Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Şeriatın Hakim Kılınmasının Önündeki Engeller ve Çözüm Yolları Nelerdir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
السلام عليكم و رحمة الله
Şeriatın hakim kılınmasının önündeki engeller ve bu engellerin kaldırılması için çözüm yolları nelerdir?
 
Son düzenleme:
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Ve Âleyküm Selam ve Rahmetullahi ve Berâkatuh
Çok fazla engel var. Bu konuyla ilgili 10 ciltlik kitap bile yazılabilir. Ama en basit haliyle açıklanacak olursa en büyük engel; "Kur'ân ve Sünnet'ten uzaklaşmak"tır. Çölde anarşik şekilde yaşayan Arapların, iki güçlü devlet olan Bizans ve Sasani'leri zelil etmesinin ve Allah'ın şeriatıni hakim kılabilmesinin sebebi, Allah'ın indirdiklerine ve Rasûlünün sünnetine sımsıkı bağlı olmalarıydı.

Çözüm yolu ise manevî, ilmî, fikrî, fizikî yani her anlamda cihad'tır. Bütün beşerî ideolojileri, tâğutları, putları kırıp parçalayıp yok etmektir. Hurafeleri ve bid'atleri yeryüzünden silip ilmi ve sünneti yaymaktır.

Ebu Mus'ab es-Surî'nin "el-Mukaveme"(Küresel İslâmî Direniş Çağrısı) isimli eseri bu konuda çok detaylı analizler içeriyor. Tavsiye ederim.

Bunun dışında bana göre en büyük engeller;
1- İrcâ ve Taviz: Sürekli dininden yırtıp dünyayı yamama haliyle dinden taviz verip dinde sebat edenleri "aşırıcılar" diye suçlamak.

2- Aşırı Tekfir: Bazı şahısların belli bir kitleye hitap edecek düzeye geldikten sonra bâtıl ve aşırı tekfirlere kalkışıp ümmetin arasına ayrılık ve fitne sokması

3- Taassup: Kur'ân ve Sünnet'e ve bunlara uyanlara bağlı olunması gerekirken cemaatine, sevdiği/bildiği tanıdığı insanlara, bir mezhebe, bir âlime, bir görüşe körü körüne bağlı olmak

4- İslâmı bilmemek ve öğrenebilme ihtimali varken öğrenmeyip cehaleti seçmek.

5- Mazaretsiz cihaddan geri kalarak dünya hayatından razı olanlar

6- Devlet yönetimi ve siyaset gibi konularda bilgisiz ve cahil insanların, diğer insanların aklını bulandırarak cihad ehline ve cihad ehlinin izlemiş olduğu stratejiye karşı kışkırtması

7- Kör Taklit: Avamın, halkın çoğunluğunun bir adamın peşine takılarak dinini öğrenmemesi ve onu taklit etmesi, ona mürit olması. (Âlim olmasına gerek yok. Şirk davetçisi bel'amlar da olabilir.)

8- 1400 senedir süregelmiş ihtilafları hâlâ diline dolayarak Müslümanlar arasında ihtilaf çıkarıp organize ve teşkilatlı bir şekilde hareket edememek

9- En mühim meseleleri bırakıp çer-çöp meselelerle uğraşmak.

10- Psikolojik, sosyolojik, kişisel, toplumsal her anlamda bir ihya olma, aleme nizam verme bilinci taşıyamama ve bilinçsiz olma. İbadetlerde kusur ve hata gösterme. Duadan uzaklaşma. Güzel ahlâkı ve takvâyı terk etme, el-Vela ve'l-Bera'yı terk etme, iyiliği emredip kötülükten men etmeyi terk etmek...

Daha milyon tane madde yazılabilir. Ama hepsinin çözümü aynı: Beşeri, uydurma, şeytan işi pisliklerden beri olup Allah'ın Kitabı ve Rasûlunun sünnetine sımsıkı yapışmak.
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
السلام عليكم و رحمة الله
Şeriatın hakim kılınmasının önündeki engeller ve bu engellerin kaldırılması için çözüm yolları nelerdir?
Şeriatın hakim kılınması derken Allahın kurallarının hakim kılınması mı? Kast ediliyor?
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
Evet bunu kastettim
Ben bu konuda affınıza sığınarak biraz farklı düşünüyorum. Bazen farklı düşünen ukalalar olur, lütfen öyle algılamayın. Yazılanlar çok mantıksız geldi.

Benim düşünceme göre, Allah (cc) kendi kurallarını zaten her daim hakim kılmış. Ve hiç bir varlığın da bu kuralları değiştirmeye gücü yetmez.

İnsanların Allahın kurallarını hakim kılmaya çalışması, ancak bir "kalkışma" olur. Ve mümkün olmayan bir şeydir. Çünkü bu kurallar her zaman aslında insanların kendi kurallarıdır.
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Ben bu konuda affınıza sığınarak biraz farklı düşünüyorum. Bazen farklı düşünen ukalalar olur, lütfen öyle algılamayın. Yazılanlar çok mantıksız geldi.

Benim düşünceme göre, Allah (cc) kendi kurallarını zaten her daim hakim kılmış. Ve hiç bir varlığın da bu kuralları değiştirmeye gücü yetmez.

İnsanların Allahın kurallarını hakim kılmaya çalışması, ancak bir "kalkışma" olur. Ve mümkün olmayan bir şeydir. Çünkü bu kurallar her zaman aslında insanların kendi kurallarıdır.
Konuları asıl bağlamından çarpıtıp en aykırı halleriyle anlıyorsun. Kardeşin sorusundaki şeriatın, fizik kuralları/doğa yasaları gibi şeyler olmadığı barizdir.

"Yazılanlar çok mantıksız geldi." ne demek?
Allah'ın şeriatı için çabalamak mantıksız mı yani?

Yazdıklarınla neyi kastettiğini bilmiyorum ama Kur'ân'ın hilafında konuşmaya doğru gittiğini bilesin.

Durum şu ki, Allah dileseydi, onlardan intikam alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek ister. (Muhammed 4)

Sonra seni, (ilahi) emre dayalı bir şeriat üzere kıldık. Ona uy. Bilmeyenlerin hevalarına/arzularına uyma. (Câsiye 18)

"Fitne ortadan kalkıncaya ve din tamamen Allah'ın oluncaya kadar onlarla savaşın!" (Enfâl 39)

Sana, kendinden önceki Kitab’ı doğrulayan ve onun üzerinde denetleyici olan (bu) Kitab’ı hak olarak indirdik. Onların arasında Allah’ın indirdiğiyle hükmet. Sana gelen haktan (seni saptıracak olan) hevalarına/arzularına uyma. Sizden her bir (ümmet) için bir şeriat ve yol kıldık. Şayet Allah dileseydi sizi (şeriatı ve yolu aynı olan) tek bir ümmet yapardı. Lakin size verdiklerinde sizleri denemek için (şeriat ve yollarınızı farklı kıldı. Öyleyse) hayırlarda yarışın. Hepinizin dönüşü Allah’adır. İhtilaf ettiğiniz şeylerde (kimin haklı olduğunu) size haber verecektir. (Mâide 48)

Biz, her ümmete bir ibadet yolu belirledik, o yol üzere ibadet etmektelerdir. Sakın bu konuda seninle tartışmasınlar/tartışmalarına müsaade etme. Sen, Rabbine davet et! Hiç şüphesiz sen, dosdoğru bir hidayet üzeresin. (Hac 67)

“Dini (tevhidle) ayakta tutun ve onda ayrılığa düşmeyin.” diye Nuh’a emrettiğini, sana vahyettiğimizi, İbrahim, Musa ve İsa’ya emrettiğimizi sizin için dinde şeriat kıldık. Müşrikleri kendisine davet ettiğin (tevhid) onlara ağır geldi. Allah dilediği kulunu (tevhid ve ayrılıksız din için) seçer ve O’na yönelenleri hidayete erdirir. (Şûrâ 13)

Yoksa, Allah’ın izin vermediği şeyleri, kendilerine dinden şeriat kılan/kanun yapan ortakları mı var? Şayet (azaplarının kıyamete erteleneceğine dair) kesin bir söz olmasaydı elbette, aralarında hüküm verilirdi. Şüphesiz ki zalimlere can yakıcı bir azap vardır. (Şûrâ 21)

O ki, hanginizin daha güzel davranacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratmıştır. O, mutlak galiptir, çok bağışlayıcıdır. (Mülk 2)

Andolsun ki sizden mücahid olanları ve sabredenleri açığa çıkarıncaya dek, sizi imtihan edeceğiz. Ve haberlerinizi de sınayacak (kimin cihad edip sabrettiğini kimin de sabredemeyip kaçtığına dair haberlerinizi açığa çıkaracağız). (Muhammed 31)
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben bu konuda affınıza sığınarak biraz farklı düşünüyorum. Bazen farklı düşünen ukalalar olur, lütfen öyle algılamayın. Yazılanlar çok mantıksız geldi.

Benim düşünceme göre, Allah (cc) kendi kurallarını zaten her daim hakim kılmış. Ve hiç bir varlığın da bu kuralları değiştirmeye gücü yetmez.

İnsanların Allahın kurallarını hakim kılmaya çalışması, ancak bir "kalkışma" olur. Ve mümkün olmayan bir şeydir. Çünkü bu kurallar her zaman aslında insanların kendi kurallarıdır.
İlk olarak ben aciz bir insanım.Bir insanın affına değil daima Allah'ın affına sığınılır.Allah'tan başka kimsenin affına sığınılmaz.Allah, insanları yaratmıştır.Ve insanlara kendi hükümlerini bildirip doğru olan İslâm dinini seçmelerini batıldan tağuti şeylerden ise uzak durmalarını istemiştir.İnsanların Allah'ın kurallarını hakim kılmasını mümkün olmayan şey olarak nitelemişsin Hz.Muhammed (s.a.v) ve diğer peygamberler Allah'ın hükümlerini hakim kıldılar ve Allah , sevdiği kullarına kendi hükümleriyle hükmetmelerine imkan verdi."Bu kurallar her zaman insanların kurallarıdır." Demişsin bu söylemin çok yanlış ve Allah'ın kurallarına insanların kuralları demen seni vahyi kabul etmemeye vahyi kabul etmemek ise küfüre yani kâfir olmaya götürür.İnsanlar, dünyada Allah'ın bir insan aracılığıyla kendisini muhatap aldığına inananlar ve inanmayanlar olarak ikiye ayrılmaktadır. Elhamdülillah müslüman olanlar Allah'ın peygamberler aracılığıyla kendilerinin muhatap alındığına ve Allah'ın bu şekilde kendilerine hükümler bildirdiklerine inanıyorlar.
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
Konuları asıl bağlamından çarpıtıp en aykırı halleriyle anlıyorsun. Kardeşin sorusundaki şeriatın, fizik kuralları/doğa yasaları gibi şeyler olmadığı barizdir.

"Yazılanlar çok mantıksız geldi." ne demek?
Allah'ın şeriatı için çabalamak mantıksız mı yani?

Yazdıklarınla neyi kastettiğini bilmiyorum ama Kur'ân'ın hilafında konuşmaya doğru gittiğini bilesin.

Durum şu ki, Allah dileseydi, onlardan intikam alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek ister. (Muhammed 4)

Sonra seni, (ilahi) emre dayalı bir şeriat üzere kıldık. Ona uy. Bilmeyenlerin hevalarına/arzularına uyma. (Câsiye 18)

"Fitne ortadan kalkıncaya ve din tamamen Allah'ın oluncaya kadar onlarla savaşın!" (Enfâl 39)

Sana, kendinden önceki Kitab’ı doğrulayan ve onun üzerinde denetleyici olan (bu) Kitab’ı hak olarak indirdik. Onların arasında Allah’ın indirdiğiyle hükmet. Sana gelen haktan (seni saptıracak olan) hevalarına/arzularına uyma. Sizden her bir (ümmet) için bir şeriat ve yol kıldık. Şayet Allah dileseydi sizi (şeriatı ve yolu aynı olan) tek bir ümmet yapardı. Lakin size verdiklerinde sizleri denemek için (şeriat ve yollarınızı farklı kıldı. Öyleyse) hayırlarda yarışın. Hepinizin dönüşü Allah’adır. İhtilaf ettiğiniz şeylerde (kimin haklı olduğunu) size haber verecektir. (Mâide 48)

Biz, her ümmete bir ibadet yolu belirledik, o yol üzere ibadet etmektelerdir. Sakın bu konuda seninle tartışmasınlar/tartışmalarına müsaade etme. Sen, Rabbine davet et! Hiç şüphesiz sen, dosdoğru bir hidayet üzeresin. (Hac 67)

“Dini (tevhidle) ayakta tutun ve onda ayrılığa düşmeyin.” diye Nuh’a emrettiğini, sana vahyettiğimizi, İbrahim, Musa ve İsa’ya emrettiğimizi sizin için dinde şeriat kıldık. Müşrikleri kendisine davet ettiğin (tevhid) onlara ağır geldi. Allah dilediği kulunu (tevhid ve ayrılıksız din için) seçer ve O’na yönelenleri hidayete erdirir. (Şûrâ 13)

Yoksa, Allah’ın izin vermediği şeyleri, kendilerine dinden şeriat kılan/kanun yapan ortakları mı var? Şayet (azaplarının kıyamete erteleneceğine dair) kesin bir söz olmasaydı elbette, aralarında hüküm verilirdi. Şüphesiz ki zalimlere can yakıcı bir azap vardır. (Şûrâ 21)

O ki, hanginizin daha güzel davranacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratmıştır. O, mutlak galiptir, çok bağışlayıcıdır. (Mülk 2)

Andolsun ki sizden mücahid olanları ve sabredenleri açığa çıkarıncaya dek, sizi imtihan edeceğiz. Ve haberlerinizi de sınayacak (kimin cihad edip sabrettiğini kimin de sabredemeyip kaçtığına dair haberlerinizi açığa çıkaracağız). (Muhammed 31)
Eğer üslubumu beğenmiyorsanız kusuruma bakmayın maksadım ters yapmak, muhalefet olmak değil.

Mesela bir hadis vardı:
"cennet annelerin ayakları altındadır."
Şimdi biz hadis sonrasında gidip annemizin ayağının altına bakmamız saçma olurdu değil mi? Mantığımızla düşüneceğiz, akıl erdireceğiz. Annesinin ayağının altına bakmayanı da hain evlat diyemeyiz...

İşte, Böyle kurandan ayetler kopyala yapıştırmakla olmaz. Bu şekilde herhangi biri Kurana göre istediğimiz zaman hem kafir hem imanlı olurdu. Her ayet belli bir düşünce akıl erdirme ister ve aynı zamanda "sure" diye bir şey var, yani surenin bir ana fikri bütün hali de var. Ve hepsi bireyin kendi iç dünyasına seslenen Allah sözleri.

Aykırı halleri ile anlamadım. Gayet önce sordum, sormamışmıyım? Neyi kast ediyorsun diye... Allahın kuralları bunlar dışında ne olabilir ki, fizik ve doğa yasaları dışında yaşadığımız bir saniyeniz var mı?

Evet Allahın şeriatı için çabalamak mantıksız dır. Bana mantıklı bir neden söylemisiniz?
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
İlk olarak ben aciz bir insanım.Bir insanın affına değil daima Allah'ın affına sığınılır.Allah'tan başka kimsenin affına sığınılmaz.Allah, insanları yaratmıştır.Ve insanlara kendi hükümlerini bildirip doğru olan İslâm dinini seçmelerini batıldan tağuti şeylerden ise uzak durmalarını istemiştir.İnsanların Allah'ın kurallarını hakim kılmasını mümkün olmayan şey olarak nitelemişsin Hz.Muhammed (s.a.v) ve diğer peygamberler Allah'ın hükümlerini hakim kıldılar ve Allah , sevdiği kullarına kendi hükümleriyle hükmetmelerine imkan verdi."Bu kurallar her zaman insanların kurallarıdır." Demişsin bu söylemin çok yanlış ve Allah'ın kurallarına insanların kuralları demen seni vahyi kabul etmemeye vahyi kabul etmemek ise küfüre yani kâfir olmaya götürür.İnsanlar, dünyada Allah'ın bir insan aracılığıyla kendisini muhatap aldığına inananlar ve inanmayanlar olarak ikiye ayrılmaktadır. Elhamdülillah müslüman olanlar Allah'ın peygamberler aracılığıyla kendilerinin muhatap alındığına ve Allah'ın bu şekilde kendilerine hükümler bildirdiklerine inanıyorlar.

Sadece Allahın affına sığınılması fikri hoşuma gitti. Bu iyi bir şey. Sanırım sadece Allaha ibadet ederim gibi.

Tağut ne demek? Tuğuti şeyler de nedir?

Hz. Muhammet (sav) ve diğer Peygamberler bir kural koyarsa bu kurallar Allahın kuralları olamaz. Yine insanların kuralları olur. Çünkü: Onlar (sav) insandır. Peygamberler insan değil mi?

Vahiy ile iletilenler bildiğimiz üzere peygamberlerce ekleme ilave eğip bükme olmadan direkt iletilen şeyler. Yani sonuçta vahiy ile iletilenlerin peygamberlerin kendilerine ait bir şey olması mümkün değil.

Diyelim ki X bir ayet var,
Bundan yola çıkarak,
ister peygamberler
İsterse siz bizzat
Bundan bir "kural-kanun-kaide"çıkartırsanız bu Allahın kanunu olmaz. Bu insanların kanunu olur. Bunu anlamak zor değil sanırım.
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
O halde senin dinin sana, benim dinim ise banadır.
Vavv, ne yani ben zencimiyim şimdi. Bu aralar namaz için sure ezberlemeye çalışıyorum. Sanırım yaşlanıyorum zor oluyor gençken daha iyiydi. Kafirun da son ezberlediğim. İlginç oldu benim için.

Korkma. İkimizde aynı dine inanıyoruz. Ben biraz daha seviye olarak senden düşük olabilirim.
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Sadece Allahın affına sığınılması fikri hoşuma gitti. Bu iyi bir şey. Sanırım sadece Allaha ibadet ederim gibi.

Tağut ne demek? Tuğuti şeyler de nedir?

Hz. Muhammet (sav) ve diğer Peygamberler bir kural koyarsa bu kurallar Allahın kuralları olamaz. Yine insanların kuralları olur. Çünkü: Onlar (sav) insandır. Peygamberler insan değil mi?

Vahiy ile iletilenler bildiğimiz üzere peygamberlerce ekleme ilave eğip bükme olmadan direkt iletilen şeyler. Yani sonuçta vahiy ile iletilenlerin peygamberlerin kendilerine ait bir şey olması mümkün değil.

Diyelim ki X bir ayet var,
Bundan yola çıkarak,
ister peygamberler
İsterse siz bizzat
Bundan bir "kural-kanun-kaide"çıkartırsanız bu Allahın kanunu olmaz. Bu insanların kanunu olur. Bunu anlamak zor değil sanırım.
Necm suresi 3. ve 4. ayeti oku. (Madem ayet atılmasını sevmiyorsun, kendin oku)
Söylediğin bu söz, küfür sözüdür!
Allah "Zina eden erkek ve kadına 100 sopa vurun." buyurduğunda müslümanlar da bundan zaniye tatbik edilecek hükmü çıkardığında bu nasıl insanların kanunu olmuş oluyor? SübhanAllah!
 
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Korkma. İkimizde aynı dine inanıyoruz. Ben biraz daha seviye olarak senden düşük olabilirim.
Ya bilmediğin şeyler hakkında konuşmaya fazla meraklısın. Ya da cidden trollük yapmaya gelmişsin.
Söylediğin şu söz, cahil kişinin bile söyleyeceği sözler değil.

Benim inandığım dinde "Allah'ın şeriatına uymak, onun için çabalamak" dinin bizzat kendisidir. Şeriat için çabalamayı, cihad etmeyi kerih/gereksiz/mantıksız bulmak ise küfürdür!
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İşte, Böyle kurandan ayetler kopyala yapıştırmakla olmaz. Bu şekilde herhangi biri Kurana göre istediğimiz zaman hem kafir hem imanlı olurdu. Her ayet belli bir düşünce akıl erdirme ister ve aynı zamanda "sure" diye bir şey var, yani surenin bir ana fikri bütün hali de var. Ve hepsi bireyin kendi iç dünyasına seslenen Allah sözleri.

Ne yapmasını bekliyordun.Hanbeliyye kardeş Allahın kelamından deliller getirmiş.Allahın ayeti delil olarak sunulduğunda bu şekil bir tavır takınıyorsan gerçekten durum vahim.Bide devamında "yok akıl erdirme yok bilmem her surenin ana fikri var" diye bazı klişe sözlerle tipik bir tarikatçı,demokrat vs.grupların yaptığı gibi ayete teslim olmak yerine kıvırmaya başlamışsın.

Madem ana fikir(!) vs. diyorsun ya yapman gereken çok basit arkadaşın getirdiği ayetlerin o şekil anlaşılmadığını tefsir,hadis vs. delil getirerek argüman oluşturacaksın.O zaman sözün bir kıymet bulur.Ki zaten o ayetler gayet de muhkem ayetler istersen hodri meydan madem aksini iddia ediyorsan buyur delilleri dizde bizde görelim bakalım senin nasıl biri olduğunu.


Toplumda ki bu Kur'an düşmanlarını da bir türlü anlamadım gitti.
Allah bu kitabı raflara asıp veya sadece Arapçasını okuyalım diye mi gönderdi?
Anlamını öğrenip hayata tatbik edelim diye gönderdi.Senin gibi tipleri bir türlü anlamıyorum.Dillerinizle söylemesenizde pratikte Allahın ayetleriyle bir probleminiz var.Bunu sende ve daha önce onlarca insanda gördüm.Adama ayet söylüyorsun adam kale bile almıyor sanki haşa normal bir vatandaşın sözünü söylüyorsun gibi ciddiye bile almıyor.Olacak iş değil!


Aralarındaki anlaşmazlıkları çözüme bağlasın diye Allah’a ve resulüne çağrıldıklarında müminlerin sözü, “Dinledik ve boyun eğdik” demekten ibarettir. İşte kurtuluşa erenler de bunlardır!

(Nur 51)

Artık bundan (Kur’an’dan) sonra hangi söze inanacaklar?

(Mürselat 50)


İşte bunlar, hak olarak sana okuduğumuz Allah’ın ayetleridir. Onlar, Allah’tan ve O’nun ayetlerinden sonra hangi söze inanırlar?

(Casiye 6)


Tevrat’la yükümlü kılındıkları hâlde onun gereklerini yerine getirmeyenlerin misali, koca koca kitapları yüklenen (fakat içinde yazanları anlamayan ve/veya yaşamayan) eşeğin misali gibidir. Allah’ın ayetlerini yalanlayan bir topluluğun misali ne kötüdür. Allah, zalimler topluluğunu hidayet etmez.

(Cuma, 5)


Evet Allahın şeriatı için çabalamak mantıksız dır. Bana mantıklı bir neden söylemisiniz?
Bu sözünle kafir oldun.
Evinde senin dışında birinin söz sahibi olmasını ister misin? Yaptığın işlere karışan,evde senin otoriteni yok sayan,sana sınırlar belirleyen ikinci bir şahsın evinde söz sahibi olmasını ister misin? Elbette istemezsin.Madem basit Dünyalık işlerde bile böyle iş Rabbimize gelince orda niye bunu düşünemiyoruz.Allah yerlerin ve göklerin tek sahibidir,bunları O yaratmış öyleyse bu evrende de sadece onun sözü geçer,O'nun kanunları geçerli olmalıdır.Bizde O'nun kulları olarak Allah'ın şeriatının yeryüzüne hakim olması için elimizden geleni yapacağız,yapmak zorundayız.Eğer mümin olduğumuzu iddia ediyorsak!!!
Şeriatın gelmesi için çabalamayı,mücadele etmeyi önemsiz bir şey görmek Allahın şeriatını önemsiz görmek demektir.Bu da küfürdür.

Allah El Hakem,El Hakim,El Adl sıfatlarında kendisine ortak koşan müşrikleri kahretsin.Size de hidayet versin.

Hz. Muhammet (sav) ve diğer Peygamberler bir kural koyarsa bu kurallar Allahın kuralları olamaz. Yine insanların kuralları olur. Çünkü: Onlar (sav) insandır. Peygamberler insan değil mi?


O, hevadan konuşmaz. (Onun konuştukları,) kendisine vahyedilen vahiyden başkası değildir.

(Necm,3,4)

Eğer peygamber bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı,elbette onu kıskıvrak yakalardık. Sonra onun can damarını koparırdık.Hiçbiriniz buna mâni olamazdınız.

(Hakka 44-47)


Kendilerine Kitap verilenlerden Allah’a ve Ahiret Günü'ne inanmayan, Allah ve Resûl’ünün haram saydığını haram saymayan ve hak (din olan İslam’ı) din edinmeyenlerle alçaltılmış bir şekilde elden cizye verinceye kadar savaşın.

(Tevbe, 29)

Onlar ki; yanlarında bulunan Tevrat ve İncil’de yazılı olarak (sıfatlarını) buldukları ümmi olan Resûl Nebi’ye uyarlar. Onlara iyiliği emreder, kötülükten sakındırır; temiz şeyleri helal, pis şeyleri haram kılar; sırtlarındaki ağır yükü ve zincirlerini kaldırır. Ona iman edenler, onu saygı ile yüceltenler, ona yardım edenler ve onunla beraber indirilen Nur’a (Kur’ân’a) uyanlar... İşte bunlar, kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.”

(A'râf, 157)

Peygamber hevasından konuşmaz.Allah neyi emrederse bizlere onu öğretir.Kur'anın en iyi müfessir ve uygulayıcısıdır.Dolayısıyla Kur'anı uygulayarak hayata geçirip bunun en güzel örnekliğini yapmıştır.Peygamberimiz kendisi kural,kanun uydurmaz.Allahın emirlerini yerine getirir.Üstte attığım Hakka suresinde de bu anlatılmaktadır.
Zina eden bekara 100 sopa,kısasa kısas,hırsızın elinin kesilmesi vb. kurallar uygulandığında insan uyguladı diye niye Allahın kanunu olmaktan çıksın ki! Bu nasıl bir akıl tutulmasıdır!
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
Necm suresi 3. ve 4. ayeti oku. (Madem ayet atılmasını sevmiyorsun, kendin oku)
Söylediğin bu söz, küfür sözüdür!
Allah "Zina eden erkek ve kadına 100 sopa vurun." buyurduğunda müslümanlar da bundan zaniye tatbik edilecek hükmü çıkardığında bu nasıl insanların kanunu olmuş oluyor? SübhanAllah!

Dostum, Söylediğin ayetleri okudum:
Benim söylediklerim ile bir çelişkisini bulamadım. Burada kast edilenden anladığımız: Peygamber efendimizin (sav) Allahın sözlerini söylediği. Yani onun söylediklerini mesela hadisleri vb. Kafasından uydurmadığı bir temeli olduğudur. Bunu bir öğretmen gibi benzetebilirsin, örneğin Tarih öğretmeni tarihi anlatırken kendinden eğip bükebilir, yada dos doğru tarihi anlatabilir. Yani buna benzer bir durum.

Net olarak:
Allah'ın sözleri Allah (cc) sözleridir.
Peygamberimizin (sav) sözleri Peygamberimizin (sav) sözleridir.
Ama Peygamberimizin (sav) sözleri Allahın sözleri değildir.

Sen bundan farklı mı olduğunu söylüyorsun?


Dostum, Gerçekten sende bir algı sıkıntısı var.
Diyelim ki bir elma var.
Eğer "bu elmanın amk..." dersem küfür etmiş olurum.
Eğer "bu elma mavidir" dersem ve sana göre yeşil ise yalan söylüyor yalnış söylüyor vs. dir. Ama küfür değildir.
Dostum, Küfür etmenin ne olduğunu bilmiyormusun?


Dostum, Zaniye tatbik edecek hükmü çıkarmak da ne demek? Diyelim ki arabanı yıkamacıya verdin ve bu arabayı yıkayın dedin, adamlarda yıkayıp sana verdi. Eee şimdi senmi yıkamış oldun? Tabiki insan kanunlarıdır. Allahın kanunları değildir.

Gerçekten mantıksal çıkarımlarımızda ciddi farklar görünüyor.
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
Ya bilmediğin şeyler hakkında konuşmaya fazla meraklısın. Ya da cidden trollük yapmaya gelmişsin.
Söylediğin şu söz, cahil kişinin bile söyleyeceği sözler değil.

Benim inandığım dinde "Allah'ın şeriatına uymak, onun için çabalamak" dinin bizzat kendisidir. Şeriat için çabalamayı, cihad etmeyi kerih/gereksiz/mantıksız bulmak ise küfürdür!

Sanırım seni kızdırıyorum. Sakin ol, rahat ol. Hem biraz cahilde olabilirim.

Din, dinimiz dediğimizde anladığımız aklımıza gelen şeyler: imanın şartları, meleklere inanmak, islamın şartları namaz kılmak, hacca gitmek, ramazan, hadisler vs. Gibi şeylerdir. Çoğumuzun da anladığı böyledir. Yani din denildiğinde hiç kimsenin aklına şeriat için çabalamak gelmez. Bu senin aklına gelen birşey. Öznel ve saygı duyuyorum.

Küfür hakkında da yine aynı şeyi yazacağım. Nedir bu küfürdür fetişi. O küfürdür felan...

Diyelim ki bir elma var.
Eğer "bu elma..." dersem küfür etmiş olurum.
Eğer "bu elma mavidir" dersem ve sana göre yeşil ise yalan söylüyor yalnış söylüyor vs. dir. Ama küfür değildir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt