Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Namazi Terk Etmenin Hükmü (iki Tarafin Delilide Kuvvetli)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bu konuda söylenebilecek geniş şeyler var,hemen namaz kılmayanı tekfir edip geçmek bana da doğru gelmiyor.la ilahe illallah inancı dışında hiçbir ameli olmayanların hesap gününde kurtulacağına dair hadisler de var.en doğrusunu allah bilir.
 
M Çevrimdışı

mustafa_mardin

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
mesele yine ve ne yazık ki yanlış mecraya kaymış.

namazı terketmenin küfür olup olmadığı konusunda alimler evet ihtilaf etmişler.

doğru olan görüş namazı terketmenin küfür cinsinden bir fiil olduğudur. bu konudaki nasslar -özellikle hadisler- ve akli deliller çok kuvvetli.

namazı terketme yani kılmama FİİLİ islam inancında küfür müdür değil midir konusu ayrı bir mevzu; küfür fiili işleyen FAİL kimseyi tekfir etmek ayrı bir mevzudur. ikisi ayrı ayrı şeylerdir.

yani;

namazın terki küfürdür diyen alimlerimiz kılmayan kişi 60 saniye içinde tekfir edilir, kanı helaldir yağlı idam ipi derhal hazırlanır demiyor. :friends_1_1:

hüccet ikamesi var. ikame eden kimsenin şartları var. kişi islama yeni girmiş olabilir cahil olabilir, mesele ona karışık gelmiş olabilir. engellerin izale edilmesi prosedürü var.

"namazı terketmek şeriatta küfürdür" deyince bizim cahil avam hemen "ne yani bu kadar insan kafir mi" diyor. yahu insanlara kafir demekle bir davranışa küfür demek farklı şeyler.

usul bilgisi yoksa yanlış anlaşılmalar kaçınılmaz.
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
mesele yine ve ne yazık ki yanlış mecraya kaymış.

namazı terketmenin küfür olup olmadığı konusunda alimler evet ihtilaf etmişler.

doğru olan görüş namazı terketmenin küfür cinsinden bir fiil olduğudur. bu konudaki nasslar -özellikle hadisler- ve akli deliller çok kuvvetli.

namazı terketme yani kılmama FİİLİ islam inancında küfür müdür değil midir konusu ayrı bir mevzu; küfür fiili işleyen FAİL kimseyi tekfir etmek ayrı bir mevzudur. ikisi ayrı ayrı şeylerdir.

yani;

namazın terki küfürdür diyen alimlerimiz kılmayan kişi 60 saniye içinde tekfir edilir, kanı helaldir yağlı idam ipi derhal hazırlanır demiyor. :friends_1_1:

hüccet ikamesi var. ikame eden kimsenin şartları var. kişi islama yeni girmiş olabilir cahil olabilir, mesele ona karışık gelmiş olabilir. engellerin izale edilmesi prosedürü var.

"namazı terketmek şeriatta küfürdür" deyince bizim cahil avam hemen "ne yani bu kadar insan kafir mi" diyor. yahu insanlara kafir demekle bir davranışa küfür demek farklı şeyler.

usul bilgisi yoksa yanlış anlaşılmalar kaçınılmaz.

haklı bir izah galiba bu abi,teşekkürler.
 
D Çevrimdışı

Dad

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Tacuddîn es-Sübkî (ö.77l/l370)' nin ifadesine göre, namazı terk edenin kâfir olacağını savunan Ahmed İbnü Hanbel ile karşı görüştekilerden eş-Şafiî arasında şöyle bir diyalog geçmiştir: -Ahmed, sen, "Namaz kılmayan kâfir olur", mu diyorsun? -Evet. -Eğer kâfir olursa ne ile tekrar müslüman olur? -Lâ ilâhe illallah Muhammedün Resülüllah, diyerek. -Adam bu sözü söylemeye zâten devam ediyor, onu bırakmış değil ki.. -Namaz kılarak müslüman olur -Kâfirin namazı geçerli olmaz. Böyle bir namaz ile de o kimsenin müslüman olduğuna hükmedilemez. Ahmed b. Hanbel bu noktada söyleyecek söz bulamaz.

Bu rivayetin uydurma olduğunu Zehebi kanıtlamıştır.

Ayrıca ne Şafii böyle saçma bir soru soracak kadar ilimsizdir, nede Ahmed şu basiretsiz soruya cevap veremeyecek kadar ahmaktır. Bu uydurulmuş hikaye kelam ehlinin sözlerinin aynısı. Bu iki müctehidde bu sözlerden beridir.

Bir insanın Müslüman olabilmesi için dinden çıktığı küfürden tevbe etmesi gerektiğini Şafii el-Umm'da naklediyor. Zaten namaz kılmayan küfründen tevbe ettiğinde Müslüman olur. Bunu Ahmedde Şafiide iyi biliyordu. bundan ötürü kendi mezhebini haklı çıkartmak için böyle komik ve mesnedsiz saçma hikayeler zikretmek acizlerin işidir. Zira bu konuda hadisleri kaldıramayan Şafii ve Hanefiler nasılda kelamlar basitçe saldırıyor ortada.

İslam tarihi boyunca hiç kimsenin, namaz kılmadığı için Ahmed b. Hanbel'in belirttiği süreçten geçirilip öldürüldüğü ve ceza işlemlerinde gayrimüslim statüsüne tabi tutulduğu bilinmemektedir. Kısaca, İslam ulemasının çoğunluğunca da kabul edilmeyen bu görüş, yeterli delil ve dayanaklardan yoksundur.

Ne kadar da basit bir söz. Hak, devletin uygulaması ile mi ölçülüyor? Ya da çoğunluğun kabul etmesiyle mi? Deliller, hadisler ve sahabenin KAFİR olacağına icması en büyük dayanaklarıdır.

Hadisleri tevil edenlerin dayanakları tevilleridir ki her zaman hadis ehlinin dayanağı kıyastan,tevilden sağlamdır.

Ayrıca kafir olmaz diyenlerin çelişkisi çok büyük. Adam tevbeye çağırıldıktan sonra, hala üstüne farz olan birşeyi inatla yapmıyorsa bu adam zaten mustekbir kafir olur. Bu herkesce maruf birşey. Niye diğer kısım Müslüman mezarlığına gömülür demiştir? Bundan büyük çelişki mevcut mu şu konuda?
Bu güzel açıklamayı İbn Teymiyye Mecmuul Fetavada yapıyor. Durum böyleyken kimin çelişkide olduğu, kimin hadislere ve sahabeye dayandığı ortada.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
K Çevrimdışı

kosimento

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
oezrec isimli kardeş,bu konu selefin arasında ihtilaflı bi meseledir,bu konuda tembellikle kasteden kafir olan diyende olmuştur imam ahmed bin hanbel (rahimehullah) gibi,hayır kafir olmaz diyende olmuştur imam ebu hanife ,imam şafii ,imam malik(Allah hepsine rahmet etsin).Senin burda saçmaladığın bir görüşü alıp diğerine saldırma girişimindir.Kardeş bu konuda selef ihtilaf edio,ama sen burda gelmişsin yok tekfircilik şu,bu diyerek saçmalamışta saçmalamışsın.Subhanallah!!!Şimdi seleften namaz kılmayanı tekfir edenler tekfirci öylemi?Peki nisa 48 i yazmışsın;nisa 48'e göre büyük küfür amelinde bulunanı bağışlarmı?senin yazdığın mealde şirk haricinde her istediğini Allah bağışlar diye yazmışsın.Bide namaz kılmayanın tekfir edildiği alim sözlerine bi bakalım;
Hafız Ebu Bekir el-Beyhaki'' imanın dışında namazdan başka küfrü ortadan kaldıran başka hiçbir ibadet yoktur.Allah teala namazı iman olarak isimlendirdi.Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem de sadece namazın terkini küfür olarak isimlendirdi.''(şuabul iman 3/33)
Büyük tabii Abdullah ibn şakik bu konuda sahabenin icmasını nakletti''Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in ashabı,amellerden sadece namazın terkini küfür olarak görürdü.''(tirmizi kitabul iman da zikretti elbani de sahih olduğunu söyledi)
şeyhulislam ibn teymiye'' selefin çoğu namazı terk eden kimsenin kafir olarak öldürüleceği görüşündedirler.bu, tamamen farz olduğunu kabul etmesine rağmen böyledir.''(feteva 28/308)
 
K Çevrimdışı

kosimento

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
kesin hüküm verenmi var kardeş,bide üslubunu bozmuşsun,ben sana kesin hükümmü dedim,selef arasında ihtilaflı,benim dediğim bi görüşün alınıp diğerine saldırılması,ayet yazdım demişsin ama soruma cevap vermemişsin,bi insan Allah'a şirk koşmasa büyük küfür amelinde bulunsa o yazdığın meale göre ne oluyo durumu?yazdığın yorumu okursan sanki namaz kılmayanları tekfir edenleri aşırı tekfirci gibi isimlendirmişsin gibi anlaşılıyor.
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bugün tek tek namaz kılmayanları incelesek zaten başka bir yerden küfürleri çıkacaktır Allahu alem,tevhide duyarlı birisi tevhidin belkemiği namazda ne kadar şüpheye düşebilir,burası biraz müşküllü.Bu konu hakkında bir soru başlığı açacaktım aslında aklımdan gitmiş hep, oezrec abinin de koyduğu ayet gibi yalnızca La ilahe illallah'a iman ettiği için Rasulullah(Sav)'ın şefaatine erecek kişilerin olduğuna dair hadisler vardı.Fakat sizin de koyduğunuz "namazın terkinin küfür olduğuna" dair hadisler de var.Ben müçtehid değilim tabi ancak bu ayet ve hadislerin bir arada olması bu konuda kafamı karıştırdı biraz,ve ben şu an namazı kasıtlı terk etmiş kişinin direk küfrüne hükmedilemeyeceği fikrindeyim,en doğrusunu Allah bilir,açıklayacak bir bilen kardeş olursa da bu şüphem hakkında,şüphemi gidermek iyi olur.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Ebu Umame el-Bahili radıyAllahu anh'dan Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem'in şu hadisini rivayet etmişlerdir:

"İslam'ın düğmeleri birer birer çözülecektir. Her bir düğme çözüldükçe insanlar onu takibenden diğer düğmeyi çözmeye teşebbüs edeceklerdir.

İlk çözülecek düğme "Hakimiyet" sonuncusu ise "Namaz" olacaktır!."

| Ahmed, Musned ; Taberâni , İbn Hibbân, Sahih ; Hakim, Mustedrek





 
K Çevrimdışı

kosimento

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş tekfir demek ne demek dinden çıkaran küfür deilmidir,bir grup alim peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in sözlerinin büyük küfre işaret ettiğini söylemiş ve ister tembellikle ister başka bir sebeple olsun namazın terkedinin kafir olacağını söylemişler.diğer gurup alimde tembellikle namazı terk edenin farziyetini inkar etmedikçe tekfir edilmeyeceği görüşündedir.burda demek istediğim ümmetin üzerlerine icma ettikleri imam ebu hanife imam şafii imam malik imam ahmed(Allah hepsinden razı olsun) gibi alimlerin bu konuda ihtilaf etmeleri ,burda bi görüşü alan alır ama diğer görüşe saldıramaz,bunu demeye çalışıyorum,kaç vakit namazı terkedenin tekfir edilceği ise alimler arasında ihtilaflıdır yine.kimisi 1 vakit bile terkedenin kafir olacağı görüşündedir,kimide farklı rakamlar söylemiştir,tekrar söylemek istiyorum bi görüşü alıp diğerine mürcie demek veya bi görüşü alıp diğerine tekfirci demek adaletsizliktir,ahmaklıktır.
 
VeraŞehadet Çevrimdışı

VeraŞehadet

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Rasulullah şöyle buyurmuştur; 'Kişi ile küfür arasında namazi terketmek vardır'(Ahmed,Ebu Davud, Tirmizi)
Diğer bir hadis de ise; Rasulullah şöyle buyurmuştur;'Bizimle kafirler arasındaki ahd namazdır. Kim namazi terkederse kafir olmuştur. 'Ahmed Ebu Davud Tirmizi )
 
S Çevrimdışı

Sufyan ibn Uyeyne

Üyeliği İptal Edildi
Banned
kardes burada soru sudur. velevki hüküm ahmed bin hanbelin görüsü dogrultusunda olsa, bu dinden cikaran küfürmü yoksa ufak küfürmü .<namazi kastten terk edenle( inkar edmedigi müddetce) oruc tutuyor, zekat veriyor cuma namazi kiliyor serri hükümleri kabul ediyor, ama tembellik yüzünden kilmiyor, böyle insanlarla ben karsilasdim. simdi bu adam Aziz Nesin gibi kurani top yekün inkar edenle ayni statüdemi???


Bu nasıl birşey nasıl bir müctehidin görüşüne gaflet diyebilirsin? Senin çapın nedir? Sen kim oluyorsunda kebirul muctehid Ahmed'e, İbn Teymiyye , İbn Kayyım,Evzai, Hasanul Basri gaflette diyorsun? Buhari, Muslim, Humeydi, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai , Abdullah ibn Mesud gaflette ve aşırı tekfirci he? Sen kimsinde o pis dilini alimlere uzatıyorsun?

Evzai, Hasanul Basri, Abdullah ibn Şakik'in sahih nakline göre tüm sahabe, Ahmed, Hanbelilerin hepsi, Şafiilerin bir kısmı gaflette öyle mi?

Aşırı tekfirle bunun ne alakası var? Hoşuna gideni alırmış? Ahmed, sahabe tüm hanbeliler aşırı tekfircimiydi?

Sen çapını unutmuşsun, daha arapçanın a'sını bilmeyenler müctehidlerin temiz ictihadlarına gaflet,sahabe ve tabiine gaflette ve aşırı tekfirci diyor.

Bir adamı müctehidler tekfir etmişse o adam velevki 24 saat namaz kılsın, yine kafirdir. Küfrden tevbe ile dine girer. Bu küçük küfr olsa Evzai, Hasan, Nehai, İbn Mesud , Sahabe , Tabiin ve Ahmed tekfir etmezdi.

Zaten bu saydığım sahabe tabiin ve alimler Nisa 48i bilmiyordu değilmi?

Hafız el-Münziri şöyle demiştir:

“Sahabeden ve onlardan sonra gelenlerden bir topluluk vakti çıkıncaya kadar namazı kasıtlı olarak terk eden kimsenin tekfir edileceği görüşündedir. Bu görüşte olanlar şunlardır: Ömer bin Hattab, Abdullah bin Mesud, Abdullah bin Abbas, Muaz bin Cebel, Cabir bin Abdullah ve Ebu Derda (radıyallahu anhum). Sahabenin dışında aynı görüşte olanlar ise Ahmed bin Hanbel, İshak bin Rahaveyh, Abdullah bin Mübarek, Nehai, Hakem bin Utbe, Eyyub es-Sahtiyani, Ebu Davud et-Tayalisi, Ebu Bekr bin Ebi Şeybe, Züheyr bin Harb ve diğerleri...” (et-Terğib)

İbn-i Mes'ud (ra) şöyle demiştir: "Her kim ki 'Namaz'ı terk ederse onun dini yoktur." (Beyhaki, Şuabü'l-İman, Musannaf: 10446)

Abdullah İbn-i Amr (ra) dedi ki: "Namaz'ı terk edenin dini yoktur." (Buhari, Tarihu'l-Kebir 7/95)

Enes ibn-i Malik (ra)'dan rivayet edilmiştir: Nebi (sav) şöyle buyurdu: "Her kim ki kasden namazı terk ederse açıkça küfre düşmüştür." (Taberani/Evsat, Mecmeu'z-Zevaid: 1/295)

Enes (ra)'dan rivayet edilmiştir: Enes (ra) Rasulullah (sav)'i şöyle derken işittim: "Kişi ile küfür veya şirk arasındaki şey 'namaz'dır. 'Namaz'ı terk ettiği zaman kafir olur." (Muhammed ibn Nasr/Kitabu's-Salat: 889)

Sana göre bunlar aşırı tekfirci ve gaflette ha?

Açık net hadis yok diyordun değil mi bedbaht? Alsana açık bariz nasslar :

Bureyde (R.A.)'dan, şöyle dedi: Resûlullah (S.A.V.) buyurdu ki:

"Bizlerle onların (ya'ni münafıkların) arasındaki ahd (ya'ni onlarla mukatele etmemize mani olan) "namaz"dır. Kim bu namazı terkederse kâfir olur."

Bu Hadis'i Tirmizi (2623) Nesei (1/231) Ibnu Mâce (1079) ve Ahmed (5/346) sahih olarak rivayet etmişlerdir.

Hadis nasılda yalanladı seni? Kafirlerle ayıran diyor! Kafirlerle müminleri küçük küfr mü ayırır büyük küfr mü?

Ibnu Mes'ud (R.A.)'dan, "Kim namazı terkederse "kâfir" olur" dedi.

Bu Eser'i Taberâni Kebir de (8939) ve Âcurri Şeria da (133) sahih olarak rivayet etmişlerdir.

Câbir tbnu Abdillah (R.A.)'dan,"Namaz kılmayan kâfir'dir" dedi.

Bu Eser'i Ibnu Abdu'1-Ber Temhid'de (4/225) sahih bir senedle rivayet etmiştir.

Ibnu Abbas (R.A.)'dan, şöyle dedi: "Her kim ki "namaz'ı" terk ederse "kâfir" olmuştur."

Bu Eser'i Muhammed tbnu Nasr Kitabu's-SaJat'ta (939) ve Ibnu Abdil'Ber * Temhid'de (4/225) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.

Ali Ibnu Ebi Talib (R.A.)'dan, şöyle dedi: "Her kim ki namaz'ı kılmazsa o kâfirdir."

Bu Eser'i Muhammed tbnu Nasr Kitabus-Salat'ta (*)33) Acurri Şeria'da (135) İbnu Ebi Şeybe Musannaf'da (10485) ve Iman'da (126) Beyhaki Şuabul'İman'da (41) ve Buhâri Tarihul'Kebir'de sahih olarak rivayet etmişlerdir

Sahabenin ve tabiinin sözleri karşısında söyleyeceklerin neler? Doğru onlar sana göre mesnedsiz şeye inanan, gaflette olanlardı değil mi?

Sen ümmetin müctehidlerine gaflette diyen bir cahilsin.

Nassların arasını ayıramadan dilinin esiri olarak konuşuyorsun. Kimlere hakaret ettiğini bilseydin susmayı dilerdin.

Kafan bassaydı tüm nassların Nisa 48'e muhalif olmadığını anlardın. Allah şirki affetmez, namazda buna dahil. ÇÜNKÜ NAMAZ KÜFRDÜR. KÜFRDE AFFEDİLMEZ. Bu durumda dediğinin batıllığı ortada. Ahmed buna haram deseydi ve tekfir etseydi, dediğin doğru olurdu. Ama zaten BUNA BÜYÜK KÜFR diyor. Zaten namazda bu ayetin kapsamında.

Ayrıca son lafın cahilliğin zirvesi. Aziz Nesin gibi namaz kılmayanda kafirdir. Ama kafirlerin dereceleri vardır.
Sana görede Ebu Talip kafir olmamalı öylemi? Halbuki o İslam'a Ebu Bekirle en çok yararı olandır? Ama o Allah'ın bildirdiği gibi kafir.
Sen şöyle demelisin "Ebu Talip gibi İslama şu dünyadaki herkesten çok yardım eden kafir olmamalı. Aziz Nesinle aynı statüde olamaz"
Yada namazını eksiltmeyen,orucunu eksiltmeyip şeriatı yücelten Bişr El-Merisi kafirini tüm ehli sünnet tekfir ederek hata etmişler. Çünkü namaz kılıyor ya, Aziz Nesinle aynı statüde olamaz öyle mi ?

Kavram bilmeden, usul bilmeden burada cahil cahil konuşman, müctehidlerin, sahabenin ve tabiinin büyüklerine gaflette demen senin ne seviyede bir insan olduğunu anlamak için yeterli.

Sana cevap vermek bile gereksiz. Çünkü senin hakkı anlayacak kadar basiretin yok.
 
VeraŞehadet Çevrimdışı

VeraŞehadet

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Islam'n sartlarindan olan namaz,zekat oruc gibi diğer şartlar ile bir tutulamaz. Namazin önemi zaten bir çok hadis ve ayet de bildirilmiştir..
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bu konuda bir çok hadis de vardır. Bu hadislerden biri Ubade b. Sâmit hadisidir.
"Beş vakit namazı Allah tealâ kullar üzerine farz kılmıştır. Bunları yerine getirip hiç birini kaçırmayan, bu namazların hakkını hafife almayan kimseyi Allah tealâ cennete koymaya söz vermiştir. Fakat bu namazları yerine getirmeyenler hakkında böyle bir sözü yoktur. Dilerse azab eder, dilerse bağışlar."
(Ahmed; Ebu Dâvud, Vitir, 2; Neseî, Salat, 6; Darimi, Salat , 208, Muvatta, salatu'l Leyl, 14 ve İbn Mace rivayet etmişlerdir. Neylu'l-Eviâr, I, 294)


Hureys b. Kabîsa (r.anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
Medîne’ye geldiğimde şöyle dua etmiştim: “Allah’ım oturup sohbet edebileceğim bir arkadaş nasib et.”
Ebû Hurayra’nin yanına sokulup Allah’tan hayırlı, sohbet edebileceğim bir kimse nasib etmesini dilemiştim. Şimdi senden Rasûlullah (s.a.v.)’den işittiğin bir hadisi bana aktar ki Allah onunla beni faydalandırsın dedim.
Bunun üzerine Ebû Hurayra şöyle dedi: Rasûlullah (s.a.v.)’den işitmiştim şöyle buyurmuştu:
“Kıyamet gününde kulun işlediği amellerinden ilk olarak hesap vereceği şey namazdır, namazı tam ve düzgün olursa başardı ve kurtuldu gitti, namazı bozuk olursa tamamen zarardadır. Eğer hesabı görülen kimsenin farz namazlarında eksiği varsa Allah şöyle diyecek:
“Kulumun nafile namazlarına bakın ve farzdan eksiğini nafilerle tamamlayın. Böylece diğer amellerin hesabı da bu şekilde görülür.”
Bu konuda Temim ed Dârî’den de hadis rivâyet edilmiştir. Yine bu hadis Ebû Hurayra’dan başka şekilde de rivâyet edilmiştir. Hasan’ın arkadaşlarından bazıları Hasan’dan Kabîsa b. Hureys’den başka bir hadis daha rivâyet edilmiştir ki meşhur olan rivâyet Kabîsa b. Hureys b. Kabise değil “Kabîsa b. Hureys” rivâyetidir.
Enes b. Hakîm’den de Ebû Hurayra yoluyla benzeri bir hadis rivâyet edilmiştir.



Bu hadislerden biri de Ebu Hurayra hadisidir:
"Kıyamet gününde kulun ilk hesaba çekileceği husus farz namazdır. Eğer bu namazı tam olarak yerine getirmişse ne güzel! Eğer yerine getirmemişse şöyle denilir:
Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır?
Eğer nafile namazları varsa, farzların noksanı bu nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer farzlar için de aynı şeyler yapılır."
(Tirmizî, Salât, 188, 413; Ebû Dâvûd, Salât, 145; Nesaî, Salât, 9, Tahrîm, 2; İbn Mâce, İkame, 202; Bu hadisi beş imam rivayet etmiştir. Bu iki hadis konusunda başka hadisler de vardır. Neylu'l-Evtâr, I, 295 vd)


 
E Çevrimdışı

Ebu Muhammed El Eymen

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu hadislerden biri de Ebu Hurayra hadisidir:
"Kıyamet gününde kulun ilk hesaba çekileceği husus farz namazdır. Eğer bu namazı tam olarak yerine getirmişse ne güzel! Eğer yerine getirmemişse şöyle denilir:
Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır?
Eğer nafile namazları varsa, farzların noksanı bu nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer farzlar için de aynı şeyler yapılır."
(Tirmizî, Salât, 188; Ebû Dâvûd, Salât, 145; Nesaî, Salât, 9, Tahrîm, 2; İbn Mâce, İkame, 202; Bu hadisi beş imam rivayet etmiştir. Bu iki hadis konusunda başka hadisler de vardır. Neylu'l-Evtâr, I, 295 vd)

Alimler bu hadise zayıf ya da sahih olmayan hadis demişler. bir sohbette dinlemiştim.
 
VeraŞehadet Çevrimdışı

VeraŞehadet

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Demek ki imansız ama abdestli münafıklar cennette, imanlı ama abdestsiz müminler cehenneme gidecek
SubhanAllah, öyle bisey söylemedik.. Hadis de açıkca 'Femen terake geqad kefer'Kim namazi terkederse kafir olmustur'buyrulmuş. Alimlerimiz farklı düsünceler beyan etmiş olabilir. Bunu yargılamak sana dusmez .
 
S Çevrimdışı

seyfuAllah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
selamunaleykum Sharp bu hadis acik ve net bir $ekilde namaz kIlmanIn onemi acIklanIyor munafIklar hakkInda degil, fitna yaratmaya calI$mak hic yakI$maz biz muslumanlara
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt