Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Şehid Muhsin Yazıcıoğlu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
D Çevrimdışı

demiran

Üye
İslam-TR Üyesi
ıbn abdullah muhsin yazıcı oğlu islama tabi olmuş bir müslüman değilki yok öyledir diyrosan bunu ıspatlamalısın milet vekiliği yapan bir kafirin nasıl olurda müslümalığından bahsedebilirsin bak ne diyoru m hadi geçtim adam tasvvuf dinine mensup müslüman değilki tasvvuf diyorum tasavvuf Alllah var birde ortağı gavs var duydunmu hiç Allah kendi izni ile gavs denilen kişileri kendisine ortak ediniyor duydunmu Allah kendi sıfatlarını gavs denilşen tasvvuf kaşarlarına veriyormuş muhsin yazıcı oğluda sofi müslüman değil sofi anlatabildimmi
 
I Çevrimdışı

Ibnu Abdillaah

Üye
İslam-TR Üyesi
ıbn abdullah muhsin yazıcı oğlu islama tabi olmuş bir müslüman değilki yok öyledir diyrosan bunu ıspatlamalısın milet vekiliği yapan bir kafirin nasıl olurda müslümalığından bahsedebilirsin bak ne diyoru m hadi geçtim adam tasvvuf dinine mensup müslüman değilki tasvvuf diyorum tasavvuf Alllah var birde ortağı gavs var duydunmu hiç Allah kendi izni ile gavs denilen kişileri kendisine ortak ediniyor duydunmu Allah kendi sıfatlarını gavs denilşen tasvvuf kaşarlarına veriyormuş muhsin yazıcı oğluda sofi müslüman değil sofi anlatabildimmi

Peki ben nerde müslüman dedim muhsin yaziciogluna ?

Islama müntesib derken sunu kasdettim: "Kendini islama nisbet ediyor." 1,5 milyar "müslümanin" yaptigi gibi.
 
D Çevrimdışı

demiran

Üye
İslam-TR Üyesi
gültekindi sana diyeceğimde şu ki bak bu sitede arama yerinden baktım konu genişçe var tekfir tefrika bubnları araştır nureddin yıldız müslümandır bir çok belamdan iyidir müslümandır diyebilirim küfür amelini görmedim ancak geçmişle gerçek arasında iki arada bir derede kalmış biri adam bak birine kafir dersem ona ebedi cehennemlik demiş olurmuşum evet abdulbaki erol bu hali ile ölürsü ebedi cehennemlikdir küfür ameli açıkca ortadadır rububiyet tek başına kurtarıcı olsa idi mekkeli müşrikler neden müşrik dir ha nedir Allahualem abdulbaki erol tevbe eder derki ben bir ilah değilim kimsenin duasını işitmemem ben cahillik ettikm kafirlik ettim tevbe ettim müslüman oldum derse buna kim ne diyebilir bu gün azılı kafir mahmut usta osman bile müslüman olabilir şimdi adama kafir dedik diye ebedi cehennemlikdir hükmü vermeyiz bu ne saçma bir idda muhsin yazıcı namaz kılsın hacca gitsin sonra desin ki gavslar duamı işitir icabet eder sonra desinki bu toprakları şehitler kurtardı yani şehitler dirilmiş savaşmış :) sonra çıksın küfür sisteminin meclisinde vekillik etsin tsk nın leşlerine şehit desin sayamıaycağım kadar küfür amel işlesin namaz kıldı diye müslümandırmı diyeceğim neye dayanıpğ ne imiş demişki tek amacımız islama hizmet öyle kimsenin demesi ile olmuyor miletin demesine bakarsak yunus emre denen şairde beyazıt bestami denen rahatsızda haşa ben Allah ım diyor
 
D Çevrimdışı

demiran

Üye
İslam-TR Üyesi
müslümanlık iddasında bulunan yada her cennetye gideceğini idda eden kişi hakında müslüman diye bahsedemeyiz kendisni islama müntesib eden kafirede kafir deriz bunda tekfircilik haricilik gibi bir şey yok şimdi mahmut ustaosman ölse ve tevbe edip müslüman olamdan tasvvuf dini üzere ölse arkasından kendisini islama nisbet etti yorum yapmayalım diyebilirmiyiz adam Allah kendi izni ile kendisine kualrını ortak edinir diyor suphanaallah neyse boş verin bu tip konualrda ortak bir noktaya hiç bir zman varılamamıştır ben tekfircilik hastalığına yakalanmış bir insanım yaşımda oldukça genç hristiyanları yahudileri laik demokrat dine mensup kişileri Allaha ortak koşan tüm inanış içinde bulunanları Allaha uluhiyetinde isim sıfatında ortak koşan herkezi tekfir ediyorum bu kişileri cahil yada kalbini bilmem deyip dost edinme yada sevgi besleme gibi bir aptallıkdada bulunmam
 
G Çevrimdışı

GülTükendi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ben konuya vakif degilim demekki.
Konu tekfir degilmiydi?

Bende merakli degilim bu konuyu tartismaya acmaya. Bilmezmiyim bu konunun adenmoglunu nasil yiprattigini sonra ümmeti ne derecede zehirledigini vesaire.

O Azerbaijani, Turkistani, Caucasian, Nijerian, Egyptian, Syrian, Baghdadi, Muslim Blacks from America, Bosnian, Malaysian and my brothers who live in other countries and separated by artificial separations/disagreements, then provoked to kill each other!
Children of "heaven civilization" who detained to back to his own truth by every doctrine, all pressures and every kind of wars!
When will we understand ourselves, come closer and feel the same inspirations?


En büyük eksigimiz "dinde kardeslik" anlayisi.
Dinde kardeslige davetiye bastirma zamani geldi.
 
I Çevrimdışı

Ibnu Abdillaah

Üye
İslam-TR Üyesi
müslümanlık iddasında bulunan yada her cennetye gideceğini idda eden kişi hakında müslüman diye bahsedemeyiz kendisni islama müntesib eden kafirede kafir deriz bunda tekfircilik haricilik gibi bir şey yok şimdi mahmut ustaosman ölse ve tevbe edip müslüman olamdan tasvvuf dini üzere ölse arkasından kendisini islama nisbet etti yorum yapmayalım diyebilirmiyiz adam Allah kendi izni ile kendisine kualrını ortak edinir diyor suphanaallah neyse boş verin bu tip konualrda ortak bir noktaya hiç bir zman varılamamıştır ben tekfircilik hastalığına yakalanmış bir insanım yaşımda oldukça genç hristiyanları yahudileri laik demokrat dine mensup kişileri Allaha ortak koşan tüm inanış içinde bulunanları Allaha uluhiyetinde isim sıfatında ortak koşan herkezi tekfir ediyorum bu kişileri cahil yada kalbini bilmem deyip dost edinme yada sevgi besleme gibi bir aptallıkdada bulunmam

Kendini islama nisbet eden kafirlere müslüman diyen yok.

Müsriklere müsrik demek ne zaman haricilik oldu?

"Tekfircilik hastaligina yakalandim" diyorsun. Bunu neye dayanarak söylüyorsun?
 
G Çevrimdışı

GülTükendi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kardesim. Simdi sen Nuredddin Yildiz Hocan´in müslümanligina sahit oldugun icinmi dinlicem onu.
Ya artik netten mi ögrencem ben kimin müslüman olup olmadigini. Kendinize gelin.

Yüce Yaradan, alemlerin Rabbi her insana hür irade ve düsünme yetenegi vermis.
Sen ona kafir desen bile ben onu dinlerim.
Allah subhanu ve teala ondan razi olsun.
 
I Çevrimdışı

Ibnu Abdillaah

Üye
İslam-TR Üyesi
Ben konuya vakif degilim demekki.
Konu tekfir degilmiydi?

Bende merakli degilim bu konuyu tartismaya acmaya. Bilmezmiyim bu konunun adenmoglunu nasil yiprattigini sonra ümmeti ne derecede zehirledigini vesaire.

O Azerbaijani, Turkistani, Caucasian, Nijerian, Egyptian, Syrian, Baghdadi, Muslim Blacks from America, Bosnian, Malaysian and my brothers who live in other countries and separated by artificial separations/disagreements, then provoked to kill each other!
Children of "heaven civilization" who detained to back to his own truth by every doctrine, all pressures and every kind of wars!
When will we understand ourselves, come closer and feel the same inspirations?


En büyük eksigimiz "dinde kardeslik" anlayisi.

Konu tekfir degil, hayir.

Cünkü tekfir ahkami islami sabit olan sahislar icin tatbik edilir.

Konuda adi gecen sahsin ise islami sabit degil, küfrü ve sirki sabittir.
 
G Çevrimdışı

GülTükendi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Cok basarilisin bu konuda. Böylesinide görmedim.
Aferin.
Dedemin dedesinin anneannesi acaba müslüman miydi bana söylermisin?
 
G Çevrimdışı

GülTükendi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Konu sulanmis sulanacagi kadar.
Benim sulamamla bisey degismeyecegi kesin.
Bukadar sulanmasina ragmen filiz vermiyor ya ona sasarim.

---

Dedenin dedesinin Anneannesi ne üzere öldü Allah SWT daha iyi bilir.
Bu cevaba diyecegim yok dogrusu....
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Tasavvufcular musluman degil,siiler musluman degil,laik. Duzende kalbi olarak onaylamadigi halde ,diliyle onaylayanada kafir dediniz,peki size soruyorum,kendi dusuncenizdeki(selef,vehgab,tasavvufi v.s)birsuru musluman kafir devlet vatandasligina girdiginde vatandaslik yemini ediyor,bunlardami kafir ? Peygamber efendimiz zamaninda ,bu kadar kafirler katakulli ceviriyormuydu cok merak ediyorum,haa Allahu teala hepsinin oyununu bosa. Cikarir,ama biz husnu zanla bu musluman bu kafirdir dedikce ,tagut rejimler tepemize daha cok biner,benim dedem yemende kalmis ,belki sehit olmus,adamla tartisiriz tagut rejimin yolunda niyazi olmus der,kardesim hirsizin hicmi sucu yok,bire bir fikirlerini bilen biri olarak m.yaziciogluna din disi demeye dilimde kalbimde varmiyor..
 
I Çevrimdışı

Ibnu Abdillaah

Üye
İslam-TR Üyesi
Tasavvufcular musluman degil,siiler musluman degil,laik. Duzende kalbi olarak onaylamadigi halde ,diliyle onaylayanada kafir dediniz,peki size soruyorum,kendi dusuncenizdeki(selef,vehgab,tasavvufi v.s)birsuru musluman kafir devlet vatandasligina girdiginde vatandaslik yemini ediyor,bunlardami kafir ? Peygamber efendimiz zamaninda ,bu kadar kafirler katakulli ceviriyormuydu cok merak ediyorum,haa Allahu teala hepsinin oyununu bosa. Cikarir,ama biz husnu zanla bu musluman bu kafirdir dedikce ,tagut rejimler tepemize daha cok biner,benim dedem yemende kalmis ,belki sehit olmus,adamla tartisiriz tagut rejimin yolunda niyazi olmus der,kardesim hirsizin hicmi sucu yok,bire bir fikirlerini bilen biri olarak m.yaziciogluna din disi demeye dilimde kalbimde varmiyor..

Ben muhsin y. din disi demiyorum. Ama yanlis dinin dindasi. Herkesin bir dini vardir. "Dinsizlerin" bile dini vardir.

Biz bugün büyük bir cahiliyenin icindeyiz Seyyid Kutub RH'in dedigi gibi. Bugün ne darul islam ne darul kufr var. Yeryüzü cahiliyenin karanligi icine batmis ve tevhid cok garib olmus.

