Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Risale-i Nur Okuyanların Delile Karşı Tutumu

masivaa Çevrimdışı

masivaa

Üyeliği İptal Edildi
Banned
mehmet akif nerde şeriatı ,hilafeti eleştirmiş?tasavvufun pislik deryasında yüzen şeriatı ,hocaları ,hilafet anlayışını eleştirmiş.Gerçek özü ile islamı ,eleştirdiğini okumadım..kadir mısırlıoğlu' ihitiyarının yorumuna göremi söylüyorsunuz.?Sevdiğim bir şahsiyyetti ,fakar son zamanlarda çok ahmak yorumları var.Yaşına veriyorum...
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
mehmet akif nerde şeriatı ,hilafeti eleştirmiş?tasavvufun pislik deryasında yüzen şeriatı ,hocaları ,hilafet anlayışını eleştirmiş.Gerçek özü ile islamı ,eleştirdiğini okumadım..kadir mısırlıoğlu' ihitiyarının yorumuna göremi söylüyorsunuz.?Sevdiğim bir şahsiyyetti ,fakar son zamanlarda çok ahmak yorumları var.Yaşına veriyorum...
doğru okuduysanız "bir dönem" demişim. mehmet akif toplumun islamdan anladığı şeyin git gide bozulduğunu da çok iyi anlatmış birisidir, kadir mısıroğlu derseniz o kendinin ne olduğunu belli eder ben konuşup fazla bir şey demeyeyim.
 
masivaa Çevrimdışı

masivaa

Üyeliği İptal Edildi
Banned
eski bir nurcuydum.Fakat asla taassub seviyesinde değildim.Hatta sohbetlerde "yahu bu kitabı ne zırt zırt okuyoruz.Başka kitabmı yok?meal tefsir neden okumuyoruz? diye sık sık tartışmalarda açardım.İmam hatip mezunuydum.Dinin temelini bilirdim.Erdal diye bir hoca vardı (allah selamet versin) ..Erdal hocam ! bu yazdırılma işi ,şiddetle uyarıldım işi bana garip geliyor diye sorardım .İçime sinmemişti..
o ise ,said nursinin çektiği zulumleri ,anlatır tansiyonu düşürürdü..
Böyle geçti yıllar..
Bundan 3 yıl önce youtube'bakarken "said nursi gerçeği" diye bir belgesel gözüme çarptı..Ulan şuna bir bakim dedim..

Sanki belgesel benin bir türlü açık ve net bir şekilde ikrar edemediklerimi söylüyürdu.Belki on defa izledim..Kendime öz güvenim geldi.
Said nursini risalei nur kulliyatı torba kağıdı olmuştu gözümde...
konuyu nurcu arkadaşlara açtım.çoktartışmalar oldu.bir kaç kişi döndü .Çoğu ise tasavvufucunun anlaşılamaz mit'i arkasına saklanmayı tercih etti....çünkü o veliydi! o anlaşılmazdı! onun ilmi ne senin ilmin ne? gibi..


işte böyle!

Said nursiyi severim ,gerktiğindede eserlerini çok ağır eleştririm....cuma namazına gitmemesinin savunulacak ne yanı var?
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Sizin nasihatiniz daha hayirli gozukuyor abi :)
Allah nurcularin hidayete layik olanlarina bu basireti versin, amin.
Bir ateist bile inancın gerekliliğini kabul ediyor,fakat nurcular mensubum dediği dinin değişmez kaidelerini sulandırıyor.badem bıyık nedir Allah rızası için birisi açıklasın yani hitlere özeniyorlar desek milliyetçilik ayaklarımızın altındadır diyorlar:)
 
masivaa Çevrimdışı

masivaa

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Nurcu kardeşlerimin güzel açıklamaları var aslında

SAKAL BIRAKMAMA..sakalın hakkını verememekten korkma

badem bıyık...resule ait bıyığın hakkını verememe

iki ayda her şeyi ezberledi kuranı neden ezberlemedi?...kuranın hakkını verememekten korktuğu içinmiş..:hahahaa
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Nurcu kardeşlerimin güzel açıklamaları var aslında

SAKAL BIRAKMAMA..sakalın hakkını verememekten korkma

badem bıyık...resule ait bıyığın hakkını verememe

iki ayda her şeyi ezberledi kuranı neden ezberlemedi?...kuranın hakkını verememekten korktuğu içinmiş..:hahahaa
niye namaz kılmıyon deseler(namaz kılmayanı olsa farzı misal) namazın hakkından mı bahsedecek bunlar abi?
 
Kozsoy Çevrimdışı

Kozsoy

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
Mehmet akif ersoy nasıl said nursi gibi olabilir çok merak ediyorum bu iddia ya sahip olan kaynak yada delil getirsin....Mehmet akif ersoy un bir yanlışı var mı?

Aslında nurculuk diee bir akım yok bunların ikiside afganici şiir ve yazılarına bakınj görürsünüz,, afgani de dostu wilfred scawen bluntla ve onun Abdülhamid , islam ve müslümanlar hakkındaki fikirleri ile anılmazsa olmaz . Tabi bir de Arap Lawrence,, Blunt'a peygamberim ve rol modelim demiş mi ?
 
L Çevrimdışı

ladedik

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Cemaatleri tarafından arşa yükseltilerek ilâhsal övgülerle
anılan ve t›pk› H›ristiyanlar›n ‹sa’s›, Kemalistlerin Atatürk’ü,
Budistlerin Buda’s› veya satanistlerin fleytan› gibi tanr›sallaflt›-
r›lan Said Nursi veya di¤er tarikat, mezhep ve politik liderlerin
kelâmlar› mukaddes kabul edilmekte, kurtar›c› addedilmekte,
dolay›s›yla yarat›c› referansl› ama yarat›k merkezli putperest
dini ve siyasi anlay›fllar, sapk›nl›klara yol açan geliflmeleri üretmektedir.
Örne¤in Said Nursi’nin müritleri flunlar› söyler. "Sait
layuhtidir, hatasızdır, yanılmaz vegünah işlemez. Resulü Ekremden
sonra lemi ‹slam’a böyle büyük bir adam gelmemiştir.
Sözleri aynen Kur’an’d›r. Befleriyeti, Risale-i Nur ve Sait kurtaracakt›
r. Dünyada iki milyon kadar nurcu vard›r. Bu insanlar
dünyan›n hakiki Müslümanlar› ve Müslümanl›¤› yegâne anlayan
insanlard›r. Bu zata dil uzatanlar kâfirler ve masonlard›r.
Said Nursi’nin kitab›n› bir dinsiz okusa itiraz edemez." ‹nsan›n
akl›na hemen flu soru geliyor: Peygamberlerin ve Kur’an’›n


hidayete erdiremedi¤ini, e¤er Said’in karmafl›k kitab› Risale-i
Nur hidayete erdiriyorsa, bu durumda üstün olan Said’inki mi
oluyor? İlahsal peygamberliğini satır aralarına gizleyen Said
Nursi, Kur’an üstü gördüğü Risale-i Nur ile ilgili flöyle der:
"Kur’an’ın gizli gerçekleri Risale-i Nur ile birlikte bize iniyor.
Peygamber devrinde Kur’an’ın vahiy suretiyle inmesi gibi, her
asırda, Kur’an’ın arfltaki yerinden ve manevi mucizesinden feyiz
ve ilham yoluyla onun gizli gerçekleri ve gerçeklerin kesin
delilleri iniyor." (Birinci fiua, s. 842)
Said’e göre; Risale-i Nur, Kur’an’›n indi¤i yerden Kur’an’›n
inmesi gibi vahiy suretiyle inerek, onun gizli kalm›fl gerçeklerin
kesin delillerini Said Nursi’ye getirmifl oluyor. Nurcu flakirtlere
göre o, ilim elde etmek için bir zorlu¤a ve ders alma s›-
k›nt›s›na ihtiyaç duymadan kendi kendine nurlanm›fl ve alim
olmufltur." (Birinci fiua. s.833) Bu flirksel sözler, aç›kça peygamberlik
iddias› tafl›maktad›r. Said’in, Kur’an’da aç›klanmam›fl
gerçeklerin kendine indirildi¤ini söylemesi ise, kendi kitab› Risale-
i Nur’un Allah’›n kitab› Kur’an’dan önemli oldu¤una iflarettir.
Bu sebeple, talebelerine Kur’an yerine bol bol Risale-i
Nur okumalar›n› ve baflkalar›na okutmalar›n› emrederek, ‘Nur’
ad›nda kendi putperest dinini kurdu ve yayarak vahyi yozlaflt›
rd›. Birlefltirici ve ayd›nlat›c› tek kitap Kur’an’›n hiçe say›larak
yüzlerce farkl› din, mezhep ve tarikatlar›n oluflmas›, flüphesiz
fleytansal benliklerin kutsiyet kazand›rd›klar› makamsal h›rslar›
ndan ve rantsal tefsirlerindendir.
Said Nursi, ‹stanbul’a gidip fieherci Han›’na yerleflti¤inde,
odas›n›n kap›s›na flu levhay› asm›flt›. "Burada Her Sual'e Cevap
verilir. Her Müflkül halledilir. Fakat Sual sorulmaz." Acaba o bir
tanr› m›yd›?!?
Said Nursi daha da sap›tarak flunlar› söyler: "Risale-i Nur
denilen otuzüç aded Söz, otuzüç aded Mektub, otuzbir aded
Lem’alar, bu zamanda, Kur’an’daki ayetlerin ayetleridir. Yani
onun gerçeklerinin göstergeleridir. Onun hak ve hakikat oldu-
¤unun kesin delilidir. Kur’an ayetlerinde yer alan inançla ilgili
gerçeklerin gayet kuvvetli belgeleridir." (Birinci fiua. s. 841)
Said’e göre: ‹ncil’in Kur’an’› tasdik etmesi gibi Risale-i Nur da


Kur’an’› teyit etmekte, dolay›s›yla Said’in elçisel kutsall›¤› meflrulaflmaktad›
r. E¤er Risale-i Nur olmasayd›, Kur’an’›n vahiysel
inand›r›c›l›¤› flüpheye neden olurmufl. Sultan Abdülhamit
Han’›n Said Nursi’yi t›marhaneye att›rmas› yerinde bir cezayd›.
Zaten akl› bafl›nda oldu¤una hükmedilseydi, inan›yorum ki
mutlaka boynu vurulurdu. Said gibi büyük fitne ç›karan Pir
Sultan Abdal’da, dinin ve memleketin bekas› için Yavuz Sultan
Selim taraf›ndan idam edilmiflti.
Said Nursi, Hz.Ali’ye de iftira koflarak, t›pk› kendi gibi ona
da Sekine ad›nda bir kitap indi¤ini, geçmifl ve gelecek bütün
ilim ve s›rlar›n o kitapta bulundu¤unu ve orada Risale-i Nurlara
iflaret edildi¤ini de iddia eder. (Sikke-i Tasdiki Gaybi,
18.Lem’a,c II, s.2078) "Hazret-i Cebrail, Sekine ad›yla bir sayfada
yaz›l› ‹sm’i Azam’›, Peygamberimizin yan›nda Hz. Ali’nin
kuca¤›na düflürdü." Hz. Ali diyormufl ki: "Ben Cebrail’in flahs›-
n› yaln›z gök kufla¤› fleklinde gördüm. Sesini iflittim, sayfay› ald›
m, bu isimleri içinde buldum." ‹sm-i Azamdan bahsederek
baz› olaylar› anlatt›ktan sonra flöyle diyor. "Dünyan›n bafl›ndan
k›yamete kadar ilimler ve önemli s›rlar bize, tan›kl›k derecesinde
aç›ld›. Kim ne isterse sorsun, sözümüzden flüpheye düflenler
zelil olurlar." (2079)
Said Nursi, Risale-i Nurlar›n kutsal say›labilmesi için akla
gelebilen her flirke baflvurmufltur. Diyor ki, "’Sözler’, flüphesiz
Kur’an’›n nurlu par›lt›lar›d›r. Aç›klanmaya muhtaç yerleri eksik
olmamakla birlikte tümüyle kusursuz ve eksiksizdir. Risale-i
Nur, Allah’›n ipidir. Ona elini atan, yap›flan kurtulur." (Onbirinci
fiua)
Öyleyse neden Kürt milliyetçili¤i ve ittihatç› masonlarla iflbirli¤
i yapt›, hilafetin y›k›lmas›na destek vererek lâik Atatürk
devletinin kurulmas›nda rol oynad›? Risale-i Nur’a yap›flan Fetullah
Gülen, neden Allah’›n ipine de¤il de Vatikan’›n ve Haçl›
ABD’nin fleytan ipine tutunarak ‹slâm düflmanlar›yla ittifak
yapt›?
Dini veya politik liderler ve toplumlar için yarat›c› Allah’›n
son derece aç›k yol gösterici ayetleri kutsall›¤›n›n d›fl›nda fiiliyatsal
pek önem arz etmemifl, bafl üstünde tafl›nmaktansa
24
Neden Oy Kullanm›yorum?
ayaklar alt›nda basamak yap›larak ‘Gavs-› Azam’lar›n do¤mas›-
na ve sözlerinin itibar görmesine neden olmufl, böylece tanr›-
sall›k makam›na erifltiklerini iddia edenlerin düflünceleri, fikirleri,
görüflleri, gelece¤e veya ayetlere verdikleri nefsi yorumlar›
ba¤lay›c› olmufltur. Her lider gibi Said Nursi’de kendisine
Gavs-› Azam diyerek, Allah’a efl koflmufltur.
Yaklafl›k alt› yüz sayfal›k Kur’an’› yetersiz bulan fleytani müfessirler,
yarat›c›ya meydan okurcas›na bilgelik taslam›fl, binlerce
sayfay› bulan karmafl›k ve anlafl›lmaz risaleleriyle vahyi
reforma u¤ratarak vahiy olmaktan ç›karm›fllard›r. T›pk› ‹ncil ve
Tevrat gibi! Kur’an, sahibi Allah’›n da buyurdu¤u gibi son derece
anlafl›labilir bir fleffafl›ktad›r. F›k›h ve tefsir kitaplar›nda
Kur’an’a tamamen ayk›r› fetvalar›n yan› s›ra, ünlü Protestan
düflünür Alman Filozof Max Weber’in sözlerinin hadis diye yer
almas› ile ilgili birçok hurafeler, tefsir kitaplar› ve ilmihallerin
ne denli tehlikeler içerdiklerini, dolay›s›yla tamam›n›n çöpe
at›lmas› gereklili¤ini zaruri k›lmaktad›r. Ayr›ca tefsirsiz bir ayetin
mealen anlafl›lamayaca¤›n› ve küfre gidilebilece¤ini iddia
eden müceddidler, yani din yenileyiciler, gerçe¤in ö¤renilmesini
engelleyerek Kur’an’dan uzaklaflmalara neden olmufl, dolay›
s›yla aç›k veya gizli peygamberler olarak insanlar› ac›mas›
zca sömürmeye devam etmifllerdir.
Sap›kl›klar s›n›rlar› öyle aflm›fl ki, müritlerin fleyhleri veya
toplumlar›n liderleri hakk›nda düzdükleri övgüler ve fliirler
tanr›laflmalar›na, dolay›s›yla Allah’›n unutularak sadece hofl bir
seda kalmas›na neden olmufltur. Örne¤in, Hasan Feyzi ad›nda
bir nurcunun tanr›s› Said Nursi hakk›nda yazd›¤› onlarca fliir,
kibirli Said’i çok etkilemifl ve risalelerine koyabilecek kadar
bencillefltirmifltir. Bu da övülmekten büyük keyif alan Said’in,
fleytani bir benli¤e sahip oldu¤unun delilidir.
fiii ve Caferilerin ‹slâm itikatlar› da bambaflka bir paradokstur.
Allah’a ve Resulüne iman edip Müslümanl›¤› kabul etmelerine
ra¤men, her nefsi anlay›fl gibi ruhbansal arac›lara (on iki
imam) ihtiyaç duymalar› vazgeçilmez imansal flartlar›d›r. Efsanelerine
göre; Allah imamlar›n isimlerini Peygambere bildirmifl,
o da onlar› insanlara tan›tm›fl. ‹ddia ettikleri peygamber,
25
Mehmet Ali fiado¤lu
vahye muhatap olan Peygamberimiz Hz. Muhammed olmad›-
¤›na göre kimdir? Halife Hz. Ali’yi sürekli öne ç›karmalar›ndan,
hatta H›ristiyanlar›n ‹sa’y› resimlendirdikleri gibi suretlendirdikleri
peygamber olarak, acaba onu mu kastettikleri anlafl›lamamaktad›
r. Çünkü aralar›nda peygamberli¤in gerçekte Hz.
Muhammed’e de¤il, Hz. Ali’ye indi¤ini iddia eden bir zümre
mevcuttur. Kur’an’da on iki imam ile ilgili bir mevzu yer almad›¤›
na göre, acaba Said Nursi’nin Hz. Ali’ye indi¤ini iddia etti-
¤i ‘Sekine’ adl› kutsal bir kitaba m› inan›yorlar? fiiilere göre,
peygamberler üstü on iki imam›n, insanlar›n dünya ve ah›ret
hayatlar›n› tanzim etti¤i inançlar›, vahiy d›fl› korkunç bir fitne
ve flirktir. Onlar tanr› m›? Üstelik sonuncu imamlar› Muhammed
el-Mehdi’nin, befl-alt› yafllar›ndayken babas› imam Hasan
el-Askeri’nin vefat etmesi üzerine evdeki bir yeralt› odas›na girerek
bir daha geri dönmeyip izini kaybettirdi¤i ve bir gün, geri
dönüp fiii iktidar›n› temin ederek yeryüzünde zulmü kald›-
r›p adaleti getirece¤ine inanmaktad›rlar. T›pk› H›ristiyan ve
Budistler gibi! O yafltaki küçücük bir çocuk onlara ne vermifl
olabilir ki kurtar›c› imaml›¤› sürebilmekte, dönüflü beklenebilmekte
ve ondan medet umulabilmektedir? Nas›l oluyor da Allah
ve Resulü d›fl›nda baflkalar›n› kendilerine kurtar›c› edinebiliyorlar?
Acaba Kur’an kâfi gelmiyor mu? Hz. Hüseyin’e matem
tutarak kendilerini zincirlemeleri ve iflkenceler yaparak isyan
etmeleri, flüphesiz aç›k bir küfürdür. Herkes gibi Allah taraf›ndan
can› al›narak flehitlik mertebesine yüceltilmifl kul Hz. Hüseyin’in
öldürülmesine yap›lan isyanlar, her ne kadar Yezide
san›lsa da, asl›nda do¤rudan Allah’ad›r. Çünkü Yezid bir tanr›
de¤il ki can alacak bir gücü olabilsin. Nisa. Süresi 78. ayete göre,
Hz. Hüseyin de bir ölümlüydü ve herkes gibi can›n› Allah
alm›flt›. Ateistler gibi matem tutarak dövünmeyi nas›l bir ‹slam’la
ba¤daflt›r›yorlar? Ayr›ca Yezid’in, babas› Muâviye'ye halef
tayin edilmesiyle ilgili Hz. Hüseyin’in karfl› ç›karak reddettikleri
yönetim biçimi olan monarflik yap›n›n on iki imamda
oluflmas› ise, anlafl›lmaz bir ikilemdir. Oysa abuk-sabuk efsanelere
ve hurafelere ba¤lanarak yanl›fl› yol edineceklerine
Kur’an’a sar›lsalard›, flüphesiz putperest benzeri inançlar›ndan
26
Neden Oy Kullanm›yorum?
kurtulup gerçe¤e kavuflabileceklerdi. ‹slâm, ne kiflilere indirgenecek
kadar s›¤ bir din, ne de soylarla an›lacak kadar basit
bir monarflistliktir. Halifeler Hz. Ebubekir, Hz. Ömer ve Hz.
Osman’› putperestlikle suçlay›p sövüp sayarak Hz. Ali’ye haks›
zl›k yapt›klar› hezeyan›nda bulunurlar. Alevîlik de bu misyonun
Hac› Bektafl Veli ve Pir Sultan Abdal merkeziyetçili baflka
bir versiyonudur.
“Ne var ki insanlar kendi aralar›ndaki iflfllerini parça
parça böldüler (çeflflitli din ve kitaplara ayr›ld›lar). Her
grup, kendinde bulunan (tuttu¤u yol) ile sevinip böbürlendi.
Müminûn. 53
fioven bir Kürt milliyetçisi olan Sadi Nursi (Said Kürdi), ‹ngiliz
deste¤iyle Do¤u'da ve Güneydo¤uda Kürdistan devleti
kurma amac›yla "Kürt Teali Cemiyeti" kurucular› aras›nda yer
ald› ve amans›z bir ›rki mücadelede bulundu. Jön Türkler hareketini
bafllatanlardan ve ‹ttihat ve Terakki Cemiyetinin kurucular›
ndan ‹slam düflman›, vatan haini ve mason Abdullah
Cevdet’de Kürt Teali Cemiyeti üyesiydi. Allah’› ve Hz. Muhammed’i
inkâr ederek haklar›nda hakaret içeren yaz›lar yazan Abdullah
Cevdet, mütareke döneminde ‹ngiltere yanl›s› tutum izledi
ve ‹ngiliz Muhibleri Cemiyeti’nin kuruluflunda aktif rol oynad›.
Abdullah Cevdet, hem dini hem milli öyle az›l› bir düflmand›
ki, bir taraftan ‘Bahaili¤in’ bir dünya dini olarak kabul
edilmesi, di¤er taraftan Türk ›rk›n›n dam›zl›k erkek yolu ile ›slah
edilmesi projeleri ile gündeme gelerek, Bat›dan getirilecek
dam›zl›k erkeklerle Müslüman Türk ›rk›n› de¤ifltirmeyi düflünmüfltü.
Arap harfleri yerine Latin alfabesinin kullan›lmas›n› savundu
ve hayali gerçek oldu. Vahye karfl› Laisizm ve Kemalizm’in
hüküm sürmesi acaba bundan dolay› m›d›r?
Abdullah Cevdet, Allah'a inanmad›¤›n› aç›kça itiraf ediyor
ve ‹slâm harflerinin fliddetle aleyhinde bulunuyordu. Dini de-
¤erlerin ço¤una karfl› oldu¤unu yaz›p duruyordu. ‹flte bu adam
ölünce cenazesi Ayasofya Camii'ne getirilerek uzun müddet
musalla tafl›nda bekletildi. Çünkü hocalar namaz k›ld›rmaya
yanaflm›yorlard›. Bunun üzerine cenaze, namaz› k›l›nmadan
belediyenin bir arabas›na konularak götürüldü.
27
Mehmet Ali fiado¤lu
Günümüz hümanist imamlar› olsayd› onun cenaze namaz›-
n› k›larlard›, nas›l olsa H›ristiyan, Yahudi, kafir ve münaf›k ay›-
r›m› yapmadan insanl›k ad›na önüne gelenin namazlar›n› k›lm›
yorlar m›?
Koyu bir ateist olan Frans›z düflünür Auguste Comte, masonluk
kanal›yla Osmanl› toplumunu dinden uzaklaflt›racak
telkinlerde bulunarak reformcular› örgütlemifltir. Comte, Tanzimat
Ferman›n›n mimar› mason Mustafa Reflit Pafla’ya yazd›¤›
mektupta, Osmanl› halk›n›n ‹slâm'› b›rak›p din olarak pozitivizmi
benimsemesini tavsiye etmifl, böylece "faydas›z olan siyasi
birlik fikrinden", yani Osmanl›'n›n ve dünya Müslümanlar›
n›n birli¤i düflüncesi olan hilafetten vazgeçilmesi gereklili¤ini
vurgulam›flt›. Comte, Osmanl› halk›na "Allah yerine hümaniteyi"
benimsemelerini tavsiye ederek, Atatürk Türkiye’sindeki
ça¤dafl düflünce ve inançlar›n ilk ateist temellerini atm›flt›r.
Said Nursi, anlafl›lmayan bir dille yazd›¤›, bafltan afla¤› kendine
övgüler ve hurafelerle dolu, hiçbir derin anlam› olmay›p
alt› bin sayfay› aflan "Risale-i Nur’u atom bombas›ndan daha
kuvvetli ve tesirli bulmufl, bilvas›ta Kur’an üstü görmüfltü. Dolayl›
olarak kendini hidayet verici ve müflkülat giderici tanr›sal
bir kimlik, sözleri vahiy, icazet verdi¤i liyakat sahibi flakirtleri
de peygamber hüviyeti tafl›m›flt›r. Said Nursi, Kur’an’a, daha
çok kendini ve flakirtlerini kutsallaflt›rmak için baflvurmufltur.
Ayetlerden bu tür anlamlar ç›kartarak çok yanl›fl yollara sapm›
flt›r. Mesela ona göre Kur’an’›n 33 ayetinde kendisine ve Risale-
i Nur’lara iflaret edilmekteydi. ‹ddias›n› ispat edebilmek
için, büyücüler gibi ebcet ve cifir hesab› kullan›rd›. (Birinci fiua,
c. i 831) fiafl›lacak bir ikilem ise, söz konusu eserinin bafllar›
nda cifir'in ‹slâm d›fl› oldu¤unu söyledi¤i halde, daha sonra
s›k s›k cifir kullanarak, kibir içinde kendisinin ve yazd›klar›n›n
ne kadar yüce oldu¤unu kan›tlamaya çal›flt›. Cifr yoluyla bilinmeyen
gayb bilgisine ulaflmaya çal›flan büyücülerden biri de
Said Nursi’dir. Onlar, Allah’a kulluk etme yerine, Allah’›n makam›
na göz dikmifl sapk›nlard›. Said Nursi, fleytana pabucunu
ters giydirecek kadar öyle cingildi ki, istedi¤i rakamlara ulaflmakta
zorlan›nca, bunun için ayetlerin cümle yap›s›n› bozar,
28
Neden Oy Kullanm›yorum?
dil kurallar›na veya ebcet kurallar›na uymaz, bunlar da yetmeyince,
istedi¤i rakamla aradaki farka "s›rl› fark" diyerek iflin
içinden s›yr›l›rd›. Cifir, gayb› Allah'tan baflkas› bilmez ayetine
karfl› gelecekten haber veren ahlâk d›fl› flirksel bir yalanc›l›kt›r.
Çok ince bir politikayla Do¤u'daki müritlerine, "Kad›n flfleytand›
r, ondan zinhar uzak durun" derken, Bat› illerinde sürgün
yaflad›¤› y›llarda bu yasa¤› kald›r›yor, Kürt nüfusunun artabilmesi
için soydafllar›na bol bol çocuk yapmalar›n› öneriyordu.
Bu sözü yalanlayan putperest flakirtler, onun hiç evlenmemesi
ve yaflam› boyunca kad›nlara karfl› merhametsiz davranarak
kin ve nefret dolu tepkilerini incelediklerinde, kabul etmek
istemedikleri gerçe¤i göreceklerdir. Ancak fleytan, fleytan olmas›
na ra¤men, yine de satanizme olan ilgi ve ba¤l›l›k engellenememektedir.
Kad›n› ‹slâm öncesi ortaça¤ karanl›¤›ndaki gibi
fleytan görmesinden dolay› Allah’›n mutlak emri ve Hz. Muhammed’in
tart›fl›lmaz sünneti olan evlilik gibi kutsal bir izdivac›,
t›pk› papa ve rahipler gibi reddetmesinin sosyal ve ekonomik
hiçbir gerekçesi yoktur, sadece tanr›sall›k iddias› vard›r.
Toplumsal ahlâk ve birlik ad›na evlili¤in, sosyal ve siyasi öneminden
dolay› ne kadar vazgeçilemez ehemmiyetli bir ibadet
oldu¤u, Peygamber efendimizin çok efllili¤inden anlafl›lmaktad›
r. Said Nursi’nin cemaatleflmesi esnas›nda büyük yanl›fl›n› anlayarak
geri ad›m at›p, kad›n› yücelten politik söylemleri ikilem
oluflturmufl ve al›fl›lagelmifl hangi bukalemun Said sorusu tekrar
kafalar› kar›flt›rm›flt›. Ne de olsa putperest nurcular›n gözünde
Said Nursi, zaman›n sahibi ve asr›n vekiliydi. Tanr›sal bu
unvan, art›k Fetullah Gülen’le özdefllefltirilmiflti.
F. Gülen’de ayn› anlay›fl temelinde evlili¤i reddetmifl, ama
kulsal müritlerinin evlenmelerine izin vermifltir. Neden? Kad›nlar›
n potansiyel gücünün imparatorlu¤una sa¤layaca¤› menfaatlerden.
Gülen’in hat›rat›nda ki flu olay, evlili¤in ne kadar vahim
bir fecaat oldu¤u mesaj›n› vermektedir. "1978 y›llar›ndayd›.
Çamafl›rlar›m iyice birikmiflti. Akflam y›karken baya¤› can›-
ma tak etti. Bir ara içimden ‘Acaba evlense miydim?’ diye geçti.
Katiyen düflünme fleklinde de¤il (düflünmesi bile ürkütücü), flimflek
süratinde gelip geçen bir fikir. Ertesi gün erken vakitlerde bir
29
Mehmet Ali fiado¤lu
arkadafl geldi ve bana flunu nakletti: Akflam rüyamda efendimizi
(Said Nursi) gördüm. Size selam söyledi ve ‘Evlendi¤i
gün ölür ve cenazesine de gelmem’ buyurdu." (F.Gülen F›kh›
n› Anlamak s. 89). Yani Said Nursi ve Fetullah Gülen’e göre
kutsal evlilik ba¤› fleytani bir felâket, an›nda vuku bulabilecek
lanetsel bir ölüm ve cenazesi k›l›nmaz bir kâfirliktir. Kad›na,
dolay›s›yla evlili¤e böylesi düflman aç›k bir itiraf›n akabinde s›-
¤›nd›¤› bahaneler ise, nas›l vahiy d›fl› pozitivist bir inanca sahip
oldu¤unu gözler önüne sermektedir. Geçim endiflesi ve
efline dert olabilme kuflkusu! Diledi¤ine bol, diledi¤ine az r›-
z›k veren Allah oldu¤una göre, kimileri çok yoksulken güçlü
bir zengin, kimileri de çok zenginken bir dilim ekme¤e muhtaç
kalabilmektedir. Her yaratt›¤›n›n r›zk›n› Allah üstlendi¤ine
göre, F. Gülen kimdir? ‹slâm referansl› ilmi sapk›nlara flahit oldukça,
art›k fleytana tapan satanistleri, ‹sa’ya tapan H›ristiyanlar›
ve ine¤e tapan Hindular› normal karfl›l›yorum.
Said Nursi, Selanik’e giderek Osmanl› Devletinin parçalanmas›
na, iki milyondan fazla askerimizin flehit olmas›na ve vatan›
m›z›n yaklafl›k iki milyon kilometrekarelik topra¤›n›n yitirilmesine,
kardeflin kardefli öldürmesine, birlik ve beraberli¤in
bozularak güçsüzleflmemize neden olan bölücü mason teflkilat›
‹ttihat ve Terakki Cemiyetiyle anlaflarak mutabakat sa¤lamas›
ve ‹stanbul’a döndükten sonrada hain ittihatç›larla yak›nl›¤›
n› sürdürmesi, s›rf ba¤›ms›z bir Kürt devleti kurabilmek
içindi. ’31 Mart Vakas›’ olarak bilinen isyana kar›flt› ve tahrikçilerden
oldu¤u gerekçesiyle Divan-› Harp’te ihanetle yarg›land›,
birçok kifli idam edilirken, o kurtuldu. Çünkü Said Nursi
oportünist bir karaktere sahipti, olaylardan ustal›kla s›yr›larak
dava arkadafllar›n› idama terk ediyordu. Söz ve düflünceleri
hiçbir zaman aç›k olmam›fl ve her yere çevrilir bir elastikiyetsel
riyakârl›k tafl›m›flt›r. Takti¤i bol laf, az anlamd›. Dini ‹slami’ye
ve emredici kardefl birlikteli¤i ile devleti Osmaniye, Said
Nursi için hiçbir fley ifade etmiyor, sadece Kürtçülü¤ü
önemseyip masonlarla bile ittifaka gitmekten kaç›nmayarak,
Sultan Abdülhamit Han’a küfürler ya¤d›rmay› kendince hakl›
bir gerekçe görüyordu.
30
Neden Oy Kullanm›yorum?
Said Nursi neden t›marhaneye at›lm›flt›? Sait, Kürdistan Azmi
Kavi Cemiyetinin arzusu üzerine mahalli Kürt k›yafeti ile
boynunda dürbün, belinde tabanca ve kama, aya¤›nda lapçin
ve bafl›nda poflu oldu¤u halde ‹stanbul’a gelmifl, büyük bir cüretle
Cuma selaml›¤›na gelerek Padiflaha, cemiyetin "Sait" imzas›
alt›nda yazd›¤› ve esas› Kürtçe tedrisat yapacak mektepler
açmaya dayanan dilekçeyi takdim etmiflti. Memleketin ve milleti
islamiyenin birlikteli¤ini bozmak gayesine matuf olan bu
hareketinden dolay›, hakl› olarak t›marhaneye at›lm›fl, sonra
affedilerek memleketine yollanm›flt›. Said Nursi, t›pk› Abdullah
Öcalan gibi Kürtçülük ad›na Osmanl›ya bafl kald›r›p bölücülük
yapmas›ndan ve Sultan Abdülhamit’e dil uzatmas›ndan dolay›
defalarca cezaland›r›lm›flt›.
fiu kesinlikle bilinmelidir ki, baflta Said Nursi olmak üzere
masonlar›n Abdülhamit düflmanl›¤›’n›n gerçek nedeni, bu büyük
Sultan’›n dindar bir Müslüman oluflu ve Osmanl›'y› ‹slâm
ahlâk›n›n gere¤ine göre yönetmifl olmas›d›r.
Ayn› zamanda Said Nursi’nin ve ‹skilipli Mehmet At›f’›n Cemiyet-
i Müderris de mesai arkadafl› olan Osmanl› Devletinin
son fieyhülislam› Mustafa Sabri Bey, "Tuhfetür Reddiye Ala
Mezhebi Saiydil Kürdiye" adl› reddiyesinde, ça¤dafl› ve bir süre
birlikte çal›flt›¤› Said Nursi hakk›ndaki sözleri, kafalar›n› kuma
gömmüfl nurcular›n uyanmas›na vesile niteli¤indedir. fieyhülislam
Mustafa Sabri, lâik düzene ve Atatürk Cumhuriyetine
karfl› ç›karak Osmanl›y› ve hilafeti savundu, hatta "Din ve milliyet"
adl› makalesin de din ad›na Türkçeden vazgeçmekten
bahsedecek kadar koyu bir siyasal ‹slamc›, yani fleriatç›yd›.
fiöyle diyor:
"Bismillah, Hamdele, Salvele… Saidi Kürdi meselesini tetkik
ederken bafll›ca iki nokta üzerinde durmak icabeder. Birincisi;
Müridlerinin Saidi, i’zam edece¤iz diye küfre kadar varan
sözleridir. ‹kincisi ise; Said’in izhar› keramet etmesi ve sureyi
Nurun as›l muhatab›n›n kendisi oldu¤u hakk›ndaki zu’mu
bat›l›… Belki de bu sözleri i¤falat› fleytaniyeyi, ilhamat› hakikiye
zannedecek kadar ihtiyar ve ma¤flufl olmas›ndand›r.
Sait ise müritlerinin hilaf›na kendisi için iki flahsiyet tan›r.
31
Mehmet Ali fiado¤lu
Birincisi: Eski Sait’tir. Kürtçülük meselesiyle u¤raflm›fl ve siyasete
dalm›fl Saiti Muhti’dir. (Yani günahkâr Sait’tir.) Di¤eri de
Lahuyti, (günahs›z), ikinci veya yeni Sait’tir. Kendisine göre
sureyi Nurdaki manalar bu asra göre ve kendisi için nazil olmufltur.
Keramet ehli, siyasetle meflgul olmayan ve bu Asra zaman›
n kutbu olarak bakan bir insand›r. Sureyi Nur’daki bu
meseleyi ebcet hesab› ile M›s›r (?) ulemas› bulup Said’e haber
vermifller... Yani Said’in Cebraili ebcedci âlimler oluyor. (Asay›
Musa ve Zülfikar adl› kitaplara bak›ls›n..)
fiu iki k›saltmada görüldü¤ü gibi Saidi kürdi, Müritlerinden
daha insafl›d›r. Hiç de¤ilse yaflad›¤› ömrün bir k›sm› için
hata kabul ediyor.. Müritleri ise onun t›rnaklar›n› ve saç›n›
saklayarak her fleyine bir kudsiyet izafe ediyorlar. Malumat›
diniyyeye, esasat› fleriyyeye vak›f olmayan bu insanlar çok büyük
hatalara düflüyorlar. Biz hem onlar›, hem de sair Müslümanlar›
f›kh› müdevven haricinde (dinin belirli hükümleri d›-
fl›nda) teflekkül etmifl veya etmek istidad›nda bulunan bilumum
nevpeyde (yeni ç›kan) mezhep ve cereyanlara karfl›müteyakk›
z (uyan›k) bulunmalar› için bu sat›rlar› yazdık.

kaynak kitap linki said ile ilgili tüm gerçekler bu kitapta var 22.sayfadan başlıyor

http://sadoglu.files.wordpress.com/2010/01/neden_yeni.pdf
 
L Çevrimdışı

ladedik

Üyeliği İptal Edildi
Banned
aslında kitapın linkini verdim aşağıda bende çok becerikli değilim 22 sayfadan sonra başlıyor eğer imkan olursa forum üyelerinden biri düzenleme yapabilir ben de daha sonra silerim bu yazıyı
 
S Çevrimdışı

Seyyid Talha bin Asım

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
Banned
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Nur Cemaatinden birisi geldi ben ona vaaz edeyim de belki düzeltebilirim dedim ama nafile o bana vaaz etti. Misafir diye fazla sert çıkışmadım. Ama Risale-i Nur'un yazdırıldığından vesaire bahsetti -klasik-. Onun beni bilgisiz, cahil, acınacak ve doğrulardan bihaber olarak gördüğünü biliyorum -klasik-. Onun için pek birşey anlatamadım/dinletemedim. Bana Risale-i Nurları kastederek bu kitapların yolundan git yolunu kaybetmezsin dedi. Bunun gibi kişilerin artık bizlerin elinden çıktığını ve Rahmani bir merhamete ihtiyacı olduğu düşüncesindeyim. Ama, tabii ki bu bizim tebliğimize engel değildir.

(Resûlüm!) Sen, onların hidayete ermelerine çok düşkünlük göstersen de bil ki Allah, saptırdığı kimseyi (dilemezse) hidayete erdirmez. Onların yardımcıları da yoktur.
(Nahl Suresi, 37)

Size ne oldu da münafıklar hakkında iki gruba ayrıldınız? Halbuki Allah onları kendi ettikleri yüzünden baş aşağı etmiştir (küfürlerine döndürmüştür). Allah’ın saptırdığını doğru yola getirmek mi istiyorsunuz? Allah’ın saptırdığı kimse için asla (doğruya) yol bulamazsın! Sizin de kendileri gibi inkâr etmenizi istediler ki onlarla eşit olasınız. O halde Allah yolunda göç edinceye kadar onlardan hiçbirini dost edinmeyin. Eğer yüz çevirirlerse onları yakalayın, bulduğunuz yerde öldürün ve hiçbirini dost ve yardımcı edinmeyin. (Nisâ Suresi, 88-89)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 
Ebu Hayseme Çevrimdışı

Ebu Hayseme

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşlerim size bir bilgi vereyim;Eski bir tarikatçı olarak kendimden biliyorum. Vallahi sufilerin yaptığı hiçbir te'vil onları mutmain etmiyor. Bizzat kendimden biliyorum. Her rekatta "اياك نعبد و اياك نستعين" derken insan huzursuz oluyor. Vallahi bu söyledillerim kesinkez doğru. Elhamdulillah artık o ayeti namazda namaz dışında farketmez rahat rahat okuyabiliyorum. Elhamdulillah. Allah diyerlerinede hidayet nasib etsin.
 
H Çevrimdışı

Hakpeşinde

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
S.a .İlahiyat okuyorum .Bir nur cemaatinde kalıyorum.Cemaate bağlı olan kişilere hadis kitaplarından uydurma olan hadisleri gösterdim risalede geçen.Çok büyük hadis imamlarınınn uydurma dediği rivayetlerden bolca var.Fakat kabul etmiyorlar Mehdi böyle bir hata yapmaz onlar hadis diyorlarlar.Allah ıslah eylesin
 
E Çevrimdışı

Ebu Mervah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ahi ben ömrümün 8 yılını Risale-i Nur yolunda heba ettim, günün birinde hakkı bulup hidayete erince; eski cemaatimdekilere delil gösterip onların da hakkı görmesini sağlamaya çalışınca; gün gibi aşikar olan delilleri kabul etmedikleri gibi, bi de bana sapık ve vehhabi damgası vurdular.Biz de "Leküm diniküm veliyedin"dedik, yolumuza devam ettik.Risaleciler Kuran ve Sünnetten delil kabul etmezler, onlar için tek delil Risale-i Nur'dur.Onlarin bir şeyi kabul etmeleri için, o şeyin bizzat Risalede geçiyor olmasi gerekir.Selam hidayete tabii olanlarin üzerine olsun.
 
ebuturab Çevrimdışı

ebuturab

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bediüzzaman Said Nursi bir iman adamıdır Tağutlara baş kaldırmış bedeniyle ilmiyle Küfre karşı cihad etmiş büyük bir velidir alimdir muallimdir mücahiddir müttakidir

Bana üzerinde ihtilaf edilmemiş hataları bulunmamış büyük bir Sahabe Tabiin ya da Müctehid alim gösterinde onu tartışalım var mı!
 
HCT Çevrimdışı

HCT

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bediüzzaman Said Nursi bir iman adamıdır Tağutlara baş kaldırmış bedeniyle ilmiyle Küfre karşı cihad etmiş büyük bir velidir alimdir muallimdir mücahiddir müttakidir

Bana üzerinde ihtilaf edilmemiş hataları bulunmamış büyük bir Sahabe Tabiin ya da Müctehid alim gösterinde onu tartışalım var mı!

Sahabeyi tartışmak senin neyine hadsiz! "Bediuzzaman" yazmışsın bir de, daha yazdığının ne anlama geldiğinden bihabersin, sen kimsin tabiini, müctehid alimi tartışacaksın.

saide gelince şu konuyu aç adam akıllı oku, o diline eline de sahip çık

https://www.islam-tr.org/konu/risale-i-nurlarda-tezat-ve-yanlisliklar-kitap.7125/
 
ebuturab Çevrimdışı

ebuturab

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Önce seviyeni düzelt ukalalık ve cahillik yapma! Adam ol! Bırak sahabeyi sen benim sözlerimi anlamaktan bile gafilsin. Şia gibi imamlarını hatasız buluyorsan bana link göndereceğine otur itikadını düzelt.

"Bana üzerinde ihtilaf edilmemiş hataları bulunmamış" sözüm gayet açık Dil uzattığım yok alimlerce ihtilaf edilmiş bu tartışılabilir diyorum Sahabeler tabiinler müctehitler insandır hata ederler Adam öldüren sahabe de vardır zina eden sahabe de..Kur anda Hadiste siyer de hataların bir çok örneği mevcut Başta İmamı azamın talebeleri imamlarına bir çok mesele de ihtilaf ederler. Ama Ehli sünnet meseleye nasıl bakmışsa bende öyle bakıyorum

Senin gibi cahil biri Bediüzzaman gibi mücahite oturduğu yerden rahatça dil uzatabiliyorken asıl sorgulanması gereken budur delil getireceğine hakaret ediyorsun benim tüm selefimizin içinde ihtilaf var sahabeler ve alimlerimiz birbirlerini eleştirmişler hatalarını bulmuşlar demem de ne sakınca olabilir! Küstah herif
 
Üst Ana Sayfa Alt