Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Mezhep Taklidi mi Yoksa Tercih mi?

Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykum Esselam. Şahsım adıma konuşacak olursam; ben yeteri kadar ilme sahip olmadığım için mezhebimi taklid ediyorum, ta ki sünnetten daha güçlü bir delil görene kadar. Mezhebler arası tercihden kasıt 4 mezhep bir konuda farklı hükümler belirlenmiş olduğunda bunlardan birini seçmek ise şahsım adına böyle bir şey yapmıyorum. Kendi mezhebim için belirlenmiş bir şeyi sadece daha güçlü bir delil gördüğümde terk ederim.
 
ozan27k Çevrimdışı

ozan27k

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykum Esselam. Şahsım adıma konuşacak olursam; ben yeteri kadar ilme sahip olmadığım için mezhebimi taklid ediyorum, ta ki sünnetten daha güçlü bir delil görene kadar. Mezhebler arası tercihden kasıt 4 mezhep bir konuda farklı hükümler belirlenmiş olduğunda bunlardan birini seçmek ise şahsım adına böyle bir şey yapmıyorum. Kendi mezhebim için belirlenmiş bir şeyi sadece daha güçlü bir delil gördüğümde terk ederim.

Bir misal verebilirmisin? Mesela hangi konuda Mezhebini taklit etmiorsun baska delil daha güclü diye?
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir misal verebilirmisin? Mesela hangi konuda Mezhebini taklit etmiorsun baska delil daha güclü diye?
Mesela Ebu Hanife'nin (Rahimehullah) mezhebine göre namazda eller göbeğe bağlanır. Fakat Rasulullah (s.a.v) namazda ellerini göğsü üzerinde bağlarmış. Ben de aynı şekilde namazda ellerimi göğsüm üzerinde bağlıyorum.

Tavus (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) namazda iken sağ elini sol eli üzerine kor, sonra iki elini göğsü üzerinde bağlardı.”
(Ebu Davud 759)

Kabisatubnu Hulbin babasından rivayet ederek şöyle dedi:
“Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i namazdan çıkarken sağından, solundan cemaate döndüğünü ve Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i elini göğsüne koyarken gördüm.”
(Ahmed 22026, Albânî Cenaiz 150)
 
::IM4M`UL-HAREMEYN:: Çevrimdışı

::IM4M`UL-HAREMEYN::

Tevhid ve Cihad
İslam-TR Üyesi
Selam aleykum kardeslerim, sizler bir Mezhebi mi taklit etmektesiniz, yoksa Mezhepler arasi Tercih mi yapiorsunuz?

vesselam

Aleykum selam abi. Mezhepler arası tercih yapmak ilim gerektirir ve ilim talebeleri için mümkündür. Ancak eğer halktan biri isek bu noktada bir mezhebi veya bir müctehidi takip etmemiz veya ilmine güvendiğimiz bir hocaya danışarak amel etmemiz daha doğru ve uygun olacaktır.

Allahualem.
 
H Çevrimdışı

HasanMuhacir

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim körü körüne sadece bi mezhebe bağlanılmaz.Mesela hanefilerde at eti mekruhtur ama Resulullah aleyhisselam at etine bi hadisinde izin vermiştir ama ebu hanife bu hadisi bilmediğinden veya ulaşamadığından böyle hükmetmiştir.
 
::IM4M`UL-HAREMEYN:: Çevrimdışı

::IM4M`UL-HAREMEYN::

Tevhid ve Cihad
İslam-TR Üyesi
Kardeşim körü körüne sadece bi mezhebe bağlanılmaz.Mesela hanefilerde at eti mekruhtur ama Resulullah aleyhisselam at etine bi hadisinde izin vermiştir ama ebu hanife bu hadisi bilmediğinden veya ulaşamadığından böyle hükmetmiştir.

Dediğiniz doğru ancak her gördüğümüz hadisle de -özellikle fıkhi meselelerde- amel edilmez. Zira bir konuda birden fazla hadis olabiliyor. Bütün delilleri bir arada görmek lazım. Belirttiğiniz üzere mezhep taassupçuluğu doğru değildir. Doğru olan delile tabi olmaktır.
 
halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Müctehidler ilimlerini konuşturmuş yine..

4 mezhepte sünnete mutlak anlamda ittiba etmiştir. Hiçbir mezhep sünnete muhalefet edemez. Eğer İmam Azam Ebu Hanife namazda göbeğin üzerinden elleri bağlama ile ilgili fetva verdiyse mutlaka şer'i ve muteber bir delile binaen bu fetvayı vermiştir.

En büyük hata (kendileri dahi çoğu kere şafii ya da hanefi plan) Buhari ya da Müslim gibi kitapları okuyup bunları fıkıh kitabı zannetme hatasıdır.

Hadislerden fıkhi bir hüküm içerenlere ancak Müctehidler bir ictihad ile fetva verebilir daha tecvidli Kuranı doğru düzgün okuyamayan biz avama ictihadlara uygun amel etmek düşer.

Ayrıca yanlış bilinen diğer bir husus, Hanefi mezhebinin zayıf görüşlerle amel ettiği hurafesidir.

İla Sünen ve Nasbu Raye gibi neredeyse her meselede hadisle fıkhi hükümlerin izah edildiği kaya gibi kitaplar mevcuttur. Arapçası olan kardeşler delillere bu kaynaklardan ulaşabilir.
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Müctehidler ilimlerini konuşturmuş yine..

4 mezhepte sünnete mutlak anlamda ittiba etmiştir. Hiçbir mezhep sünnete muhalefet edemez. Eğer İmam Azam Ebu Hanife namazda göbeğin üzerinden elleri bağlama ile ilgili fetva verdiyse mutlaka şer'i ve muteber bir delile binaen bu fetvayı vermiştir.

En büyük hata (kendileri dahi çoğu kere şafii ya da hanefi plan) Buhari ya da Müslim gibi kitapları okuyup bunları fıkıh kitabı zannetme hatasıdır.

Hadislerden fıkhi bir hüküm içerenlere ancak Müctehidler bir ictihad ile fetva verebilir daha tecvidli Kuranı doğru düzgün okuyamayan biz avama ictihadlara uygun amel etmek düşer.

Ayrıca yanlış bilinen diğer bir husus, Hanefi mezhebinin zayıf görüşlerle amel ettiği hurafesidir.

İla Sünen ve Nasbu Raye gibi neredeyse her meselede hadisle fıkhi hükümlerin izah edildiği kaya gibi kitaplar mevcuttur. Arapçası olan kardeşler delillere bu kaynaklardan ulaşabilir.
Allah radı olsun bir daha inceleyeceğim inşeAllah
 
H Çevrimdışı

HasanMuhacir

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Müctehidler ilimlerini konuşturmuş yine..

4 mezhepte sünnete mutlak anlamda ittiba etmiştir. Hiçbir mezhep sünnete muhalefet edemez. Eğer İmam Azam Ebu Hanife namazda göbeğin üzerinden elleri bağlama ile ilgili fetva verdiyse mutlaka şer'i ve muteber bir delile binaen bu fetvayı vermiştir.

En büyük hata (kendileri dahi çoğu kere şafii ya da hanefi plan) Buhari ya da Müslim gibi kitapları okuyup bunları fıkıh kitabı zannetme hatasıdır.

Hadislerden fıkhi bir hüküm içerenlere ancak Müctehidler bir ictihad ile fetva verebilir daha tecvidli Kuranı doğru düzgün okuyamayan biz avama ictihadlara uygun amel etmek düşer.

Ayrıca yanlış bilinen diğer bir husus, Hanefi mezhebinin zayıf görüşlerle amel ettiği hurafesidir.

İla Sünen ve Nasbu Raye gibi neredeyse her meselede hadisle fıkhi hükümlerin izah edildiği kaya gibi kitaplar mevcuttur. Arapçası olan kardeşler delillere bu kaynaklardan ulaşabilir.
Bu dediğine göre apaçık hadis varken hadisi bırakıp ebı hanifenin sözüne uyalım doğru mu ?
 
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Bu dediğine göre apaçık hadis varken hadisi bırakıp ebı hanifenin sözüne uyalım doğru mu ?
Diyen arkadaş için şu 3 sorunun cevabı büyük bir müşkile olur:
Senin bu dediğine göre de Ebu Hanîfe (rahimehullah) hevasından görüş beyan ediyor doğru mu?
Yada sen "AÇIK HADİS" ile amel ediyorsun ama Ebu Hanîfe, "TEVRAT'TAN YAHUT İNCİL'DEN" delil getiriyor doğru mu?
Yada sen o açık hadisi anlayacak kadar âlimsin, ama Ebu Hanîfe o "AÇIK HADİSİ" görmeyecek kadar câhil doğru mu?

İbn Kudâme rahimehullah el-Muğnî'de şöyler der:

"Ellerin nereye koyulacağı hakkında farklı rivayet yer almaktadır. İmam Ahmed'den nakledildiğine göre, eller göbeğin altına konur. Bu Hz.Ali, Ebu Hureyre, Ebu Miclez, Sevri ve İshak'tan rivayet edilmiştir. Bu hususta Hz. Ali'den nakledildiğine göre, o şöyle demiştir: "Namazda iken göbek altına olmak üzere (sağ) avucun, (sol) avucun üzerine koyulması sünnetten sayılır."
İmam Ahmed'den nakledildiğine göre eller göbeğin üstüne de konur. Bu ise Sâid bin Cubeyr ve İmam Şafiî'nin kabul ettiği görüştür. Bu noktada Vail bin Hucr hadisinde şöyle geçmektedir: "Hz. Peygamber ile beraber namaz kıldım. Sağ eli sol elinin üzerinde olmak üzere, göğsünün üzerine koydu." İmam Ahmed'den bu şekilde haberin gelme sebebi hepsinide rivayet etmiş olmasından dolayıdır. Yani, durum bu noktada geniştir." (el-Muğni Muhtasârı, Polen yay, s: 247-248)
 
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Selam aleykum kardeslerim, sizler bir Mezhebi mi taklit etmektesiniz, yoksa Mezhepler arasi Tercih mi yapiorsunuz?

vesselam
Aleykum Selam. Sevgili kardeşim;
Kardeşlerinde beyan ettiği üzere avamın üzerine gerekli olan fıkıhta tercîhî düzeye gelene kadar bir mezhebi dinde tefakkuha vâsıta edinmesidir. Bu da herhangi bir mezhebin Mübtedi'ler için kaleme aldığı bir fıkıh kitabı ile amel etmektir.
 
H Çevrimdışı

HasanMuhacir

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Diyen arkadaş için şu 3 sorunun cevabı büyük bir müşkile olur:
Senin bu dediğine göre de Ebu Hanîfe (rahimehullah) hevasından görüş beyan ediyor doğru mu?
Yada sen "AÇIK HADİS" ile amel ediyorsun ama Ebu Hanîfe, "TEVRAT'TAN YAHUT İNCİL'DEN" delil getiriyor doğru mu?
Yada sen o açık hadisi anlayacak kadar âlimsin, ama Ebu Hanîfe o "AÇIK HADİSİ" görmeyecek kadar câhil doğru mu?

İbn Kudâme rahimehullah el-Muğnî'de şöyler der:

"Ellerin nereye koyulacağı hakkında farklı rivayet yer almaktadır. İmam Ahmed'den nakledildiğine göre, eller göbeğin altına konur. Bu Hz.Ali, Ebu Hureyre, Ebu Miclez, Sevri ve İshak'tan rivayet edilmiştir. Bu hususta Hz. Ali'den nakledildiğine göre, o şöyle demiştir: "Namazda iken göbek altına olmak üzere (sağ) avucun, (sol) avucun üzerine koyulması sünnetten sayılır."
İmam Ahmed'den nakledildiğine göre eller göbeğin üstüne de konur. Bu ise Sâid bin Cubeyr ve İmam Şafiî'nin kabul ettiği görüştür. Bu noktada Vail bin Hucr hadisinde şöyle geçmektedir: "Hz. Peygamber ile beraber namaz kıldım. Sağ eli sol elinin üzerinde olmak üzere, göğsünün üzerine koydu." İmam Ahmed'den bu şekilde haberin gelme sebebi hepsinide rivayet etmiş olmasından dolayıdır. Yani, durum bu noktada geniştir." (el-Muğni Muhtasârı, Polen yay, s: 247-248)
Ne isse Ebu Hanife disindaki diger 3 buyuk imam bu hadise gore hukum vermis ama galiba size gore hanefi oldugum icin illa ebu hanifenin gorusune uymaliyim tabi canim ben ebu hanifeden iyi mi bilecegim.Allah hidayet nasip etsin.
 
ozan27k Çevrimdışı

ozan27k

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ne isse Ebu Hanife disindaki diger 3 buyuk imam bu hadise gore hukum vermis ama galiba size gore hanefi oldugum icin illa ebu hanifenin gorusune uymaliyim tabi canim ben ebu hanifeden iyi mi bilecegim.Allah hidayet nasip etsin.

Tamamda kardes, dünyaya bakarsan 8 miliarin 6 miliari küfüre hükmetmis
ozaman bizde mi küfür ehli olalim 4 de 3 küfür diye?
Cogunluk nezaman delil oldu
 
H Çevrimdışı

HasanMuhacir

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tamamda kardes, dünyaya bakarsan 8 miliarin 6 miliari küfüre hükmetmis
ozaman bizde mi küfür ehli olalim 4 de 3 küfür diye?
Cogunluk nezaman delil oldu
Bu dediğimden bu sonucu cıkardınya pes doğrusu apaçık hadis var diyorum imam malik imam şafi imam ahmed bu hadise göre hükmetmiş ebu hanife hadisi bilmediğinden veya hadise ulaşamadığından hadise aykırı hukmetmiş diyorum sen o zaman dunyanın cogu kafir bizde kafir mi olalım diyorsun.hadis önünde diğer büyük alimlerin hükmü ortada ebu hanife büyük müctehidde diğerleri haşa bostan korkuluğumı hemde apaçık hadis varken tevbe tevbe
 
ozan27k Çevrimdışı

ozan27k

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu dediğimden bu sonucu cıkardınya pes doğrusu apaçık hadis var diyorum imam malik imam şafi imam ahmed bu hadise göre hükmetmiş ebu hanife hadisi bilmediğinden veya hadise ulaşamadığından hadise aykırı hukmetmiş diyorum sen o zaman dunyanın cogu kafir bizde kafir mi olalım diyorsun.hadis önünde diğer büyük alimlerin hükmü ortada ebu hanife büyük müctehidde diğerleri haşa bostan korkuluğumı hemde apaçık hadis varken tevbe tevbe

Yok kardes muhakkak ki ebu hanefi her görüste en sahihini tercih etmemis olabilir.
Ama suda bi gercek ki fikihta on binlerce mesele var. Her Konuyu böyle kim daha sahih diye baslarsak arastirmaya buna ömür yetermi?
 
H Çevrimdışı

HasanMuhacir

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yok kardes muhakkak ki ebu hanefi her görüste en sahihini tercih etmemis olabilir.
Ama suda bi gercek ki fikihta on binlerce mesele var. Her Konuyu böyle kim daha sahih diye baslarsak arastirmaya buna ömür yetermi?
Kardeşim tabi arastıracaksın körü körüne bi mezhebe bağlanılmaz her mezheb imamı mutlak doğru hüküm vermiştir diye bişey yok.Yukarda kardeşin dediği gibi en sahih olan delilin kulpuna yapısacaksın mezhebini dininin önüne gecirme yoksa sapıtırsın
 
ozan27k Çevrimdışı

ozan27k

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim tabi arastıracaksın körü körüne bi mezhebe bağlanılmaz her mezheb imamı mutlak doğru hüküm vermiştir diye bişey yok.Yukarda kardeşin dediği gibi en sahih olan delilin kulpuna yapısacaksın mezhebini dininin önüne gecirme yoksa sapıtırsın

Tamdamda sen bi görüsün öbür görüsten daha " sahih" olduguna nasil hüküm ediorsn? Usul fikih uzmanimisin? Yoksa bir tane Baska alimin bu 4 tanesinden tercih yapmis ona güvenip onun görüslerini mi alioyrsun?
 
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Ne isse Ebu Hanife disindaki diger 3 buyuk imam bu hadise gore hukum vermis.
Sevgili Kardeşim;
1- Ebu Hanîfe dışında ki üç imam ellerin göğüs üzerinden bağlanması görüşünü tercih etmemiştir. Ellerin göbek altına koyulacağına dair görüş: Ebu Hanîfe ve Ahmed'den rivayet edilen bir görüştür. Yukarıda naklettiğim yeri okumuşsan eğer bu görüşün başka hangi imamlara ait olduğunu da görürdün. Ebu Hanîfe bu görüşünde infirad etmemiştir. Kezâ İbn Kudâme'de bu görüşü tercih etmiştir.
2- Malikîlerin zaten böyle bir görüşü yoktur.
3- Ellerin göğüs üzerine bağlanacağı görüşü: Şafiî ve Ahmed'in diğer görüşüdür.

hanefi oldugum icin illa ebu hanifenin gorusune uymaliyim
Ben seni böyle bir şey ile ilzâm etmedim. Benim seni eleştirdiğim noktaların ilki:
apaçık hadis varken hadisi bırakıp ebı hanifenin sözüne uyalım doğru mu ?
Eğer hadis "APAÇIK" olsa idi, hilâf olmazdı.

İkincisi:

ama ebu hanife bu hadisi bilmediğinden veya ulaşamadığından böyle hükmetmiştir.
Ebu Hanîfe'nin bu hadisi bilmediğini veya ulaşamadığını nasıl tespit ettin? Belki de hadisi biliyordur lakin hadisin delâleti mes'eleye kat'i değil zannîdir?! Yada hadis Ebu Hanîfe nezdinde kendisi ile amel edilemeyecek kadar illetli veya muzdariptir?!
Allah hidayet nasip etsin.
Âmîn, Cümlemize...
 
H Çevrimdışı

HasanMuhacir

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Sevgili Kardeşim;
1- Ebu Hanîfe dışında ki üç imam ellerin göğüs üzerinden bağlanması görüşünü tercih etmemiştir. Ellerin göbek altına koyulacağına dair görüş: Ebu Hanîfe ve Ahmed'den rivayet edilen bir görüştür. Yukarıda naklettiğim yeri okumuşsan eğer bu görüşün başka hangi imamlara ait olduğunu da görürdün. Ebu Hanîfe bu görüşünde infirad etmemiştir. Kezâ İbn Kudâme'de bu görüşü tercih etmiştir.
2- Malikîlerin zaten böyle bir görüşü yoktur.
3- Ellerin göğüs üzerine bağlanacağı görüşü: Şafiî ve Ahmed'in diğer görüşüdür.


Ben seni böyle bir şey ile ilzâm etmedim. Benim seni eleştirdiğim tek noktaların ilki:

Eğer hadis "APAÇIK" olsa idi, hilâf olmazdı.
İkincisi:


Ebu Hanîfe'nin bu hadisi bilmediğini veya ulaşamadığını nasıl tespit ettin? Belki de hadisi biliyordur lakin hadisin delâleti mes'eleye kat'i değil zannîdir?! Yada hadis Ebu Hanîfe nezdinde kendisi ile amel edilemeyecek kadar illetli veya muzdariptir?!

Âmîn, Cümlemize...
Ben ellerin bağlanması değil at etinin hükmü konusundan bahsediyorum ki el bağlama konusundada sizinle aynı fikirde değilim
 
Üst Ana Sayfa Alt