..Sahabeler hakkında cereyan eden şu olay da bu anlamı desteklemektedir: Sahabelerin cihadla meşgul olup kendilerini cihadı eda etmeye adamaları, daha önce uğraştıkları birçok dünya işlerini yitirmelerine neden olmuştur. Dinin otorite olması, direğinin saglamlaşması, yüklerinin hafifleyip askerlerinin çoğalması, nurunun yayılıp gönüllü olarak ya da istemeyerek birçok insan topluluklarının İslam’a girmesinden sonra bazı sahabeler aralarında gizlice 'işlerini düzeltmeye ve mallarıyla ilgilenmeye zaman ayırmaları gerektiğinden’ bahsettiler. Bununla birlikte onlardan hiçbirisi birbirlerine cihad ibadetini külliyen terk edeceklerinden bahsetmemişlerdir. Bunun üzerine Allah-u Teâlâ şu buyruğunu indirmiştir: 'Allah yolunda infak edin ve kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayın. "1
Ebü Eyyüb el-Ensârî (radıyallâhu anh) şöyle der: “Bu ayet, ensar olarak bizim hakkımızda nâzil olmuştur. Allah-u Teâlâ nebisine yardım edip İslam’ı galip kılınca, bizler “gelin mallarımızı düzeltip işlerimizi yoluna koyalım” dedik. Bunun üzerine Allah-u Teâlâ 'Allah yolunda infak edin ve kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayın.” buyruğunu indirdi. Kendi ellerimizle tehlikeye atılma, mallarımızı düzeltip, işlerimizi yoluna koyarak cihadı terk etmemizdir.”2
1. Bakara: 195
2. Ebu Davud, Tirmizi, Nesai ve İbn Hibban rivayet etmiştir. İbn Hibban hadise şu başlıgı koymuştur “Cihada kol sıvayanlar yeterli olsa da kişinin Allah yolunda cihada kol sunmayı terk edip arazisini imar etmeye ve işlerini düzenlemeye bağlanmasıyla ilgili haberler? Peki, cihada kollarını sıvayanlar yeterli olmadığında durum nasıl olur?
Kaynak:Şehid Ebu Yahya el-libi - Cihad, Şüphelerle savaş,
Küresel Kitap