M
Çevrimdışı
Selam Aleykum.
Gaybi Mutlak olarak Allahin bildigi, ve bazi Rasullerine de bir kismini bildirdigi ayetlerde Mevcuttur:
(Allah size gaybı bildirmez; fakat dilediği Peygamberine gaybı bildirir.) [Al-i imran 179]
(Allah gayba kimseyi muttali kılmaz; ancak dilediği Peygamber müstesna. Çünkü her Peygamberin önünden ve ardından gözcüler salar.) [Cin 26, 27]
Ama mesela: Kasas Suresinin 7. Ayetinde, Hz Meryeme "Gaybten" haber vermis olmuyor mu Allah?
" Mûsâ’nın annesine, "Onu emzir, başına bir şey gelmesinden endişe ettiğinde onu nehre bırak. Korkup kaygılanma. Biz onu sana geri döndüreceğiz ve onu peygamberlerden biri yapacağız" diye vahyettik."
Veya Ali Imran 45 de Melekler demişti ki: "Ey Meryem! Allah seni kendisinden bir kelime ile müjdeliyor. Adı Meryem oğlu Îsâ Mesîh’tir, dünyada da âhirette de itibarlı ve (Allah’a) yakın kılınanlardandır.
Hz Meryeme bildirilen olan gayb degil mi ?
Sonucta Hz Musanin Peygamber olarak döndürülecegi Gaybi haber degil mi? Bu Durumda Mutasavvuflarin "Allah diledigi veliye de gaybten haber verebilir" düsüncesi hak kazanmiyor mu? Ama bu sekildede Ali Imran suresindeki Istisnaya bir Istisna daha eklenmis olup celiskiye seben olmuyor mu? Bu konuy
Gaybi Mutlak olarak Allahin bildigi, ve bazi Rasullerine de bir kismini bildirdigi ayetlerde Mevcuttur:
(Allah size gaybı bildirmez; fakat dilediği Peygamberine gaybı bildirir.) [Al-i imran 179]
(Allah gayba kimseyi muttali kılmaz; ancak dilediği Peygamber müstesna. Çünkü her Peygamberin önünden ve ardından gözcüler salar.) [Cin 26, 27]
Ama mesela: Kasas Suresinin 7. Ayetinde, Hz Meryeme "Gaybten" haber vermis olmuyor mu Allah?
" Mûsâ’nın annesine, "Onu emzir, başına bir şey gelmesinden endişe ettiğinde onu nehre bırak. Korkup kaygılanma. Biz onu sana geri döndüreceğiz ve onu peygamberlerden biri yapacağız" diye vahyettik."
Veya Ali Imran 45 de Melekler demişti ki: "Ey Meryem! Allah seni kendisinden bir kelime ile müjdeliyor. Adı Meryem oğlu Îsâ Mesîh’tir, dünyada da âhirette de itibarlı ve (Allah’a) yakın kılınanlardandır.
Hz Meryeme bildirilen olan gayb degil mi ?
Sonucta Hz Musanin Peygamber olarak döndürülecegi Gaybi haber degil mi? Bu Durumda Mutasavvuflarin "Allah diledigi veliye de gaybten haber verebilir" düsüncesi hak kazanmiyor mu? Ama bu sekildede Ali Imran suresindeki Istisnaya bir Istisna daha eklenmis olup celiskiye seben olmuyor mu? Bu konuy