Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Şehadet Eylemi - İstişhad Eyleminin Hükmü?

E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Misafir
Merak ettiğim bir soru var: Abdullah Azzam istişhad eylemine onay verdimi? Verdiyse: Hangi kitabında geçiyor?Ayrıca dağ gibi adamlar bize lazım cihad için. Onları ölüme yollamak ile elimize bişey geçmez! Bizdeki hedef şu olmalı az kayıpla düşmanı devirmek. Buda anca adam gibi carpışmak ile olur. Eğer bir takım intihar eylemleri siz istişhad kapsamında değerlendirirseniz, bu intihar eylemlerin önüne geçemeyiz!
Müslüman şuurludur! Şehitliği anca çarpışarak alacağını bilir. Savaş ahlakına göre hareket eder!

Kardeş biraz tefekkür edersen Allah için,bu konuda şu zamandaki savaş bölgelerinde kafirlere karşı iştişhad eyleminin de en son bir bir yol olabileceğini anlarsın.Bu konuda emin olma.Karşında bir fil var.Sen de karınca kadar kalmışsın.Şimdi sana fil ile savaşmak için kendini feda etmekten başka bir çare bırakmıyorlarsa,bunu yapmadığın taktirde ölümün ve başkalarının ölümü o iştihad eyleminden daha zor ve ızdıraplı şekilde olabileceğini düşünmüyormusun.İnsansız hava araçlarına karşı,uçaklara karşı,tank top ve bombalara karşı,füzelere karşı senin neyin var ki karşı koyabilecek.Hangi savaş ahlakından bahsediyorsun.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Birincisi zikrettiğin ayet-i kerime üzerine bomba bağlayıp kendini öldürmeye cevaz vermiyor. Ayrıca hiç bir imam şu son asra kadar buna caiz dememiştir.

bu istişhad dedikleri fakat kendini patlatma eylemi hiç bir şekilde caiz olamaz. Adam gibi savaşırız biz Allahtan yardım isteyerek ve ona yalvararak. Kendini patlatmak birincisi intiharı meşru kılmak.

Daha öncede belirttiğim gibi senin şahsi fikirlerin kimse için din olmaz. "Hiçbir imam şu son asra kadar buna caiz dememiş" demişsin, çok merak ediyorum acaba hangi imamların görüşlerine vakıfsın da bunu söylüyorsun?

Bak İbn Teymiyye'nin talebesi, meşhur muhaddis, müfessir İbn Kesir "El Bidaye Ven Nihaye" adlı tarih kitabında bir kıssa anlatıyor. Kafir Avrupalı Hristiyanlar Müslümanların beldesini kuşatıyorlar. O sırada Müslümanlara gemilerle erzak ve yardım geliyor. Bu gemilerde tam 600 kişi varmış. Fakat gemiler Akka'ya ulaşamamış ve İngilizler tarafından kuşatılmış. Bu gemide bulunan Müslümanlarda gemiler İngilizler'in eline geçmesin diye kendi elleriyle gemileri batırmışlar.

İbn Kesir diyor ki:"Allah azze ve celle onlara rahmet etsin. Gemilerin tamamını batırdıkları için düşman ne silah ve ne de erzaktan hiç bir şey ele geçiremedi. Fakat bu altı yüz kahramanın bu şekilde ölmeleri Müslümanları çok üzdü. Allah'tan geldik yine ona döneceğiz"

Şimdi senin bu mantığına göre bu insanlar intihar ettiler. Hemde sadece dünyalık erzaklar kafirlerin eline geçmesin diye. Yine senin mantığına göre bu İbn Kesir'in deyimiyle bu "600 Kahraman" mücahid adam gibi savaşmamış oluyorlar.

Nedense hiçbir alim o zaman çıkıp ta bu Müslümanların intihar ettiğini söylememiş. Aksine onların kahraman mücahidler olarak inşaAllah şehid olduklarını söylemişler. Allah hepsine rahmet etsin, şehitler olarak katına kabul etsin. Bizim ceddimiz işte böyle yiğitler yetiştirmiştir Allah'a hamd olsun.
 
A Çevrimdışı

Almunadil

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Daha öncede belirttiğim gibi senin şahsi fikirlerin kimse için din olmaz. "Hiçbir imam şu son asra kadar buna caiz dememiş" demişsin, çok merak ediyorum acaba hangi imamların görüşlerine vakıfsın da bunu söylüyorsun?

Bak İbn Teymiyye'nin talebesi, meşhur muhaddis, müfessir İbn Kesir "El Bidaye Ven Nihaye" adlı tarih kitabında bir kıssa anlatıyor. Kafir Avrupalı Hristiyanlar Müslümanların beldesini kuşatıyorlar. O sırada Müslümanlara gemilerle erzak ve yardım geliyor. Bu gemilerde tam 600 kişi varmış. Fakat gemiler Akka'ya ulaşamamış ve İngilizler tarafından kuşatılmış. Bu gemide bulunan Müslümanlarda gemiler İngilizler'in eline geçmesin diye kendi elleriyle gemileri batırmışlar.

İbn Kesir diyor ki:"Allah azze ve celle onlara rahmet etsin. Gemilerin tamamını batırdıkları için düşman ne silah ve ne de erzaktan hiç bir şey ele geçiremedi. Fakat bu altı yüz kahramanın bu şekilde ölmeleri Müslümanları çok üzdü. Allah'tan geldik yine ona döneceğiz"

Şimdi senin bu mantığına göre bu insanlar intihar ettiler. Hemde sadece dünyalık erzaklar kafirlerin eline geçmesin diye. Yine senin mantığına göre bu İbn Kesir'in deyimiyle bu "600 Kahraman" mücahid adam gibi savaşmamış oluyorlar.

Nedense hiçbir alim o zaman çıkıp ta bu Müslümanların intihar ettiğini söylememiş. Aksine onların kahraman mücahidler olarak inşaAllah şehid olduklarını söylemişler. Allah hepsine rahmet etsin, şehitler olarak katına kabul etsin. Bizim ceddimiz işte böyle yiğitler yetiştirmiştir Allah'a hamd olsun.

Bilader bu anlattığın ile sivil insanların (müslümanlarında) olduğu bir yere gidip orayı havaya uçurmanın ne alakası var. Kıssada anlattığın olay bir intihar değil düşmanları engellemek için yapılmış bir cihad. Burada kullanılan metod müslümanların faydasına oldu. Şimdi söyle bir polis karakoluna veya resmi devlet dairesine girip metodsuz bir şekilde rastgele orayı havaya uçurmaya bu alimler cevaz verirmiydi? Bir müslümanın kendini yakmasına hangi ALİM cevaz verir.

Kafirlerden sivillerin ölmesi önemli değil bu olur fakat bir müslümanın bu şekilde canına kıyması ve ayrıca aralarında o yerlerde başka müslümanları öldürmesi nasıl caiz olur? Aramıza bu şekilde nifak sokuyorlar bizi parçalıyorlar. Şöyle düşün kardeşim senin çok sevdiğin bir kişi kazara öyle bir eylemde ölüyor. Sen şehit oldu deyip geçiştirirmisin yoksa Kıyamette iki elin o eylemi yapan kişinin üzerinde mi olur.
 
L Çevrimdışı

laslan565

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Merak ettiğim bir soru var: Abdullah Azzam istişhad eylemine onay verdimi? Verdiyse: Hangi kitabında geçiyor?

Abdullah Azzam’la Bin Ladin prensipte aynı fikirde olmalarına rağmen, kullanılabilecek yöntemler konusunda aynı fikirde değillerdi. İkisi de dünya çapında zulüm gören Müslümanların yardımına koşmak ve onları desteklemek arsuzu içinde olmalarına rağmen, Bin Ladin Halifeliği yeniden kurmak için küresel bir cihad organizasyonu oluşturmayı amaçlamıştı.

Daha öncede belirttiğim gibi senin şahsi fikirlerin kimse için din olmaz. "Hiçbir imam şu son asra kadar buna caiz dememiş" demişsin, çok merak ediyorum acaba hangi imamların görüşlerine vakıfsın da bunu söylüyorsun?

Bak İbn Teymiyye'nin talebesi, meşhur muhaddis, müfessir İbn Kesir "El Bidaye Ven Nihaye" adlı tarih kitabında bir kıssa anlatıyor. Kafir Avrupalı Hristiyanlar Müslümanların beldesini kuşatıyorlar. O sırada Müslümanlara gemilerle erzak ve yardım geliyor. Bu gemilerde tam 600 kişi varmış. Fakat gemiler Akka'ya ulaşamamış ve İngilizler tarafından kuşatılmış. Bu gemide bulunan Müslümanlarda gemiler İngilizler'in eline geçmesin diye kendi elleriyle gemileri batırmışlar.

İbn Kesir diyor ki:"Allah azze ve celle onlara rahmet etsin. Gemilerin tamamını batırdıkları için düşman ne silah ve ne de erzaktan hiç bir şey ele geçiremedi. Fakat bu altı yüz kahramanın bu şekilde ölmeleri Müslümanları çok üzdü. Allah'tan geldik yine ona döneceğiz"

Şimdi senin bu mantığına göre bu insanlar intihar ettiler. Hemde sadece dünyalık erzaklar kafirlerin eline geçmesin diye. Yine senin mantığına göre bu İbn Kesir'in deyimiyle bu "600 Kahraman" mücahid adam gibi savaşmamış oluyorlar.

Nedense hiçbir alim o zaman çıkıp ta bu Müslümanların intihar ettiğini söylememiş. Aksine onların kahraman mücahidler olarak inşaAllah şehid olduklarını söylemişler. Allah hepsine rahmet etsin, şehitler olarak katına kabul etsin. Bizim ceddimiz işte böyle yiğitler yetiştirmiştir Allah'a hamd olsun.

Ömer İbn Abdulaziz akhi...evet çok bir kıssa. Ama bu kıssa müjahidin kendisini öldürmesinden bahsediyor. Başkalarını öldürme eylemi esnasında kendisini öldürmesinden bahsedilmiyor.

Daha öncede belirttiğim gibi senin şahsi fikirlerin kimse için din olmaz. "Hiçbir imam şu son asra kadar buna caiz dememiş" demişsin, çok merak ediyorum acaba hangi imamların görüşlerine vakıfsın da bunu söylüyorsun?

Bak İbn Teymiyye'nin talebesi, meşhur muhaddis, müfessir İbn Kesir "El Bidaye Ven Nihaye" adlı tarih kitabında bir kıssa anlatıyor. Kafir Avrupalı Hristiyanlar Müslümanların beldesini kuşatıyorlar. O sırada Müslümanlara gemilerle erzak ve yardım geliyor. Bu gemilerde tam 600 kişi varmış. Fakat gemiler Akka'ya ulaşamamış ve İngilizler tarafından kuşatılmış. Bu gemide bulunan Müslümanlarda gemiler İngilizler'in eline geçmesin diye kendi elleriyle gemileri batırmışlar.

İbn Kesir diyor ki:"Allah azze ve celle onlara rahmet etsin. Gemilerin tamamını batırdıkları için düşman ne silah ve ne de erzaktan hiç bir şey ele geçiremedi. Fakat bu altı yüz kahramanın bu şekilde ölmeleri Müslümanları çok üzdü. Allah'tan geldik yine ona döneceğiz"

Şimdi senin bu mantığına göre bu insanlar intihar ettiler. Hemde sadece dünyalık erzaklar kafirlerin eline geçmesin diye. Yine senin mantığına göre bu İbn Kesir'in deyimiyle bu "600 Kahraman" mücahid adam gibi savaşmamış oluyorlar.

Nedense hiçbir alim o zaman çıkıp ta bu Müslümanların intihar ettiğini söylememiş. Aksine onların kahraman mücahidler olarak inşaAllah şehid olduklarını söylemişler. Allah hepsine rahmet etsin, şehitler olarak katına kabul etsin. Bizim ceddimiz işte böyle yiğitler yetiştirmiştir Allah'a hamd olsun.

hocam benim bu kıssanın anlattıklarına ve öğretilerine karşı diyecek bir şeyim yok. onca alimin bilgeliğine karşı çıkamam. konuyu biraz daha belirginleştirmek için bir ayırım yapmak istiyorum. İstişhad eylemlerinin iki bileşeni vardır: 1-kişinin kendisini öldürmesi 2-bu ölümü aracılığıyla başkalarını öldürmesi.

bu kıssa 1'inci bileşene hitaben delil sunuyor. acaba Bakara suresinin 195'inci ayetini bu bağlamda nasıl yorumlamalıyız? "Kendi ellerinizle kendinizi helak etmeyin (tehlikeye atmayın)" diyor ayet.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bilader bu anlattığın ile sivil insanların (müslümanlarında) olduğu bir yere gidip orayı havaya uçurmanın ne alakası var. Kıssada anlattığın olay bir intihar değil düşmanları engellemek için yapılmış bir cihad. Burada kullanılan metod müslümanların faydasına oldu. Şimdi söyle bir polis karakoluna veya resmi devlet dairesine girip metodsuz bir şekilde rastgele orayı havaya uçurmaya bu alimler cevaz verirmiydi? Bir müslümanın kendini yakmasına hangi ALİM cevaz verir.

Kafirlerden sivillerin ölmesi önemli değil bu olur fakat bir müslümanın bu şekilde canına kıyması ve ayrıca aralarında o yerlerde başka müslümanları öldürmesi nasıl caiz olur? Aramıza bu şekilde nifak sokuyorlar bizi parçalıyorlar. Şöyle düşün kardeşim senin çok sevdiğin bir kişi kazara öyle bir eylemde ölüyor. Sen şehit oldu deyip geçiştirirmisin yoksa Kıyamette iki elin o eylemi yapan kişinin üzerinde mi olur.

Gemideki mühimmat düşmanın eline geçmesin diye gemiyi batırıp ölmek intihar değil cihad oluyor ama bir Müslümanın İslam topraklarını işgal eden can, mal, namus gözetmeyen kafirlere zarar vermek için kendisiyle beraber kafirleri de havaya uçurması intihar oluyor, cihad olmuyor öyle mi? Bu nasıl bir fıkıh anlayışı yahu. Eğer intiharsa, o adamlar gemilerini batırmışlar. Hepsi boğulup öleceğini bile bile kendilerini ölüme atmışlar. Bile bile kendilerini öldürmüşler. Peki neden? Mühimmat kafirin eline geçmesin diye. Yani maslahat bu olduğu için.

İkinci bir nokta sen meseleleri birbirine karıştırıyorsun. Burda bir Müslümanın istişad yaparak kendini feda etmesi caiz midir konusunu konuşurken, sen sivillerin öldürülmesini de işin içine katıyorsun. Önce bu amel caiz mi buna karar verelim sonra sivillerin durumu konuşulur. Bunlar birbirinden farklı şeyler.

Soruna da cevap veriyim; Eğer ben veya bir yakınım böyle bir iş neticesinde ölürse, Allah onu ahirette niyeti üzere diriltir. O kişiden neden şikayetçi olayım? Rabbim şehadetini kabul etsin derim. Ve bu konuda parçalanma da yoktur hatta bu konuda bu dönem alimlerinden avamına kadar tevhid ehli Müslümanların arasında bir nevi "icma" hasıl olmuştur.

Ayrıca alimler bunu da konuşmuşlar. Mesela bir yerde kafirler var ve içlerinde Müslümanda var. Ya da Müslümanları kalkan yapmışlar. Bu durumda onlara ok atmak caiz midir? Müslümanların kesin öleceği söz konusuysa mesela. Alimler demişler ki; Kafirleri hedef almak suretiyle caizdir.

Ashab-ı Uhdut kıssasını oku mesela. Çocuk krala kendisini nasıl öldüreceğini öğretiyor. Senin mantığına göre çocuk intihar etmiş ve kendini ölümün içine atmış oluyor.
 
Ebu Yusuf Çevrimdışı

Ebu Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İstişhad Eylemlerini insanlar yanlış bildiklerinden dolayı meseleyide sadece haberlere dayanarak ele alıp doğru veya yanlış diyorlar.

Mesele bir yere eylem yapılacaktır. Askeri emir eylem için istişhad gerekliliğini kadıya arz eder. Sonra bu amele gonullu birisi cıkar. Ve fetva ile amel gerçekleşir. veya kadı fetva vermez amelde gerçekleşmez. Yani yapılan yer yapılış şekli sivillerin orada bulunup bulunmaması bir sürü şey göz önünde bulundurulur. Meseleleri iyi ele almak lazım.
 
A Çevrimdışı

Almunadil

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Çok kısa bir soru üzerinden:
Bir müslümanın kendini hangi durumda olursa olsun yakması caiz mi? Delilin nedir. Sadece bu fıkıh üzerinden konuşalım!
 
Ebu Yusuf Çevrimdışı

Ebu Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Seninle Fıkıh üzerinden konuşulması için Senin Fıkıh bilmen lazım kardeşim Bildiğin bir fıkıh ve usulu varmı acaba. Ben sahsen bilmiyorum.!
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Çok kısa bir soru üzerinden:
Bir müslümanın kendini hangi durumda olursa olsun yakması caiz mi? Delilin nedir. Sadece bu fıkıh üzerinden konuşalım!

Bir Müslüman'ın kendisini öldürmesi haramdır. Fakat bununla kafir olmaz, cenaze namazı kılınır, Müslüman kabristanına gömülür.

Bizim konuştuğumuz mesele ise, cihad anında kişinin öleceğini bile bile, düşmana zarar vermek için maslahat gereği bunu yapmasıdır. Bu ise caizdir. Bu bugün ki istişadlar gibi olabilir, veya İbn Kesir'in rivayet ettiği mücahidlerin yaptığı şekillerde olabilir. Bu konuda maslahat neyi gerektiriyorsa o yapılır. Eğer o Müslümanın ölmesi maslahatsa bu tercih edilir. Edilmesse ne olur? Hiçbir şey olmaz bu bir tercih meselesidir.

Biz şunu karıştırıyoruz; sebepsiz yere bir insanın intihar etmesiyle, cihad eden bir kimsenin düşmana zarar vermek için kendini öldürmesi. bu ikisi birbirinden çok farklıdır ki en cahil insanların bile bildiği gibi cihad'ın ahkamı farklıdır. Cihad hiledir ve haramlar hatta küfürler mübah olur. Örneğin kişi kasıtlı bir şekilde haç takarsa kimi alimlere göre kafir olur. Veya küfür sözü söylerse yine kafir olur. Fakat cihad fıkhında hükümler değişir ve bunlar "düşmanı aldatmak için" yapılırsa mübah hale gelir. Normalde küfür olan şey burada caiz olmuştur.

Tıpkı bunun gibi normalde insanın kendini bile bile öldürmesi veya öleceğini bilerek bir işe girişmesi haram kılınmışken, cihad fıkhında bu caizdir.

Allah en doğrusunu bilir.
 
A Çevrimdışı

Almunadil

Üyeliği İptal Edildi
Banned
İstişhad Eylemlerini insanlar yanlış bildiklerinden dolayı meseleyide sadece haberlere dayanarak ele alıp doğru veya yanlış diyorlar.

Mesele bir yere eylem yapılacaktır. Askeri emir eylem için istişhad gerekliliğini kadıya arz eder. Sonra bu amele gonullu birisi cıkar. Ve fetva ile amel gerçekleşir. veya kadı fetva vermez amelde gerçekleşmez. Yani yapılan yer yapılış şekli sivillerin orada bulunup bulunmaması bir sürü şey göz önünde bulundurulur. Meseleleri iyi ele almak lazım.

İyide arkadaşım çok basit bir örnek. 11 eylülden Usame bin ladin el kaide lideri olarak haberi olmuyorda, kadı ve alimlerin mi haberi oluyor. Kaldı ki liderin haberi olmadan bu tür işlere kalkışılıyor ise bu tür eylem girişimleri kontrol etmek mümkün değil. Karmakarışık bir fıkıhtır bu! Hem kadı izin vermesi gerekiyor diyorsunuz ve bir yandanda kişi gönüllü yapması gerekiyor diyorsunuz. Bu işi konuşurken sivillerin ölmesini ayrı ele almak gerekir diyorsunuz ve kişinin kendini öldürmesini meşruiyeti ayrı ele almak lazım diyorsunuz. Bir konuyu böyle farklı boyutlarda ele alırsanız işin içinden çıkamazsınız. Bana delil gösterin. Kıssa veya alim görüşü değil. Kuran ve sunnetten.

Sorumu tekrar soruyorum ve kısa bir cevap ile mukabelede bulunursanız sevinirim:
Kendini yakmak caiz mi velev ki harb alanı olsun

Seninle Fıkıh üzerinden konuşulması için Senin Fıkıh bilmen lazım kardeşim Bildiğin bir fıkıh ve usulu varmı acaba. Ben sahsen bilmiyorum.!

Bilader olmasaydı sormazdım demi?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İyide arkadaşım çok basit bir örnek. 11 eylülden Usame bin ladin el kaide lideri olarak haberi olmuyorda, kadı ve alimlerin mi haberi oluyor. Kaldı ki liderin haberi olmadan bu tür işlere kalkışılıyor ise bu tür eylem girişimleri kontrol etmek mümkün değil. Karmakarışık bir fıkıhtır bu! Hem kadı izin vermesi gerekiyor diyorsunuz ve bir yandanda kişi gönüllü yapması gerekiyor diyorsunuz. Bu işi konuşurken sivillerin ölmesini ayrı ele almak gerekir diyorsunuz ve kişinin kendini öldürmesini meşruiyeti ayrı ele almak lazım diyorsunuz. Bir konuyu böyle farklı boyutlarda ele alırsanız işin içinden çıkamazsınız. Bana delil gösterin. Kıssa veya alim görüşü değil. Kuran ve sunnetten.

Sorumu tekrar soruyorum ve kısa bir cevap ile mukabelede bulunursanız sevinirim:
Kendini yakmak caiz mi velev ki harb alanı olsun

Arkadaşım eğer mashalat yoksa kendini yakmak neden caiz olsun? Biz neden bahsediyoruz sen neden bahsediyorsun.

Bak yine konuları birbirine karıştırdın. Mücahid hiçbir zaman kafasına göre iş yapamaz. Emire itaat etmek zorundadır. Örneğin İslam ordularının komutanı Halid İbn Velid'di, mücahidlere nerelere saldıracaklarını, hatta onları nasıl öldüreceklerinin emrini verirdi. Hadi gidin kafanıza göre savaşın gibi bir anlayış İslam dininde yoktur.

Şimdi de kıssa ve alimlerden değil Kur'an ve Sünnetten delil istiyorsun. İslam devletinde böyle bir olay oluyor, 600 kişi can veriyor, alimler bunlara kahraman mücahidler diyor ve bu olayı öve öve güzel bir iş yapmış gibi anlatıyorlar. Ama sen gelmiş burada bana kıssa anlatmayın diyorsun. Sana ayet hadis getireceğiz ne yapacaksın? O ayet ve hadislerden ictihad edip hüküm mü çıkaracaksın?

Ben sana şimdi bu konuda ayet hadiste getiririm ama kusura bakma iş bu saatten sonra cedele döner. Nasıl istiyorsan öyle inanabilirsin. Bundan sonraki hayatında da bu tavrını her mesele için uygularsın artık. Bana ayet hadis getirin alim sözü getirmeyin öyle mi? Fe subhanAllah ne günlere kaldık.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Önce cihada gidersin, mayın ve kurşun sesini, o barut kokusunu alırsın, yanında kardeşlerin şehid düşer, musluman bacıların ırzına geçildiğinde;
muslumanların çoğu da darulharbte ikamet ve ticaretlerine devam etmesinden dolayı, imkansızlıktan dolayı mucahidlerin İlay-i Kelimetullah için kendi canlarını Allah yolunda (Bakara 207) feda etmesini, kafir medya ağzıyla kınayanları düşünerek fetvanı gözden geçirirsin.

Edebsiz cahilliğin sebebiyle ikaz mahiyetinde 1 günlük yazamama cezası aldın.

Birincisi zikrettiğin ayet-i kerime üzerine bomba bağlayıp kendini öldürmeye cevaz vermiyor. Ayrıca hiç bir imam şu son asra kadar buna caiz dememiştir. Siz dini duygusal boyutta ele alıyorsunuz (onlar bak biz ne yapıyor). Bakılması gerekilen şey Allah nasıl hüküm verdi.

Zikrettiğim ayet ve konunun ilk mesajında zikredilen ayet ve hadisler günümüzdeki istişhad ile ilgilidir. Ki bu dinin âlimleri böyle kabul ettikleri için de istişhade cevâz vermişlerdir. Yoksa hem onlar, hem biz, 1400 sene önce bomba, mayın vs tarzında kafirlere ağır zaaiyat verdiren patlayıcılar olmadığını biliyoruz. Zaten metinlerde de bomba geçmez. Burada zaman ve mekanın değişmesi ve gelişmesiyle kullanılan silahların değişmesi, cihad vakıaasını ve amacını değiştirmeyecektir. Yoksa caiz görmeniz için, Ayet ve hadislerde o devirde olmayan ve insanların bilmediği günümüz silahlarından bahsetmesini mi bekliyordunuz?


Hepiniz sözde şeriatçısınız ama dini fetva ile şekillendiriyorsunuz. Konuyu açan Abdulhak kardeşimi takdir ederim fakat bu konuyu kendi görüşüne göre yönlendirmesi hoş değil. Said Nursi ve Kardawi gibi insanların sözlerinden delil çıkarıyor.

Sözde şeriaatçılar, aslen kafir ve munafık olanlardır. Bir önceki mesajında ataılma edebsizliğinde ısrar ediyorsun. Sana sözde musluman denmesini ister misin?
Konuyu açan, tâbi ki kabul ettiği görüşün delillerini ortaya koymak için açmıştır. Bu sebeble konu "Serbest Kürsü" bölümüne açılmamıştır. Yani, konu tartışılsın, insanlar görüş bildirsin, sonra da hangisini beğendik onu kabul edelim anlayışı ile ilgili bölüme açılmamıştır. Bu demek değildir, aksi düşünen bu konunun altına yazısını yazmasın. Yazabilir ama senin gibi hevayla değil delille. Anlaşılması gereken yazar, bilgisi olmadığı bir konuyu tartışmaya açmamış, konu başlığının delillerini sunmuştur. Ayrıca Hanefi mezhebi alimlerinden İmam Muhammed, Yine son devrin Türkiye mufessirlerinden Elmalılı Hamdi Yazır'ın da olumlu düşünceleri aktarılmıştır.



Ayrıca site yöneticisi Abdulmuiz'in yaptığı hareket bir hakarettir ve kabul edilir değil. Eğer ki biz bu tür konularda hür bir şekilde konuşamıyacaksak biz biraz zor başarılı oluruz. Allah Rasulu dahi âma'dan yüz çevirdiği için Allahu teala rasulunu uyardı. Abdulmuizz beyfendi hangi hakla böylesine bir konuda benden yüz çevirip bana zından mahiyetinde bir ceza verdi? Unutma müminler ancak kardeştir ve birbirlerine karşı merhametlidir. Kardeşlerine karşı sert takınan hiç bir şekilde başaramaz!

Bak kardeşim, edebini takınmaz, delilsiz konuşmaya devam edersen tekrarı gelir. Hür konuşmak demek, edeb ve usulden yoksun karşılık vermek değildir. Kendini Ummu Mektum (r.anh) gibi edebli, hevasından konuşmayan, Ayet ve hadislere boyun büken bir sahabe ile kıyaslaman ancak sana yakışırdı.


bu istişhad dedikleri fakat kendini patlatma eylemi hiç bir şekilde caiz olamaz. Adam gibi savaşırız biz Allahtan yardım isteyerek ve ona yalvararak.

Kardeşim hevandan fetva peydaahlıyorsun. Tâbi senden delil istemek suç olur. Adam gibi savaşırmışsınız(!) Sanki istişhad yapan mucahid, Karı gibi savaşıyor! Allahtan başkasından yardım istiyor ve yalvarıyor! Şu iğrenç edebini görüyorsun değil mi? Sırf pis hevâna uymuyor diye ağzından çıkan lafların nereye gittiğini bile göremiyorsun.


Kendini patlatmak birincisi intiharı meşru kılmak. Düşünsenize arkadaşlar aklına esen kendimi patlatacam diyor? Duygusallaşmadan bir akl edin bu şekilde hiç savaş olur mu? İslamî devlette yasaları bu şekilde düzenlesek bunamış insanların intiharları dahi meşrulaşır.
İntihar haram olduğu gibi sen intihar ile istişhad arasındaki farkı dahi bilmeyecek kadar cahilsin! İstişhad yapan mucahid, sen ve ben burada klavye mucahidliği yaptığımızdan dolayı mucahidlerin güçsüzlüğü, birleşmiş kafirlerin topyekun saldırması sonucu en ağır zaaiyatı ancak, kafirlerin en çok korktuğu istişhad ile verebilirim inancıyla yapılan bir aameliyedir.
İntihar ise, misal kişi faiz veya kumar borcu yüzünden, şuursuzca kafasına sıkıp veya bir yerden kendini atmasıyla dünyevi sıkıntılarından kurtulmaya çalışılmasıdır ki bu haramdır. İbn Abbas'a (r.anhuma) göre intihar eden ebedi cehennemdedir. (Cumhura göre, cinnet geçirerek /şuurunu yitirerek intihar eden ebedi cehennemlik değildir)

Aklına esen istişhad yapamaz. Bu işin hem maddi hem mânevi yönü vardır. Mutekâmil olmadan mucahidi istişhade yollamak hafazanAllah başarısızlıkla sonuçlanabilir. Bunun için uzun bir süreç ve düşmana zarar verdirilecek muhimmat ve aracın temini için maddiyata ihtiyaç vardır. Gencecik fidanların, çocuğunu hanımını, anasını, işini kısaca dünyasını bırakarak tatlı canından vaz geçmesi aklına esilecek iş değildir! Bu iş iman işidir ve bir anlık heves veya geçici zevk veya sıkıntı eseri Allahın nasib edeceği eylem değildir!


Düşünsenize istişhad eylemine cevaz verenler nasıl cımbızlama metodla İslamî deliller buluyor, başkalarıda kendi eylemlerine hayli hayli aynı metodla bır kılıf bulur.

Cımbızlama da olsa delil bulmak mahâret ister, hevadan helâle haram demek ise câhillik ister. Başkaları kendi eylemlerine aynı metodla kılıf bulabiliyorsa, biraz çabala bakalım, mesela Pkk nın intiharcıları için Kur'an ve sunnetten nasıl yol bulacaksın? Bir göster.



Ayrıca dağ gibi adamlar bize lazım cihad için. Onları ölüme yollamak ile elimize bişey geçmez! Bizdeki hedef şu olmalı az kayıpla düşmanı devirmek. Buda anca adam gibi carpışmak ile olur. Eğer bir takım intihar eylemleri siz istişhad kapsamında değerlendirirseniz, bu intihar eylemlerin önüne geçemeyiz!

İstişhad zaten cihaddır! İstişhadi ölüme gönderilmez, çünkü şehidler ölü değildir ve istişhadinin vesilesiyle kafirler ölüme yollanır. İstişhad eylemleri olmasa, kâfirler böyle ağır kayıplar verdirilmemiş olsaydı, bugün hem muslumanların durumu daha vahim olabileceği gibi, kafirler de aşırı curetkâr olurdu. Bugün Afganistanda senede yüzlerce Amerikan ve nato askerleri depresyona girerek evlerine, hastanelerine dönüyorlar.
Allah (c.c.) istişhad eylemine kafirlerin ağzıyla intihar diyerek cihada köstek olanlara feraset versin!



Müslüman şuurludur! Şehitliği anca çarpışarak alacağını bilir. Savaş ahlakına göre hareket eder!

Musluman şuurlu olduğu için bugün cihad beldelerinde istişhad yapılmaktadır. İstişhad evde yatarken veya salonda klavye başında yapılmıyor. Mucahidler, Savaş ahlakını ahlak yetimlerinden almazlar.
Son sözüm Şehid Abdullah Azzam (rahimehullah)'dan :

"Cihada gitmeyenden cihad fetvası sorulmaz"
 
A Çevrimdışı

Almunadil

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sen bildiğini oku bilader olaya ilmî veya naklî değil aklî delillere dayanarak hüküm veriyorsun. Sonra öyle bir ithamda bulunuyorsunki mürtedle konuşur gibi konuşuyorsun. Burada bilmem kaç defa dedim maksadımız faydalı ve effektif bir savaş yapmak! bak şu konuya açıklık getireyim 1983te lübnanda bazı müslümanların askeri gemilerin yaklaşmasını engellemek için kendilerine feda etmek başka ve bize hiç bir şekilde fayda sağlamayacak ve anlamsızca birileri gidip gavur memleketlerde alış veriş merkezlerini bombalaması başka. Baştan beri bunu söylüyorum dağ gibi adamları böyle luzumsuz işlerde harcamamalıyız ve savaşımıza hiç bir fayda sağlamayacak şeylerle uğraşmamalıyız. Bu sorunu yarım yamalak işlerle halledemeyiz. Kökten çözmek için belirli stratejiler belirlenmesi gerekiyor.

Musluman şuurlu olduğu için bugün cihad beldelerinde istişhad yapılmaktadır. İstişhad evde yatarken veya salonda klavye başında yapılmıyor. Mucahidler, Savaş ahlakını ahlak yetimlerinden almazlar.
Son sözüm Şehid Abdullah Azzam (rahimehullah)'dan :


"Cihada gitmeyenden cihad fetvası sorulmaz"

bilader doğru demiş bu mücahid (o halde sanada laf düşmez). Onun kitaplarının hiç birinde istişhad eylemine cevaz verdiğini görmedim sen gördün mü? Eğirip bükmeden aktarırsan bu konuyla alakalı bir fetvasını ciddi ciddi okurum.

sen soruma cevap ver gerisini bırak: bir müslümanın kendisini bile bile yakması her ne durumda olursa olsun caiz mi değil mi. Buna deliliniz nedir
 
M Çevrimdışı

muslmm

Üye
İslam-TR Üyesi
Sen bildiğini oku bilader olaya ilmî veya naklî değil aklî delillere dayanarak hüküm veriyorsun. Sonra öyle bir ithamda bulunuyorsunki mürtedle konuşur gibi konuşuyorsun. Burada bilmem kaç defa dedim maksadımız faydalı ve effektif bir savaş yapmak! bak şu konuya açıklık getireyim 1983te lübnanda bazı müslümanların askeri gemilerin yaklaşmasını engellemek için kendilerine feda etmek başka ve bize hiç bir şekilde fayda sağlamayacak ve anlamsızca birileri gidip gavur memleketlerde alış veriş merkezlerini bombalaması başka. Baştan beri bunu söylüyorum dağ gibi adamları böyle luzumsuz işlerde harcamamalıyız ve savaşımıza hiç bir fayda sağlamayacak şeyler başka.

sen soruma cevap ver gerisini bırak: bir müslümanın kendisini bile bile yakması her ne durumda olursa olsun caiz mi değil mi. Buna deliliniz nedir

SubhanAllah bir insan anlamamakta bu kadar diretirmi ya ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Sen bildiğini oku bilader olaya ilmî veya naklî değil aklî delillere dayanarak hüküm veriyorsun. Sonra öyle bir ithamda bulunuyorsunki mürtedle konuşur gibi konuşuyorsun. Burada bilmem kaç defa dedim maksadımız faydalı ve effektif bir savaş yapmak! bak şu konuya açıklık getireyim 1983te lübnanda bazı müslümanların askeri gemilerin yaklaşmasını engellemek için kendilerine feda etmek başka ve bize hiç bir şekilde fayda sağlamayacak ve anlamsızca birileri gidip gavur memleketlerde alış veriş merkezlerini bombalaması başka. Baştan beri bunu söylüyorum dağ gibi adamları böyle luzumsuz işlerde harcamamalıyız ve savaşımıza hiç bir fayda sağlamayacak şeyler başka.

sen soruma cevap ver gerisini bırak: bir müslümanın kendisini bile bile yakması her ne durumda olursa olsun caiz mi değil mi. Buna deliliniz nedir

Ben bildiğimi okuyorum zaten de, sen bilmediğin ve haddin olmayan konuda sayıklıyorsun!

Hangi alış veriş merkezinden bahsediyorsun? Yoksa halusunasyonda mısın?
Kendi akli hezayanlarını bize mi yamalıyorsun? Yoksa ilmi veya nakli deliller yazdında forumda mı okunmuyor? İstişhadın faydasını zararını bize inanmıyorsan, git kafirlere sor bakalım!

Ateşle cezalandırmak (velev ki kendisi olsun) caiz değil. Ateşle azablandırmak Allah (c.c.) ye aittir. İstişhad eyleminde ateş değil şarapnel ve basınç vardır. Ateş duruma göre sonradan çıkabilmektedir.
 
A Çevrimdışı

Almunadil

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Ben bildiğimi okuyorum zaten de, sen bilmediğin ve haddin olmayan konuda sayıklıyorsun!
İstişhad eyleminde ateş değil şarapnel ve basınç vardır. Ateş duruma göre sonradan çıkabilmektedir.

Bu çok komik bir tespit farkındamısın bilmem. Bir insanın kendisini patlaması yakmasından daha hafif öylemi? Bir basiretini kullan kardeş.
 
A Çevrimdışı

Almunadil

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Oğlum siz biraz merhametli olun bana karşı. Bu mu sizin vela ve bera anlayışınız? Sanki haşa Kurandan bir hüküm veya sahih bir hadisi inkar ettim? Kaldı ki ulema bile icma etmemiş. Siz hassasınız anlıyorum bu konularda bende öyle. Hedefim bir strateji belirlemek. Bu stratejide istişhad eylemi dediğiniz eylem yok. Cihadda istişhad yok. İstişhad eyleminde bulunan kendini feda etmiştir cihad etmemiştir.
 
A Çevrimdışı

Almunadil

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Arkadaşım Allah rasulu nasıl başladı hatırla. Kurana yani Allahın emirlerine uyarak heva ve hevesine veya kafirlerle uyarak değil. Allah yardım eder hiç kuşkun olmasın yeterki biz dinin emirlerini uygulayalım. Ve Allahın çizdiği sınırlar çerçevesinde savaşalım
 
A Çevrimdışı

Abdullah Yusuf

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Oğlum siz biraz merhametli olun bana karşı. Bu mu sizin vela ve bera anlayışınız? Sanki haşa Kurandan bir hüküm veya sahih bir hadisi inkar ettim? Kaldı ki ulema bile icma etmemiş. Siz hassasınız anlıyorum bu konularda bende öyle. Hedefim bir strateji belirlemek. Bu stratejide istişhad eylemi dediğiniz eylem yok. Cihadda istişhad yok. İstişhad eyleminde bulunan kendini feda etmiştir cihad etmemiştir.


ihtilaflı mevzuda sen dilediğin görüşü alırsın oturup susarsın feryat kopartıp karşındakine görüşünü zorla dayatamazsın haddini bil

Tamammı bilader! ???
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
gösterilen tepki cidden fazla geldi bana da kardeşler, evet söylediği şeyler doğru değil fakat konuştuğumuz kişi herhangi bir insan değil bir müslüman.
 
Üst Ana Sayfa Alt