Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Hayızlı Kadından Faydalanma Hadisleri Sahih mi?

Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleyküm abilerim.Bir hadis inkarcısı zihniyete sahip zevat bazı hadisleri sundu,ben bu hadislerin sahih olsa bile hakikate işaret olacağını ve garip olmayacağını düşünüyorum,ancak sahihliğini öğrenip ona göre cevap vermek istiyorum:
"İBRETLİK HADİS RİVAYETLERİNE BİR KAÇ ÖRNEK:

1 - AYŞE ANNEMİZE ATILAN İFTİRAYA ÖRNEK:


Hz. Aişe (r.a.) şöyle anlatıyor:
" Eşleri olan bizlerden biri adet gördüğü zaman Allah'ın Resulü (göbekle dizler arasına örten) genişçe bir örtü örtünmesini emreder, sonra da onun göğüslerine yönelirdi." (Nesai, 1,189.)

2- PEYGAMBER EFENDİMİZE İFTİRAYA ÖRNEK:

Erkek, adetli karısının dizkapağı-göbek arasına dokunmadıktan sonra, onunla her türlü cinsel oynaşma yapabilir. Karısının eliyle, ya da vücudunun başka yerleriyle tatmin olabilir ve diz kapağı - göbek arasından da örtü varken yararlanabilir.

Bunda hiç bir sakınca olmadığı gibi, hem kendini boşaltıp haramdan koruduğu, hem de âdetli iken bir bakıma hasta olan ve yalnızlık hissedebilmesi muhtemel bulunan eşiyle ilgilendigi için, bu sevap ve yapılması gereken bir davranıştır.

Efendimizin, bütün hanımlarına, onlar hayızlı iken bu şekilde yaklaştığı rivayet edilmiştir.


3- İMAMLARA İFTİRAYA ÖRNEK:

Hatta bazılarına göre âdetli hanımıyla cima dışında herşeyi yapabilir. Imâm Muhammed bu görüşdedir.

İmam Muhammed, "Kan gelen yerden sakınılması şartı ile her taraftan faydalanılması helaldir." demiştir. İmamı-ı Şafi'de bu görüştedir. Bu durumda kan gelen yerin örtülü olması, açık olmaması lazım. Bunu yapan kimselerin de kendilerinden emin olması gerekir. (bk. İslam Fıkhı Ansiklopedisi; Büyük Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan, Gonca Yayınevi, 1993)

http://www.sorularlaislamiyet.com/articl...erdir.html


4 - SAPIKLIĞIN BEDELİ RİVAYETİ:

hanefî, Şafiî ve Malikîlere göre, adetli veya lohusa olan eşiyle cinsel ilişkide bulunan erkeğe keffaret cezası gerekmez. Ancak tövbe ve istiğfar etmesi gereklidir.

Ancak "Karısıyla hayız halinde, adetin ilk günlerinde ilişkide bulunursa bir dinar, son günlerinde bulunursa yarım dinar sadaka verir." (Nesai, Taharet 182, (1, 153) hadisine göre sadaka vermek iyi olur.
Fıkıh kitaplarında, "Eğer kan kırmızı veya siyah ise bir dinar, sarı ise yarım dinar sadaka vermesi müstehap olur." (Mavsili, el-Ihtiyâr I/28; El-Muhit - Serahsi) denilmektedir. (Bir dînar, yaklaşık 4,5 gr. altın demektir.)


5- SAPIKLIĞA BEDELİN PEYGAMBERİMİZCE BELİRLENDİĞİ İFTİRASI:

Allah Resulu (asm) buyuruyor:
"Karısıyla hayız halinde, adetin ilk günlerinde ilişkide bulunursa bir dinar, son günlerinde bulunursa yarım dinar sadaka verir." (Nesai, Taharet 182)"

direk sapığın yazdığı yazıyı kopyaladım,yoksa içeriğe benim bir eklemem yoktur.Allah bizi doğru sabit kılsın
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kardeşim, İslam'ın gelmesiyle adet, hayız veya lohusa hali olan kadından, kocası cinsi temas harici, diğer bölgelerden faydalanması caizdir. sanırım bu durumu bilmediğinizden, hadislerin sıhhati veya imamlara iftira yapılmış sanmışsınız. Durum aşağıdaki gibidir.


Rasulullah (s.a.v.) buyurdu ki : "Bu hayız, Allah'ın Âdem (a.s)'in kızlarına yazdığı bir şeydir."
(Buhârî, Hayz, 1, 7, Edâhî, 3, 10; Muslim, Hacc, 119,120; Ebû Dâvud, Menâsik, 23)


Yine bir başka hadis-i şerifte ;
"(Âdet gören kadınla) Cinsel ilişki dışındaki şeyler, normal zamanlardaki gibi yapılabilir."
(Muslim, Hayz" 16; Nesaî, Tahâret, 18; İbn Mâce, Taharet, 12)


"Aybaşı halinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın." (Bakara, 222)
Bu hükmün diğer bir gerekçesi ise Peygamber (s.a.v.)'in "Ay başı iken hanımımdan bana helal olan nedir?" diye soran Abdullah b. Sa'd'e: "İzarın üstü sana helaldir." (Ebu Davud) demesidir.


İbn Abbas (r.anh)’den rivâyete göre: Hayız günlerinde hanımıyla cinsel ilişki kuran kimseye, Rasûlullah (s.a.v): “Bir veya yarım dinar tasadduk etsin” buyurdu. (Tirmizî, Tahara, 103 ; Ebû Davud, Tahara,106; Nesai, Hayız ve Lohusalık, 367)

Cumey’ b. Umeyr (r.anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
Annem ve teyzemle birlikte Aişe’nin yanına girdik. Annem ve teyzem; Aişe’ye: Sizden biriniz hayız olduğunda Rasûlullah (s.a.v) ne yapardı? diye sordular,
O da dedi ki: “Bizden biri hayz olduğunda Rasûlullah (s.a.v), özel hayz elbisesi giymemizi emreder ve bizi kollarına alıp göğsüne basardı.(Muslim, Hayz, 3 ; İbn Mâce, Tahara, 99; Nesai, Hayız ve Lohusalık, 372)

Meymune (r.anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v), hayız gören hanımlarıyla uylukları ve dizlerinin yarısına kadar örten bir elbise olduğu halde onlarla bir yatakta yatar ve beraber olurdu.
(Buhârî, Hayz, 6 ; Muslim, Hayz, 3; Nesai, Hayız ve Lohusalık, 373)

".......Bize îsmâîl (ibn Uleyye), Eyyûb'dan; o da Muhammed (ibn Sîrîn)'den; o da Ummu Atıyye'den tahdîs etti. O: Biz sarılığı ve bozluğu hiçbir şey (yânî namaza mâni') addetmezdik, demiştir.

(Hayız günleri hâricinde kanın bu renkleri kastediliyor. Yoksa hayız günlerinde kan ne renkte olursa olsun, hayz kanıdır. Ebû Davud'un rivayetinde "tuhurdan sonra" kaydının bulunması da buna delildir.
Kan renkleri siyah, kırmızı, sarı, bozuk yânî bulanık, yeşilimtırak ve toprak rengi olmak üzere altıdır.
Cumhur, sarılık ve bulanıklığın hayız günlerinde hayız olduğuna, hayız günlerinden mâadasında hiçbir şey olmadığına kaaildir. İmâm Alî'den de böyle rivayet edilmiştir.
Sahih-i Buhari ve Tercemesi, Hayız, Bab 26, 31 )
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah razı olsun abi,benim de bilgim bu şekildeydi yalnız hadisi kafasına göre ilimsizce reddeden bir sapık bu adam,bir zaman buraya da uğrayıp pisliğini saçmaya çalışmış elhamdülillah uzaklaştırmışsınız.
 
Üst Ana Sayfa Alt