Selamun Aleykum. Ateist forumlarda bol bol bulunan bir kaç iftiranın cevabını öğrenmek için İnşallah bu konuyu açıyorum.
1- Rasulullah (s.a.v.) Aişe ve Hafsa annelerimiz tarafın zahirlendi (Haşa)
Bu iddilarına Ledud olayı olarak bildiğimiz hadisleri delil getiriyorlar. Ayrıca bu olaydan dolayı Resulullah'ın ölümden korktuğunu da iddia ediyorlar (Haşa) :
Rasûlullah'ın (asm) hastalığı, önce Meymûne'nin (r. anha) evinde başlamıştı. Hastalığı hafiflediği zamanlarda çıkar sahabilere namaz kıldırırdı. Ağırlaştığı zamanlarda ise: "Ebu Bekr'e emredin de halka namaz kıldırsın." buyururdu.
Rahatsızlığı, ağrı dolayısıyla şiddetlendiği bir sırada hanımları, amcası Abbas, Ümmü'l-Fazl bt. Haris ve Esma bt. Umeys (r. anhum) Allah Rasûlü (asm)'nün yanında toplanmışlardı. (Tedavi için) bir ilaç verme(1) konusunda istişare yaptılar ve baygın bir halde iken ilacı verdiler.
Ayıldığında Hz. Peygamber (asm) şöyle buyurdu: "Bunu bana kim yaptı? Bu (eli ile Habeşistan'a doğru işaret ederek) şu taraftan gelen kadınların işidir!"
Rasülullah'a Ümmü Seleme ile Esma ilaç içirmişlerdi. Bundan dolayı dediler ki: "Ey Allah'ın Rasûlü! Zâtülcenb hastalığına yakalanmış olmanızdan endişelendik."
Allah Rasûlü (asm): "Bana ne ilacı verdiniz?" diye sorunca; "Ûd-i hindî, biraz vers ve birkaç damla, zeytinyağı." cevabını verdiler.
Bunun üzerine Allah Rasûlü: "Allah beni bu hastalığa bulaştırmamıştır!" buyurdu ve sonra şöyle ilave etti: "Amcam Abbas hariç, evde bulunanlardan aynı ilacı (ceza olarak) içmeyecek kimse kalmasın."(2)
Buhari ne Müslim’de Hz. Âişe'nin (r. anha) şöyle anlattığı naklediliyor:
"Rasûlullah'a (asm) ağzından ilaç vermiştik. "Bana ilaç vermeyin." diye işarette bulundu. Biz bunu, hastanın ilaçtan hoşlanmadığında yaptığı bir hareket gibi olduğunu düşündük. Ayıldığında (ilaç verdiğimizi anladı ve) şöyle buyurdu:
"Sizi bana ilaç vermekten menetmedim mi? (Bana ilaç verdiğinizde) aranızda bulunmadığından dolayı amcam Abbas hariç hepiniz (bu) ilaçtan içeceksiniz.”(3)
2) Hadisi İbn Sa'd (2/235), zayıf râviler kanalıylla Vâkıdî'den aktarmıştır. Bir benzerini Abdürrezzak, Musannef 'inde (9754) Esma bt. Umeys'den sahih bir isnadla nakletmiş, Hâkim (4/202) hadise sahihtir demiş, Zehebî de ona katılmıştır. Hafız İbn Hacer de hadisi Abdürrezzak'tan nakletmiş ve hadisin isnadının sahih olduğunu söylemiştir. (İbn Hacer, Fethu'l-Bârî, 8/121)
3) Buhârî, Tıbb 21; Müslim, Selâm 85.
2- Rasulullah (s.a.v)'in Hayberde zehirli eti ağzına alıp tükürdüğü halde zehirden etkilendiğini biliyoruz. Vefatına sebep olan hastalıkta bu zehrin etkisi olduğuna dair rivayetler var bu durumun Maide 67. Ayetle çeliştiğini iddia ediyorlar (Haşa) :
Ey peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Eğer bunu yapmazsan O’nun mesajını iletmemiş olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır. Şüphe yok ki Allah kâfirler topluluğunu hidayete erdirmez.
Maide 67
“Ben Hayber’de yediğim yemeğin acısını her zaman (ma ezalü ecidu) hissettim. İşte şu anda o zehrin tesiriyle içimdeki (şah-bel) damarlarımın koptuğunu görüyorum.” (Buhari, Magazi, 83)
3- Hz.Ömer ve Hz. Ebubekir'in Hafsa ve Aişe ile beraber Rasulullah'ı zehirlediğini iddia ediyorlar ( Haşa) :
- Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer Ensar’ın yanında olduklarından, Hz. Peygamber (asm)'in defnine iştirak edemediler. (Kenz’ul-Ummal, 5/652/ h. no: 14139)
Bu hadisi de delil getiriyorlar
4- Rasulullah'a Ashabından bazı kişiler Veda Haccı sırasında suikast girişiminde bulundu (Haşa):
Bu şekilde çarpıtabilecekleri bir rivayet bulamadım
5- Tebük Seferi dönüşünde Rasulullah'a ashabı suikast düzenledi (haşa) :
''İbni Hazm, el Muhalla'sında, Cilt 11, Sayfa 224'te şunları kaydetmiş:
المحلى ج: 11 ص: 224 ( وأما حديث حذيفة فساقط لأنه من طريق الوليد بن جميع وهو هالك ولا نراه يعلم من وضع الحديث فإنه قد روى أخبارا فيها أن أبا بكر وعمر وعثمان وطلحة وسعد بن أبي وقاص رضي الله عنهم أرادوا قتل النبي صلى الله عليه وسلم وإلقاءه من العقبة في تبوك (Ebubekir, Ömer, Osman, Talha ve Sa'd bin Ebu Vakkas, Tebük'te Rasulullah'ı öldürmeye kalktılar)
6- Şu iki rivayeti de Rasulullahın zehirlendiğine (Haşa) delil getiriyorlar bu rivayetler sahih midir veya açıklaması nedir ?
İbni Mesut, “Bana teklif edilse ki, ey İbni Mesut; sen yemin içer misin ki Muhammed katledilmiştir diye? Ben de derim ki, değil ki bir kere; dokuz sefer bu konuda rahatlıkla yemin içerim ki Muhammed suikasta kurban gitmiştir. Ancak bana, ‘Yemin içer misin ki Muhammed normal eceliyle ölmüştür diye?” teklif gelse, bu konuda tek bir sefer bile yemin içemem” diyor. Önemli bir kişiden önemli bir açıklama. Bu hadis, birçok İslami kaynakta geçmektedir. (108)
Şa’bi bu konuda, “Yemin ederim ki, Hz. Muhammed suikasta kurban gitmiştir” diyor. (109)
108) a- Zehebi, Siyer-i A’lam, 27/437.
b- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, hicri 9.yılı olayları Tebuk seferi kısmında ve 11. yılı olayları. Muhammed’in ölümü kısmında 5/247.
c- Hakim, müstedrek no: 4394, 3/60-61.
d- İbni Sad, 2/350.
e- İmam Ahmet b. Hambel, Müsned, Abdullah b. Mesut müsnedleri, no: 3435.
109) Müstedrek, Megazi, no: 4395.
Şimdi Kardeşler ben bunları buraya yazdım çünkü bu yalanlar üzerine bu kafirler kitap bile yazmış. Forumlarında sürekli paylaşıyorlar ve ilimden uzak olan cahil müslümanları fitneye düşürüyorlar. İslami herhangi bir sitede bu konu hakkında kapsamlı bir reddiye bulamadım. Yani müslümanların bu konuyu ele alması gerektiğini düşündüm. Ayrıca bunlara cevap bulmak isteyen müminler forumumuzu keşfedip faydalanabilir. @Abdulmuizz Fida hocamdan bunlara cevap vermesini Allah rızası için istiyorum. Şimdiden Allah razı olsun.
1- Rasulullah (s.a.v.) Aişe ve Hafsa annelerimiz tarafın zahirlendi (Haşa)
Bu iddilarına Ledud olayı olarak bildiğimiz hadisleri delil getiriyorlar. Ayrıca bu olaydan dolayı Resulullah'ın ölümden korktuğunu da iddia ediyorlar (Haşa) :
Rasûlullah'ın (asm) hastalığı, önce Meymûne'nin (r. anha) evinde başlamıştı. Hastalığı hafiflediği zamanlarda çıkar sahabilere namaz kıldırırdı. Ağırlaştığı zamanlarda ise: "Ebu Bekr'e emredin de halka namaz kıldırsın." buyururdu.
Rahatsızlığı, ağrı dolayısıyla şiddetlendiği bir sırada hanımları, amcası Abbas, Ümmü'l-Fazl bt. Haris ve Esma bt. Umeys (r. anhum) Allah Rasûlü (asm)'nün yanında toplanmışlardı. (Tedavi için) bir ilaç verme(1) konusunda istişare yaptılar ve baygın bir halde iken ilacı verdiler.
Ayıldığında Hz. Peygamber (asm) şöyle buyurdu: "Bunu bana kim yaptı? Bu (eli ile Habeşistan'a doğru işaret ederek) şu taraftan gelen kadınların işidir!"
Rasülullah'a Ümmü Seleme ile Esma ilaç içirmişlerdi. Bundan dolayı dediler ki: "Ey Allah'ın Rasûlü! Zâtülcenb hastalığına yakalanmış olmanızdan endişelendik."
Allah Rasûlü (asm): "Bana ne ilacı verdiniz?" diye sorunca; "Ûd-i hindî, biraz vers ve birkaç damla, zeytinyağı." cevabını verdiler.
Bunun üzerine Allah Rasûlü: "Allah beni bu hastalığa bulaştırmamıştır!" buyurdu ve sonra şöyle ilave etti: "Amcam Abbas hariç, evde bulunanlardan aynı ilacı (ceza olarak) içmeyecek kimse kalmasın."(2)
Buhari ne Müslim’de Hz. Âişe'nin (r. anha) şöyle anlattığı naklediliyor:
"Rasûlullah'a (asm) ağzından ilaç vermiştik. "Bana ilaç vermeyin." diye işarette bulundu. Biz bunu, hastanın ilaçtan hoşlanmadığında yaptığı bir hareket gibi olduğunu düşündük. Ayıldığında (ilaç verdiğimizi anladı ve) şöyle buyurdu:
"Sizi bana ilaç vermekten menetmedim mi? (Bana ilaç verdiğinizde) aranızda bulunmadığından dolayı amcam Abbas hariç hepiniz (bu) ilaçtan içeceksiniz.”(3)
2) Hadisi İbn Sa'd (2/235), zayıf râviler kanalıylla Vâkıdî'den aktarmıştır. Bir benzerini Abdürrezzak, Musannef 'inde (9754) Esma bt. Umeys'den sahih bir isnadla nakletmiş, Hâkim (4/202) hadise sahihtir demiş, Zehebî de ona katılmıştır. Hafız İbn Hacer de hadisi Abdürrezzak'tan nakletmiş ve hadisin isnadının sahih olduğunu söylemiştir. (İbn Hacer, Fethu'l-Bârî, 8/121)
3) Buhârî, Tıbb 21; Müslim, Selâm 85.
2- Rasulullah (s.a.v)'in Hayberde zehirli eti ağzına alıp tükürdüğü halde zehirden etkilendiğini biliyoruz. Vefatına sebep olan hastalıkta bu zehrin etkisi olduğuna dair rivayetler var bu durumun Maide 67. Ayetle çeliştiğini iddia ediyorlar (Haşa) :
Ey peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Eğer bunu yapmazsan O’nun mesajını iletmemiş olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır. Şüphe yok ki Allah kâfirler topluluğunu hidayete erdirmez.
Maide 67
“Ben Hayber’de yediğim yemeğin acısını her zaman (ma ezalü ecidu) hissettim. İşte şu anda o zehrin tesiriyle içimdeki (şah-bel) damarlarımın koptuğunu görüyorum.” (Buhari, Magazi, 83)
3- Hz.Ömer ve Hz. Ebubekir'in Hafsa ve Aişe ile beraber Rasulullah'ı zehirlediğini iddia ediyorlar ( Haşa) :
- Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer Ensar’ın yanında olduklarından, Hz. Peygamber (asm)'in defnine iştirak edemediler. (Kenz’ul-Ummal, 5/652/ h. no: 14139)
Bu hadisi de delil getiriyorlar
4- Rasulullah'a Ashabından bazı kişiler Veda Haccı sırasında suikast girişiminde bulundu (Haşa):
Bu şekilde çarpıtabilecekleri bir rivayet bulamadım
5- Tebük Seferi dönüşünde Rasulullah'a ashabı suikast düzenledi (haşa) :
''İbni Hazm, el Muhalla'sında, Cilt 11, Sayfa 224'te şunları kaydetmiş:
المحلى ج: 11 ص: 224 ( وأما حديث حذيفة فساقط لأنه من طريق الوليد بن جميع وهو هالك ولا نراه يعلم من وضع الحديث فإنه قد روى أخبارا فيها أن أبا بكر وعمر وعثمان وطلحة وسعد بن أبي وقاص رضي الله عنهم أرادوا قتل النبي صلى الله عليه وسلم وإلقاءه من العقبة في تبوك (Ebubekir, Ömer, Osman, Talha ve Sa'd bin Ebu Vakkas, Tebük'te Rasulullah'ı öldürmeye kalktılar)
6- Şu iki rivayeti de Rasulullahın zehirlendiğine (Haşa) delil getiriyorlar bu rivayetler sahih midir veya açıklaması nedir ?
İbni Mesut, “Bana teklif edilse ki, ey İbni Mesut; sen yemin içer misin ki Muhammed katledilmiştir diye? Ben de derim ki, değil ki bir kere; dokuz sefer bu konuda rahatlıkla yemin içerim ki Muhammed suikasta kurban gitmiştir. Ancak bana, ‘Yemin içer misin ki Muhammed normal eceliyle ölmüştür diye?” teklif gelse, bu konuda tek bir sefer bile yemin içemem” diyor. Önemli bir kişiden önemli bir açıklama. Bu hadis, birçok İslami kaynakta geçmektedir. (108)
Şa’bi bu konuda, “Yemin ederim ki, Hz. Muhammed suikasta kurban gitmiştir” diyor. (109)
108) a- Zehebi, Siyer-i A’lam, 27/437.
b- İbni Kesir, Bidaye-Nihaye, hicri 9.yılı olayları Tebuk seferi kısmında ve 11. yılı olayları. Muhammed’in ölümü kısmında 5/247.
c- Hakim, müstedrek no: 4394, 3/60-61.
d- İbni Sad, 2/350.
e- İmam Ahmet b. Hambel, Müsned, Abdullah b. Mesut müsnedleri, no: 3435.
109) Müstedrek, Megazi, no: 4395.
Şimdi Kardeşler ben bunları buraya yazdım çünkü bu yalanlar üzerine bu kafirler kitap bile yazmış. Forumlarında sürekli paylaşıyorlar ve ilimden uzak olan cahil müslümanları fitneye düşürüyorlar. İslami herhangi bir sitede bu konu hakkında kapsamlı bir reddiye bulamadım. Yani müslümanların bu konuyu ele alması gerektiğini düşündüm. Ayrıca bunlara cevap bulmak isteyen müminler forumumuzu keşfedip faydalanabilir. @Abdulmuizz Fida hocamdan bunlara cevap vermesini Allah rızası için istiyorum. Şimdiden Allah razı olsun.