Ne yapmasını bekliyordun.Hanbeliyye kardeş Allahın kelamından deliller getirmiş.Allahın ayeti delil olarak sunulduğunda bu şekil bir tavır takınıyorsan gerçekten durum vahim.Bide devamında "yok akıl erdirme yok bilmem her surenin ana fikri var" diye bazı klişe sözlerle tipik bir tarikatçı,demokrat vs.grupların yaptığı gibi ayete teslim olmak yerine kıvırmaya başlamışsın.
Madem ana fikir(!) vs. diyorsun ya yapman gereken çok basit arkadaşın getirdiği ayetlerin o şekil anlaşılmadığını tefsir,hadis vs. delil getirerek argüman oluşturacaksın.O zaman sözün bir kıymet bulur.Ki zaten o ayetler gayet de muhkem ayetler istersen hodri meydan madem aksini iddia ediyorsan buyur delilleri dizde bizde görelim bakalım senin nasıl biri olduğunu.
Toplumda ki bu Kur'an düşmanlarını da bir türlü anlamadım gitti.
Allah bu kitabı raflara asıp veya sadece Arapçasını okuyalım diye mi gönderdi?
Anlamını öğrenip hayata tatbik edelim diye gönderdi.Senin gibi tipleri bir türlü anlamıyorum.Dillerinizle söylemesenizde pratikte Allahın ayetleriyle bir probleminiz var.Bunu sende ve daha önce onlarca insanda gördüm.Adama ayet söylüyorsun adam kale bile almıyor sanki haşa normal bir vatandaşın sözünü söylüyorsun gibi ciddiye bile almıyor.Olacak iş değil!
Aralarındaki anlaşmazlıkları çözüme bağlasın diye Allah’a ve resulüne çağrıldıklarında müminlerin sözü, “Dinledik ve boyun eğdik” demekten ibarettir. İşte kurtuluşa erenler de bunlardır!
(Nur 51)
Artık bundan (Kur’an’dan) sonra hangi söze inanacaklar?
(Mürselat 50)
İşte bunlar, hak olarak sana okuduğumuz Allah’ın ayetleridir. Onlar, Allah’tan ve O’nun ayetlerinden sonra hangi söze inanırlar?
(Casiye 6)
Tevrat’la yükümlü kılındıkları hâlde onun gereklerini yerine getirmeyenlerin misali, koca koca kitapları yüklenen (fakat içinde yazanları anlamayan ve/veya yaşamayan) eşeğin misali gibidir. Allah’ın ayetlerini yalanlayan bir topluluğun misali ne kötüdür. Allah, zalimler topluluğunu hidayet etmez.
(Cuma, 5)
Bu sözünle kafir oldun.
Evinde senin dışında birinin söz sahibi olmasını ister misin? Yaptığın işlere karışan,evde senin otoriteni yok sayan,sana sınırlar belirleyen ikinci bir şahsın evinde söz sahibi olmasını ister misin? Elbette istemezsin.Madem basit Dünyalık işlerde bile böyle iş Rabbimize gelince orda niye bunu düşünemiyoruz.Allah yerlerin ve göklerin tek sahibidir,bunları O yaratmış öyleyse bu evrende de sadece onun sözü geçer,O'nun kanunları geçerli olmalıdır.Bizde O'nun kulları olarak Allah'ın şeriatının yeryüzüne hakim olması için elimizden geleni yapacağız,yapmak zorundayız.Eğer mümin olduğumuzu iddia ediyorsak!!!
Şeriatın gelmesi için çabalamayı,mücadele etmeyi önemsiz bir şey görmek Allahın şeriatını önemsiz görmek demektir.Bu da küfürdür.
Allah El Hakem,El Hakim,El Adl sıfatlarında kendisine ortak koşan müşrikleri kahretsin.Size de hidayet versin.
O, hevadan konuşmaz. (Onun konuştukları,) kendisine vahyedilen vahiyden başkası değildir.
(Necm,3,4)
Eğer peygamber bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı,elbette onu kıskıvrak yakalardık. Sonra onun can damarını koparırdık.Hiçbiriniz buna mâni olamazdınız.
(Hakka 44-47)
Kendilerine Kitap verilenlerden Allah’a ve Ahiret Günü'ne inanmayan, Allah ve Resûl’ünün haram saydığını haram saymayan ve hak (din olan İslam’ı) din edinmeyenlerle alçaltılmış bir şekilde elden cizye verinceye kadar savaşın.
(Tevbe, 29)
Onlar ki; yanlarında bulunan Tevrat ve İncil’de yazılı olarak (sıfatlarını) buldukları ümmi olan Resûl Nebi’ye uyarlar. Onlara iyiliği emreder, kötülükten sakındırır; temiz şeyleri helal, pis şeyleri haram kılar; sırtlarındaki ağır yükü ve zincirlerini kaldırır. Ona iman edenler, onu saygı ile yüceltenler, ona yardım edenler ve onunla beraber indirilen Nur’a (Kur’ân’a) uyanlar... İşte bunlar, kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.”
(A'râf, 157)
Peygamber hevasından konuşmaz.Allah neyi emrederse bizlere onu öğretir.Kur'anın en iyi müfessir ve uygulayıcısıdır.Dolayısıyla Kur'anı uygulayarak hayata geçirip bunun en güzel örnekliğini yapmıştır.Peygamberimiz kendisi kural,kanun uydurmaz.Allahın emirlerini yerine getirir.Üstte attığım Hakka suresinde de bu anlatılmaktadır.
Zina eden bekara 100 sopa,kısasa kısas,hırsızın elinin kesilmesi vb. kurallar uygulandığında insan uyguladı diye niye Allahın kanunu olmaktan çıksın ki! Bu nasıl bir akıl tutulmasıdır!
Kardeşim, Kafirler küfürler havada uçuyor. Benim nasıl biri olduğumun bir önemi yok ki. Üslubum sadelik ve kibarlıktan yana. Netim. Önemli olan konuda doğrunun ne olduğu. Benim ne olduğumla neden bu kadar ilgilisin.
Bence, Tez ve antitez, ispatlar matematikte olur. Örneğin matemetik de bu 90 derecedir diyebilirsin ama fizikte hiç bir zaman 90 derece ölçemezsin, ya 90,0001 yada 89,9999 gibi değerler olur ama tam 90 derece yoktur. Ayetler bir ölçü para birimi veya vektör veya sayı değildir. Kardeşim, Onlar bize ispat yapalım diye değil öğüt alalım diye gönderilmiş.
Örneğin @Hanbeliyye şu ayeti örnek olarak verilmiş:
Durum şu ki, Allah dileseydi, onlardan intikam alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek ister. (Muhammed)
Ben buradan ne anlıyorum, kardeşim, benim anladığımdan aynı mı anlıyorsun? Ben senin anladığın gibi anlamak zorundamıyım? Senin anladığından farklı anladığımda kafir mi oluyorum?
Mesela benim fikrime göre Allah dileseydi sizin hakim kılmak için çabaladığınız kuralları hemen şimdi saniye vari ol der ve her herde sizin bahsettiğiniz kuralları koyabilirdi. Neden böyle yapmıyor? Gücü mü yetmiyor (haşa)? Madem kardeşim dediğin kuralları hakim kılmak gerek ve bu çok önemli o zaman Allah niye hayatı böyle yaratmadı?
Alman düşünür goethe şöyle demiş,
"Allah cevizleri verir ama ısırıpta kırmaz onları"
Şimdi buradan Allah bize ceviz vermiş bol bol kırıp yemeliyiz. Şeklinde bir anlam çıkarırmısın. Buradan bu anlamı çıkarman ya düşünmediğini yada yazara saygın olmadığını göstermez mi?
Kuran ayetlerini düşünmeden mi okuyalım. Akıl erdirme den düz mü okuyalım. Örneğin hırsızın elini kesmekten: baltayla ve kütükle kurulmuş kanlı bir fetish ortaya koyuyorsanız bu oldukça vahşice olurdu. Oysa ki İslam böyle vahşi bir din değil, eğer sen genç işsizlere iş verirsen hırsızlığın önünü tıkarsan, işçine hakkından az maaş verirsen malını çalabilir değil mi? İşte cevizleri kırmakla el kesmek işte böyle bir düşünmenin akıl erdirmenin yoludur.
Akıl erdirme: bizi hayvanlardan ayıran temel özelliğimizdir.
Ben şimdi diyorum ki, kardeşim Allahın kuralları vardır ve hakimdir kimse de değiştiremez. Ayrıca Sizin benim ortaya koyduğumuz her kural bizim kuralımızdır Allahın değil. Ve hiç bir insanın Allahın kuralını hakim kılması mantıklı değildir.