I
Çevrimdışı
Adminler'de güzel bir temizlik yaparlar herhalde artik güzel bir üslub ile.
Önce haddini bilerek konuş,aorskaya sen ne saçmalayıp duruyorsun..niye kuranın arapça lisanını türkçeye çevirmeye teşvik ediyorsun..allah teala cebrail le kuranı arapça indirdi..kuranın orjinalini değiştirmek sana mı düştü...Kuranda yevm kelimesi يَوْمَ bu haliyle ekbir harf almadan 365 kere geçer...kuranı türkçeliştirsen bu olayı nasıl anlayacaksın...kuranda daha çok şeyler var bu şekilde...kuran arapçadır
Sen ne dediğinin farkındamısın yahu? Arapça öğrenmeye çalışan bir tğrk yada başka bir ırktan biri için bu hata payı herzaman yokmudur? Sonra her arapça bilen hatasızmı anlıyor sanıyorsun kuranı?türkçe meallerde bile hatalar var..allah ın indirdiği arapça kurana insan tercümesi türkçe meali tercih ediyor..önce kuran türkçeleşir..sonra bazı ayetlerini atarlar...sonra ekleme yaparlar..en sonunda kuranın allah tan indiği halden eser kalmaz...incille tevratta böyle bozuldu...
Kuran okunmak için değil yaşanmak için inmiştir. Kuranı anlamadan okumak müslümana ne kazandırır? Kurandan sorulacaksa, kuranı okuyup okumadığından değil uygulayıp uygulamadığından sorulacaktır insan.burada ne anlama geldiği mi önemli yoksa arapça orjinaliyle okumak mı ?
benim söylediğim her hadis iddiasını hadis kabul etmenin müslümanları felakete sürükleyeceğidir.senin söylemek istediğini anladım hadislerin Kuran gibi korunmadığını yani her zaman doğru olmasının sadece bir ihtimal olacağını söylüyorsun ? doğru mu ?
evet doğrudur buna bende katılıyorum ama senin ıskaladığın bir husus var o da şudur;
Sünnet Kuran'ın "mücmel" nasslarını tefsir veya "müşkil" nasslarını beyan eder. Kuran'da "Namazı kılın, zekatı verin" buyurulduğu halde namazın nasıl, ne zaman, ne miktarda kılınacağı, zekatın kim tarafından, hangi mallardan, ne miktarda ve kimlere verileceği hususları açıklanmamıştır. İşte bütün bu ve benzeri hususların beyanı Sünnet tarafından yapılmıştır. Namaz'ın şekli ve içeriği aklı selim sahibi hiç kimsenin inkar edemeyeceği kesinlikte mütevatır olarak bize gelmiştir. Sen şimdi 1400 yıldır bize kadar kılına gelen Namaz'ı nasıl reddedersin?
Ben söyleyeyim, bunun adı toptan hadis inkarcılığıdır.
Kuran'ı nebevi sünnetten koparamazsınız. Siyer kitapları, kaynaklar, yüzyillardır önümüzdedir. Tipki Kuran gibi.. Bunlara vahy muamelesi yapmadan, vahy ile karşılaştırarak dikkate almak durumundayız. Rasul'e itaat, Rasul'un (sahih) sözlerine itaat farzdır. Hadisler inkar edilemez. İnkar edilemez diğer gerçek ise, hadislerin Kuran'a rağmen ayrı bir teşri kaynağı olmadığıdır. Allah Rasulu'nün din adına konuştuğu her söz, koyduğu her yasak, her hüküm, Allah'tan gelen vahye bire bir uygun düşer ve itaat ederiz.
Siz her ne kadar reddetseniz de yaptığınız Kuraniyyunculuktur. Kuraniyyun ya da mealcilik, ifrattır. Sünneti vahiyle eş görme de tefrit. Her iki uçtan sakınmanızı ve orta yolu/sırat-ı mustakimi tavsiye ederim.
Ayrıca kurana ters hadis yada sünnet olamaz. hadis ve sünnetin doğruluğu kuranla ölçülür. Bunun için kurana ters gelen söz yada uygulamalar müslümanlarca reddedilmelidir.
Kur'ana ters olan sahih kabul ettiğimiz bir hadis sunarmısın
Ayrıca, kusura bakma ama yukarıda saydığını 3 maddeye inanmadığını ve takiyye yaptığını düşünüyorum.
ben vereyim inş.
Bize Hammâd ibn Zeyd, Sâbit el-Bunâni’den; o da Enes (R)’ten şöyle tahdis etti: Yahûdi’nin bir oğlu Peygamber(S)’e hizmet ederdi. Derken bu oğlan çocuğu hastalandı. Peygamber ona hasta ziyâreti yapmak üzere gitti. Oradan çocuğa:
”İslam Dini’ne gir! Buyurdu, çocuk da (şahâdet kelimelerini söyleyip) Müslüman oldu.
Said İbni’l-Müseyyeb de babası el-Müseyyeb ibn Hızn(R)’dan söyledi ki, Ebû Tâlib’e ölüm alâmeti hazırlandığı zamân Peygamber (S) onun yanına gitmiştir. (Buhâri, Kitâbu’l-Merdâ ve’s-Tıbb )
Bu hadis aşağıdaki ayetlere Yunus 90/91 aykırıdır;
"İsrailoğullarını denizden geçirdik. Firavun da, askerleriyle birlikte zulmetmek ve saldırmak üzere, derhal onları takibe koyuldu. Nihayet boğulmak üzere iken, “İsrailoğulları’nın iman ettiğinden başka hiçbir ilâh olmadığına inandım. Ben de müslümanlardanım” dedi.O'na: 'Şimdi mi inandın? Daha önce baş kaldırmış ve bozgunculuk etmiştin' dendi."
Kuran'ın nüzul sırasına göre değilde Allah Rasulünün yine Allah'ın kendisine bildirmesiyle şu andaki tertip sırasına göre düzenlemesine nasıl izah getireceksin merak ediyorum. Kuran'da ne şekilde bir tertip takip edileceği yazılı değilse ve Kuran'da olmayan bütün rivayetleri reddedeceksek bunu nereden öğreneceğiz ve bu sıralamaya nasıl itimat edeceğiz?
Keza Hz. Peygamber’in, tebliğ ettiği ve öğrettiği (örneklendirdiği) sözleri nerede?
Kendi derlediğim notlarım arasından aktardım. Hadis inkarcılarının sitelerinden aldığımı hatırlıyorum. Ama şunu söyleyeyim asla araştırmadan ve konuyu tetkik etmeden notlarımın arasına almam. Yani mevzubahis olan hadise baktım. İsterseniz linkini de verebilirim.
Kaldıki, sadece rivayet değil, ateistler dahil, herkesin söz ve görüşlerinden faydalanın dedim. Kuranı sizin anlamanızdan daha iyi anlam veren bir söz görürseniz, kendi anlayışınızı terkedin, bunu alın dedim.
itham daha kolay bir cevap verme yöntemi değil mi, ne zaman bundan vazgeçeceksin? Ben görmüyorum rivayet öyle diyor.
Sen bu cümleyi nasıl kurabiliyorsun ?
SubhanAllah ! Ateistler de dâhil diyorsun, belli yaşam tarzları din kabul edildiğine göre nasıl oluyor da Ateist bile Kur'ânın belli bir kısmını bizden daha iyi anlasa hemen onun görüşünü alalım diyebiliyorsun ?
Ateist bir kere Allah'ın varlığına dâhi îmân etmezken Kur'ân nerede kaldı ?
Allahu âlim aynı şeyi başka sapıklar için de kasteddin, Allah Kur'ân'da onların bizi dinimizden çıkarmadıkca bizden râzı olmayacaklarını söylüyor, siz nasıl oluyor da bu adamların da görüşü bizden iyi ise alınabilir diyorsunuz..
Sorularını cevapladığımı düşünüyorum. Ama atladığım varsa lütfen yazarmısınız?sorularımın cevabını alayım sonra özür dilemesini de biliriz merak etmeyin.