Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Öğrenen Müslüman Çevrimdışı

Öğrenen Müslüman

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Screenshot_2024-09-12-09-46-05-146_app.revanced.android.youtube.jpg

Screenshot_2024-09-12-09-46-02-561_app.revanced.android.youtube.jpg

ibn Teymiyye hakkında yakın tarihli bir videonun altına gelen yorumlar...

İşte olay burda başlıyor. Yorumu atan kişi mevzu Hadisten bahsediyor. Altta bunun ne demek olduğunu bilmeyen kişiler Hadis reddediyor zannediyor. İşte bu yüzden bazı terimleri çokça hatırlatmak lazım. Halk Sarıklı Cübbeli Osmanlı gibi giyiniyor ve sesi de çok çıkınca canım hocam deyip sahipleniyor. Gerçekleri bilselerdi Cübbeliyi sokaklarda sallandırırlardı.

Ali b. Ebu Talib (r.anh) şöyle demiştir: Rasulullah (s.a.v)'den işittim. Buyurdu ki:
«Benim ağzımdan yalan uydurmayınız. Her kim benim ağzımdan yalan söylerse cehennemdeki yerini hazırlasın
(Buhari)

Seleme b. el-Ekva (r.anh) şöyle demiştir: Rasulullah (s.a.v.)'den şöyle işittim. Buyurdu ki:
«Benim söylemediklerimi her kim bana isnad ederse cehennemdeki yerini hazırlasın
(Buhari; Muslim)

İmam Muslim, Sahih’in Mukaddimesinde "İsnadın Dinden Olduğunu Beyan Bab" açar ve şöyle der:
"Bu babta, rivayetin ancak mevsuk ravilerden kabul edilmesi lâzım geldiği; ravilerde bulunan kusurlar sebebiyle onları cerh etmenin caiz, hatta vacib olduğu; bunun haram olan gıybet değil, bilâkis şer'-i şerifi mudafaa manasına geldiği görülecektir."
(Muslim, Mukaddime, 5. Bab.)

Muhammed b. Sirin demiştir ki: "Şubhesiz ki bu ilim (isnad) dindir. Öyle ise, dininizi kimlerden aldığınıza dikkat edin!"

Abdullah b. el-Mubârak de şöyle demiştir: "İsnad dindendir. Eğer isnad olmasaydı, muhakkak her isteyen istediğini söylerdi."
(Muslim, Mukaddime, 5. Bab.)


Cübbeliye cevap olarak yıllar önce EbuBekir Sifil'in paylaştığı videolar



Not: EbuBekir Sifil ile aynı İtikadda değiliz. Ama özellikle kendisi de tasavvufa yakın olduğu için Cübbeli'nin taraftarlarınca kabul edilen birisi olduğundan ve Cübbeliye özel olarak bu videoyu çektiğinden paylaşmak istedim bu sayfaya genellikle tasavvufçuların tıklayacağını düşünerekten. Çünkü ben burda bizim Hocalarımızdan paylaşsam alacağım ilk cevap aa Selefiymiş aa Vahhabiymiş geç bunu olacak diye tahmin ediyorum. Ön yargıyla direkt olarak geçilecek diye tahmin ediyorum.

Son olarak da Mevzu Hadis demek kısaca Peygamber SAW isnad edilen uydurma rivayetler demektir. Zayıf bile değil yani. Bunu belirtmemin sebebi bu videolara cevap olarak Cübbelinin bakın zayıfsa da faziletinden dolayı amel edilir diye cevap vermesidir.
 
İ Çevrimdışı

İlimSeven

Misafir
Bu hadis Buhari’de geçiyormuş.


Buhari’yi de mevzu kabul ederseniz ne deyim
 
Öğrenen Müslüman Çevrimdışı

Öğrenen Müslüman

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Taberani yazanı da mı reddeceksin haşa? @Öğrenen Müslüman

burda savaş sırasında Peygamber SAW batan parçaları ağzıyla çıkaran Sahabe RAnh hakkında diye biliyorum. yoksa litre litre kanı alıp içmek değil.
@Öğrenen Müslüman


İmam Ayini, İmam nevevi, İmam Suyuti kaynağı işte

Tüm Peygamber SAW' in idrar kan vs temiz olduğunu ilk defa duyuyorum Hadiste geçiyor ve Sahihse iman ederim.
Bu hadis Buhari’de geçiyormuş.


Buhari’yi de mevzu kabul ederseniz ne deyim
Evet Buhari de geçer ve isnadı Sahih diye biliyorum tükürük veya sümük olduğunu söyleyenler ve ibn Hacer bunun tükürük olduğunu söylemiştir. Sümük diyenler de var.

Ben yorumda sümük dediği için paylaşmadım.
İlk yorumda mevzu Hadisten bahsederken bunu kabul etmemesini Hadis reddetmek sananlardan bahsettim.
 
Öğrenen Müslüman Çevrimdışı

Öğrenen Müslüman

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
burda savaş sırasında Peygamber SAW batan parçaları ağzıyla çıkaran Sahabe RAnh hakkında diye biliyorum. yoksa litre litre kanı alıp içmek değil.

Tüm Peygamber SAW' in idrar kan vs temiz olduğunu ilk defa duyuyorum Hadiste geçiyor ve Sahihse iman ederim.

Evet Buhari de geçer ve isnadı Sahih diye biliyorum tükürük veya sümük olduğunu söyleyenler ve ibn Hacer bunun tükürük olduğunu söylemiştir. Sümük diyenler de var.

Ben yorumda sümük dediği için paylaşmadım.
İlk yorumda mevzu Hadisten bahsederken bunu kabul etmemesini Hadis reddetmek sananlardan bahsettim.
a) Hadis rivayetlerinde yer alan “nuhamet” kelimesi, asla burundan gelen sümük manasına gelmez. Alimlerin bildirdiğine göre, “nuhamet”: göğüsten çıkan balgam gibi katı tükürüktür. (göğüsten gelmeyip doğrudan) Ağızdan çıkan tükürüğe BİSAK denir. Burundan akan sümüğe ise MUHAT denir.” (bk. Umdetu’l-Kari, 4/149)

Diğer bazı alimlere göre, “nuhamet”: Baştan çıkan; “nuhaat” ise: göğüsten çıkandır. İbn Hacer öncelikli mana olarak “nuhamet”in göğüsten çıkan (tükürük veya balgam) olduğunu yazmıştır. (bk. İbn Hacer,1/508)

- el-Mucemu’l-Veciz’deki bilgiye göre, “nuhaat” ile “nuhamet” kelimeleri aynı manaya gelir ve ikisi de boğazdan çıkan balgam anlamınadır. (bk. a.g.e, ilgili maddeler)

- Özetle: Arapçada “sümük” kelimesi “muhat” (noktalı hı) sözcüğüyle ifade edilir. (bk. el-Veciz, ilgili madde)

Hadislerde SÜMÜK anlamına gelen “muhat” kelimesi kullanılmamıştır. Buhari ve diğerlerinde “Nuhamet” kelimesi kullanılmıştır ki, bu ister baştan, ister göğüsten gelmiş olsun, her iki manasıyla da ağızdan çıkan katı bir tükürük/balgam manasına gelir.

- Bazı Lügat kitaplarında da: “nuhamet” ile “nuhaat” kelimelerinin aynı manaya / göğüsten çıkan balgam manasına geldiği bildirilmiştir. (bk. Sihah: “n-h-a, n-h-m” maddeleri)

Demek, bu hadis rivayetlerinde “sümük” söz konusu değildir.
 
İ Çevrimdışı

İlimSeven

Misafir
Bu konuda tam bilgim olmamakla birlikte tefsirlerde yazanı atayım sana kaynaklarını araştır istersen @Öğrenen Müslüman

Ruhul Furkan Tefsiri 7 cild sayfa 32-33-34-35-36-37-38 Mahmud Ustaosmanoglu (Kuddise Sirruhu) Hazretleri

Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem))in kani ile teberruk:


29-Amir ibni Abdillah ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh),babasinin kendisine söyle anlattigini naklediyor:Bir kere o,Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) kan aldirirken yanina geldi,kan aldirma isi bitince Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)

"Ya Abd! Bu kani götür kimsenin görmeyecegi bir yere dök."buyurdu.

(Bundan sonrasini babam söyle anlatti):"Ben Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in yanindan ayrilinca o kani tutup ictim.Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem)e dönünce :"Ya Abd! Ne yaptin?" diye sordu.

Ben "Onu insanlardan gizli kalacagini zannetigim bir yere koydum."deyince,Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) "Belki de sen onu ictin."buyurdu.

Ben"Evet" deyince,

Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem):"Sana kan icmeni kim emretti?Vay sana insanlardan vay insanlara senden(sen insanlardan cok cekeceksin,insanlar da senden)."buyurdu.(Hakim,Müstedrek,No:6343,3/638,Ibni Asakir,Muhtasar-i Tarihi Dimesk,12/173,Darekutni,Sünen,1/228,Beyhaki,Sünen-i Kübra,No:13407,7/106,Ebu Nuaym,Hilyetü'l Evliya,1/330,Ibni Hacer el Askalani,El Metalibu'l-Aliye,No:3847,4/21,Heysemi,Mecmeu'z-Zevaid,No:14010,8/482,Ali el Müttaki,Kenzü'l Ummal,No:37226,13/470)

Abdullah ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh)in azatlisi Keysan (Radiyallahu Anh)dan diger bir rivayette de Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem):

30-"Cehennem sana yemin yerini bulacak(sirattan gececek)kadardan fazla dokunmayacak."buyurdu.(Ibni Asakir,Muhtasar-i Tarih-i Dimesk,12/174,Darekutni,Sünen,1/228,Ebu Nuaym,Hilye,1/330,Ali el Müttaki,Kenzü'l-Ummal,No:37223,13/469)

Ebu Asim(Rahimehullah)in beyanina göre Ulema,Abdullah ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh) da görülen asiri kuvvetin,Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in kanini icmesinden kaynaklandigini söylemislerdir.(Ibni Hacer,El Isabe fi temyizi's-Sahabe,4/70,Ibni Asakir,Muhtar-i Tarih-i Dimesk,12/173)

Bir rivayette Ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh) Efendimiz (Sallallahu Aleyhi Vesellem))in kanini ictiginde Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) ona bunun sebebini sorunca,O:"Senin kanina cehennem atesinin degmeyecegini bildigim icin ictim." diye cevap verdi.

"El Mevahibu'l-Ledünniyye"de zikredildigine göre Abdullah ibni Zübeyr Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in kanini icinde agzi misk koktu ve bu koku asilincaya kadar agzinda kaldi.(Kastalani,El Mevahibu'l-Ledünniyye-2/316)

Abdullah ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh)in Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem))in kanini icmesiyle ilgili bu hadis-i serif cok sahih olup,hadis imamlarindan Bezzar,Ebu Yala,Taberani ve Beyhaki de (Rahimehullah) bu hadis-i serifi tahric etmislerdir.(Suyuti,El Hasaisu'l Kübra,1/117,Ibni Hacer,El Isabe,4/70,Kastalani,El Mevahibu'l-Ledüniyye,2/316)

31-Beriyye Ibni Ömer ibni Sefine (Radiyu Anh),babasi vasitasiyla dedesinin söyle buyurdugunu rivayet etmistir:"Bir kere Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) kan aldirdiktan sonra bana:"Bu kani al,hayvanlardan ve kuslardan (bir rivayette.Insanlardan ve hayvanlardan gizli bir yere) onu göm."buyurdu.

Ben Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in yanindan uzaklasip onu ictim,sonra bana sordugunda ona bu durumu haber verince güldü (tasvip etti).(Beyhaki,Sünen-i Kübra,NO:13408,7/107,Taberani,Mu'cem-i Kebir,No:6434,7/81)

Ibni Hibban (Rahimehullah)in rivayetinde ise,Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem) ona:

32-"Atesten korundun."buyurdu.(Ibni Hibban,Kitabu'l-Mecruhin:1/111)

33-Ömer ibni's-Saib (Radiyallahu Anh)dan rivayet edildigine göre:Uhud günü Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem) yaralaninca,Ebu Said el Hudri (Radiyallahu Anh)in babasi Malik ibni Sinan(Radiyallahu Anh) Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem) in yarasini temizleyip alti bembeyaz cikincaya kadar emdi.

Kendisine:"Onu tükür."denince,O yutarak:"Vi onu ebediyyen tükürmem." dedi.O zaman Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem):"Cennet ehlinden bir adama bakmak isteyen bu zata baksin."buyurdu ve o zat Uhud'da sehit oldu.Diger bir rivayette ona:"Kan mi iciyorsun?" denince O:"Evet! Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in kanini icerim."dedi.

Bunun üzerine Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) onun hakkinda:

"Kani benim kanimla karisti,ona ates degmez."buyurdu.(Beyhaki,Delailü'n-Nübüvve,3/266,Taberani,Muc'em-i Evsad,10/40,Ibni Hacer,El Isabe,No:7629,6/25)

Ruhul Furkan Tefsiri 7 cild sayfa 32-33-34-Mahmud Ustaosmanoglu (Kuddise Sirruhu) Hazretleri
 
İ Çevrimdışı

İlimSeven

Misafir
burda savaş sırasında Peygamber SAW batan parçaları ağzıyla çıkaran Sahabe RAnh hakkında diye biliyorum. yoksa litre litre kanı alıp içmek değil.

Tüm Peygamber SAW' in idrar kan vs temiz olduğunu ilk defa duyuyorum Hadiste geçiyor ve Sahihse iman ederim.

Evet Buhari de geçer ve isnadı Sahih diye biliyorum tükürük veya sümük olduğunu söyleyenler ve ibn Hacer bunun tükürük olduğunu söylemiştir. Sümük diyenler de var.

Ben yorumda sümük dediği için paylaşmadım.
İlk yorumda mevzu Hadisten bahsederken bunu kabul etmemesini Hadis reddetmek sananlardan bahsettim.
Sahabenin Peygamberimizi çok sevdiği bilinen bir gerçek zaten nasıl sevilmez ki öyle yüce bir insan?

 
İ Çevrimdışı

İlimSeven

Misafir
Ya açıkçası bu tartışmalı bir konu bu konularda rivayetler var tükürüğün şifa olduğuna dair ama. ben de bilemiyorum cidden Abdulmuiz hadisleri iyi bilir ona sorsana

 
İ Çevrimdışı

İlimSeven

Misafir
Buhari’de ve Ahmet ibni Hanbel hazretlerinin kitabında geçiyormuş dahası var mı? Buharideki hadisler sahih. Ahmet ibni hanbel de mezhep kurucusu olan büyük bir insan

Ey kavmim! Allah’a yemin olsun ki ben, birçok krala, Kayser’e, Kisra’ya, Necaşi’ye elçi olarak gittim. Vallahi ben Muhammed’in ashabının ona gösterdikleri hürmeti, onların hiçbir adamlarında görmedim!"

“Vallahi Muhammed’in ashabı, O ağzından bir şey tükürdüğü vakit yere düşmeden elleriyle onu havada yakalıyor, teberrüken bunu yüzlerine ve bedenlerine sürüyorlar. Bir şey emrettiği zaman, derhal onu yerine getirmeye çalışıyorlar. Abdest aldığında abdest suyunu almak için birbirleriyle yarışıyorlar. Saçlarından bir şey düşse onu almaya koşuyorlar. Muhammed konuştuğu zaman seslerini kısıyorlar. O’na olan tazimlerinden yüzüne bile dikkatle bakmıyorlar! Bu Zât size hayırlı bir yol sunuyor! O’nu kabul edin!"
.

Arkadaşlar Mekkeli müşrikler bile peygamberin üstünlüğüne şahit olurken bu çağın insanları neden onun mucizelerine inanmak da zorlanıyor anlamıyorum cidden
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bu konuda tam bilgim olmamakla birlikte tefsirlerde yazanı atayım sana kaynaklarını araştır istersen @Öğrenen Müslüman

Ruhul Furkan Tefsiri 7 cild sayfa 32-33-34-35-36-37-38 Mahmud Ustaosmanoglu (Kuddise Sirruhu) Hazretleri

Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem))in kani ile teberruk:


29-Amir ibni Abdillah ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh),babasinin kendisine söyle anlattigini naklediyor:Bir kere o,Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) kan aldirirken yanina geldi,kan aldirma isi bitince Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)

"Ya Abd! Bu kani götür kimsenin görmeyecegi bir yere dök."buyurdu.

(Bundan sonrasini babam söyle anlatti):"Ben Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in yanindan ayrilinca o kani tutup ictim.Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem)e dönünce :"Ya Abd! Ne yaptin?" diye sordu.

Ben "Onu insanlardan gizli kalacagini zannetigim bir yere koydum."deyince,Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) "Belki de sen onu ictin."buyurdu.

Ben"Evet" deyince,

Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem):"Sana kan icmeni kim emretti?Vay sana insanlardan vay insanlara senden(sen insanlardan cok cekeceksin,insanlar da senden)."buyurdu.(Hakim,Müstedrek,No:6343,3/638,Ibni Asakir,Muhtasar-i Tarihi Dimesk,12/173,Darekutni,Sünen,1/228,Beyhaki,Sünen-i Kübra,No:13407,7/106,Ebu Nuaym,Hilyetü'l Evliya,1/330,Ibni Hacer el Askalani,El Metalibu'l-Aliye,No:3847,4/21,Heysemi,Mecmeu'z-Zevaid,No:14010,8/482,Ali el Müttaki,Kenzü'l Ummal,No:37226,13/470)

Abdullah ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh)in azatlisi Keysan (Radiyallahu Anh)dan diger bir rivayette de Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem):

30-"Cehennem sana yemin yerini bulacak(sirattan gececek)kadardan fazla dokunmayacak."buyurdu.(Ibni Asakir,Muhtasar-i Tarih-i Dimesk,12/174,Darekutni,Sünen,1/228,Ebu Nuaym,Hilye,1/330,Ali el Müttaki,Kenzü'l-Ummal,No:37223,13/469)

Ebu Asim(Rahimehullah)in beyanina göre Ulema,Abdullah ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh) da görülen asiri kuvvetin,Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in kanini icmesinden kaynaklandigini söylemislerdir.(Ibni Hacer,El Isabe fi temyizi's-Sahabe,4/70,Ibni Asakir,Muhtar-i Tarih-i Dimesk,12/173)

Bir rivayette Ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh) Efendimiz (Sallallahu Aleyhi Vesellem))in kanini ictiginde Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) ona bunun sebebini sorunca,O:"Senin kanina cehennem atesinin degmeyecegini bildigim icin ictim." diye cevap verdi.

"El Mevahibu'l-Ledünniyye"de zikredildigine göre Abdullah ibni Zübeyr Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in kanini icinde agzi misk koktu ve bu koku asilincaya kadar agzinda kaldi.(Kastalani,El Mevahibu'l-Ledünniyye-2/316)

Abdullah ibni Zübeyr (Radiyallahu Anh)in Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem))in kanini icmesiyle ilgili bu hadis-i serif cok sahih olup,hadis imamlarindan Bezzar,Ebu Yala,Taberani ve Beyhaki de (Rahimehullah) bu hadis-i serifi tahric etmislerdir.(Suyuti,El Hasaisu'l Kübra,1/117,Ibni Hacer,El Isabe,4/70,Kastalani,El Mevahibu'l-Ledüniyye,2/316)

31-Beriyye Ibni Ömer ibni Sefine (Radiyu Anh),babasi vasitasiyla dedesinin söyle buyurdugunu rivayet etmistir:"Bir kere Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) kan aldirdiktan sonra bana:"Bu kani al,hayvanlardan ve kuslardan (bir rivayette.Insanlardan ve hayvanlardan gizli bir yere) onu göm."buyurdu.

Ben Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in yanindan uzaklasip onu ictim,sonra bana sordugunda ona bu durumu haber verince güldü (tasvip etti).(Beyhaki,Sünen-i Kübra,NO:13408,7/107,Taberani,Mu'cem-i Kebir,No:6434,7/81)

Ibni Hibban (Rahimehullah)in rivayetinde ise,Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem) ona:

32-"Atesten korundun."buyurdu.(Ibni Hibban,Kitabu'l-Mecruhin:1/111)

33-Ömer ibni's-Saib (Radiyallahu Anh)dan rivayet edildigine göre:Uhud günü Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem) yaralaninca,Ebu Said el Hudri (Radiyallahu Anh)in babasi Malik ibni Sinan(Radiyallahu Anh) Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem) in yarasini temizleyip alti bembeyaz cikincaya kadar emdi.

Kendisine:"Onu tükür."denince,O yutarak:"Vi onu ebediyyen tükürmem." dedi.O zaman Resulullah (Sallu Aleyhi Vesellem):"Cennet ehlinden bir adama bakmak isteyen bu zata baksin."buyurdu ve o zat Uhud'da sehit oldu.Diger bir rivayette ona:"Kan mi iciyorsun?" denince O:"Evet! Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)in kanini icerim."dedi.

Bunun üzerine Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem) onun hakkinda:

"Kani benim kanimla karisti,ona ates degmez."buyurdu.(Beyhaki,Delailü'n-Nübüvve,3/266,Taberani,Muc'em-i Evsad,10/40,Ibni Hacer,El Isabe,No:7629,6/25)

Ruhul Furkan Tefsiri 7 cild sayfa 32-33-34-Mahmud Ustaosmanoglu (Kuddise Sirruhu) Hazretleri
Balık hafızalı mısın sen ?
O Şirk tefsirle kışın ısın, yazın mangal yap!


 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
 
İ Çevrimdışı

İlimSeven

Misafir
Balık hafızalı mısın sen ?
O Şirk tefsirle kışın ısın, yazın mangal yap!


Abi yazdıklarınız doğru bile olsa neden Peygamberimiz övüldüğünde ya da sıradan insanlara göre üstünlüğü anlatılınca siz niye reddediyorsunuz ki? Milyonda bir ihtimal bile olsa ben yine inanırım Peygamberimiz için.
 
İ Çevrimdışı

İlimSeven

Misafir
Taberani'deki ilgili rivâyete sahih diyen bir muhaddis adı ve dediğin anlamda şerhini bulabilirsen konuş. Hadis uydurmak sevabtır diyen muşriğin videolarıyla burayı doldurma!
Zayıf rivayetler çok olup bir araya gelince birbirini güçlendirmezmi böyle bir şey olduğuna dair?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Abi yazdıklarınız doğru bile olsa neden Peygamberimiz övüldüğünde ya da sıradan insanlara göre üstünlüğü anlatılınca siz niye reddediyorsunuz ki? Milyonda bir ihtimal bile olsa ben yine inanırım Peygamberimiz için.
Bak mufteri ŞirkSeven; "Yazdıklarım zaten doğru. Asıl Senin yazdıkların doğru ve Şirk olmasa bile!
Peygamberi sahih hadislerle öveceksin, iftira atmayacaksın Sevgide şirke düşmeyeceksin, öveceğim diye hadis peydahlamayacaksın.
Taşıdığın beyni zaman zaman kullanmalı, biliyorsun bedava.
 
Son düzenleme:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Zayıf rivayetler çok olup bir araya gelince birbirini güçlendirmezmi böyle bir şey olduğuna dair?
Taberani'deki ilgili rivâyete sahih diyen bir muhaddis adı ve dediğin anlamda şerhini bulabilirsen konuş. Hadis uydurmak sevabtır diyen muşriğin videolarıyla burayı doldurma!
Hadisine göre. Bu konudaki sahih rivâyet varsa olur. Hepsi zayıf ve uydurma ise seni iftiracılıkla, sahtekarlıkla güçlendirir. Şimdi Soruma delille cevab verirsen konu ortaya çıkar yoksa sahih hadislerden korkma, uydurma ve zayıf hadislerle akideni savunma.
 
Üst Ana Sayfa Alt