Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hakkınızı helal edin.

A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaşlar 30 güne yakındır bu forumdayım ve gerçekten çok şey öğrendim sizden. Bir açıklama yapmak istiyorum çünkü vicdanımı rahat bırakmıyor nefsim. Şimdi sizinle akide mevzusunda çok değişik yönlerim var ve sizin tekfir ettiğinizi ben etmiyorum benim tekfir ettiğimi siz etmiyorsunuz. Ben de gördüm ki siz bana kardeşim diye hitap ediyorsunuz ben de size abi/abla diye hitap ediyorum. Aynı inançlarda değiliz diye sizinle ilişkimi kesmeyeceğim ama şöyle bir şey de var en azından siz bana kardeşim deseniz bile din kardeşi olarak değil küçük bir kardeşiniz olarak söyleyin o kelimeyi. Şu ana kadar kendimi iki yüzü olan bir münafık gibi düşünüyordum bunu açıklamadığım için. Fitne çıkarmak da istemiyorum o yüzden bu açıklamayı yaptım ki vicdanım rahatlasın. Dediğim gibi, size düşmanlık edecek değilim çünkü gerçekten iyi abiler/ablalarsınız. Hakkınızı helal edin ben de helal ediyorum. Öğrettiğiniz ilim için teşekkür ederim, inşaAllah öğreteceğiniz ilim varsa da şimdiden teşekkürler. 🙂
 
Ummu Aişe Çevrimdışı

Ummu Aişe

حسبنا الله ونعم الوكيل
Site Emektarı
Arkadaşlar 30 güne yakındır bu forumdayım ve gerçekten çok şey öğrendim sizden. Bir açıklama yapmak istiyorum çünkü vicdanımı rahat bırakmıyor nefsim. Şimdi sizinle akide mevzusunda çok değişik yönlerim var ve sizin tekfir ettiğinizi ben etmiyorum benim tekfir ettiğimi siz etmiyorsunuz. Ben de gördüm ki siz bana kardeşim diye hitap ediyorsunuz ben de size abi/abla diye hitap ediyorum. Aynı inançlarda değiliz diye sizinle ilişkimi kesmeyeceğim ama şöyle bir şey de var en azından siz bana kardeşim deseniz bile din kardeşi olarak değil küçük bir kardeşiniz olarak söyleyin o kelimeyi. Şu ana kadar kendimi iki yüzü olan bir münafık gibi düşünüyordum bunu açıklamadığım için. Fitne çıkarmak da istemiyorum o yüzden bu açıklamayı yaptım ki vicdanım rahatlasın. Dediğim gibi, size düşmanlık edecek değilim çünkü gerçekten iyi abiler/ablalarsınız. Hakkınızı helal edin ben de helal ediyorum. Öğrettiğiniz ilim için teşekkür ederim, inşaAllah öğreteceğiniz ilim varsa da şimdiden teşekkürler. 🙂
Doğrusu genel olarak samimi bir yazı ve detaylarda farklılıklar olmasına çok da yabancı değiliz ancak: din kardeşi olarak görmeme kısmını tam anlayamadım. Aramızda din farkı mı var, birimizin ötekini kâfir gördüğü düzeyde?
 
Culeybib Horasani Çevrimdışı

Culeybib Horasani

Üye
İslam-TR Üyesi
O vakit biz de sana arkadaş diye hitap edelim.
Güzel arkadaşım , insanların görüş ayrılıkları olabilir bu meseleler konuşulur.
Kimleri tekfir ettiğin veya bu gruptakilerin kimleri tekfir ettiği mevzuundan ziyade ,sana ait olan şu ifadeye açıklık getirmen lazım:
Aynı inançlarda değiliz diye sizinle ilişkimi kesmeyeceğim ama şöyle bir şey de var en azından siz bana kardeşim deseniz bile din kardeşi olarak değil küçük bir kardeşiniz olarak söyleyin o kelimeyi.
1-Grubdakileri tekfir mi ediyorsun?
2-Görüşlerini ifade edersen grubmu seni tekfir eder?
Çünkü kendinin din kardeşi olarak görülmesini istemiyorsun.
 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
O vakit biz de sana arkadaş diye hitap edelim.
Güzel arkadaşım , insanların görüş ayrılıkları olabilir bu meseleler konuşulur.
Kimleri tekfir ettiğin veya bu gruptakilerin kimleri tekfir ettiği mevzuundan ziyade ,sana ait olan şu ifadeye açıklık getirmen lazım:

1-Grubdakileri tekfir mi ediyorsun?
2-Görüşlerini ifade edersen grubmu seni tekfir eder?
Çünkü kendinin din kardeşi olarak görülmesini istemiyorsun.
Abi tam açıklamak gerekirse, cehaletin mazeret olma konusu ve oy konusunda çok sorun oluyor fikirlerde. Yani hariciler gibi direkt tekfire girmiyorum ama o konularda yanlış düşündüğünüzü düşünüyorum. Lütfen yanlış anlamayın. Açıklamak için de yeterli ilmim yok o yüzden açıklamak istesem bile anlatamayacağım. Umarım harici gözüyle bakmazsınız bana ve zaten anlayışlı insanlar olduğunuz için de öyle bakmazsınız biliyorum🙂
 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Doğrusu genel olarak samimi bir yazı ve detaylarda farklılıklar olmasına çok da yabancı değiliz ancak: din kardeşi olarak görmeme kısmını tam anlayamadım. Aramızda din farkı mı var, birimizin ötekini kâfir gördüğü düzeyde?
Abla şimdi siz cehaleti tam olarak mazeret görüyorsunuz ama ben diyorum ki Kuran ulaşmış yerde bir insanda mazeret olamaz. Yani hariciler gibi direkt değildir de demiyorum ama ulaşmışsa ve o adama İslam denilen dini anlatan birisi varsa (kafir ya da müslüman olsun fark etmez) araştırmamışsa dinini o kendi sorunu olur. Ama direkt bazı hariciler gibi topluma kafir gözüyle bakmıyorum. Culeybib adlı abiye cevap verdiğim gibi, ilmi yetersizliğim ve anlatım sorunlarım olduğu için bu meseleleri anlatamayacağım🙂
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin

Büyük Şirkte Cehâlet Mazeret Değilse, Oy Verenlerin Hepsi Neden Kâfir Olmuyor?


Büyük Şirkte Cehâlet Mâzeret midir?

Cehâlet Hangi Konularda Nereye Kadar Mâzeret?


Şeyh Makdisi : Cehâletin Mazeret Olduğu Durumlar

Şeyh Makdisi : Tekfirin Şartları, Engelleri ve Sebebleri
 
Vҽϲízҽ Çevrimdışı

Vҽϲízҽ

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Aynı inançlarda değiliz diye sizinle ilişkimi kesmeyeceğim ama şöyle bir şey de var en azından siz bana kardeşim deseniz bile din kardeşi olarak değil küçük bir kardeşiniz olarak söyleyin o kelimeyi.
Bu direkt olmasa da dolaylı yoldan tekfir etmektir.

Fitne çıkarmak da istemiyorum o yüzden bu açıklamayı yaptım ki vicdanım rahatlasın.
Bu da şuna benziyor "Arkasından konuşmak gibi olmasın ama" deyip arkadan konuşmaya.
Fitne çıkarmak istememişsin ama yazdığın şey fitneye yol açabilecek bir yazı. Çıkıp insanlara "aynı inançlarda değiliz" diyeceksin, sonra da onlar sana "olur mu kardeşim hiç sorun değil" deyip geçecekler ve seni bağırlarına mı basacaklar?
Bide hepimizin %100 her görüşü uyacak diye bir şey mi var? Hangimiz kusursuzuz? Kusursuz dost arayan dostsuz kalır.

Bunu yazmak yerine, zıt görüşlerini sunup delil getirseydin. Ya da karşı taraftan delil isteseydin o zaman daha samimi olurdu.

Ayrıca hangimizin üzerine vazife önümüze geleni direkt ya da dolaylı olarak tekfir etmek. Hiç korkmuyor muyuz haşa tekfir okunun bize doğru dönmesinden. Ya karşımızdaki insan ALLAH katında bizden daha hayırlı ise?

Açıklamak için de yeterli ilmim yok o yüzden açıklamak istesem bile anlatamayacağım.
İlmin yoksa ve anlatamayacaksan o halde bu yazıyı yazacağına önce bir araştırma yapsaydın deliller sorsaydın? "Aynı inançlarda değiliz" demek nedir?
siz cehaleti tam olarak mazeret görüyorsunuz

Bak bakalım tam olarak mazeret mi görülüyormuş.

 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu direkt olmasa da dolaylı yoldan tekfir etmektir.


Bu da şuna benziyor "Arkasından konuşmak gibi olmasın ama" deyip arkadan konuşmaya.
Fitne çıkarmak istememişsin ama yazdığın şey fitneye yol açabilecek bir yazı. Çıkıp insanlara "aynı inançlarda değiliz" diyeceksin, sonra da onlar sana "olur mu kardeşim hiç sorun değil" deyip geçecekler ve seni bağırlarına mı basacaklar?
Bide hepimizin %100 her görüşü uyacak diye bir şey mi var? Hangimiz kusursuzuz? Kusursuz dost arayan dostsuz kalır.

Bunu yazmak yerine, zıt görüşlerini sunup delil getirseydin. Ya da karşı taraftan delil isteseydin o zaman daha samimi olurdu.

Ayrıca hangimizin üzerine vazife önümüze geleni direkt ya da dolaylı olarak tekfir etmek. Hiç korkmuyor muyuz haşa tekfir okunun bize doğru dönmesinden. Ya karşımızdaki insan ALLAH katında bizden daha hayırlı ise?


İlmin yoksa ve anlatamayacaksan o halde bu yazıyı yazacağına önce bir araştırma yapsaydın deliller sorsaydın? "Aynı inançlarda değiliz" demek nedir?


Bak bakalım tam olarak mazeret mi görülüyormuş.

Hocam cehalet mevzusunda gerçekten özür diliyorum ben öyle yazıldığını hatırlıyordum. Abdulmuizz hoca atınca bakmak istedim gerçekten kusura bakmayın yanlış anlamışım ben. Diğer mevzularda da dediğim gibi fikrim kendimde kalsın yani sadece vicdanım rahatlasın diye dedim, sizden ilim öğrenmeye devam edeceğimi de söyledim. Yani bir sorun olacağını bilsem direkt söylemezdim ama kusura bakmayın yine de. Hakkınızı helal edin.
 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu direkt olmasa da dolaylı yoldan tekfir etmektir.


Bu da şuna benziyor "Arkasından konuşmak gibi olmasın ama" deyip arkadan konuşmaya.
Fitne çıkarmak istememişsin ama yazdığın şey fitneye yol açabilecek bir yazı. Çıkıp insanlara "aynı inançlarda değiliz" diyeceksin, sonra da onlar sana "olur mu kardeşim hiç sorun değil" deyip geçecekler ve seni bağırlarına mı basacaklar?
Bide hepimizin %100 her görüşü uyacak diye bir şey mi var? Hangimiz kusursuzuz? Kusursuz dost arayan dostsuz kalır.

Bunu yazmak yerine, zıt görüşlerini sunup delil getirseydin. Ya da karşı taraftan delil isteseydin o zaman daha samimi olurdu.

Ayrıca hangimizin üzerine vazife önümüze geleni direkt ya da dolaylı olarak tekfir etmek. Hiç korkmuyor muyuz haşa tekfir okunun bize doğru dönmesinden. Ya karşımızdaki insan ALLAH katında bizden daha hayırlı ise?


İlmin yoksa ve anlatamayacaksan o halde bu yazıyı yazacağına önce bir araştırma yapsaydın deliller sorsaydın? "Aynı inançlarda değiliz" demek nedir?


Bak bakalım tam olarak mazeret mi görülüyormuş.

Hocam böyle tartışmaya girmek gibi olmasın ama konuyu aydınlandırmak için bir soru sorayım. Şimdi bir adam Türkiyede yaşıyor, Kuran ve sünnet ulaşmış bu adama. Bu adam iyi niyetle ülkeyi chpnin zulmünden kurtarmak niyeti ile akpye oy verince mazeretli olmuş oluyor mu? Bu adam Kuranı okusa anlardı zaten oy vermenin doğru olmadığını. Okumamış ama ulaşmış. Oy verdiği için mazeretli midir? Cevabını yazarsanız daha rahat anlayacağım inşaAllah.
 
S Çevrimdışı

Sidretul Munteha

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam böyle tartışmaya girmek gibi olmasın ama konuyu aydınlandırmak için bir soru sorayım. Şimdi bir adam Türkiyede yaşıyor, Kuran ve sünnet ulaşmış bu adama. Bu adam iyi niyetle ülkeyi chpnin zulmünden kurtarmak niyeti ile akpye oy verince mazeretli olmuş oluyor mu? Bu adam Kuranı okusa anlardı zaten oy vermenin doğru olmadığını. Okumamış ama ulaşmış. Oy verdiği için mazeretli midir? Cevabını yazarsanız daha rahat anlayacağım inşaAllah.
Kardeşim ben de aynı meseleleri anlamıyorum şu an. Bu konuda henüz kalbim mutmain olamadı. (burada bilmiyor da olabilirim ama az önce kendi konumdan sonra tekrar baktım cehalet meselesine cehalet noktasında diğer selefiler grup grup olsalar da aynı düşünüyor (buradan farklı) gibiler. Ya da buradaki cehaleti mazeret görme konusunu biz yanlış anladık.
ama
geri kalan her şey için bu forumu çok sevdim Elhamdülillah. Çünkü tekfir hastalığı gerçekten yok, insan gibi normal bir şekilde sohbet ediliyor. Twitterdaki selefileri gördüysen dediğimi daha iyi anlarsın diye düşünüyorum.
 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim ben de aynı meseleleri anlamıyorum şu an. Bu konuda henüz kalbim mutmain olamadı. (burada bilmiyor da olabilirim ama az önce kendi konumdan sonra tekrar baktım cehalet meselesine cehalet noktasında diğer selefiler grup grup olsalar da aynı düşünüyor (buradan farklı) gibiler.
ama
geri kalan her şey için bu forumu çok sevdim Elhamdülillah. Çünkü tekfir hastalığı gerçekten yok, insan gibi normal bir şekilde sohbet ediliyor. Twitterdaki selefileri gördüysen dediğimi daha iyi anlarsın diye düşünüyorum.
Ben de sevdim bu forumu, ama dediğim gibi yani bazı insanlara tekfir hastaları diyorlar ama yani genel olarak baktığımızda cehalet konusu dışında her konuda aynılar. Okul olsun, askerlik olsun. Yani benim aklım karışıyor sürekli, bu foruma baktığımda mantıklı geliyor, tekfir hastaları dedikleri adamlar baktığımda yine mantıklı geliyor ve aralarında çok fikir farkı da yok. Ama birisi diğerine kafir birisi diğerine sapkın harici diyor. Ben de yanlış anlaşılmasın diye ne onlardan olduğumu ne de başka bir akidede olduğumu söylemek istedim vicdanım rahatlasın diye. İnsanlar belki de görüşlerim yüzünden bana sapkın harici diyecekler, o yüzden kardeşim demelerini istemedim. Anlayışlı insanlarsınız zaten o yüzden sadece söylemek istedim. Teşekkür ederim.
 
S Çevrimdışı

Sidretul Munteha

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ben de sevdim bu forumu, ama dediğim gibi yani bazı insanlara tekfir hastaları diyorlar ama yani genel olarak baktığımızda cehalet konusu dışında her konuda aynılar. Okul olsun, askerlik olsun. Yani benim aklım karışıyor sürekli, bu foruma baktığımda mantıklı geliyor, tekfir hastaları dedikleri adamlar baktığımda yine mantıklı geliyor ve aralarında çok fikir farkı da yok. Ama birisi diğerine kafir birisi diğerine sapkın harici diyor. Ben de yanlış anlaşılmasın diye ne onlardan olduğumu ne de başka bir akidede olduğumu söylemek istedim vicdanım rahatlasın diye. İnsanlar belki de görüşlerim yüzünden bana sapkın harici diyecekler, o yüzden kardeşim demelerini istemedim. Anlayışlı insanlarsınız zaten o yüzden sadece söylemek istedim. Teşekkür ederim.

şu aşamada ben de hangisini dinlesem o doğru söylüyor gibi geliyor. maalesef bunlar bilmemekten muhtemelen.

Abdulmuizz abinin cevabını okudum (sanırım forumun oy ile ilgili görüşleri de bu şekilde):

Nitekim her oy kullananın şirke girdiğini ben de söylüyorum fakat tekfir etmeyerek bu ayırımı yapıyorum. Tekfiri huccetin ikâmesinden sonraya bırakıyoruz. Hucceti de Kadı' yapar ki gerektiğinde kişinin cezasını tatbik ettirecek, hatta canını alabilecektir. Yâni Ben huccet ikame ettim tamam yeterli, tekfir ettim değil. Bazı müslümanlarda görülen yaygın hatalardan biri de budur. Bu da ancak İslam Devletinde veya bir kâdı konumunda ilim ehlince kişinin aklındaki tüm bulanıklıklar giderilsin, deliller ortaya konsun, buna rağmen hala küfründe şirkinde ısrar ederse tekfir edilmelidir. Yoksa Sen böyle diyorsun, tam tersini savunan başka bir hoca da farklı söyleyince avamın aklı karışıyor. Aklı karıştı diye de milleti komple tekfir edemeyiz.
 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
şu aşamada ben de hangisini dinlesem o doğru söylüyor gibi geliyor. maalesef bunlar bilmemekten muhtemelen.

Abdulmuizz abinin cevabını okudum (sanırım forumun oy ile ilgili görüşleri de bu şekilde):
Evet anladım ama yani Kuran açıksa bir adam bir hocanın görüşünü Kuranın sözüne tercih ediyorsa direkt sapkın olmuş oluyor. Bu adam nasıl tekfir edilmiyor ben bunu anlamıyorum ama dediğim gibi de uzatmak da istemiyorum konuyu çünkü benden büyük insanlarsınız, daha ilimlisiniz ve tartışma için gelmedim ben yani. Böyle büyüyeceğini bilsem hiç söylemezdim ama fikrimi söylemek istedim. Anlayışla karşılayanlara teşekkür ediyorum.
 
Mustafa bin Yılmaz Çevrimdışı

Mustafa bin Yılmaz

''Selef,selef ve selef...''
İslam-TR Üyesi
Kardeşim, mutlak tekfir ve muayyen tekfir konularını muhtemel olarak bilmiyorsun. Bu konuları bilmediğin için mazeret konusunda da yanlış anlıyorsun. Forum da her türlü soruya her türlü cevap verilmiş. Özellikle islam camiasının ayrıldığı noktalarda güzel yazılar bulunmakta. Bu yazılara detaylı bir şekilde bakmanız gerekirdi.

CPH'ye oy veren kişi kuran okumadığı için mazeretli olmazmı? sorusunu sormuşsun. Bu adama kuran ve sünnet ulaşmış ama okumadığı için bilmiyor, mazeretli değilmi sorusunu sormuşsun.

Şimdi bu adama bu soruyu soruyorsun da; Bir adam bir hocanın görüşünü Kurana tercih edince neden aynı soruyu sormuyorsun? Bu adam için neden kuran okumadığı için mazeretli olmaz mı demiyorsun?

Yine muhtemel olarak tekfirin şart ve engelleri konusunu yanlış anlamışsınız. Merak ettiğiniz bir konu varsa Kuran ve sünnet ile cevap bölümüne sorar hatta delillerinizi yazarsınız. Ona göre ilmi cevap verilir. Allah'a emanet olunuz.
 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim, mutlak tekfir ve muayyen tekfir konularını muhtemel olarak bilmiyorsun. Bu konuları bilmediğin için mazeret konusunda da yanlış anlıyorsun. Forum da her türlü soruya her türlü cevap verilmiş. Özellikle islam camiasının ayrıldığı noktalarda güzel yazılar bulunmakta. Bu yazılara detaylı bir şekilde bakmanız gerekirdi.

CPH'ye oy veren kişi kuran okumadığı için mazeretli olmazmı? sorusunu sormuşsun. Bu adama kuran ve sünnet ulaşmış ama okumadığı için bilmiyor, mazeretli değilmi sorusunu sormuşsun.

Şimdi bu adama bu soruyu soruyorsun da; Bir adam bir hocanın görüşünü Kurana tercih edince neden aynı soruyu sormuyorsun? Bu adam için neden kuran okumadığı için mazeretli olmaz mı demiyorsun?

Yine muhtemel olarak tekfirin şart ve engelleri konusunu yanlış anlamışsınız. Merak ettiğiniz bir konu varsa Kuran ve sünnet ile cevap bölümüne sorar hatta delillerinizi yazarsınız. Ona göre ilmi cevap verilir. Allah'a emanet olunuz.
Teşekkür ederim.
 
Yorgun Mucahid Çevrimiçi

Yorgun Mucahid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam böyle tartışmaya girmek gibi olmasın ama konuyu aydınlandırmak için bir soru sorayım. Şimdi bir adam Türkiyede yaşıyor, Kuran ve sünnet ulaşmış bu adama. Bu adam iyi niyetle ülkeyi chpnin zulmünden kurtarmak niyeti ile akpye oy verince mazeretli olmuş oluyor mu? Bu adam Kuranı okusa anlardı zaten oy vermenin doğru olmadığını. Okumamış ama ulaşmış. Oy verdiği için mazeretli midir? Cevabını yazarsanız daha rahat anlayacağım inşaAllah.

Özetle anlatayım İnşaAllah. Yanlış söylüyorsam bana müdahale edilsin.

Oy vermek normalde şirktir, Allahtan başka kanun koyucu seçmekten ötürü.

Ancak bu hususta direkt tekfir edemeyiz, zira bu oy meselesi çok üstü kapalı bir mesele. Direkt tekfir edemememizin de iki ana sebebi var:

1- Oy vermenin kağıdı sandığa atmak gibi görülmesi ve esas manasının anlaşılamaması. Bunun Allahtan başka kanun koyucu seçmek gibi esasen bize anlatılmayan ve çok tehlikeli bir anlamı içerdiği hususunda bunun öğretilmesi. Ama bu sebep de aşağıdaki sebeple bağlantılı

2- Devleti yalayan hocalar. Bunlar genelde tarikatçı hocalardır, bunlar hem Ak partiyi savunur, hem chp ye göz kırpar hem de komünistlere falan yani kısacası siyaset yapmakla meşguldürler
Devletin dalkavukluğunu ve daha açık bir ifade ile "gönüllü casusluğu"nu yapan hocalar oy vermeyi ehven-i şer gibi göstererek insanları teşvik eder, oy vermek sisteme destek olmak değildir sadece daha az şerliyi seçmektir derler, hatta Cubbeli gibisi çıkar oy vermeyen hdp ye vermiş gibidir falan diyerek insanların milliyetçiliğini körükleme stratejisi ile hükümete oy verdirtir. İşte bu devletin gönüllü casusluğunu yapan hocalar oy vermeyenlere de selefi terörist vs diyerek onları devlete ihbar ederler.

Haliyle durum fazlaca karışıyor ve insanların oy hususunda aydınlatılması gerekir
 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Özetle anlatayım İnşaAllah. Yanlış söylüyorsam bana müdahale edilsin.

Oy vermek normalde şirktir, Allahtan başka kanun koyucu seçmekten ötürü.

Ancak bu hususta direkt tekfir edemeyiz, zira bu oy meselesi çok üstü kapalı bir mesele. Direkt tekfir edemememizin de iki ana sebebi var:

1- Oy vermenin kağıdı sandığa atmak gibi görülmesi ve esas manasının anlaşılamaması. Bunun Allahtan başka kanun koyucu seçmek gibi esasen bize anlatılmayan ve çok tehlikeli bir anlamı içerdiği hususunda bunun öğretilmesi. Ama bu sebep de aşağıdaki sebeple bağlantılı

2- Devleti yalayan hocalar. Bunlar genelde tarikatçı hocalardır, bunlar hem Ak partiyi savunur, hem chp ye göz kırpar hem de komünistlere falan yani kısacası siyaset yapmakla meşguldürler
Devletin dalkavukluğunu ve daha açık bir ifade ile "gönüllü casusluğu"nu yapan hocalar oy vermeyi ehven-i şer gibi göstererek insanları teşvik eder, oy vermek sisteme destek olmak değildir sadece daha az şerliyi seçmektir derler, hatta Cubbeli gibisi çıkar oy vermeyen hdp ye vermiş gibidir falan diyerek insanların milliyetçiliğini körükleme stratejisi ile hükümete oy verdirtir. İşte bu devletin gönüllü casusluğunu yapan hocalar oy vermeyenlere de selefi terörist vs diyerek onları devlete ihbar ederler.

Haliyle durum fazlaca karışıyor ve insanların oy hususunda aydınlatılması gerekir
Hocam birinci sebebi ben de mazeret olarak görüyorum ve haricilerden farklı olduğum kısım da bu zaten. İnsanlar Kuranı okusalar bile oy vermenin hükümdar seçmek anlamında olacağını anlamadıkları için mazur olabilirler. Ama okuyup da oy vermenin öyle olduğunu anlayanda mazeret değildir ve bence sizin de düşünceniz aynı şekilde. 🙂
 
Yorgun Mucahid Çevrimiçi

Yorgun Mucahid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam birinci sebebi ben de mazeret olarak görüyorum ve haricilerden farklı olduğum kısım da bu zaten. İnsanlar Kuranı okusalar bile oy vermenin hükümdar seçmek anlamında olacağını anlamadıkları için mazur olabilirler. Ama okuyup da oy vermenin öyle olduğunu anlayanda mazeret değildir ve bence sizin de düşünceniz aynı şekilde. 🙂

oy vermenin ne manaya geldiğini gerçekten anladıysa ondan sonra atması şirktir zaten
 
Ummu Aişe Çevrimdışı

Ummu Aişe

حسبنا الله ونعم الوكيل
Site Emektarı
Abla şimdi siz cehaleti tam olarak mazeret görüyorsunuz ama ben diyorum ki Kuran ulaşmış yerde bir insanda mazeret olamaz. Yani hariciler gibi direkt değildir de demiyorum ama ulaşmışsa ve o adama İslam denilen dini anlatan birisi varsa (kafir ya da müslüman olsun fark etmez) araştırmamışsa dinini o kendi sorunu olur. Ama direkt bazı hariciler gibi topluma kafir gözüyle bakmıyorum. Culeybib adlı abiye cevap verdiğim gibi, ilmi yetersizliğim ve anlatım sorunlarım olduğu için bu meseleleri anlatamayacağım🙂
Kur'an-ı Kerim'in ulaşmasında sorun yok, ancak bizler Arapça bilmiyor ve mealleri ile okuyoruz değil mi? "Rab, İlah, İbadet, Din, Tağut, Dua, Hüküm" vb. "tevhid adına kilit önemdeki" kelimelerin anlamlarının "halktan gizlendiğini" tüm tevhid ehli kesimler ortak bir dille söylemiyor mu? Söylüyor. Şimdi bir şey gizli bir şey ise, gizlidir. Sonra durduk yerde nasıl apaçık oluyor da, o kişilere "huccet net şekilde ulaşmış" denilebiliyor?

Bu kelimelerin anlamları insanlara açıklanır, ve ancak ondan sonra "huccet ulaştı" denilir.

Örnek veriyorum:

Bir ülkede patatese patlıcan deniliyorken, onlara karnıyarık tarifi verirseniz, onlar patatesten karnıyarık yaparlar ve bu konuda mazur olurlar. Çünkü onların dilinde patates=patlıcan. Anladıkları şeye göre davranıyorlar.

Bu insanlar da misal Tağutu reddetmeyi Şeytanı reddetmek, Rab edinmeyi Yaratıcı kabul etmek vb şekilde sanıyor. Sanmalarının sebebi de "bilinçli bir şekilde hakkın onlardan gizlenmesi". Gizli? Evet, gizli. Apaçık diyorsunuz ama bilene açık, duyana açık. Bu konuları duymayana gizli.

O yüzden önce tebliğ, ardınca kişi ısrarla delillere aykırı giderse, ancak ondan sonra tekfir söz konusu olabilir.
 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kur'an-ı Kerim'in ulaşmasında sorun yok, ancak bizler Arapça bilmiyor ve mealleri ile okuyoruz değil mi? "Rab, İlah, İbadet, Din, Tağut, Dua, Hüküm" vb. "tevhid adına kilit önemdeki" kelimelerinin anlamlarının "halktan gizlendiğini" tüm tevhid ehli kesimler ortak bir dille söylemiyor mu? Söylüyor. Şimdi bir şey gizli bir şey ise, gizlidir. Sonra durduk yerde nasıl apaçık oluyor da, o kişilere "huccet net şekilde ulaşmış" denilebiliyor?

Bu kelimelerin anlamları insanlara açıklanır, ve ancak ondan sonra "huccet ulaştı" denilir.

Örnek veriyorum:

Bir ülkede patatese patlıcan deniliyorken, onlara karnıyarık tarifi verirseniz, onlar patatesten karnı yarık yaparsalar mazur olur. Çünkü onların dilinde patates=patlıcan.

Bu insanlar da misal Tağutu reddetmeyi Şeytanı reddetmek, Rab edinmeyi Yaratıcı kabul etmek vb şekilde sanıyor. Sanmalarının sebebi de "bilinçli bir şekilde hakkın onlardan gizlenmesi". Gizli? Evet, gizli. Apaçık diyorsunuz ama bilene açık, duyana açık. Bu konuları duymayana gizli.

O yüzden önce tebliğ, ardınca kişi ısrarla delillere aykırı giderse, ancak ondan sonra tekfir söz konusu olabilir.
Abla bu mevzuda aynı görüşteyiz zaten, benim dediğim şey Maide 44, Yusuf 40 ayetleri gibi. Yani açık açık Allah bunun böyle olduğunu söylüyor ve elimizde fıtrat delili denen bir şey de var. Bu ayetleri 1 kez bile gören insan fıtratı gereği ne olduğunu anlar. He diyelim ki bir insan dinini daha dün öğrenmeye başlamış Fatihayı okumuş Bakaraya geçmiş. Bu adam dün gece başlamış bu sabah şirk ya da küfür eylemi olursa bu adam mazeretli olabilir ama çok zamanı olup da tembellik eden adam yüz çevirmiş oluyor ve bu mazeret olmuyor ki. Şahsen ben bu mevzuları 2-3 yıl önce anlamıştım sonradan tam iman ettim. Kuranı okuyup araştırdığım için kimseye ihtiyacım olmadan bu mevzuları anlamıştım çocukken. Eğer benim dediğim görüş sizin görüşünüzle aynıysa o zaman bu meseleyi anlamış oluruz. Ama benim anladığım kadarıyla aynı düşünmüyoruz ve sonu farklı inançlar dediğim şey oluyor. O yüzden dedim ben. Yoksa aynı görüşteysek bu meseleden sonra başka meseleleri de aydınlatırız inşaAllah.
 
Üst Ana Sayfa Alt