Fudayl b. İyaz(rh.a), "O, hanginizin daha güzel iş yapacağınızı denemek için ölümü ve hayatı yarattı." (Mülk: 2) ayetinin tefsirinde "Amelin en ihlaslısı ve en doğrusu" demiştir. "En ihlaslısı ve en doğrusu nasıl olur?" diye sorulduğunda şöyle cevap vermiştir:
"Amel samimi fakat doğru olmazsa, kabul olunmaz. Doğru fakat ihlasla yapılmazsa yine kabul edilmez. Kabul edilmesi için hem ihlasla yapılması, hemde doğru olması gerekir. Amelin ihlasla yapılması, sırf Allah (c.c) için olmasıdır. Doğru olması ise, sünnet üzere yapılmasıdır." (İbn Teymiyye: İsim ve Sıfat Tevhidi, s. 141)
"Amel samimi fakat doğru olmazsa, kabul olunmaz. Doğru fakat ihlasla yapılmazsa yine kabul edilmez. Kabul edilmesi için hem ihlasla yapılması, hemde doğru olması gerekir. Amelin ihlasla yapılması, sırf Allah (c.c) için olmasıdır. Doğru olması ise, sünnet üzere yapılmasıdır." (İbn Teymiyye: İsim ve Sıfat Tevhidi, s. 141)