Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Allah'ın Hükmü ile Hükmetmemek Ne Zaman Kişiyi Dinden Çıkarır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
H Çevrimdışı

hutbetussahra

Hayat, İman ve Cihad...
İslam-TR Üyesi
aleykumselam

hak yayınlarının kitapları sıkıntılı kardeşim.Küçüklüğünden beri o kitaplarla yetiştirilmişseniz.Aileniz onlarla baya içli dışlı olsa gerek.Hak yayınlarınla bağlı grupta silsile tekfir,cehalet mazeret değil konularında level atlamış harici bir grup.Hep bu meseleler ekseninde döner dururlar.Bırak ümmete faydalı olmayı,kendilerine bile faydaları yoktur.Birbirlerini tekfir edip dururlar.Bu tekfirlerden dolayı da karılarını boşayıp,aralarından nikahlayıp duruyorlar.Sana tavsiyem mutaber akaid kitaplarını okuyunuz.

Sorunuza da şu linkte cevap verilmiş bakabilirsiniz.

Önerebileceğiniz ve hatta mümkünse pdf'ini verebileceğiniz muteber akide kitapları var mı?
 
U Çevrimdışı

UmmUmara11

Vatan Bayrak
İslam-TR Üyesi
Akhi İslam Tarihi okumak çok güzel olabilir özellikle Nübüvvet ve raşid halifelik dönemlerini onların anlayışı ile anlamanı kolaylaştırabilir. Ebu Bekr Zekât vermeyenleri tekfir ettiği için (ve delilleri de belirttiği için) ben de çok rahat tekfir edilebilir diyebiliyorum elhamdulillah

Bu ümmet 73 fırkaya ayrılacak zaten eğer tevile açık bir konu varsa bunu sahabenin anlayışına göre tevil etmemiz gerekli onun ashabı gibi olmalıyız sallallahu aleyhi vesellem
Böyle bir konu var zekat vermeyen hemen tekfir edilmez diye.

Ayrıca zekat ayeti Kuran-ı Kerim'de Buyuruldu ki:

خُذْ مِنْ اَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكّ۪يهِمْ بِهَا وَصَلِّ عَلَيْهِمْۜ اِنَّ صَلٰوتَكَ سَكَنٌ لَهُمْۜ وَاللّٰهُ سَم۪يعٌ عَل۪يمٌ ﴿١٠٣﴾

Onların mallarından, onları kendisiyle arındıracağın ve temizleyeceğin bir sadaka (zekât) al ve onlara dua et. Çünkü senin duan onlar için sükûnettir. Allah, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.

Tevbe Suresi Ayet 103


Zekatı vermeyenlerin; ayetteki hitap Rasuledir, zekat şimdi kalkmıştır dediklerini okumuştum. Ebu Bekir (ra)'a zekatı halife değil peygamber alır demişlerdi.

Allahu Alem
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Böyle bir konu var zekat vermeyen hemen tekfir edilmez diye.

Ayrıca zekat ayeti Kuran-ı Kerim'de Buyuruldu ki:

خُذْ مِنْ اَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكّ۪يهِمْ بِهَا وَصَلِّ عَلَيْهِمْۜ اِنَّ صَلٰوتَكَ سَكَنٌ لَهُمْۜ وَاللّٰهُ سَم۪يعٌ عَل۪يمٌ ﴿١٠٣﴾

Onların mallarından, onları kendisiyle arındıracağın ve temizleyeceğin bir sadaka (zekât) al ve onlara dua et. Çünkü senin duan onlar için sükûnettir. Allah, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.

Tevbe Suresi Ayet 103


Zekatı vermeyenlerin; ayetteki hitap Rasuledir, zekat şimdi kalkmıştır dediklerini okumuştum. Ebu Bekir (ra)'a zekatı halife değil peygamber alır demişlerdi.

Allahu Alem
Ebu Bekr'in yaptığı gibi gerekli şartlar sağlandığında zekât vermeyenler tekfir edilir ve savaş açılır. Hemen değil gerekli şartlar sağlandığında

Benzer yazıyı tekrar yazıyorsun. Konuyu bulandırıyorsun yok zekat hitabı rasule demişler falan filan diye. Sanki fâsid bir tevil değil de geçerli bir tevilmiş gibi yazıyorsun. Bir de sonuna Allahu Alem yazmışsın. Verdiğin ayet de onların teviline delil verdikleri ayete benziyor. Tevilin fasidliğini yazmadığın için konuyu bulandırıyorsun.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Ebu Bekr'in yaptığı gibi gerekli şartlar sağlandığında zekât vermeyenler tekfir edilir ve savaş açılır. Hemen değil gerekli şartlar sağlandığında

Benzer yazıyı tekrar yazıyorsun. Konuyu bulandırıyorsun yok zekat hitabı rasule demişler falan filan diye. Sanki fâsid bir tevil değil de geçerli bir tevilmiş gibi yazıyorsun. Bir de sonuna Allahu Alem yazmışsın. Verdiğin ayet de onların teviline delil verdikleri ayete benziyor. Tevilin fasidliğini yazmadığın için konuyu bulandırıyorsun.
Zekat vermeyenin savaşılması hatta neticesinde öldürülmesi hükmen değil haddendir. Yani genel olarak fasid de olsa tevil etmiş ise kâfir olduklarını değil, evliyken zina eden gibi hadden öldürülmesi gerektiği için cezası ölümdür. Kişinin kanı 3 şeyle helal olur hadisi malum, bunlarda zekat vermemek yok. Dersen ki farziyetini inkar etmediği halde zekat vermeyen kafir olur , böyle bir şey yok!
Ebu bekir (r.anh)'ın savaştığı zekat vermeyenlerin içerisinde genel ekseriyeti kâfir olmamışlardı, bu sebeble de eşleri vs köle / câriye alınmadı. Zekatı inkâr ederek veya fâsid teville zekat vermeyi reddeterek islam'ın şartı görmeyenler kâfir olur ve Onlarla da savaşılır.
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Zekat vermeyenin savaşılması hatta neticesinde öldürülmesi hükmen değil haddendir. Yani genel olarak fasid de olsa tevil etmiş ise kâfir olduklarını değil, evliyken zina eden gibi hadden öldürülmesi gerektiği için cezası ölümdür. Kişinin kanı 3 şeyle helal olur hadisi malum, bunlarda zekat vermemek yok. Dersen ki farziyetini inkar etmediği halde zekat vermeyen kafir olur , böyle bir şey yok!
Ebu bekir (r.anh)'ın savaştığı zekat vermeyenlerin içerisinde genel ekseriyeti kâfir olmamışlardı, bu sebeble de eşleri vs köle / câriye alınmadı. Zekatı inkâr ederek veya fâsid teville zekat vermeyi reddeterek islam'ın şartı görmeyenler kâfir olur ve Onlarla da savaşılır.
Önceki yazılarımdan Allah'a sığınırım. Hücceti ulaştırdığı için Allah'a hamd ederim

Cezakallahu hayran akhi
 
ع Çevrimdışı

علي

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Zekat vermeyenin savaşılması hatta neticesinde öldürülmesi hükmen değil haddendir. Yani genel olarak fasid de olsa tevil etmiş ise kâfir olduklarını değil, evliyken zina eden gibi hadden öldürülmesi gerektiği için cezası ölümdür. Kişinin kanı 3 şeyle helal olur hadisi malum, bunlarda zekat vermemek yok. Dersen ki farziyetini inkar etmediği halde zekat vermeyen kafir olur , böyle bir şey yok!
Ebu bekir (r.anh)'ın savaştığı zekat vermeyenlerin içerisinde genel ekseriyeti kâfir olmamışlardı, bu sebeble de eşleri vs köle / câriye alınmadı. Zekatı inkâr ederek veya fâsid teville zekat vermeyi reddeterek islam'ın şartı görmeyenler kâfir olur ve Onlarla da savaşılır.
Bize Suveyd b. Saîd el-Herevî tahdis etti, dedi ki: “Sufyân b. Uyeyne rahimehullah’a İrcâ hakkında sorduk şöyle dedi:

“Onlar: “İman sözden ibarettir” diyorlar, biz ise “İman söz ve ameldir” diyoruz. Murcie farzları terk etse dahi, kalbinden ikrar ile Allah’tan başka ilah olmadığına şahitlik eden herkese Cenneti vacip görüyorlar. Farzların terkini haramları işlemek babında gördüklerinden dolayı “günah” olarak isimlendiriyorlar. Hâlbuki bunlar aynı değildir. Zira haramları, helal saymaksızın işlemek “masiyet”tir. Farzları cehalet ve mazeret söz konusu olmaksızın kasten terk etmek ise küfürdür. Bunun açıklaması; Âdem aleyhi’sselâm, İblis ve yahudi âlimlerinin durumlarıdır. Allah Azze ve Celle, Âdem aleyhi’sselâm’ı ağaçtan yemekten yasaklamış ve ona bunu haram kılmıştı. O ise melek olmak veyahut kalıcılardan olmak için ağacın meyvesinden kasten yedi. Bunun üzerine o küfürle değil de “âsî” olmakla isimlendirildi. İblis’e gelince Allah ona lanet etmiştir. Çünkü Allah ona sadece bir secdeyi farz kılmıştı. O ise kasten karşı çıktı ve “kâfir” olarak isimlendirildi. Yahudi âlimlerine gelince, onlar Nebî sallallahu aleyhi ve sellem’in özelliklerini, onun bir nebî ve rasul olduğunu, tıpkı kendi oğullarını bildikleri gibi biliyor ve dilleriyle ikrar ediyorlardı. Ancak O’nun dinine tabi olmadılar, bu yüzden Allah Azze ve Celle onları “Kâfirler” diye isimlendirdi. Sonuç olarak haram işlemek Âdem aleyhi’s-selâm’ın ve diğer nebilerin işledikleri günah gibidir. Farzlara
karşı çıkarak terk etmek ise küfürdür. İblis’in – Allah ona lanet etsin – küfrü böyledir. Farzları bildiği halde ve inkâr etmeksizin, kasten terk etmek ise, Yahudî âlimlerinin küfrü gibi bir küfürdür. Allah en iyi bilendir.”378

Ebû Nuaym Hilyetu’l-Evliyâ (7/295) isnadı sahihtir.

* İbn Batta rahimehullah el-İbanetu’l-Kubra’da (1154) dedi ki: “Farzları kabul ettiği ettiği halde eda etmeyen ve amel etmeyen, fuhşiyyat ve münkeratı haram gördüğü halde onları terk etmeyen kimse, bunlara rağmen mü’min olduğunu iddia ederse, kitabı ve rasulün getirdiklerini yalanlamıştır. Onun misali “Ağızlarıyla iman edip, kalpleriyle iman etmeyen” münafıkların durumu gibidir. Allah onların sözlerini yalanlamış ve reddetmiştir. Onların varacağı yer cehennemin en alt tabakasıdır. Bununla beraber, münafıklar dahi Murcie’den daha iyi durumdadır. Çünkü münafıklar ameli inkar etmelerine rağmen amel ederler. Murcie ise sözleriyle ameli ikrar edip, ameli terk ederler. Kim diliyle ikrar ettiği bir şeyi inkar eder de, bedeniyle o ameli yaparsa, onu sadece diliyle ikrar eden ve bedeniyle amel etmeyi kabul etmeyen kimseden daha iyi durumdadır. Mürcie, ikrar ettikleri şeye karşı çıkıyor ve tasdik ettiklerini yalanlıyorlar. Onlar münafıklardan da kötü bir durumdadırlar.”

AbdUllah b. Ahmed b. Hanbel Kitabu's Sunne

Bu nakil hem Hilyetül Evliya da hem Es Sunne de hem de 3 Temel Esas Ali b Hudayr Şerhinde -bir kısmı- geçiyor.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
* İbn Batta rahimehullah el-İbanetu’l-Kubra’da (1154) dedi ki: “Farzları kabul ettiği ettiği halde eda etmeyen ve amel etmeyen, fuhşiyyat ve münkeratı haram gördüğü halde onları terk etmeyen kimse, bunlara rağmen mü’min olduğunu iddia ederse, kitabı ve rasulün getirdiklerini yalanlamıştır. Onun misali “Ağızlarıyla iman edip, kalpleriyle iman etmeyen” münafıkların durumu gibidir. Allah onların sözlerini yalanlamış ve reddetmiştir. Onların varacağı yer cehennemin en alt tabakasıdır. Bununla beraber, münafıklar dahi Murcie’den daha iyi durumdadır. Çünkü münafıklar ameli inkar etmelerine rağmen amel ederler. Murcie ise sözleriyle ameli ikrar edip, ameli terk ederler. Kim diliyle ikrar ettiği bir şeyi inkar eder de, bedeniyle o ameli yaparsa, onu sadece diliyle ikrar eden ve bedeniyle amel etmeyi kabul etmeyen kimseden daha iyi durumdadır. Mürcie, ikrar ettikleri şeye karşı çıkıyor ve tasdik ettiklerini yalanlıyorlar. Onlar münafıklardan da kötü bir durumdadırlar.”

AbdUllah b. Ahmed b. Hanbel Kitabu's Sunne

Bu nakil hem Hilyetül Evliya da hem Es Sunne de hem de 3 Temel Esas Ali b Hudayr Şerhinde -bir kısmı- geçiyor.
Şimdi adam Ramadan orucunu farz kabul ediyor ve iman ediyor fakat tembellik, gevşeklik veya nefsinden dolayı Ramadan Ay'ında farziyetini inkar etmediğinden dolayı oruç tutmadığı veya maddi durumu olduğu ve Haccı farz kabul ettiği halde Hacca gitmediği zaman kâfir mi olur diyorsun? Bu yazıdan böyle mi anlamalıyız yoksa başka türlü anlayış çıkar mı?
 
ع Çevrimdışı

علي

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Şimdi adam Ramadan orucunu farz kabul ediyor ve iman ediyor fakat tembellik, gevşeklik veya nefsinden dolayı Ramadan Ay'ında farziyetini inkar etmediğinden dolayı oruç tutmadığı veya maddi durumu olduğu ve Haccı farz kabul ettiği halde Hacca gitmediği zaman kâfir mi olur diyorsun? Bu yazıdan böyle mi anlamalıyız yoksa başka türlü anlayış çıkar mı?
Fudayl bin Seyyar'dan; Rasûlullah'ın (s.a.v.) "Zina eden, zina ettiği anda mümin değildir. İçki içen, içki içtiği anda mümin değildir. Hırsızlık yapan, hırsızlık yaptığı anda mümin değildir" hadisi hakkında Muhammed bin Ali dedi ki: "Bunlardan bir şeyi işlediğinde kendisinden iman çekilip alı- nır. Eğer Allah'a tevbe ederse, Allah da tevbesini kabul eder." Muhammed bin Ali, eliyle geniş bir daire çizip "Bu İslâm'dır" dedi. Sonra o dairenin içine küçük bir daire çizip "Bu da imandır" dedi. Ardından sözlerine şöyle de- vam etti: "İman dairesi, İslâm dairesinin içerisindedir. Şu halde Rasûlullah'ın (s.a.v.) "Zina eden, zina ettiği anda mümin değildir" sözünde kastedilen, kişi o işi yaptığında iman dairesinden çıkıp İslâm dairesine geçer. Tevbe ettiğinde Allah da tevbesini kabul eder ve iman dairesine geri döner."1004

Ama bu haram olanlar için geçerli

Farzlarda cehalet ve özür olmaksızın terki küfür

Husayn yani Ebû Melih'ten; Zühri dedi ki: Hişam bana şöyle dedi: "Sana Rasûlullah'ın (s.a.v.) bir münadiye 'Kim la ilahe illallah derse cennete girer diye nida etmesini emrettiği ulaştı mı?" Ona dedim ki: "Evet ama bu farzların inmesinden önceydi. Sonra farzlar indirildi. Artık insanların Allah'ın onlara farz kıldıklarıyla amel etmesi gerekir. "1086

İsnadı zayıftır. Ebû Abdurrahman er-Rakki makbuldür, Rasûlullah'a (s.a.v.) yetişmemiştir. Şu halde hadisi mürseldir.

Seleme bin Nübayt'tan; Bir keresinde Dahhak bin Müzahim'in yanında "La ilahe illallah diyen cennete girer" hadisi zikredildi. Bunun üzeri- ne şöyle dedi: "Bu, hadler belirlenmeden ve farzlar indirilmeden önceydi."
(Sıhhati konusunda bilgi varsa da bulamadım)

Ebû'l Ahvas'tan; Abdullah (r.a.) şöyle dedi: "Her kim namazı kılar da zekatı vermezse, onun namazı da yoktur. "774

Ebû'l Ahvas'tan; Abdullah (r.a.) şöyle dedi: "Zekatı terk eden Müslüman değildir. "775

774 İsnadı sahihtir. Bk. Abdullah bin Ahmed, Sünne, 813 (1/373)

775 İsnadı sahihtir. Bk. Lalekai, İtikadu Ehlisünnet, 1575 (1/545) Abdullah bin Ahmed, Sünne, 812 (1/373)

Screenshot_2024-10-13-07-24-35-432_com.google.android.apps.docs.jpg

Bu başlığın fotoğrafı
Screenshot_2024-10-13-07-24-52-352_com.google.android.apps.docs.jpg

Burdaki Oruç hakkında
Screenshot_2024-10-13-07-28-13-584_com.google.android.apps.docs.jpg

Burda da konu hakkında son söz

Bu konu başlığındaki yazıların tamamını okuyunca Farzların terkinin - cehalet ve mazaret olmaksızın - küfür olduğunu anladım. Sondaki açıklamada ise Namazın terki küfür ama başka Farzlarda inkar olursa küfür diye yazıyor. Ama başlıkta da Namaz ve Zekatı terk edenin küfrü diye başlık var.

Yani Farzların hangisi olursa olsun terki küfür diye anlamamın sebebi bu konudaki Ayet Hadis ve Nakilleri bu konu başlığı altında toplanması.

Yani sorunuza gelecek olursa eğer ki tutabiliyor sağlıklı ise kasten terk eden küfür işlemiş olur.

Farzın terki küfür, haramın -helal kabul edilmeden- işlenmesi günah.

Eğer yanlış anladığımı veya naklettiğim Hadislerde bir zayıflık var diyorsanız -zaten olanları belirttim- anlatın ki düzeltiyim kendimi.

Üstte zaten bahsettim zaten ama İman ile İslam ayrı oluşu hakkında da durum var. Haram işlerde İmandan ayrılıyor ama İslam dan çıkmıyor ama üstteki Hadiste de gördüğümüz üzere Zekatı terk eden Müslüman değil diyor yani İslam dan çıkarıyor.

Kırmızı ile çizdiğiniz yer

Farzları kabul ettiği ettiği halde eda etmeyen ve amel etmeyen, fuhşiyyat ve münkeratı haram gördüğü halde onları terk etmeyen kimse, bunlara rağmen mü’min olduğunu iddia ederse, kitabı ve rasulün getirdiklerini yalanlamıştır

Burda da bu ayrımdan ötürü Mümin değil diyor. (İman artar azalır ve Mürcieye reddiye konusuydu.) Ama Farzların terki hakkındaki ayrı konuda bunun da küfür olduğu hakkında delillerden bahsettiğinden ötürü Farzın terkinde de İslam dan ayırıyor ve kafir olduğuna hükmediliyor. Haram işlendiğinde de İslam dairesinde kalıyor ama İman dairesinin dışına çıkıyor.

Zaten İmanda istisna olayı inşeAllah Müminim demek hakkında da bu olaydan bahsediliyor. ama bu şüphe etmek değil tabiki
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kardeşim; ehl-i sunneti haricilikten ayıran özelliklerden biri de iman etmeyi etmemekten ayırmasıdır. Yâni farz emre iman ettiği halde nefsindeki bir hatadan dolayı o emri yerine getirmemiş olanı Dinin dışına çıkarmaz, haram veya büyük günah dairesinde görür. Sen ise farzı yapmayan kişi o farziyete iman etmesinin bir önemi yok, iman etse de etmese de aynıdır, buna sebeb olarak da "Farzlarda cehalet ve özür olmaksızın terki küfür" diyorsun! Bu ehl-i sunnet itikadı değil, zorlama anlayış sapkınlık aşırıya kaçmadır! Bu itikadı savunacaksan forumu terk edesin!
 
H Çevrimdışı

hutbetussahra

Hayat, İman ve Cihad...
İslam-TR Üyesi
Bize Suveyd b. Saîd el-Herevî tahdis etti, dedi ki: “Sufyân b. Uyeyne rahimehullah’a İrcâ hakkında sorduk şöyle dedi:

“Onlar: “İman sözden ibarettir” diyorlar, biz ise “İman söz ve ameldir” diyoruz. Murcie farzları terk etse dahi, kalbinden ikrar ile Allah’tan başka ilah olmadığına şahitlik eden herkese Cenneti vacip görüyorlar. Farzların terkini haramları işlemek babında gördüklerinden dolayı “günah” olarak isimlendiriyorlar. Hâlbuki bunlar aynı değildir. Zira haramları, helal saymaksızın işlemek “masiyet”tir. Farzları cehalet ve mazeret söz konusu olmaksızın kasten terk etmek ise küfürdür. Bunun açıklaması; Âdem aleyhi’sselâm, İblis ve yahudi âlimlerinin durumlarıdır. Allah Azze ve Celle, Âdem aleyhi’sselâm’ı ağaçtan yemekten yasaklamış ve ona bunu haram kılmıştı. O ise melek olmak veyahut kalıcılardan olmak için ağacın meyvesinden kasten yedi. Bunun üzerine o küfürle değil de “âsî” olmakla isimlendirildi. İblis’e gelince Allah ona lanet etmiştir. Çünkü Allah ona sadece bir secdeyi farz kılmıştı. O ise kasten karşı çıktı ve “kâfir” olarak isimlendirildi. Yahudi âlimlerine gelince, onlar Nebî sallallahu aleyhi ve sellem’in özelliklerini, onun bir nebî ve rasul olduğunu, tıpkı kendi oğullarını bildikleri gibi biliyor ve dilleriyle ikrar ediyorlardı. Ancak O’nun dinine tabi olmadılar, bu yüzden Allah Azze ve Celle onları “Kâfirler” diye isimlendirdi. Sonuç olarak haram işlemek Âdem aleyhi’s-selâm’ın ve diğer nebilerin işledikleri günah gibidir. Farzlara
karşı çıkarak terk etmek ise küfürdür. İblis’in – Allah ona lanet etsin – küfrü böyledir. Farzları bildiği halde ve inkâr etmeksizin, kasten terk etmek ise, Yahudî âlimlerinin küfrü gibi bir küfürdür. Allah en iyi bilendir.”378

Ebû Nuaym Hilyetu’l-Evliyâ (7/295) isnadı sahihtir.

* İbn Batta rahimehullah el-İbanetu’l-Kubra’da (1154) dedi ki: “Farzları kabul ettiği ettiği halde eda etmeyen ve amel etmeyen, fuhşiyyat ve münkeratı haram gördüğü halde onları terk etmeyen kimse, bunlara rağmen mü’min olduğunu iddia ederse, kitabı ve rasulün getirdiklerini yalanlamıştır. Onun misali “Ağızlarıyla iman edip, kalpleriyle iman etmeyen” münafıkların durumu gibidir. Allah onların sözlerini yalanlamış ve reddetmiştir. Onların varacağı yer cehennemin en alt tabakasıdır. Bununla beraber, münafıklar dahi Murcie’den daha iyi durumdadır. Çünkü münafıklar ameli inkar etmelerine rağmen amel ederler. Murcie ise sözleriyle ameli ikrar edip, ameli terk ederler. Kim diliyle ikrar ettiği bir şeyi inkar eder de, bedeniyle o ameli yaparsa, onu sadece diliyle ikrar eden ve bedeniyle amel etmeyi kabul etmeyen kimseden daha iyi durumdadır. Mürcie, ikrar ettikleri şeye karşı çıkıyor ve tasdik ettiklerini yalanlıyorlar. Onlar münafıklardan da kötü bir durumdadırlar.”

AbdUllah b. Ahmed b. Hanbel Kitabu's Sunne

Bu nakil hem Hilyetül Evliya da hem Es Sunne de hem de 3 Temel Esas Ali b Hudayr Şerhinde -bir kısmı- geçiyor.
benim bildiğim sahabe namazın terki dışında hiçbir amelin terkini küfür saymamıştır.

"Rasûlullah’ın ashabı namaz dışında herhangi bir amelin terkini küfür olarakgörmezdi" Tirmîzî, “Îmân” 38
 
ع Çevrimdışı

علي

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim; ehl-i sunneti haricilikten ayıran özelliklerden biri de iman etmeyi etmemekten ayırmasıdır. Yâni farz emre iman ettiği halde nefsindeki bir hatadan dolayı o emri yerine getirmemiş olanı Dinin dışına çıkarmaz, haram veya büyük günah dairesinde görür. Sen ise farzı yapmayan kişi o farziyete iman etmesinin bir önemi yok, iman etse de etmese de aynıdır, buna sebeb olarak da "Farzlarda cehalet ve özür olmaksızın terki küfür" diyorsun! Bu ehl-i sunnet itikadı değil, zorlama anlayış sapkınlık aşırıya kaçmadır! Bu itikadı savunacaksan forumu terk edesin!
AbdUllah b. Ahmed, İbn Batta
Ali b. Hudayr harici mi ?

Hiçbirini harici kabul etmeyeceğinizi düşünüyorum.

O zaman 3 Temel Esas Şerhi(kendisi burdaki Kütübhanede de var)'nden sayfaları atıyorum. Sadece bir yerde hata olmuş sanırım daha önceki mesajda düzeltilmişini paylaşmıştım Sufyân b. Uyeyne den olan rivayeti
IMG_20241013_105256.jpg

"Zekatı inkar eden ve Zekatı vermekten imtina eden kafir olur"
IMG_20241013_105319.jpg

"Namaz ile Zekat aynıdır. Daha önce ne konuşulduysa geçerli"
IMG_20241013_105344.jpg

"Haccı terk edenin de kafir olacağı"
"RasulUllah SallAllahu Aleyhi ve Sellem zikretmiş olduğu 5 şeyin terki küfürdür."
Not Süfyan b. Uyeyne nin rivayetin doğru hali
Bize Suveyd b. Saîd el-Herevî tahdis etti, dedi ki: “Sufyân b. Uyeyne rahimehullah’a İrcâ hakkında sorduk şöyle dedi:

“Onlar: “İman sözden ibarettir” diyorlar, biz ise “İman söz ve ameldir” diyoruz. Murcie farzları terk etse dahi, kalbinden ikrar ile Allah’tan başka ilah olmadığına şahitlik eden herkese Cenneti vacip görüyorlar. Farzların terkini haramları işlemek babında gördüklerinden dolayı “günah” olarak isimlendiriyorlar. Hâlbuki bunlar aynı değildir. Zira haramları, helal saymaksızın işlemek “masiyet”tir. Farzları cehalet ve mazeret söz konusu olmaksızın kasten terk etmek ise küfürdür.

Tekfir ise bambaşka bir konudur. Fark ettiyseniz ben Tekfir etmekten bahsetmedim. Çünkü tekfir konularını bu konular tamamıyle tamamladıktan sonra araştırmayı düşünüyorum. Tekfir hassas bir konu. Her şeyin bir Usulü var. Ama tabi ki Tekfir etmem gereken kişileri de Tekfir ediyorum.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Onlar harici değil, Onları yorumlayanlar, Onlardan nakledenler kendi anlayışlarına meylettirerek yorumlamakta. Aksi taktirde ehl-i sunnet kâfir m? derler adama. Sana düşen itidale dönmen, ehl-i sunnetin mûtedil yolu terk etmemendir. Bizi tekfir ederek bizim evimizde duramayacağından kapıyı dışardan suratına çarpabilirsin.
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Böyle bir şey yok kardeşim. Kim diyor İslamın şartlarından oruç tutmayan, zekat vermeyen kâfir olur diye?

عن عبد الله بن مسعود رضي الله عنه قال: قال رسول الله -صلى الله عليه وآله وسلم-: «لا يحل دم امرئ مسلم إلا بإحدى ثلاث: الثَّيِّبُ الزاني، والنفسُ بالنفس، والتاركُ لدينه المفارقُ للجماعة».
[صحيح] - [متفق عليه]
Abdullah İbn Mesud –radıyallahu anh-’dan merfû olarak rivayet edildiğine göre;
Rasûlullah –sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki: «Allah’tan başka ibadet edilecek hak ilah olmadığına, benim Allah’ın Rasûlu olduğuma şâhidlik eden Müslüman bir kimsenin kanı ancak şu üç husustan birisi dolayısıyla helal olur. Zina eden evli, cana karşılık can ve dinini terk edip cemaatten ayrılan.»
(Buhari ve Muslim)

esselamun aleykum

yukarıdaki açıklamalara uygun şekilde cevab verilse idi daha iyi olmazmıydı?. yukarıdaki açıklamaları yazanlar harişci yada tekfircimi olmuş olacaklar?. halbuki o açıklamalara karşı sizin yaptığınız açıklama çok kısır kalmaktadır. ama sanki kendi iç dünyanızda meseleyi kökten hallettim zannetmişsiniz sanırım. bu hadis ile yukarıdaki meselenin bir irtibatı kesinlikle yoktur. eğer bu hadisi delil getirerek yukarıdakilere cevab vermiş iseniz o halde hadiste dinini değiştirerek dcemaatten ayrılandan bahsetmektedir ozaman asi olan bagy olan kimseler dinden çıkmamasına rağmen neden öldürülmektedirler. ayrıca burada bu hadiste kafirlerden değil müslümanlardan bahsedilmektedir ve dahi hadisin sonundaki cemaatten ayrılan ibaresinden maksat hem irtidad edenler hemde asii olanlardır. ama siz tercümede dininden çıkan manasını almışsınız. bunu buna hasredip sonra yukarıdaki yazılanalra reddiye vermiş olmazsınız. ikincisi bu hadiste rivayet siyakı büyük günahlar ile gelmektedir gelişmede aynı şekilde olup sonuçta aynı şekildedir. hadisin başında müslümanın kanının helal olacagı yerler bildirilmektedir mürtedden dolayısıyla bahsetmemektedir. zina eden müslümandır cana kıyan muslumandan bahsedilmektedir halifeye isyan eden müslümandan bahsedilmektedir yahut ulul emre itaatsizlik eden. halbuki meselenin aslı ameli terkedenin kafir olup olmayacağı meselesidir. ve dahii konu başlığı bile bambaşka bir mesele. o yüzden yukarıda yazan kişilere karşı takınılan tutum doğru değil. bidatçilere karşı bu şekilde bir mücadelede hikmet yoktur. delilleri çürütün gerisi onlara kalsın. kovarım gönderirim. burda kalma bizi tekfir ediyorsan burda işin yok gibi sözler duygusal yaklaşımlar bence. kişi meselenin iç yüzünü anladıktan sonra böyle bir söylemi belki ozaman makul görebiliriz. sizin bu tutumunuz yüzünden sitede hiç karşı görüş olmayacak yada karşı görüşe tahammul olmayacak. halbuki ben burada karşı bir görüş sundum buna nasıl tahammul edılecek ozman. Allah size rahmet etsin gayretiniz takdire şayan ama kişilerden yada hatalarından önce meselelerin kendisine odaklanırsak forum içinde daha faydalı oalcağını düşünüyorum. amelin terki küfürmüdür değilmidir meselesi bu meselenin açıklaması ile ilgili fıkhi açıklamalar meseleye açıklık getirecektir. yukarıda ameli terketmenin hükmü küfür olan yer var olmayan yer vardiye gelmektediro meseleye açıklık getirilmelidir. amelin terkini ben küfür görüyorum ve hatta bu hususta icmaanın olduğunu söylüyorum. yukarıdaki mesede zekat için söylenenler ise hiç bir şekilkde doğru değildir orada inkar edildiğinden dolayı tekfir edilen kimse yoktu . ameli cins olarak terk etmelerinden dolayı tekfir edilenler vardı ve ebu bekr. r.a. onları o yüzden tekfir etti. onlar biz zekata iman ediyoruz. onu pğeygamber s.a.v. me verdik o vefat etti artık zekat vermeyeceğiz dediler. ona iman etmelerine rağmen sadece ameli cins olarak terketmelerinden dolayı tekfir edildiler. küfre sadece inkar kaydı getirmek küfür sadece inkardır diye makmak mürcielerin asli görüşüdür.. selefin bakışı bundan uzaktır. ve Allahu alem.

Böyle bir şey yok kardeşim. Kim diyor İslamın şartlarından oruç tutmayan, zekat vermeyen kâfir olur diye?


bu sözünüzü tekrar gözden geçirmeniz gerektiğini düşünüyorum. yada ebubekr r.a. zekat ile ilgili mürtedlere karşı yapılan savaşı izah etmeniz gerekir. ganimet alınan savaşı.. ve ayrıca islamın şartlarından namaz ile ilgili meseleyi diğer islamın şartlarından neyin ayırdığını ortaya koymanız gerekir. selefin bundaki namaz hussuundaki icmaasını getirecek iseniz o halde mesele çok daha başka şeye dönecektir uzun uzun konuşmak gerekecektir... Allah hayırlısını versin abdulmuiz fida hocam. sizin bu meselede bazı şeyleri gözden kaçırdığınızı zannediyorum ufak bir tekrar ile meseleye daha iyi vakıf olabileceğinizden eminim. Allah c.c. basiretimizi fehmimizi arttırsın tekrar tekrar gayretinizden dolayı Allah razı olsun....
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Onlar harici değil, Onları yorumlayanlar, Onlardan nakledenler kendi anlayışlarına meylettirerek yorumlamakta. Aksi taktirde ehl-i sunnet kâfir m? derler adama. Sana düşen itidale dönmen, ehl-i sunnetin mûtedil yolu terk etmemendir. Bizi tekfir ederek bizim evimizde duramayacağından kapıyı dışardan suratına çarpabilirsin.

onları yorumlayanlar kendi anlayışına göre yorumlamaktadırlar diyorsunuz. halbuki alimlerin yorumlamalarında bir beis yoktur. çok ufak yerler hariç ama sizin buradaki sorunu yine hatalı çünkü kim ehli sünnet ehli sünnetin bu husustaki görüşü nedir ?. zaten soruyu soranlarda ehli sünnetin bu husustaki görüşünü öğrenmek için sormuşlar siz ise zaten susuzluğu giderici bir cevab yazmamışsınız. o halde ehli sünnet neden kafir olsun ki?. daha biz ehli sünnet ne diyor onu bilmedik. yani ehli sünnet kafirmi o halde diye soracaksanız. ben yukarıdakilerinde ehli sünnete kafir dediğini gösterin derdim size.....
 
Gazali44 Çevrimdışı

Gazali44

لَا اِلَهَ اِلَّا اللهْ
İslam-TR Üyesi

esselamun aleykum

yukarıdaki açıklamalara uygun şekilde cevab verilse idi daha iyi olmazmıydı?. yukarıdaki açıklamaları yazanlar harişci yada tekfircimi olmuş olacaklar?. halbuki o açıklamalara karşı sizin yaptığınız açıklama çok kısır kalmaktadır. ama sanki kendi iç dünyanızda meseleyi kökten hallettim zannetmişsiniz sanırım. bu hadis ile yukarıdaki meselenin bir irtibatı kesinlikle yoktur. eğer bu hadisi delil getirerek yukarıdakilere cevab vermiş iseniz o halde hadiste dinini değiştirerek dcemaatten ayrılandan bahsetmektedir ozaman asi olan bagy olan kimseler dinden çıkmamasına rağmen neden öldürülmektedirler. ayrıca burada bu hadiste kafirlerden değil müslümanlardan bahsedilmektedir ve dahi hadisin sonundaki cemaatten ayrılan ibaresinden maksat hem irtidad edenler hemde asii olanlardır. ama siz tercümede dininden çıkan manasını almışsınız. bunu buna hasredip sonra yukarıdaki yazılanalra reddiye vermiş olmazsınız. ikincisi bu hadiste rivayet siyakı büyük günahlar ile gelmektedir gelişmede aynı şekilde olup sonuçta aynı şekildedir. hadisin başında müslümanın kanının helal olacagı yerler bildirilmektedir mürtedden dolayısıyla bahsetmemektedir. zina eden müslümandır cana kıyan muslumandan bahsedilmektedir halifeye isyan eden müslümandan bahsedilmektedir yahut ulul emre itaatsizlik eden. halbuki meselenin aslı ameli terkedenin kafir olup olmayacağı meselesidir. ve dahii konu başlığı bile bambaşka bir mesele. o yüzden yukarıda yazan kişilere karşı takınılan tutum doğru değil. bidatçilere karşı bu şekilde bir mücadelede hikmet yoktur. delilleri çürütün gerisi onlara kalsın. kovarım gönderirim. burda kalma bizi tekfir ediyorsan burda işin yok gibi sözler duygusal yaklaşımlar bence. kişi meselenin iç yüzünü anladıktan sonra böyle bir söylemi belki ozaman makul görebiliriz. sizin bu tutumunuz yüzünden sitede hiç karşı görüş olmayacak yada karşı görüşe tahammul olmayacak. halbuki ben burada karşı bir görüş sundum buna nasıl tahammul edılecek ozman. allah size rahmet etsin gayretiniz takdire şayan ama kişilerden yada hatalarından önce meselelerin kendisine odaklanırsak forum içinde daha faydalı oalcağını düşünüyorum. amelin terki küfürmüdür değilmidir meselesi bu meselenin açıklaması ile ilgili fıkhi açıklamalar meseleye açıklık getirecektir. yukarıda ameli terketmenin hükmü küfür olan yer var olmayan yer vardiye gelmektediro meseleye açıklık getirilmelidir. amelin terkini ben küfür görüyorum ve hatta bu hususta icmaanın olduğunu söylüyorum. yukarıdaki mesede zekat için söylenenler ise hiç bir şekilkde doğru değildir orada inkar edildiğinden dolayı tekfir edilen kimse yoktu . ameli cins olarak terk etmelerinden dolayı tekfir edilenler vardı ve ebu bekr. r.a. onları o yüzden tekfir etti. onlar biz zekata iman ediyoruz. onu pğeygamber s.a.v. me verdik o vefat etti artık zekat vermeyeceğiz dediler. ona iman etmelerine rağmen sadece ameli cins olarak terketmelerinden dolayı tekfir edildiler. küfre sadece inkar kaydı getirmek küfür sadece inkardır diye makmak mürcielerin asli görüşüdür.. selefin bakışı bundan uzaktır. ve Allahu alem.

Böyle bir şey yok kardeşim. Kim diyor İslamın şartlarından oruç tutmayan, zekat vermeyen kâfir olur diye?


bu sözünüzü tekrar gözden geçirmeniz gerektiğini düşünüyorum. yada ebubekr r.a. zekat ile ilgili mürtedlere karşı yapılan savaşı izah etmeniz gerekir. ganimet alınan savaşı.. ve ayrıca islamın şartlarından namaz ile ilgili meseleyi diğer islamın şartlarından neyin ayırdığını ortaya koymanız gerekir. selefin bundaki namaz hussuundaki icmaasını getirecek iseniz o halde mesele çok daha başka şeye dönecektir uzun uzun konuşmak gerekecektir... Allah hayırlısını versin abdulmuiz fida hocam. sizin bu meselede bazı şeyleri gözden kaçırdığınızı zannediyorum ufak bir tekrar ile meseleye daha iyi vakıf olabileceğinizden eminim. allah c.c. basiretimizi fehmimizi arttırsın tekrar tekrar gayretinizden dolayı Allah razı olsun....

Abdulmuizz hocanin cevabı burada kısır kalmış falan diyeceginize keşke sizde yardımcı olsaydınız.... Abdulmuizz hocanın açıklamaları yeterli değilse siz keşke aciklasaydiniz yukarıdaki soru soran arkadaşlara. Abdulmuizz hoca burada herkesi ikna etmek zorunda değil verdiği cevaplar karşıdakini yada sizi ikna etmediyse başka kaynaklardan da araştırıp başka hocalara da sorabilirsiniz neden herşeyi bir tek kişiden bekliyoruz farzedelim cevabı yeterli değil biz yardımcı olalım, yada biz burda siteye gelip her soru soranı cevaplarımız yeterli gelmediği için oturtup akşama kadar ikna etmek zorundamıyız acaba? Ben bu siteye özellikle de yeni üye olup ne akla zarar sorular soranları gördüm benim direk kizdiklarim da oldu ama muiz hoca yine sabırla hepsine cevap verdi. Hangi görüşten hangi mezhepten olursa olsun bir insanın bu siteye girip faydalanacagı bı sürü şey olduğuna inanıyorum ama bunlardan faydalanmayı bırakıp sürekli kendinin ikna edilmesini bekleyenlere yolu açık olsun diyorum....
 
Son düzenleme:
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Abdulmuizz hocanin cevabı burada kısır kalmış falan diyeceginize keşke sizde yardımcı olsaydınız.... Abdulmuizz hocanın açıklamaları yeterli değilse siz keşke aciklasaydiniz yukarıdaki soru soran arkadaşlara. Abdulmuizz hoca burada herkesi ikna etmek zorunda değil verdiği cevaplar karşıdakini yada sizi ikna etmediyse başka kaynaklardan da araştırıp başka hocalara da sorabilirsiniz neden herşeyi bir tek kişiden bekliyoruz farzedelim cevabı yeterli değil biz yardımcı olalım, yada biz burda siteye gelip her soru soranı cevaplarımız yeterli gelmediği için oturtup akşama kadar ikna etmek zorundamıyız acaba? Ben bu siteye özellikle de yeni üye olup ne akla zarar sorular soranları gördüm benim direk kizdiklarim da oldu ama muiz hoca yine sabırla hepsine cevap verdi. Hangi görüşten hangi mezhepten olursa olsun bir insanın bu siteye girip faydalanacagı bı sürü şey olduğuna inanıyorum ama bunlardan faydalanmayı bırakıp sürekli kendinin ikna edilmesini bekleyenlere yolu açık olsun diyorum....
burası bir forum ve birileri görüşlerini yazıyorlar. görüşlerden hatalı olanlar varsa tenkid edilir yahut red edilir doğrusu söylenir vs ila ahir. bende bunu yaptığım için abdulmuiz hocaya bir saygısızlık yaptığımı düşünmüyorum. ve hatta kendisine karşı ir saygısızlıkta zannetmiyorum. yazı söz gibi değildir bundan kaynaklı karşıya uslubum sert gelmiş ise elbette bundan özür beyan ederiz. ama yukarıda bunu gerektiren bir durum yok ki abdulmuiz hocayı ana karşı savunmanıza gerek yok. ben kendisini zaten gayretli dinine karşı samimi biri olarak ayrıca pek çok faydası ve katkısınıda bildirmekteyim. sadece buradaki konu hakkındaki yaklaşımı bana genel kendisini tanıdığım haline ters geldiği için bu şekilde yazdım. belki konuya yazı yazmış kişilerin arka planları ile ilgili benim bilmediğim bir bilgiyede sahib olabilir abdulmuiz hoca Allah ona rahmet etsin ama yinede buna rağmen umumi bir alanda kendisinin konuya değilde kişiye odaklanmasını doğru görmem. yine aynısını yazardım. Allah hayırlısını versin. bence kendisini müde3franızı gerektirecek bir yazı yazmadım. yanlış anlaşılmasın.
 
Gazali44 Çevrimdışı

Gazali44

لَا اِلَهَ اِلَّا اللهْ
İslam-TR Üyesi
burası bir forum ve birileri görüşlerini yazıyorlar. görüşlerden hatalı olanlar varsa tenkid edilir yahut red edilir doğrusu söylenir vs ila ahir. bende bunu yaptığım için abdulmuiz hocaya bir saygısızlık yaptığımı düşünmüyorum. ve hatta kendisine karşı ir saygısızlıkta zannetmiyorum. yazı söz gibi değildir bundan kaynaklı karşıya uslubum sert gelmiş ise elbette bundan özür beyan ederiz. ama yukarıda bunu gerektiren bir durum yok ki abdulmuiz hocayı ana karşı savunmanıza gerek yok. ben kendisini zaten gayretli dinine karşı samimi biri olarak ayrıca pek çok faydası ve katkısınıda bildirmekteyim. sadece buradaki konu hakkındaki yaklaşımı bana genel kendisini tanıdığım haline ters geldiği için bu şekilde yazdım. belki konuya yazı yazmış kişilerin arka planları ile ilgili benim bilmediğim bir bilgiyede sahib olabilir abdulmuiz hoca Allah ona rahmet etsin ama yinede buna rağmen umumi bir alanda kendisinin konuya değilde kişiye odaklanmasını doğru görmem. yine aynısını yazardım. Allah hayırlısını versin. bence kendisini müde3franızı gerektirecek bir yazı yazmadım. yanlış anlaşılmasın.

Burada fikirlerinizi tabikide açıkça belirtebilirsiniz buna saygım var herkes fikirlerini yazabilir Hoca da cevap verir cevapları sizi ikna etmediyse hoca akşama kadar sizi ikna etmekle ugrasamaz başka kaynaklardanda araştırabilirsiniz.
Ben Abdulmuizz hocayı size karşı değil genel olarak savundum burada yazdıklarımızı sadece siz ben ve muiz hoca okumuyor herkes okuyor. Yarın aynı şey size karşı olursa bu defada sizi savunurum bundan hiç şüpheniz olmasın ben hepinizi kardeşlerim olarak bildim ve hepinizi çok seviyorum
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Zekat vermeyenin savaşılması hatta neticesinde öldürülmesi hükmen değil haddendir. Yani genel olarak fasid de olsa tevil etmiş ise kâfir olduklarını değil, evliyken zina eden gibi hadden öldürülmesi gerektiği için cezası ölümdür. Kişinin kanı 3 şeyle helal olur hadisi malum, bunlarda zekat vermemek yok. Dersen ki farziyetini inkar etmediği halde zekat vermeyen kafir olur , böyle bir şey yok!
Ebu bekir (r.anh)'ın savaştığı zekat vermeyenlerin içerisinde genel ekseriyeti kâfir olmamışlardı, bu sebeble de eşleri vs köle / câriye alınmadı. Zekatı inkâr ederek veya fâsid teville zekat vermeyi reddeterek islam'ın şartı görmeyenler kâfir olur ve Onlarla da savaşılır.
hocam ebubekir r.a. zekat vermeyenlere karşı savaşı hadden değil hükmen idi.... ve onlara karşı mürtedler olarak savaştı ve ganimet aldı. onlar zekat resulullah s.a.v. me verildi oda vefat etti. artık zekat vermiyeceğiz diyerek ameli cins olarak terketmişlerdi. bundan dolayı tekfir edilmiş mürtedelere karşı savaş başlatılmıştı.
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Şimdi adam Ramadan orucunu farz kabul ediyor ve iman ediyor fakat tembellik, gevşeklik veya nefsinden dolayı Ramadan Ay'ında farziyetini inkar etmediğinden dolayı oruç tutmadığı veya maddi durumu olduğu ve Haccı farz kabul ettiği halde Hacca gitmediği zaman kâfir mi olur diyorsun? Bu yazıdan böyle mi anlamalıyız yoksa başka türlü anlayış çıkar mı?
burada aslında asıl olay ramazan orucunu farz kabul ediyor ve iman ediyor ve amelde ediyor ama tembellikten dolayı gevşeklik yapıyor olmalı idi.

ulema tembellik lafzını ameli işleyen ama onda kusur eden hakkında kullanır dolayısıyla ameli terk eden için bunu kullanmaz. sonraki gelen ulema ameli terk meselesi konuşulurken tembellikten dolayı terki hep gundemde tutmuştur. çünkü kendilerine ozaman adam bütün amelleri işliyor bir ameli işlemedi diye kafirmi olacak demişlerdir bu yaklaşımdaki muhaliflere cevablarıda bundan dolayı bu şekilde vermişlerdir. amelin teri selefte icma hususudr ve bundan kastedilen o amelin külli olarak terkidir. halbuki tembellik eden kişi öyle değildir. o ameli işliyordur ancak o amelde kusurları vardır gevseklikten dolayı biri iki vakti kaçıran kılmayan gibi. yahut namazlardan 3 ünü kılıp 2 sini kılmayan gibi. bunları ayrı değerlendirmişlerdir ve 4 mezheb alimide aslında bu dinden çıkartmaz derken hep işin bu kısmını konuşmuşlardır. yoksa külli oalrak o ameli terk zaten irtidad bölümünün konusudur. ama bu fark muteahhirin indinde farkedilmemektedir mesele yanlış irdelenmektedir. yani bir kişi ben oruç tutmayacağım artık dese ümmetin icmasıyla kafir olur. ama ramazan geldi tembellikten kusurdan dolayı oruç tutmadı ama normalde hep tutan biridir. o halde o kişi kufrun dune kufur (büyük günahlar bölümünde konuşulmuştur. alimler selef uleması tembellikten dolayı namazı terkeden derken normalde namaz kılan ama tembellik edip kılmamış olan hakkında konuşur sonraki gelen alimler hanbeli mezhebinde bu konuda 3 görüş var diyerek sanki bir birine zıt 3 görüşü imam ahmed vermiş zannederler halbiki namazı terkeden kafirdir fetvası ahmet bin hanbelde mevcuttur bundan maksad ise külliyen yani cins olarak terk eden içindir 2. fetvasıda tembellikten dolayı terkeden kişi için kullanılmıştır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt