Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Ummet Olarak Pasif Durumdan Nasıl Kurtulabiliriz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
E Çevrimdışı

Ebu Müsenna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yani artık islam devleti kurulamaz mı? bununla ne demek istedin?

İslam Devleti kurulamaz demiyorum. Kurulması için kitle olarak davet çalışması yapılmalı bireysel olarak değil diyorum.

Turkiye içinse birbirine bağlı içinde taassupcularin olmadığı büyük bir cemaatle İslam devrimi bu da heralde güzel bir hayal

Büyük bir cemaatle olacağını söylemedim. Sayının bir önemi yok, İslam devletinin basiret üzere davet yapan bir kitle ile kurulacağı sünnet ile sabit, bu hayal değil gerçeğin kendisidir. Rasulullah sav nasıl kurduysa tekrar aynı metod ile kurulacak, benim bildiğim başka bir alternatif yok, yani tek yol var, bildiğiniz başka yol varsa söyleyebilirsiniz.

Yûsuf, 108. Ayet: De ki: İşte benim yolum budur; basiret üzere Allah'a davet ediyorum. Ben ve bana uyanlar (işte böyleyiz). Ben Allah'ı tesbih ederim ve ben müşriklerden değilim.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
İslam Devleti kurulamaz demiyorum. Kurulması için kitle olarak davet çalışması yapılmalı bireysel olarak değil diyorum.



Büyük bir cemaatle olacağını söylemedim. Sayının bir önemi yok, İslam devletinin basiret üzere davet yapan bir kitle ile kurulacağı sünnet ile sabit, bu hayal değil gerçeğin kendisidir. Rasulullah sav nasıl kurduysa tekrar aynı metod ile kurulacak, benim bildiğim başka bir alternatif yok, yani tek yol var, bildiğiniz başka yol varsa söyleyebilirsiniz.

Yûsuf, 108. Ayet: De ki: İşte benim yolum budur; basiret üzere Allah'a davet ediyorum. Ben ve bana uyanlar (işte böyleyiz). Ben Allah'ı tesbih ederim ve ben müşriklerden değilim.
Başka yol değil yolun tamamı lazım, metodun tamamı lazım. Resulullah sas sadece tebliğ yapmadı, birbiriyle bağlantılı, birbirini tamamlayan, olmazsa olmaz birçok şey (özellikle cihâd) yaptı..
Buyur akhi;
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Başka yol değil yolun tamamı lazım, metodun tamamı lazım. Resulullah sas sadece tebliğ yapmadı, birbiriyle bağlantılı, birbirini tamamlayan, olmazsa olmaz birçok şey (özellikle cihâd) yaptı..
Buyur akhi;

Ayrıca şunu da hatırlatmakta fayda var ki, Rasulullah(s.a.v) vahye muhatabdı. Hata yapması mümkün olmayan bir insandı. Ancak ne biz nede bizim imamlarımız böyle değiliz. Bizler hata ile malul varlıklarız ve bizim hatalarımızı düzeltecek vir vahiy yoktur.
 
E Çevrimdışı

Ebu Müsenna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Başka yol değil yolun tamamı lazım, metodun tamamı lazım. Resulullah sas sadece tebliğ yapmadı, birbiriyle bağlantılı, birbirini tamamlayan, olmazsa olmaz birçok şey (özellikle cihâd) yaptı..
Buyur akhi;

Kardeşim Rasulullah sav cihadı ne zaman yaptı iyi anlamak gerekir, devlet kurulmadan önce müşriklere fiske vurulmadı.

Savaşarak İslam Devleti kurulacaksa Fitne kalmayıncaya kadar savaşın ayeti neden mekke de inmedi de devlet kurulduktan sonra Medine de indi? Cihad ile Kıyam farklı kavramlardır, Cihadı İslam Devleti yapar bir grup veya kitle değil.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Kardeşim Rasulullah sav cihadı ne zaman yaptı iyi anlamak gerekir, devlet kurulmadan önce müşriklere fiske vurulmadı.

Savaşarak İslam Devleti kurulacaksa Fitne kalmayıncaya kadar savaşın ayeti neden mekke de inmedi de devlet kurulduktan sonra Medine de indi? Cihad ile Kıyam farklı kavramlardır, Cihadı İslam Devleti yapar bir grup veya kitle değil.
Mekke'de muslumanların sayısı ve gücü aşırı derecede azdı. Ayrıca İslam henüz tamamlanmamıştı ki cihadın son durumu devreye girsin..

Şuan İslam tamamlanmış bir din olarak önümüzdedir, aynı içkinin haramlığının kesinleşmiş olması gibi.

Elbette yeni durumlara göre belirli maslahatlar da vardır ama genel hatlar ve saflar ortadadır. Bugün musluman sayısı da fazladır, gücü de fazladır, ilim de ortadadır. Artık geriye kıvılcım kalmaktadır, tabi ki kimine kıvılcım yetmeyecektir ta ki ateş evlerine düşene kadar..

Ayrıca kıyam cihad değil midir?

Konu şuraya gidiyor gibi;
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
“Bu din, daima ayakta durmaya devam edecektir. Müslümanlardan bir topluluk, kıyamet kopuncaya kadar bu din uğrunda savaşmaya devam etmekten asla vazgeçmeyecektir.”
Ahmed b. Hanbel, Müsned, 5/92, 94, 103, 105, 106, 108.

“Ümmetimden bir topluluk, hak uğrunda savaşarak kıyamet gününe kadar galip gelmeye devam edecektir.”
Ahmed b. Hanbel, Müsned, 3/345, 384; İbn Hibbân, Sahih, 6819; Ebu Yaİâ, Müsned, 2078.
 
E Çevrimdışı

Ebu Müsenna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Mekke'de muslumanların sayısı ve gücü aşırı derecede azdı. Ayrıca İslam henüz tamamlanmamıştı ki cihadın son durumu devreye girsin..

Şuan İslam tamamlanmış bir din olarak önümüzdedir, aynı içkinin haramlığının kesinleşmiş olması gibi.

Elbette yeni durumlara göre belirli maslahatlar da vardır ama genel hatlar ve saflar ortadadır. Bugün musluman sayısı da fazladır, gücü de fazladır, ilim de ortadadır. Artık geriye kıvılcım kalmaktadır, tabi ki kimine kıvılcım yetmeyecektir ta ki ateş evlerine düşene kadar..

Ayrıca kıyam cihad değil midir?

Konu şuraya gidiyor gibi;

Kardeşim mesele azlık çokluk meselesi değil,bununla ilgili nice kıssalar zaten mevcut Kur'an da, kaldı ki Allah mekke de müslümanların sayısının çoğalmasını ve güçlenmesine muktedir değil miydi? Madem öyle neden onca sene eziyet çekti Rasulullah sav ve ashabı? Siz İslam devletinin kan ile kurulduğunu hangi kaynaktan öğrendiniz? İslam Devleti Medine milleti gibi akli olarak Tevhidi kabul eden bir toplumda var olur, kabul etmeyen topluma devlet olmadan Cihad yapılmaz.

Kıyam savunmaktır ayağa kalkmaktır, Cihad benim anladığım ve bildiğim Allah'ın hükümlerini diğer beldelere taşımaktır.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Kardeşim mesele azlık çokluk meselesi değil,bununla ilgili nice kıssalar zaten mevcut Kur'an da, kaldı ki Allah mekke de müslümanların sayısının çoğalmasını ve güçlenmesine muktedir değil miydi? Madem öyle neden onca sene eziyet çekti Rasulullah sav ve ashabı? Siz İslam devletinin kan ile kurulduğunu hangi kaynaktan öğrendiniz? İslam Devleti Medine milleti gibi akli olarak Tevhidi kabul eden bir toplumda var olur, kabul etmeyen topluma devlet olmadan Cihad yapılmaz.

Kıyam savunmaktır ayağa kalkmaktır, Cihad benim anladığım ve bildiğim Allah'ın hükümlerini diğer beldelere taşımaktır.
90 larda veya başka zamanlarda, her kim Allah ın Tevhid dininden taviz vermeye başlar zaman ve mekana göre veya belamların, siyasi liderlerin sözlerine Tevhid kaidesinden bakmadan kapılırsa Allah o kimsenin ayaklarını da Tevhid üzere sabit tutmuyor. Nitekim Allah ın hiçbirşeye ihtiyacı yok,böylelikle yine anlıyoruz ki bu dini taşıyacak veya taşıdığını söyleyip amel edip daha sonra kalpleri kayan insanlara da ihtiyacı yok.

Tüm bunlara göre Allah kullarının her koşulda samimi olmasını istiyor, samimiyeti ve ihlası kaybedersek maazallah kimse korunmuş değildir Allah kalpleri çevirir. Allah kalplerimizi dini üzere sabit kılsın ve bunlardan ders almayı nasip etsin.

Allah swt kalblerimizi ve ayaklarımızı dini üzere sabit kılsın.. Amin
 
Hutve Çevrimdışı

Hutve

Cihadın farz oldğu yerde gözyaşı dğl ter dkmk grkr
İslam-TR Üyesi
Müslümanlar olarak yapılacak tek şey amel, amel, amel. Bizler amel etmiyoruz. Amel ise Rasulullah sav İslam devletini hangi metod ile kurduysa o metod ile amel etmektir, bu o zaman da tek yoldu şu zamanda da tek yoldur, başka metod arayarak o metoda uymak beyhudedir. İslam Devleti ancak apaçık bir tebliğ ile davet edilerek kurulur.

Bahsettiğimiz Allah ın hükümlerini dünyaya yaymak olan Cihadı ise İslam Devleti kurulduktan sonra devletin yapacağı cihaddır. Aksi halde topla tüfekle savaşarak İslam Devleti kurulmaz, çünkü bunun nübüvvet metodunda örnekliği yoktur.

Bu tebliğe dayalı nübüvvet metodunu uygulayacak olanlar da bireyler değil Rasulullah sav ve ashabının oluşturduğu gibi bir kitledir, başka bir şekilde İslam Devleti kurulamaz.

Bir bitmedi Mekke (davet)! döneminiz. Kardeş ne yapıyorsun? 98 yıldan beri davet yapıyoruz işte. Tağutların izin verdiği kadarıyla dinimizi öğreniyoruz, izin verdiği kadarıyla yaşıyoruz, izin verdiği kadarıyla anlatıyoruz! Zillet sizin kalbinize işlediği için kardeşler delilleri gözünün içine sokmuş ama yine görememişsin. Senin metodun nebevî metoddan çok Taliban'dan yönetimi isteyen Hizburtahrir'in metoduna benziyor. Allah sana basiret versin canım kardeşim. Söz konusu kendi ailen olsa o salise elindeki işi bırakırsın! Ama söz konusu ümmet olunca davet dönemindeyiz!.. Mücahidleri gıyabında haklarını savunan, koruyan kardeşlerim, Allah'da sizi cehennem ateşinden korusun.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah swt kalblerimizi ve ayaklarımızı dini üzere sabit kılsın.. Amin
Amin kardeşim.
Bana kalirsa bu bahsettiginiz ortamlari suan tecrübe eden kisiler, evler yine varlar. Davanin konusu hep ayni ama sahiplenenler degisiyor. Biri gelir biri gider, durum hep bu sekilde. Neydim degil ne olacagim diye düsünmeli insan cünkü her koyun kendi bacagindan asilir.
*tevhid davasının konuşulduğu ortamlar
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim Rasulullah sav cihadı ne zaman yaptı iyi anlamak gerekir, devlet kurulmadan önce müşriklere fiske vurulmadı.

Devlet deyince ne anlıyorsun sen acaba?
Bedir savaşı ve öncesinde ki bir kısım seriyyeler döneminde "Devlet" dediğin şey bu günkü anlamda değil devlet bir otonom bölgesi bile değildi. Evs Ve Hazreç mahallelerinden müteşekkil bir şehir ve etrafında ki anlaşmaya varılmış Yahudi kabilelerinin yerleşkeleri ile Ensarın bağ ve bahçelerinden ibaret olan iki mahalleydi. Bu gün "Hür belde" dediğimiz yerler bile bundan çok daha mütekamil durumdadır.
Mesele devlet kurmak değil yeterli güce kavuşmaktır. Devlet apayrı bir olgudur.
Ayrıca şunuda hatırlatayım ki senindevlet dediğin yapı teşekkül ettikten sonra da hemen cihad başlamadı. Çünkü henüz cihad ayetleri inmemiş ve kılıca izin verilmemişti. Ancak daha sonra indi ve bu günde bu ayetleri hala geçerlidir. Nasıl içkiyi haram kılan ayet halen geçerli ise buda geçerlidir!

Savaşarak İslam Devleti kurulacaksa Fitne kalmayıncaya kadar savaşın ayeti neden mekke de inmedi de devlet kurulduktan sonra Medine de indi?

Savaşmadan İslam devleti kurmayı nasıl düşünüyorsun onu merak ediyorum.
Muasır hareketler içinde tek düzgün meyve veren hareket savaşarak Devlet ikame edebildi. Evet Taliban dan bahsediyorum.
Bu ayetin neden Medine de indiğinin hikmetini ayrıca konuşabiliriz ama şu bir gerçek ki bu ayet halen geçerlidir. Mensuh değildir ve halen geçerlidir.
Ayrıca tekrar ediyorum Medine de senin anladığım gibi bir İslam devleti kurulmadı. Zira henüz devlet denilebilecek bir oluşum yoktu ortada.

Cihad ile Kıyam farklı kavramlardır, Cihadı İslam Devleti yapar bir grup veya kitle değil.

Bunun delili nedir?
Sana göre Afganistan da Ruslara karşı yapılan cihad, Çeçen Cihadı, Şam ve Irak cihadlarının hükmü nedir? Zira bunların hiçbirisinde ortada devlet yoktu.

Kardeşim mesele azlık çokluk meselesi değil,bununla ilgili nice kıssalar zaten mevcut Kur'an da, kaldı ki Allah mekke de müslümanların sayısının çoğalmasını ve güçlenmesine muktedir değil miydi? Madem öyle neden onca sene eziyet çekti Rasulullah sav ve ashabı?

Mugalata yapıyorsun.
Bende diyebilirim ki "Evs ve Hazrec kabilelerine hidayet eden Allah, Kureyşlilere de hidayet etmeğe muktedir değilmiydi? Bu sayede Araplar çok daha kolay Müslüman olurdu? Rasulullah(s.a.v) neden elleri ile hendek kazarak kum çıkarmak zorunda kaldı vs"
Dünya imtihan dünyasıdır ve her şey sebeplere bağlanmıştır. Allah yaptıklarından sorguya çekilmez. Bizim cevabımız budur.

Siz İslam devletinin kan ile kurulduğunu hangi kaynaktan öğrendiniz?

Kastettiğin şey devlet kurmakmı? Yoksa rejim değiştirmekmi?
Eğer sıfırdan devlet kurmayı kastediyorsan Müslüman yada kafir hangi devlet kansız kuruldu?

İslam Devleti Medine milleti gibi akli olarak Tevhidi kabul eden bir toplumda var olur, kabul etmeyen topluma devlet olmadan Cihad yapılmaz.

Tevhidi kabul etmeğen toplum dediğin hangisi eğer İslam toplumları ise onları tekfirmi ediyorsun? Yok eğer küfür işglaciler ise Müslümanlardan savaş dışında ne yapmasını bekliyorsun!!
Şu anda bizim kastettiğimiz cihad zaten oraları fetih değil onların şerrinden korunma cihadıdır. Yerel Rejimlere karşı ise cihad/kıyam evela bölge halkının vazifesidir.
 
E Çevrimdışı

Ebu Müsenna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Devlet deyince ne anlıyorsun sen acaba?
Bedir savaşı ve öncesinde ki bir kısım seriyyeler döneminde "Devlet" dediğin şey bu günkü anlamda değil devlet bir otonom bölgesi bile değildi. Evs Ve Hazreç mahallelerinden müteşekkil bir şehir ve etrafında ki anlaşmaya varılmış Yahudi kabilelerinin yerleşkeleri ile Ensarın bağ ve bahçelerinden ibaret olan iki mahalleydi. Bu gün "Hür belde" dediğimiz yerler bile bundan çok daha mütekamil durumdadır.
Mesele devlet kurmak değil yeterli güce kavuşmaktır. Devlet apayrı bir olgudur.
Ayrıca şunuda hatırlatayım ki senindevlet dediğin yapı teşekkül ettikten sonra da hemen cihad başlamadı. Çünkü henüz cihad ayetleri inmemiş ve kılıca izin verilmemişti. Ancak daha sonra indi ve bu günde bu ayetleri hala geçerlidir. Nasıl içkiyi haram kılan ayet halen geçerli ise buda geçerlidir!



Savaşmadan İslam devleti kurmayı nasıl düşünüyorsun onu merak ediyorum.
Muasır hareketler içinde tek düzgün meyve veren hareket savaşarak Devlet ikame edebildi. Evet Taliban dan bahsediyorum.
Bu ayetin neden Medine de indiğinin hikmetini ayrıca konuşabiliriz ama şu bir gerçek ki bu ayet halen geçerlidir. Mensuh değildir ve halen geçerlidir.
Ayrıca tekrar ediyorum Medine de senin anladığım gibi bir İslam devleti kurulmadı. Zira henüz devlet denilebilecek bir oluşum yoktu ortada.



Bunun delili nedir?
Sana göre Afganistan da Ruslara karşı yapılan cihad, Çeçen Cihadı, Şam ve Irak cihadlarının hükmü nedir? Zira bunların hiçbirisinde ortada devlet yoktu.



Mugalata yapıyorsun.
Bende diyebilirim ki "Evs ve Hazrec kabilelerine hidayet eden Allah, Kureyşlilere de hidayet etmeğe muktedir değilmiydi? Bu sayede Araplar çok daha kolay Müslüman olurdu? Rasulullah(s.a.v) neden elleri ile hendek kazarak kum çıkarmak zorunda kaldı vs"
Dünya imtihan dünyasıdır ve her şey sebeplere bağlanmıştır. Allah yaptıklarından sorguya çekilmez. Bizim cevabımız budur.



Kastettiğin şey devlet kurmakmı? Yoksa rejim değiştirmekmi?
Eğer sıfırdan devlet kurmayı kastediyorsan Müslüman yada kafir hangi devlet kansız kuruldu?



Tevhidi kabul etmeğen toplum dediğin hangisi eğer İslam toplumları ise onları tekfirmi ediyorsun? Yok eğer küfür işglaciler ise Müslümanlardan savaş dışında ne yapmasını bekliyorsun!!
Şu anda bizim kastettiğimiz cihad zaten oraları fetih değil onların şerrinden korunma cihadıdır. Yerel Rejimlere karşı ise cihad/kıyam evela bölge halkının vazifesidir.