Orta yolu bulmak ise cok zorlasti...

Allah SWT cümlemize hiyadet yolunu gösterip ona tabi olmayi nasib etsin. Amiin.
 
D Çevrimdışı

demiran

Üye
İslam-TR Üyesi
abdullah sen beni yalnış anladın ben seni yalnış anladım komik bir durum odlu boş ver kapatalım gitsin gereksiz onca tasvvufçu kafir varken birbirizime kızıp gereksiz zman kaybetmiyelidin protakal bey tüm gerçekliğin ve düürsütlüğün ile açıklamışsın yada ağzındanmı kaçırdın kafirlere kafir demeye (din disi demeye dilimde kalbimde varmiyor..) dilince kalbimde dediğin şey senin hevan ve hevesin nefsin olmasın bende babama kafir demeye dilim varmıyor kalbim üzülüyor hatta o dereceki az daha nefisime meyletsem babam cahil bir müslman bile diyeceğim ama yok bu hususda heva ve hevesime kalbinin varmamasına bakamam Allah ve resulu tekfir etmişse tekfir edilir ayrıca vehgab nedir anlamadım tavvufçualra gelince içlerinde olayın farına varmamış daha şirke küfürre buaşmamış ama güzel birşey sandığı için kendise sofi diyen şirke daha bulaşmayan cahiller müstesna alayı kafirdir top yekün kitleleri tekfir etmek doğru olmasada isa Allah ın oğludur diyen hristiyanalrı seyyid gavslar ALlah cc sıfatları ile donanıp duamızı işitir icabet eder araccılşık eder diyen bri takım kişilere gavs kutup ismi ile hitap edin onları ilah edinen hatme duası yaıpıp açıkca şirk küfür içinde sapıkca helak olmayı bekleyen tasvvuf çularda kafirdir
 
G Çevrimdışı

GülTükendi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Konuyu müslüman, mü´min veya kafir, münafik adamlari anarak kapatmak istemem.

Su yeryüzündeki iyi adamlar kimlerdir...bi soralim ve cavibini bulmaya calisalim. Yolumuz acik ola.

Sana birkaç iyi adam hakkında sorarlar.
Onların tam olarak kaç kişi olduklarını ve nerelerde yaşadıklarını
yalnızca âlemlerin rabbi bilir.

İlkin, onca teknolojiye rağmen mutfaktan bir türlü çıkmayı başaramayan annelerinin kontrolü dışında, ekrana göre dizayn edilmiş oturma odalarında, çizgi filmlerin, kliplerin ve reklâmların kuşatması altında büyüdüler. Hollywood’un Beni İsrail-Anglosakson yapımı buram buram manipülasyon kokan, pagan, profan ya da pornografik filmleri de işin cabasıydı. [Aslında annenin kötü bir niyeti yoktu. Akşama misafirler gelecekti. Çocuklar ortalığı dağıtmasın diye televizyonu açmış, kumandayı ellerine vermişti. O mutfaktayken yıllar ne de çabuk geçmiş. Oturma odasında televizyon koltuğuna gömülü çocuklar, nur topu gibi birer şizofren olmuştu. Anne bir ara kendini suçladı ama birden aklına kocası olacak adam geldi. Bir türlü mesaisi bitmemiş, bir gün bile çocuklarla ilgilenmemişti.] Sonra, siyah önlük-beyaz yakalık, bir yandan küresel sisteme entegrasyon merkezlerinde pozitif bilimlerin determinist terapilerine maruz bırakıldılar; diğer yandan aynı zamanda -bu ne yaman çelişkidir hocam- yarı insan, portatif ve totaliter tanrıların alın yazısı yazan doğaüstü güçlerine imana çağrıldılar.

Okul aile işbirliğiyle, işbirlikçiliğe meyyal, kapitalin ve otoritenin emrine amade ve aynı zamanda güdülebilen bir toplum projesi kadim zamanlardan beri sürmektedir. Fakat, pozitivizmin tütsülü laboratuvarlarının şaşmaz ritüeli kontrollü deneylere ve müstebit sistemlerin pratisyen ilahlarına düzenlenen efsunlu törenlere inat, tüm zamanlarda, gayba inanan ve aşka sarılan birkaç iyi adam hep var olmuştur. Birkaç iyi adamın yeryüzünden kazınması ya da köklerinin kurutulması şeytan destekli tanrı bozuntularının, psikolojik, biyolojik ya da kimyasal özel harp metotları ile başaracağı bir iş değildir. Bilakis, iyi kaimdir ve kötü zeval bulacaktır ve dahi birkaç iyi adam her daim var olacaktır. Onlar yeryüzü dâhilinde kaç kişi olduklarını umursamadıkları gibi, halkın yönetime alet edildiği ülkelerin çok partili hayatlarında hangi yüzdelik dilime tekabül ettiklerini de önemsemezler. Önemli olan çok olmak değil var olmaktır.

Emekli din tafsilatçılarına, kıbleyi Washington’a taşıyan azaltılmış İslam müntesiplerine, tefeciliğe fetva veren teoloji mühendislerine, inancı ulusal sınırlara sıkıştıran ırka tapıcılara rağmen var oluşlarını sürdürmektedirler. Fakültelerin kazan dairelerinde, şehirlerarası otobüs yolculuklarının zorunlu dinlenme tesislerinin metruk mescitlerinde, mabetsiz ve merhametsiz şehirlerin kurtarılmış yeşilliklerinde, kamusal alanın izbe arşiv odalarında, fındık bahçelerinde ve pamuk tarlalarında, dere kenarlarında ve deniz kıyısında kınayıcıların kınamalarına aldırış etmeden varlıklarını deklare ederek kıyama/namaza dururlar. Zalime ve zulme karşı dik duran başları bir tek âlemlerin rabbine karşı rükûa gider. Onlar peygamberlerin takipçileridirler, ancak günah da işlerler, tevbe de ederler.

Âşkları ‘açık öğretim’ aşklarıdır; dokunmadan ve uzaktan severler. Sohbete ve muhabbete meftundurlar. Uyduruk günler kutlama partileriyle işleri olmaz. Hediyeleşmek için tüm zamanların müsait olduğuna inanırlar. Matbuat kokusuna düşkündürler. Ellerine geçen paranın büyük bir kısmıyla kitapevlerine olan borçlarını öderler. Geri kalan parayla da yeni kitaplar alırlar. Kendilerine rızk olarak verilenlerden yoksun ve yoksul kimseler için de infak ederler. Muhannete minnetsizdirler. Yardımı Allah’tan beklerler.

Kara Afrika’nın, çekik gözlü Asya’nın ve esmer Amerika’nın ve dünyanın tüm mustazaflarının dertleriyle dertlenirler. Kudüs’ün ve Mescid-i Aksa’nın taş atan çocuklarını alınlarından öperler.

Tel Aviv’den uzatılan kirli elleri asla tutmazlar. Ümmetin coğrafyasını kana boyayan despotlarla aynı karede poz vermezler. Duruşları sahicidir ve zalime karşı dururlar.

Yeryüzünü zapt edip, kayıt altına alma dertleri yoktur. Mücahedeleri adalet içindir. İkametgâh edinip uzun süre kalmaya hevesleri yoktur. Allah’tan gelirler ve Allah’a giderler. |MB

---

Iyi adamlardan olma istegiyle carpsin iman dolu kalpler. Artik... !
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Abi bu kadar kucultmeyin bu ummeti,musluman karamsar olmaz..peygamberimiz ilk gun tek kisiyle basladi tevhidi anlatmaya degilmi? Etrafindaki herkes gucsuz caresiz,kole kimseler degilmiydi?bana de ki tasavvuf insani,devletleri,ummeti tembellige surukluyor,altina imzami atarim,ama toptan kulliyen mensuplarini tekfirle itham edersen bir saniye dderim sebeblerinide aciklarim
 
D Çevrimdışı

demiran

Üye
İslam-TR Üyesi
Muayyen tekfir menfi ve müspet olarak iki kısıma ayırlır;

a-) Menfi tekfir; Şartları oluşmadan manileri gözetilmeden usulsüzce yapılan tekfirdir.
b-) Müspet tekfir; Şartları oluşan manileri göztelerek yapılan tekfirdir.

Tekfirin muteber engelleri;

1-) Cehalet; Bütün imkanları seferber etmiş ve ilme ulaşma imkanı olmamış ise bu kişi tekfir edilmez. Ancak o konudaki cehaletini giderme imkanı var ise bu kimse için muteber bir engel olmaz tekfir edilir.

Şeyhim şöyle der; "Özür veya engel olarak kabul gören cehalet; mükellefin kendisi veya ilim kaynakları ile ilgili bazı sebeplerden dolayı giderme imkanı bulamadığı cehalettir. Ancak öğrenmeye ve cehaleti gidermeye imkan olduğu halde bunu yapmıyorsa mazur görülmez ve gerçekte bilmiyor olsa dahi hükmen biliyor sayılır (yani bilen bir kişinin hükmündedir)." (30 risale)

a-) Vakıa'nın cahili; Bir kişi bir konuda hükmün değilde durumun cahili ise bu kimse tekfir edilmez. Çünkü burada intifau'l kast vardır. Örneğin "Bir adamın Kur'an'ı pisliğe attığını gördük. Yaptığı bu amel küfürdür. Fakat Bu kişi hakkında şunları bilmek gerekir: Bu kişi attığı şeyin Kur'an okuduğunu ve necasete attığını biliyor mu? Çünkü bu şahıs okuma yazma bilmiyorsa onun Kur'an okuduğunu bilmeyebilir. Eğer kişi attığı şeyin Kur'an olduğunu biliyorsa onu tekfir ederiz. Aynı şekilde Kur'an'a basan kişiyi gördüğümüzde, yaptığı amel küfür olmasına rağmen tekfir etmeden önce onun durumunu araştırırız. Belki bu kişi kördür ve üzerine bastığı şeyin Kur'an olduğunu bilmiyordur."
b-) Yeni müslüman olan kimse; Doğal olarak yeni müslüman olan kimseden hemen aynı dakika içinde herşeyi bilesi uygulaması düşünülemez, dolayısıyla yeni müslüman olan bir kimse cehaleti sebebi ile mazurdur, bu kimse tekfir edilmez hüccet ikama edilir.

2-) Tev'il; Bir konuda nassın zahirini bırakıp, gayri zahirini almaktır. Mesela; Kudame ibn mazun, maide suresinin 93'üncü ayetini hatalı tev'il etmiş ve içkiyi kendine helal kabul etmiştir. Ömer (rh) Kudame ibn mazunu tekfir etmemiş kendisine hüccet ikame etmiş ve kabul edince kendisine had uygulamıştı.

Şeyhim şöyle der; "Bundan maksat, içtihad sebebi ile şer’i bir delilin mevzusu dışında kullanılmasıdır. Bu ise nassın delaletini yanlış anlamak veya delil niteliğinde olmayan bir haberi delil olarak kabul etme sebebiyle olabilir. Bunun sonucu olarak kişi, küfür olmadığına inandığı bir işi işler ve böylece kasıt şartı ortadan kalkar. Bu şekilde te’vilde hata etmek, tekfirin engellerindendir. Böyle bir te’vil sahibine gereken hüccet ulaştırılmasına rağmen hatası üzerinde ısrar ederse, te’vil engeli artık o kişi için geçersiz hale gelir ve o kişi küfre girer." (30 Risale)

3-) Hata ; Kasıt olmaksızın küfür fiili veya kavlinin istem dışı ikrar edilmesi yine tekfirin muteber engellerindendir. Allah (a.c) Ahzab suresinin 5'inci ayetinde söyle der; "Hatanızdan dolayı günahınız yoktur. Ancak kalplerinizin bilerek yaptığından günah vardır. Allah gafurdur, rahimdir." Rasülullah (sas) sünenlerde geçtiği üzere şöyle buyurmuştur; " Hata ve unutmaktan dolayı ümmetimden kalem kaldırılmıştır."

Şeyhim şöyle der; "Kasıt olmaksızın yanlışlıkla küfür sözünün söylenmesi veya küfür olan bir işin yapılmasıdır. Kişi bu söylediği ve işlediği ile küfür olan bir şeyi söylemeyi veya bir işi yapmayı kastetmiş değildir. Bu engel, ona tekabül eden kasıt şartını iptal eder. Bunun delili de şu ayettir: “Yanılarak yaptıklarınızda size vebal yok; fakat kalplerinizin bile bile yöneldiğinde günah vardır.”(Ahzab 5) Çorak bir arazide binitini yitiren adamın hadisi de buna delildir. Adam binitini bulunca aşırı sevinçten dolayı, yanlışlıkla “Allah’ım, sen benim kulumsun, ben de senin rabbinim” demişti.(Müslim) (30 risale)

4-) İkrah ; Bir kimse istemediği halde zorla küfür amelin sadece istenildiği miktarda işlemesidir. Allah (a.c) nahl suresinin 106'ıncı ayetinde bu kimselere bir beis olmadığını beyân etmiştir.

Şeyhim şöyle der; "Mükellef kişinin yaptığı veya söylediği şeyde serbest iradesinin olması şartının zıttıdır. Allahu Teala’nın “Kalbi iman ile mutmain olduğu halde (dinden dönmeye) zorlanan hariç”(Nahl 196) ayeti bunun delilidir. Alimler, ikrah engelinin muteber olarak gerçekleşmiş sayılabilmesi için şu şartları koşmuşlardır:

Birincisi: Kişiyi zorlama altında tutan kişinin yapmak istediğine güç yetirebilir olması, zorlanan kişinin ise bundan kurtulma imkanının bulunmaması.
İkincisi: Zorlanan kişinin istenen şeyi yapmadığı taktirde tehdit edildiği şeyin başına geleceğine kanaat getirmesi.

Üçüncüsü: Belayı defedecek miktar dışında zorlandığı şeyi yapmaya veya söylemeye devam etmemesi.

Dördüncüsü: Küfür olan sözü söylemediği taktirde kişinin tehdit edilen cezaya katlanma gücünün olmaması. Şiddetli işkence, organlarının kesilmesi, ateşte yakılma, öldürme gibi cezalar güç yetirilemeyen cezaların misalleridir. Bilindiği gibi, bu konuda kişinin mazur sayılacağı ile ilgili ayet Ammar bin Yasir hakkında inmiştir. O, anne ve babası öldürülüp kendisinin de Allahu Teala yolunda işkenceye maruz kalması neticesinde kendisinden istenilen sözü söylemiştir.

Beşincisi: Zorlama bittiği andan itibaren Müslümanlığını zahiren göstermesi gerekir. Müslümanlığını izhar ederse, İslam üzere olduğu kabul edilir. Ancak küfrü izhar ederse küfür fiilini işlediği ve küfür sözünü söylediği andan itibaren kafir olduğuna hükmedilir. (İbn-i Kudame, el-Muğni, Kitabu’l-Mürted, “Küfre zorlanan kişi” bölümü. 30 risale)Tekfirin şartları ve engelleri islami sabit olan kimseler için geçerlidir.!

Kısaca bunada değinmekte fayda vardır; Bir yukarıda yazmış olduğumuz bütün şartları yerine getirir ve gözümüzde müslüman olursa, daha sonra onun bir küfür ameli işlediğine şahid olduğumuzda bu o kimseyi tekfir etmeden önce şartlarına bakar ve manilerini gözetiriz. (Tabiki bahsedilen mesele sarih olmamak kaydıyla) Ancak bu zikrettiğimiz tekfir engelleri tanımadığımız kimseler için geçerli değildir. "Sarih islam'ı ancak sarih küfür bozar"

Yani her türlü şirki izhar eden kimse ile, kendisini şirkten arındırmış her türlü küfür amelinden içtinap etmiş bir kişiyi diğerlerinden ayırmak gerekir. Kısacası tekfirin manileri ancak, bütün şirklerden teberri edip islamını izhar eden, daha sonra küfür söz ve davranış biçimi ile amel eden kimseye uygulanır.

Sonuç olarak şöyle diyorum; Bir kimsenin dinde zaruri olarak bilinmesi gereken ilim bunlardır, bir kimse azami olan bu akidei bilmiyor ise öğrenmeli ve ilk etapta çevresindeki insanları buna davet etmelidir. Ve asla sonda söylenecek şeyleri başta söylememelidir. İslâm'ın sahih tevhid akidesi işte bu yazdıklarımızdır, Taifetu'l mansuranın yolu, Ehl-i sünnetin menheci işte budur. Bu ilimleri öğrenmek fehm ve hıfz etmek her müslümanın üzerine vaciptir. Allah (a.c) yazdıklarımızı sizler ve bizler için dünya ve ahirette faydalı kılmasını diliyorum. Yazdıklarımızdaki doğru ve güzel olan elbette Allah (a.c)'dandır. Çirkin ve yanlış şeyler elbetteki benden ve nefsimdendir.

Son sözümü İmam İbn Kayyım'ın medaricu's salikin adlı eserinin mukaddi -mesindeki şu güzel sözle bitiyorum; "Şimdi; Ey okuyucu! Okuduklarının kârı sana, zararı yazarına aid dir. Semeresi senin, döküntüleri yazarınındır.Burada gördüğün hak ve doğru olan şeyleri al. Bunun için de sözün kim tarafından söylendiğine bakma. Aksine sen söylenene bak, söyleyene değil. Zira Allah (svt), kızıp sevmediği kimseler tarafından hak gelince reddeden, buna karşılık sevdiklerinden geldiği zaman kabul eden kimseleri kınamaktadır. Bu, gazaba layık olan kimselerin ahlakıdır. Nitekim sahabeden bazıları "Sevmediğin kişi dahi söylese hak olanı al, sevdiğin kişi dahi söylese batıl olanı reddet." demişlerdir."

"Onların dualarının sonu: Alemlerin Rabbi olan Allah'a Hamd’dir." (Yunus 10)
Ve Âhiru Da'vânâ Eni-l Hamdulillâhi Rabbi'l Âlemîn.

Ebu Mus'ab Al Salaf
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Kitap yuklu katirlarmiydi? Bilirmisin onlari beni itham ettigin seylerden oturu hakkimi helal etmiyorum demiyorum ediyorum kardesim ,ama bir omrunu birilerini kafir ilan ederek geciripte sonra kufre dusenlerden olma maazallah
 
D Çevrimdışı

demiran

Üye
İslam-TR Üyesi
Tasavvuf insanı tembeliğe değiş açıkca MÜŞRİK olamay sürükler ve müşrik eder lütfen şu hatme duasını okurmusun her gün okuyup anlayanın anlamayanın amin dediği şu duaa dedikleri saçmalığı okumusun beşer perdeisnden sıyrılmış gavslar Allah ın sıfatları kuveti kudreti üzeirne tecelli etmiş rabbani rivegari bilmem gavslar ledün ilmine sahip gayb habercileri lütfen mevzuyu akılnla ve vicdanınla red moduna geçmeden anlamaya çalışş kaç tane küfür söz var bu dua eddikleri şeyde sayabiliecekmisin Hatme duasi ve Türkce anlami Menzil Yolu-ba?ka bahar
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt