Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla
Gunumuzde alimlere dillerin uzanmasi, hakikatlerin batıl, batılında hakikat gibi gosterilmesi, batıl ehli çogalıp, hak ehlinin garip ve acaip ve az kalması, Kafir’lerin ve din düşmanlarının işine gelen ve yapmaya calistiklari oyunlardan birisidir.
Gunumuzde kendini Tasavvufa nisbet edenler, ne Tasavvufun ne olduğunu anlayabilmişler, nede şirk’ten kaçabilmişlerdir. Boylelikle çogu Vahdeti vucud itikadi gibi kufurlerin içine dusmuslerdir.
Bunlarin çoguda Allah’in goklerin ustunde oldugunu algilayamamislardir.
Şimdide bu sapik firkanin buyuk hocalarindan birisinin tövbe etmesinin nasil olduguna bakalim:
“Tövbe eden hoca“, günlerden bir gün bir tane “Allah’in gokte oldugunu kabul eden bir hoca” ile Munazara yapmayı istiyor. Munazaraya oturduklarında, Allah’in gökte oldugunu kabul eden hocasoyle diyor:
Sen secde yaptığında “Subhane Rabbiyel Ala”(Yuksek Rabbimi her şeyden tenzih ederim) demek yerine, “Subhane Rabbiyel Esfel”(En aşağıda olan Rabbimi her şeyden tenzih ederim) diyebilirmisin?
“Tövbe eden hoca” bunun üzerine çok şaşırır ve şöyle der: Böyle demek caiz degildir.
Allah’in gokte oldugunu kabul eden hoca soyle der:
Neden caiz olmasin ki?
Sizler Allah’ın yükseklik sıfatini kabul etmiyorsunuz zaten?
O zaman, size göre Allah’in yüksekle vasıflanmasi ile aşagılık ile vasıflanması arasında bir fark olmayıp böyle demek normal bir şeydir.
Madem ki Allah yüksekte olmadigi halde “Yuksek Rabbimi her şeyden tenzih ederim” diyorsunuz, o zaman ayni sekilde aşağıda da olmadığı halde “En aşağıda olan Rabbimi her şeyden tenzih ederim” demekte caiz’dir.
“Tövbe eden hoca” ise daha da şaşırdıktan sonra şöyle der: Ama (Allah) dedi ki: “Yuksek Rabbinin adi ile onu tesbih et”(Ala suresi, ilk ayet).
Allah’in gokte oldugunu kabul eden hoca ise soyle der:
Allah hem Zatı ile (kendisi ile) , hemde Sıfatlari ilemi yüksektir?
Yoksa sadece Sıfatlarıyla yüksek olup, Zatında yüksek degilmidir?
“Tövbe eden hoca” ise ne diyecegini bilemez.
Bu olaydan sonra bir gun dusunme izni alır. Ertesi gunde gelir bir kac tane soru sorar. Bunun üzerine tövbe edip tövbesini ilan eder.
Evet, işte Hakikate ve dogru yola böyle geri dönülür.
Bizler Allah için secde ettiğimizde “Yüksek Rabbimin adini her seyden tenzih ederim” dememiz, Allah’ın bizlerden yüksekte olduğunun açık bir göstergesidir.
Secde de ne dediklerine inanmayanlar, acaba neden boşuna namazlarını kılıyorlar ki?
Eger derseler ki: Allah sadece manen yüksektir. Yani yücelik manasindadir.
Deriz ki: Allah c.c. için, Kuran’da ve Sunnet’te isnad edilen Yukseklik sifati genel gelmistir.
Demekki Allah hem sıfatlari ile yüksektir, buda Allah’in her sifatinin yuksekligini icermektedir. Sifatlarinin yuksekligi, hem manen yükseklik, hemde Goklerin üstünde olmasına delalet etmektedir.
Yine Allah hem de Zatı (kendisi) ile yuksek olandir. Zatı ile yüksek olmasida bu yaşadigimiz alemin dışında olmasını gerektirir. Dışında olmasida, bize güreüstünde olmasını gerektirir.
“Ala” suresindeki Allah’ın yüksek oldugunu bildiren ilk ayet genel gelmiştir. Boylelikle Rabbimizin yüksekligi her yöndendir. Allah c.c. her yönden bizden üstündür. Bizim üstümüzdedir. Bu nedenle Dua ederken eller ona dogru yonelir. En dogrusunu Allah c.c. bilir.
Kaynak: “Mewsuatu er-Raddu Ala es-Sufiyye-Ulema Teraku et-Teavvuf-Esra Munazara meas Sufi”
Kardeşiniz: Ebu Musa el-Medeni
Gunumuzde alimlere dillerin uzanmasi, hakikatlerin batıl, batılında hakikat gibi gosterilmesi, batıl ehli çogalıp, hak ehlinin garip ve acaip ve az kalması, Kafir’lerin ve din düşmanlarının işine gelen ve yapmaya calistiklari oyunlardan birisidir.
Gunumuzde kendini Tasavvufa nisbet edenler, ne Tasavvufun ne olduğunu anlayabilmişler, nede şirk’ten kaçabilmişlerdir. Boylelikle çogu Vahdeti vucud itikadi gibi kufurlerin içine dusmuslerdir.
Bunlarin çoguda Allah’in goklerin ustunde oldugunu algilayamamislardir.
Şimdide bu sapik firkanin buyuk hocalarindan birisinin tövbe etmesinin nasil olduguna bakalim:
“Tövbe eden hoca“, günlerden bir gün bir tane “Allah’in gokte oldugunu kabul eden bir hoca” ile Munazara yapmayı istiyor. Munazaraya oturduklarında, Allah’in gökte oldugunu kabul eden hocasoyle diyor:
Sen secde yaptığında “Subhane Rabbiyel Ala”(Yuksek Rabbimi her şeyden tenzih ederim) demek yerine, “Subhane Rabbiyel Esfel”(En aşağıda olan Rabbimi her şeyden tenzih ederim) diyebilirmisin?
“Tövbe eden hoca” bunun üzerine çok şaşırır ve şöyle der: Böyle demek caiz degildir.
Allah’in gokte oldugunu kabul eden hoca soyle der:
Neden caiz olmasin ki?
Sizler Allah’ın yükseklik sıfatini kabul etmiyorsunuz zaten?
O zaman, size göre Allah’in yüksekle vasıflanmasi ile aşagılık ile vasıflanması arasında bir fark olmayıp böyle demek normal bir şeydir.
Madem ki Allah yüksekte olmadigi halde “Yuksek Rabbimi her şeyden tenzih ederim” diyorsunuz, o zaman ayni sekilde aşağıda da olmadığı halde “En aşağıda olan Rabbimi her şeyden tenzih ederim” demekte caiz’dir.
“Tövbe eden hoca” ise daha da şaşırdıktan sonra şöyle der: Ama (Allah) dedi ki: “Yuksek Rabbinin adi ile onu tesbih et”(Ala suresi, ilk ayet).
Allah’in gokte oldugunu kabul eden hoca ise soyle der:
Allah hem Zatı ile (kendisi ile) , hemde Sıfatlari ilemi yüksektir?
Yoksa sadece Sıfatlarıyla yüksek olup, Zatında yüksek degilmidir?
“Tövbe eden hoca” ise ne diyecegini bilemez.
Bu olaydan sonra bir gun dusunme izni alır. Ertesi gunde gelir bir kac tane soru sorar. Bunun üzerine tövbe edip tövbesini ilan eder.
Evet, işte Hakikate ve dogru yola böyle geri dönülür.
Bizler Allah için secde ettiğimizde “Yüksek Rabbimin adini her seyden tenzih ederim” dememiz, Allah’ın bizlerden yüksekte olduğunun açık bir göstergesidir.
Secde de ne dediklerine inanmayanlar, acaba neden boşuna namazlarını kılıyorlar ki?
Eger derseler ki: Allah sadece manen yüksektir. Yani yücelik manasindadir.
Deriz ki: Allah c.c. için, Kuran’da ve Sunnet’te isnad edilen Yukseklik sifati genel gelmistir.
Demekki Allah hem sıfatlari ile yüksektir, buda Allah’in her sifatinin yuksekligini icermektedir. Sifatlarinin yuksekligi, hem manen yükseklik, hemde Goklerin üstünde olmasına delalet etmektedir.
Yine Allah hem de Zatı (kendisi) ile yuksek olandir. Zatı ile yüksek olmasida bu yaşadigimiz alemin dışında olmasını gerektirir. Dışında olmasida, bize güreüstünde olmasını gerektirir.
“Ala” suresindeki Allah’ın yüksek oldugunu bildiren ilk ayet genel gelmiştir. Boylelikle Rabbimizin yüksekligi her yöndendir. Allah c.c. her yönden bizden üstündür. Bizim üstümüzdedir. Bu nedenle Dua ederken eller ona dogru yonelir. En dogrusunu Allah c.c. bilir.
Kaynak: “Mewsuatu er-Raddu Ala es-Sufiyye-Ulema Teraku et-Teavvuf-Esra Munazara meas Sufi”
Kardeşiniz: Ebu Musa el-Medeni