Cihad ile kıyam aynı şeyler mi yani? Ben Cihad tan anladığım şeyi söyledim zaten ama siz hiçbiriniz bir tanım getirmiyor ya kıyam ile cihadı bir tutuyor ya da, savunma cihadı diyorsunuz ben bunu anlamıyorum.

Kanlı kuruldu dediğin İslam Devleti hangisi, halifesi kim mesela? Ben Rasulullah sav in hayatına baktığımda kanlı kurulan bir devlet görmedim siz nerede gördünüz?

Afganistan veya Çeçenistan daki meselelere sen Cihad diyorsun ben kıyam diyorum, ne hükmü vereyim ki daha sana anlamadım? Cihad ve kıyam kavramlarını nasıl anladığımı ben söyledim. Sen Cihad ve kıyamı ya bir tuttun ya da savunma cihadı dedin, kaç çeşit Cihad var sana göre?

Tevhidi kabul etmeyen toplumlar derken belli bir toplumdan bahsetmedim. Bu İsviçre, Hollanda veya Mekke müşriklerinin toplumu gibi bir toplumdan bahsettim. Kaldı ki Türkiye toplumu da Allah'ın hükümlerini isteyen bir toplum değil.
 
E Çevrimdışı

Ebu Müsenna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir bitmedi Mekke (davet)! döneminiz. Kardeş ne yapıyorsun? 98 yıldan beri davet yapıyoruz işte. Tağutların izin verdiği kadarıyla dinimizi öğreniyoruz, izin verdiği kadarıyla yaşıyoruz, izin verdiği kadarıyla anlatıyoruz! Zillet sizin kalbinize işlediği için kardeşler delilleri gözünün içine sokmuş ama yine görememişsin. Senin metodun nebevî metoddan çok Taliban'dan yönetimi isteyen Hizburtahrir'in metoduna benziyor. Allah sana basiret versin canım kardeşim. Söz konusu kendi ailen olsa o salise elindeki işi bırakırsın! Ama söz konusu ümmet olunca davet dönemindeyiz!.. Mücahidleri gıyabında haklarını savunan, koruyan kardeşlerim, Allah'da sizi cehennem ateşinden korusun.

Sen bu uslup ile neyi kanıtlıyorsun ki, ben senin düşmanın mıyım? Zillet neden benim kalbime işlemiş? Hizbutahrir vs ne alaka, nereden bu suizanın, beni ne kadar tanıyorsun ki?

Ben buradakileri kardeşim olarak gördüm bu zamana kadar,hala da öyle görüyorum, sizden farklı birşey de istemiyorum Allah ın hükümlerinin hakim olduğu bir toplumda yaşamak istiyorum, bunun nasıl olması gerektiğini müslümanlar kendi arasında bu uslup la, ötekileştirerek konuşacaksa işimiz çok daha zor demektir. Selametle kardeşim.
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Cihad ile kıyam aynı şeyler mi yani? Ben Cihad tan anladığım şeyi söyledim zaten ama siz hiçbiriniz bir tanım getirmiyor ya kıyam ile cihadı bir tutuyor ya da, savunma cihadı diyorsunuz ben bunu anlamıyorum.

Cihad'ın tanımı ve dereceleri meselesi bu meselede ağzını açacak olan kişinin ilk öğrenmesi gereken konudur.
Kafirlerin topraklarına saldırı olan cihad, saldırı cihadıdır.
Kafirlerin, ümmetin topraklarına saldırdığı zaman direnmek ise savunma cihadıdır.
Cihad, hususi manası ile Allah yolunda savaşmak, kan akıtmaktır. Umumi manası ile ise Allah yolunda savaşı desteklemektir(Mal ile cihad, ilim ile cihad vs)
Kıyam dediğin şeyde kan akacak, düşmana kurşun sıkılacak ve savaşılacak ise bu cihaddır.

Kanlı kuruldu dediğin İslam Devleti hangisi, halifesi kim mesela? Ben Rasulullah sav in hayatına baktığımda kanlı kurulan bir devlet görmedim siz nerede gördünüz?

Rasulullah'ın(s.a.v), Medineye hicreti ile hemen devlet kurulmadığını sana daha evvelde anlatmıştım. Sadece birbirininin amcaoğlu olan iki kabilenin Müslüman olması sonucu yaşadıkları şehirde iktidar İslam'ın eline geçti. Yoksa şehir aynı şehir, evs aynı evs, hazrec aynı hazreçti.
Kanla kurulan İslam devleti olarak ise Osmanlı örnek olarak yeter sanırsam.

Afganistan veya Çeçenistan daki meselelere sen Cihad diyorsun ben kıyam diyorum, ne hükmü vereyim ki daha sana anlamadım? Cihad ve kıyam kavramlarını nasıl anladığımı ben söyledim. Sen Cihad ve kıyamı ya bir tuttun ya da savunma cihadı dedin, kaç çeşit Cihad var sana göre?

Bana göre değil kardeşim. İstediğin fıkıh kitabını aç ve bak bu yapılan işe "Savunma cihadı" denildiğini görürsün. Cihadın türleri ise fıkıh kitaplarında yine yazılıdır. Ama bu bağlamda ki ayrım Taleb cihadı ve Müdafa Cihadı dır.

Tevhidi kabul etmeyen toplumlar derken belli bir toplumdan bahsetmedim. Bu İsviçre, Hollanda veya Mekke müşriklerinin toplumu gibi bir toplumdan bahsettim. Kaldı ki Türkiye toplumu da Allah'ın hükümlerini isteyen bir toplum değil.

Eğer kastettiğin apaçık kafir olan toplumlar ise biz zaten cihad edelim derken buraları fethedelim demiyoruz. Aklımızı peynir ekmek ile yemedik. Biz cihad derken sadece topraklarımızı müstevli kafirlerden ve yerel Gayr-i İslami rejimlerden kurtarmak için yapılan şeyi kastediyoruz.
Senin dediğin tarzda cihadın konuşulduğu günleri rabbim bize göstersin inşallah
 
E Çevrimdışı

Ebu Müsenna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Cihad'ın tanımı ve dereceleri meselesi bu meselede ağzını açacak olan kişinin ilk öğrenmesi gereken konudur.
Kafirlerin topraklarına saldırı olan cihad, saldırı cihadıdır.
Kafirlerin, ümmetin topraklarına saldırdığı zaman direnmek ise savunma cihadıdır.
Cihad, hususi manası ile Allah yolunda savaşmak, kan akıtmaktır. Umumi manası ile ise Allah yolunda savaşı desteklemektir(Mal ile cihad, ilim ile cihad vs)
Kıyam dediğin şeyde kan akacak, düşmana kurşun sıkılacak ve savaşılacak ise bu cihaddır.



Rasulullah'ın(s.a.v), Medineye hicreti ile hemen devlet kurulmadığını sana daha evvelde anlatmıştım. Sadece birbirininin amcaoğlu olan iki kabilenin Müslüman olması sonucu yaşadıkları şehirde iktidar İslam'ın eline geçti. Yoksa şehir aynı şehir, evs aynı evs, hazrec aynı hazreçti.
Kanla kurulan İslam devleti olarak ise Osmanlı örnek olarak yeter sanırsam.



Bana göre değil kardeşim. İstediğin fıkıh kitabını aç ve bak bu yapılan işe "Savunma cihadı" denildiğini görürsün. Cihadın türleri ise fıkıh kitaplarında yine yazılıdır. Ama bu bağlamda ki ayrım Taleb cihadı ve Müdafa Cihadı dır.



Eğer kastettiğin apaçık kafir olan toplumlar ise biz zaten cihad edelim derken buraları fethedelim demiyoruz. Aklımızı peynir ekmek ile yemedik. Biz cihad derken sadece topraklarımızı müstevli kafirlerden ve yerel Gayr-i İslami rejimlerden kurtarmak için yapılan şeyi kastediyoruz.
Senin dediğin tarzda cihadın konuşulduğu günleri rabbim bize göstersin inşallah

Eyvallah kardeşim, peki bu toplumda ne zaman Cihad yapmayı düşünüyorsunuz veya neyi bekliyorsunuz? Eğer Cihad farz ise ve dediğiniz şekilde yapılması gerekiyor ise hiç mi Cihad yapacak ortam oluşmadı? Cihadı yaptıktan sonra bu toplum İslam a ısınacak mı yoksa tam tersi içinde biraz İslam sevgisi varsa o da gidecek mi? Bu topluma silah zoruyla İslam hukukunu diretince nefisleri İslam olmayan insanların bu kanunlara uyacağını mı düşünüyorsunuz? İnsanlar nefislerde olanı değiştirmedikçe Allah o toplumun halini değiştirmeyeceğini söylüyor, buna göre siz o toplumu silah ile mi değiştireceksiniz?
 
A Çevrimdışı

Asdek

Üye
İslam-TR Üyesi
Acaba bizim bu halimiz nasıl geçer??!

Söylediklerimizi amele döktüğümüz zaman, zira en iyi yaptığımız şey konuşmak.
Herkes aslında kendi durumuna göre ne yapması gerektiğini biliyor.

Ama nefis ama başka bir şey kişiyi bunu yapmaktan alıkoyuyor.

Kişi başkasından önce kendini düzelticek zira Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.

Bu şey gibi aynı her Müslüman çocuğunu düzgün yetiştirse 20 yılda yetişmiş kaliteli milyon nefer olur ama biz hep başkasının çocuğunun peşindeyiz.
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Eyvallah kardeşim, peki bu toplumda ne zaman Cihad yapmayı düşünüyorsunuz veya neyi bekliyorsunuz?
Bu soru açıktan sorulmayacak ve açıktan cevaplanmayacak kadar önemli bir sorudur. Ve aynı zamanda çok uzun bir konudur.
Bir kıvılcım bekliyoruz denilebilir kısaca.

Eğer Cihad farz ise ve dediğiniz şekilde yapılması gerekiyor ise hiç mi Cihad yapacak ortam oluşmadı?

Türkiye yi kastediyorsunuz herhalde.
Cihad'ın şekline dair bir şey söylemedim. Cihad, hususi manası ile kıtal; Daha geniş anlamı ile ise Allah yolunda savaşı desteklemektir(Mal ile cihad, ilim ile cihad vb).
Türkiye de Cumhuriyet ilk kurulduğunda bazı kıyamlar yaşandı ancak çeşitli sebeplerle hepsi mağlubiyetle sonuçlandı.
Bunun dışında Kürt bölgesinde PKK'ye karşı yapılan dışında bir cihad olmadı. Ortam oluşmadı. Daha sonraları yine aynı bölgede yine PKK yüzünden ufak tefek bir kıpraşma yaşandıysa da bu sefer devletin gücünü hızlı göstermesi sebebi ile kamil bir cihad ortamı olmadı.
90'lı yıllarda PKK'ye karşı cihad eden cemaatin ayakları sağlam kalsaydı ve PKK'yi etkisiz hale getirdikten sonra cihadı sürdürselerdi belki şu anda farklı bir yerde olabilirdik ancak ne var ki onlar dernekleşmeyi ve daha sonrada partileşmeyi seçtiler... Hasbinallahi we nimel wekil.
Cihadın farzlığından ise Türkiye halkı için kastettiğimiz şey evela Türkiye dışında ki cebhelerdir. Zira İslam fıkhında bir yerde savaş varsa ve müdafiler güç yetiremiyorsa en yakın belde halkınada cihad farz olur. Şu an Suriye nin durumu bizim için böyledir. Yemen, Cezire halkı için böyledir. Mali, Cezayir halkı için böyledir vs.

Cihadı yaptıktan sonra bu toplum İslam a ısınacak mı yoksa tam tersi içinde biraz İslam sevgisi varsa o da gidecek mi? Bu topluma silah zoruyla İslam hukukunu diretince nefisleri İslam olmayan insanların bu kanunlara uyacağını mı düşünüyorsunuz?

Kardeşim nasıl bir dünyada yaşadığını hiç bilmiyorum. Evela şunu söyliyeyim, her hukuk sistemi silah zoru ile dayatılır. Demokrasilerde de böyledir. Orada da çoğunluğun "evet" dediği kanun silah zoru ile dayatılır.
İkinci olarak, hadler geldikten sonrada günah işleyenler olucaktır, tıpkı asr-ı saadette olduğu gibi. Hadler belli şartlar dahilinde tehir edilebilir ancak asla tümden kaldırılamaz. Hadlerin ne kadarının tehir edileceği ise İslam iktidara geldikten sonra konuşulmalıdır!
İslam'a olan sevgiye gelince, gayri Müslim olan halklar dahi ekseriyetle fetihle Müslümanlaşmışlardır. İslam Şeriatı, onları bile dinden soğutmamışsa Müslüman olan ülke halkını zaten soğutmamalıdır.

İnsanlar nefislerde olanı değiştirmedikçe Allah o toplumun halini değiştirmeyeceğini söylüyor, buna göre siz o toplumu silah ile mi değiştireceksiniz?

İlk olarak biz toplumu değil, rejimi konuşuyoruz. İkinci olarak toplumu silah ile değiştirmek isteğen yok.
Şu anki rejimin elindeki medya gücünün Müslümanlarda olduğunu, cami minberlerinde hakkın haykırıldığını, halkın ifsadı için kullanılan devlet imkanlarının halkın ıslahı için kullanıldığını düşün. Ve aynı zamanda halkın zaten Müslüman olduğunuda düşün. Sence halkın ıslahı çokmu zor olur?
 
E Çevrimdışı

Ebu Müsenna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu soru açıktan sorulmayacak ve açıktan cevaplanmayacak kadar önemli bir sorudur. Ve aynı zamanda çok uzun bir konudur.
Bir kıvılcım bekliyoruz denilebilir kısaca.



Türkiye yi kastediyorsunuz herhalde.
Cihad'ın şekline dair bir şey söylemedim. Cihad, hususi manası ile kıtal; Daha geniş anlamı ile ise Allah yolunda savaşı desteklemektir(Mal ile cihad, ilim ile cihad vb).
Türkiye de Cumhuriyet ilk kurulduğunda bazı kıyamlar yaşandı ancak çeşitli sebeplerle hepsi mağlubiyetle sonuçlandı.
Bunun dışında Kürt bölgesinde PKK'ye karşı yapılan dışında bir cihad olmadı. Ortam oluşmadı. Daha sonraları yine aynı bölgede yine PKK yüzünden ufak tefek bir kıpraşma yaşandıysa da bu sefer devletin gücünü hızlı göstermesi sebebi ile kamil bir cihad ortamı olmadı.
90'lı yıllarda PKK'ye karşı cihad eden cemaatin ayakları sağlam kalsaydı ve PKK'yi etkisiz hale getirdikten sonra cihadı sürdürselerdi belki şu anda farklı bir yerde olabilirdik ancak ne var ki onlar dernekleşmeyi ve daha sonrada partileşmeyi seçtiler... Hasbinallahi we nimel wekil.
Cihadın farzlığından ise Türkiye halkı için kastettiğimiz şey evela Türkiye dışında ki cebhelerdir. Zira İslam fıkhında bir yerde savaş varsa ve müdafiler güç yetiremiyorsa en yakın belde halkınada cihad farz olur. Şu an Suriye nin durumu bizim için böyledir. Yemen, Cezire halkı için böyledir. Mali, Cezayir halkı için böyledir vs.



Kardeşim nasıl bir dünyada yaşadığını hiç bilmiyorum. Evela şunu söyliyeyim, her hukuk sistemi silah zoru ile dayatılır. Demokrasilerde de böyledir. Orada da çoğunluğun "evet" dediği kanun silah zoru ile dayatılır.
İkinci olarak, hadler geldikten sonrada günah işleyenler olucaktır, tıpkı asr-ı saadette olduğu gibi. Hadler belli şartlar dahilinde tehir edilebilir ancak asla tümden kaldırılamaz. Hadlerin ne kadarının tehir edileceği ise İslam iktidara geldikten sonra konuşulmalıdır!
İslam'a olan sevgiye gelince, gayri Müslim olan halklar dahi ekseriyetle fetihle Müslümanlaşmışlardır. İslam Şeriatı, onları bile dinden soğutmamışsa Müslüman olan ülke halkını zaten soğutmamalıdır.



İlk olarak biz toplumu değil, rejimi konuşuyoruz. İkinci olarak toplumu silah ile değiştirmek isteğen yok.
Şu anki rejimin elindeki medya gücünün Müslümanlarda olduğunu, cami minberlerinde hakkın haykırıldığını, halkın ifsadı için kullanılan devlet imkanlarının halkın ıslahı için kullanıldığını düşün. Ve aynı zamanda halkın zaten Müslüman olduğunuda düşün. Sence halkın ıslahı çokmu zor olur?

Kardeşim rejim ile toplum ayrı tutulamaz, toplum ne ise rejim de odur, Allah bir toplum nefislerinde olanı değiştirmedikçe o toplumu değiştirmiyor, sen ise ben rejimi silah ile değiştiririm toplum da tabi olacaktır diyorsun.

İnsanların fevc fevc İslama girmeleri Rasulullah sav in kan dökmeden Medine de devlet kurmasından ve mekke yi yine kan dökmeden fethetmesiyle gerçekleşti.

Son olarak, ben ne daha önceki peygamberlerde ne de Rasulullah sav de silah ile rejimin ve toplumun değiştirildiğini görmedim. Tek örnek de Rasulullah sav ise onun yaptığının dışında bir yol ile yapılacağını da düşünmüyorum. Selametle kardeşim.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim rejim ile toplum ayrı tutulamaz, toplum ne ise rejim de odur, Allah bir toplum nefislerinde olanı değiştirmedikçe o toplumu değiştirmiyor, sen ise ben rejimi silah ile değiştiririm toplum da tabi olacaktır diyorsun.

İnsanların fevc fevc İslama girmeleri Rasulullah sav in kan dökmeden Medine de devlet kurmasından ve mekke yi yine kan dökmeden fethetmesiyle gerçekleşti.

Son olarak, ben ne daha önceki peygamberlerde ne de Rasulullah sav de silah ile rejimin ve toplumun değiştirildiğini görmedim. Tek örnek de Rasulullah sav ise onun yaptığının dışında bir yol ile yapılacağını da düşünmüyorum. Selametle kardeşim.
Hiç siyer okudun mu kardeşim? Peygamberimiz sasin islam dinine davet mektupları yazıp davete icabet etmeyenlere savaş ilan ettiğini hiç duymadın mı?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt