÎ VE EBEDÎ OLARAK KEMÂL SIFATLARINA SAHİPTİR 122
[CEHMİYYE’NİN, BAŞLANGICI OLMAYAN SONRADAN OLMA
VARLIKLARIN İMKÂNSIZ OLDUĞUNA DÂİR İDDİASI] 124
[KUDRET SIFATINA İLİŞKİN HUSUSLAR VE MU’TEZİLE’NİN REDDİ] 128
[MÜMKÜN ANCAK VAR OLMAYAN, DIŞ DÜNYADA MEVCUT
BİR “ŞEY” DEĞİLDİR] 129
[KEMÂLİN İSBÂTINI İÇEREN EN YÜCE ÖRNEK (EL-MESELU’L-A’LÂ),
YALNIZ YÜCE ALLAH’A AİTTİR] 130
ÂDEM İLE MÛSÂ ALEYHİSSELAM ARASINDAKİ TARTIŞMA İLE
İLGİLİ HADİS 139
PEYGAMBERLERİN NÜBÜVVETLERİNİN DELİLLERİ ÇOK VE ÇEŞİTLİDİR 144
[KARİNELERLE HABER VERENİN DOĞRULUĞUNUN BİLİNMESİ] 147
[MUHAMMED SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM’İN RİSALETİNİ
İNKÂR ETMEK, YÜCE ALLAH’A DİL UZATMAKTIR] 154
NEBÎ İLE RASÛL ARASINDAKİ FARK 156
[PEYGAMBERLER ARASINDAKİ FAZÎLET FARKI] 159
[PEYGAMBER SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM’İN HALÎLLİĞİ] 163
[RASÛLULLAH SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM’DEN SONRA
PEYGAMBERLİK İDDİA EDEN HERKES YALANCIDIR] 165
[KUR’ÂN ALLAH’IN KELÂMIDIR, YARATILMIŞ DEĞİLDİR] 168
[KELÂM SIFATIYLA İLGİLİ EHL-İ SÜNNET VE’L-CEMAAT’İN GÖRÜŞÜ] 170
[YÜCE ALLAH’IN CENNETLİKLERLE VE BAŞKALARIYLA KONUŞMASI] 172
[KELÂM ALLAH’IN BİR SIFATIDIR VE MAHLÛK DEĞİLDİR] 173
[“ALLAH, HER ŞEY’İN YARATICISIDIR.” AYETİNİN ANLAMI] 175
[KUR’ÂN’IN YARATILDIĞINI İDDİA EDENLERİN DELİLLERİNİN
TUTARSIZLIĞI] 175
[ALLAH’IN KELÂMININ MAHLÛK OLMADIĞI EHL-İ SÜNNET
VE’L-CEMAAT TARAFINDAN İTTİFAKLA KABUL EDİLMİŞTİR] 178
[AKIL, YÜCE ALLAH’IN KUR’ÂN-I KERÎM’İ NASIL SÖYLEDİĞİNİ İDRÂK
ETMEKTEN ÂCİZDİR] 187
[KELÂM-I NEFSÎ GÖRÜŞÜNÜN REDDİ] 189
[KUR’AN’IN ALLAH’IN KELÂMI OLDUĞUNU İNKÂR EDEN KÂFİRDİR] 193
[KUR’ÂN HEM LAFZI HEM DE MANASI ITİBARIYLA MUCİZEDİR] 194
[YÜCE ALLAH’IN SIFATLARI, İNSANLARIN SIFATLARINA BENZEMEZ] 196
[CENNETLİKLERİN RABLERİNİ GÖRMELERİ] 198
[FÂSİD TE’VÎLLERİN DİN VE EHLİ ÜZERİNDEKİ ZARARLARI] 199
[“NAZAR” KELİMESİNİN DEĞİŞİK ANLAMLARI] 200
[RU’YETULLAH’I REDDEDEN MU’TEZİLE’NİN KANAATLERİNİN ÇÜRÜTÜLMESİ] 202
[RU’YETULLAH İLE İLGİLİ HADİSLERİN MÜTEVATİR OLUŞU] 205
[USÛLU’D-DÎN ANCAK ALLAH’IN KİTABI VE RASÛLÜNÜN
SÜNNETİNDEN ÖĞRENİLEBİLİR] 207
[YÜCE ALLAH’IN DÜNYADA GÖZLE GÖRÜLEMEYECEĞİ HUSUSUNDA
İTTİFAK VARDIR] 208
[SAHÎH VE FÂSİD TE’VÎL] 211
[SAHÎH NAKİL İLE SARÎH AKIL ARASINDA ÇELİŞKİ OLAMAZ] 213
[RASÛL’E TAM ANLAMIYLA TESLİMİYETİN ZORUNLULUĞU] 215
[TESLİMİYET] 218
[AKLIN, NAKLİN ÖNÜNE GEÇİRİLMESİ ŞÜPHESİNİN REDDİ] 218
[DİNÎ HUSUSLARDA BİLGİSİZCE SÖZ SÖYLEMEK YASAKLANMIŞTIR] 221
[TESLİM OLMAYANIN TEVHÎDİ EKSİK OLUR] 221
[EBÛ HÂMİD EL-GAZZALÎ’NİN CEDEL VE KELÂM İLMİYLE
İLGİLİ GÖRÜŞLERİ] 223
[KAPALI LAFIZLARIN ANLAMLARINI BELİRLEMEDE ALLAH
VE RASÛLÜNÜN BUYRUKLARI ESASTIR] 226
[SAPIKLIĞIN SEBEBİ, ALLAH VE RASÛLÜNÜN SÖZLERİNİ
DÜŞÜNMEKTEN YÜZ ÇEVİRMEKTİR] 227
[KELÂM İLMİ, BİZZAT BU İLMİN İLERİ GELENLERİNİN İTİRAFINA GÖRE
ŞAŞKINLIĞA SEBEPTİR] 228
[RU’YETULLAHI İNKÂR YA DA TE’VÎL EDENLERE REDDİYYE] 233
[MÜTEAHHİRÎNE GÖRE TE’VÎL’İN ANLAMI] 235
[KİTAP VE SÜNNET’TE TE’VÎL’İN ANLAMI] 236
[MÜFESSİRLERE GÖRE TE’VÎL, ALLAH’IN KELÂMININ AÇIKLANMASI VE
ANLAMININ BEYÂN EDİLMESİDİR] 237
[YANLIŞ TE’VÎL’İN SAKINCALARI] 240
[NEFİY VE TEŞBÎH, KALP HASTALIKLARINDANDIR] 242
[TEŞBÎH’İN İKİ ÇEŞİDİ] 243
[YÜCE ALLAH’IN TENZÎH’İ] 243
[NASLARDA VÂRİD OLMUŞ LAFIZLARI KULLANMAK] 245
[“CİHET” LAFZI] 249
[İMAM TAHÂVÎ’NİN: “ALTI CİHET O’NU KUŞATAMAZ.”
SÖZÜNDEN MAKSAT] 250
[İSRA VE Mİ’RAC, RASÛLULLAH SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM
UYANIKKEN GERÇEKLEŞMİŞTİR] 251
[HAVZ VE NİTELİKLERİ] 255
[HADİSLERE GÖRE HAVZ’IN NİTELİKLERİ] 257
[ŞEFAAT VE ÇEŞİTLERİ] 258
[DUA ESNASINDA PEYGAMBERİ VE BAŞKALARINI ARACI
KILMANIN HÜKMÜ] 267
[ALLAH’TAN BAŞKASI ADINA YEMİN CAİZ DEĞİLDİR] 270
[ALLAH NEZDİNDEKİ ŞEFAAT, İNSANLAR NEZDİNDEKİ ŞEFAATTEN
FARKLIDIR] 272
[YÜCE ALLAH’IN ÂDEM VE ZÜRRİYETİNDEN ALDIĞI SÖZ] 274
[ALLAH CENNETLİK VE CEHENNEMLİKLERİ EZELDEN BERİ BİLİR] 283
[KADER’İN ASLI] 287
[EHL-İ SÜNNET VE’L-CEMAAT’İN KADER HAKKINDAKİ GÖRÜŞÜ] 288
[SAPIKLIĞIN MENŞEİ] 290
[İRÂDE EDİLEN ŞEYLER İKİ TÜRLÜDÜR: BİZATİHÎ İRÂDE
EDİLENLER VE LİĞAYRİHÎ İRÂDE EDİLENLER] 292
[HAYRIN ÜÇ SEBEBİ] 297
[İLAHÎ TAKDİR VE KAZA’DAN RAZI OLUNAN VE OLUNMAYAN] 301
[KADER HUSUSUNDA KONUŞMAKTA AŞIRIYA KAÇMAK] 301
[DİNİN BOZULMASININ SEBEBİ ŞÜPHELER VE ARZULARDIR] 304
[KULLUĞUN VE ÎMÂNIN ESASI TESLİMİYETTİR] 304
[KİTABIN HÜKMÜNÜ REDDEDENİN KÜFRÜNDE ŞÜPHE YOKTUR] 306
[LEVH-İ MAHFUZ’A VE KALEM’E ÎMÂN ETMEK] 308
[KALEM VE ARŞ’IN YARATILIŞLARI] 309
[KIYÂMETE KADAR OLACAKLAR KALEM’LE YAZILMIŞ VE BİTMİŞTİR] 311
[HER ŞEY BİR KADER İLE OLDUĞUNA GÖRE YALNIZ ALLAH’TAN
KORKMALIDIR] 312
[SEBEPLERİ YERİNE GETİRMEK, TEVEKKÜLE AYKIRI DEĞİLDİR] 315
[YÜCE ALLAH’IN KÂİNATA DÂİR BİLGİSİ ONLARIN
YARATILMASINDAN ÖNCEDİR] 317
[KADER’E ÎMÂN, TEVHÎDİN VE ALLAH’IN RUBÛBİYYETİNİ KABUL
ETMENİN GEREĞİDİR] 320
[KADER’İN İHTİVA ETTİĞİ ESASLAR] 321
[KALBİN HAYAT BULMASI VEYA HASTALANMASI] 323
[EN FAYDALI GIDA, ÎMÂN; EN FAYDALI İLAÇ, KUR’ÂN] 325
[ARŞ VE KÜRSÎ] 327
[ÜSTTE OLUŞ] 333
[YÜCE ALLAH’IN ÜSTTE OLUŞUNU ORTAYA KOYAN ÇEŞİTLİ NASLAR] 335
[SELEF’İN, ULUV (YUKARDA OLUŞ) SIFATININ KABULÜNÜ
ORTAYA KOYAN BAZI SÖZLERİ] 340
[YÜCE ALLAH’IN YUKARDA OLUŞUNUN AKLÎ DELİLLERİ] 342
[ALLAH’IN YUKARDA OLUŞUNUN FITRAT İLE İSBATI] 343
[YÜCE ALLAH’IN KELÂM VE MUHABBET SIFATLARI] 344
[HALİLLİK, MUHABBETTEN DAHA ÖZEL BİR MAKAMDIR] 346
[MELEKLERE, KİTAPLARA VE PEYGAMBERLERE ÎMÂN] 347
[EHL-İ SÜNNET’İN İNANCI PEYGAMBERLERİN GETİRDİKLERİNE
TÂBÎ OLMAYA DAYANIR] 348
[MELEKLER VE YAPMAKLA GÖREVLİ OLDUKLARI İŞLER] 349
[MELEK, KENDİSİNİ GÖNDERENİN EMRİNİ YERİNE GETİREN BİR ELÇİDİR] 350
[MELEKLERDEN VE MERTEBELERİNDEN SÖZ EDEN AYETLER] 352
[NEBÎ VE RASÛLLERE ÎMÂN ETMEK] 353
[ULU’L-AZM PEYGAMBERLER] 354
[KİTAPLARA ÎMÂN] 354
[EHL-İ KIBLE] 356
[ALLAH HAKKINDA İLERİ GERİ KONUŞMAK VE DİNİ HAKKINDA TARTIŞMAK] 357
[KUR’ÂN HAKKINDA TARTIŞMANIN YASAKLANIŞI] 358
[TEKFİR MESELESİ] 361
[MUAYYEN/BELLİ BİR KİMSENİN TEKFİRİ] 364
[BAZI NASLARDA BİRTAKIM GÜNAHLARA “KÜFÜR”
DENMESİNİN İZAHI] 367
[BİRTAKIM AMELLER HAKKINDA KÜFÜR LAFZINI
KULLANMAK YÜ-ZEYSEL BİR İHTİLAFTAN İBARETTİR] 371
[KORKU İLE ÜMİT ARASINDA OLMAK] 375
[GÜNAHIN CEZASINI DÜŞÜREN ONBİR SEBEP] 377
[KORKU İLE ÜMİT ARASINDA OLMAK] 381
[ÎMÂNIN MAHİYETİ] 384
[ÎMÂN’IN MAHİYETİ HUSUSUNDA EBÛ HANÎFE İLE DİĞER İMAMLAR
ARASINDAKİ GÖRÜŞ AYRILIĞI YÜZEYSELDİR] 386
[İCMALÎ VE TAFSİLÎ BAKIMDAN ÎMÂNIN ARTIŞI] 389
[ÎMÂNIN ARTIP EKSİLMESİ] 392
[EBÛ HANÎFE’NİN KANAATİNİ KABUL EDENLERİN DELİLLERİ] 392
[AMELLERİN ÎMÂNIN KAPSAMINA GİRDİĞİNİ GÖSTEREN HADİSLER] 396
[ÎMÂNIN ARTIP EKSİLDİĞİNE DÂİR KİTAP VE SÜNNET’TEN DELİLLER] 399
[DİN; ÎMÂN, İSLÂM VE İHSANI KAPSAR] 406
[İSLÂM İSMİNİN KAPSAMI] 407
[ÎMÂN VE İSLÂM LAFIZLARININ AYRI AYRI VE BİRLİKTE
ZİKREDİLMELERİ] 408
[ÎMÂNDA -İNŞAALLAH DİYEREK- İSTİSNÂ YAPMAK] 413
[NASLARIN ASKIYA ALINMASI] 416
[EHL-İ SÜNNET, SAHİH NASTAN AYRILMAZ] 418
[ÜMMET TARAFINDAN KABUL GÖREN VAHİD 418
HABER, İLİM İFADE EDER] 418
[SÜNNET, YA KİTAPTA OLMAYAN BİR HÜKMÜ ORTAYA KOYAR
YA DA ALLAH’IN ŞERİATINI BEYÂN EDER] 422
[VELİLER VE VELİLİK] 423
[ALLAH KATINDA MÜ’MİNLERİN EN DEĞERLİLERİ] 428
[ÎMÂNIN ŞARTLARI] 430
[İMAN HÜKMÜ ANCAK BERABERİNDE TASDİK BULUNAN AMELLE
SABİT OLUR] 431
[HAYRIYLA ŞERRİYLE KADERE ÎMÂN ETMEK] 434
[ALLAH, KATIKSIZ ŞER YARATMAZ] 435
[EN FAYDALI DUA FATİHADIR] 437
[RUBÛBİYYET VE ULÛHİYYET TEVHÎDİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ] 439
[SEBEPLER SONUCUN GERÇEKLEŞMESİNDE BAĞIMSIZ DEĞİLDİR] 439
[PEYGAMBERLERE ÎMÂN] 441
[TEVHİD ÜZERE ÖLEN BÜYÜK GÜNAH SAHİPLERİ CEHENNEMDE
EBEDİYEN KALMAYACAKLARDIR] 443
[BÜYÜK GÜNAHLAR] 444
[İYİ VE KÖTÜ HERKESİN ARKASINDA NAMAZ KILMAK] 449
[İYİLERİN DE, GÜNAHKÂRLARIN DA CENAZE NAMAZI KILINIR] 453
[ÖLEN BİR ŞAHSIN CENNETLİK YA DA CEHENNEMLİK OLDUĞUNU SÖYLEMEK] 455
[MUAYYEN KİMSELERİN KÂFİR YA DA MÜNAFIK OLDUKLARINI SÖYLEMEK] 456
[MÜSLÜMANA KILIÇ ÇEKMEK] 456
[YÖNETİCİLERE İTAAT ETMEK] 457
[SÜNNET VE CEMAATE UYMAK] 461
[ŞÂZ GÖRÜŞLERDEN VE TEFRİKADAN UZAK DURMAK] 461
[SÂLİH KİMSELERİ SEVMEK, FÂSIKLARA BUĞZETMEK] 463
[BİLGİSİZCE SÖZ SÖYLEMEK] 465
[YOLCULUKTA VE İKAMET HALİNDE MESTLERE MESHETMEK] 468
[HAC VE CİHÂD KIYÂMETE KADAR GEÇERLİDİR] 471
[KİRÂMEN KÂTİBÎN MELEKLERİNE ÎMÂN] 472
[ÖLÜM MELEĞİ] 475
[KABİR AZABINA ÎMÂN] 476
[KABİR AZABI VARDIR; ANCAK KEYFİYYETİNİ BİLEMEYİZ] 480
[ÜÇ AYRI YURT VE BUNLARIN HÜKÜMLERİ] 482
[BA’S’A VE CEZAYA (AMELLERİN KARŞILIKLARININ
GÖRÜLMESİNE) ÎMÂN] 483
[ARZ VE HESAB] 494
[SIRAT] 497
[“CEHENNEME UĞRAMA”NIN ANLAMI] 498
[MÎZÂN VE HAKİKATİ] 499
[CENNET VE CEHENNEM] 504
[CENNET VE CEHENNEMİN KALICILIĞIYLA İLGİLİ GÖRÜŞLER] 510
[CEHENNEMİN EBEDÎLİĞİ] 514
[ALLAH CENNETE DE, CEHENNEME DE GİRECEKLERİ YARATMIŞTIR] 518
[FİİLDEN ÖNCE VE SONRA BULUNAN İSTİTÂA] 522
[KULLARIN FİİLLERİ] 526
[KULLARIN FİİLLERİ HAKINDA CEBRİYYE VE MU’TEZİLE’NİN DELİLLERİ VE REDDİ] 528
[TEKLİF, TAKATE GÖREDİR] 532
[ŞER’Î KAZA İLE KEVNÎ KAZA] 536
[YÜCE ALLAH KENDİSİ ÜZERİNE RAHMETİ YAZMIŞTIR] 539
[ÖLÜLERİN HAYATTAKİLERDEN YARARLANMALARI] 545
[“İNSAN İÇİN ÇALIŞTIĞINDAN BAŞKASI YOKTUR” AYETİNİN ANLAMI] 549
[KUR’ÂN TİLAVETİ KARŞILIĞINDA ÜCRET ALMAK] 552
[ÜCRET ALMAKSIZIN KUR’ÂN OKUYUP SEVABINI ÖLÜYE HEDİYE ETMEK] 553
[KABİR BAŞINDA KUR’ÂN OKUMANIN HÜKMÜ] 554
[DUANIN KABULÜ] 555
[DUANIN FAYDASIZ OLDUĞUNU İDDİA EDENLERE CEVAP] 556
[ALLAH’IN GAZABI VE RIZASI] 559
[ASHABI SEVMENİN GEREĞİ] 563
[ASHABDAN HERHANGİ BİR KİMSE HAKKINDA HADDİ
AŞMAK CAİZ DEĞİLDİR] 568
[EBÛ BEKR RADIYALLAHU ANH’IN HALİFELİĞİ] 570
[ÖMER EL-FARÛK’UN HALİFELİĞİ] 577
[OSMAN RADIYALLAHU ANH’IN HALİFELİĞİ] 579
[ALİ RADIYALLAHU ANH’IN HALİFELİĞİ VE FAZÎLETİ] 586
[DÖRT RAŞİD HALİFE] 590
[CENNETLE MÜJDELENMİŞ ON SAHABÎ] 591
[BU ON SAHABÎYE SAYGI GÖSTERME GEREĞİ] 594
[İMAMİYYE’NİN KABUL ETTİĞİ ONİKİ İMAM] 596
[EHL-İ BEYT] 598
[RAFIZÎLİĞİ İLK İHDAS EDEN, MÜNAFIK VE ZINDIK BİRİDİR] 598
[MÜ’MİNLERİ VE İLİM EHLİNİ VELİ EDİNMENİN GEREĞİ] 600
[İNSANLAR ARASINDA PEYGAMBERLERDEN ÜSTÜNÜ YOKTUR] 601
[İBN ARABÎ VE BENZERLERİNİN KÜFRÜ] 604
[EVLİYANIN KERAMETİ] 605
[ALLAH’IN KELİMELERİ KEVNÎ VE DİNÎ OLMAK ÜZERE İKİ TÜRLÜDÜR] 608
[KIYÂMET ALÂMETLERİNE İMAN] 612
[KAHİN VE ARRAF’IN TASDÎKİ] 616
[BÜYÜNÜN HAKİKATİ VE ÇEŞİTLERİ] 619
[BAZI AHMAKLARIN VELİLİKLERİNE İNANMAK BİD’AT VE DALÂLETTİR] 624
[GÜZEL NAĞMELER DİNLEME (SEMÂ’) BİD’ATİ] 625
[İHTİLAFLI KONULAR ALLAH’A VE RASÛLÜNE HAVALE EDİLMELİDİR] 631
[İHTİLÂFIN ÇEŞİTLERİ] 632
[KİTAB ETRAFINDA İHTİLAFLAR] 635
[ALLAH’IN DİNİ, GÖKLERDE DE, YERDE DE BİRDİR] 638
[İSLÂM’I ÖĞRENMEK ÇOK KOLAYDIR] 639
[İSLÂM DİNİ ORTA YOLDUR] 640
[İSLÂM, TEŞBÎH İLE TA’TİL ARASIDIR] 641
[İSLÂM, CEBİR İLE KADER ARASINDA ORTA YOLDUR] 641
[İSLÂM, GÜVEN DUYMAKLA ÜMİT KESMEK ARASIDIR] 642
[SAPIK FIRKALARDAN UZAKLAŞMA (TEBERRİ)] 643
[MU’TEZİLE’NİN BEŞ ESASI] 643
[CEHMİYYE] 646
[CEBRİYYE] 648
[SAPIKLIĞIN SEBEBİ SIRAT-I MÜSTAKÎM’DEN UZAKLAŞMAKTIR] 650
[SAPIK FIRKALARIN VAHYE KARŞI TUTUMLARI] 652
Guraba yayin evi..