bu konuda söylenebilecek geniş şeyler var,hemen namaz kılmayanı tekfir edip geçmek bana da doğru gelmiyor.la ilahe illallah inancı dışında hiçbir ameli olmayanların hesap gününde kurtulacağına dair hadisler de var.en doğrusunu allah bilir.
mesele yine ve ne yazık ki yanlış mecraya kaymış.
namazı terketmenin küfür olup olmadığı konusunda alimler evet ihtilaf etmişler.
doğru olan görüş namazı terketmenin küfür cinsinden bir fiil olduğudur. bu konudaki nasslar -özellikle hadisler- ve akli deliller çok kuvvetli.
namazı terketme yani kılmama FİİLİ islam inancında küfür müdür değil midir konusu ayrı bir mevzu; küfür fiili işleyen FAİL kimseyi tekfir etmek ayrı bir mevzudur. ikisi ayrı ayrı şeylerdir.
yani;
namazın terki küfürdür diyen alimlerimiz kılmayan kişi 60 saniye içinde tekfir edilir, kanı helaldir yağlı idam ipi derhal hazırlanır demiyor. :friends_1_1:
hüccet ikamesi var. ikame eden kimsenin şartları var. kişi islama yeni girmiş olabilir cahil olabilir, mesele ona karışık gelmiş olabilir. engellerin izale edilmesi prosedürü var.
"namazı terketmek şeriatta küfürdür" deyince bizim cahil avam hemen "ne yani bu kadar insan kafir mi" diyor. yahu insanlara kafir demekle bir davranışa küfür demek farklı şeyler.
usul bilgisi yoksa yanlış anlaşılmalar kaçınılmaz.
Tacuddîn es-Sübkî (ö.77l/l370)' nin ifadesine göre, namazı terk edenin kâfir olacağını savunan Ahmed İbnü Hanbel ile karşı görüştekilerden eş-Şafiî arasında şöyle bir diyalog geçmiştir: -Ahmed, sen, "Namaz kılmayan kâfir olur", mu diyorsun? -Evet. -Eğer kâfir olursa ne ile tekrar müslüman olur? -Lâ ilâhe illallah Muhammedün Resülüllah, diyerek. -Adam bu sözü söylemeye zâten devam ediyor, onu bırakmış değil ki.. -Namaz kılarak müslüman olur -Kâfirin namazı geçerli olmaz. Böyle bir namaz ile de o kimsenin müslüman olduğuna hükmedilemez. Ahmed b. Hanbel bu noktada söyleyecek söz bulamaz.
İslam tarihi boyunca hiç kimsenin, namaz kılmadığı için Ahmed b. Hanbel'in belirttiği süreçten geçirilip öldürüldüğü ve ceza işlemlerinde gayrimüslim statüsüne tabi tutulduğu bilinmemektedir. Kısaca, İslam ulemasının çoğunluğunca da kabul edilmeyen bu görüş, yeterli delil ve dayanaklardan yoksundur.
kardes burada soru sudur. velevki hüküm ahmed bin hanbelin görüsü dogrultusunda olsa, bu dinden cikaran küfürmü yoksa ufak küfürmü .<namazi kastten terk edenle( inkar edmedigi müddetce) oruc tutuyor, zekat veriyor cuma namazi kiliyor serri hükümleri kabul ediyor, ama tembellik yüzünden kilmiyor, böyle insanlarla ben karsilasdim. simdi bu adam Aziz Nesin gibi kurani top yekün inkar edenle ayni statüdemi???
Bu hadislerden biri de Ebu Hurayra hadisidir:
"Kıyamet gününde kulun ilk hesaba çekileceği husus farz namazdır. Eğer bu namazı tam olarak yerine getirmişse ne güzel! Eğer yerine getirmemişse şöyle denilir:
Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır?
Eğer nafile namazları varsa, farzların noksanı bu nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer farzlar için de aynı şeyler yapılır."
(Tirmizî, Salât, 188; Ebû Dâvûd, Salât, 145; Nesaî, Salât, 9, Tahrîm, 2; İbn Mâce, İkame, 202; Bu hadisi beş imam rivayet etmiştir. Bu iki hadis konusunda başka hadisler de vardır. Neylu'l-Evtâr, I, 295 vd)
SubhanAllah, öyle bisey söylemedik.. Hadis de açıkca 'Femen terake geqad kefer'Kim namazi terkederse kafir olmustur'buyrulmuş. Alimlerimiz farklı düsünceler beyan etmiş olabilir. Bunu yargılamak sana dusmez .Demek ki imansız ama abdestli münafıklar cennette, imanlı ama abdestsiz müminler cehenneme gidecek
Alimlerimiz farklı düsünceler beyan etmiş olabilir. Bunu yargılamak sana dusmez .