Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İhtilaflardan kurtuldum !

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
cok sacma bir yazi adam yillarca amerikali katolikti musluman oldu ebu hanife ve onun kitaplari olmadan muslumanligi yasayamayacakmi....cok saptantili ve okadarda abes bbir yazi......
 
J Çevrimdışı

jihat fisabilillah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
benim bildiğim islamda tek mezhep vardır ve selefilerde o mezhebi takip eder.hanefiler,şafiler ... de bir bakarsın o tek mezhebe uyarlar bir de mezhepten saparlar.Yarım mezhep mezhep olmaz .Demek ki asıl bunlar mezhepsiz

ben hanefi mezhebindenim ve mezhebime göre hadisi bulunca Imam hanefiyi bırakıp hadisi takip etmeliyim
ben şafi mezhebindenim ve mezhebime göre hadisi bulunca Imam Şafi yi bırakıp hadisi takip etmeliyim.Hiç taklit etme tabi olma tartışmasına bile girmem.Ben bu imamların bana verdiği yasal hakkımı kullanıp onlarla tezata düşerim çünkü bu o mezheblerin kanunudur.Her yol selefe çıkar
 
E Çevrimdışı

Esma-22

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşler cevap yazacaksanız gerçekten yazın. Samimi kalp ve ihlasla yazın. Allah razı olsun...
 
E Çevrimdışı

Esma-22

Üye
İslam-TR Üyesi
cok sacma bir yazi adam yillarca amerikali katolikti musluman oldu ebu hanife ve onun kitaplari olmadan muslumanligi yasayamayacakmi....cok saptantili ve okadarda abes bbir yazi......

Kardeş sen bir katoliği düşünüyorsun. Halbuki milyonlarca katolik müslüman olup hanefi veya şafii oldular. Ve dünya onları sahih müslümanlar olarak kabul ettiler. Tarih kitapları onların bir çoğu ile gurur duymaktadır.... Sende ssahih müslümanlardan sayılmak istiyorsan bu yolu bırakma. Tarihte gurur duyulacak bütün müslüman şahıslar bu dört mezhepten birisine nisbet edilmektedirler. Beşincisini bulamazsın.

Güzel araştır. İnatla değil itaat ile oku. Hakkı bulursun

Selametle değerli kardeşlerim.
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
gercek derken neyi kastediyorsun?

eger imam ebu hanife gibi sabah namazini en az 60-70 ayet okuyarak kiliyorsan. imsakta
gece namzalarini,okumalarini imami azam gibi yapiyorsan.
akaidin,itikadin imami azamdan sonra gelen hanefi alimlerin eklemeleri cikarmalari ile dolu degilse yazisalim ve konusalim canim kardesim en buyuk FITNE SUNNETTEN UZAKTA DURMAK VE YASAMADAN SUNNETI TARTISMAKTIR,,,,,,VESSELAM.....
 
E Çevrimdışı

Esma-22

Üye
İslam-TR Üyesi
Tabiki tartışalım değerli kardeşim. Ancak her şeyin yeri var.

Bazı arkadaşlar yazıyı saçma bulmuşlar. Burda bir konu açtım. Önce bu konuya cevap vererek aydınlatın. Madde madde inceleyin. Doğru olanı veya yanlış olanı da açıklayın. İşte gerçekçilik budur. Havadan konuşmak olmaz. Ben konu dağalsın istemiyorum. Ayrıca seninle tartışabilirim de. Ama yeri gelince yani bu sayfada değil.

Değerli kardeşim selametle..
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
bak canim kardesim 4 buyuk imamdan ALLAH celle celaluhu razi olsun onlarin sayesinde belli kitaplara dokulen yazilan cizilen yazilardan dinimizi yasiyoruz .onemli olan yapilan seyleri dagitmadan onlarin yasadiklarina sadik kalacak sekilde yasayabilmektir.......yoksa imami azamdan .safiden,malikden,hanbeliden,bin yil sonra gelmis kisilerin sunnet cercevesinden cikip daha farkli bir yapilasmaya girip ve o yapilasmanin geregini yerine getirerek yasamak ISLAM degildir.......
 
E Çevrimdışı

Esma-22

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş ben bir yazı yazmışım. Lütfen madde madde inceleyiniz ve her maddeye cvp yazınız. Özellikle sekizinci maddeden itibaren........ Konuyu dağıtmak istemiyorum...
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İrbâd b. Sâriye şöyle anlatmıştır: “Peygamber Efendimiz bir gün sabah namazını kıldırdıktan sonra bize dönerek kalplerimizi titreten ve bizi ağlatan çok tesirli bir öğüt verdi. Bunun üzerine içimizden biri “Ey Allah’ın Resûlü! Bu öğüt, sanki ayrılmak üzere olan birinin öğüdüne benziyor, öyleyse bize bir tavsiyede bulun, dedi. O, “Sizi gecesi, gündüzü gibi aydınlık olan bir din üzere bıraktım, ondan ancak helak olanlar sapar. Size Allah’tan korkmanızı, başınıza Habeşli bir köle dahi yönetici olsa onu dinleyip itaat etmenizi emrediyorum. Çünkü benden sonra yaşayacak olanlar pek çok ihtilafa şahid olacaklardır. Bu durumda benim ve râşid halifelerimin sünnetine sımsıkı sarılın. Sonradan uydurulan bidatlardan da uzak durun, çünkü her bidat dalalettir” buyurdu.

Ahmed b. Hanbel, IV,126, 127;Dârimî, “Mukaddime”, 16; İbn Mâce, “Mukaddime”, 6; Ebû Dâvûd “Sünne”, 5; Tirmizî, “İlim”, 16; İbrahim ;el-Harbî, Garîbü’l-hadîs, III, 1174; İbn Vaddâh, Kitâbün fîhi mâ câe fi’l-bid’a, s. 71; İbn Ebû Âsım, es-Sünne, I, 71; Mervezî, es-Sünne, s. 26-28; Tahâvî, Şerhu Müşkili’l-âsâr, III, 221; İbn Hıbbân, es-Sahîh, I, 166; Âcurrî, eş-Şerîa, s. 44; Hâkim en-Neysâbûrî, el- Müstedrek, I, 95-97;Temmâm b. Muhammed, el-Fevâid, I, 98; Lâlekâî, Şerhu usûli i'tikadi Ehli'ssünne, I, 74; Ebû Nuaym, el-Müsnedü’l-müstahrac, I, 35-37; Osman b. Saîd ed-Dânî, es-Sünenü’lvâride fi’l-fiten, II, 373-383; Beyhakî, es-Sünenü’l-kübrâ, X, 114; İbn Abdülber, Câmi’, II, 184; Hatîb el-Bağdâdî, el-Fakîh ve’l-mütefakkih, I, 176; Beğavî, Şerhu’s-sünne, I, 205; Mesâbîhu’s-sünne, I, 158; Kadı İyaz, eş-Şifâ, II, 15; Münzirî, et-Terğîb ve’t-terhîb, I, 40; Ebû Şâme el-Makdisî, el-Bâis alâ inkâri’l-bida’, s. 58; Nevevî, Riyâzü’s-sâlihîn, s. 59 ;Tebrizî, Mişkâtü’l-Mesâbîh, I, 58.Sahih’tir.

Allah Rasülü sallallahu aleyhi ve selem bu hadisinde birçok ihtilafların vuku bulacağını bize haber veriyor bu ihtilafın vukuun’da ise bizlere tavsiyesi sizi apaydın ap açık bir yol üzerinde bıraktım Sünnetine ve Raşit halifelerinın sünneti’ne yapışmamızı emrediyor diğer bir rivayette ise Size iki şey bırakıyorum bunlara sarıldığınız müddetçe asla sapıtmasınız Allah’ın Kitabı ve benim sünnetim…..buyuruyor İhtilaf anında Kur’an bize: şöyle hitap ediyor

Eğer bir mevzuda ihtilafa düşerseniz ; Allah’a ve Ahiret gününe iman etmiş iseniz onu, Allah’a ve Resulüne havale edin.Bu daha iyi ve sonuç itibariyle de daha güzeldir.Nisa/59

Allah bize bir diğer ayetinde şöyle hitap ediyor: Deki : Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah’ta sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah gafur dur, Rahim’dir.Ali İmran/31

Abdullah oğlu Cabir r.a rivayet ediyor ki ; Hattabın oğlu Ömer r.a Tevrat’ın bir nushası ile, Allah Rasulü s.a.v’e gelerek dedi ki ;

- Ey Allah’ın Rasulu, işte bu Tevratın bir nushasıdır. 0 ise buna sukut etti. Ömer’de okumaya başlamıştı, ama buna karşı Allah Rasulü s.a.v’in yüzü kızarıyordu. Ebu Bekr dedi ki Ömer’e ; annesiz kalasın, Allah Rasulü s.a.v’in yüzündeki kızgınlığı görmüyor musun ? Ömer Allah Rasulu’nün yüzünü o halde görünce şöyle dedi ; Allah ve Rasulünün gadabından Allaha sığınırım. – Ey Allah’ın resulü biz - Rab olarak Allah’dan, din olarak İslam’dan, nebi olarakta Muhammed s.a.v den razı olduk. – neden kızdınız ki - Allah Rasulü s.a.v şöyle buyurdular ; Nefsimi elinde tutan Allah’a yemin ederim ki ; Eğer Masa a.s çıkagelseydi ve beni bırakıpta ona uymuş olsaydınız, - doğru yoldan sapıtmış olurdunuz. Eğer o hayatta olup benim peygamberliğime ulaşsaydı bana tabi olurdu. - Diğer bir rivayette ise - “ Eğer Musa hayatta olsaydı ancak bana tabi olmakta çare bulurdu. “ }

AHMED : 3 / 387 – 388 – BEYHAKİ ŞUABUL İMAN : 2 / 11 – ABDURREZZAK : 10152 – 19209 – İBNİ EBİ ASIM ES-SÜNNE : 1 / 27 – DARİMİ :

Bu rivayetler nede açık ve nettir Allah Rasülü sallallahu aleyhi ve selem Musa a.s çıkıp gelse beni bırakıp ona uymuş olsaydınız doğru yoldan sapıtmış olurdunuz buyuruyor.Allah Rasülü’nü Bırakıp Musa a.s uyan sapıtmış olursa Allah Rasülü’nü bırakıp Ebu Hanife’ye Şafii’ye Ahmed’b Hanbel’e Malik’e her sözünde bunlara uyan hiç bir delil'e dayanmayan hayli hayli sapıtır.
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Dört imama göre ince çorap üzerine mest edilmez. Sen hanefi iken bu konuda dört imamla ittifak halindeydin. Mezhepsiz olunca dördüne de muhalefet ettin. Nerde ittifak?


حدثنا عثمان بن أبي شيبة عن وكيع عن سفيان الثوري عن أبي قيس الأودي هو عبد الرحمن بن ثروان عن هزيل بن شرحبيل عن المغيرة بن شعبة : أن رسول الله صلى الله عليه وسلم توضأ ومسح على الجوربين والنعلين قال أبو داود كان عبد الرحمن بن مهدي لا يحدث بهذا الحديث لأن المعروف عن المغيرة أن النبي صلى الله عليه وسلم مسح على الخفين قال أبو داود وروي هذا أيضا عن أبي موسى الأشعري عن النبي صلى الله عليه وسلم أنه مسح على الجوربين وليس بالمتصل ولا بالقوي قال أبو داود ومسح على الجوربين علي بن أبي طالب وبن مسعود والبراء بن عازب وأنس بن مالك وأبو أمامة وسهل بن سعد وعمرو بن حريث وروي ذلك عن عمر بن الخطاب وبن عباس


Mugire b.Şu,de (r.a) den rivayete göre Rasülullah (s.a.v) abdest aldı çorap ve ayakkabısı üzerine meshetti.(Ebu Davud (1.c.s.58.Hadis No :159 isnadı Sahih tir.)

Ebu Davud dedi ki : Ali b.ebi Talib,İbn Mes,ud,Bera b.Azib,Enes b.Malik,Ebu Umame,Sehl b.Sa,d,Amr b.Hureys de çoraplar üzerine meshetmişlerdir.Ömer b.Hattab ve İbn Abbas,ın çorap üzerine meshettikleri rivayet olundu.

حدثنا هناد ومحمود بن غيلان قالا حدثنا وكيع عن سفيان عن أبي قيس عن هزيل بن شرحبيل عن المغيرة بن شعبة قال : توضأ النبي صلى الله عليه وسلم ومسح على الجوربين والنعلين قال أبو عيسى هذا حديث حسن صحيح وهو قول غير واحد من أهل العلم وبه يقول سفيان الثوري وبن المبارك والشافعي وأحمد وإسحاق قالوا يمسح على الجوربين وإن لم تكن نعلين إذا كانا ثخينين قال وفي الباب عن أبي موسى قال أبو عيسى سمعت صالح بن محمد الترمذي قال سمعت أبا مقاتل السمرقندي يقول دخلت على أبي حنيفة في مرضه الذي مات فيه فدعا بماء فتوضأ وعليه جوربان فمسح عليهما ثم قال فعلت اليوم شيئا لم أكن أفعله مسحت على الجوربين وهما غير منعلين

Tirmizi : Bu hadis hasen sahih demiştir İlim adamlarından bir kısmının görüşüde böyledir Süfyan es Sevri İbn’i Mübarek Şafi Ahmed ve İshak bunlardan olup Ayakkabı gibi sağlam ve tabansız da olsa çoraba meshedilir demişlerdir Bu konuda Ebu Musa dan da hadis rivayet edilmiştir.

Tirmizi : Salih b Muhammed et-Tirmizi’den işittim Ebu Mukatil es Semerkandi’den işittiğini ve şöyle dedi : Vefat ettiği hastalığı günlerinde Ebu Hanife’nin yanına girdim su getirtti abdest aldı ayaklarında çorap vardı’çoraplarına meshetti ve şöyle dedi : Daha önce yapmadığım bir işi bugün yapıyorum sağlam tabanı olmadığı halde çoraplarımın üzerine meshettim.

Bu konuda gelen diğer rivayetler ise şunlardır :

1-Hemmam,ın bildirdiğine göre Ebu Mes,du çoraplar üzerine meshederdi.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.584 No :1983)

2-Halid b.Sa,d Ukbe b.Amir,in kıldan örülmüş çoraplar üzere meshettiğini bildiriyor.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.584 No :1984)

3-Culas b.Amr,ın bildirdiğine göre Hz Ömer Cuma günü abdest almış çorapları ve nalınları üzerine meshetmiştir.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.585 No :1986)


4-İbrahim (-i Nehai) dedi ki : Çoraplar ve nalınlar mesh konumundadır.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.585 No :1987)

5-Said b.el-Museyyeb ve Hasan şöyle demektedirler : Çoraplar sıkı örülmüş olduğu zaman üzerine mesh yapılabilir.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.585 No :1988)

6-İbrahim(-i Nehai) çoraplar üzerine mesh ederdi.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.585 No :1989)

7-Katade,nin bildirdiğine göre Enes çoraplar üzerine mesh ederdi.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.585 No :1990)

8-Ebu Galib dedi ki : Ebu Umame,nin çoraplar üzerine meshettiğini gördüm.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.585 No :1991)

9-Hılas dedi ki : Hz Ali, nin küçük abdest bozduktan sonra çoraplarına ve nalınlarına mesh yaptığını gördüm.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.585 No :1992)

10-Dahhak çoraplar üzerine mesh yapma hususunda Bir sakınca yoktur derdi.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.586 No :1993)

11-Said b.Abdillah b.Dırar,ın bildirdiğine göre Enes b.Malik abdest almış ve tiftikle dokunmuş iki çorap üzerine meshetmiştir.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.586 No : 1994)

12-İsmail b.Umeyye dedi ki : Bana Bera b.Azib,in çoraplar üzerine mesh yapmada sakınca görmediği bildirildi.Sa,d b.Ebi Vakkas ve Sadi b.el-Müseyyeb,in çoraplar üzerine mesh yapmada sakınca görmedikleri de bana haber verildi.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.586 No :1995)

13-Reca dedi ki : Bera,yı abdest alıp çorapları üzerine meshederken gördüm.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.586 No :1996)

14-Ka,b b.Abdillah,ın bildirdiğine göre Hz Ali küçük abdestini bozduktan sonra abdest almış çoraplar ve nalınlar üzerine meshetmiştir.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.586 No :1997)

15-Amr b.Kureyb,in bildirdiğine göre Hz Ali abdest almış çoraplar üzerine mesh etmiştir.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.586 No :1998)

16-Ebu Vail,in bildirdiğine göre Ukbe b.Amir abdest almış ve çoraplar üzerine meshetmiştir.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.587 No :1999)

17-Yüseyr b.Amr dedi ki : Ebu Mes,ud,un işedikten sonra abdest alıp çoraplar üzerine meshettiğini gördüm.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.587 No : 2000)

18-Furat dedi ki : Said b.Cübeyr,i gördüm Abdest aldı ve çorapları ile nalınları üzerine mesh yaptı.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.587 No : 2001)

19-Ebü Hazım,ın bildirdiğine göre Sehl b.Sa,d çoraplar üzerine meshetmiştir.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.587 No : 2002)

20-Ata şöyle demiştir : Çoraplar üzerine meshetmek mestler üzerine meshetmek konumundadır.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.587 No : 2003)

21-Abbad b.Raşid dedi ki : Nafi,ye çoraplar üzerine mesh hakkındaki hükmü sordum Şöyle dedi : Bu mestler üzerine meshetmek konumundadır.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.587 No : 2004)

22-Hasan (-ı Basri) şöyle derdi : Çoraplar ve nalınlar mesh konumundadır.Hasan birinin meshedilip diğerinin meshedilmemesini caiz görmezdi.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.587 No : 2005)

23-İbn Ömer diyor ki : Çoraplar üzerine meshetmek mestler üzerine meshetmek gibidir.(İbn Ebi Şeybe Musannef.1.c.s.588 No : 2006)

24-Rivayet edildiğine göre Abdullah b.Mes,ud çoraplar ve nalınlar üzerine mesh edermiş.(Bunu Taberani el-Mu,cemu,l-kebir,de rivayet etmiş olup ravileri güvenilir kimselerdir. Mecma,uz-Zevaid ve-menbau,l-Fevaid.c.2.s.191.No 1381)

فِي الْمَسْحِ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ
1- ، حَدَّثَنَا ابْنُ نُمَيْرٍ ، عَنِ الأَعْمَشِ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ ، عَن هَمَّامٍ ، أَنَّ أَبَا مَسْعُودٍ كَانَ يَمْسَحُ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ.
2- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ سُفْيَانَ ، عَنْ مَنْصُورٍ ، عَنْ خَالِدِ بْنِ سَعِيدٍ ، عَنْ عُقْبَةَ بْنِ عَمْرٍو ، أَنَّهُ مَسَحَ عَلَى جَوْرَبَيْنِ مِنْ شَعْرٍ.
3- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ سُفْيَانَ ، عَنْ أَبِي قَيْسٍ ، عَنْ هُذَيْلٍ ، عَنْ مُغِيرَةَ بْنِ شُعْبَةَ ، أَنَّ رَسُولَ اللهِ r مَسَحَ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ وَالنَّعْلَيْنِ
4- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ أَبِي خَبَّابٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ جُلاَسِ بْنِ عَمْرٍو ، أَنَّ عُمَرَ تَوَضَّأَ يَوْمَ جُمُعَةٍ وَمَسَحَ عَلَى جَوْرَبَيْهِ وَنَعْلَيْهِ.
5- حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ ، عَنْ حُصَيْنٍ ، عَنْ إبْرَاهِيمَ ، قَالَ الْجَوْرَبَانِ وَالنَّعْلاَنِ بِمَنْزِلَةِ الْخُفَّيْنِ.
6- حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ ، قَالَ : أَخْبَرَنَا يُونُسُ ، عَنِ الْحَسَنِ وَشُعْبَةَ ، عَنْ قَتَادَةَ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ ، وَالْحَسَنِ أَنَّهُمَا قَالاَ : يَمْسَحُ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ إذَا كَانَا صَفِيقَيْنِ.
7- حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ ، قَالَ : أَخْبَرَنَا حُصَيْنٌ ، عَنْ إبْرَاهِيمَ ، أَنَّهُ كَانَ يَمْسَحُ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ.
8- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ هِشَامٍ ، عَنْ قَتَادَةَ ، عَنْ أَنَسٍ ، أَنَّهُ كَانَ يَمْسَحُ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ.
9- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ حَمَّادِ بْنِ سَلَمَةَ ، عَنْ أَبِي غَالِبٍ ، قَالَ : رَأَيْتُ أَبَا أُمَامَةَ يَمْسَحُ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ.
10- حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ سَعِيدٍ ، عَنْ جُلاَسٍ ، قَالَ : رَأَيْتُ عَلِيًّا بَالَ ، ثُمَّ مَسَحَ عَلَى جَوْرَبَيْهِ وَنَعْلَيْهِ.
11- حَدَّثَنَا إِسْحَاقُ الأَزْرَقُ ، عَنْ جُوَيْبِرٍ ، عَنِ الضَّحَّاكِ ، أَنَّهُ كَانَ يَقُولُ فِي الْمَسْحِ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ لاَ بَأْسَ بِهِ.
12- ، حَدَّثَنَا ابْنُ مَهْدِيٍّ ، عَنْ سُفْيَانَ ، عَنْ وَاصِلٍ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَبْدِ اللهِ بْنِ ضِرَارٍ ، أَنَّ أَنَسَ بْنَ مَالِكٍ تَوَضَّأَ وَمَسَحَ عَلَى جَوْرَبَيْنِ مَرْعَزِيٍّ.
13- حَدَّثَنَا الثَّقَفِيُّ ، عَنْ إسْمَاعِيلَ بْنِ أُمَيَّةَ ، قَالَ بَلَغَنِي ، أَنَّ الْبَرَاءَ بْنَ عَازِبٍ كَانَ لاَ يَرَى بَأْسًا بِالْمَسْحِ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ وَبَلَغَنِي ، عَنْ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ ، وَسَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ أَنَّهُمَا كَانَا لاَ يَرَيَانِ بَأْسًا بِالْمَسْحِ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ.
14- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنِ الأَعْمَشِ ، قَالَ : حَدَّثَنَا إسْمَاعِيلُ بْنُ رَجَاءٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ : رَأَيْتُ الْبَرَاءَ تَوَضَّأَ فَمَسَحَ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ.
15- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ سُفْيَانَ ، عَنِ الزِّبْرِقَانِ الْعَبْدِيِّ ، عَنْ كَعْبِ بْنِ عَبْدِ اللهِ ، أَنَّ عَلِيًّا بَالَ ، ثُمَّ تَوَضَّأَ وَمَسَحَ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ وَالنَّعْلَيْنِ.
16- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، قَالَ : حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ مَرْدَانُبَةَ ، عَنِ الْوَلِيدِ بْنِ سَرِيعٍ ، عَنْ عَمْرِو بْنِ كُرَيْبٍ ، أَنَّ عَلِيًّا تَوَضَّأَ وَمَسَحَ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ
17- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، قَالَ : حَدَّثَنَا مَهْدِيُّ بْنُ مَيْمُونٍ ، عَنْ وَاصِلٍ الأَحْدَبِ ، عَنْ أَبِي وَائِلٍ ، عَنْ عُقْبَةَ بْنِ عَمْرٍو ، أَنَّهُ تَوَضَّأَ وَمَسَحَ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ.
18- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنِ الأَعْمَشِ ، عَنِ الْمُسَيَّبِ بْنِ رَافِعٍ ، عَنْ بُسْرِ بْنِ عَمْرٍوَقَالَ : رَأَيْتُ أَبَا مَسْعُودٍ بَالَ ، ثُمَّ تَوَضَّأَ وَمَسَحَ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ.
19- حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ عَوْنٍ ، عَنْ أَبِي الْعُمَيْسِ ، عَنْ فُرَاتٍ ، قَالَ : رَأَيْتُ سَعِيدَ بْنَ جُبَيْرٍ تَوَضَّأَ وَمَسَحَ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ وَالنَّعْلَيْنِ.
20- حَدَّثَنَا زَيْدُ بْنُ حُبَابٍ ، عَنْ هِشَامِ بْنِ سَعْدٍ ، عَنْ أَبِي حَازِمٍ ، عَنْ سَهْلِ بْنِ سَعْدٍ ، أَنَّهُ مَسَحَ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ.
مَنْ قَالَ الْجَوْرَبَانِ بِمَنْزِلَةِ الْخُفَّيْنِ
21- حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ ، عَنْ عَطَاءٍ ، قَالَ الْمَسْحُ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ بِمَنْزِلَةِ الْمَسْحِ عَلَى الْخُفَّيْنِ.
22- حَدَّثَنَا أَبُو دَاوُد ، عَنْ عَبَّادِ بْنِ رَاشِدٍ ، قَالَ : سَأَلْتُُ نَافِعًا ، عَنِ الْمَسْحِ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ ، فَقَالَ : هُمَا بِمَنْزِلَةِ الْخُفَّيْنِ.
23- حَدَّثَنَا حَفْصٌ ، عَنْ عَمْرٍو ، عَنِ الْحَسَنِ ، قَالَ : كَانَ يَقُولُ الْجَوْرَبَانِ وَالنَّعْلاَنِ بِمَنْزِلَةِ الْخُفَّيْنِ وَكَانَ لاَ يَرَى أَنْ يَمْسَحَ عَلَى وَاحِدٍ مِنْهُمَا دُونَ صَاحِبِهِ.
24- حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، قَالَ : حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ الرَّازِيّ ، عَنْ يَحْيَى الْبَكَّاءِ ، قَالَ سَمِعْت ابْنَ عُمَرَ يَقُولُ الْمَسْحُ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ كَالْمَسْحِ عَلَى الْخُفَّيْنِ.
 
esedullah1230 Çevrimdışı

esedullah1230

Üye
İslam-TR Üyesi
s.a kardeşler bu mezhep olaylarına fazla derine girmeyelim allah ve resulunun yolu birdir mezhep alimlerine gelince ALLAH onlardan razı olsun onlara iman ve yollarından gitmekde imanın gereği gibi biliriz. ama ALLAH VE RESULUNUN yolu hepsinden sevimildir.demek istedigim bazı sapık kişiler illaki bir mezhebe baglanmayanın kafir olddugnu söylemekde ne kadar saçma sığ bir düşünce MEZHEPSİZLİK DİNSİZLKMİDİR? ALLAH CC BİZE KIYAMETDE MEZHEPDEN Mİ HESAP SOARACAK YOKSA KURAN VE SÜNNETDEN Mİ ben hiç bir mzehebe baglı deiglim Ancak hadislerde hangi mezhep alimi en isabetli karar vermiş ise onu alıyorum hangisinin delilleri daha çok ise onununla amel ediyorum şimdi Birilerinede göre ozman ben Mezhepsiz degil 4 tane mezhep sahibiyim 4 imamında ictihatlarını alıyorum en uygunu hangisi ise onunla amel ediyorum
 
toprak56 Çevrimdışı

toprak56

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu rivayetler nede açık ve nettir Allah Rasülü sallallahu aleyhi ve selem Musa a.s çıkıp gelse beni bırakıp ona uymuş olsaydınız doğru yoldan sapıtmış olurdunuz buyuruyor.Allah Rasülü’nü Bırakıp Musa a.s uyan sapıtmış olursa Allah Rasülü’nü bırakıp Ebu Hanife’ye Şafii’ye Ahmed’b Hanbel’e Malik’e her sözünde bunlara uyan hiç bir delil'e dayanmayan hayli hayli sapıtır.

Selamun aleykum kardeşim.
Bu mezhep imamlarının itikadi noktalarda birbirleriyle zıt görüşleri mi varki, siz çıkıp böyle ithamlarda bulunuyorsunuz?
Ameli konularda farklılıklar var, burası kesin.Birisinin Haram dediğine ötekisi helal dememiştir.
İmam Şafii (r.a.) şöyle demiştir:
"Bir mes'elede sahih bir hadis bulunursa, benim mezhebim odur. Ona muhalif bir görüşümü bulursanız, onu çöplüğe atın."
Bu söze baktığımız zaman, kendisininde bir beşer olduğunu ve hata yapabileceğini anlıyoruz. Şüphesiz Qur'an ve sünnete ters olan görüşleri kimse benimsemez. Keşke Quran ve Sünnetten hüküm çıkarabilseydikte, bizde rahat rahat konuşabilseydik. Eğer islam mantık dini olsaydı benim burda yazacağım çok şey olurdu. "Mantığıma yatanı alırım yatmayanı bırakırım derdim." ( M.İslamoğlu gibi olurdum herhalde. ) Benim ilmim fazla derin olmadığı için "Şafii" mezhebinin görüşlerini taklit etmek zorunda kalıyorum.
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İhtilaf Bir çok ayette Yerilmiştir Doğru bir tanedir.İhtilah Kitap ve Sünnet’te değil Kişiler’den kaynaklanır

وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَـئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ

“ Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra parçalanıp ihtilafa düşenler gibi olmayın. İşte böyleleri için büyük bir azab vardır. ”Ali İmran /105

إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُواْ دِينَهُمْ وَكَانُواْ شِيَعاً لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَفْعَلُونَ

“ Ey Muhammed fırka fırka olup ta dinlerini parçalayanlarla senin hiç bir ilişkin olamaz. Onların işi Allah’a kalmıştır.Yaptıklarını onlara sonra bildirecektir.”En’am/159

وَلَوْ شَاء رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلاَ يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ{ } إِلاَّ مَن رَّحِمَ رَبُّكَ وَلِذَلِكَ خَلَقَهُمْ وَتَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ لأَمْلأنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ
Rabbin dileseydi insanları bir tek ümmet yapardı Ama ihtilaf edip durmaktadırlar. Yalnız Rabbinin merhamet ettikleri bunun dışın-dadırlar. “Hud/118-119

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ

“ Topluca Allah’ in ipine sarılın. Ayrılmayın….. “ Ali İmran/103



Allah Resulü s.a.v ise şöyle buyurur : “... Şüphesiz ki sizden evvelki ümmetler ihtilaf ettiler de, ihtilafları kendilerini helak…. “Buhari/11.c.5155

“ … Ebu Musa r.a dan. Resulullah s.a.v buyurdularki : “ ……. Birbirinizi seviniz, ihtilaf etmeyiniz. “BUHARİ : 6.C.2828.S

El-Albani’nin de dediği gibi : cehaleti başlarına bela olup da bu bataklığın içerisine saplanıp kalanların üzerlerindeki tuhaf şeylerden bir diğeri de : Ölçüleri, mezheb ve meşrepleri olup, Kitabı ve Sünneti bu süzgeçten geçirmeleridir… Dolayısıyle bu kötü ve kör taassupları yüzünden mezheb ve meşreplerine ters düşen ne kadar hadis varsa, onlardan uzak durmaktadırlar…

Çünkü, onlara göre sünnete uymanın manası, İmam ve gurup liderini kötülemek, Sünnet’e ters düşse bile mezhep ve gurup liderine uymanın manası da ona saygı göstermek ve onu yüceltmektir. Bu sebeple onlar, kendi mezhep ve meşrep imamlarını kötülemek ihtimalinden kurtulmak için onları taklit etmekte ve sünneti almamakta da ısrar etmektedirler. Bunlar bu çirkin kuruntuları sebebiyle, yağmurdan kaçarken doluya tutulmaktadırlar.

Bu düşünce sahiplerine şöyle bir soru sorulabilir :

“... Bir kimseye uymak eğer uyulana saygı göstermeğe, ona ters düşmekte onu kötülemeye delalet ediyorsa, siz nasıl olur da Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in sünnetine aykırı hareket etmeyi kendiniz için caiz görüp,sünnete uymayı terk ederek,sünnete terş düşen bir mes’elede gurup liderinize uyarsınız ? … Oysa 0 insanlar günahlardan korunmuş ve hatadan masum birileri de değillerdir. 0 insanları kötülemek veya onlara ters düşmek üstelik küfür de değildir. Eğer onlara karşı ters görüş beyan etmek onları kötülemek manasına gelirse, peki Peygamberin sallallahu aleyhi ve sellem’in sünnetine ters görüş beyan etmek hangi manaya gelir ? Elbetteki bunun manası küfürdür…. “
Sıfatu’s salatu’n Nebi : Mukaddime



İMAM MÜZENİ : Şöyle der : “ … İhtilafi caiz gören ve bir olayda ictihad eden iki alimden birinin helal, diğerinin haram dediğini ve bunların her birinin ictihadlarında doğruyu bulacaklarını iddia eden kimseye şöyle cevap verilir :

“… Bu düşünceyi sen Kitap ve Sünnete dayanarak mı, yoksa kıyas yaparakmı söylüyorsun ? Eğer bir nassa dayanarak söylüyorum cevabını verirse ona şöyle denilir : Kitap ihtilafı kaldırdığı halde sen nasıl oluyorda ihtilafın Kitaba veya Sünnete dayandığını iddia ediyorsun ? … Eğer kıyasla olduğunu söylerse, onada şöyle cevap verilir : Kitap ve Sünnet ihtilafı yasaklarken,nasıl olurda sen ihtilafın caiz olduğunu Kitap ve Sünnete kıyas edersin ? Bu, akıllı bir kimsenin,hele hele bir alimin cevaz vereceği bir husus değildir...” İBN ABDİL BER CAMİUL BEYAN : 2.C.89.S

İBN ABDİL BER R.H : “... Eğer biri biri ile çelişen iki ayrı görüş doğru olacak olsaydı, selef ictihat ve fetvalarında, birbirlerini hataya düşmekle suçlamazlardı… Akıl, bir şeyin zıddı ile birlikte doğru olmasını kabul etmez. Dolayısıyla,bir anda iki zıddı bir araya getirmek,imkansız olan en çirkin şeylerdendir… “İBN ABDİL BER CAMİUL BEYAN : 2.C.88.S

İBN HACER R.H : şöyle der : “ … Birbirine muhalif iki haberden birini diğerine tercih etmedikçe,iki mütenakızın doğruluğu hakkında ilmin hasıl olması imkansızdır… “NUHBE : 13.S

EŞHEB R.H da şöyle demiştir : İmam Malik r.h güvenilir ravilerin Resulullah s.a.v’in ashabından naklettikleri iki ayrı hadis ile amel eden kimsenin durumu hakkında : Bunda bir genişlik görüyor musun ? şeklindeki bir soruya şöyle cevap verdi : Allah’a yemin ederim ki doğruyu. bulmadıkça hayır. Doğru ise tektir. Farklı iki görüşün ikisi de doğru oluyor,hayret. Doğru olan sadece bir tanedir.... Camiul Beyanil İlm : 82.88.89
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
ayaklara mest konusunda ribayetlere,hadislere,uymayipta durekt olarak maide 6 ya gore amel ettigimiz zaman ne oluyor meshepsizmi oluyoruz yani bunlar kisir tartismalardir talak konusunda adam kalbindeki niyeti saklayip agzina vurmuyorsa agzi baska kalbi baska yerde ise bunu hangi mezhep!! nasil onaylayabilirki bunlar ALLAH celle celaluhu nun kabul edecegi ,onaylayabilecegi,karsiligini verebilecegi seylerdir burada sayfalarca hadisi delili kopyalamak sunmak neyi degistirebilirki nedeni cok basit ne hadis ravileri,ne rivayet sahipleri sizlere,bizlere,kimselere cevap veremez....selametle
 
toprak56 Çevrimdışı

toprak56

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
EBU HANİFE R.H :

1 - Hadis sahih ise işte benim mezhebim yani odur...

2 - Nereden aldığımızı bilmedikçe hiç kimseye bizim görüşümüz ile amel etmesi helal değildir...

3 - Allah’ın Kitabına Resulünün Sünnetine ters düşen bir söz söylediğim zaman benim görüşünü terkedin...

İMAM MALİK R.H :

1 - Beni bir beşerim hatada ederim isabet de.Sizler benim görüşlerime bakın, Allah’ın Kitabına Resulünün Sünnetine uyanı alın uymayanı da bırakın.

2 - Peygamberin dışında insanların sözleri alınır da reddedilir de.




İMAM ŞAFİİ R .H :

1 - Bir kimse için Peygamber s.a.v den nakledilen bir sünnetin açıkça belirlenmesi halinde, onu bir başkasının sözünden dolayı terk etmenin helal olmadığı hususunda müslümanlar ittifak halindedirler..

2 - Kitabımda Peygamber s.a.v’in sünnetine aykırı bir şey bulursanız Peygamber s.a,v’in sözünü alınız,benim sözümü terkediniz - diğer bir riva-yete ise - Sünnete uyunuz, başka birinin sözüne itibar etmeyiniz….

3 - Had sahih ise benim mezhebim odur...

4 – Peygamber s.a.v’den nakledilen her hadis benden duymamış bile olsanız o, benim görü-şümdür..




AHMED İBN HANBEL R.H :

1 - Beni taklit etme,malik’i,Şafii’yi,Evzai’yi ve Sevri’yi de taklit etme. Sende onların aldığı kaynaktan al....

2 - Evzai ‘nin, Malik’ in, Ebu Hanife’nin sözlerinin hepsi şahsi bir görüşten ibaret olup bence hepsi eşittir.Delil ancak hadislerdir....

Biz müslümanlar olarak bu kardeşlerimiz ilah edinmedikki. Kendileri dahi yaptığımız içtihadlarda yanlışlıklar varsa bunları almayın diyor. Sizin konu ile ilgili verdiğiniz ayetleri imamlar hiçmi okumamış sizce?

“ Ey Muhammed fırka fırka olup ta dinlerini parçalayanlarla senin hiç bir ilişkin olamaz. Onların işi Allah’a kalmıştır.Yaptıklarını onlara sonra bildirecektir.”En’am/159

159- Ey Muhammcd, dinlerini parça parça edip fırkalara ayıranlarla artık senin bir alakan yoktur. Onların işi Allaha kalmıştır. Sonra Allah, yaptıklarını onlara bildirecektir.

Ey Muhammed, sen dinleri hakkında ihtilafa düşüp bölünerek fırka ve hi*ziplere ayrılan Yahudiler, Hıristiyanlar bid'atçilar, şüpheciler ve sapıklardan uzaksın. Sen, hak olan dininden ayrılan müşriklerden, putperestlerden, Yahudi*lerden, Hıristiyanlardan ve mürtedlerden değilsin. Onlar da senden değildir. On*ların cezalandırılmaları Allaha aittir. Sonra Allah ahirette onlara yaptıkları amelleri bildirecek ve ona göre hesaba çekecektir.

*Miifessirler, bu âyette, dinlerini parça parça ederek gruplara ayrılıldıkla-n beyan edilen, kişilerden kimlerin kastedildiği hususunda iki görüş zikretmiş*lerdir:

a) Mücahid, Katade, Süddi, Abdullah b. Abbas ve Dehhaka göre bunlar*dan maksat, Yahudi ve Hristiyaniardır. Çünkü bunlar, Resulullah gelmeden ön*ce dinlerini bölük pörçük etmişler ve ihtilafa düşmüşlerdir. Resulullah gelmce de bu âyetle halleri beyan edilmiştir.

b) Ebu Hüreyre'ye göre ise bu âyette, dinlerini parça parça edip ayrılığa düşmeleri beyan edilen insanlardan maksat, bu ümmetin bid'atçılan, Kuranm muhkem âyetlerini bırakarak müteşabih âyetlerine uyanlarıdır. Ebu Hüreyre, Resulullahın, bu âyeti bu şekilde izah ettiğini rivayet etmiştir.

Taberi, diyor ki; "Bana göre bu konuda doğru olan söz, Allah tealanın, bu âyetle hak dinini bölük pörçük eden ve ayrılığa düşen bütün insanları kastettiği*ni söyleyen sözdür. Resulullahın üzerinde bulunduğu Hanif dininden ayrılan putperest müşrikler de Yahudiler de Hıristiyanlar da, Hanif dinindeymiş gibi görünüp te bid'atlar icadedip insanları doğru yoldan saptıranlar da bu âyetin ge*nel ifadesine dahildirler."

Âyet-i kerimede "Senin, dinlerini parça parça edip fırkalara ayrılanlarla bir alakan yoktur" buyurulmaktadır.

Süddiye göre bu âyet-i Kerime, kâfirlerle savaşmanın farz kılınmasından önce inmiş, Resulullaha, kâfirlerle savaşmamalarını emretmiş, daha sonra ise tevbe suresinin, otuz altıncı âyetindeki "Ey müminler, müşriklerle topluca sava*şın" emriyle neshedilmiştir.

Ebul Ahves, Mâlik b. Miğvel ve Ümmti Selemeden nakledilen diğer bir görüşe göre bu âyet-i kerime neshedürnemiştir. Zira bu âyet, Resulullahın vefa*tından sonra, islamda olmayan bir kısım şeyleri ihdas edecek olan kişilerden onun beri olduğunu beyan etmektedir.

Taberi diyor ki: "Bu hususta doğru olan görüş şudur: Allah teala bu âyetle, Peygamberi Hz. Muhammed (s.a.v.)'e, ümmetinin bid'atçılanndan, inkarcılarından, kavminin müşriklerinden, yahudi vehıristiyanlardan beri oldu*ğunu bildirmektedir. Allah tealanın bunu bildirmesi, Resulullahın, onlarla sa*vaşmalarını yasaklamış olduğu mânâsına gelmemektedir. Bu itibarla âyetin mensuh olduğunu söylemek doğru değildir. Zira, bir âyetin mensuh olduğunu söyleyebilmek için ona dair sahih delillerin bulunması gerekir.

Mücahid, Katade, Dehhak. ve Süddî, bu âyetin, yahudi ve Hıristiyanlar hakkında nazil olduğunu söylemiştir.

Şu soruma hala cevap alamadım kardeşim.
Ameli konularda farklılıklar var, burası kesin.Birisinin Haram dediğine ötekisi helal demişmidir?
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
daha ne okudum nede gordum harama helal helale haram diye bir sey yok mezheplerde yani aralarinda ihtilaf haram ve helal konusunda olmadi biliyorsan yazda bilelim?
 
toprak56 Çevrimdışı

toprak56

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hakkınızı helal edin cümle yanlış olmuş.
Birisinin Haram dediğine ötekisi helal demişmidir?
olacaktı.

 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
helal olsun ne demek oyle bir seyin vukuunu bilmiyorum bilen kardesler varsa yazar ama zannetmiyorum selametle:)
 
I Çevrimdışı

ibn teymiyye

Üye
İslam-TR Üyesi
s.a kardeşler bu mezhep olaylarına fazla derine girmeyelim allah ve resulunun yolu birdir mezhep alimlerine gelince ALLAH onlardan razı olsun onlara iman ve yollarından gitmekde imanın gereği gibi biliriz. ama ALLAH VE RESULUNUN yolu hepsinden sevimildir.demek istedigim bazı sapık kişiler illaki bir mezhebe baglanmayanın kafir olddugnu söylemekde ne kadar saçma sığ bir düşünce MEZHEPSİZLİK DİNSİZLKMİDİR? ALLAH CC BİZE KIYAMETDE MEZHEPDEN Mİ HESAP SOARACAK YOKSA KURAN VE SÜNNETDEN Mİ ben hiç bir mzehebe baglı deiglim Ancak hadislerde hangi mezhep alimi en isabetli karar vermiş ise onu alıyorum hangisinin delilleri daha çok ise onununla amel ediyorum şimdi Birilerinede göre ozman ben Mezhepsiz degil 4 tane mezhep sahibiyim 4 imamında ictihatlarını alıyorum en uygunu hangisi ise onunla amel ediyorum

:teşekkür:helalsana
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt