Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Bir Cihad Cephesi İçerisinde Mürcieler Var Denilerek Tekfir Edilebilir mi?

Şehide Filiz Çevrimdışı

Şehide Filiz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Nusret cephesi'nin içinde bulunan ve yahut diğer cemaatlerın içinde bulunan mürcielerin varlığıyla cepheleri mutlak olarak tekfir edebilirmiyiz? Bazı kardeşler şöyle söylüyor..''Nusret cephesi Mursiyi tekfir etmiyor..bu bağlamda kafire kafir demeyen kafirdir..o zaman Nusrette kafırdir'' iddialarını ortaya atıyorlar..mesela şöyle bir kural var facir emirin ordusunda savaşa çıkılır..sebebi,maslahata daha uygun oluşu.zira,ortada küfrün elebaşı var ve tüm müslümanlar hangi cephede olursa olsun(eger savaşılacak müslüman cephe yoksa) zalimi ortadan kaldırmak için savaşır.herkes niyeti üzere dirilir..Yanlişım varsa kuran sünnet ölçüsünde düzeltin inş'Allah
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
'kafire kafir demeyen kafirdir' Bu kural apacik kafirlere, yani yahudi, hiristiyan, ateist ...

Hani nusret chepesinden biri Mursinin gercek halini tanimiyorsa? Tanimadigin kisiyi, kendisinden de 'ben Müsliman'im' diyen kisi, tekfir mi edilir?

Tekfir bir hükümdür ve sadece kesinlik (yani delil) üzeri bina edilir, zan ve süphe üzeri degil.
 
A Çevrimdışı

abdulmuktedir

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allah daha iyisini bilir maşallah jabhat alnusra geleceğin ırak kaidesi olacak metod olarak taktik olarak saldırı tipleri olarak devletilıraqilislamiyeye benziyor.Şu an Ansar Al İslam gibi maşallah git gide daha da büyüyecek Rabbim onların yardımcısı olsun Allah için onları çok seviyoruz.
 
E Çevrimdışı

Ebu Halid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ya Allah! Ne günlere geldik. Tekfir gibi çok hassas ve şer'i ilimlerde yetkili birisinin ilan etmesi gereken bir mevzu avamın diline düştü.

Nusret Cephesi'de kafir ise daha kim kalır ortada? Bunu söyleyenler hiç mi Allah'tan korkmazlar! Kim ki Allah yolunda canlarını ortaya koymuş Mücahidler hakkında haddi aşarsa Allahu teala onları cezalandıracaktır!

Sanki Mursi'nin tekfiri ayette sabit! "Eğer Mursi'yi tekfir etmezseniz kafir olursunuz" gibi bir ayet mi var Kur'an'da?

Kafire kafir demeyen kafirdir kaidesinin asli kafirler için geçerli olduğunu bilmekten bile aciz olanlar tekfir ile ilgili konuşursa Nusret Cephesi'ni de tekfir ederler Şeyh Ebu Yahya'yı da Şeyh Eymen'i de...

Allahu teala onlara hak ettiklerini versin! Amin.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ömer İbn Abdulaziz dedi ki:
من أكثر ذكر الموت رضي من الدنيا باليسير ومن عد كلامه من عمله قل كلامه فيما لا ينفعه

"Her kim ölümü anmayı çoğaltırsa, dünyadan çok az bir şeye razı olur. Kim de konuştuğu şeyleri amelinden sayarsa, kendisine faydası olmayan şeylerde konuşmasını azaltır."

(Abdullah İbn Mubarek - Zühd)

Bugün gerçekten insanların çoğu münafık ve tek işleri ihtilafları konuşmak. Seleften "İnsanlar konuşmaya razı oldular ve ameli terk ettiler" diyen kişi ne kadar da doğru söylemiş. Terk dertleri ihtilafları konuşmak ve ihtilaf çıkarmak olan bu insanlardan ne İslam'a ne Müslümanlara nede diğer insanlara hiçbir fayda ve hayır yoktur.

Bu kimseleri kendilerini ilgilendirmeyen her meselede konuşurken görürsün. Bu insanlar ilimden zerre nasipsiz olmalarına rağmen fıkhı terimler kullanırlar ve sen onları bu meselelere vakıflar zannedersin. Halbuki onların ilmi derme çatma yazılar ve üçbeş tercüme kitaptır. Zor ve meşakkatli olan ilim talebini göze alamayan bu zavallılar, gündemde olan meseleleri okuyup bu konuda tartışmayı, cedel etmeyi ilim talebi zannederler.

Şimdi de gündem Suriye ve bu münafıklar oklarını meşhur olan guruplara çevirdiler. Ben demiyorum ki aleni küfrü şirki olan insanları teşhir etmeyelim. Fakat bugün bu meseleleri konuşan insanlar ilim adına ortaya ne koydular? İlim talebinde hangi yolu katettiler de her güncel meseleye balıklama atlıyorlar?

Ayrıca şu facebook alim(!)lerinde biraz utanma arlanma yok mu? O pis ve necis ortamda, kadın ve erkeklerin münafıklık içinde şehvetlerinin arzularını "ilim" adı altında tatmin ettikleri o çirkin platformlarda bulunmaktan hiç mi haya etmiyorlar? Allah'ın şerefli dini bu rezil mecralarda konuşulacak kadar değersiz mi? İmam Malik (rahmetullah aleyh)'e bir hadis sorduklarında o sırada ayakta olduğu için hadisi rivayet etmemiştir. Bunun sebebini sorduklarında ise "Rasulullah(aleyhisselatu vesselam)'ın sözünü bu şekilde rivayet etmekten hoşlanmam" demiştir.

Seleften birçok kimseden buna benzer sözler nakledilmiştir. Onlar ilme değer verirlerdi ve bugün facebook gibi şeytanların platformlarında ilim adı altında nefislerini tatmin edenlerin yaptığı şekilde bu dinin değerini düşürmezlerdi.

Bir diğer rezillik ve cinayette "kadın"ların bu meseleleri konuşması. Allah azze ve celle onlara cihad'ı farz kılmadığı halde cihaddan bahsederler. Kendilerine örnek olan Peygamber'in hanımlarını bilmezler ama mücahit erkeklerin isimlerini, tiplerini ezbere bilirler. Hatta utanmadan onların resimlerini, videolarını yayınlar onlara hayranlık duyarlar. Allah yabancı erkeğe bakmayı haram kılmış gibi bir fıkıh onların menhecinde yoktur. Dinleri ve akılları yarım olması sebebiyle de kendilerini ilgilendiren ilgilendirmeyen her konuda konuşurlar. Bunların daha namussuz olanları da vardır ki bu şeytanlar facebook gibi sosyal medya ağlarında erkeklerle sohbet, muhabbet ederler. Bunda da herhangi bir sakınca görmüyorlar. İffet sahibi saliha bir kadının bu tür işler yapmayacağını her akıl sahibi kimse bilir.

Benim nacizane tavsiyem, isimler üzerinden din pazarlayan, tek dertleri ihtilafları konuşmak olan, cemaatsel veya bireysel olarak İslam'a hiçbir hayrı olmayan, tek işi sanal alemde laf yarıştırmak olan bu münafıklardan uzak durun. İlmi edebine göre taleb eden, çevresine öğreten, ilim adına ortaya bir şeyler koyan ve o ilimle amel eden, insanları hayıra davet eden insanlarla beraber oturun. Bundan kastım da bugün tüm maddi imkanlar kendilerine Suud devleti tarafından sağlanmış, yayınevleri, dersleri olan ve kendilerine selefi diyen kimseleri kastetmiyorum. Bunlar ilmi okurlar ama tıpkı yahudiler gibi onunla amel etmezler.
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
Nusret cephesi'nin içinde bulunan ve yahut diğer cemaatlerın içinde bulunan mürcielerin varlığıyla cepheleri mutlak olarak tekfir edebilirmiyiz? Bazı kardeşler şöyle söylüyor..''Nusret cephesi Mursiyi tekfir etmiyor..bu bağlamda kafire kafir demeyen kafirdir..o zaman Nusrette kafırdir'' iddialarını ortaya atıyorlar..mesela şöyle bir kural var facir emirin ordusunda savaşa çıkılır..sebebi,maslahata daha uygun oluşu.zira,ortada küfrün elebaşı var ve tüm müslümanlar hangi cephede olursa olsun(eger savaşılacak müslüman cephe yoksa) zalimi ortadan kaldırmak için savaşır.herkes niyeti üzere dirilir..Yanlişım varsa kuran sünnet ölçüsünde düzeltin inş'Allah

Nusret Cephesi ve diğer islami cihad cephelerinin amacı, şu anda tağutlatmış zalimleri hüküm sahibi olmaktan uzaklaştırmaktır.Onların bir hedefi var,o da kurana dayalı Allahın emanet olarak dağların kabul etmediği ve insanlara verdiği sorumluluk olan halifeliğini yeryüzünde Allahın hakimiyet esaslarına uygun olarak hakim kılmaktır.Bunun için hedefe ulaşmak için hedefe engel olmayacak bütün destek ve yardımlar almalarında bir beis olmaz.Burada onlar için mursinin veya erdoğanın islami konulardaki tekfir edilebilecek söz ve davranışları onların bunlarla veya diğerleriyle bu zulmü sona erdirmek için bunlarla dayanışma içinde olmalarına engel değildir.Onlar mursinin yada erdoğanın söz ve davranışlarına onay verdiklerini yada onların kurduğu sistemi bu cephelerin de kurmak için cihad ettiklerini,onları tekfir etmemeleri ile mi anlamak gerekiyor.Çok büyük bir yanılgı.Onlar bunları tekfir etmek için hilafet devleti mi kurdular.Bu aşamada müslümanlar arasında suizanlara sebep olacak bu tür fitnelerden olabildiğince kaçınmak gerekiyor.Zira onlara destek olamıyoruz bari köstek olmamak gerekir.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ya Allah! Ne günlere geldik. Tekfir gibi çok hassas ve şer'i ilimlerde yetkili birisinin ilan etmesi gereken bir mevzu avamın diline düştü.

Nusret Cephesi'de kafir ise daha kim kalır ortada? Bunu söyleyenler hiç mi Allah'tan korkmazlar! Kim ki Allah yolunda canlarını ortaya koymuş Mücahidler hakkında haddi aşarsa Allahu teala onları cezalandıracaktır!

Sanki Mursi'nin tekfiri ayette sabit! "Eğer Mursi'yi tekfir etmezseniz kafir olursunuz" gibi bir ayet mi var Kur'an'da?

Kafire kafir demeyen kafirdir kaidesinin asli kafirler için geçerli olduğunu bilmekten bile aciz olanlar tekfir ile ilgili konuşursa Nusret Cephesi'ni de tekfir ederler Şeyh Ebu Yahya'yı da Şeyh Eymen'i de...

Allahu teala onlara hak ettiklerini versin! Amin.


"Kafire kafir demeyen kafirdir kaidesi asli kafirler için geçerlidir."

Bu kaideyi 1400 yıllık İslam tarihinde hangi İslam alimi nakletmiş?

Ayrıca "Eğer Mursiyi tekfir etmezseniz kafir olursunuz" gibi bir ayet mi olması lazım?

Tağut'u inkar etmeden Müslüman olunmayacağını hepimiz biliyoruz. O halde Tağut'u inkar etmek nasıl gerçekleşir? Bir kimse Allah'ın dışında ilahlık iddia etse, örneğin sihirbaz kahin veya Allah'ın şeriatını değiştiren devlet başkanları gibi ve diğer bir kimse onu İslam üzere görse, bu haliyle tağutu inkar etmiş olur mu? Sen bize alimlerin sözleriyle bunu açıkla, ondan sonra şu sözlerinin bir değeri olsun.

Yoksa falan şeyhde mi kafir? gibi bir ilmi üslub selefin menhecinde yoktur. Sen asılları ortaya koyar ve isbat edersin ondan sonra bunu kişilere uygularsın. Ama Mursi gibi Allah'a karşı tağutlaşan kimseler için "Mursiyi tekfir etmezseniz kafir olsunuz diye ayet mi var" sözü hiçbir ilmi dayanağı olmayan cahilce bir sözdür.

Allah'ın şöyle bir ayeti var "Kim tağuta küfredip Allah'a iman ederse.."

Biz bu ayeti "Kim tağutu inkar ederse.." diye çeviriyoruz fakat ayette "enkere" değil "ekfere" fiili kullanılmıştır. Lugat kitaplarına baktığımız zaman lugat alimlerinin "ekfere" fiili hakkında "ekfere fiili bir başkasını küfre nisbet etmektir" dediğini görürüz.

Yani tağutu inkar etmek onu tekfir etmeyi de gerektirir. Ayrıca sihirbaz, kahin gibi Allah'ın dışında insanları kendisine ibadet ettiren tağutların kafir olduklarında, bu kimseleri İslam üzere görenlerin de onlar gibi kafir olduklarında icma vardır. Buda Allah'ın dışında ibadet edilen kimselerin tekfirinin vacip olduğuna delalet eder.

Bu meselede alimlerin sözleri çoktur. Sen savunduğun mezhebin delillerini anlat ki bizde alimlerin bu konudaki sözlerini nakledelim.

Ayrıca Nusret Cephesi'nin Mursi'yi Müslüman gördüğünün delili nedir?
 
A Çevrimdışı

Abdullah Yusuf

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
BURADAKİ ZİHNİYETİN DE SUYU ÇIKTI ATIK UFFF... SARMIYOR...


akhim dün akşam bir hadis işliyorduk , Hani sahabenin birtanesi gelip Rasulullah'a ben zina ettim beni temizle diyor ya Allah Rasulu başını öteki tarafa çeviyor adam diğe tarafa geçip Ya Rasulullah ben zina ettim temizle beni diyor bu hal bir kaç kez tekrarlanınca Rasulullah bu adam mecnunmudur aklı yerindemidir diye sahabeye soruyor akıllıdır cevabını alınca sen şöyle şöyle mi yaptın eminmisin bak şunu yapmış olmayasın diyor adam hayır şöyle şöyle yaptım diyor welhasıl Allah Rasulündeki inceiği görüyormusun adamı kurtarmadaki azmine wallahi kendini bilmez bu aşırı tekfirciler Rasulullahın devesinin gübresinden daha beterdir Allah islah etsin bunların Rasulullah'ın hayatını yeniden gözden geçirmesi lazım yeniden iman etmesi lazım

Allh ayaklarımızı sabit kılsın

Ayakta duran oturandan hayırlıdır Bunlar Nusrete kurban olsunlar
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"Kafire kafir demeyen kafirdir kaidesi asli kafirler için geçerlidir."

Bu kaideyi 1400 yıllık İslam tarihinde hangi İslam alimi nakletmiş?

Ayrıca "Eğer Mursiyi tekfir etmezseniz kafir olursunuz" gibi bir ayet mi olması lazım?

Tağut'u inkar etmeden Müslüman olunmayacağını hepimiz biliyoruz. O halde Tağut'u inkar etmek nasıl gerçekleşir? Bir kimse Allah'ın dışında ilahlık iddia etse, örneğin sihirbaz kahin veya Allah'ın şeriatını değiştiren devlet başkanları gibi ve diğer bir kimse onu İslam üzere görse, bu haliyle tağutu inkar etmiş olur mu? Sen bize alimlerin sözleriyle bunu açıkla, ondan sonra şu sözlerinin bir değeri olsun.

Yoksa falan şeyhde mi kafir? gibi bir ilmi üslub selefin menhecinde yoktur. Sen asılları ortaya koyar ve isbat edersin ondan sonra bunu kişilere uygularsın. Ama Mursi gibi Allah'a karşı tağutlaşan kimseler için "Mursiyi tekfir etmezseniz kafir olsunuz diye ayet mi var" sözü hiçbir ilmi dayanağı olmayan cahilce bir sözdür.

Allah'ın şöyle bir ayeti var "Kim tağuta küfredip Allah'a iman ederse.."

Biz bu ayeti "Kim tağutu inkar ederse.." diye çeviriyoruz fakat ayette "enkere" değil "ekfere" fiili kullanılmıştır. Lugat kitaplarına baktığımız zaman lugat alimlerinin "ekfere" fiili hakkında "ekfere fiili bir başkasını küfre nisbet etmektir" dediğini görürüz.

Yani tağutu inkar etmek onu tekfir etmeyi de gerektirir. Ayrıca sihirbaz, kahin gibi Allah'ın dışında insanları kendisine ibadet ettiren tağutların kafir olduklarında, bu kimseleri İslam üzere görenlerin de onlar gibi kafir olduklarında icma vardır. Buda Allah'ın dışında ibadet edilen kimselerin tekfirinin vacip olduğuna delalet eder.

Bu meselede alimlerin sözleri çoktur. Sen savunduğun mezhebin delillerini anlat ki bizde alimlerin bu konudaki sözlerini nakledelim.

Ayrıca Nusret Cephesi'nin Mursi'yi Müslüman gördüğünün delili nedir?
Selamun Aleykum. Tekfir, dinin aslından mıdır abi ?
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum. Tekfir, dinin aslından mıdır abi ?

Aleykum selam,

Tekfir dinin aslı mıdır değil midir? Tekfir dinin aslıdır sözü de tekfir dinin aslı değildir sözü de batıldır. Şunu sormamız gerekir Tekfirin hangi yönü dinin aslıdır? Hangi yönü dinin asıllarından değildir?

Allah hükümlerini bir Peygamber aracılığıyla açıklayarak bizlere öğretmiştir. Bu dinde her meselenin bir tafsilatı vardır.

Tekfir'in dinin aslı olan yönü vardır ve kişi o yönünü gerçekleştirmeden Müslüman olamaz. Dinin tüm emir ve yasaklarını yerine getirse dahi bu yönlü bir tekfiri gerçekleştirmiyorsa kafirdir, Müslüman değildir.

Bu tür tekfire örnek; Kadı İyad'ın naklettiği icma'da olduğu gibidir. Eş Şifa adlı eserinde "Müslümanların dini olmayan yahudilik, hristiyanlık ve diğer din sahiplerini tekfir etmeyenin kafir olduğunda icma vardır" demiştir.

Ve bunun gibi İslam iddia eden fakat kendisinden apaçık şirk ve küfürler sadır olan. Misalen İbn Arabi. Eğer bir kimse İbn Arabi'nin sözlerini işitse, bu sözlerin İbn Arabi'ye ait olduğuna da itikad etse, fakat bundan sonra İbn Arabi'nin bu itikadına rağmen Müslüman olduğunu söylese bu kimse tıpkı Yahudi ve Hristiyanları tekfir etmeyen kimse gibi kafirdir. Hatta bir görüşe göre onlardan daha kafirdir.

Şeyhulislam İbn Teymiyye Vahdet-i Vücud itikadını anlattıktan sonra diyor ki:"Putlara tapanların, putları bırakmaları durumunda, bu putları bıraktıkları ölçüde hakkı terk etmiş olacaklarını söyleyenler, Yahudi ve Hıristiyanlardan daha kafirdirler. Onları tekfir etmeyenlerde Yahudi ve Hıristiyanlardan daha kafirdir. Çünkü Yahudi ve Hıristiyanlar putlara tapanları tekfir ederler."

(Takiyuddin İbn Teymiyye - Mecmuat'ul Fetava 2/83 )

Eğer bir kimse İbn Arabi'nin itikadını bilmiyorsa o kimseye anlatılır. Eğer buna rağmen "Ben tekfir etmem, Allah beni bununla sorumlu kılmadı" gibi iddialarda bulunursa bu kimsenin durumu nedir?

Şeyhulislam yukarıdaki sözün devamında diyor ki:"Onların itikadlarının ne olduğunu bilmediğini söyleyenlere bu gerçekler anlatılır. Buna rağmen onları dışlamaz ve reddetmezse, kendisine onlardan olduğu söylenir. İslam’ı ve bu kimselerin söylediklerini öğrendikten sonra onların kafir olduğundan şüphe edenler, müşriklerin, Yahudi ve Hıristiyanların küfründen şüphe edenler gibi kafir olurlar."

Tağutların durumuna gelince, tağutlar Allah'ın dışında ibadet edilen varlıklardır. Alimler tağutlara ibadet eden bir kimsenin tekfirinden bahsederken bizim bu asırda bizzat tağutun tekfirin konuşmamız musibetten başka nedir?

Dinin asıllarından olmayan tekfire gelince, üzerinde ihtilaf olan meseleler bu babtandır. Misalen; namaz kılmayanın tekfiri meselesi. Ümmet arasına bu konuda meşhur bir ihtilaf vardır. İmam Ebu Hanife, Malik, Şafii namaz kılmayanı tekfir etmezken, İmam Ahmed'in meşhur görüşüne göre tekfir etmektedir. Fakat bu konuda kimse birbirini tekfir etmemiştir. İşte böyle durumlarda tekfir etmeyen taraf tekfir edilmez. Tekfirin bu kısmı dinin aslına taalluk etmez.

Veya Haccac'ın tekfiri meselesi gibi. Haccac'ın küfrü gizliydi ve birçok kişiye kapalıydı. Hatta tarih kitaplarına baktığımız zaman çeşitli rivayetler görüyoruz. En doğrusunu Allah bilir. Tabiin ulemasından bir kısım Haccac'ı tekfir ettiler fakat tekfir etmeyenlerin kafir olduğunu söylemediler.

Bu meseleler alimlerin kitaplarında detaylarıyla açıklanıp anlatılmış. Biraz çaba ve gayretle bu ihtilaflar çözülecektir inşaAllah.
 
hakimiyet Çevrimdışı

hakimiyet

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bismillah ;

Allaha hamdu senalar Rasulune salat ve selam getirdikten sonra ;

Bilki ey hakkı arayan kişi ! Sorulan soru Tatmin edilmeyen cevaplarla karşılandı.

Belkide bilerek yada hata yoluyla üstü örtüldü , Böylece hak gene batıl'a karıştı.

Küfür sistemini kaldırmayı dil ile ikrar edip iddia eden kimselerin sözleri , Yaptıkları fiillerle hem çelişti hem çatıştı.

Böylece ortaya amansız ve tarifsiz bir tablo oluştu. Demokrasi ile yönetenlerin tekfirinde duraksandı O toplum içinde olanlar Vela ve bera bağını unutup Onların emri altında savaştı. Oysa ki kendilerine hergün tebliğ edilip davet edildi. Ancak kimisine hidayet nasip oldu kimisine ise sapıklık hak oldu.

Cundul Hilafet Bi Arzı Şam
 
Üst Ana Sayfa Alt