Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Kur'an'daki Abdest mi, Sünnet'teki Abdest mi Alınmalı?

  • Konbuyu başlatan montevo
  • Başlangıç tarihi
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Hadislerde ve Ayetlerde nesh olma durumları vardır. O hadisleri yazmayın emri ilk zamanlardaydı, sonradan nesh edildi (hükmü kaldırıldı).

vahiy Allah'ın peygambere söylediği ve kruana aktarılan sözlerdir.peygamberin yorum ve görüşleri bu kefe konursa peygamber sanki bitr ilahmış algısı ortaya çıkar

Aynı kefeye konmuyor. Vahy metluv (kuran) ve Vahy ğayrı metluv diye ayırd ediliyor. Tek farkı ise ilkinde lafzın Allaha swt ait olması. Sonuç değişmiyor, ikisi de aynı derecede bağlayıcı (hadislerde sübutu sabit olunca tabii ki, yani sıhhati teyid edilince)
Bunun sebebi ise Peygamberin Allah tarafından korunmasıdır. Hevasından konuşmaz ayeti her şeyi açıklıyor...
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Peygamberler hiç bir zaman hevalarından konuşmaz, kendi yorum ve görüşleri olsa bile. Din konusunda söyledikleri her şey bağlayıcıdır bizim için.
 
ebuturab Çevrimdışı

ebuturab

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kuran tek kaynak değilse peygamber dini nasıl öğrendi?allahın bir eksik noktası da bu demek ki. hac 16- İşte biz onu (Kur'an'ı) apaçık ayetler olarak indirdik; şüphesiz Allah, dilediğini hidayete yöneltir.
nahl-89- Her ümmet içinde kendi nefislerinden üzerlerine bir şahid getirdiğimiz gün, seni de onlar üzerinde bir şahid olarak getireceğiz. Biz Kitabı sana, her şeyin açıklayıcısı, müslümanlara bir hidayet, bir rahmet ve bir müjde olarak indirdik.
peygamberin sizin kadar bilgisi ve tecrübesi yok muydu da hadislerini sabit bir kitap olarak yazdırmadı?kaldıki hadis yazmayın diye rivayet edilen hadisler var.

daha bir çok konu açacağım.toplamam gerken veriler var.sonrasında büyük bir konu ile bunları sizlerle paylaşacağım.

Tam komedi..Peygamberin hadisleri yazdırmadığını nereden biliyorsun diye sorsam cevabı belli yine hadis..Yani Hadisleri hadisi inkar etmek için kullanmak tam bir mantık hatasıdır. Zira o hadisi kabul ediyorsan diğerlerini yani sahihleri reddetme hakkın yok. Yok hadisi kabul etmiyorsan peygamberin hadis yazdırmaya müsade etmediğini bahis alan hadisi de reddetmen gerekir her iki durumda tartışmanın bir anlamı yok
 
ebuturab Çevrimdışı

ebuturab

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Gerçi Hadisi tanımayan adamın Kur anı tanıması da mantık hatasıdır çünkü ikisi de tevatür yoluyla aynı kişilerden gelir.Yani Hadisi inkar eden aslında Ravilere yalancı demekte ve gariptir yalancı kabul ettikleri bu insanların elinden gelen Kur anı da kabul ederek komik bir çelişki yaşamaktadırlar
 
M Çevrimdışı

montevo

Misafir
hadis yazmayın hadisini ben rivayet etmiyorum

Mumsema . “Benden Kuran dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kuran dışında bir şey yazmışsa imha etsin.” (Müslim, Sahihi Müslim Kitab-ı Zühd, Hanbel, Müsned 3/12, 21, 33) Darimi’deki hadis : “Sahabe Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istediler. Ancak onlara izin verilmedi.”(Darimi, es-Sünen) El Hatib’teki hadis: “Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve yazdığınız şey nedir? dedi. Senden işittiğimiz hadisler (sözler) dedik. Hz. Peygamber Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.” (El Hatib, Takyid, sayfa 33) Tirmizi’de: “Allah elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi.” (Tirmizi, es-Sünen, K. İlm, sayfa 11)

peygamberin ehvasından konuşmama durumu Allah'ı anlatması ve ayetlerini söylemesi durumudur.bu oldukça açık bir durumdur.hadisi nesh et etme ancak ayeti neye göre nesh edeceksin?yeri gelince 1400 yıl önce geldi hala geçerli yeri gelince bu bunu kaldırı.acaba bir insan,peygamber yada değil, Allah'ın ayetleri artık geçersiz diyebilir mi?bu bağlamda yeni kurallar, Allah tarafından, gelmesi gerekmez miydi?
 
M Çevrimdışı

montevo

Misafir
Gerçi Hadisi tanımayan adamın Kur anı tanıması da mantık hatasıdır çünkü ikisi de tevatür yoluyla aynı kişilerden gelir.Yani Hadisi inkar eden aslında Ravilere yalancı demekte ve gariptir yalancı kabul ettikleri bu insanların elinden gelen Kur anı da kabul ederek komik bir çelişki yaşamaktadırlar


kuranın yanına ek kitaplar arayan ben değilim.din Allah'ın kurallar O'nun.ancak başka kaynakalr da var.ilginçbu konu burada kapanabilir ben alacağımı aldım.
 
M Çevrimdışı

montevo

Misafir
O değilde hem hadis kabul etmiyorsun hemde hadis yazmayın diye hadis inkar etmeye hadisten delil getiriyorsun


burda hataya düşmüş ben değilim dikkat edersen.madem peygamberin deidklerini çok dikkatle uygulamaya çalışıyoruz neden bu hadise uymuyorsunuz?hadis kendi içerisnde mantık hatası.sence peygamber bu sözü söyleyip üstüne binlerce hadis söylemiş olabilir mi?
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
allahın ayetleri artık geçersiz diyebilir mi?

Biz diyemeyiz tabii ki. Ama Allah'ın ayetleri başka bir ayet tarafından, veya mütevatir bir hadis tarafından nesh edilebilir.
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
burda hataya düşmüş ben değilim dikkat edersen.madem peygamberin deidklerini çok dikkatle uygulamaya çalışıyoruz neden bu hadise uymuyorsunuz?hadis kendi içerisnde mantık hatası.sence peygamber bu sözü söyleyip üstüne binlerce hadis söylemiş olabilir mi?

Peygamberin bir hadisi söylemeyesi ile onun rivayet edilmesi ayrı şey. O yüzden son cümlen biraz garip duruyor. Yasaklamış da sahabe ona uymamış olurdu o zaman, Rasulullah'ın kendisiyle çelişmesi değil, nede olsa rivayet eden veya yazan o değil.
Ama durum böyle değil. Kendisi ilk başlarda hadis yazmayı yasaklamıştır. Kur'an ayetleri kalbe daha iyi yerleşsin başka herhangi bir şey ile karışmasın diye, sonradan da bu yasağı yine yeni bir hadis ile kaldırdı. Çok tabii bir şey...
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
peki peygamberin allahtan üstün tarafı nedir de onun sözlerinin artık geçersiz olduğuna hümediyor?

Kendisi hükmetmiyor ki...Allah'ın emri ile yapıyor her şeyi.. Söz yine Necm Suresine dönüyor. O hevasından konuşmaz. Allah'ın emrettiğini emreder.
 
M Çevrimdışı

montevo

Misafir
necm suresinde bahsedilen konu Allah'ın varlığı ve kuranın ayetlerinin söylenmesi konusu.ayrıca tekrar soruyorum neden peygamber kendisi hadis kitabı yazdırmadı da rivayetlerle geliyor bu çok önemli durum.peygamber söylediğini yazmasını akıl edemedi mi?
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
necm suresinde bahsedilen konu allahın varlığı ve kuranın ayetlerinin söylenmesi konusu.ayrıca tekrar soruyorum neden peygamber kendisi hadis kitabı yazdırmadı da rivayetlerle geliyor bu çok önemli durum.peygamber söylediğini yazmasını akıl edemedi mi?

Önemli olan hadisin sıhhati değil mi? Rasulullah (sav) hadislerin yazıldığını biliyordu, ve buna karşı bir şey söylemedi. Bu da razı olduğunu gösterir. Gerektiği yerde de önlem almıştır, mesela kendisinin söylemediği bir şeyin kendisine nisbet edilmesini yasaklaması gibi.
 
ebuturab Çevrimdışı

ebuturab

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
necm suresinde bahsedilen konu allahın varlığı ve kuranın ayetlerinin söylenmesi konusu.ayrıca tekrar soruyorum neden peygamber kendisi hadis kitabı yazdırmadı da rivayetlerle geliyor bu çok önemli durum.peygamber söylediğini yazmasını akıl edemedi mi?

Bir Nasih-mensuhtan bir hadislerden gidiyorsunuz bence iddianızı süzgeçten geçirin ve netleştirin tek konu üzerinden gitmek daha sağlıklı olur Burada eminim tatmin edici veya değil ama cevab bulacaksınızdır
Allah Resulü Abdullah bim Amr ın hadis yazmasına müsade etti yer yer bazı kişilere de hadis yazdırmıştır. Kur anla karışmasını engellemek için bunu yaptı Ayrıca Kur anın yazıldığı hengamda çok fazla okuma yazma bilen yoktu. Mesele Hz Aişe sadece okuyordu yazamıyordu bazı sahabelerde ümmi idi.Bilenlerin bir kısmı Vahiy katipliği yapıyorlardı. İlk zamanlarda okuma yazma bilen ashabdan 17 kişi vardı bunları ismen zikretmeye gerek yoktur sanırım.
İkincisi O zamanda ezber bir sanattı. Hıfza fevkalade değer veriliyordu ve zihinleri bizim gibi dağınık değildi. Zaten Şairlerin sayfalarca beyitleri ezberden okuması veya bir kaç okuyuşta bir sayfayı hıfz edişleri siyerde nakledilir. Bu nedenle Hadis hafızalara da yazılıyordu deriye vs yazmaya gerekte yoktu. Dediğim gibi efendimizin yazmasına müsade ettiği sahabelerde var. Demek ki hadis yazılmasın diye bu uygulama yapılmadı hangi hikmetlere mebni olduğu ve hangi süreyle mukayyet kaldığı ortadadır
 
ebuturab Çevrimdışı

ebuturab

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Montevo isimli arkadaşın üyeliği neden silindi anlamış değilim. Bu arkadaş aklındaki soruları islami bir sitede soramayacaksa nereden soracak! Burada yazmak için selefi olma ve yahut o şekilde düşünme şartı varsa beni de silebilirsiniz Kendisinin niyetini bilemem fakat üslubunda ben bir yanlış görmedim. İlmen mukabele edilebilir hüccet getirmek suretiyle mesele izah edilmeye çalışılabilirdi
 
ebuturab Çevrimdışı

ebuturab

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
mütevatir hadislerin kuranı nesh ettiğini ilk kez duydum bunu hangi alim söylüyor?

Kardeşimiz doğru yazmış Cumhur söylüyor..Mesele de ihtilaf ve farklı değerlendirmelerin olduğunu da bilmekte fayda var İmamı Şafi hazretleri bu meselede farklı görüşte İmam Ahmedi bilmiyorum..Hanefi ve Maliki alimler ve bir çok alim bu kanaatte..kaynak isterseniz verilir zaten internette yeterince kaynak görebilirsiniz. İmam ı Şafii hazretleri hadisi Kur anın beyanı olarak gördüğünden açıklamanın yada tebyinin asıl olanı yani açıklananı nesh edemeyeceği görüşünde..
Fakat Kur an da Hadiste aynı kaynaktan geldiğinden ve Kur an mütevatir olduğundan alimlerimiz bu şekilde açıklama yapmışlar. Ahad ile Ahad, mütevatir ile tevatürü denk tutmuşlar./zina ve varis örnek verilebilir/ Varakat kitabında sanırım bu bahiste İmam Cüveyni de Şafii fakihi olduğundan hadisin Kur anı neshine pek sıcak bakmıyordu.
 
Muhammed087 Çevrimdışı

Muhammed087

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşimiz doğru yazmış Cumhur söylüyor..Mesele de ihtilaf ve farklı değerlendirmelerin olduğunu da bilmekte fayda var İmamı Şafi hazretleri bu meselede farklı görüşte İmam Ahmedi bilmiyorum..Hanefi ve Maliki alimler ve bir çok alim bu kanaatte..kaynak isterseniz verilir zaten internette yeterince kaynak görebilirsiniz. İmam ı Şafii hazretleri hadisi Kur anın beyanı olarak gördüğünden açıklamanın yada tebyinin asıl olanı yani açıklananı nesh edemeyeceği görüşünde..
Fakat Kur an da Hadiste aynı kaynaktan geldiğinden ve Kur an mütevatir olduğundan alimlerimiz bu şekilde açıklama yapmışlar. Ahad ile Ahad, mütevatir ile tevatürü denk tutmuşlar./zina ve varis örnek verilebilir/ Varakat kitabında sanırım bu bahiste İmam Cüveyni de hadisin Kur anı neshine pek sıcak bakmıyordu.

mesela hangi mütevatir hadis ayeti neshediyor?
 
Üst Ana Sayfa Alt