Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Selefilik ve Selefiler Hakkında Doğru Bilgileri Hızlı Olarak Nasıl Öğrenebilirim?

3 Çevrimdışı

35burak

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamün Aleyküm hayırlı günler herkese ilk önce kendimi tanıtmak istiyorum ismim Burak İzmir'de yaşıyorum çok uzun süredir tasavvuf ile ilgilendim buraya geliş amacım tabirim için kusura bakmayın bir öcü gibi gösterilen selefilik nedir ne değildir genel olarak selefilere karşı neden bir ön yargı mevcut giriş seviyesi olarak hangi eserleri okuyabilir varsa sizlerin önereceği hangi YouTube kanallarını izleyebilirim yardımcı olursanız sevinirim hayırlı günler.
 
Molla Ömer Faruk et-Turki Çevrimdışı

Molla Ömer Faruk et-Turki

لا اله الا الله محمد رسول الله
İslam-TR Üyesi
Aleyküm selam güzel kardeşim. Selefiliğin "öcü gibi" gösterilmesinin asıl sebebi "bazı kimselerin" koltuğuna, cebine ve menfaatlerine ters düştüğü içindir. Bu kimseler halkın üzerinde hakimiyetini güçlendirmek için tasavvuf ehli şeyh, hoca ve tarikatları kullanırlar ve maalesef ki tasavvuf ehli karşılıklı çıkar ilişkisi çerçevesinde bu kimselerin emri altına girerek halkı islamdan uzaklaştırırlar. Selefiler bu kimselerin emri altına girmedikleri için gerçekleri söyledikleri için yöneticilerin elinde olan medya tarafından kötü ve aşırıcı olarak yansıtılırlar fakat asıl aşırıcı tasavvuf ehlidir. Tasavvufun ve Selefiliğin bazı farkları şunlardır:

Tasavvuf ehli, bidatlere karşı çok gevşek davranır ve bu sebeple iyice yoldan sapmışlardır. Bidatleri bidat-i hasene (güzel bidat), bidat-i seyyiye (kötü bidat) olarak ikiye ayırmışlardır. Selefiliğe göre bidatlerin hepsi kötüdür, güzel olan bidat değildir ve Hz. Muhammed'in sünnetinde elbet vardır. "Dinde her yenilik bidattir ve her bidat sapkınlıktır" anlayışıyla bidatlere karşı oldukça net bir tavır takınmışlardır. Selefiliğe göre Hz. Muhammed yapmadıysa biz de yapmamalıyız anlayışı vardır. Sonuçta Müslümanlar olarak Hz. Muhammed'in yolundan gitmeliyiz.

Tasavvuf ehli şirke karşı da oldukça gevşek davranırlar. Evliya sevgisinde aşırıya kaçarlar ve Allah ile kul arasına rabıta sokarlar. Maide suresi 77. ayette bu konuya şöyle bir açıklık getirilmiştir:
قُلْ يَٓا اَهْلَ الْكِتَابِ لَا تَغْلُوا ف۪ي د۪ينِكُمْ غَيْرَ الْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعُٓوا اَهْوَٓاءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَاَضَلُّوا كَث۪يراً وَضَلُّوا عَنْ سَوَٓاءِ السَّب۪يلِ۟
De ki: “Ey kitap ehli! Haksız olarak dininizde aşırıya kaçmayın! Daha önceden sapmış olan, birçoğunu saptıran ve yolun doğrusundan uzaklaşan bir toplumun heveslerine uymayın!”
Bu ayette insanların o zamanda yaşamış olan bilgin ve alimleri çok sevmesi sonucu onlar öldükten sonra da o insanların heykellerini yapmışlardı. Dahası putlarına açıkça secde etmediler. Putlarını alim olarak gördükleri için Allah ile aralarına aracı koydular. Bunlar müşriklerdi ve Allah'a apaçık bir şirk koşmuşlardı.
Selefilikte ise kulun hedefinde rabıta değil Allah vardır. Ve şirke karşı da oldukça net bir tavırları vardır. Kur'an ve sünnete göre müşrik olanı tekfir ederler. Tabi hepsi doğru yolda demiyorum. Tasavvuf ehlinde aşırılığa kaçanların olduğu gibi bunların da arasında tekfir ederek dinde aşırılığa kaçanları vardır fakat bu selefiliğe mal edilmez ve bunlar tasavvufta olduğu kadar fazla sayıda değildir.

Tabi bunları tüm tasavvuf ehline mal etmek yanlıştır fakat ne yazık ki bana bugüne kadar tevhid ehli tasavvufi bir cemaat denk gelmedi. Sana önerebileceğim Halis Bayancuk (Ebu Hanzala) Hoca var . Bu kişi önceden tekfir dozunu aşan bir kimseydi fakat yeni konuşmalarından bu alışkanlığını bıraktığını gördüm. Bazı yerlerde aşırı tekfirci hocalara rastlayabilirsin. Bu hocalara karşı temkinli yaklaşmalısın kardeşim. Es-selamu aleykum.
 
Öğrenen Müslüman Çevrimdışı

Öğrenen Müslüman

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kitap önerisi yaparsanız da sevinirim.
3- Muhammed bin Abdulvahhab'ın "Üç Temel Esas", "Dört Kaide" ve "Kitabut Tevhid" ini mutlaka okumalısın.
Üç Temel Esas ve Dört Kaide'yi Minber Yayınlarının bastığı "Ali bin Hudayr"ın şerh ettiğini tavsiye ederim. Kitabut Tevhid'i ise Guraba Yayınlarının bastığı Abdurrahman es-Sa'dî'nin şerh ettiği veya Neda Yayınlarının bastığı Fethu'l Mecid isimli Abdurrahman bin Hasen'in şerh ettiğini tavsiye ederim. Özellikle Abdurrahman bin Hasen'in şerh ettiği kapsamlı ve güzel bir şerh. Ama alacaksan mutlaka Neda yayınlarının bastığını al. Diğerler yayınevlerinin bastığı Fethul Mecid'lerde tahrife varacak şeyler ve hatalar olduğunu işittim. Allahu alem.

4- İbn Teymiyye'nin Akidetul Vasıtıyye Şerhini muhakkak tavsiye ederim. Şimdilik Useymin'in şerh ettiği Guraba Yayınlarından olan var. Ama yakında Minber Yayınları, Şeyh Süleyman el-Ulvan'ın şerh ettiğini basacak. Useymin'in şerh ettiğini Kitaplar kısmından indirebilirsin.





Selefilikte kısımlar Tevhid ve şirk, Tevhid ve tağut, Kur'an ve Sünnet'te isim ve sıfatlar, iman konuları nasıl ise tevilsiz ve teşbihsiz iman, Amel konusunda ise 4 mezhebte nasılsa yine aynı şekilde. (Zaten 4 mezhebte saydıklarım (üstteki kısım)akide iman konularında da aynı).Zaten Selefilikten kasıt Hanefi, Hanbeli, Şafii, Maliki.

Ben bu kaynakları paylaştıktan sonra hiçbir yorum yapmıcam kendi oku ve kendin karar ver. Attığım kaynakların hepsinde(yanlış hatırlamıyorsam) Önce ayet sonra hadis sonra bunların başka ayet ve hadislerle beraber şerhleri(açıklamaları) var.

 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt