Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Nasıl Selefi Oldum

ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Neden Allahu Ekber değil de Tanrı Uludur ?

Güzel soru. Birçok nedeni olabilir. Bir tanesini söyleyeyim; Çünkü insanların ne dendiğini anlaması gerekiyor. Senin benim gibi bu konularla haşır neşir olanlar ne dendiğini anlıyorlardır belki ancak sokaktaki insan anlamıyor. Ezan okunuyor: "Allahu ekber Allahu ekber". Adam öyle musiki dinler gibi dinliyor. Ezan dediğimiz çağrı, çağrı olmaktan çıkıyor. Çünkü Arabca bilmediği için adam kendisini mesaja değil sese odaklıyor. Bu ezanlar beyinlere, kalplere değil sadece kulaklara hitab ediyor. Oysa "Tanrı uludur" ya da "Tanrı en büyüktür." dense adamın kafasında bir şeyler çakacak belki. Herkes Arabca bilse hadi neyse de, bu ülkede Arabca bilen kaç kişi vardır sizce? Arabca bilmeyen Türkiye insanına Arabca ezan okumanın, İngilizce bilmeyen Arabistan insanına İngilizce ezan okumaktan ne farkı var? Bu kitap sadece okunup dinlensin diye mi indirilmiş yoksa okunup anlaşılsın diye mi? Ben de size sorayım; Neden "Tanrı uludur" değil de "Allahu ekber"? Sırf Kemalist ürünü olduğu için mi Türkçe ezana karşısınız? "Kemalistlerin her yaptığı yanlıştır" diye genel bir kaide mi var? Adamlar "Allah birdir" dese, sırf muhalefet olsun diye "Allah birden fazladır" mı denilecek?
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
Güzel soru. Birçok nedeni olabilir. Bir tanesini söyleyeyim; Çünkü insanların ne dendiğini anlaması gerekiyor. Senin benim gibi bu konularla haşır neşir olanlar ne dendiğini anlıyorlardır belki ancak sokaktaki insan anlamıyor. Ezan okunuyor: "Allahu ekber Allahu ekber". Adam öyle musiki dinler gibi dinliyor. Ezan dediğimiz çağrı, çağrı olmaktan çıkıyor. Çünkü Arabca bilmediği için adam kendisini mesaja değil sese odaklıyor. Bu ezanlar beyinlere, kalplere değil sadece kulaklara hitab ediyor. Oysa "Tanrı uludur" ya da "Tanrı en büyüktür." dense adamın kafasında bir şeyler çakacak belki. Herkes Arabca bilse hadi neyse de, bu ülkede Arabca bilen kaç kişi vardır sizce? Arabca bilmeyen Türkiye insanına Arabca ezan okumanın, İngilizce bilmeyen Arabistan insanına İngilizce ezan okumaktan ne farkı var? Bu kitap sadece okunup dinlensin diye mi indirilmiş yoksa okunup anlaşılsın diye mi? Ben de size sorayım; Neden "Tanrı uludur" değil de "Allahu ekber"? Sırf Kemalist ürünü olduğu için mi Türkçe ezana karşısınız? "Kemalistlerin her yaptığı yanlıştır" diye genel bir kaide mi var? Adamlar "Allah birdir" dese, sırf muhalefet olsun diye "Allah birden fazladır" mı denilecek?

zaten kemal amcan arapça kuran anlaşılmasın diye okullardan ve konuşma ve yazı dilinden kaldırttı ve türkçe meal yazdırarak arapça yazı ve konuşmayı bu millettin dininden kazıdı.İlk önce kime ve neye benzemek istediğini seçmelisin.atatürke mi peygambere mi.Atatürkçüler ve sosyalist milliyetçiler türk dilini kuran alfabesinden üstün görmektedirler ve bu yüzden tanrı uludur kelimesi Allahuekber kelimesinin kabul edilmeyişindendir.Hem bu kelimeyi kullananlar irtica suçlamaları için bu kişilerce bir delil görülmüştür.Arapça dinin aslındandır.kuran arapça indirilmiştir.Bunlar ayetlerde geçer.Dinin aslı olan bir şeyi değiştirmek hiç kimsenin haddi değildir.Sen bunu ister böyle kabul et yada etme.Ezanı arapça okumak dinin aslındandır.değiştirisen dinin aslını inkar etmiş olursun.türkçe sadece konuşma dilidir.Müslüman bir ülke ve yöneticileri kuranın ve dinin asıllarından vazgeçemez.Onu aslı ile öğrenir türkçe ile sadece öğrenmeye destek olan bir dil olarak kullanılır.Diğer taraftan peygamberimize tabi isen onun gibi yaşamak ona muhalefet etmek istemiyorsan ağırlıklı olarak dinin asıllarına yönel.Laiklere benzediğin sürece dinin asıllarından uzak kalırsın,onlara muhalefet ettiğin sürece dinin asıllarına bağlı kalırsın.Tanrı uludur kelimesi de hiç bir zaman Allahuekber kelimesinin yerini alamaz.Bu kelime dini tahrif etmek için varını yoğunu harcayan atatürk ve inönü tayfasının sapkın düşüncelerinden doğmuş bir kelimedir.Müslüman olan her yerde Allahuekber der.İslam türklere has olan bir inanç türü de değildir ki dinin aslını türkçeleştirelim.
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tanrı uludur dini tahrif mi ediyor? ezanda okunması tamam da türkçenin suçu ne? Allahu ekber in tam çevirisi Tanrı uludur dur. bu mantığa göre tüm meal çalışmaları tahrif edici şeyler, bunu da diyen yok değil ya hem de arap değil.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
zaten kemal amcan arapça kuran anlaşılmasın diye okullardan ve konuşma ve yazı dilinden kaldırttı ve türkçe meal yazdırarak arapça yazı ve konuşmayı bu millettin dininden kazıdı.İlk önce kime ve neye benzemek istediğini seçmelisin.atatürke mi peygambere mi.Atatürkçüler ve sosyalist milliyetçiler türk dilini kuran alfabesinden üstün görmektedirler ve bu yüzden tanrı uludur kelimesi Allahuekber kelimesinin kabul edilmeyişindendir.Hem bu kelimeyi kullananlar irtica suçlamaları için bu kişilerce bir delil görülmüştür.Arapça dinin aslındandır.kuran arapça indirilmiştir.Bunlar ayetlerde geçer.Dinin aslı olan bir şeyi değiştirmek hiç kimsenin haddi değildir.Sen bunu ister böyle kabul et yada etme.Ezanı arapça okumak dinin aslındandır.değiştirisen dinin aslını inkar etmiş olursun.türkçe sadece konuşma dilidir.Müslüman bir ülke ve yöneticileri kuranın ve dinin asıllarından vazgeçemez.Onu aslı ile öğrenir türkçe ile sadece öğrenmeye destek olan bir dil olarak kullanılır.Diğer taraftan peygamberimize tabi isen onun gibi yaşamak ona muhalefet etmek istemiyorsan ağırlıklı olarak dinin asıllarına yönel.Laiklere benzediğin sürece dinin asıllarından uzak kalırsın,onlara muhalefet ettiğin sürece dinin asıllarına bağlı kalırsın.Tanrı uludur kelimesi de hiç bir zaman Allahuekber kelimesinin yerini alamaz.Bu kelime dini tahrif etmek için varını yoğunu harcayan atatürk ve inönü tayfasının sapkın düşüncelerinden doğmuş bir kelimedir.Müslüman olan her yerde Allahuekber der.İslam türklere has olan bir inanç türü de değildir ki dinin aslını türkçeleştirelim.

Kardeşim kemal amcam falan değil benim. Beni bir kemalist/atatürkçü zannediyorsan, çok kötü bir suizanda bulunuyorsun demektir. Ben hiçkimseyi putlaştırmadığım gibi, her şeyiyle yerin dibine de sokmuyorum. Mustafa Kemal de bir insandır; Doğruları da vardır, yanlışarı da vardır. Yanlışlarını eleştirdiğimiz gibi, doğrularını da övmemiz gerekir. Bir topluluğa olan kinimiz bizi adaletten alıkoymamalıdır. Ben ezanın, hutbenin, kuranın türkçeleştirilmesini destekliyorum ancak arab alfabeleri yerine latin alfabeleri gelmese de olabilirdi. Fakat şunu da sormak lazım; Arab alfabesi bize ne kazandırır? Latin alfabesi ne kaybettirir? Arab alfabesinin Türk/latin alfabesinden üstünlüğü var mıdır? Nedir? Kutsal olan kuranın alfabesi mi yoksa mesajı mı? Peki hangisi daha üstündür? İbrani alfabesi mi, Arami alfabesi mi, Arab alfabesi mi yoksa diğer yalvaçların konuştuğu dillerin alfabelerinden biri mi? Kuran'da her yalvacın kendi toplumunun diliyle gönderildiği belirtiliyor. Musa yalvaç İbranice ile, İsa yalvaç Aramice ile Muhammed yalvaç ise Arabca ile gönderilmiştir. Bunlar kendi toplumlarının dilleriyle gönderildiyse ve o insanlar dini kendi dilleriyle yaşamışlarsa, bugünkü insanların da kendi dillerinde yaşamaları neden bu kadar sorun ediliyor? Madem Arabca o kadar kutsaldı da neden Musa yalvaca ve İsa yalvaca da Arabca değil de İbranice ve Aramice kitablar verildi? Yalvacımız Arab yarım adasındaki Kureyş kabildesinden değil de Avustralya'daki bir abojin kabilesinden çıksaydı yine deveye binip ezanı da Arabca mı okuturdu? Laiklerin, Mustafa Kemal'in, İsmet'in doğru yaptığına yanlış deyip hakkı inkar edip zalim mi olayım? Laiklerin yanlışları olduğu gibi doğruları da olamaz mı? Bu adamlar "Allah vardır" diyor diye "Allah yoktur" mu dememiz gerekiyor? Muhammed yalvaç ile Mekkeli müşrikler de bazı ortak noktalara sahipti. Her ikisi de Allah'a inanıyorlardı. Peki Muhammed yalvaç "Hayır ben müşriklerin inandığı bir şeye inanmam" deyip Allah'ı inkar mı etti?
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bölgesel kültürler islama arz edilir, uyan yanları mübahtır uymayan yanları terkedilir. dillerin her biri Allahın birer ayetidir.
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
Türk gibi yaşamak, Müslüman gibi yaşamaya engel mi? Seni memnun edecekse "Müslüman bir Türk gibi yaşamak" ya da "Türk bir Müslüman gibi yaşamak" da diyebiliriz.

sizin içinizde kıramadığınız bir milliyetçilik ve ırkçılık putu var.bunu kırdığınız taktirde sizinle anlaşabiliriz.İlk önce dinleyen,sonra tefekkür eden daha sonra ırkını kafandan silip,elindeki türkçe dil bilgisi yardımı ile islamın bayraklaşmış ve bayraklaştırılmış kelimelerini bütün müslümanlarla ortak dil olarak kullanman gerektiğini,bu kelimelerin müslüman olanları birbirine bağlayan birer köprü olduğunu düşün.Türkçe Tanrı Uludur diyerek afganistanda,ırakta suriyede ve diğer müslüman olan yerlerde onlarla birlik sağlayamazsın.türk islam arap islam suriye islam diye bir şey olamaz.Ümmet birdir.Dinde kardeştir,dil de kardeştirler.bu kelime ile kardeş olamazsın.türk olmak türkçe ile islamı anlayamazsın demek değildir.İbadette ve ümmetin ortak dili olması gereken yerlerde bu dil kullanılır.bu kelime ile islamı savunamazsın.Sen kendi içindeki ırkçılık hastalığını tedavi etme yoluna gitsen iyi olur.Delilere sorsan ben deli değilim der.Hırıstıyana sorsan,ben Allah en iyi inanlardanım der.Laiklere sorsan,Ben en iyi Allah inancını taşıyanlardanım der.Neden,çünkü onlar akıllarını kullanıyorlar.Aklını naklin üstünde görüyor ama doğruyu aklına uyduruyorlar.Bu tür kişiler islamda teslimiyet esasına kabullenmelerinde sorunludurlar ama sorunları onlar akılcılık olarak tarif ederler.
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ben de ezanın türkçe olmasını savunuyor değilim doğru bir iş gelmiyor bu tip ibadet ve birlikteliğe yönelik işlerde ortak kullanılanı kolay kolay bozmamalı. fakat insanların dillerinden kopartılmış bir din yavaş yavaş hayatlarından da kopacaktır, kutsal Allah kelamının arapça ahenkli düzeninin müzikal tilavetinin gözyaşına sebep olması sahabenin Kuranı okudukça duydukça ağlamasıyla aynı şey değildir. bakalım Türkiyede mevlütlerde toplantılarda aslından değil de mealinden okunsa o ağlayışlar olacak mı? yoksa sıkılıp başka şeylerle mi uğraşacak insanlar? bilinç olarak çokça eksiklikler var, din ve dil ilişkisi kısılarak bir yere varılamaz. namazda okumamız gereken kuranın kendisi olduğundan namazımız arapçadır tamam da namaz sonrasında Türkçe dua etmeyeniniz var mı Türk olanlarınızdan? ezanı değiştirmek milliyetçilikse bu daha alt basamak da olsa milliyetçilik sayılabilir. o yüzden zanni hesaplarla "milliyetçilik" falan diyerek karşı çıkılacaksa çıkılmasın, yok fıkhi olarak "şundan ötürü caiz değildir" diyecek bir delil varsa başım gözüm üstüne.
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
ben de ezanın türkçe olmasını savunuyor değilim doğru bir iş gelmiyor bu tip ibadet ve birlikteliğe yönelik işlerde ortak kullanılanı kolay kolay bozmamalı. fakat insanların dillerinden kopartılmış bir din yavaş yavaş hayatlarından da kopacaktır, kutsal Allah kelamının arapça ahenkli düzeninin müzikal tilavetinin gözyaşına sebep olması sahabenin Kuranı okudukça duydukça ağlamasıyla aynı şey değildir. bakalım Türkiyede mevlütlerde toplantılarda aslından değil de mealinden okunsa o ağlayışlar olacak mı? yoksa sıkılıp başka şeylerle mi uğraşacak insanlar? bilinç olarak çokça eksiklikler var, din ve dil ilişkisi kısılarak bir yere varılamaz. namazda okumamız gereken kuranın kendisi olduğundan namazımız arapçadır tamam da namaz sonrasında Türkçe dua etmeyeniniz var mı Türk olanlarınızdan? ezanı değiştirmek milliyetçilikse bu daha alt basamak da olsa milliyetçilik sayılabilir. o yüzden zanni hesaplarla "milliyetçilik" falan diyerek karşı çıkılacaksa çıkılmasın, yok fıkhi olarak "şundan ötürü caiz değildir" diyecek bir delil varsa başım gözüm üstüne.

dua kalp ve niyetin içinden geçen dilek ve arzulardır.Bunların dili kalptir.ne türkçedir,ne arapçadır nede farsçadır.Ama hepsi iledir.Dua bir hazinedir.Kullanabildiğin kadar kullanabilirsin.Duanın belirli bir dili yoktur.Dua Allah ile kulunun arasındaki dildir.Kuranın dilini kalbin dilini,her ikisini de kullanabilirsin.Amma velakin,dinin şiarları olan kuran,namaz,ezan,hadis ümmetin ortak değerlerini taşıyan,bayraklaştırılmış ve bunları simgeleyen birer nişanedir.Kaynak olarak hep asıl kalır.Türkçe kelimelerin yapısı ve anlayış biçimi bir arapçanın yada farsçanın ifade ettiği anlamı hiç bir zaman birebir karşılamaz.Bu yüzden bunların ancak açıklamaları tefsirleri,mealleri bizi bunları anlamaya götüren birer yardımcı araçtır.Her meal de birebir birbirinin aynısı değildir.Bir türkçe kuran meallerin kaç tane olduğunu sayın bunu dünya dilleri ile çarpın bakalım,o zaman ne kadar farklı anlam çıkacak.Biz bize asıl olarak teslim edilen emanetlerin aslını korumak,aslına bağlı kalmak zorundayız.Yüzlerce anlam karışıklığı içinde asıl olanları yok edemeyiz.Tanrı kelimesi putperestlerin İlah anlayışı ile isimlendirilmiş bir kelimedir.Gök tanrısı,yer tanrısı,ateş tanrısı,güzellik tanrısı,v.s.Bu kelimelerin içine sırf arapça olduğu için Allah kelimesini yok sayıp tanrı kelimesi ile Allahı aramak kadar saçma bir şey olamaz.Bu bir aşırılıktır,kibirliliktir,ırkçılıktır.Duanın dili ile milliyetçiliğin dilini de yanyana getirmeniz büyük bir başarı.
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tanrı ile İlah ın kelime olarak hiçbir farkı yoktur, aksini iddia eden dil ile uğraşan biri var mı bilmiyorum. Diğer yandan aslını koruma dediğiniz şey olmalı diyorum ben de, fakat bunun sınırı ne olacak? Kafamıza göre belirleyeceksek sen ezan olmasın dersin başka biri olur der, ben namazda sadece arapça derim başka birisi tüm diller olur der. Bunları 2-3 aklî tez ile değil de fıkıh delilleri ile tartışmak lazım ki faydası ve geçerliliği olsun, şu an hepimizin yaptığı havanda su dövmekten başka bir şey değil. Kendi kafamızda kurduğumuz şeylerin üstüne tarihte yaşadıklarımızın getirdiği hassasiyetlerle bakıyoruz bazen, fakat bu yanlış olan bir şeyi doğru kılmaya yeterli değil. Bu nickli arkadaşı tanımam etmem belki uzunca konuşsak çok noktada ayrılırız fakat bir kimse duasında Allah değil de Tanrı dese tüm dilleri Yaratmış olan Zat(Allah, Rabb, God, Gott, Tanrı) bunu yasaklamamıştır, Kuranda "en güzel isimler(esma ul husna) ile dua edin" der, yani bildirildiği kadarıyla Muhammed(sav) şeriatındaki isimleri kullanmak daha iyidir fakat Tanrı diyen de bir putu kastetmediği sürece yanlış bir iş yapmış olmaz.
 
K Çevrimdışı

Kuşçu

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim kemal amcam falan değil benim. Beni bir kemalist/atatürkçü zannediyorsan, çok kötü bir suizanda bulunuyorsun demektir. Ben hiçkimseyi putlaştırmadığım gibi, her şeyiyle yerin dibine de sokmuyorum. Mustafa Kemal de bir insandır; Doğruları da vardır, yanlışarı da vardır. Yanlışlarını eleştirdiğimiz gibi, doğrularını da övmemiz gerekir. Bir topluluğa olan kinimiz bizi adaletten alıkoymamalıdır. Ben ezanın, hutbenin, kuranın türkçeleştirilmesini destekliyorum ancak arab alfabeleri yerine latin alfabeleri gelmese de olabilirdi. Fakat şunu da sormak lazım; Arab alfabesi bize ne kazandırır? Latin alfabesi ne kaybettirir? Arab alfabesinin Türk/latin alfabesinden üstünlüğü var mıdır? Nedir? Kutsal olan kuranın alfabesi mi yoksa mesajı mı? Peki hangisi daha üstündür? İbrani alfabesi mi, Arami alfabesi mi, Arab alfabesi mi yoksa diğer yalvaçların konuştuğu dillerin alfabelerinden biri mi? Kuran'da her yalvacın kendi toplumunun diliyle gönderildiği belirtiliyor. Musa yalvaç İbranice ile, İsa yalvaç Aramice ile Muhammed yalvaç ise Arabca ile gönderilmiştir. Bunlar kendi toplumlarının dilleriyle gönderildiyse ve o insanlar dini kendi dilleriyle yaşamışlarsa, bugünkü insanların da kendi dillerinde yaşamaları neden bu kadar sorun ediliyor? Madem Arabca o kadar kutsaldı da neden Musa yalvaca ve İsa yalvaca da Arabca değil de İbranice ve Aramice kitablar verildi? Yalvacımız Arab yarım adasındaki Kureyş kabildesinden değil de Avustralya'daki bir abojin kabilesinden çıksaydı yine deveye binip ezanı da Arabca mı okuturdu? Laiklerin, Mustafa Kemal'in, İsmet'in doğru yaptığına yanlış deyip hakkı inkar edip zalim mi olayım? Laiklerin yanlışları olduğu gibi doğruları da olamaz mı? Bu adamlar "Allah vardır" diyor diye "Allah yoktur" mu dememiz gerekiyor? Muhammed yalvaç ile Mekkeli müşrikler de bazı ortak noktalara sahipti. Her ikisi de Allah'a inanıyorlardı. Peki Muhammed yalvaç "Hayır ben müşriklerin inandığı bir şeye inanmam" deyip Allah'ı inkar mı etti?

Sizin ecdadınız şapka kanunu çıktığı zaman din elden gidiyor diye ayaklandılar. Ama nedense aynı tepkiyi latin alfabe kanununda göremedik. Halbuki latin alfabesinin kabulü bin kat daha kötü, bin kat daha berbattı şapka kanunundan. Latin alfabesinin kabulüyle kur'an'la türk müslümanlar arasına büyük bir set çekilmiş oldu. Ondan sonra kelimeleri değiştirmeye başladılar. Hayat yerine yaşam, cevap yerine yanıt, sual yerine soru kelimelerini kullanmaya başladılar. Böylece adım adım milleti kur'an'dan koparma yoluna gittiler. Elbetteki geçmişteki atalarımız daha iyi arapça biiyor ve daha iyi anlıyorlardı. Tabi bu görülmez ve de hainane inkilapla (inkilap = köpekleşme) bak nasıl da yeni nesil her şeye gavur gibi yabancı kalmaya başladı. Sen de atatürkün ürünlerindensin. Şimdi de kalkmış atatürkün iyi yanları var kötü yanları var deyip dur. Sen yetmiş senelik bu dilde hiçbir şeyi anlatamazken neyin kafasını yaşıyorsun. İngilizler türkçe dili hakkında makale yayınlamışlar akademik dil olarak kullanılamaz diye. Türkçede anlamlar sığdır. Türkçe de beş kelimeyi kullanacağına arapça da bir kelime kullanabildiğin durumlar çoktur.

Şimdi söyle bakalım, vaad nedir, vaid nedir?
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bu arada bir dilci değilim fakat şunu söyleyebilirim türkçe ile ilgili;
Türkçenin ilk hallerini yani Orta Asyadaki yazıtlardan itibaren baktığımızda müstakil bir dildir, kendisine de yeterliydi farklı dönemlere gidilesiye kadar. Fakat Türkler islamlaştıkça yavaş yavaş İslam kültürü ögeleri Türk kültürüne dahil oldu, dilde de bunun etkileri oldu. İlk Müslüman Türk alimlerin kitapları incelenirse onların "Tanrı" kelimesini kullanma kullanmama gibi bir problemi tartıştığı dahi görülmez çünkü kullanmışlar ve bunda da hiçbir problem görmemişler. Türkçe bağımsız bir gelişme ortamına sahip olmadı, diller şu anki halini almazdan bi 8-9 asır önce emin olun çok farklıydı. Fasih Arapça dediğimiz Kuran arapçası dışında bölgesel Arapça lehçeleri de aynıdır, fakat islam toplumu Fasih Arapçaya dikkat kesildiğinden onu korumuş ve onu etkileyip değiştirmek yerine kendi dillerini değişikliğe uğratmıştır. Dillerin yarıştırılıp en iyisinin araştırılması gibi bir şeyi mümkün görmüyorum fakat Türkçenin Arapça veya İbranice gibi korunamadığı açıktır.
 
K Çevrimdışı

Kuşçu

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah resulü kafirlere her şekilde muhalefet etmiştir. En basitinden onlar saçını sağa tararlarsa peygamber aleyhisselat vesselam sola taramış. Yok türkler diğer dinlerinde tanrı kelimesini kullanıyorlarmış. Biz de muhalefet olsun diye tanrı kelimesini değil Allah kelimesini kullanırız.
 
sirati mustakim Çevrimdışı

sirati mustakim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
akhi konu iyice cikti gitdi
measallah Rabbim ayaklarini sabit kilsin islamda.
ben de islama bi kardesimizin davetiyle geldim(rabbim sehadetini kabul eylesin).rahmetli timurtas hocanin vaazlarina kulak asarak,ilk okudugum kitap selefi salihin akidesi oldu.ona kadar hic hoslanmazdim mezarlarda ,mevlidlerde, huzr yerlerinde, para karsiligi kuran okuyan mescid ehli hayatlari sunnetden cok bidarlarla dolu hocalardan.ama bu akide tam baska bi seydi.her sey tam acik.Allahin kuraninda ve resulunun(s.a.s) sunnetinde olanlari yap nehy ettiklerinide yapma.o zaman oyle anlamistim ve Allaha hemd olsun ki yanilmamistim.
ben seni guzel anladim kardesim :friends_1_1:
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
sizin içinizde kıramadığınız bir milliyetçilik ve ırkçılık putu var.bunu kırdığınız taktirde sizinle anlaşabiliriz.İlk önce dinleyen,sonra tefekkür eden daha sonra ırkını kafandan silip,elindeki türkçe dil bilgisi yardımı ile islamın bayraklaşmış ve bayraklaştırılmış kelimelerini bütün müslümanlarla ortak dil olarak kullanman gerektiğini,bu kelimelerin müslüman olanları birbirine bağlayan birer köprü olduğunu düşün.Türkçe Tanrı Uludur diyerek afganistanda,ırakta suriyede ve diğer müslüman olan yerlerde onlarla birlik sağlayamazsın.türk islam arap islam suriye islam diye bir şey olamaz.Ümmet birdir.Dinde kardeştir,dil de kardeştirler.bu kelime ile kardeş olamazsın.türk olmak türkçe ile islamı anlayamazsın demek değildir.İbadette ve ümmetin ortak dili olması gereken yerlerde bu dil kullanılır.bu kelime ile islamı savunamazsın.Sen kendi içindeki ırkçılık hastalığını tedavi etme yoluna gitsen iyi olur.Delilere sorsan ben deli değilim der.Hırıstıyana sorsan,ben Allah en iyi inanlardanım der.Laiklere sorsan,Ben en iyi Allah inancını taşıyanlardanım der.Neden,çünkü onlar akıllarını kullanıyorlar.Aklını naklin üstünde görüyor ama doğruyu aklına uyduruyorlar.Bu tür kişiler islamda teslimiyet esasına kabullenmelerinde sorunludurlar ama sorunları onlar akılcılık olarak tarif ederler.

Kardeşim Allah'ın ayetlerinden olan ırkı ve dili savunmaya nasıl put dersin? Benim böyle bir putum yok ancak sizde bir arab putu var gördüğüm kadarıyla. Ortak dil dediğin şeyi ümmet bazında kullanabilirsin ancak yerelde herkese kendi diliyle seslenmek gerekir tıpkı yalvaçların kavimlerine kavimlerinin diliyle seslenmesi gibi. Şimdi sana göre insanlara kendi dilleriyle seslenen yalvaçlar gönderdiği için Allah da ırkçı mı oluyor? Hem kimse ya da büyük bir çoğunluk ortak dili (arabcayı) bilmedikten sonra o dil neye yarar? insanlar arasında nasıl bir birlik oluşturabilir ve/ya o birlik nasıl sağlamlaştırılabilir? Sizin şu nakil sevdanıza ve akıl düşmanlığınıza da şaşıyorum. Tanrı kitabında sıkça akla vurgu yaparken nasıl oluyor da böyle akıl karşıtı olabiliyorsunuz? Şu halinizle, akıl erdirememiş atalarının yollarını izleyenlerden bir farkınız yok. Tamam yeri geldiğinde ataların yollarına da uyarız ve nakli aklın önünde tutarız. Mesela, "namaz neden x vakit değil de y vakit?" demeyip "Tanrı'nın buyruğudur" deyip öylece kabul ederiz. Tanrı'nın kat'i buyruklarını sorgulayamayız ancak belki hikmetleri üzerinde düşünülebilir. Fakat Tanrı'nın kat'i buyruğu olmayan şeyler sorgulanabilir. Mesela Allah'a "Tanrı" denilip denilemeyeceği tartışılabilir çünkü "Allah'a Tanrı diyemezsin" diye bir yasa yok. Aksine "ister Allah deyin, ister rahman deyin" diye ilke var mesela.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Sizin ecdadınız şapka kanunu çıktığı zaman din elden gidiyor diye ayaklandılar. Ama nedense aynı tepkiyi latin alfabe kanununda göremedik. Halbuki latin alfabesinin kabulü bin kat daha kötü, bin kat daha berbattı şapka kanunundan. Latin alfabesinin kabulüyle kur'an'la türk müslümanlar arasına büyük bir set çekilmiş oldu. Ondan sonra kelimeleri değiştirmeye başladılar. Hayat yerine yaşam, cevap yerine yanıt, sual yerine soru kelimelerini kullanmaya başladılar. Böylece adım adım milleti kur'an'dan koparma yoluna gittiler. Elbetteki geçmişteki atalarımız daha iyi arapça biiyor ve daha iyi anlıyorlardı. Tabi bu görülmez ve de hainane inkilapla (inkilap = köpekleşme) bak nasıl da yeni nesil her şeye gavur gibi yabancı kalmaya başladı. Sen de atatürkün ürünlerindensin. Şimdi de kalkmış atatürkün iyi yanları var kötü yanları var deyip dur. Sen yetmiş senelik bu dilde hiçbir şeyi anlatamazken neyin kafasını yaşıyorsun. İngilizler türkçe dili hakkında makale yayınlamışlar akademik dil olarak kullanılamaz diye. Türkçede anlamlar sığdır. Türkçe de beş kelimeyi kullanacağına arapça da bir kelime kullanabildiğin durumlar çoktur.

Şimdi söyle bakalım, vaad nedir, vaid nedir?

Şapkanın dayatılmasına karşıyım ve bu saçma kanunun bir an evvel kaldırılmasından yanayım ancak fesin ve sarığın zorunlu olması ve şapka takmanın küfür olduğu görüşlerine de katılmıyorum. Arab alfabesinin ve dilinin faydaları ve latin alfabesinin ve Türk dilinin zararları nelerdir? Arab dilini yaratan Allah da, Türk dilini yaratan Zeus mu? Bütün diller Allah'ın birer ayeti değil midir? Hangisi daha üstündür? Arabca mı, İbranice mi, Aramice mi? Arabca o kadar kutsal idi de neden Musa, İsa ve diğer yalvaçlara Arabca değil de başka dillerden kitablar verildi? Hâlâ Mustafa Kemal düşmanlığı putundan kurtulabilmiş değilsin. Kardeşim, bak tekrar soruyorum: Muhammed yalvaç ile 7.yy Mekke ortak koşanları Allah'a inanıyorlardı. Peki Muhammed yalvaç kalkıp da "Ben onların inandığı hiçbir şeye inanmam" deyip Allah'ı inkar mı etmiştir? Peki o halde sizler neden sırf düşmanlığınız yüzünden insanların doğru yönlerini övmüyorsunuz? Ben ne atatürkçüyüm, ne de kemalistim ancak bu, bir "Mustafa Kemal düşmanlığı putu" sahibi olmamı gerektirmez. Yanlışlarına yanlış, doğrularına da doğrıu deriz. Hak kimden gelirse gelsin kabul ederiz, batıl da kimden gelirse gelsin reddederiz. Türkçe'ye olan merakımın da Mustafa Kemal ile hiçbir alakası yok. Sanki Türkçe'yi yaratan Mustafa Kemal, sanki Mustafa Kemal'den önce Türkçe diye bir dil yoktu. Sizin Mustafa Kemal'i putlaştıran kemalistlerden pek bir farkınız yok gibi. Onlar olumlu bir Mustafa Kemal putu yapmışlar, siz ise kendinize olumsuz bir Mustafa Kemal putu yapmışsınız. Onlar "Mustafa Kemal'in her yaptığı doğrudur" diyor, siz ise "Mustafa Kemal'in her yaptığı yanlıştır" diyorsunuz. Onlara göre Mustafa Kemal'den önce Türkçe diye bir şey olmadığından, Mustafa Kemal bir atatürktür. Siz de Mustafa Kemal'in kullandığı Türkçe'ye düşman olduğunuza göre, Mustafa Kemal'i atatürkçe (türkçenin atası) olarak görüyor olmalısınız. Ne diyeyim? Ulu Tanrı, her iki tarafa da putlarını paramparça edebilmeyi nasib etsin.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Allah resulü kafirlere her şekilde muhalefet etmiştir. En basitinden onlar saçını sağa tararlarsa peygamber aleyhisselat vesselam sola taramış. Yok türkler diğer dinlerinde tanrı kelimesini kullanıyorlarmış. Biz de muhalefet olsun diye tanrı kelimesini değil Allah kelimesini kullanırız.

Müşrikler "Allah vardır" diyor diye "Allah yoktur" da dersiniz, değil mi?
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt