Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Namazda Ellerin Göbeğe Bağlamanın Zayıf Oluşu

hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
kardesim ne demek yani elini gogsunden baglayanlarla itikad farkimiz mi var demek istiyorsun?


Not: bu sadece bir soru
 
S Çevrimdışı

Selim İnce

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Benim burada zikrettigim delillerden sonra hala göbegin altinda el baglamaya zayif görüs diyenlere pes diyorum.
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
isteyen istedigi gibi baglasin su meseleleri acmamak lazim bence de.
 
S Çevrimdışı

Selim İnce

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
hebbit kerrih benim demek istedigim El-Albani'nin "peygambere söven cahil müslüman kafir olmaz" sözü. bu sözünden dolayi El-Albani Asiri Mürcie ve ehli bidat ismini hak ediyor. bakiniz bunu cahillere sorsaniz El-Albaniye kafir der. inanin bana bir deneyin isterseniz.
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
hebbit kerrih benim demek istedigim El-Albani'nin "peygambere söven cahil müslüman kafir olmaz" sözü. bu sözünden dolayi El-Albani Asiri Mürcie ve ehli bidat ismini hak ediyor. bakiniz bunu cahillere sorsaniz El-Albaniye kafir der. inanin bana bir deneyin isterseniz.
Anladim kardes.
 
Ebu Hamza el-Amédi Çevrimdışı

Ebu Hamza el-Amédi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
hebbit kerrih benim demek istedigim El-Albani'nin "peygambere söven cahil müslüman kafir olmaz" sözü. bu sözünden dolayi El-Albani Asiri Mürcie ve ehli bidat ismini hak ediyor. bakiniz bunu cahillere sorsaniz El-Albaniye kafir der. inanin bana bir deneyin isterseniz.
Evet aynen senin gibi cahiller 500 600 yıldır bir sürede dünyada gelmemiş olan harika muhaddis Şeyh Albani'ye ehli bidat gibi şeyler söylerler. Hatta tekfirci cemaatler onları tekfir ederler. İsim vermeye gerek duymuyorum bu kişilerin yakın zamanda bu konuyla gündeme gelmişlerdir hatta. Ubeydullah Arslan hoca onların ve senin bu İddaa nı çürütmüştür ve Şeyh Albani'nin -rahimehullah- Peygamber'e söveni tekfir ettiğine dair delil getirmiştir, hatta Video. Ubeydullah Hoca'nın twitterine bakabilirsin biraz aşağılara gidersen göreceksin. İlim ehli başımızın tacıdır velev ki yanlışları olsun Şeyh Albani hakkında cahil tekfirciler dışında selefilerin ağzından onun muhaddisliğine dair hayırdan başka birşey işitmedim.
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Evet aynen senin gibi cahiller 500 600 yıldır bir sürede dünyada gelmemiş olan harika muhaddis Şeyh Albani'ye ehli bidat gibi şeyler söylerler. Hatta tekfirci cemaatler onları tekfir ederler. İsim vermeye gerek duymuyorum bu kişilerin yakın zamanda bu konuyla gündeme gelmişlerdir hatta. Ubeydullah Arslan hoca onların ve senin bu İddaa nı çürütmüştür ve Şeyh Albani'nin -rahimehullah- Peygamber'e söveni tekfir ettiğine dair delil getirmiştir, hatta Video. Ubeydullah Hoca'nın twitterine bakabilirsin biraz aşağılara gidersen göreceksin. İlim ehli başımızın tacıdır velev ki yanlışları olsun Şeyh Albani hakkında cahil tekfirciler dışında selefilerin ağzından onun muhaddisliğine dair hayırdan başka birşey işitmedim.


albani'de irca vardır ama. selefi hareketi irca'ya iten birisidir. tağutları felan tekfir etmiyor. ubeydullah'ta, abdullah yolcu'da, ebu muaz da demokratik parlemantor sistemde görev almayı küfür görmeyen insanlardır. bunların hepsinin beslendiği muasırlardan birisi albani'dir.

albani'nin hakimiyet ile ilgili görüşleri batıldır.

ama bunu söylemenin yeri burası değildir dimi. ellerin göbek hizasında bağlanması başlığında albani böyle dedi de mürcieydi de felan vs. demek yanlış bi mesele. sahih olan görüş göbek üzerinde el bağlamaktır belki de. ama bu derece kin duyması direk akidesine saldırması yanlış.
 
Ebu Hamza el-Amédi Çevrimdışı

Ebu Hamza el-Amédi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
albani'de irca vardır ama. selefi hareketi irca'ya iten birisidir. tağutları felan tekfir etmiyor. ubeydullah'ta, abdullah yolcu'da, ebu muaz da demokratik parlemantor sistemde görev almayı küfür görmeyen insanlardır. bunların hepsinin beslendiği muasırlardan birisi albani'dir.

albani'nin hakimiyet ile ilgili görüşleri batıldır.

ama bunu söylemenin yeri burası değildir dimi. ellerin göbek hizasında bağlanması başlığında albani böyle dedi de mürcieydi de felan vs. demek yanlış bi mesele. sahih olan görüş göbek üzerinde el bağlamaktır belki de. ama bu derece kin duyması direk akidesine saldırması yanlış.
Akhi Ubeydullah Hoca tağutları tekfir ediyor. Küfür görüyor iftira attılar ona. Seçimlere girmeyi de küfür görüyor. Akhi batıl olabilir adamın muhaddislik yönünü yazmışım dikkat edersen.
 
S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
bu tür konuları dallandırıp budaklandırmak fitne çıkartır nitekim çıkarmış.

isteyen istediği gibi bağlar ben imam şafii yi taklit ediyorum göğüse yakın bağlıyorum bana sevimli gelende bu

ama çıkıp yanlışı olsa da ki yanlışını tespit edecek olan biz değiliz ebu hanifeye laf söylemek kimsenin haddi değil
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Akhi Ubeydullah Hoca tağutları tekfir ediyor. Küfür görüyor iftira attılar ona. Seçimlere girmeyi de küfür görüyor. Akhi batıl olabilir adamın muhaddislik yönünü yazmışım dikkat edersen.

tamam sıkıntı yok inşeAllah. albani hadiste tabiiki de iyiydi. ona birşey demiyorum.

ancak ubeydullah arslan seçimlere girmeyi küfür görmüyor. islamcı(!) tc yöneticilerinide tekfir etmiyor. erbakana falan rahmet okuyor.

http://ubeydullaharslan-ubeydullaha.../04/normal-0-21-false-false-false_16.html?m=1
 
Ebu Hamza el-Amédi Çevrimdışı

Ebu Hamza el-Amédi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
tamam sıkıntı yok inşeAllah. albani hadiste tabiiki de iyiydi. ona birşey demiyorum.

ancak ubeydullah arslan seçimlere girmeyi küfür görmüyor. islamcı(!) tc yöneticilerinide tekfir etmiyor. erbakana falan rahmet okuyor.

http://ubeydullaharslan-ubeydullaha.../04/normal-0-21-false-false-false_16.html?m=1
Akhi bunu Ubeydullah Hoca'nın söylediğini nerden biliyoruz? Ne zamandan beri saçma bir blog sitesi bir müslüman hakkında bizim yanımızda delili oluyor? Bak bu resmi sitesi ne yazmış oyla ilgili
http://ubeydullaharslan.com/index2.php?sayfa_id=612&id=283

Kanun koyucu Allah'tır

Kim tağutu inkar eder ve Allah'a inanırsa sapasağlam kulpa yapışmıştır-

 
T Çevrimdışı

tüccar

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
ubeydullah arslan twitter hesabindan:

Ubeydullah Arslan ‏@ubeydullaharsla
Mazlum sultan 2.Abdulhamit'e yapılan neyse, bugün Erdoğan'a yapılan da odur, Rabbim; müslümanları korusun.

Ubeydullah Arslan ‏@ubeydullaharsla
Siyasetle, partiyle ve politik bir liderle bağım yoktur, fakat ülkemizde İslam düşmanları Erdoğan üzerinden müslümanlara savaş açmıştır...

Erdoğan; hatalarıyla ve sevaplarıyla reel konuşalım; dini sevdiği ve müslümanı kolladığı için bedelini ödemeye zorlanmaktadır.
 
H Çevrimdışı

Hanefi mezhebi

Üye
İslam-TR Üyesi
Ahmed bin Teymiyye namazda elin koyulacağı yer hakkında diyor:“İbn Kudame dedi: ellerini (bağladıkdan) sonra göbeğinin altında tutar.İbn Teymiyyenin şerhi: Yani, tekbir getirildikden sonra ellerini aşağı salar, sağ elini sol elinin bileyi üzerine, sağ eliyle bileyi tutacak şekilde ve ya sağı solun üzerinde yayarak her iki elinin parmaklarını dirseklere doğru yöneldecek şekilde tutar. (sonra bu mevzuda delilleri zikr eder)…Rukudan kalkanda ise böyle etmek (elleri bağlamak) müstehab değil. Çünki, sünnetde bu cür varid olmamışdır. Diğer bir sebeb ise odur ki, namaz m
kılanın rükudan kalkanda az zamanı var ve bu zamanda secdeye hazırlanmalıdır.(elin yeri hakkındada Ahmed bin Hanbelden gelen görüşler)elini göbeğinin altında ve ya göğsünün altında (mide üzerinde) tutmalıdır. Bu varyantların her ikisi de kerahetsiz olarak caizdir. İlk varyant (göbek altı) İmam Ahmedden gelen rivayetlerden birine göre daha efdaldır. (Hanbelilerden) Hiraki, Kadı ve başkaları bu görüşe üstünlük vermişler.Bunu Ahmed, Ebu Davud ve Darakutni Ebu Cuheyfeden boyle rivayet etmişler: “Ali(ra) dedi: eli elin üzerine koyub göbek altında tutmak sünnetdendir.”Bu, aynı zamanda İbn Mesud kanalıyla Nebiden(s.a.v) rivayet edilmişdir. İmam Ahmed bu hadisi delil getirmişdir.İbn Batta Ebu Hureyreden(r.a)şöyle rivayet etmişdir: “Namazda elini göbek altında tutmak sünnetdendir. Sahabe “sünnetdendir” dedikde bundan Nebinin (s.a.v) sünneti anlaşılır.(Eli göbek altında tutmağa diğer bir sebep ise)b
u şeklin mekruh olan tekfirden (namazda eli gögüse koymakdan) uzak olmasıdır. Diğet bir r
ivayete göre göğüsden aşağı (mide üzerine) koyması daha efdaldır. Bunu ashabımızdan (Hanbelilerden) bir grup, aşağıdakı hadisler sebebiyle tercih etmişdir.Cerir ed Dabbi dedi: “Alinin (ra) sağ eliyle solun bileğinden tutup, göbek üzerine koyduğunu gördüm.” Bunu Ebu Davud rivayet etmişdir. Her iki formada aynıdır (eli göbek altına ve üzerine koymak). Bu mevzudakı hadislerin mühtelif olması sebebiyle Ebu Musa ve başkalari bu görüşü tercih etmişler.Namazda ellerin göğüse koyulmasına gelince bu mekruhdur! İmam Ahmedde şöyle demişdir.Ebu Eyyubdan, onun da Ebu Meşerden böyle dediyi zikr edilmişdir: “Namazda tekfir mekruhdur”. Sonra ise tekfiri açıkayarak boyle demişdir: Tekfir – Namazda elini göğsüne yakın (ve ya göğsü üzerine) koymasıdır.”Kaynak: Ahmed ibn Teymiyye: Şerhul Umde fil Fıkıh : 1/236.Mektebetul Ubeykan: 1413/1993 İbn Kayyim da aynì görüşü kayd ediyor:“ellerin koyulacağı yer hakkinda Ahmedden farkli rivayetler gelib. Göbeğin üzerine ve altına koyulacağı rivayet edilib.Ebu Talibin rivayetinds
e diyiliyor: “Ahmedden Namaz kılarken elini nereye koyduğunu sordum, “göbeğin üzerine ve ya biraz aşağı, her ikisinde de serbestlik var, ister göbeğinn üzerinde, ister altında tutar” diye cevap verdi.Aliden (r.a) boyle gelmişdir: “eli elin üzerine koyub göbek altında tutmak sünnetdendir.”Amr bin Malik, Ebul Cevzeden o da İbn Abbasdan Alinin hadisinin benzerini rivayet etmişdir. Ancak bu rivayet sahih deyil.Sahih olan Alinin (r.a) hadisidir. Muzeni rivayetinde ise diyor: “Göbekden azacık aşağı koyulmalıdır.Elleri gögüse koymak ise mekruhdur. Çünki Nebiden(s.a.v) tekfiri yasak etdiyi rivayet edilib. Tekfir-elleri göğüse koymakdır Kaynak: İbn Kayyim: Bedeiul Faveid: 3/981-983 Daru Alemil Faveid
 
S Çevrimdışı

seyfuAllah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
doğruları söylemektesin akhim ancak ne yazıkki günümüzde müslümanlar peygamber efendimiz en yakın bir şekilde takip etmek yerine mezhep takibini tercih etmekteler rivayetler zayıf olsa bile.

insanlar ellerini yanda, gögüs üstünde ve göbege bağlayarak üç farklı rivayet bulunmaktadır. Ancak bu rivayetlerin en güçlü ve sahih olanı "goğüs üstünde" olduğu belirtilmektedir.

aklıma sayın değerli şehidimiz anvar avlaki geldi şu an. kendisi ünlü sözlerinden birinde "ümmet öldürülmekte sağdan soldan ortadan bizlerde tartışmadayız namazda elimizi nereye koyucaz diye"

Sahih rivayetler
Tavuslu Süleyman bin Musa, bildirildi. "Allah'ın Resulü (sas) sağ elini sol elini üzerine koyup göğsünün üstüne yerleştirmekte idi namazda iken" (Hadis No: 759, Salat Kitabı, Sünen-i Ebu Davud, böl. 1) bunu güçlendiren bir başka rivayet (Hadis No: 757, Salat, Sünen-i Ebu Davud, böl Kitabı. 1)

hanefi mezhebinin pozisyonu sahih olmamaktadır.
 
Son düzenleme:
bismillah-06 Çevrimdışı

bismillah-06

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Mümin ya Kitap ve Sünneti anlar ya da anlayanın izinden gider.Ölçü budur.Su zayif amel su daha sahih bunu neye gore karar veriyoruz dogrusu anlayamadim? Kanaatime gore bir mezhepte sabit kapmak gerekir.Gobek altinda El baglamaya zayif diyenlerin yaninda birde sahih delil cikarsa bir zaman sonra o zaman ne olacak? Dedigim gibi bu isler ince isler bu isleri arastirip bu hukum en dogru demek HER BABA YIGIDIN HARCI ASLA DEGILDIR.Bunun icin bu islere ehil olmayan zevkine gore hareket etmemelidir aksi halde bu ibadetin hazzini zayiflatir.Ehil olmayanlar alimin pesinden gidecek .BASKA CARESI YOK BUNUN..PESINDEN GIDILECEKLERDE GAYET BELLIDIR:
HANEFI SAFII MALIKI HANBELI..

Not: Bu zamanda ugrasacagimiz cok dertler vardir.Evvela halledilmesi elzem olan seyler bunlardir.Mesela sabah namazinda camilerin tiklim tiklim dolmamasi gibi giybetin iftiranin zinanin giderek artmasi gibi insanlarin nefislerinin esiri olmasi gibi.Örnek veriyorum hanefi olup ellerini gogsunun ustunde bagladin diyelim.Bunu yapmakla bu ummetin hangi derdine care olacaksinki?Ha delilini saglam bulacak gucte olup bunu bana daha husulu geldi diye yapmadiysan ona diyecek lafim yoktur.
Bu soylediklerim benim kanaatlerimdir.Herkesin dusuncesine saygim vardir.Ben sadece faydali olabilmek amaciyla yazdim.Birinin kalbini kirdiysam mazur gorun..Belkide soylediklerim yanlisa en yakin yanlislardir.Belkide bunun tersi.Beseriz sonucta sasarizda isabet ederizde...
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
bismillah-06 Çevrimdışı

bismillah-06

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
4 mezhep imamida peygamberimizi nasil en guzel sekilde takip ederiz bunun cabasini vermislerdir.Bu cabalar sonucunda bir takim uygulamalarda farkliliklar gorulmustur farkli gelen rivayetler uzerine.Cunku ekol degisiyor gelen hadisler vs alimlerin hocalari vs kufe ekolu hicaz ekolu gibisinden...DIKKATINIZI CEKMEK ISTERIM zayif hadis demek uydurma hadis demek degildir.Belkide en dogru sekil o.Kesin delil varmi bununla amel etmeyin diye?
Elleri boyle soyle baglayalim mi gibisinden dertlerin yerine Sabah namazinda nasil camileri doldurabiliriz? Bunu dert edelim bence.Inanin daha karli cikarsiniz?
yoksa bu meseleleri alimler tartismis yazmis cizmis.Artik bu devir bu meseleleri tartismak devrinden ziyade BENIM OMRUMDE BIR MIRAC NAMAZI OLACAK MI NAMAZLARIMI NASIL DAHA HUSULU HALE GETIREBILIRIM BUNUN UZERINE KAFA YORMALIYIZ...
Dusuncesindeyim..
EN DOGRUSUNU YUCE ALLAH BILIR.
SELAMETLE..
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Elleri boyle soyle baglayalim mi gibisinden dertlerin yerine Sabah namazinda nasil camileri doldurabiliriz? Bunu dert edelim bence.Inanin daha karli cikarsiniz?
Bu sefer adama "80 milyonluk ülkede kaç tane mâliki mezhebinin mukâlidi varda, dert ediniyorsun" demezler mi?

Kardeşim; konuyu sabote etme.
Bir delilin zayıf olması onun yapılıb yapılmaması demek değildir. Taklid edenin delilini bilerek yapması içindir. İçine sinmeyen, kalbi aynı konuda daha sahih hadis varsa onunla amel ederek mutmâin olmak isteyene bu tür ifadelerle neden mâni oluyorsun? Yani (senin gibi) delilleri bilerek amel etmek isteyen insanlar aynı zamanda mescidleri doldurmayı, Allahın ahkamının egemen olmasını da dert edinmekten geri durmayabilir, durmamalı da.
 
Üst Ana Sayfa Alt