Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Suriye hakkında lütfen herkes katılsın!

M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İnşAllah hayırlara vesile olur bize hep anlatırlardı Rusya Afganistan SAvaşını ve sonuçlarını Talibanın oluşumunu Rusyayı bertarafı daha sonra Abd nin daha doğrusu Natonun işin içe girmesini. bunlar yaş itibari ile bana yetişemeyen olaylar Ama Suriye yi Olaylar başlamadan Takip etmeye başladım ve Allah'ın izni ile hiç kopmadım takipden ilk adam aklıllı tecrübem olacak diyebilirm.

Allah'ın Müslümanlara zafer ver emeklerini boşa çıkarma Bir Yapı oluşsun Allah'ın izni ile devamı gelir
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Abdul Muizz Fida yazmanıza çok sevindim.Bende top yekün Kafir diyelim demiyorum.Ancak şuda bir gerçek nasıl ki bir Müslümana Müşrik diyerek Çok büyük bir günah ile iftira etmiş oluyorsak , aynı şekilde Müşrik birine Müslüman Diyerek de Çok büyük bir şekilde iftira atmış olmazmyız.Nitekim Şirk Batağına batmış Ortadoğunn bir çok ülkesinde Tağuti Yöneticileri vardır ve halkı da bunlar gerek İslami kaygılar gereksede İyi! idare şekillerinden dolayı destekleyerek Şirke batmış oluyorlar.Bunlar da Gözle görülür bir şekilde Çoğunluğu oluşturuyorlar

O durumda da Şirk işleyen Müslüman Tanımı devreye giriyor ki Bana Göre Ilımlı İslam Projesi gibi bir projedir bu çok tehlikeli olunduğu kanatindeyim.

Kardeşim; kafir halk dendiği zaman, şirke girmeyen muslumanlara da denmiş olmayacak mı?
Sırf bu anlayış yüzünden , Şehid Şamil Basayev'e "musluman Türk halkı" dediği için kafir diyenler vardı. Aşırı tekfir hastası olan bu kişilere "neden Türkiyedeki herkesi (kafirleri de kastederek) musluman dediğini sayarak tekfir ediyorsunuz da, Musluman Türk halkı diyerek, Türkiye'deki muslumanları kastediyordur" anlayışıyla (husn-u zan) ömrünü Allah yolunda Cihada adayan mucahidi tekfirden uzak durmaya çalışmıyorsunuz?" sorusunu yöneltmeme rağmen cevab alamamıştım.

Bize düşen duygusal yaklaşıp, "Türkiye darulharbtir tamam, yönetimi küfürdür. Musluman Türk halkı denirse sanki ülkedeki bütün kafirlere de musluman dedi" basitliğiyle algılamamaktır. Bu açıklamayı yapan alimlerin basit, sığ düşünen kimseler olmadığı gibi, cihaddan beri olan irca ehli olmadıklarından, onların bu tür (en azından ihtilaflı) sözlerini hayatlarındaki mutlak ifadelere ve anlayışlara hamlederek tevil etmektir.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Öncelikle beni diğer kimselerle karıştırmamanızı öneririm.Zira ben her daim Mücahidleri destekler nitelikte oldum ve olmaya devam edeceğim.Konuyuda bu niyetle Açtım Allah biliyor.

Konuyu Açma sebebine gelince Çok yakın bir arkadaşım dostum çok yakın bir tarihte Suriye ye gitti ve ben onun gitmesine ön ayak oldum diyebilirm Lütfen Mücahidelri tekfir edenler ile beni aynı kefeye koymayınız.İknicisi ben ilk defa böyle bir karşılıklı diyalog içerisine giriyorum.Üçüncüsü Mesela Örnek vereyim, Herhangi bir konuda konuşurken çoğunluğa bakılmaz mı %85 in üzerinde Seçimlere katılımın olduğu bir ülkeden bahsediyoruz ve daha bir çok şirk adeta halkı kuşatmış durumda... Suizan ya da husnizan besleycek bir konumda değil bu halk lütfen etmeyin eylemeyelim referas sistemi Kuran Ve Sünnet Olan Kaç kişi varız bu ülkede parmak ile sayılmıyor mu? Nden İlla ki TC halkını İslam ile bağdaştırmaya çalışıyoruz.Sorarsanız kendileri de Şirkleri Alenen söyler ve savunur.Ha ben hiçbir zaman top yekün Kafir diyelim taraftarı değilim fakat çoğunluğu(en genel şirk olan seçimlere %85 olaan bir ülkede) şirk batağına batmış topluluğa husnizan besleyip inşAllah karşımdaki yüzde %15(dahi olduğunu sanmıyorum Yüzde %5 olsaydı İslam devleti kurardık)kesminin içinde deyip Müslüman gibi davranmam.Tanıyıncaya kadar tanıdıktan sonra Elbette k, Aleni Şirki varsa Müşrik olarak değerlendirr yoksa Muvahhid olarak yaşantımı sürdürüm
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Allaha kasem olsun ki, yazımda seni aşırı tekfirci diye kastetmedim. Yazımı tekrar dikkatlice okursan, aşırı tekfirci kişi(ler)den bahsettim . Fakat bu son yazını okuyunca pratikte onlarla paralellik arzettiğini gördüm ki üzüldüm. Oy kullananların oranı ile bir halkı topyekün tekfir etmeyi dinin neresinden çıkarıyorsun? Kaldı ki, her oy kullanan kayıtsız şartsız ebedi kafirdir demeyen alimlere ne hukum veriyorsun? Tekfirin engelleri diye bir kaide neden vardır?

Bana cevab vermek veya inandırmak için cihada gidene ön ayak oldum gibi lafızları kullanmamanı tavsiye ederim. İkinci olarak dediğin gibi siteye uzun zamandır tâkib etmene rağmen bu tür diyaloğo yeni girdiğinden olsa gerek, biraz sakin olasın.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yazdıklarımın böyle bir sonuca varmasını istemezdim.İnanın bana sizin de deliliniz var.Türkiye Halkına Genel olarak Müslüman demeyenlerinde.

Bi adam akıllı bir devlet kurulsaydı da Hilafet ilan edilseydi tasımızı tarağımızı toplayıp oraya yerleşseydik saflar ayrılsaydı Adam Akıllı Alimler Yetişse ve düzgün fetvalar verseydi bu karmaşanın içinde kalmazdık . İnşAllah bir gün olacak
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
İnanın bana sizin de deliliniz var.
Madem Komple tekfir etmeyenlerin delilleri de var olduğunu kabul ediyorsun, tekfir ederek kendini neden tehlikeye atıyorsun? Neden en azından şubheli görüb ihtiyaten sakınmıyorsun? Tekfiri net, mutlak olarak gördüğümüzde işletmemiz gerekmez mi? En ufak bir kurtulma umidi olana frene basmak gerekmez mi? Bunda usul nedir?
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum cümleten... yazıları ve cevapları komple okudum, konuyu açan akhiye de teşekkür ederim... Allah azzevecelle bizlere yardım ve merhamet etsin ki islam ümmeti bu kadar yerlerde olmamıştır, bu kadar fitneyi bir arada görmemiştir... gerçekten bilgili akhiler daha iyi bilir ki, çok zor durumdayız islam ümmeti olarak, benim görüşüm savaşan veya mücadele eden kardeşlerin tabiki de yanında olmaktır ve olacağız da inşaallah... canımız allah'ın nizamının hakim kılınmasında allah'a feda olsun... benim asli görüşüm, bir Seyyid Kutub veya Mevdudi'lere ihtiyacımız var... Bu tarz, hakkı gerçekleriyle ortaya koyan alimlerle İnsanlara hidayet vesile olabilir ve büyük bir yankı uyandırabilir ve uyandıracaktır da...Hem savaşmak hem de korkmadan hakkı anlatmak, hakka davet etmek... Böylelikle mücadele eden kişiler 5 yerine 25 olacaktır... umarım faydalı ve isabetli görüşler bildirmişimdir, Selamun Aleykum...
 
R Çevrimdışı

Rabbani

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşlerim, Şu an İslam dinine karşı bir soykırım yapılıyor. Suriyedeki kardeşlerimizi şehit ediyorlar. Buna karşı bizler sadece ne yazık ki oturuyoruz, oturanlardan oluyoruz. Ama dua edelimde Suriye, Irak gibi olmasın. Bu Amerikanın, İsrail'in niyeti çok belli. Kardeşlerim, sanki Muhammed (s.a.v) döneminde yaşıyormşum gibi hissediyorum kendimi. İçimden bir ses İslam yeniden doğacak diyor. İnşeAllah İslam gene Peygamber efendimiz (s.a.v) döneminde olduğu gibi yeniden büyüyecek ve İslam artık tüm coğrafya'ya yavaş yavaş Allah'ın izniyle hakim olacak. Allah hepimizi yasakladığı tüm kötü şeylerden alıkoysun, Allah azze ve celle hidayetimizi arttırsın ve kendisinin yolunda ayağımızı sabit kılsın.. Vesselam.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abdulmuizz Fida Hocam Ben yukarıda yazdığım hiçbir yerde halkı komple tekfir ediyorum gibi bir ibare geçmedi.İşte bu yüzden sanal diyalogları sevmiyorum olur olmaz yerlere gidiyor.Ben Şuan İstanbulda ikamet ediyorum ve sohbet muhabbet için yer verin adres verin geleyim işin aslını öğreneyim, olaya tahsil edilmesi gereken ilim olarak bakıyorum.Ben yukarıda da defaatle yazdığım gibi ben Şirk işleyen İnsanların içinde yaşadığımız ülkede Hem Bu işi alenen yapmış olmaları hem gurur duyarak yapmış olmaları hem de çok büyük bir çoğunluğun bu iş ile iştigal ediyor olmasından dolayı aynen sizin de belirttiğiniz gibi Kesinlikle İHTİYATLI olmak durumundayım. İhtiyatlı olmanın getirisi olarak topyekun çoğunluğu şirk koşan bir topluma Müslüman diyemem. Ama içlerinde Azınlık olan bizler de var ve bu nedenle Yine İhtiyatlı olmanın getirisi olarak topyekün Müslüma da diyemem.Ben şöyle bir yaklaşıma gidiyorum doğruluğu tartışılır.Ben bir kişi ile Yüzyüze oturup tüm kavramlr hakkında konuştuktuktan(bilgi alışverişine girdikten) sonra ancak bu aşamdan sonra ona karşı yelknlerimi indiriyorum.Bunun dışında Ben sadece Komple tekfir edenlerin varlığından bahsettip bu benim komple tekfir ettiğim anlamına gelmez.Tanımadığım halk için dışından CAHİL dirler derim geçerim kimse bana akideleri nedir diye zorlama yapmıyor ve ben ilim eksikliğimden dolayı böyle bir hüküm ortaya koyacak kadar kesinlikle alim biri değilim
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Misafir
Muhterem Akhiler,Çoğunluğu fasık olan bir toplumda tabi ki şirk ameller çok fazladır.Kimse ben müslüman değilim demez.İşte bu aşamada sapkınlık yada fasıklık ortaya çıkar.fasıklık hem müslümanlığı,hem kafirliği,hem müşrikliği,hem münafıklığı,hem zalimliği barındıran gizli bir şirk amel unsurudur.Tümden müslümanlığı red eden müslümanlık sıfatını kendisinde görmediği için zaten fasık olmaz.Bu yüzden müslümanım diyenlerin,eğer kendisini müslüman olarak , islamın esas hükümlerini yaşama gayreti varsa bu kişinin müslümanlığı yüreğinin ve kalbinin ilme ve nasihate açık olması durumunda değişebileceği ümit edilir.Çünkü hidayet öyle derin bir hazinedir ki,o yol üzerindeki kalp alması gereken iyilik ve güzellikleri bulduğunda bırakmaz,ama cahil ve inatçı olup alim ilim konusunda çok bilgi sahibi olsada kişi ,cehalet ve inatçılık onda kibir ve hasetlik duygusu oluşturur ve o kalbi her şeyden mahrum eder.Sözüm odur ki,hadislerde de belirtildiği gibi,
Öyle bir zaman gelirki;Kişi sabah kafir kalkar,akşam mümin olur,sabah mümin kalkar akşam kafir olur.Kişi küfür ameli yaparken müslüman olarak yapmaz.Yani kişiyi küfür amel üzerinde bulduğumuz üzere o kişinin o amel nedeniyle tekfir edilmesi,halis amel yaptığı zaman da müslüman olarak hüsnü zanda bulunulması icap eder.Buna da ihtiyatlı yaklaşım diyoruz.Yani kişiyi tekfir ederken o küfür ameli tekmetmediği sürece ve amel ettiği sürece küfür yada şirk üzerindedir,terkederse ne ala.demenin daha uygun olacağını,kökten ve tümden kişileri tekfir etmekten daha uygun olacağını düşünüyorum.Allahualem.
Suriye meselesine gelince;Şu anda islamın hakimiyeti için çalışan bir nusret cephesi var.Diğerleri bu cepheye muhalif kalanlar bir takım tağutların piyonlarına benzemektedir.Emperyalist sistemin ana ilkesi kuran ve sünnet üzerine hak yol değildir.Ülke çıkarları esas alınır.Burada güçlü olan sözünün hükmünün uygulandığı fikir ve ideolojisinin benimsendiği ittifak güçleri hep kendilerini hak yol üzerinde görürler.Cihad kavramını fasıklar kendi amaçlar doğrultusunda pazarlamaktadırlar.Pazarlamacılar da belamlardır.Bir ülkenin içindeki iman gücüne kimse en zor olan şekli ile set çekmez,sadece iman konusunda kendine uydurmak için onun yolunu değiştirir.Bunun için de para ve mal makam ve saltanat,ve en son tehdit ve şantaj,yok etme yöntemleri kullanılır ama bunlar yer altından ve el altından müslümanların altından bir mayın gibi döşenir.İşte bu mayınlar belamlardır.Bu durumda mayınlara basan ölmesede sakat kalıyor.Cihad ruhu kayboluyor.Hiç bir belamın bir imam gibi Allah yolunda cihad için öne geçtiğini görmedim.Tağutları red ettiğini görmedim.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
muhammet 87 harita için çok sağol bi zamanlar o haritayı çok aramıştım.Ancak benim kastım fiili olarak işgal.Yoksa dedğiniz gibi Gerek Askeri açıdan Gerekse Coğrafi açıdan her türlü Türkiye yi işgal etmiş durumda Abd
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Türkiye'yi yöneten ABD ve İsraildir... Bunu görmeyen halkın da hükmüne geçmeden şunu söylemek lazım ki ahmaktır, sesi soluğu çıkmayan dilsiz şeytan konumundadır...
 
Muhammed Yusuf Çevrimdışı

Muhammed Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah swt konuyu açan ahiden ve cvp veren abilerden razı olsun ...

Esas sorum Peki Ne yapmalıyız?Tekrar Tc nin olaya bakışına dönersek diyor ki; oraya gidenler gitsin Biz Radikallerden Kurtulmalıyız Bölyelikle Tc sistemini önümüzdeki 20 yıl boyunca bir sonra ki nesil yetişene kadar korumuş oluruz.Bunlar(Müslümanlar) oraya gitti mi?orada ölürlerse Bir taşla iki kuş vurmuş oluruz ,kalırlarsa Yönetimi alan ÖSO ile arkamıza Natoyu alarak bunları süpürürüz.Geri mi döndüler zaten hepsinin Raporu elimizde hazır giderlerken destekledik ama kayıt altına da aldık döndükleri zaman onlar için Zindanlar hazır.Ve bunlar sayesinde o tüm Kanallari Afişe etmiş oluruz ve Türkiye de bir opersyon yaparak hepsini toplarız.

ahi bu düşüncen bana çok pozitivist geldi Allah için yapma tamam belki bunlar yaşanabilir ama senin zaten zindanı göreceğin varsa oturduğun yerde kalsan da polisler alır götürür seni bişey yapamadığın da yanına kar kalır Allah swt ne dilemişse o olur bu tür düşünceler müslümanın beynini kemirir zarar verir Allah'a tevekkül edelim gerekli tedbirleri alalım yeter inşalllah,bu arada yerimizde oturmanın iyi bişey olmadığı bariz bunca zaman oturdukta ne oldu son olarak muhammed et temimi ahinin de dediği gibi "Savaşmayı sadece devlet kurmaya indirgemek çok yanlıştır" vesselam
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ömer İbn Abdulaziz ellerin dert görmesin kardeş de benim anlamadığım bir nokta var oda şudur ki İran'ı tanımlarken içnde yaşamadığımzdan olsa gerek çok rahat bir şekilde karara bağlamışsın.Akidesi Güvendiğim Müslüman Bi abinin İran Ziyareti sonrasında görüşmemizde çıkardığım sonuç şudur ki; Türkiye İle İran'ın Gerek Devlet Yönetimi Gerekse de Halkın olaylara bakışı aynı.İçlerinde Müslüman abimin gidip görüştüğü Müslümanlar da var Kum Kentinde de olduğunu söyleyenler var.Ama buna Rağmen oranın Darul Küfr olduğuna kesn kanaat içerisisinde sinde Söz Mesele Türkiye olunca neden kesn bir şekilde yazmıyorsun.Yazdıklarından çıkarımımla Ya İran hakkında da ilim ehli birine sormak gerek ya da Türkiye de Darul Küfr dür! Yanlış çıkarım da mı bulundum
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bazı arkadaşlar toplumları tekfir etme konusunda konuşmuşlar. Toplumlara İslam veya küfür hükmü verme meselesi fıkhın konusudur. Bu yüzden duygusal çıkarımlarla belirlenecek bir şey değildir. Ne insanın şiddeti yüzünden bir toplum kafir ilan edilir, nede diğerinin yumuşaklığı sebebiyle o topluma İslam hükmü verilir.

Peki böyle bir fıkıh neden önemlidir? Bunun birçok sebebi vardır ki en önemlisi insanlarla muamalat noktasındadır. Eğer bir insan bir topluma İslam toplumu diyorsa, küfrünü görmediği müddetçe onlara Müslüman muamelesi yapar. Kızlarıyla evlenir, kestiklerini yer, arkasında namaz kılar, selam verir vb. ameller. Eğer o topluma küfür hükmü veriyorsa, İslam'ına bir işaret ve alemet görünceye kadar o kimselere kafire uygulanan muameleyle muamele eder.

Peki toplumlara hüküm verirken ki ölçü nedir? Toplumlara İslam ve küfür hükmü neye göre verilir?

Bu konuda Şeyhulislam İbn Teymiyye diyor ki:"Bir ülkenin darul küfür, darul iman yada darul fısk olması, halkların değişmesine göre değişken bir özelliktir. Yani Allah’tan korkan imanlılar yaşıyorsa o zamanda dar evliyaullah olur. Kafirlerin içerisinde yaşadığı bir ülke ise o zamanda darul küfür, fasıkların yaşadığı bir ülke o zamanda darul fısk hükmünü alır. Eğer halklar değişirse o ülkenin yeni sakinlerine göre ülkenin hükmü de değişir." Mecmu’al Fetava 18/282

Yine diyor ki:"Bir yerin Müslümanların olup olmaması, değişken yani sürekli aynı olmayan özelliklerdendir. Yani bir beldenin, darul islam, darul küfür, darul harb, darul eman, darul ilm, darul iman yada darul cehl ve münafıklık beldesi olması, o beldenin halkının ve o halkın özelliklerine göre değişir." Mecmu’al Fetava 27/53

Buda bize gösteriyor ki, bir belde ve halkı Müslüman olduktan sonra o toplumda şirk ve küfür yaygınlaşır, halkın dini değişip insanlar Allah'a şirk koşmaya başlarlarsa, bu belde darul islam olmaktan çıkar. Ama şirk ve küfür çok yaygın değilse durum değişir.

Mesela İran'ı ele alalım. İran İslam diyarıydı fakat kafir şii-rafıziler o toprakları ele geçirdiler. Ve yüzlerce yıldır toplum açık bir şekilde küfrü ve şirki kendine din edinmiş durumda. Kabirlere ibadet, 12 imam inancı, Müminlerin annelerine zina iftirası atmaları, Sahabeye sövmeleri açık bir şekilde ve çoğunluk tarafından yapılıyor. Ve bu şirk inançları devlet tarafından da kabul ediliyor. İşte böyle bir belde darul küfürdür. Özetlemek gerekirse: İran toplumu kafir bir toplumdur. İran darul küfür beldesidir. Bir Müslüman oraya gittiği zaman onların arkasında namaz kılmaz, kestiklerini yemez, kızlarıyla nikahlanmaz. Velev ki namaz, oruç gibi bazı İslam alametleri onlarda görünse dahi.

Yine bir zamanlar İslam beldesi olan İspanya'da darul küfürdür. Orada yaşayan insanlara kafir muamelesi yapılır. Velev ki içinde Müslüman olsa bile. Kişi kafir diyarında, bir Müslümana -imanını görmediği sürece- kafir muamelesi yapmasında hiçbir beis yoktur. Ki olması gerekende budur.

Hammad bin Atik bu meseleyi çok güzel bir şekilde, yaşanmış bir vakıayla anlatıyor. Ahsa beldesinde küfür ve şirk yaygınlaşınca Müslümanlar Hammad bin Atik'e bu toplumun durumu hakkında soru soruyorlar. Çünkü Ahsa'nın halkı namaz kılan, kelime-i şehadet getiren fakat şirk işleyen bir toplumdu.

Sorulan sual üzerine Hammad diyor ki:"Sizin el-Ahsa’nın halkından ganimet olarak zorla alınan malların ticaretini yapan kişileri azarladığınızı işittim. Ve bu beni üzdü. Bu kişileri, sadece "her La ilahe illallah diyenin hiç bir zaman kafir olamayacağı"nı düşünen, dalalette olan kimseler azarlayabilir. Ulemanın sözlerini araştıran herkes, bir ülkede büyük şirkin yaygınlaştığını, yasak amellerin açıkça işlendiği ve İslam’ın inançlarının saklandığı zaman, bu ülkenin daru'l küfür olduğunu, o halkların mallarının ganimet olarak alınabileceğini ve onların kanlarının helal olduğunu bilir." Durerus-Seniyye el-Ecvibe en-Necdiyye 6/402

Bizim yaşadığımız topluma gelince, devletin kafir olduğu apaçık bir şekilde ortadadır. Halkın durumu konusunda ise, yukarıdaki nakiller doğrultusunda herkes kendi nefsinde muhasebe yapmak, ilim ehli bir kimseye bu meseleyi danışmak, buna gücü yoksa kendi imkanlarıyla araştırmak zorundadır.

Rabbim görmek isteyen gözlere basiret versin.

Amin.

Cezakallahu hayr akhi...
 
A Çevrimdışı

Abdurrahman bin Hasa

Üye
İslam-TR Üyesi
Bazı arkadaşlar toplumları tekfir etme konusunda konuşmuşlar. Toplumlara İslam veya küfür hükmü verme meselesi fıkhın konusudur. Bu yüzden duygusal çıkarımlarla belirlenecek bir şey değildir. Ne insanın şiddeti yüzünden bir toplum kafir ilan edilir, nede diğerinin yumuşaklığı sebebiyle o topluma İslam hükmü verilir.

Peki böyle bir fıkıh neden önemlidir? Bunun birçok sebebi vardır ki en önemlisi insanlarla muamalat noktasındadır. Eğer bir insan bir topluma İslam toplumu diyorsa, küfrünü görmediği müddetçe onlara Müslüman muamelesi yapar. Kızlarıyla evlenir, kestiklerini yer, arkasında namaz kılar, selam verir vb. ameller. Eğer o topluma küfür hükmü veriyorsa, İslam'ına bir işaret ve alemet görünceye kadar o kimselere kafire uygulanan muameleyle muamele eder.

Peki toplumlara hüküm verirken ki ölçü nedir? Toplumlara İslam ve küfür hükmü neye göre verilir?

Bu konuda Şeyhulislam İbn Teymiyye diyor ki:"Bir ülkenin darul küfür, darul iman yada darul fısk olması, halkların değişmesine göre değişken bir özelliktir. Yani Allah’tan korkan imanlılar yaşıyorsa o zamanda dar evliyaullah olur. Kafirlerin içerisinde yaşadığı bir ülke ise o zamanda darul küfür, fasıkların yaşadığı bir ülke o zamanda darul fısk hükmünü alır. Eğer halklar değişirse o ülkenin yeni sakinlerine göre ülkenin hükmü de değişir." Mecmu’al Fetava 18/282

Yine diyor ki:"Bir yerin Müslümanların olup olmaması, değişken yani sürekli aynı olmayan özelliklerdendir. Yani bir beldenin, darul islam, darul küfür, darul harb, darul eman, darul ilm, darul iman yada darul cehl ve münafıklık beldesi olması, o beldenin halkının ve o halkın özelliklerine göre değişir." Mecmu’al Fetava 27/53

Buda bize gösteriyor ki, bir belde ve halkı Müslüman olduktan sonra o toplumda şirk ve küfür yaygınlaşır, halkın dini değişip insanlar Allah'a şirk koşmaya başlarlarsa, bu belde darul islam olmaktan çıkar. Ama şirk ve küfür çok yaygın değilse durum değişir.

Mesela İran'ı ele alalım. İran İslam diyarıydı fakat kafir şii-rafıziler o toprakları ele geçirdiler. Ve yüzlerce yıldır toplum açık bir şekilde küfrü ve şirki kendine din edinmiş durumda. Kabirlere ibadet, 12 imam inancı, Müminlerin annelerine zina iftirası atmaları, Sahabeye sövmeleri açık bir şekilde ve çoğunluk tarafından yapılıyor. Ve bu şirk inançları devlet tarafından da kabul ediliyor. İşte böyle bir belde darul küfürdür. Özetlemek gerekirse: İran toplumu kafir bir toplumdur. İran darul küfür beldesidir. Bir Müslüman oraya gittiği zaman onların arkasında namaz kılmaz, kestiklerini yemez, kızlarıyla nikahlanmaz. Velev ki namaz, oruç gibi bazı İslam alametleri onlarda görünse dahi.

Yine bir zamanlar İslam beldesi olan İspanya'da darul küfürdür. Orada yaşayan insanlara kafir muamelesi yapılır. Velev ki içinde Müslüman olsa bile. Kişi kafir diyarında, bir Müslümana -imanını görmediği sürece- kafir muamelesi yapmasında hiçbir beis yoktur. Ki olması gerekende budur.

Hammad bin Atik bu meseleyi çok güzel bir şekilde, yaşanmış bir vakıayla anlatıyor. Ahsa beldesinde küfür ve şirk yaygınlaşınca Müslümanlar Hammad bin Atik'e bu toplumun durumu hakkında soru soruyorlar. Çünkü Ahsa'nın halkı namaz kılan, kelime-i şehadet getiren fakat şirk işleyen bir toplumdu.

Sorulan sual üzerine Hammad diyor ki:"Sizin el-Ahsa’nın halkından ganimet olarak zorla alınan malların ticaretini yapan kişileri azarladığınızı işittim. Ve bu beni üzdü. Bu kişileri, sadece "her La ilahe illallah diyenin hiç bir zaman kafir olamayacağı"nı düşünen, dalalette olan kimseler azarlayabilir. Ulemanın sözlerini araştıran herkes, bir ülkede büyük şirkin yaygınlaştığını, yasak amellerin açıkça işlendiği ve İslam’ın inançlarının saklandığı zaman, bu ülkenin daru'l küfür olduğunu, o halkların mallarının ganimet olarak alınabileceğini ve onların kanlarının helal olduğunu bilir." Durerus-Seniyye el-Ecvibe en-Necdiyye 6/402

Bizim yaşadığımız topluma gelince, devletin kafir olduğu apaçık bir şekilde ortadadır. Halkın durumu konusunda ise, yukarıdaki nakiller doğrultusunda herkes kendi nefsinde muhasebe yapmak, ilim ehli bir kimseye bu meseleyi danışmak, buna gücü yoksa kendi imkanlarıyla araştırmak zorundadır.

Rabbim görmek isteyen gözlere basiret versin.

Amin.


Arkadaş çok açık ve güzel şekilde Türkiye'nin Darul Küfür, yaptığı nakiller doğrultusundada halkına ne hükmü verileceğini yazmış. Yani nakil apaçık. Ulemanın sözlerini araştıran herkes, bir ülkede büyük şirkin yaygınlaştığını, yasak amellerin açıkça işlendiği ve İslam’ın inançlarının saklandığı zaman, bu ülkenin daru'l küfür olduğunu, o halkların mallarının ganimet olarak alınabileceğini ve onların kanlarının helal olduğunu bilir." Durerus-Seniyye el-Ecvibe en-Necdiyye 6/402
Türkiye'de Darul Küfür olduğuna göre, halkının hükmüde bu nakille ortaya çıkıyor.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abdurrahman bin Hasa Darul Küfr ve Darul İslam meselesini Direk Bu ülkeye uygulamak konusunda bu kadar rahat olunmasa gerek.Safların Ayrılması Söz konusu olmadan adeta terör estirir gibi olursun.Herhangi bir evi basıp rastgele öldürmek ya da mallarını gasb etmek Tebliğin birkaç aşamsını atlamak olarak geliyor bana.
 
A Çevrimdışı

Abdurrahman bin Hasa

Üye
İslam-TR Üyesi
Abdurrahman bin Hasa Darul Küfr ve Darul İslam meselesini Direk Bu ülkeye uygulamak konusunda bu kadar rahat olunmasa gerek.Safların Ayrılması Söz konusu olmadan adeta terör estirir gibi olursun.Herhangi bir evi basıp rastgele öldürmek ya da mallarını gasb etmek Tebliğin birkaç aşamsını atlamak olarak geliyor bana.

Şeyh Hammad'ın naklinde bahsedilen Ahsa halkı tıpkı günümüz halkı gibi şirk içinde boğulmuş Şii ve Sufi karışık bir şehir. Şeyh Hammad onları tekfir ederken onların malı alınır demesinin sebebi bu müşriklerin hacca gitmeleri. Nitekim Rasulullah s.a.v. bildirdiği gibi müşrikler haccedemez. Bu bakımdan Muhammed bin Abdulvahhab rahimullah'ın ailesi ashaba söven ve kabirlere tapan müşriklerin bu yüzden mallarını almıştır.

Yoksa Türkiye'de asıl olan davettir. Bu halk harbi (İslam'a eliyle savaşan açan) türden kafir değildir. Asıl olan davet olunca zararı olmayan, mazlum halkında malı, kanı haramdır.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ama Kesinlikle Bir şeye inanıyorum Ki Bir şeyler yapmak istiorsak;

Bu sistemden , bu devletten ve bu halktan beri olduğumuzu hissettirecek şekilde eylem içerisinde bulunmalıyız ki Safların ayrılığı kesin bir şekilde ortaya çıksın.İnsanlar Açık bir şekilde neyi seçtiğini bilmeliler A partisine oy veren de Din Kaygısı taşıyorum diyor , B partisine verende , Ce partisine verende sistem karşıtı olup oy kullanmayan da , oy kullanmamak ile beraber bunu itikadi bir sorun olarak görmeyende, oy kullanmanın Şirk olduğunu söyleyen de, ya da cennet vadeden Sahte Şeyhler yaptıkları fiil hareket ve amellerde Din kaygısı Taşıdıklarını Söylüyorlar.

Unutmamak Gerek ki ; Mekkeli Cahiliye dönemi insanları da Çocuklarını diri diri gömerken Din KAYGISI taşıyorlardı.

Safların ayrılmadığı her dönemde yukarıda sıraladığım her bir kimse ayrı telden çalacak ve Din kaygısı taşıdıklarını iddia edecekler.Safların ayrılmasından kastım her yaptığımız faaliyeti aleni olarak yapmak ya da çıkıp protestolara katılıp ona buna yumurta atmak ya da elimize silahı alıp taksimde üç beş kişi vurmak değil elbette
 
Üst Ana Sayfa Alt