Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Şeriatın Devlet/Toplum İdaresinde Tatbiki İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
@Hanbeliyye @Alketa @D.Yilmazer

Son kez bir kere daha açıklamaya çalışıyorum. Amacım sizlerin düşüncelerinize muhafelet etmek veya ders almamak değil. Akıl oyunları yapmak da değil.

Bir düşünce kendi öz fikriniz ise ve yeni sıfır ise beyanı mantıklıdır. Sizlerin düşünceleri sizden öncekilerin düşünceleri. Ve geçmeşin bir tekrarı. Ve geçmiş tekrarda yalnış olsanız bile sizin için önünde hiç bir engel durmamalı.

Ben size İslam Allah yok mu dedim? Hadis yalan mı yazdım? Hayır yazmadım! Size apaçık şekilde "islamın laik bir din" olduğunu ve kendi kurallarınızın "Allahın kuralları" olmadığını anlatmaya çabalıyorum.

Allah bir insanın kafir mi olduğunu, küfür mü ettiğini bir ömürde bir ahirette karar verirken sizler bir forum makalesinde insanı kafir küfürbaz ilan ettiniz. Maşallah hepiniz Allahtan da çok hızlısınız. (hş.)

Hz. Muhammed (sav) önce bir devlet kurup sonra bana peygamberlik geldi dedi mi? Hayır. Önce peygamberlik geldi ve İslam dini oluştu sonra devlet oluştu. Yani islamiyyetin bir alt kümesi olarak devlet oldu.

Örneğin antik mısır bir devletti. Osiris dini, amon dini gibi önem dönem dinleri değişti. Ama mısır hanedanlığı devam etti. Bizans ve Avrupa milletleri helenizmden Hristiyanlığa geçti ama Bizans devam etti. Türkler gök tanrı dini, şamanizm den müslümanlığa geçmiştir. Yani devlet baki, sonra onun dini gelir.

Örneğin X bir devlet insan yaşamını, Hristiyanlık dinini seçtiğinde Hristiyanlık kuralları ile tasarlar veya yönetilir.
İşte bu Hristiyanlık kuralları: "insan yaşam kuralları seti" olarak vardır. Bu set, Tanrı-Mesih ve kutsal ruhun kuralları olduğunu iddia eder. Bu hristiyanlar hem evrime hem de laikliğe ölümüne düşman ve karşıdır.

Devlet nedir? Devlet: insanlar doğada tek başına yaşayamazlar ve doğa ile mücadele etmek için bir arada olurlar. Açlık ve soğuk gibi. İşte devlet denen şey doğaya karşı insanların bir araya gelme halidir.

Allah, Lut kavmini helak ederken doğa ile helak etmiştir. Çünkü Allah doğayı yaratan ve onun sahibidir. Bu azgın Kavim ve kavimler ise devletlerdir.

Allahın kanunları bizzat hayatın kendi kanunlarıdır. Kurandan hadisten yola çıkarak insan yaşamını idame eden "yaşam seti kurallarını" mirastır, Hırsızlıktır, giyimdir vs en nihayetinde şeriattır:

Bunu bize İslam sadece budur kalanı beşer şeyleridir demek büyük bir saçmalık! Büyük bir kandırmaca! Ve büyük bir mantıksızlıktır!
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Ben size İslam Allah yok mu dedim? Hadis yalan mı yazdım? Hayır yazmadım! Size apaçık şekilde "islamın laik bir din" olduğunu ve kendi kurallarınızın "Allahın kuralları" olmadığını anlatmaya çabalıyorum.

verilen hadis ve ayetleri anlamıyorsun veya anlamak istemiyorsun ! Laiklik din ve devlet işlerinin ayrılmasıdır.Yani şuan ki devlet yönetimi dinsiz ve kafir batının çıkarmış olduğu beşeri sistemle yönetiliyoruz öyle değil mi ? @Rhodium

islam da ise din ve devlet ayrı değildir, Bir bütündür.

ALLAH (c.c) maide 44.ayette şöyle buyuruyor

(Yalnızca) benden korkun! Ayetlerimi az bir paha karşılığında satmayın. Her kim Allah’ın indirdikleriyle hükmetmezse onlar kâfirlerin ta kendileridir. (5/Mâide, 44)

Allah’ın (cc) indirdiği Kitaplara imanın gereği olarak, yönetici makamında olanların ve insanları yönlendiren âlimlerin Kitap’la hükmetmesi gerekir. Kitap’la hükmetmeyi terk etmek, imanı bozmak olduğundan Allah (cc), böylelerine “kâfir” demiştir.
Günümüz insanı Kitab’ın bazı hükümlerini terk etmekle kalmamış, Kitab’ın tamamını terk edip onun yerine kendi koydukları yasaları yerleştirmişlerdir. Sadece küfre girmekle yetinmemiş, Allah’ın (cc) en belirgin sıfatı olan kanun yapma yetkisini kendilerinde görerek tağutlaşmışlardır.

31 . Onlar Allah’ı bırakıp din bilginlerini, abidlerini ve Meryem oğlu Mesih’i rabler edindiler. (Oysa) onlar yalnızca bir olan ilaha ibadet etmekle emrolunmuşlardı. O’ndan başka (ibadeti hak eden) hiçbir ilah yoktur. (Allah) onların şirk koştuklarından münezzehtir. (9/Tevbe, 31)

“(...) Adiy, Medine’ye geldi. O, Tay Kavmi'nin lideriydi. Boynunda gümüş bir haçla Resûlullah’ın (sav) huzuruna girdi. Resûlullah (sav) Tevbe Suresinin 31. ayetini okuyordu. Adiy, Peygamber’e (sav): ‘Onlar, din adamlarına tapmadılar ki!’ dedi. Resûlullah (sav): ‘Evet, fakat din adamları, onlara helali haram, haramı helal kıldılar. Onlar da tabi oldular. Bu, onların, din adamlarına ibadetidir.’ buyurdu.” (Tirmizi, 3095; İbni Ebi Hatim, 10057-10058)

Bu hükümlerden dolayı,bahsetmiş olduğun sistemden beri olduğumuzu reddettiğimizi ve bu batıl sistemi savunun seven kimselerin kafir olduğunu söylemekteyiz.
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
Son kez bir kere daha açıklamaya çalışıyorum. Amacım sizlerin düşüncelerinize muhafelet etmek veya ders almamak değil. Akıl oyunları yapmak da değil.

Muhalefet etmek istiyorsan et, ama konulari kisillestirip aşağalamaya calismadan.

Bir düşünce kendi öz fikriniz ise ve yeni sıfır ise beyanı mantıklıdır. Sizlerin düşünceleri sizden öncekilerin düşünceleri. Ve geçmeşin bir tekrarı. Ve geçmiş tekrarda yalnış olsanız bile sizin için önünde hiç bir engel durmamalı

Senin düşüncende sana has bir düşünce değil,tekrardan ibaret. Dolayisiyla tekrarindaki engelleri kaldirma tavsiyeni sana iade ederim.

Ben size İslam Allah yok mu dedim? Hadis yalan mı yazdım? Hayır yazmadım! Size apaçık şekilde "islamın laik bir din" olduğunu ve kendi kurallarınızın "Allahın kuralları" olmadığını anlatmaya çabalıyorum.

Islam laik bir din değildir.
Bu islam kapatilisttir ya da islam sosyalist bir dindir gibi bir mevzu olur.
Laiklik kilise ile krallar arasinda savaslardan peydah olmus. Bknz.Katolik kilisesi.
Kaldi ki Islam kilise olmadiğina gore, onu devletten ayirmak gibi bir durum söz konusu değildir. Senin 1. Yanilgin burada.

Allah bir insanın kafir mi olduğunu, küfür mü ettiğini bir ömürde bir ahirette karar verirken sizler bir forum makalesinde insanı kafir küfürbaz ilan ettiniz. Maşallah hepiniz Allahtan da çok hızlısınız. (hş.)

Sana defaatle pek cok konuda anlatilmaya calisildigi halde sen suyun yonunu degistirip, bulandirip avagadro sayisina getirirsen karsiliginda madalya filan mi bekliyordun.



Hz. Muhammed (sav) önce bir devlet kurup sonra bana peygamberlik geldi dedi mi? Hayır. Önce peygamberlik geldi ve İslam dini oluştu sonra devlet oluştu. Yani islamiyyetin bir alt kümesi olarak devlet oldu.

Örneğin antik mısır bir devletti. Osiris dini, amon dini gibi önem dönem dinleri değişti. Ama mısır hanedanlığı devam etti. Bizans ve Avrupa milletleri helenizmden Hristiyanlığa geçti ama Bizans devam etti. Türkler gök tanrı dini, şamanizm den müslümanlığa geçmiştir. Yani devlet baki, sonra onun dini gelir.

Örneğin X bir devlet insan yaşamını, Hristiyanlık dinini seçtiğinde Hristiyanlık kuralları ile tasarlar veya yönetilir.
İşte bu Hristiyanlık kuralları: "insan yaşam kuralları seti" olarak vardır. Bu set, Tanrı-Mesih ve kutsal ruhun kuralları olduğunu iddia eder. Bu hristiyanlar hem evrime hem de laikliğe ölümüne düşman ve karşıdır.

Devlet nedir? Devlet: insanlar doğada tek başına yaşayamazlar ve doğa ile mücadele etmek için bir arada olurlar. Açlık ve soğuk gibi. İşte devlet denen şey doğaya karşı insanların bir araya gelme halidir.

Allah, Lut kavmini helak ederken doğa ile helak etmiştir. Çünkü Allah doğayı yaratan ve onun sahibidir. Bu azgın Kavim ve kavimler ise devletlerdir.

Mevzu devlet değil, devletin şeklidir sayin orneklendirirken çuvallayan Rhodium.

Hz.Peygamber bir devlet ortaya koymus bunu da, gerek Hz. Ebu Bekir , gerek Hz. Ömer ile de temellerini saĝlamlaştırmıştır.
Senin buradaki asıl sorunun islam tarihini,siyeri bilmemenden ya da eksik bilmenden kaynaklanıyor. Bu da 2. Yanılgın.
Bakınız Halife secimleri

Islam hem din hem devlettir.
Muhacir abinin dedigi gibi bi butundur.

Sahabeler hem din hem davet insanlariydi. Askerdi, ilmi olarak yuksektiler ve pek cok ozelligi kendilerinde barindiriyorlardi.
Fetihler devletiydi ta ki, Muaviye donemine kadar.

Isler sonra degisip siyallasti.
Hz.Peygamberin vefatindan 30 yil sonraki doneme bakiniz. Siyasal bir devlet giriş.

Yani ozetle
Islam laik bir din degildir, dini devletten ayiramazsin cunku biz kilise değiliz.

Ama senin laiklikten kastın dini siyasetten ayirmak ise, zaten bu yuzyillardir var.







Allahın kanunları bizzat hayatın kendi kanunlarıdır. Kurandan hadisten yola çıkarak insan yaşamını idame eden "yaşam seti kurallarını" mirastır, Hırsızlıktır, giyimdir vs en nihayetinde şeriattır:

Bunu bize İslam sadece budur kalanı beşer şeyleridir demek büyük bir saçmalık! Büyük bir kandırmaca! Ve büyük bir mantıksızlıktır!

Ek olarak beser sacmalik vs dediginden ben bazi kavramlari bilmedigini anliyorum.


Makaleler yazdigina gore okumayi arastirmayi da seversin diye dusunuyorum. Haberdar ol, arastir iyice oku ogren.

Valla bu kadar az bilgi ile bu kadar curetkar cikarimlar yapip israr etmek de ayri bi mevzu.

Daha evvel ki baska konuda tarikatlar hususunda yazdigim durum gibi.
Mevzudan haberin yok ama varmış, bilirmiş gibi bir eda ile yaziyorsun. Gercekten cok ilginç.

Mevzu benim icin kapanmistir. Selametle.
 
Umm Hureyre Çevrimdışı

Umm Hureyre

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Rhodium un cumlelerini okurken gözlerim kanadı o nasıl bir devriklik kisi açıklıyor zerre ilerleme yok selam deyip geçmek lazım ayetteki gibi anladınız kardesler kapı duvar misali SubhanAllah..
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
@Hanbeliyye @Alketa @D.Yilmazer @eL_Muhacir

Laiklik nedir? :

Anlıyorum. Nasıl anlamayayım ki zaten yıllardır bildiğimiz şeyleri söylüyorsunuz. Ama siz beni anlamıyorsunuz çünkü savunduğunuz şeylere karşı olduğu için ön yargı var. Ve bu tepki çok normal bir durum.

Şeriat düşüncelerinin bir temeli var. Belki Osmanlı yı dahi sistem olarak yalnış buluyorsunuz. Bir düşünün "kafir batının çıkarmış olduğu beşeri sistem..." dediğinizde bir çok insan tarafından Atatürkçü olmamakla yada padişahçı olmakla vb. Ön yargı ile kötü bakıldı yıllarca... Peki şimdi bana neden aynısını yapıyorsunuz? Biraz empati lütfen...

İslamda din+devlet bir bütün değildir. İslamda ne Kuranda ne hadislerde ülke ve devlet kutsanmamıştır. Bahsi belki olabilir ama örneğin "akıl" kelimesi kadar bile yeri yoktur. Peygamber (sav) mağarada iken, Devlet namına hiç bir şey yoktur. Devlet sonradan oluşan bir husus. İslamda din devletten büyüktür. Din devlet bütünleşik bir halde değildir.

Örneğin şimdi bir ülke ile savaşa girsek mesela Yunanistan ile, bir Hiristiyan Türk vatandaşı da Yunanla savaşmak zorunda,
Ancak Medine sözleşmesine göre gayrimüslim bir vatandaş Müslümanların savaşında savaşmama hakkına sahiptir. Demek ki bırakın laikliği daha ileri seviyede bir laiklikten söz ediyoruz. Ve bu kafir batının çıkardığı değil "kafir batının bizden çaldığı" bir uygulamadır.

Peygamber (sav) zamanında, sosyalizm, kominizm, kapitalizm, laiklik, uçak, araba, eposta, plastik, borsa vb. Aklına. Gelebilecek binlerce şey tanımlanmamıştır. Onların (sav) beyanına göre laik olup olmadıklarını değil kendi düşüncenize göre Onlar (sav) hakkında analizde bulunuyorsunuz. Bu sizin düşünceniz.

Laik: din adamı olmayan halk anlamına gelir. Örneğin cami imamı dışındaki sela(namaz) kılan halk ehli laiktir. Klaik imam dır. Osmanlı karşılığı ladini dir. Burdaki din dışılık dinsizlik değil, "İlmiye sınıfı" dışındaki halk anlamındadır. (İlmiye sınıfı diyanet işleri ama biraz daha büyük eğitim vb de ona bağlı). Yani laiklik siyasi anlamından önce bir sınıflama terimiydi.

Laiklik bir işleyiş uygulamadır. Din ve devlet işlerinin ayrılması: Bir varlık sonucudur. O varlık din dir.

Bir sistemin işleyişi fikirlerden bağımsızdır. Örneğin kalbiniz, içinde bulunduğum adam kafir deyip şimdi durmayı durduruyorum dermi. Yada bindiğiniz araba motoru içimdeki insanlar ne iyi insanlar deyip daha iyi çalışır mı? Rom ve ram bellek arasında bir fark vardır. Rom bellek geçicidir ve bilgisayar her sıfırlandığında silinir. Kalp veya motorun çalışması gibi "işleyişler" duruma kayıtsızdır.

Ben laikliğe karşıyım diyorsanız ki diyorsunuz: o zaman dinsizliği savunmanız gerekir. Çünkü var-yok anlamında yoku seçiyorsunuz. Daha önce yazdıklarım da bahsettim. Laiklik olmadığı bir devlet uygulandı ve o devlet Sscb idi. Dinsiz devlet, Allahın ve dinin olmadığını söylüyor ve laikliğe karşı duruyordu.

Tüm Türki cumhuriyetler sovyet, kruçev den sonra 50 yıl boyunca camiler kapatıldı. Din adamlarının görevlerine son verildi. (kliselerde kapatıldı). İşte laiklik karşıtlığı buydu. Sizin anladığınıza sanırım hiç benzemiyor. Sovyet rusya diyordu ki din yok neden devlet işlerinden ayırayım.

İslami açıdan kabus oydu. Düşünün teravih bile kılamıyorsunuz. Ezan okunması yasak. Böyle bir 50 yıl hayal edin. Mesela evlisiniz, eşinizi zorla evden alıyorlar bir santralde telefon bakmaya çalışmaya götürüyorlar. Çalışmamak gibi bir özgürlük yok. İşte size laik olmayan ülke.

--------------

Maide suresini siz nasıl anlamışsınız?

Bir insan bir yönetici karar verme aşaması ya o anlıktır yada kurallar koyar. Allahın indirdileri yani ayetlerdir. Ayetlerle karar vermiyorsan veya kural koymuyorsan "Allaha göre" sen kafirsindir.

Bu kadar net ve basit. İslam basit sade bir dindir (basitlik adilik anlamında değil yalınlık anlamında). Namaz kılmak çok önemlidir günde 40 - 50 dak. İbadete ayırmak zor değildir. Hem namaz hem oruç ruhen bedenen de faydalıdır. İslamı zor ve karmaşık bir şey gibi görmeyin.

En önemlisi İslam bir insanın yaşam şeklini değiştirmesi gereken sanki buda rahibi gibi olmasını gerektiren karete ye başlar gibi kıyafet felan değiştirilen bir şey değildir. İslam bir ülke, devlette değildir.

Belirli bir zümrenin ortak görüşüne göre, fikirlerinizi bana dayatmaya çalışıp durmayın. Kendi zümrenizin öznel fikirlerini, kabul etmeyenlere aba altından sopa gösterir gibi "kafir metre sayacı" ile saymayın!

Allahın her şeye gücü yeter. Allah kanun yapmak isterse yapar ve herkes buna uyar. Hem kader inancına sahip olacaksınız hemde "Allahın kanun yapma yetkisi" diyeceksiniz. Lütfen rica ederim,

Yeni doğan bir buzağı yavrusu hemen yürür ve sürüsüne katılır. Dünya güneşin etrafında 365 gün döner. Dünyanın yer çekimi ivmesi kutuplarda 10 Ekvator da 9,81 dir. Bütün bu kuralları Allah koyduda: sizin iddianıza göre:

Bu kainatın milyonda birinden bile daha az orandaki kuralların "İnsan yaşam kuralları" nı koymaya gücü mü yetmedi de (haşa) sizin şeriatınıza ihtiyacı mı var!

Eğer bunlar Allahın kuralları değil sizin kuralınızdır. Ve zaten sizin kuralınız olduğu için maide 44 deki yargı hükmü var. Bizler Allahın kanunlarını koyamayız, Yani bizler o kanunları yaparak cennet-cehennem için yargılanacağız!

Biz insanlar bir çok kere kritik karar anları ile karşı karşıya kalırız. Bazen bir iş adamı, bazen bir siyasetçi, bazen aile içinde vs. İşte bu kritik anlarda kararlarımız kaidelerimiz olur. Bunlar kuran ve hadisler ile uyum içinde olmalıdır.

Örneğin bir iş adamısın işçilerinin öğle namazı kılması işlerimi yavaşlatıyor der ve iş yerinde namaz kılmayı yasaklarsan yandın. İşte bu maide 44 dür. Ama yine de o insana bizim kafir deme hakkımız olmaz.

İşte maide suresinde ki anlam budur.

-----------------

İslam devlet bütündür düşüncesi:

Müslümanlıktan önce Arabistan da ki putperestlik, hindistan daki gibi bir putperestlik değildir. Hindistan'da her put bir İlahtır. Arabistan da ise Tek tanrı inancı vardır.

Al-ilah güneş ile evlidir ve kızları üç puttur. Ve 360 gün için her güne 1 put vardır. (sufilik) Ve ayrıca 2 tepede (Merve Safa) iki put daha vardır. Güneş, kızlar, 360 put vs. Bunlar Tanrı değildir. Al-ilaha erişebilmek için "aracı" dır.

Diğelim ki adam çölde tapınacak, helvadan veya çamurdan putunu yapar ve tapınır. Helvayı yer çamuru atar. Helvanın çamurun tanrı olmadığını bilmeyecek kadar aptal mı sizce? Değil.

Şimdi size soruyorum? Madem putlar Tanrı değildi? O zaman neden İslamdan farkı neydi? Onlarda tek tanrılı idi?

El cevap: putlar Tanrı değildi ama "kutsal" dı. Hani derler ya şunu bunu putlaştırma. O putlaştırma değil kutsallaştırmadır.

İslamın özü "Allahtan başka ilah yoktur" da Allah kendisinden başka her türlü varlığın kutsiyetini ret eder. Allah kendisinden başka her şeyin ilah-i bir özü olduğunu ret eder.

Nedir bunlar?

Melekler: Allaha göre bir varlık doğa üstü olsa dahi kutsal değildir. Yani melekler sizi Allaha daha fazla yakınlaştırmaz.

Peygamberin kendi: Peygamber bir insandır. Ölümlüdür. İlah değildir. Peygamber kutsal bir varlık değildir. Hadisler ayetler gibi kutsal metinler değildir.

Cami: camiler kutsal değildir. Kutsal mekan diye bir şey yer yoktur. Peygamberin yaslandığı ağacın kesilmesi misali. Madde alemi ile yapılmış hiç bir şey kutsal değildir.

Tespih, kuranın yazılı olduğu kağıtlar, seccade, mezar, şıhlar, imamlar vs... Kutsal değildir.

Hz. Peygamber (sav) 4 devlete mektup göndermiştir. Devletler kutsal bir kurum değildir.

Demek ki,

Bir devletin Allah adına kurallarının olması ve o kuralların Allaha ulaştırma, onun kararlarının uygulandığını "zan hissi"

İşte bu sizin İslam ile devlet bütündür: çıkarımınızı ortaya koyuyor.

"İslam Devleti" "şeriat devleti"
En nihayetinde
"kutsal devleti" ifade eder.

İslam dininde devlet yoktur ve sizin iddianız düpedüz İslama aykırıdır.
 
أ Çevrimdışı

أهل الحديث

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Örneğin bir iş adamısın işçilerinin öğle namazı kılması işlerimi yavaşlatıyor der ve iş yerinde namaz kılmayı yasaklarsan yandın. İşte bu maide 44 dür. Ama yine de o insana bizim kafir deme hakkımız olmaz.

İşte maide suresinde ki anlam budur.

Abdullah b. Ömer -radıyallahu anhuma'dan rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: Yahudiler Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'e gelip, içlerinden bir erkekle kadının zina ettiğini söylediler. Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- kendilerine: "Recm hakkında Tevrat'ta ne buluyorsunuz?" dedi. "Onları teşhir ederiz ve deynekle dövülür" dediler. Bunun üzerine Abdullah b. Selâm: " Yalan söylediniz. Onda recm ayeti var" dedi. Tevratı getirip, koydular. Yahudilerden birisi, elini recm ayetinin üstüne koydu, sonra onun öncesini ve sonrasını okumaya başladı. Abdullah b. Selâm Ona: "Elini kaldır" dedi. Adam elini kaldırdı, recm ayeti görünüverdi. Bunun üzerine Yahudiler: "Doğru söyledi. Ey Muhammed! Tevratta recm âyeti var" dediler. Rasûlullah da onların recmedilmelerini emretti ve recmedildiler. Abdullah b. Ömer: "Adamı, taşlardan korumak için kadının üzerine kapandığını gördüm dedi.
(Buhari, 6841; Müslim, 1699)

Maide suresindeki anlamın, senin dediğin gibi olduğuna dair Kur'ân ve Sünnet'ten yukarıda attığım hadiste olduğu gibi delil istiyorum.
Sana oku dediğim kitaptan önce sözlük al, devlet ne demek, hüküm ne demek vs... bunların hepsini güzelce oku. Bunları okumadan liberal paganist bir düşünce yapısıyla İslâm olduğunu iddia etmeye kalkma.
Delil getirmediğin sürece de beni mesajlara etikleme!
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
@Hanbeliyye @Alketa @D.Yilmazer @eL_Muhacir

Laiklik nedir? :

Anlıyorum. Nasıl anlamayayım ki zaten yıllardır bildiğimiz şeyleri söylüyorsunuz. Ama siz beni anlamıyorsunuz çünkü savunduğunuz şeylere karşı olduğu için ön yargı var. Ve bu tepki çok normal bir durum.

Şeriat düşüncelerinin bir temeli var. Belki Osmanlı yı dahi sistem olarak yalnış buluyorsunuz. Bir düşünün "kafir batının çıkarmış olduğu beşeri sistem..." dediğinizde bir çok insan tarafından Atatürkçü olmamakla yada padişahçı olmakla vb. Ön yargı ile kötü bakıldı yıllarca... Peki şimdi bana neden aynısını yapıyorsunuz? Biraz empati lütfen...

İslamda din+devlet bir bütün değildir. İslamda ne Kuranda ne hadislerde ülke ve devlet kutsanmamıştır. Bahsi belki olabilir ama örneğin "akıl" kelimesi kadar bile yeri yoktur. Peygamber (sav) mağarada iken, Devlet namına hiç bir şey yoktur. Devlet sonradan oluşan bir husus. İslamda din devletten büyüktür. Din devlet bütünleşik bir halde değildir.

Örneğin şimdi bir ülke ile savaşa girsek mesela Yunanistan ile, bir Hiristiyan Türk vatandaşı da Yunanla savaşmak zorunda,
Ancak Medine sözleşmesine göre gayrimüslim bir vatandaş Müslümanların savaşında savaşmama hakkına sahiptir. Demek ki bırakın laikliği daha ileri seviyede bir laiklikten söz ediyoruz. Ve bu kafir batının çıkardığı değil "kafir batının bizden çaldığı" bir uygulamadır.

Peygamber (sav) zamanında, sosyalizm, kominizm, kapitalizm, laiklik, uçak, araba, eposta, plastik, borsa vb. Aklına. Gelebilecek binlerce şey tanımlanmamıştır. Onların (sav) beyanına göre laik olup olmadıklarını değil kendi düşüncenize göre Onlar (sav) hakkında analizde bulunuyorsunuz. Bu sizin düşünceniz.

Laik: din adamı olmayan halk anlamına gelir. Örneğin cami imamı dışındaki sela(namaz) kılan halk ehli laiktir. Klaik imam dır. Osmanlı karşılığı ladini dir. Burdaki din dışılık dinsizlik değil, "İlmiye sınıfı" dışındaki halk anlamındadır. (İlmiye sınıfı diyanet işleri ama biraz daha büyük eğitim vb de ona bağlı). Yani laiklik siyasi anlamından önce bir sınıflama terimiydi.

Laiklik bir işleyiş uygulamadır. Din ve devlet işlerinin ayrılması: Bir varlık sonucudur. O varlık din dir.

Bir sistemin işleyişi fikirlerden bağımsızdır. Örneğin kalbiniz, içinde bulunduğum adam kafir deyip şimdi durmayı durduruyorum dermi. Yada bindiğiniz araba motoru içimdeki insanlar ne iyi insanlar deyip daha iyi çalışır mı? Rom ve ram bellek arasında bir fark vardır. Rom bellek geçicidir ve bilgisayar her sıfırlandığında silinir. Kalp veya motorun çalışması gibi "işleyişler" duruma kayıtsızdır.

Ben laikliğe karşıyım diyorsanız ki diyorsunuz: o zaman dinsizliği savunmanız gerekir. Çünkü var-yok anlamında yoku seçiyorsunuz. Daha önce yazdıklarım da bahsettim. Laiklik olmadığı bir devlet uygulandı ve o devlet Sscb idi. Dinsiz devlet, Allahın ve dinin olmadığını söylüyor ve laikliğe karşı duruyordu.

Tüm Türki cumhuriyetler sovyet, kruçev den sonra 50 yıl boyunca camiler kapatıldı. Din adamlarının görevlerine son verildi. (kliselerde kapatıldı). İşte laiklik karşıtlığı buydu. Sizin anladığınıza sanırım hiç benzemiyor. Sovyet rusya diyordu ki din yok neden devlet işlerinden ayırayım.

İslami açıdan kabus oydu. Düşünün teravih bile kılamıyorsunuz. Ezan okunması yasak. Böyle bir 50 yıl hayal edin. Mesela evlisiniz, eşinizi zorla evden alıyorlar bir santralde telefon bakmaya çalışmaya götürüyorlar. Çalışmamak gibi bir özgürlük yok. İşte size laik olmayan ülke.

--------------

Maide suresini siz nasıl anlamışsınız?

Bir insan bir yönetici karar verme aşaması ya o anlıktır yada kurallar koyar. Allahın indirdileri yani ayetlerdir. Ayetlerle karar vermiyorsan veya kural koymuyorsan "Allaha göre" sen kafirsindir.

Bu kadar net ve basit. İslam basit sade bir dindir (basitlik adilik anlamında değil yalınlık anlamında). Namaz kılmak çok önemlidir günde 40 - 50 dak. İbadete ayırmak zor değildir. Hem namaz hem oruç ruhen bedenen de faydalıdır. İslamı zor ve karmaşık bir şey gibi görmeyin.

En önemlisi İslam bir insanın yaşam şeklini değiştirmesi gereken sanki buda rahibi gibi olmasını gerektiren karete ye başlar gibi kıyafet felan değiştirilen bir şey değildir. İslam bir ülke, devlette değildir.

Belirli bir zümrenin ortak görüşüne göre, fikirlerinizi bana dayatmaya çalışıp durmayın. Kendi zümrenizin öznel fikirlerini, kabul etmeyenlere aba altından sopa gösterir gibi "kafir metre sayacı" ile saymayın!

Allahın her şeye gücü yeter. Allah kanun yapmak isterse yapar ve herkes buna uyar. Hem kader inancına sahip olacaksınız hemde "Allahın kanun yapma yetkisi" diyeceksiniz. Lütfen rica ederim,

Yeni doğan bir buzağı yavrusu hemen yürür ve sürüsüne katılır. Dünya güneşin etrafında 365 gün döner. Dünyanın yer çekimi ivmesi kutuplarda 10 Ekvator da 9,81 dir. Bütün bu kuralları Allah koyduda: sizin iddianıza göre:

Bu kainatın milyonda birinden bile daha az orandaki kuralların "İnsan yaşam kuralları" nı koymaya gücü mü yetmedi de (haşa) sizin şeriatınıza ihtiyacı mı var!

Eğer bunlar Allahın kuralları değil sizin kuralınızdır. Ve zaten sizin kuralınız olduğu için maide 44 deki yargı hükmü var. Bizler Allahın kanunlarını koyamayız, Yani bizler o kanunları yaparak cennet-cehennem için yargılanacağız!

Biz insanlar bir çok kere kritik karar anları ile karşı karşıya kalırız. Bazen bir iş adamı, bazen bir siyasetçi, bazen aile içinde vs. İşte bu kritik anlarda kararlarımız kaidelerimiz olur. Bunlar kuran ve hadisler ile uyum içinde olmalıdır.

Örneğin bir iş adamısın işçilerinin öğle namazı kılması işlerimi yavaşlatıyor der ve iş yerinde namaz kılmayı yasaklarsan yandın. İşte bu maide 44 dür. Ama yine de o insana bizim kafir deme hakkımız olmaz.

İşte maide suresinde ki anlam budur.

-----------------

İslam devlet bütündür düşüncesi:

Müslümanlıktan önce Arabistan da ki putperestlik, hindistan daki gibi bir putperestlik değildir. Hindistan'da her put bir İlahtır. Arabistan da ise Tek tanrı inancı vardır.

Al-ilah güneş ile evlidir ve kızları üç puttur. Ve 360 gün için her güne 1 put vardır. (sufilik) Ve ayrıca 2 tepede (Merve Safa) iki put daha vardır. Güneş, kızlar, 360 put vs. Bunlar Tanrı değildir. Al-ilaha erişebilmek için "aracı" dır.

Diğelim ki adam çölde tapınacak, helvadan veya çamurdan putunu yapar ve tapınır. Helvayı yer çamuru atar. Helvanın çamurun tanrı olmadığını bilmeyecek kadar aptal mı sizce? Değil.

Şimdi size soruyorum? Madem putlar Tanrı değildi? O zaman neden İslamdan farkı neydi? Onlarda tek tanrılı idi?

El cevap: putlar Tanrı değildi ama "kutsal" dı. Hani derler ya şunu bunu putlaştırma. O putlaştırma değil kutsallaştırmadır.

İslamın özü "Allahtan başka ilah yoktur" da Allah kendisinden başka her türlü varlığın kutsiyetini ret eder. Allah kendisinden başka her şeyin ilah-i bir özü olduğunu ret eder.

Nedir bunlar?

Melekler: Allaha göre bir varlık doğa üstü olsa dahi kutsal değildir. Yani melekler sizi Allaha daha fazla yakınlaştırmaz.

Peygamberin kendi: Peygamber bir insandır. Ölümlüdür. İlah değildir. Peygamber kutsal bir varlık değildir. Hadisler ayetler gibi kutsal metinler değildir.

Cami: camiler kutsal değildir. Kutsal mekan diye bir şey yer yoktur. Peygamberin yaslandığı ağacın kesilmesi misali. Madde alemi ile yapılmış hiç bir şey kutsal değildir.

Tespih, kuranın yazılı olduğu kağıtlar, seccade, mezar, şıhlar, imamlar vs... Kutsal değildir.

Hz. Peygamber (sav) 4 devlete mektup göndermiştir. Devletler kutsal bir kurum değildir.

Demek ki,

Bir devletin Allah adına kurallarının olması ve o kuralların Allaha ulaştırma, onun kararlarının uygulandığını "zan hissi"

İşte bu sizin İslam ile devlet bütündür: çıkarımınızı ortaya koyuyor.

"İslam Devleti" "şeriat devleti"
En nihayetinde
"kutsal devleti" ifade eder.

İslam dininde devlet yoktur ve sizin iddianız düpedüz İslama aykırıdır.
Bu kafayı nasıl buluyorsunuz anlayamıyorum..

Yaratan Allah swt aynı zamanda yönetendir!
Laik demek, Allah yönetmesin demektir!

Forumda tüm ilgili konuları araştırabilmen için sana 1 ağustosa kadar istirahat..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt