Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru "Mehdi Türklere Saldıracak" Hadisinin Orjinali ve Gerçek Anlamı Bu Olabilir mi?

O Çevrimdışı

Oğuz Horasan

Üye
İslam-TR Üyesi
Bir kardeş sağolsun diğer başlıklarda tartıştığımız "Mehdi (ra) Türklerle savaşır" anlamında yanlış tercüme edilen hadisinin orjinal metnini bulmuş, özelden mesajla gönderdi. Onunla tartışmamız biraz daha ilmi noktada olunca buraya da taşımak istedim. Katkı yapacak kardeşlerimiz lütfen polemik yaratmadan buyuracaklarsa başımızın üzerinde yeri var. Diğer türlü kirlilik yapıp başlığı kilitletmesinler boş yere diğerlerindeki gibi. (Ki kilitlenmesi için bir neden yoktu bence, o ayrı.)

Gerçi gönderen kardeşte nedense sert giriş yaptı ama önemli değil. Hüsn-ü zan edelim birbirimize karşı.

Bir de anlamsız bir tavır var Türkler'in Mehdi (ra) ordusu olacağını söyledim diye. Tersini kanıtlamak için neden uğraşılıyor anlamış değilim. Üstelik delilsiz, saçma sapan kişisel çıkarım ve düşüncelerle yapılıyor bunlar.

Arkadaşın bana özelden gönderdiği ilk mesaj şu şekilde:

forumda hadis hakkında yazdığını gördüm, hadisler senin babanın malı değildir istediğin gibi evir çevir, hadisi tahrif et sonrada türklerin lehine olduğunu iddia et. subhanallah.

hadisin metni budur :

عن الحكم بن نافع قال: يقاتل السفياني الترك, ثم يكون على يدي المهدي, وهو أول لواء يعقده المهدي, يبعثه إلى الترك
Sufyaniler türkler ile savaşır, sonrasında onları yoketme Mehdinin elindedir, Mehdi tarafından kurulan ilk orduda,Türklerin üzerine gönderilir.

Az biraz arapçan varsa hadisin sonunu okuyabilirsin. hadis açıktır. ayrıca türklerin kafir bir kavim olacağı meşhur kostantiniyye hadisi ilede sabittir. Hadist "kostantiniyye fethedilecektir." diyor, fetih ise islam beldesi olmayan yeri ele geçirmektir.

o yüzden Allah'ın dinine milliyetçiliğin sebebiyle iftira atma, ister türk olsun ister arap, bize düşen dine teslimiyyettir.
 
O Çevrimdışı

Oğuz Horasan

Üye
İslam-TR Üyesi
Arapçam var merak etme. Senin yanlışlarını da düzelticem. Hadis'in orjinali şu şekilde:

عن الحكم بن نافع قال: يقاتل السفياني الترك, ثم يكون على يدي المهدي, وهو أول لواء يعقدهالمهدي, يبعثه إلى الترك

İftara eden sensin. Türklerin kafirliği sözün bir ifiradır. Alimler hadiste fethin tekbirlerle yapılacağının açıkça belirtilmesinden kafirlere karşı yapılmayacağını açıklamışlardır.

Konstantiniyye'yi şu anda elinde tutan Türk milletiyle ilgili Ahmed İbn-i Hanbel'in meşhur İstanbul'un fethi hadisinde hem Türk milletine, hem de onun başındaki Fatih Sultan Mehmet'e çok açık övgü vardır:

لَتُـفْتَحَنَّ الْقُسْطَنْطِينِيَّةُ . فَـلَنِعْمَ الْأَمِيرُ أَمِيرُهَا، وَ لَنِعْمَ الْجَيْشُ ذَلِكَ الْجَيْشُ

"Kostantiniyye (İstanbul) muhakkak fethedilecektir. Onu fetheden komutan ne güzel komutan; onu fetheden ordu ne güzel ordudur.”

Ayrıca Hud 57'de "Allah siz yüz çevirirseniz.. sizin yerinize başka bir kavmi Halife kılar.." ayetindeki kavmin Türk milleti olduğunu birçok alim söylemiştir. Zira Arap'lardan sonra hilafeti yüzyıllar boyu Türk'lerin aldığı tarihsel bir gerçektir. Zaten en sonda Türkler'de kalmıştır. Mehdi'ye (ra) hilafet emanetlerini Türk milletinin teslim edeceğini hadislerde açıkça belirtiliyor bi iznillah.

Yine Maide 54'te "..İçinizden kim dönerse bilsin ki..Allah yakında öyle bir kavim getirir ki onlar Allah'ı severler, Allah'ta onları sever... Onlar mü'minlere karşı yumuşak, kafirlere karşı şiddetlidirler. Allah yolunda mücadele eder, hiçbir kınayanın kınamasından korkmazlar.." ayetinin de Türkleri anlattığını samimi alimler belirtmiştir.

Fakat şu var. Sen düşmanca bi tutumla Türkler kafirdir diye peşin hükümle başlamışsın lafına ama ben sana doğrusunu söyleyeyim onun:

Kafir Moğol'lar da ırk olarak Türk'tür. Hatta Bulgar'lar da Karadeniz'in kuzeyinden göç edip Hristiyanlaşmış Türk'lerdendir kavimler göçünü ilk yapan gruptandır. Macaristan'ın da adı boşuna "Hun-garia" değil. Onlarında Hunlardan geliyor asılları, yine Karadeniz'in kuzeyinden göçen kavimlerden ve Türk'türler.

Bunlar Türk diye tabiki ırkçılık yapıp bağrımıza basacak değiliz. Bunu zaten ne söyledim ne de ima ettim en ufak şekilde. Benim savunduğum Müslüman coğrafya'daki Türk'lerdir. Yani yaşadığımız bu coğrafya başta olmak üzere Arap yarım adasındaki Türk'lerdir. Bu Türkler tabiki Müslüman'dır ve Mehdi (ra)'a da ordu olacaklardır. Bunun aksini iddia edemezsin.

Aksi yönünde bir düşüncen varsa delilin nedir?
 
Son düzenleme:
O Çevrimdışı

Oğuz Horasan

Üye
İslam-TR Üyesi
Ayrıca hadisi yanlış çevirmişsin. 2 önemli husus var:

1) ثم يكون على يدي المهدي kısmının doğru tercümesi "sonra olanlar, olaylar Mehdi'nin elindedir" şeklindedir. "Yok etme" diye bir anlamda yok, kelime de yok. Yani "sonrasında onları yok etme Mehdi'nin elindedir" çevirin tümüyle atmasyon. Basitçe 3'e ayırırsak hadisin anlamı şu şekildedir:

-Süfyani Türklerle savaşır.
-Sonra olacak olanlar/olaylar Mehdi'nin elindedir.
-Mehdi ilk bayrağını/sancağını Türklere gönderir/diriltir.

"Gönderir" diye çevirdiğim kelimenin يبعثه olması da ayrıca önemli bi konu. Bease, baas, yani "diriltme" kelimesiyle aynı kökten geliyor.

Bu hadisi ben şu şekilde yorumluyorum tarihi olayların gidişatını da düşünerek ve يبعثه إلى الترك kısmını göz önüne alarak:

Türk milleti bir putun peşinden (M.Kemal) yanlış yola düştü. Fakat sonra tekrar özüne dönmeye başladı. Süfyan çıktığında Türk'lerle arasında savaş olacak. Bu sırada Mehdi (ra) zuhur edecek ve Süfyan'ı öldürmek, Türkleri diriltmek için ilk hareketini başlatacak, bayrağını ortaya çıkaracak Türk'lere yardım göndererek diriltmek amacıyla. Onlarda başlayan uyanışı tamamlamak için diyebiliriz.

Yani Mehdi'nin (ra) zuhuru Süfyan'ın Türklere saldırması üzerine olacak. Zaten bu hadis Hz.Ali'nin (kv) şu sözünü kelimesi kelimesine doğruluyor:

بنى اذا ما جاشت الترك فانتظر * ولاية مهدى يقوم و يعدل

“Aya oğlum! Türkler cuş ettiklerinde Mehdi-i Adil’e muntazır ol.”
Yani: “Türkler coştuğunda, içten kaynadığında, karıştığında Mehdi’nin zuhuruna hazır ol.”
 
Son düzenleme:
O Çevrimdışı

Oğuz Horasan

Üye
İslam-TR Üyesi
2) Hadisin en doğru tercümesi şu şekilde olur. Hadisin en son kısmındaki "Türklere/Türklerin üzerinde onu gönderir/ onu diriltir" kısmında:

يبعثه إلى الترك buradaki ه (hu) zamiri önceki cümledeki أول لواء kısmını kastediyor. Yani "ilk sancağını" demek. Bease kelimesinin, baas, yani diriltme, ayağa kaldırmayla aynı anlama geldiğini daha önce söylemiştim. Bu durumda tam kelime anlamı şu şekilde olur hadisin:

"Süfyan Türklerle savaşır. Sonraki olacaklarsa (gerçekleşeceklerse) Mehdi'nin (ra) elindedir ve Mehdi (ra) ilk sancağını Türklerle diriltir."
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

Seyfullah Samsuni

Üye
İslam-TR Üyesi
islama bin bir türlü bidat sokan osmanlının çömezi türkiye mi mehdinin yardımcısı olacak git tevhidi anlamadan gözükme buralarda, ilmin yok cismin yok cahil cahil konuşarak islama yeni giren insanların kafasını karıştırma !

ALLAH S.V.T Hidayet Versin.
 
O Çevrimdışı

Oğuz Horasan

Üye
İslam-TR Üyesi
La havle ve la kuvvete illa billah.

Cahille girme münakaşaya,
Ya sinirini zıplatır tavana,
Ya da yazık olur adabına.​
 
S Çevrimdışı

Seyfullah Samsuni

Üye
İslam-TR Üyesi
kafir fırıldak celaleddin rumi köpeğinin sözünle bana cevap vermenle nasıl bir yoldasın anladım daha fazla yazmayacam.
 
A Çevrimdışı

Al- amriki

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
“Aya oğlum! Türkler cuş ettiklerinde Mehdi-i Adil’e muntazır ol.”
Yani: “Türkler coştuğunda, içten kaynadığında, karıştığında Mehdi’nin zuhuruna hazır ol.

Oğuz bey ilmi olarak soruyorum münakaşa amacıyla değil ben bu sözden ne anladığınızı bunu nasıl yorumladığımızın merak ediyorum bana açıklarmısınız
 
O Çevrimdışı

Oğuz Horasan

Üye
İslam-TR Üyesi
“Aya oğlum! Türkler cuş ettiklerinde Mehdi-i Adil’e muntazır ol.”
Yani: “Türkler coştuğunda, içten kaynadığında, karıştığında Mehdi’nin zuhuruna hazır ol.

Oğuz bey ilmi olarak soruyorum münakaşa amacıyla değil ben bu sözden ne anladığınızı bunu nasıl yorumladığımızın merak ediyorum bana açıklarmısınız

Sabahtan beri tartıştığımız hadisle aynı şeyi açıklıyor kardeşim bu söz. Herkes sürekli "Mehdi ne zaman zuhur edecek, ne zaman çıkacak?" diye sorup duruyor değil mi? İşte bunun cevabını veriyor.

Konuştuğumuz hadis-i şerif ve Hz.Ali'nin (kv) sorduğun sözü açıkça belirtiyor: Mehdi (ra), Süfyan Türklere savaş açtığında zuhur ederek Türklere yardım edecek ve sancağını onların içinde diriltecek bi iznillah.

Hz.Ali'de (kv) Türk'ler "cuş ettiklerinde"(savaşa girdiklerinde) beklediğiniz Mehdi çıkar diyor oğluna. Hadis-i şerifle ikisi birbirini kelimesi kelimesine doğruluyor.

Anlamı budur.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

akıncı han

Üyeliği İptal Edildi
Banned
"Nuaim bin Hammad's Kitab Al-Fitan, "

Bu Siiler tarafindan kullanilan bir kaynak degil mi?

Sen Kabirperestlerden misin?
 
Sayfullah at-Turki Çevrimdışı

Sayfullah at-Turki

حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيل
İslam-TR Üyesi
Kardeşim sana bir tavsiye ırklara fazla takılma. Mehdi ne demokrattır, ne laik, ne milliyetçi ne de nakşibendi. Mehdi Ehli sünnet vel cemaattendir, geldiğinde sözde müslüman hükümetler tarafından da bu gidişle terörist ilan edilecek, bence ilimsiz tevil etmeye calismayalim. Mehdinin yardımcıları türk olsa ne yazar arap olsa ne yazar, kürt olsa ne yazar.
 
O Çevrimdışı

Oğuz Horasan

Üye
İslam-TR Üyesi
Sen başkalarının ne düşündüğünü bırak Allah Resulu (s.a.v) ne düşünüyor, ne diyor ona bak.

"Sizden öncekiler nebilerinin mezarlarını mescid ediniyorlardı. Mezarları mescid edinmeyin. Bunu size yasaklıyorum."
(Müslim)

"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in beni gönderdiği işe ben de seni göndereyim mi? Gördüğün her heykeli yok et ve yükseltilmiş her kabri dümdüz yap." (Müslim)

"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem kabrin kireçle yapılmasını, kabir üzerine oturulmasını ve kabir üzerinde bina kurulmasını nehyetti." (Müslim, Tirmizi, Ebu Davud, Ahmed)

Eksik bilgiyle ehl-i sünnet dışına böyle çıkarsın işte. Okuyan kardeşlere ibret olsun. Önce tam öğren hükümleri.

Peygamberimiz ilk zamanlarda hadis yazımını da yasaklamıştı ümmetine. Çünkü Kur'an henüz yeni nazil oluyordu ve sahabe hadisleri Kur'an yerine koymasınlar istemişti. Örnek:

  • Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi. (Tirmizi, Es Sunan, K. İlm 11)

  • Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey nedir? ” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber: “Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.” (El Hatib, Takyid 33)

Fakat daha sonra Kur'an sahabenin kalplerine oturup Resulullah'ın sözleriyle karışma riski ortadan kalkınca da tekrar ümmetine helal etmiştir hadislerin yazılmasını Efendimiz (sav):

  • “Resulullah’dan duyduğum her şeyi ezberlemek maksadıyla yazıyordum. Kureyş beni bundan nehyetti ve ‘Resulullah (a.s.m) kızgınlık ve sükûnet hallerinde konuşan bir insan iken, sen ondan duyduğun her şeyi nasıl yazarsın?’ dediler. Bunun üzerine yazmaktan vazgeçtim. Sonra durumu Resulullah’a arzettim. Eliyle ağzına işaret ederek; ‘Yaz, canım kudret elinde olan Allah’a yemin ederim ki buradan haktan başka bir şey çıkmaz.’ buyurdu.” (Ebu Davud, ilim,3).

  • “Resulullah’ın ashabı içinde Abdullah b. Amr hariç, benden daha fazla hadis rivayet eden kimse yoktur, Abdullah yazar, ben yazmazdım.” (Buharî, ilim, 39).

Kabir ziyareti konusu da tıpkı bunun misali gibidir uygulamada.

Resulullah (sav) hadis yazımını yasakladığı dönemde ve ümmetin tevhidi tam anlamadığını düşünerek ikisini de yasaklamıştır. Daha sonra ikisini de helal etmiştir. Ehl-i Sünnetin görüşü budur:

"Size kabir ziyaretini yasaklamıştım. Artık kabirleri ziyaret edebilirsiniz."
(Müslim, Cenâiz, - 106, Edâhi, 37; Ebû Dâvud, Cenâiz 77, Eşribe, 7; Tirmizi, Cenâiz, 7;Nesaî, Cenâiz, 100; İbn Mâce, Cenâiz, 47; Ahmed b. Hanbel, I, 147, 452, III, 38, 63, 237, 250, V, 35, 355, 357.)

  • Kabirlerin yapılması da, ziyaret edilmesi de caizdir. Çünkü ölümü hatırlatır ve ahiret için ibret almayı sağlar. (Müslim, Cenâiz, 108; Tirmizî, Cenâiz, 59; İbn Mâce, Cenâiz, 47-48; Ahmed b. Hanbel, Müsned, I, 145).
  • Çünkü insanı zühd ve takvaya yöneltir. Aşırı dünya hırsını ve haram işlemeyi engeller. Kişiyi iyilik yapmaya yöneltir (İbn Mâce, Cenâiz, 47).

İngilizlerin türetmesi bu yeni selefici anlayışın görüşleri şazdır ve ehl-i sünnet dışıdır kabir ziyaretleri konusunda. Harici zihniyetlerinin dışa vurumudur. Ellerinde olsa Resulullah'ın "Yeşil Kubbesini"de yıkacak beyin yoksunları ama yemiyor tabiki.
 
Son düzenleme:
Kozsoy Çevrimdışı

Kozsoy

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
Takma kafaya IRKLARI nasıl olsa uzaylılar ufolar falan gelip kurtaracakmış mescidi aksayı falan , hani şu arabinin müslüman ettiği uzaylılar . !!!


Hey Allah'ım !
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt