Kat'i Meselelerde mutabık olmalarının yanında, içtihada mes'a bulunan bazı yerlerde ihtilaf ettikleri görülür. Mesela;
İbn Teymiyye (ra); Allah'ın arşa istiva etmesi ve elinin olması meselelerinde, ayetlerde geçen şekliyle kabul ederiz ve Allah'ın arşa istiva ettiğini(oturduğunu) ve elinin mevcud olduğunu söylemiştir ki müteşabih bir ayet olduğu için te'vile müsaittir, müçtehid isabet ederse 2 ecir, hata ederse 1 ecir alır.
İmam Ebu Hanife (ra); Kur'an da ve sünnet Allah (c.c.)'in sıfatlarıyla ilgili bize gelen haberlerini şeksiz şüphesiz kabul etmenin gerekli olduğunu ama bunun keyfiyetinin kesinlikle tefekkür edilmemesi sadece bu meselelere te'vil edilmeden iman edilmesi gerektiği görüşünü bildirmiştir.
İmam Maturidi (ra); Allah (c.c.)'in bazı sıfatlarını te'vil etmiştir. Mesela Allah'ın elinden kastının, onun kudreti olduğu gibi bazı içtihadlerde bulunmuştur. Bununla ilgilide içtihadını destekleyici ciddi delilleri zikretmiştir. Allah (c.c.)'in yarattıklarına hiçbir surette benzeyemeyeceği, çünkü hades olan herşeyden onun müstağni olduğunu, eğer bizlerin dilinden bazı lafızlarla kendi sıfatlarını bize bildirdiyse bunun Allah (c.c.)'in başka sıfatlarına mecazen atıf olduğu görüşünü içtihaden belirtmiştir.
Allah hepsinden razı olsun, ümmetin ihtilafi (Ehli Sünnet'i kastediyorum) bizler için bir genişlik, İslami ilimlerin ilerlemesi için birer vesile olmuştur.
İbn Teymiyye (ra); Allah'ın arşa istiva etmesi ve elinin olması meselelerinde, ayetlerde geçen şekliyle kabul ederiz ve Allah'ın arşa istiva ettiğini(oturduğunu) ve elinin mevcud olduğunu söylemiştir ki müteşabih bir ayet olduğu için te'vile müsaittir, müçtehid isabet ederse 2 ecir, hata ederse 1 ecir alır.
İmam Ebu Hanife (ra); Kur'an da ve sünnet Allah (c.c.)'in sıfatlarıyla ilgili bize gelen haberlerini şeksiz şüphesiz kabul etmenin gerekli olduğunu ama bunun keyfiyetinin kesinlikle tefekkür edilmemesi sadece bu meselelere te'vil edilmeden iman edilmesi gerektiği görüşünü bildirmiştir.
İmam Maturidi (ra); Allah (c.c.)'in bazı sıfatlarını te'vil etmiştir. Mesela Allah'ın elinden kastının, onun kudreti olduğu gibi bazı içtihadlerde bulunmuştur. Bununla ilgilide içtihadını destekleyici ciddi delilleri zikretmiştir. Allah (c.c.)'in yarattıklarına hiçbir surette benzeyemeyeceği, çünkü hades olan herşeyden onun müstağni olduğunu, eğer bizlerin dilinden bazı lafızlarla kendi sıfatlarını bize bildirdiyse bunun Allah (c.c.)'in başka sıfatlarına mecazen atıf olduğu görüşünü içtihaden belirtmiştir.
Allah hepsinden razı olsun, ümmetin ihtilafi (Ehli Sünnet'i kastediyorum) bizler için bir genişlik, İslami ilimlerin ilerlemesi için birer vesile olmuştur.