Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Evet Kardeşlerim Aranıza Bir Kişi Daha Katılmış Bulunmaktadır Selamün Aleyküm

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yüce Allah mekan olarak arş'tadır zatı ile böyledir.İlmiyle heryerdedir.Ve onun zatının arşta olması (arşın üstünde) ihtiyaç duyduğu için değil öyle dilediği içindir.Cisimleştirmeyiz, fakat tasavvuf'a bulaşmamış veya ondan etkilenmemiş ehli sünnetin genelinin görüşü bu.Hatta imam ebu hanife'nin görüşü de budur.
 
Abdulmucib Çevrimdışı

Abdulmucib

لا اله الا الله
Site Emektarı
Aziz Tutal Çevrimdışı

Aziz Tutal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yüce Allah mekan olarak arş'tadır zatı ile böyledir.İlmiyle heryerdedir.Ve onun zatının arşta olması (arşın üstünde) ihtiyaç duyduğu için değil öyle dilediği içindir.Cisimleştirmeyiz, fakat tasavvuf'a bulaşmamış veya ondan etkilenmemiş ehli sünnetin genelinin görüşü bu.Hatta imam ebu hanife'nin görüşü de budur.

imam hanifinin görüşü hakkında bi kaynağın varsa gönderebilir misin?
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
şiir diye srvgiden dolayı

bak güzel kardeşim sana direk hedef muamelesi yapmakdan Allaha sığınırım...
Allahu teala seninde benimde ilmimizi artırsın ve ayaklarımızı dini üzere sabit kılsın
fakat senden ricam resulullah sallallahu aleyhi ve sellem'i sahabeden fazla sevme
onlarki övülmüş bir topluluktur ve sevgilerinde aşırıya gidipde sapıtmadılar
onlar mevlüt diyerek doğum günü kutlamadılar
dualarına aracı koymadılar

azhab 63. İnsanlar sana kıyametin zamanını soruyorlar. De ki...

isra 85. Sana ruh hakkında soru sorarlar. De ki...

bakara189. Sana, hilâl şeklinde yeni doğan ayları sorarlar. De ki...

bakara215. Sana ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki...

bakara217. Sana haram ayı, yani onda savaşmayı soruyorlar. De ki...

bakara219. Sana, şarap ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki...

bakara186. Kullarım sana, beni sorduğunda Ben çok yakınım. Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm...

de ki yok dikkatini çektimi bunda nice hikmetler vardır.
neden her soruda ''de ki'' var iken bu ayetde de ki yok?
bizzat Allah subhanehu ve teala araya kimseyi koymazken bugün resurullahı sahabeden cok sevenlermi aracı edindiler?
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
BAZI ALİMLERİN GÖRÜŞLERİ
1- İmam Ebu Hanife Allah ona rahmet etsin şöyle buyurmuştur: “Her kim, Rabbim gökte mi yoksa yerde midir? bilmiyorum’ derse kâfir olur."
Yine: ‘O, arşının üzerindedir. Fakat arş gökte midir, yerde midir bilmiyorum’ diyen kimse de kâfir olmuştur.” [16]
“Allah Teâlâ göktedir, yerde değil.”
Kendisine: “O sizinle beraberdir” (Hadid Sûresi: 4) âyetini hatırlatan adama:
Bu, senin bir adama mektup yazıp onunla beraber olduğunu söylemen gibidir. Halbuki sen onun yanında değilsin.” dedi. [17]
2- İmam Mâlik Allah ona rahmet etsin şöyle buyurmuştur: “Allah semâdadır. İlmi ise her yerde’ derdi.” [18]
3- İmam Şafii Allah ona rahmet etsin şöyle buyurmuştur: “İmam Mâlik, Süfyan ve onlardan başka Ehli Sünnet önderlerinden gördüğüm ve benim de üzerinde olduğum hak olan söz şudur; Allah’tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed sallallahu aleyhi vessellem’in Allah’ın Rasûlü olduğuna şehâdet edip, Allah Teâlâ'nın da semâsında arşının üzerinde olduğunu, istediği gibi kullarına yaklaşıp ve istediği gibi de dünya semâsına indiğini ikrar etmektir.”[19]
4- İbn Teymiyye – Allah ona rahmet etsin söyle buyurdu : “Allah zatıyla her yerdedir diyenler Kur-an’a, sünnete ve ümmetin selefi ile imamlarının icmaına muhalefet etmekle birlikte Allah’ın kullarının üzerinde yarattığı fıtrata, sâlih akla ve bir çok delile muhalefet etmektedirler.”[20]
5- Sevri, Malik, ibn uyeyne, Hammad ibn Selame, Hammad ibn Zeyd, İbnü’l Mübarek, Fudayl ibn İyad, Ahmad, İshak, Abdulkadir el cili, Şeyhül İslam el-Ensari Ebu’l Abbas et-Turuki ve sayısını ancak Allah’ın bildiği bir çok İslam alimi ve imamı yüce Allah’ın bizâtihi arş’ı üstünde ve ilminin her yerde olduğunda görüş birliği etmişlerdir. [21]

[1] Buhari-mevakid 16 , Müslim
[2] Buhari- megazim 61 ,Müslim- zekat
[3] Ebu Davut – tıp , Ahmed 4/21
[4] Buhari-tevhid ,Müslim-tevbe
[5] Tirmizi- Ebu Davut- Ahmed
[6] Ebu Davut 2/462
[7] Buhari –teheccüd 590
[8] Buhari-mevakit, Müslim-mesacid
[9] Ebu Davut- sünnet
[10] Buhari- Tevhid
[11] Ahmed
[12]İbn Mace –zühd
[13] Hayatüssahabe
[14] Müslim, Ebu Davud
[15] Ebu Dâvud, Tirmizi, Ahmed sahih bir senetle rivayet etmişlerdir.
[16] el-Fıkhu’l-Ebsat
[17] el-Esma ve’s-Sıfat
[18] Ebu Dâvud, Mesailu’l –İmam Ahmed
[19] ZEHEBİ-ULUV
[20] İstiva risalesi -131-İbn Teymiyye
[21] İstiva risalesi -191- İbn Teymiyye
[22] Tirmizi-tefsir, İbn Mace
[23] Ahmed 2/26 – Ebu Davut – İbn Mace
[24] Buhari- Cuma
[25]İstiva risalesi –İbn Teymiyye
[26] İstiva risalesi İbn Teymiyye 203-205
[27] Al-i İmran 3/7
[28] Kaf 50/16
[29] Buhari-tevhid, Müslim-zikir, Tirmizi
[30] İstiva risalesi -139- İbn Teymiyye
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
imam hanifinin görüşü hakkında bi kaynağın varsa gönderebilir misin?

bak akhi işte bu harikaydı
kaynak sormaya başladığında hak olanı bulmanın ilk adımını atdın demektir.
zira isnad dinderdir
öyle olmasaydı her önüne gelen dine yeni birşey sokardı
 
Aziz Tutal Çevrimdışı

Aziz Tutal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
bak güzel kardeşim sana direk hedef muamelesi yapmakdan Allaha sığınırım...
Allahu teala seninde benimde ilmimizi artırsın ve ayaklarımızı dini üzere sabit kılsın
fakat senden ricam resulullah sallallahu aleyhi ve sellem'i sahabeden fazla sevme
onlarki övülmüş bir topluluktur ve sevgilerinde aşırıya gidipde sapıtmadılar
onlar mevlüt diyerek doğum günü kutlamadılar
dualarına aracı koymadılar

azhab 63. İnsanlar sana kıyametin zamanını soruyorlar. De ki...

isra 85. Sana ruh hakkında soru sorarlar. De ki...

bakara189. Sana, hilâl şeklinde yeni doğan ayları sorarlar. De ki...

bakara215. Sana ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki...

bakara217. Sana haram ayı, yani onda savaşmayı soruyorlar. De ki...

bakara219. Sana, şarap ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki...

bakara186. Kullarım sana, beni sorduğunda Ben çok yakınım. Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm...

de ki yok dikkatini çektimi bunda nice hikmetler vardır.
neden her soruda ''de ki'' var iken bu ayetde de ki yok?
bizzat Allah subhanehu ve teala araya kimseyi koymazken bugün resurullahı sahabeden cok sevenlermi aracı edindiler?

peki Hz.Adem(a.s)'ın Resullullah(Sav) adı hürmetine afv olmasına ne diyeceksin
 
N Çevrimdışı

Nizamı Furkan

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aleyküm selam kardeşim hoşgeldin
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
peki Hz.Adem(a.s)'ın Resullullah(Sav) adı hürmetine afv olmasına ne diyeceksin
11. Adem (a.s.) günahı işlediğinde şöyle der: « Ya Rabbi, Muhammedin hakkı için beni affetmeni istiyorum ». Allah, « Ey Adem onu yaratmadığım halde Muhammedi nasıl tanıdın » deyince, « Ey Rabbim! beni elinle yaratıp, ruhundan bana üflediğinde başımı kaldırdım ve arşın sütunlarında Lâ ilâhe illallâh Muhammedun Rasulullâh yazılı olduğunu gördüm. Bildim ki, Sen Kendi ismine en sevgili yaratığını izâfe ettin ». Bunun üzerine Allah; « Doğru söyledin ey Adem! Çünkü o beşer içerisinde bana en sevgili olanıdır. Bana onun hakkı ile dua ettiğinde seni bağışlarım, eğer Muhammed olmasaydı seni yaratmazdım » der. [el-Hâkim, Mustedrek (2/615); İbn Asâkir (2/323), el-Beyhâki, Delâil’un-Nübuvve (5/488)]
( لما اقترف آدم الخطيئة؛ قال: يا رب! أسألك بحق محمد لما غفرت لي. فقال الله: يا آدم! وآيف عرفت
محمدا، ولم أخلقه؟ قال يا رب! لما خلقتني بيدك، ونفخت في من روحك؛ رفعت رأسي، فرأيت على
قوائم العرش مكتوبا: لا إله إلا الله محمد رسول الله، فعلمت أنك لم تضف إلى اسمك إلا أحب الخلق
إليك. فقال الله: صدقت يا آدم! إنه لأحب الخلق إلي، ادعني بحقه، فقد غفرت لك، ولولا محمد ما خلقتك)
Uydurmadır.
Râvilerinden olan Abdurrahman b. Zeyd b. Eslem hakkında İbn Hibbân şöyle der: «Hadis uydurmakla itham olunmuş, Leys, Malik ve İbn Lehi’a üzerine hadisler uydurmuştur.
Dolayısıyla imâm ez-Zehebî rivâyet hakkında uydurma ve batıl derken, İbn Hacer el- Askalânî de ona katılır.
Rivâyetin batıllığına delil olan bir yönüde, Adem (a.s.)’ın Nebî (s.a.s.)’i, kendi yaratılışından sonra cennette iken yer yüzüne inmeden bilmesidir.
Halbuki zayıf, ancak daha iyi bir senedle gelen başka rivayette:
(Adem (a.s.) Hindistana iner ve yanlızlık hisseder, bunun üzerine Cebrâil inerek; Allâhu Ekber, Allâhu Ekber, Eşhedu En Lâ İlâhe İllallâh (iki defa), Eşhedu Enne Muhammeden Rasûlullâh (iki defa) deyip ezan okur. Adem şöyle der: «Muhammed de kim»? Cebrâil: «Peygamberlerden son oğlundur» der.)
[İbn Asâkir (1/323/2).]
Râvilerinden Ali b. Behrâm bilinmemekte, diğer bir râvi olan Muhammed b. Abdullâh b. Süleyman aynı şekilde bilinmemektedir.
Bir önceki rivâyette Âdem (a.s.) daha cennette iken Peygamber (s.a.s.)’i tanıyordu, bu ikinci rivayette ise, Âdem (a.s.) yer yüzüne indiği halde Muhammed (s.a.s.)’i tanımamıştır.
https://www.islam-tr.org/konu/cenne...mi-yazmas-i-adem-a-s-hadisesi-dogru-mu.22136/
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aziz Tutal Çevrimdışı

Aziz Tutal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
11. Adem (a.s.) günahı işlediğinde şöyle der: « Ya Rabbi, Muhammedin hakkı için beni affetmeni istiyorum ». Allah, « Ey Adem onu yaratmadığım halde Muhammedi nasıl tanıdın » deyince, « Ey Rabbim! beni elinle yaratıp, ruhundan bana üflediğinde başımı kaldırdım ve arşın sütunlarında Lâ ilâhe illallâh Muhammedun Rasulullâh yazılı olduğunu gördüm. Bildim ki, Sen Kendi ismine en sevgili yaratığını izâfe ettin ». Bunun üzerine Allah; « Doğru söyledin ey Adem! Çünkü o beşer içerisinde bana en sevgili olanıdır. Bana onun hakkı ile dua ettiğinde seni bağışlarım, eğer Muhammed olmasaydı seni yaratmazdım » der. [el-Hâkim, Mustedrek (2/615); İbn Asâkir (2/323), el-Beyhâki, Delâil’un-Nübuvve (5/488)]
( لما اقترف آدم الخطيئة؛ قال: يا رب! أسألك بحق محمد لما غفرت لي. فقال الله: يا آدم! وآيف عرفت
محمدا، ولم أخلقه؟ قال يا رب! لما خلقتني بيدك، ونفخت في من روحك؛ رفعت رأسي، فرأيت على
قوائم العرش مكتوبا: لا إله إلا الله محمد رسول الله، فعلمت أنك لم تضف إلى اسمك إلا أحب الخلق
إليك. فقال الله: صدقت يا آدم! إنه لأحب الخلق إلي، ادعني بحقه، فقد غفرت لك، ولولا محمد ما خلقتك)
Uydurmadır.
Râvilerinden olan Abdurrahman b. Zeyd b. Eslem hakkında İbn Hibbân şöyle der: «Hadis uydurmakla itham olunmuş, Leys, Malik ve İbn Lehi’a üzerine hadisler uydurmuştur.
Dolayısıyla imâm ez-Zehebî rivâyet hakkında uydurma ve batıl derken, İbn Hacer el- Askalânî de ona katılır.
Rivâyetin batıllığına delil olan bir yönüde, Adem (a.s.)’ın Nebî (s.a.s.)’i, kendi yaratılışından sonra cennette iken yer yüzüne inmeden bilmesidir.
Halbuki zayıf, ancak daha iyi bir senedle gelen başka rivayette:
(Adem (a.s.) Hindistana iner ve yanlızlık hisseder, bunun üzerine Cebrâil inerek; Allâhu Ekber, Allâhu Ekber, Eşhedu En Lâ İlâhe İllallâh (iki defa), Eşhedu Enne Muhammeden Rasûlullâh (iki defa) deyip ezan okur. Adem şöyle der: «Muhammed de kim»? Cebrâil: «Peygamberlerden son oğlundur» der.)
[İbn Asâkir (1/323/2).]

Râvilerinden Ali b. Behrâm bilinmemekte, diğer bir râvi olan Muhammed b. Abdullâh b. Süleyman aynı şekilde bilinmemektedir.
Bir önceki rivâyette Âdem (a.s.) daha cennette iken Peygamber (s.a.s.)’i tanıyordu, bu ikinci rivayette ise, Âdem (a.s.) yer yüzüne indiği halde Muhammed (s.a.s.)’i tanımamıştır.
https://www.islam-tr.org/konu/cenne...mi-yazmas-i-adem-a-s-hadisesi-dogru-mu.22136/




vehhabi alimlerin uydurma demesi doğaldır uydurma olduğuna delilleri nelerdi
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
vehhabi alimlerin uydurma demesi doğaldır uydurma olduğuna delilleri nelerdi

Beyhaki vahhabimidir?
İbn Hibban vahhabimidir?
imam ez-Zehebi vahhabimidir
El-Elbani vahhabimidir?
eğer bunlara vahhabi dersen seni tasavvufcular bile döver :)
bu kişilerin yaşadığı dönemde muhammed bin abdulvahab varmıydı :)
bence çok fazla acele ediyorsun sakin sakin öğrenmeye başla
ve bunuda OKU'mak suretiyle yap
 
S Çevrimdışı

Süleyman Incek

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kafası tasavvuf sapıklıkları il dolmuş veya doldurulmuş zatlar, kendilerine ehli sünnetiz derler ama daha mezhep imamların ( bu zatların sacmaladıkları konularda) görüşlerini bilmezler ....
Öğrenmek isteyen herkese duacıyım ... ama bilmeden bildiğini iddia ederek ve hatta bizleri sapık, kafir veya bela nedeni olarak gösterenlere ......
sonunu yazmadım ... akhiler anlamıştır ...
 
Abdulmucib Çevrimdışı

Abdulmucib

لا اله الا الله
Site Emektarı
vehhabi alimlerin uydurma demesi doğaldır uydurma olduğuna delilleri nelerdi
Uydurma hadislere sahih diyenler de böyle onaylıyor: (Hadis usulü nedir, nasıldır? Hiç araştırdın mı?)

https://www.islam-tr.org/konu/tasav...retme-ve-sahihleme-yontemleri-nelerdir.29437/


İşte nice uydurmalara sahih diyenlerin sonu böyle oluyor:

https://www.islam-tr.org/katagori/tasavvuf-nedir.49/

https://www.islam-tr.org/katagori/tasavvuf-ve-tarikatler-tasavvuf-konulari.249/

bakın tasavvuf ve tarikatları bende savunmuyorum ama

demişsin oysa.

 
Aziz Tutal Çevrimdışı

Aziz Tutal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Başta Neseî olmak üzere, ünlü siyer kitaplarının yazarları, Osman ibni Huneyf’ten naklediyorlar. Osman bin Huneyf anlatıyor:

“Allah Resulü’nün (asm) yanına görme özürlü biri geldi. “Benim gözlerimin açılması için dua et.” diye Efendimize (asm) rica etti. Allah Resulü (asm) ona dedi ki:

“Şimdi git, abdest al. Sonra iki rekât namaz kıl ve de ki: ‘Allah’ım! Hâcetimi sana arz ediyor ve rahmet nebisi olan Peygamberin Muhammed ile Sana teveccüh ediyorum. Yâ Muhammed! Gözümden perdeyi kaldırması için senin Rabbine seninle teveccüh ediyorum. Allahım, onu bana şefaatçi kıl.”[6]

diye dua et. Oda gitti, öyle yaptı ve gözü açılmış görür halde geri geldi.[7]

peki bu bizzat nakile ne diyeceksiniz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt