Diyen arkadaş için şu 3 sorunun cevabı büyük bir müşkile olur:
Senin bu dediğine göre de Ebu Hanîfe (rahimehullah) hevasından görüş beyan ediyor doğru mu?
Yada sen "AÇIK HADİS" ile amel ediyorsun ama Ebu Hanîfe, "TEVRAT'TAN YAHUT İNCİL'DEN" delil getiriyor doğru mu?
Yada sen o açık hadisi anlayacak kadar âlimsin, ama Ebu Hanîfe o "AÇIK HADİSİ" görmeyecek kadar câhil doğru mu?
İbn Kudâme rahimehullah el-Muğnî'de şöyler der:
"Ellerin nereye koyulacağı hakkında farklı rivayet yer almaktadır. İmam Ahmed'den nakledildiğine göre, eller göbeğin altına konur. Bu Hz.Ali, Ebu Hureyre, Ebu Miclez, Sevri ve İshak'tan rivayet edilmiştir. Bu hususta Hz. Ali'den nakledildiğine göre, o şöyle demiştir: "Namazda iken göbek altına olmak üzere (sağ) avucun, (sol) avucun üzerine koyulması sünnetten sayılır."
İmam Ahmed'den nakledildiğine göre eller göbeğin üstüne de konur. Bu ise Sâid bin Cubeyr ve İmam Şafiî'nin kabul ettiği görüştür. Bu noktada Vail bin Hucr hadisinde şöyle geçmektedir: "Hz. Peygamber ile beraber namaz kıldım. Sağ eli sol elinin üzerinde olmak üzere, göğsünün üzerine koydu." İmam Ahmed'den bu şekilde haberin gelme sebebi hepsinide rivayet etmiş olmasından dolayıdır. Yani, durum bu noktada geniştir." (el-Muğni Muhtasârı, Polen yay, s: 247-248)