TERAZİNİN HAFİF OLMASINDAN MAKSAT SEVABIN GÜNAHTAN FAZLA OLMASI,
GÜNAHIN SEVAPTAN FAZLA OLMASI;
YANİ AYETE GÖRE GÜNAHI SEVABINDAN FAZLA OLAN İNSAN EBEDİYEN CEHENNEMDE KALIR.
AÇIK NET BÖYLE İKEN BU YANIPTA CENNETE GİRMEK HANGİ AYETE DAYANDIRILIYOR
23:104. Ateş yüzlerini yalar ve onlar orada sırıtır kalırlar.
105. Allah, "Âyetlerim size okunuyordu da siz onları yalanlıyordunuz, değil mi?" der
surenin devamında terazisinin hafif gelen kişilerin özelliği olarak ayetleri yalanlamak özelliği anlatılıyor .yani burda günahtan dolayı bir hafiflikten değil iman eksikliğinden kaynaklanan bir hafiflikten bahsetmek mümkün.
Şimdi bir bakış açısı sunmak isterim. Kafirler "Ebedi Cehennemdedir" manası, biz insanlar için bir zaman birimi yerine geçer. Ebediliği, sonu olmayan bir süre diye anlarsak, Kur'an'da her bir harfin boşuna kullanılmadığını da hatırlarsak, Kafirler için "ebedilik" zamanı belirtildiğine göre, bu zaman göstergesi belirtildiğine göre, "ebedi" kalmayacak bir zumrenin olması kaçınılmazdır.NİSA SÜRSİ 84 AYETTE GÜNAHI ÖRTÜLECEK KİMSELER TAKVA SAHİBİ KİŞİLERDİR NİTEKİM,
Enfal - 29: Yâ eyyuhellezîne âmenû in tettekullâhe yec’al lekum furkânen ve yukeffir ankum seyyiâtikum ve yagfir lekum, vallâhu zul fadlil azîm(azîmi).
Ey iman edenler! Eğer Allah’a karşı gelmekten sakınırsanız; O, size iyiyi kötüden ayırt edecek bir anlayış verir ve sizin kötülüklerinizi örter, sizi bağışlar. Allah, büyük lütuf sahibidir.
(Karşı gelmekten sakınma diye çevrilen bölüm "tetteku allâhe"; Allah'a karşı takva sahibi olursanız" manasına gelir)
Allahu Teala bu ayette açık bir emir ile iman edenlere seslenmiştir: "Ey, iman edenler, takva sahibi olursanız günahlarınızı örter ve bağışlarım" buyurmuştur
MÜMİNİN 102
O zaman kimin mizanı (sevap tartıları) ağır gelirse işte onlar, felâha erenlerdir
MÜMİNİN 103
Ve kimin mizanı (sevap tartıları) hafif gelirse, işte onlar, nefslerini hüsrana düşürenlerdir. Onlar, cehennemde ebediyyen kalacak olanlardır
BU İKİ AYET YORUMA MAHAL BIRAKMIYOR ANLAMI İSE ÇOK BASİT
SEVAPLARINIZ AĞIR GELİRSE CENNETE, HAFİF GELİRSE CEHENNEMDE EBEDİ KALIRSINIZ.
YANİ GÜNAHIMIZI ÇEKİP CENNETE GİDECEĞİZ DİYE BİR YORUM BIRAKMIYOR
YAZDIĞINIZ HADİSİ ŞERİFLER KURANI KERİMİN BU AYETLERİNE TERS DÜŞÜYOR
Araf
8. O gün tartı haktır. Artık kimlerin terazileri ağır basarsa, işte on*lar kurtuluşa erenlerin tâ kendileridir.
9- Kimin de terazileri hafif gelirse, onlar da âyetlerimize zulme-degeldikleri İçin kendilerini zarara uğratmış kimselerdir.
İbn Mace de Abdullah b. Amr yoluyla gelen hadiste şöyle dediğini nak*letmektedir: Rasulullalı (sav) buyurdu ki: "Kıyamet gününde, herkesin gözü önünde (duyacağı bir şekilde) ümmetimden bir kişi çağrılacak. Onun karşı*sına her birisi gözün uzanabildiği kadar uzanacak doksan dokuz kayıtlı si*cil yayılacak. Sonra, şanı yüce ve mübarek olan Allah şöyle buyuracak: Bunlardan herhangi bir şeyi inkar ediyor musun?. O, hayır Rabbim diyecek. Yüce Allah soracak: Benim koruyucu yazıcılarım (meleklerim) sana zul*metti mi?. O, hayır diyecek, Sonra şöyle buyuracak: Senin ileri sürecek bir mazeretin var mı? Senin bir hasenen var mı? Adam, korkacak ve: Hayır di*yecek. Bu sefer yüce Allah şöyle buyuracak. (Durum) sandığın gibi değil. Se*nin Bizim nezdimizde iyiliklerin var. Bugün senin aleyhine zulüm sözkonu-su olmaz, denilecek ve ona, üzerinde: "Eşhedü en lâilahe illallah ve enne Mu-hammeden Abduhu ve Rasulühü" diye yazı bulunan bir belge çıkartılacak. O da, Rabbim bu kâğıt parçacığının bunca sicillere karşılık kıymeti ne ola*bilir ki? diyecek. Yüce Allah: Şüphesiz sana zulmedilmeyecek diye buyura*cak ve bütün o siciller bir kefeye konulacak, (şehadet kelimesinin yazılı ol*duğu) o kâğıt parçası da diğer kefeye konulacak. Bütün o siciller (in bulun*duğu kefe) havaya kalkarken, o kâğıt parçası ağır basacak."(El-Camiu li-Ahkami'l Kur'an araf suresi tefsirii - İmam Kurtubî).Bunun yanında kim lailahe illallah derse cennete girer hadisini düşünürsek inananların tartılarının hafif gelemeyeceği söylenebilir.Burada sorulabilecek soru ise tartıları hafif gelmediği halde müslümanların cehenneme nasıl uğrayacağı hususudur.
Baslik Mü`minin Ebediyyen Cehennem`de Kalmıyacağına Dâir Ebû Saîd Hadîsi Ravi Ebû Saîd-i Hudrî Hadis Şöyle demiştir: Nebiyy-i Mükerrem salla`llâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki: Ehl-i Cennet Cennet`e, ehl-i Dûzah Dûzah`a girdikten sonra Allâhu Teâlâ Azze ve Celle: "Kimin kalbinde bir hardal tânesi ağırlığınca îmân varsa (ateşden) çıkarınız." diye ferman buyuracaktır. Bunun üzerine (bu gibiler) simsiyah kesilmiş oldukları halde çıkarılıp Nehr-i hayât (yâhud Nehr-i hayâ, yâhud da Nehr-i hayâ`) içine atılacaklar ve (orada) sel uğrağında kalan yabânî reyhan tohumları nasıl (sür`atle) biterse öylece biteceklerdir. Görmezmisin, bunlar (ne güzel) sapsarı olarak (ve iki tarafına) salınarak sürer?
(KİTÂBÜ`L-ÎMÂN) sahih buhari
bu hadis üzerine bulunduğumuz inancı gösteriyor.Konunun açılmasında kullanılan ayetlerin devamındaki ayetlerde ebedi kalacakların yani tartıları hafif gelenlerin özelliği olarak inkar etmelerinden bahsediliyor. Benim verdiğim ikinci hadis ise bir müslümanın tartısı hafiflerden olmayacağını ve ebedi cezaya çarptırılmayacağına delil olabilir .Senin verdiğin ayetlerde bahsedilen günahlar arasında ise şirk mevcut.Yani ebedi kalmanın şartı olarak yine ortak koşma,inkar var.Onun dışında diğer günahlardan dolayı geçici olarak cezaya düşmesi de yukarıdaki Buhari nin hadisine uygun düşer.Ayrıca günümüz müslümanlarının getirdiği kelime i şehadetten bahsetmediğimizi söylememe gerek yok sanırsam