Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Muhammed B. Abdilvehhâb Ve Tekfir

Yunus Hanbeli Çevrimdışı

Yunus Hanbeli

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Şeyh Muhammed bin AbdelVehhab diyor : Biz yalnız alimlerin icma ile anlaşdıkları (hepsinin kabul etdiği) konular esasında kimese kafir diyoruz. Alimlerin icma ile anlaşdıkları konu ise kelimeyi-şehadeti ANLADIKDAN SONRA onu inkar etmekdir. [ ed-Durar es-Saniyye 11 , 317 ]

Yani hüccet kalkmış, kelimeyi tevhidi anlamış anladıkdan sonra anlamasına rağmen inkar etmjş birisini tekfir ediyoruz. Böyle birisine tekfirci demek sadece tevhid düşmanlarının ve ya yolunu şaşırmışların işidir. Sifilde gitsin büyük İmamları ehli-sünnet dışı gören hocası kevserinin bu görüşleri ile ilgili makale yazsın. Yukarıda ebu zerkaya cevaplar yazıken sifilinde görüşüne cevap yazılmış oldu. Şeyhin kelimeyi tevhidi tefsilatı ile anlamamakdan konuşmasını sadece cahil ve ya şerefsizlikle iftiracılık yapan birileri kendini ve şeyhlerini tekfir ediyormuş gibi anlar ve anlatır. Es-Saniyyeden getirdiyimiz nakildede gördük ki, şeyh sadece Anladıkdan sonra anladığı şeyi inkar edenleri tekfir ediyor. Tabi ki Geylaniden , kabirlerden yardım dilenenler , yetiş ya geylani diyenler , kabirlerdn evlat isteyenler, taşlara bana çocuk ver diyenler ebu zerka ve siffile göre kelimey-tevhidi tamı tamına tefsilatı ile anlamışlarsa o zaman kendi tevhid inançlarını sorgulasınlar.
 
Abou Ibrahim Çevrimdışı

Abou Ibrahim

العلم قبل القول والعمل
İslam-TR Üyesi
akhi soruna soruyla cevap vermiş olyorumda
sence şeyh muhammed ibni arabinin vahdeti vucud olayını şirk olarak görmüyormuydu?
vahdeti vucud yeryüzünün gördüğü en üst düzey küfürdür
fakat ibni arabi bununla kastının batini vs türü saçmalıklar ile açıkladığı için yani şirkini teviller ile desteklediğinden şeyh kendisini tekfir etmiyor
tekfir etmeyişi bu inancın islama uyduğunu söylemeyi gerektirmez

evet aynı şekilde,şeyhülislam ibni teymiyye'de,imam zehebide tekfir etmiyor...

Eski bir konuyu gundeme getirdigim icin simdiden ozur dilerim ama buradaki yazilanlar yanlistir, tevhid imamlarina iftira.. Oncelikle alimlerin ibn arabi hakkinda goruslerini zikredecegim Allahin izniyle :

Ibni Teymiyye rahimehullah ibni arabi ve taifesi hakkinda soyle diyor :

فَهَؤُلَاءِ كُفْرُهُمْ شَرٌّ مِنْ كُفْرِ النَّصَارَى الَّذِينَ قَالُوا: إنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ. وَأَمَّا الْأَوَّلُونَ: فَيَقُولُونَ بِالْإِطْلَاقِ. وَيَقُولُونَ: النَّصَارَى إنَّمَا كَفَرُوا بِالتَّخْصِيصِ. وَأَقْوَالُ هَؤُلَاءِ شَرٌّ مِنْ أَقْوَالِ النَّصَارَى وَفِيهَا مِنْ التَّنَاقُضِ مِنْ جِنْسِ مَا فِي أَقْوَالِ النَّصَارَى؛ وَلِهَذَا يَقُولُونَ بِالْحُلُولِ تَارَةً وَبِالِاتِّحَادِ أُخْرَى وَبِالْوَحْدَةِ تَارَةً فَإِنَّهُ مَذْهَبٌ مُتَنَاقِضٌ فِي نَفْسِهِ؛ وَلِهَذَا يَلْبِسُونَ عَلَى مَنْ لَمْ يَفْهَمْهُ. فَهَذَا كُلُّهُ كُفْرٌ بَاطِنًا وَظَاهِرًا بِإِجْمَاعِ كُلِّ مُسْلِمٍ وَمَنْ شَكَّ فِي كُفْرِ هَؤُلَاءِ بَعْدَ مَعْرِفَةِ قَوْلِهِمْ وَمَعْرِفَةِ دِينِ الْإِسْلَامِ فَهُوَ كَافِرٌ كَمَنْ يَشُكُّ فِي كُفْرِ الْيَهُودِ وَالنَّصَارَى وَالْمُشْرِكِينَ.

Onlarin kufru hristiyanlarin kufrunden daha serlidir.(...) kim onlarin kufurlerini ogrendikten sonra onlarin kufurlerinden suphe ederse, yahudi hristiyan ve musriklerin kufurlerinden suphe eden gibi kafir olur.

Mecmu el fetava 2/368

Ibni Arabinin tekfiri hakkinda nakiller oldukca cok buna kitap bile sigmaz..
Bunda hic kimse tereddut etmemis.

Necid alimlerinden seyh Hammad ibn Atik ibn arabi ve onun gibilerinin kufrunden suphe edenin ona huccet ikame etmemiz gerek eger kufrunden halen suphe ederse eger oldurme hukmunu ona indiremezsek ondan uzaklasiriz diyor :

وأما هذا الذي ألقى هذه الشبهة ، إليكم ، فيجب تعريفه ، وإقامة الحجة عليه ، بكلام الله تعالى ، وكلام رسوله ، وكلام أئمة الدين ؛فإن اعترف بالحق ، وببطلان ما عليه أهل البدع ، من ((الإتحادية)) وغيرهم ، فهو المطلوب ، والحمد لله ؛ وإن لم يفعل ، وجب هجره ، ومفارقته ، إن لم
يتيسر قتله
 
Abou Ibrahim Çevrimdışı

Abou Ibrahim

العلم قبل القول والعمل
İslam-TR Üyesi
Ibn al Mukri rahimehullah soyle dedi :

Kim Ibn Arabi ve taifesini tekfir etmezse, yahudi ve hristiyanlari tekfir etmeyen gibidir.

I'lam bi qawa'atil islam 369

Nakiller sayilamayacak kadar coktur

Seyhul islam muhammed ibn Abdulvahhab rahimehullah musriklere musluman muamelesi yapmazdi, tekfirul muayyen konusunda 'abdurrahman ibn hassen" kitabi var veya seyh muhammedin musrikleri tekfir etmeyen hakkinda yazdigi "mufid el mustafid fi koufri terik et tevhid" kitabi

Ve Allahu alem
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Eski bir konuyu gundeme getirdigim icin simdiden ozur dilerim ama buradaki yazilanlar yanlistir, tevhid imamlarina iftira.. Oncelikle alimlerin ibn arabi hakkinda goruslerini zikredecegim Allahin izniyle :

Ibni Teymiyye rahimehullah ibni arabi ve taifesi hakkinda soyle diyor :

فَهَؤُلَاءِ كُفْرُهُمْ شَرٌّ مِنْ كُفْرِ النَّصَارَى الَّذِينَ قَالُوا: إنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ. وَأَمَّا الْأَوَّلُونَ: فَيَقُولُونَ بِالْإِطْلَاقِ. وَيَقُولُونَ: النَّصَارَى إنَّمَا كَفَرُوا بِالتَّخْصِيصِ. وَأَقْوَالُ هَؤُلَاءِ شَرٌّ مِنْ أَقْوَالِ النَّصَارَى وَفِيهَا مِنْ التَّنَاقُضِ مِنْ جِنْسِ مَا فِي أَقْوَالِ النَّصَارَى؛ وَلِهَذَا يَقُولُونَ بِالْحُلُولِ تَارَةً وَبِالِاتِّحَادِ أُخْرَى وَبِالْوَحْدَةِ تَارَةً فَإِنَّهُ مَذْهَبٌ مُتَنَاقِضٌ فِي نَفْسِهِ؛ وَلِهَذَا يَلْبِسُونَ عَلَى مَنْ لَمْ يَفْهَمْهُ. فَهَذَا كُلُّهُ كُفْرٌ بَاطِنًا وَظَاهِرًا بِإِجْمَاعِ كُلِّ مُسْلِمٍ وَمَنْ شَكَّ فِي كُفْرِ هَؤُلَاءِ بَعْدَ مَعْرِفَةِ قَوْلِهِمْ وَمَعْرِفَةِ دِينِ الْإِسْلَامِ فَهُوَ كَافِرٌ كَمَنْ يَشُكُّ فِي كُفْرِ الْيَهُودِ وَالنَّصَارَى وَالْمُشْرِكِينَ.

Onlarin kufru hristiyanlarin kufrunden daha serlidir.(...) kim onlarin kufurlerini ogrendikten sonra onlarin kufurlerinden suphe ederse, yahudi hristiyan ve musriklerin kufurlerinden suphe eden gibi kafir olur.

Mecmu el fetava 2/368

Ibni Arabinin tekfiri hakkinda nakiller oldukca cok buna kitap bile sigmaz..
Bunda hic kimse tereddut etmemis.

Necid alimlerinden seyh Hammad ibn Atik ibn arabi ve onun gibilerinin kufrunden suphe edenin ona huccet ikame etmemiz gerek eger kufrunden halen suphe ederse eger oldurme hukmunu ona indiremezsek ondan uzaklasiriz diyor :

وأما هذا الذي ألقى هذه الشبهة ، إليكم ، فيجب تعريفه ، وإقامة الحجة عليه ، بكلام الله تعالى ، وكلام رسوله ، وكلام أئمة الدين ؛فإن اعترف بالحق ، وببطلان ما عليه أهل البدع ، من ((الإتحادية)) وغيرهم ، فهو المطلوب ، والحمد لله ؛ وإن لم يفعل ، وجب هجره ، ومفارقته ، إن لم
يتيسر قتله

bir amelin küfür olduğunu söylemek. misal ''iman artıp eksilmez'' sözü küfürdür demek. bu sözü söyleyen kişiyi ''ebu hanife'' (Allah onu cennetiyle mukafatlandırsın) tekfir etmeyi gerektirmez.
kendisi müştehiddir ve burada hata yapmıştır demek yeterlidir.
biz avamdan olanların en çok takıldığı ve aynı alimin kitabını okuyupda farklı sonuçlara varmamızında nedeni bu
buna birçok örneklerde verilebilir.
ibni teymiyyenin ibni arabiyi tekfir etmesi, vahdeti vucut şirkindeki tevillerini yeterli görmeyişinden olabilirki avamdan biri olarak bu görüş akla daha yatkın geliyor.
muhammed bin abdulvahhabın ibni arabiyi tekfir etmeyişi ise onca ilmine rağmen tekfir konusunda bizim kadar cesaretli olmayışı olabilir.
yoksa ibni arabinin sözlerini temize çıkardığından değildir yani
bir kişinin tekfiri konusunda o kişinin kalbinden geçeni bilemiyeceğimizden, kullandığı kelime 99 mana itibarıyla küfrünede dalalet etse, 1 ihtimal islamına dalalet ediyorsa , kişinin samimiyetine inanmıyor ve kafir olma ihtimali bizde kuvvet kazanıyorda olsa aslolan o kişiyi tekfir etmemektir.
sorsanki ibni arabinin sözlerinde islamına dalalet eden nedir? vAllahi ben bulamadığım için kendisini kafir olarak görüyorum.
fakat avamdan olan birininde sözleri alimlerin sözleri arasında pek bir değer taşımaz.
 
Abou Ibrahim Çevrimdışı

Abou Ibrahim

العلم قبل القول والعمل
İslam-TR Üyesi
bir amelin küfür olduğunu söylemek. misal ''iman artıp eksilmez'' sözü küfürdür demek. bu sözü söyleyen kişiyi ''ebu hanife'' (Allah onu cennetiyle mukafatlandırsın) tekfir etmeyi gerektirmez.
kendisi müştehiddir ve burada hata yapmıştır demek yeterlidir.
biz avamdan olanların en çok takıldığı ve aynı alimin kitabını okuyupda farklı sonuçlara varmamızında nedeni bu
buna birçok örneklerde verilebilir.
ibni teymiyyenin ibni arabiyi tekfir etmesi, vahdeti vucut şirkindeki tevillerini yeterli görmeyişinden olabilirki avamdan biri olarak bu görüş akla daha yatkın geliyor.
muhammed bin abdulvahhabın ibni arabiyi tekfir etmeyişi ise onca ilmine rağmen tekfir konusunda bizim kadar cesaretli olmayışı olabilir.
yoksa ibni arabinin sözlerini temize çıkardığından değildir yani
bir kişinin tekfiri konusunda o kişinin kalbinden geçeni bilemiyeceğimizden, kullandığı kelime 99 mana itibarıyla küfrünede dalalet etse, 1 ihtimal islamına dalalet ediyorsa , kişinin samimiyetine inanmıyor ve kafir olma ihtimali bizde kuvvet kazanıyorda olsa aslolan o kişiyi tekfir etmemektir.
sorsanki ibni arabinin sözlerinde islamına dalalet eden nedir? vAllahi ben bulamadığım için kendisini kafir olarak görüyorum.
fakat avamdan olan birininde sözleri alimlerin sözleri arasında pek bir değer taşımaz.

Te'vil dinin aslinda gecerli olamaz. Alimler cehaleti mazeret gorduklerinde bu ancak kapali meselelerde oldugunu beyan etmislerdir ama tevhid ve sirk konularda ne ibni teymiyye ne Muhammad ibn abdulvahhab nede baska ehli sunnet alimi cehaleti mazeret gormus. Bunun hakkinda o alimlerin cok acik sozleri var. Eger cehalet dinin aslinda mazeret olsaydi o zaman hristiyan yahudi ve diger musrikleri niye tekfir ediyoruz ?

Ustelik muasir alimler bile bu konuda icma nakletti seyh ali el hudayr, ahmed al halidi, ebu muhammed el makdisi, nasr el fahd gibi.

Acik sirk isleyen bir kisinin kalbi bizi ilgilendirmez. Ne zaman sirk islerken gorduk musrik ismi alir tabi acik meselelerde bu boyledir. Peki neden oy kullananlarin hepsi musrik degil diye soracak olursan oy meselesi kapali meseledir. Her oy kullanan taguta tesri yapsin diye kullanmiyor kasitsiz oy verebiliyor ama eger tagutlarin tesri yapmalari icin oy kullaniyorsa bunun sirk oldugunu bilmese bile musrik olur.

Allah azze ve celle soyle buyuruyor :

eğer onlara itaat ederseniz şüphesiz siz müşrik olursunuz. (en'am/121)
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Te'vil dinin aslinda gecerli olamaz. Alimler cehaleti mazeret gorduklerinde bu ancak kapali meselelerde oldugunu beyan etmislerdir ama tevhid ve sirk konularda ne ibni teymiyye ne Muhammad ibn abdulvahhab nede baska ehli sunnet alimi cehaleti mazeret gormus. Bunun hakkinda o alimlerin cok acik sozleri var. Eger cehalet dinin aslinda mazeret olsaydi o zaman hristiyan yahudi ve diger musrikleri niye tekfir ediyoruz ?

Ustelik muasir alimler bile bu konuda icma nakletti seyh ali el hudayr, ahmed al halidi, ebu muhammed el makdisi, nasr el fahd gibi.

Acik sirk isleyen bir kisinin kalbi bizi ilgilendirmez. Ne zaman sirk islerken gorduk musrik ismi alir tabi acik meselelerde bu boyledir. Peki neden oy kullananlarin hepsi musrik degil diye soracak olursan oy meselesi kapali meseledir. Her oy kullanan taguta tesri yapsin diye kullanmiyor kasitsiz oy verebiliyor ama eger tagutlarin tesri yapmalari icin oy kullaniyorsa bunun sirk oldugunu bilmese bile musrik olur.

Allah azze ve celle soyle buyuruyor :

eğer onlara itaat ederseniz şüphesiz siz müşrik olursunuz. (en'am/121)

ne tavsiye edersin akhi?
konu hakkında delilimiz var diyerek alimleri yokmu sayalım.
bir amelin şirk olması alimlere açık değilde bizemi açık
ilim kuran'da dahil kitaplar aramızdaykende alınır akhi
fakat alimler aramzdayken ilim kaybolmaz
 
Abou Ibrahim Çevrimdışı

Abou Ibrahim

العلم قبل القول والعمل
İslam-TR Üyesi
ne tavsiye edersin akhi?
konu hakkında delilimiz var diyerek alimleri yokmu sayalım.
bir amelin şirk olması alimlere açık değilde bizemi açık
ilim kuran'da dahil kitaplar aramızdaykende alınır akhi
fakat alimler aramzdayken ilim kaybolmaz

Hangi ehli sunnet alimi ibni arabiyi musluman gormus kaynagiyla birlikte tek birtane nakil getirirmisin ?

Bazi nakillerde 1000 alimin ibni arabinin kafir olduguna dair fetva verdikleri sozler bile var ve onu tekfir etmeyenin ise kufre dusecegine dair sozlerde acik.

Boyle nakil bulamadin diyelim hangi ehli sunnet alimi dinin aslinda cehalet mazerettir kim sirk islerse yinede musluman kalir demis ? Eger ibni teymiyye ve seyh Muhammedin "cehalet mazerettir" dedikleri bazi sozleri getirecek olursan bu ya kapali meselelerdedir veya acik meseleler olsa bile o kisi risalet ulasmadiysa kiyamet gununde cehaleti sebebiyle mazeret olacagidir ama dunya hukumlerinde icmayla musrik hukmunu alir (ihtilaf sadece ahiret hukumlerinde bazi alimler ebu muhammed el makdisi gibi kisi sirk islerse ister risalet ulasmis olsun veya olmasin hem bu dunyada hem ahirette kafir olacagini soylemistir) bunun hakkinda diger sozlerini cem edip tevhid alimlerin aciklamasiyla paylasabilirim dilersen.

Ben dinin aslinda cehalet mazeret degildir dedigimde hangi alimi hice saymis oluyorum anlamadim ?

Muassir alimlerden hangisini hak uzere goruyorsun ?

Amacim tartismak degil akhi ben burada bir yanlisi duzeltmek icin yazmaya mecbur hissettim kendimi.
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
akhi ibni arabinin şahsının ne olduğu benim nazarımda barajların doluluk oranı kadar bile önem arzetmiyor
kendisinden kalan eserlerindeki vahdeti vucut olayı ise zamanımızdaki birçok insanın akidesine ve hatta dine girmenin ilk şartı olan tevhide bile açık saldırı olarak gördüğümden tekfiri hakeden bir durumdur.
bizim savaşımız ölülere değil, yaşıyanlara ve canlı kalan eserlere
ibni arabiyi kim tekfir etmiş? bununla alakalı çok detaylı araştırmam olmadı.
buna gerekde olmadı
fakat ilmine güvendiğimiz abilerimizin sözlerine ve alıntılarına güvenerekde şu linki vereyim.

https://www.islam-tr.org/konu/ibni-arabiyi-tekfir-etmeyen-alimler-kimlerdir.41425/

''Her ne kadar sapıklıkla itham etseler de, tevilinden dolayı Tekfir ettikleri ile ilgili net bir delil bilmiyorum.''
bu sözün sahibinin meşgul olduğundan daha fazla ilimle meşgul olmadığım ve kendisine güvendiğim için ibni arabinin küfrüne delil aramıyorum
 
Abou Ibrahim Çevrimdışı

Abou Ibrahim

العلم قبل القول والعمل
İslam-TR Üyesi
akhi ibni arabinin şahsının ne olduğu benim nazarımda barajların doluluk oranı kadar bile önem arzetmiyor
kendisinden kalan eserlerindeki vahdeti vucut olayı ise zamanımızdaki birçok insanın akidesine ve hatta dine girmenin ilk şartı olan tevhide bile açık saldırı olarak gördüğümden tekfiri hakeden bir durumdur.
bizim savaşımız ölülere değil, yaşıyanlara ve canlı kalan eserlere
ibni arabiyi kim tekfir etmiş? bununla alakalı çok detaylı araştırmam olmadı.
buna gerekde olmadı
fakat ilmine güvendiğimiz abilerimizin sözlerine ve alıntılarına güvenerekde şu linki vereyim.

https://www.islam-tr.org/konu/ibni-arabiyi-tekfir-etmeyen-alimler-kimlerdir.41425/

''Her ne kadar sapıklıkla itham etseler de, tevilinden dolayı Tekfir ettikleri ile ilgili net bir delil bilmiyorum.''
bu sözün sahibinin meşgul olduğundan daha fazla ilimle meşgul olmadığım ve kendisine güvendiğim için ibni arabinin küfrüne delil aramıyorum

Acikcasi forumun hocasi boyle acik/sarih kufurlerde tevili mazeret gorecegi aklima gelmezdi, uzuldum. Linkte ibni arabiyi tekfir eden alimler zikredilmis tek bir tane tekfir etmeyen yok eger varsa kaynaklariyla gonderin ama acikca diyorumki eger ibn arabinin kufrunu bilip de buna mazeret bulan varsa o zaman kendisini islama nispet etmeyen musriklerde mazereti olmalari gerekirdi ki bu apacik sapikliktir (size sapik demiyorum ama bu inanc boyledir).

Ikincisi hoca nakilleri bilmemesi alimlerin onu tekfir etmedigi anlama gelmez zira yukarida getirdigim nakiller aciktir ve alimler bundan suphe bile duymak kufur oldugunu soylemislerdir ve bu "mutlak kufurdur ama muayyen oldugu anlamina gelmez" gibi sozler gecersizdir cunku eger muayyen olarak tekfir etmeselerdi onun kufrunden suphe duyanin kafir olacagini soylemezlerdi. Bir kac nakil daha yaziyorum muayyen olarak ibni arabiyi tekfir eden alimlerden :

Ibni Hacer el Askalani rahimehullah soyle dedi :

Seyhim Sirac El Din El Balkini'ye Ibni Arabi hakkinda sordum ve hic tereddut etmeden, o kafirdir dedi.

Lisan el Mizan 4/318


Es Subki rahimehullah soyle dedi :

Ibni Arabi, Ibni Sab'iyn, El Kutb el Kunawi, El Afif El Tilmisani ve digerleri sapik ve cahildirler. Onlar islam yolundan cikmislardir. Ibn El Mukri soyle dedi : Gercekten Ibni Arabinin ve taifesinin kufurlerinden suphe duymak kufurdur.

El Mugni El Muhtac 11/170

Ebu Batin rahimehullah soyle dedi :

Alimlerin hepsi böyle kimseleri tekfir etmişler ve cehaletlerini özür olarak kabul etmemişlerdir. Bazı sapkın kimselerin "Onlar cehaletleri sebebi ile mazeret sahibidirler" sözlerine gelince bu Allah hakkında ilimsizce konuşmaktır." (Ed-Dureru-s Seniyye, 10/404.)

"Bilinmelidir ki genel olarak cehalet sahibi için bir özür değildir. Bütün mezhep alimleri fıkıh kitaplarında "Murtedin Hükmü" adı altında bablar açmışlardır. Mürted Müslüman olduktan sonra tekfir edilen kimsedir. Alimler kitaplarında bu konuya öncelikle küfrün ve şirkin çeşitlerini izah ederek başlamışlardır. Ve arkasından "Kim Allah'a şirk koşarsa kafir olur" demişlerdir. Zira alimlere göre şirk küfür çeşitlerinin en büyüğüdür. Ve alimler hiçbir zaman bazılarının dediği gibi "Şayet kişi cahil ise mürted olmaz" dememişlerdir." (Ed-Dureru-s Seniyye, 10/391-394'den özetle.)
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
İbni arabi tekfir edilince ne oluyor merakimdan soruyorum.
:) cennette bir makam sahibi veya gunahlarimizdan komple bizi mi kurtariyor.
Okudum yazdiklarinizi hic birsey anlamadim acikcasi
Bugune kadarda hic karsima ne arabi nede eserleri cikmadi
Dikkat edin seytan bizleri baskalarinin gunah ve ayiplariyla ugrastirmasin..
 
Abou Ibrahim Çevrimdışı

Abou Ibrahim

العلم قبل القول والعمل
İslam-TR Üyesi
İbni arabi tekfir edilince ne oluyor merakimdan soruyorum.
:) cennette bir makam sahibi veya gunahlarimizdan komple bizi mi kurtariyor.
Okudum yazdiklarinizi hic birsey anlamadim acikcasi
Bugune kadarda hic karsima ne arabi nede eserleri cikmadi
Dikkat edin seytan bizleri baskalarinin gunah ve ayiplariyla ugrastirmasin..

Kurani ve sunneti tasdik etmis oluyoruz ki kuran sunnet ve icma boyle yapanlarin kafir olacagini soylemis. Bu sadece Ibni Arabi ile ilgili degil islam disinda baska din arayanlar herkes icin, kabirciler olsun demokratlar olsun laikler olsun vahdeti vucudcular olsun hepsi islam ile alakalari olmayan, Kuranin, sunnetin ve icmanin tekfir ettigi gruplar.

Benim anlamadigim muasir alimlerimizden bildigim kadariyla nerdeyse hic biri dinin aslinda cehaleti mazeret gormezken nasil olurda bazi kardeslerimiz bu konuda hata yapabilir ?

Allahim beni ve sizleri affetsin tevhid uzere sabit tutsun hakkinizi helal edin
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Kurani ve sunneti tasdik etmis oluyoruz ki kuran sunnet ve icma boyle yapanlarin kafir olacagini soylemis. Bu sadece Ibni Arabi ile ilgili degil islam disinda baska din arayanlar herkes icin, kabirciler olsun demokratlar olsun laikler olsun vahdeti vucudcular olsun hepsi islam ile alakalari olmayan, Kuranin, sunnetin ve icmanin tekfir ettigi gruplar.

Benim anlamadigim muasir alimlerimizden bildigim kadariyla nerdeyse hic biri dinin aslinda cehaleti mazeret gormezken nasil olurda bazi kardeslerimiz bu konuda hata yapabilir ?

Allahim beni ve sizleri affetsin tevhid uzere sabit tutsun hakkinizi helal edin
Akhi dogru yolu goren zaten bu tarz olaylardan beri oldugunu dusunur diye aklediyorum.
Cunku islam olmak icin once kurana bakilir sonra rasulallah in izinden gidilir.
Yani bu tarz insanlarin yanlis bir yol tuttugunu gorur ve ondan uzaklasir.
Ben kendi adima kurani okuyup rasulallah a baktigimda hicbirini gormuyorum sahsen ALLAH zulcelal uzak durun buyuruyor dost edinmeyin buyuruyor bizde onu yapiyoruz taki hakka donene kadar ee bu sahislarda artik yok onun icin isi ALLAH ile olanin hesabini ALLAH zulcelal gorecektir bize dusen dogru yolda ilerleyip dogruyu ogretmektir.

Su tekfır ılletındenden vallahı cok sıkıldım.
Adam yanlıs dersın bunda Islam yok dersın yanasmaz kımse daha ona
Yok o ondan taa ona oradan buraya
bız 2 rekat namaz kılınca duzgun bır sekılde Kalbımız duracak yaw
O ınsan yasıyor olsa ıdı sorardık hesabını ama ölmus gıtmıs
Yanı halı hazırda yasayanlarda yanlıs pesınde onların bıle adı var MURCIE
otekıler narencıye yanı kendımızle ugrasmaktan dusmana fırsat bulamıyoruz
Kusura bakmayında ıslamın ılk sartı tekfır etmek degıldır.
Iman etmek dogruyu gostermektır.
3 laftan bırı sen bunu reddedıyormusun ?
Evet reddedıyorum hatta ve hatta ISLAM OLMAYAN HERSEYI REDDEDIYORUM
Ama nereye kadar hakka donene kadar Bana dusen vazıfe HARP DE DAHI OLSAN INSANLARI HAS ISLAMA DAVET ET...
Onları davet edın buyuruyor ALLAH zulcelal yumusak ve guzelce davet edın. buyuruyor
ama Onlar öldü cogu öldü emanetını teslım ettı hesapları ALLAH zulcelal gorecek bak bıze hıcbırının eserlerı ıle mesgul degılız elhamdulıllah
Neden Cunku ıcınde Islam yok :)

Ayrıca yasayanlarada sunu tekfır et bunu tekfır et dedınmı _
ınsanların ayıplarıyla ugrasıyorsun demektır.
En dogrusunu bılen yuce ALLAH tır.



Insaallah su ıslam aramızda hakkıyla yayılırsa zaten ne arabı ne benzerlerı ne tarıkatlerı nede seyhlerı hıc bırı olmayacak bı ıznıllah.
Olacak olan
ALLAH zulcelal
Dını ISlam
Ve bıze gondermıs oldugu elcısı RAsulallah.
Bunun otesını de arayanları zannetmıyorum yada arayacakları.
Herneyse sen guzel ilim sahibi bir kardesımızsın bızden daha ıyı bılırsın bu konuları.
Hakkımız helaldır akhı yanlısları beraber gorelım kı yasarken duzeltme fırsatımız olsun:
Sunu da unutmamalı
Kısı LA ilahe illallahı tam manasıyla kavradıgı anda kendısını zaten otomatıkman gerı cekmıs oluyor.
Yok benım buramda su var benım buramda bu var ucalım kacalım dıye bır havaya gırmeyecektır. Bunada hıdayet dıyoruz.
Bıze hıdayete erdıkten sonra tekrar kufre dusmesın dıye ınsanlara yardım edecek ecır avcıları gerekmekte
ALLAH zulcelal gunahlarımızı affeylesın.

Yanlıs dusunuyor olabılırım belkı Yuce ALLAH en dogrusunu bılır.
Istısare ettıgım sızlerde bıldıgınız dogrularla benı duzeltırsınız ınsaallah.
Ama benım bıldıgım bu goruse acık
Hatam benımdır.
Eger ecrı varsa hepımızın..
ALLAH zulcelal ayaklarımızı kalplerımızı ıslam uzere sabıt kılsın.
 
Son düzenleme:
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Acikcasi forumun hocasi boyle acik/sarih kufurlerde tevili mazeret gorecegi aklima gelmezdi, uzuldum. Linkte ibni arabiyi tekfir eden alimler zikredilmis tek bir tane tekfir etmeyen yok eger varsa kaynaklariyla gonderin ama acikca diyorumki eger ibn arabinin kufrunu bilip de buna mazeret bulan varsa o zaman kendisini islama nispet etmeyen musriklerde mazereti olmalari gerekirdi ki bu apacik sapikliktir (size sapik demiyorum ama bu inanc boyledir).

Ikincisi hoca nakilleri bilmemesi alimlerin onu tekfir etmedigi anlama gelmez zira yukarida getirdigim nakiller aciktir ve alimler bundan suphe bile duymak kufur oldugunu soylemislerdir ve bu "mutlak kufurdur ama muayyen oldugu anlamina gelmez" gibi sozler gecersizdir cunku eger muayyen olarak tekfir etmeselerdi onun kufrunden suphe duyanin kafir olacagini soylemezlerdi. Bir kac nakil daha yaziyorum muayyen olarak ibni arabiyi tekfir eden alimlerden :

Ibni Hacer el Askalani rahimehullah soyle dedi :

Seyhim Sirac El Din El Balkini'ye Ibni Arabi hakkinda sordum ve hic tereddut etmeden, o kafirdir dedi.

Lisan el Mizan 4/318


Es Subki rahimehullah soyle dedi :

Ibni Arabi, Ibni Sab'iyn, El Kutb el Kunawi, El Afif El Tilmisani ve digerleri sapik ve cahildirler. Onlar islam yolundan cikmislardir. Ibn El Mukri soyle dedi : Gercekten Ibni Arabinin ve taifesinin kufurlerinden suphe duymak kufurdur.

El Mugni El Muhtac 11/170

Ebu Batin rahimehullah soyle dedi :

Alimlerin hepsi böyle kimseleri tekfir etmişler ve cehaletlerini özür olarak kabul etmemişlerdir. Bazı sapkın kimselerin "Onlar cehaletleri sebebi ile mazeret sahibidirler" sözlerine gelince bu Allah hakkında ilimsizce konuşmaktır." (Ed-Dureru-s Seniyye, 10/404.)

"Bilinmelidir ki genel olarak cehalet sahibi için bir özür değildir. Bütün mezhep alimleri fıkıh kitaplarında "Murtedin Hükmü" adı altında bablar açmışlardır. Mürted Müslüman olduktan sonra tekfir edilen kimsedir. Alimler kitaplarında bu konuya öncelikle küfrün ve şirkin çeşitlerini izah ederek başlamışlardır. Ve arkasından "Kim Allah'a şirk koşarsa kafir olur" demişlerdir. Zira alimlere göre şirk küfür çeşitlerinin en büyüğüdür. Ve alimler hiçbir zaman bazılarının dediği gibi "Şayet kişi cahil ise mürted olmaz" dememişlerdir." (Ed-Dureru-s Seniyye, 10/391-394'den özetle.)

ibni arabinin küfrünü bilipde nasıl bir mazeret bulduk?
şimdi sana sorsam ibni arabinin akrabalarının tamamını tekfir ediyormusun diye, işi gücü bırakıp ibni arabinin bütün akrabalarının akidesini araştırmak zorundamı olacaksın?
tekfir edeni bilmiyorum demek ''bilmiyorum'dan'' başka ne anlama geliyorki, başka bir mana çıkarıyorsun.
soru tekfir eden varmı? cevap ''bilmiyorum''
buradan tekfir etmiyorum manasını nasıl çıkardın merak etdim.
ayrıca mürtedin hükmü kişinin mürted oluşu ispat edildikden sonra verilirki bu iş bizlerin işi değil.
sizin ilminiz yeterliyse siz hükme varın, bende bu ilim yok
oy veren kişinin mürted olup olmadığı tartışmasını geçip, direk mürtedin islamına delil aramakda nedir.
hangi alimdir oy veren kişinin mazeretine bakılmadan tekfir edilmesi gerektiğini söyleyen?

cevap vermeni isteyeceğim gayet net bir sorum daha var lütfen açıkca cevap ver
ahmet ibn hanbel kuran mahlukdur diyen kafirdir onu tekfir etmeyende kafirdir diyorken
bizzat kendisini bu sözünden dolayı hapse atan ve kuran mahlukdur diyen kişiyi tekfir etmiyor ise kendisi mürted olurmu?

konuları birbirine karıştırırsak iş çorbaya döner. tekfir konusu birçok alimin konuşmaya casaret edemediği bir konuyken, bizdeki bu cesaret nedendir.
akhi samimiyetinden şüphem olmadığı ve hatta sözlerinden birzamanki kendimi gördüğüm için bunları yazıyorum. yoksa sana tepki vermek için değil.
süleyman ulvan'ın dediği gibi talak konusunda bile yeterince ilim sahibi olmayanların kalkıpda tekfir konularında konuşmaları caiz değildir. halbuki tekfir talak konusundan çok daha ciddi ve avamın işi olmayan bir konudur.
 
M Çevrimdışı

mumin855

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Şimdi bu ibni arabi meselesine bir açıklık getirmek lazım

BİR KISIM VAR Kİ ÖVÜYOR


Sual: İbni Arabi hazretlerine dil uzatılıyor. Evliyaya dil uzatmak caiz midir?
CEVAP
İmam-ı Rabbani
hazretleri, Mektubat’da buyuruyor ki:
(Büyüklerimizin beğendiği, büyük bildiği Muhyiddin-i Arabinin, birçok sözlerinin ehl-i sünnete uymaması, şaşılacak şeydir. Hataları keşfinde, kalbde doğan bilgilerde olduğu için, ictihaddaki hatalar gibi bir şey söylenemez. Onu büyük bilir ve severim. Ehl-i sünnete uymayan yazılarını yanlış ve zararlı bilirim.

Onun hakkında konuşanlardan bir kısmı haddi aşıyor, bir kısmı büsbütün mahrum kalıyor. Evliyanın büyüklerinden olan M.Arabi hazretleri, keşflerindeki hatalardan dolayı büsbütün reddedilemez. Onun vahdet-i vücud bilgisi, görünüşte, ehl-i sünnet itikadına uymuyor ise de, uydurulması kolaydır. Aradaki farkın, yalnız sözde ve kelimelerde olduğunu gösterdim.) [m.266]

(Kıyas ve ictihad, dinin 4 temelinden biridir. Evliyanın ilhamları böyle değildir. Bunlara uymaya emrolunmadık. İlham, yalnız sahibi için delildir, başkaları için senet değildir. Tasavvufçuların, ehl-i sünnete uygun olmayan sözlerine uyulmaz. Fakat, onlara iyi gözle bakarak dil uzatmamalı, şuursuz sözlerinden saymalıdır!) [m.272]

(Şeyh-i ekberi [yani İbni Arabiyi] caiz olmayan bazı bilgileri ile, yine makbuller arasında görüyorum. Evliya arasında bulunuyor. Onu reddeden, beğenmeyen tehlikededir.) [c.3, m.77]

İmam-ı Süyuti
hazretleri Tenbih-ul-gabi kitabında İbni Arabi hazretlerinin büyüklüğünü vesikalarla ispat etmektedir.

Ebüssüud efendi hazretleri de ona dil uzatılamıyacağına dair fetva vermiştir.

Abdülgani Nablüsi
hazretleri, İbni Arabi gibi büyük bir evliyaya dil uzatanın cahil ve gafil olduğunu, bunların başında İbni Teymiye’nin geldiğini bildirmektedir. (Hadika)



BİR KISIM VAR Kİ TEKFİR EDİYOR
https://www.islam-tr.org/konu/ibn-arabiyi-tekfir-eden-alimlerin-listesi.30754/


HATTA ONA KAFİR DEMEYENE KAFİR DİYEN DE VAR.


3) Âlimlerin küfründe icma‘ ettiği kimseleri tekfir etmeyen kâfir olur.
Hafız Sehâvî, İbn-i Mukrî’nin “er-Ravd” adlı eserinin “riddet” bahsinde şöyle dediğini nakleder: “Kim Yahudilerin, Hıristiyanların ve İbn-i Arabî ve taifesinin tekfirinde tereddüt ederse kâfir olur.”


ALLAHINI SEVEN BİRİ YANITLASIN. EĞER İBNİ ARABİ KAFİRSE BİZ ONA KAFİR DEMEZSEK KAFİR Mİ OLUYORUZ? EĞER ÖYLEYSE TÜM OSMANLI DEVLETİ VE VATANDAŞLARI İMAM RABBANİ EBUSUUD İMAM SUYUTI ALAYI KAFİR?
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Şimdi bu ibni arabi meselesine bir açıklık getirmek lazım

BİR KISIM VAR Kİ ÖVÜYOR


Sual: İbni Arabi hazretlerine dil uzatılıyor. Evliyaya dil uzatmak caiz midir?
CEVAP
İmam-ı Rabbani
hazretleri, Mektubat’da buyuruyor ki:
(Büyüklerimizin beğendiği, büyük bildiği Muhyiddin-i Arabinin, birçok sözlerinin ehl-i sünnete uymaması, şaşılacak şeydir. Hataları keşfinde, kalbde doğan bilgilerde olduğu için, ictihaddaki hatalar gibi bir şey söylenemez. Onu büyük bilir ve severim. Ehl-i sünnete uymayan yazılarını yanlış ve zararlı bilirim.

Onun hakkında konuşanlardan bir kısmı haddi aşıyor, bir kısmı büsbütün mahrum kalıyor. Evliyanın büyüklerinden olan M.Arabi hazretleri, keşflerindeki hatalardan dolayı büsbütün reddedilemez. Onun vahdet-i vücud bilgisi, görünüşte, ehl-i sünnet itikadına uymuyor ise de, uydurulması kolaydır. Aradaki farkın, yalnız sözde ve kelimelerde olduğunu gösterdim.) [m.266]

(Kıyas ve ictihad, dinin 4 temelinden biridir. Evliyanın ilhamları böyle değildir. Bunlara uymaya emrolunmadık. İlham, yalnız sahibi için delildir, başkaları için senet değildir. Tasavvufçuların, ehl-i sünnete uygun olmayan sözlerine uyulmaz. Fakat, onlara iyi gözle bakarak dil uzatmamalı, şuursuz sözlerinden saymalıdır!) [m.272]

(Şeyh-i ekberi [yani İbni Arabiyi] caiz olmayan bazı bilgileri ile, yine makbuller arasında görüyorum. Evliya arasında bulunuyor. Onu reddeden, beğenmeyen tehlikededir.) [c.3, m.77]

İmam-ı Süyuti
hazretleri Tenbih-ul-gabi kitabında İbni Arabi hazretlerinin büyüklüğünü vesikalarla ispat etmektedir.

Ebüssüud efendi hazretleri de ona dil uzatılamıyacağına dair fetva vermiştir.

Abdülgani Nablüsi
hazretleri, İbni Arabi gibi büyük bir evliyaya dil uzatanın cahil ve gafil olduğunu, bunların başında İbni Teymiye’nin geldiğini bildirmektedir. (Hadika)



BİR KISIM VAR Kİ TEKFİR EDİYOR
https://www.islam-tr.org/konu/ibn-arabiyi-tekfir-eden-alimlerin-listesi.30754/


HATTA ONA KAFİR DEMEYENE KAFİR DİYEN DE VAR.


3) Âlimlerin küfründe icma‘ ettiği kimseleri tekfir etmeyen kâfir olur.
Hafız Sehâvî, İbn-i Mukrî’nin “er-Ravd” adlı eserinin “riddet” bahsinde şöyle dediğini nakleder: “Kim Yahudilerin, Hıristiyanların ve İbn-i Arabî ve taifesinin tekfirinde tereddüt ederse kâfir olur.”


ALLAHINI SEVEN BİRİ YANITLASIN. EĞER İBNİ ARABİ KAFİRSE BİZ ONA KAFİR DEMEZSEK KAFİR Mİ OLUYORUZ? EĞER ÖYLEYSE TÜM OSMANLI DEVLETİ VE VATANDAŞLARI İMAM RABBANİ EBUSUUD İMAM SUYUTI ALAYI KAFİR?

selamun aleykum
evliyaya dil uzatmak cahillik ise abdulgani nablusi neden ibni teymiyyeye dil uzatıyorki?
veya ibni teymiyye ibni arabinin hangi hatasından dolayı dil uzatmış merak edip bakdınızmı?
eğer Allahdan başka ilah yokdur yerine haşa Allahdan başka hiçbirşey yokdur dediği için ibni arabiye dil uzatdıysa bu konuda ibni teymiyyeden farklımı düşünüyormuş abdulgani nablusi dediğiniz kişi

nedir bu tekfir merakı bu ayrı bir konu fakat kişinin kafirliği ayet ile sabitmiki tekfir etmeyen kafir olsun
ebu lehep kafir değildir diyen kişinin hükmünü konuşuyorsak elbetde tekfir etmeyen kafirdir.

bu forumda faydamıza sunulan binlerce konu varken ilk merak edilen neden tekfir konusu olur anlamış değilim
 
M Çevrimdışı

mumin855

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum
evliyaya dil uzatmak cahillik ise abdulgani nablusi neden ibni teymiyyeye dil uzatıyorki?
veya ibni teymiyye ibni arabinin hangi hatasından dolayı dil uzatmış merak edip bakdınızmı?
eğer Allahdan başka ilah yokdur yerine haşa Allahdan başka hiçbirşey yokdur dediği için ibni arabiye dil uzatdıysa bu konuda ibni teymiyyeden farklımı düşünüyormuş abdulgani nablusi dediğiniz kişi

nedir bu tekfir merakı bu ayrı bir konu fakat kişinin kafirliği ayet ile sabitmiki tekfir etmeyen kafir olsun
ebu lehep kafir değildir diyen kişinin hükmünü konuşuyorsak elbetde tekfir etmeyen kafirdir.

bu forumda faydamıza sunulan binlerce konu varken ilk merak edilen neden tekfir konusu olur anlamış değilim
Küfrü güneş gibi parlayan kişileri tekfir etmemek küfürdür.
Mesela bir insan ben şeriatı beğenmiyorum çağdışı derse ne olur? Kafir olur. Mürted olur. Buna kafir demeyen de kafir olur. Çünkü

2) Kim Yahudi, Hıristiyan ve Mecusiler gibi aslî kâfirleri tekfir etmezse kâfir olur.
Kadı Iyaz der ki: “Kim Yahudi, Hıristiyan ve Müslümanların dinini terk edenlerden birisini tekfir etmez, onların tekfirinde duraksar veya şüphe ederse kâfir olur.” (eş-Şifâ, 846)

Bunun gibi onlarca yazı getirebilirim, KÜFÜR ÇOK BARİZ OLAN KİŞİYİ TEKFİR ETMENİN GEREKLİLİĞİNE DAİR
 
Abou Ibrahim Çevrimdışı

Abou Ibrahim

العلم قبل القول والعمل
İslam-TR Üyesi
Akhi dogru yolu goren zaten bu tarz olaylardan beri oldugunu dusunur diye aklediyorum.
Cunku islam olmak icin once kurana bakilir sonra rasulallah in izinden gidilir.
Yani bu tarz insanlarin yanlis bir yol tuttugunu gorur ve ondan uzaklasir.
Ben kendi adima kurani okuyup rasulallah a baktigimda hicbirini gormuyorum sahsen ALLAH zulcelal uzak durun buyuruyor dost edinmeyin buyuruyor bizde onu yapiyoruz taki hakka donene kadar ee bu sahislarda artik yok onun icin isi ALLAH ile olanin hesabini ALLAH zulcelal gorecektir bize dusen dogru yolda ilerleyip dogruyu ogretmektir.

Su tekfır ılletındenden vallahı cok sıkıldım.
Adam yanlıs dersın bunda Islam yok dersın yanasmaz kımse daha ona
Yok o ondan taa ona oradan buraya
bız 2 rekat namaz kılınca duzgun bır sekılde Kalbımız duracak yaw
O ınsan yasıyor olsa ıdı sorardık hesabını ama ölmus gıtmıs
Yanı halı hazırda yasayanlarda yanlıs pesınde onların bıle adı var MURCIE
otekıler narencıye yanı kendımızle ugrasmaktan dusmana fırsat bulamıyoruz
Kusura bakmayında ıslamın ılk sartı tekfır etmek degıldır.
Iman etmek dogruyu gostermektır.
3 laftan bırı sen bunu reddedıyormusun ?
Evet reddedıyorum hatta ve hatta ISLAM OLMAYAN HERSEYI REDDEDIYORUM
Ama nereye kadar hakka donene kadar Bana dusen vazıfe HARP DE DAHI OLSAN INSANLARI HAS ISLAMA DAVET ET...
Onları davet edın buyuruyor ALLAH zulcelal yumusak ve guzelce davet edın. buyuruyor
ama Onlar öldü cogu öldü emanetını teslım ettı hesapları ALLAH zulcelal gorecek bak bıze hıcbırının eserlerı ıle mesgul degılız elhamdulıllah
Neden Cunku ıcınde Islam yok :)

Ayrıca yasayanlarada sunu tekfır et bunu tekfır et dedınmı _
ınsanların ayıplarıyla ugrasıyorsun demektır.
En dogrusunu bılen yuce ALLAH tır.



Insaallah su ıslam aramızda hakkıyla yayılırsa zaten ne arabı ne benzerlerı ne tarıkatlerı nede seyhlerı hıc bırı olmayacak bı ıznıllah.
Olacak olan
ALLAH zulcelal
Dını ISlam
Ve bıze gondermıs oldugu elcısı RAsulallah.
Bunun otesını de arayanları zannetmıyorum yada arayacakları.
Herneyse sen guzel ilim sahibi bir kardesımızsın bızden daha ıyı bılırsın bu konuları.
Hakkımız helaldır akhı yanlısları beraber gorelım kı yasarken duzeltme fırsatımız olsun:
Sunu da unutmamalı
Kısı LA ilahe illallahı tam manasıyla kavradıgı anda kendısını zaten otomatıkman gerı cekmıs oluyor.
Yok benım buramda su var benım buramda bu var ucalım kacalım dıye bır havaya gırmeyecektır. Bunada hıdayet dıyoruz.
Bıze hıdayete erdıkten sonra tekrar kufre dusmesın dıye ınsanlara yardım edecek ecır avcıları gerekmekte
ALLAH zulcelal gunahlarımızı affeylesın.

Yanlıs dusunuyor olabılırım belkı Yuce ALLAH en dogrusunu bılır.
Istısare ettıgım sızlerde bıldıgınız dogrularla benı duzeltırsınız ınsaallah.
Ama benım bıldıgım bu goruse acık
Hatam benımdır.
Eger ecrı varsa hepımızın..
ALLAH zulcelal ayaklarımızı kalplerımızı ıslam uzere sabıt kılsın.

Amin akhi benim burdaki amacim tartisma cikarmak degildi ama burada seyhul islam ibni teymiyye ve Muhammed ibn abdulvahhab ibni arabiyi tekfir etmiyor yazildigindan dolayi ben bunun iftira oldugunu aciklamak icin bazi nakiller getirmeyi uygun gordum. Eger ibni arabinin inanci hakkinda yeterli bilginiz yoksa illa tekfir edin demiyorum ama onun akidesini ve alimlerin sozlerini ogrendikten sonra hakki arayan kisinin bu konuda suphesi kalmamasi lazim.

ibni arabinin küfrünü bilipde nasıl bir mazeret bulduk?
şimdi sana sorsam ibni arabinin akrabalarının tamamını tekfir ediyormusun diye, işi gücü bırakıp ibni arabinin bütün akrabalarının akidesini araştırmak zorundamı olacaksın?
tekfir edeni bilmiyorum demek ''bilmiyorum'dan'' başka ne anlama geliyorki, başka bir mana çıkarıyorsun.
soru tekfir eden varmı? cevap ''bilmiyorum''
buradan tekfir etmiyorum manasını nasıl çıkardın merak etdim.
ayrıca mürtedin hükmü kişinin mürted oluşu ispat edildikden sonra verilirki bu iş bizlerin işi değil.
sizin ilminiz yeterliyse siz hükme varın, bende bu ilim yok
oy veren kişinin mürted olup olmadığı tartışmasını geçip, direk mürtedin islamına delil aramakda nedir.
hangi alimdir oy veren kişinin mazeretine bakılmadan tekfir edilmesi gerektiğini söyleyen?

cevap vermeni isteyeceğim gayet net bir sorum daha var lütfen açıkca cevap ver
ahmet ibn hanbel kuran mahlukdur diyen kafirdir onu tekfir etmeyende kafirdir diyorken
bizzat kendisini bu sözünden dolayı hapse atan ve kuran mahlukdur diyen kişiyi tekfir etmiyor ise kendisi mürted olurmu?

konuları birbirine karıştırırsak iş çorbaya döner. tekfir konusu birçok alimin konuşmaya casaret edemediği bir konuyken, bizdeki bu cesaret nedendir.
akhi samimiyetinden şüphem olmadığı ve hatta sözlerinden birzamanki kendimi gördüğüm için bunları yazıyorum. yoksa sana tepki vermek için değil.
süleyman ulvan'ın dediği gibi talak konusunda bile yeterince ilim sahibi olmayanların kalkıpda tekfir konularında konuşmaları caiz değildir. halbuki tekfir talak konusundan çok daha ciddi ve avamın işi olmayan bir konudur.

Akhi benim derdim ibni arabi ve onun gibilerini isim isim taniyip tekfir etmek degil bunu yapinca elime bisey gecmez. Tekrar soyluyorum burada islam alimlerine isnad edilen bazi seyler varki (halen nakilleri bekliyorum eger varsa cunku ben boyle bisey duymadim ustelik diger sozleriyle celisirdi) ben bunu duzeltmek icin bu konuyu gundeme getirdim.

Ben sana yukarida oy kullanmanin kapali mesele olup bundan dolayi islam alimleri her oy kullanani tekfir etmedigini soylemistim. Oy kullananlari tekfir ettigimi nereden anladin ?

Kur'an mahluktur konusuna gelince bazi alimler bunu soyleyenin muayyen olarak kafir olacagini soylemis bazilari ise tevil dolayi ozur saymis ama suana kadar seleften (3 asir) kuran mahluktur diyenin tekfir olunmayacagina dair bisey gormedim tam tersi.. Allahu alem

Senin anlamadigin sey kapali ve acik meseleleri birbirine karistirmandir, vahdeti vucud sirki ile kuran mahluktur diyen kisi aynimidir ? Birisi dinin aslina muhalefet ediyor digeri ise Allahin bir sifatini te'vil ile inkar ediyor..

Niyetim hic kimseyi asagilamak veya kibirlenip hakli oldugumu gostermek degil akhi.

Rabbim birbirimizi sevdirsin icimize birbirimize karsi kin beslemekten korusun.
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Küfrü güneş gibi parlayan kişileri tekfir etmemek küfürdür.
Mesela bir insan ben şeriatı beğenmiyorum çağdışı derse ne olur? Kafir olur. Mürted olur. Buna kafir demeyen de kafir olur. Çünkü

2) Kim Yahudi, Hıristiyan ve Mecusiler gibi aslî kâfirleri tekfir etmezse kâfir olur.
Kadı Iyaz der ki: “Kim Yahudi, Hıristiyan ve Müslümanların dinini terk edenlerden birisini tekfir etmez, onların tekfirinde duraksar veya şüphe ederse kâfir olur.” (eş-Şifâ, 846)

Bunun gibi onlarca yazı getirebilirim, KÜFÜR ÇOK BARİZ OLAN KİŞİYİ TEKFİR ETMENİN GEREKLİLİĞİNE DAİR

maşAllah ilminiz ve ilme merakınız güzel
bu durumda size soru sormama müsade edin lütfen
bir kişi Allahdan başka hiçbirşey yoktur derse açık küfre girmiş olurmu?
bunu diyen kişiyi tekfir etmeyen kafir olurmu?
 
M Çevrimdışı

mumin855

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Amin akhi benim burdaki amacim tartisma cikarmak degildi ama burada seyhul islam ibni teymiyye ve Muhammed ibn abdulvahhab ibni arabiyi tekfir etmiyor yazildigindan dolayi ben bunun iftira oldugunu aciklamak icin bazi nakiller getirmeyi uygun gordum. Eger ibni arabinin inanci hakkinda yeterli bilginiz yoksa illa tekfir edin demiyorum ama onun akidesini ve alimlerin sozlerini ogrendikten sonra hakki arayan kisinin bu konuda suphesi kalmamasi lazim.



Akhi benim derdim ibni arabi ve onun gibilerini isim isim taniyip tekfir etmek degil bunu yapinca elime bisey gecmez. Tekrar soyluyorum burada islam alimlerine isnad edilen bazi seyler varki (halen nakilleri bekliyorum eger varsa cunku ben boyle bisey duymadim ustelik diger sozleriyle celisirdi) ben bunu duzeltmek icin bu konuyu gundeme getirdim.

Ben sana yukarida oy kullanmanin kapali mesele olup bundan dolayi islam alimleri her oy kullanani tekfir etmedigini soylemistim. Oy kullananlari tekfir ettigimi nereden anladin ?

Kur'an mahluktur konusuna gelince bazi alimler bunu soyleyenin muayyen olarak kafir olacagini soylemis bazilari ise tevil dolayi ozur saymis ama suana kadar seleften (3 asir) kuran mahluktur diyenin tekfir olunmayacagina dair bisey gormedim tam tersi.. Allahu alem

Senin anlamadigin sey kapali ve acik meseleleri birbirine karistirmandir, vahdeti vucud sirki ile kuran mahluktur diyen kisi aynimidir ? Birisi dinin aslina muhalefet ediyor digeri ise Allahin bir sifatini te'vil ile inkar ediyor..

Niyetim hic kimseyi asagilamak veya kibirlenip hakli oldugumu gostermek degil akhi.

Rabbim birbirimizi sevdirsin icimize birbirimize karsi kin beslemekten korusun.
Kuran mahluk değildir. Kuran mahluktur diyen kişi kafir midir? İmam Ahmed tekfir etmedi. Eğer Kuran mahluktur diyen kişi kafirse, onu tekfir etmemek de küfür müdür eğer öyleyse İmam Ahmed kafir midir? Bilen yanıtlasın lütfen
 
M Çevrimdışı

mumin855

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
maşAllah ilminiz ve ilme merakınız güzel
bu durumda size soru sormama müsade edin lütfen
bir kişi Allahdan başka hiçbirşey yoktur derse açık küfre girmiş olurmu?
bunu diyen kişiyi tekfir etmeyen kafir olurmu?
Şöyle bir iddia var. Allahdan başka bir şey yok diyorlar tasavvufcu tayfa ama mahlukat da var diyorlar, ama başka bir şekilde varmış. Bugün denk geldi, Seadeti Ebediyye adlı kitapta gördüm. ki onlar ibni arabicidir. Yani Allahtan başka birşey yok demiyorlarmış. Karışık konular acıkcası
 
Üst Ana Sayfa Alt