Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Evet Kardeşlerim Aranıza Bir Kişi Daha Katılmış Bulunmaktadır Selamün Aleyküm

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Aziz Tutal Çevrimdışı

Aziz Tutal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kanıtı nedir bu sözün?
bir insan sana bir kez ihanet ederse ona bidaha güvenir misin?

imam buhari hadis nakli almak için bigün bi adamın yanına gider adam atı elinde yem varmış gibi göstererek peşinden getiriyordur imam buhari bunun üzerine atı kandıran benide kandırır diye geri döner
 
Abdulmucib Çevrimdışı

Abdulmucib

لا اله الا الله
Site Emektarı
Başta Neseî olmak üzere, ünlü siyer kitaplarının yazarları, Osman ibni Huneyf’ten naklediyorlar. Osman bin Huneyf anlatıyor:

“Allah Resulü’nün (asm) yanına görme özürlü biri geldi. “Benim gözlerimin açılması için dua et.” diye Efendimize (asm) rica etti. Allah Resulü (asm) ona dedi ki:

“Şimdi git, abdest al. Sonra iki rekât namaz kıl ve de ki: ‘Allah’ım! Hâcetimi sana arz ediyor ve rahmet nebisi olan Peygamberin Muhammed ile Sana teveccüh ediyorum. Yâ Muhammed! Gözümden perdeyi kaldırması için senin Rabbine seninle teveccüh ediyorum. Allahım, onu bana şefaatçi kıl.”[6]

diye dua et. Oda gitti, öyle yaptı ve gözü açılmış görür halde geri geldi.[7]

peki bu bizzat nakile ne diyeceksiniz
KABİRPEREST VESVESELERİNE İLAÇ

https://www.islam-tr.org/konu/kabirperest-vesveselerine-ilac-turbe-tevessulculerine-reddiye.9393/

Daha fazlası için:

https://www.islam-tr.org/katagori/tevhid.17/
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bir insan sana bir kez ihanet ederse ona bidaha güvenir misin?

imam buhari hadis nakli almak için bigün bi adamın yanına gider adam atı elinde yem varmış gibi göstererek peşinden getiriyordur imam buhari bunun üzerine atı kandıran benide kandırır diye geri döner
İhanet ile ne alakası var?Uydurma olduğunu "bile bile" rivayet ettiğini nereden biliyoruz?
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Başta Neseî olmak üzere, ünlü siyer kitaplarının yazarları, Osman ibni Huneyf’ten naklediyorlar. Osman bin Huneyf anlatıyor:

“Allah Resulü’nün (asm) yanına görme özürlü biri geldi. “Benim gözlerimin açılması için dua et.” diye Efendimize (asm) rica etti. Allah Resulü (asm) ona dedi ki:

“Şimdi git, abdest al. Sonra iki rekât namaz kıl ve de ki: ‘Allah’ım! Hâcetimi sana arz ediyor ve rahmet nebisi olan Peygamberin Muhammed ile Sana teveccüh ediyorum. Yâ Muhammed! Gözümden perdeyi kaldırması için senin Rabbine seninle teveccüh ediyorum. Allahım, onu bana şefaatçi kıl.”[6]

diye dua et. Oda gitti, öyle yaptı ve gözü açılmış görür halde geri geldi.[7]

peki bu bizzat nakile ne diyeceksiniz
Tövbe estğfirullah.Ne büyük ifiradır ki bu "için olmadığı halde "Ya Resulullah" diye bir cümle eklenmiş.

Bu linkte orjinal arapçası ile verilmiş.Ya Resulullah diye bir çarpıtma yok
 
Aziz Tutal Çevrimdışı

Aziz Tutal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
bir insan sana bir kez ihanet ederse ona bidaha güvenir misin?

imam buhari hadis nakli almak için bigün bi adamın yanına gider adam atı elinde yem varmış gibi göstererek peşinden getiriyordur imam buhari bunun üzerine atı kandıran benide kandırır diye geri döner


bu sözlere göre ne nesai nede tirmizinin hadislerini kabul etmiyorsun
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bu sözlere göre ne nesai nede tirmizinin hadislerini kabul etmiyorsun
"Allahım biz sana (Hayatta iken) peygamberin ile tevessül ederdik de yağmur yağdırırdın. Şimdi de peygamberinin amcası ile tevessülde bulunuyoruz, bize yağmur nimetini bahşet"
(صحيح sahih hadis - Buhari (No: 1010, 3710) Enes b Malik r.a. den)
Hayattaki salih kul ile tevessül edilir.O da ondan habersiz olmaz.Hadisleri iyi okursan anlarsın inşallah.Salih kuldan kastımda her kendine salih denilen değil gerçekten salih olandır.
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
he yani koskoca devrin imamları anlamadı sizin belirttiiniz imamlar anladı tirmizinin hadisine mevzu diyen bi tek şiadır şiada apaçık küfür içindedir
Kim diyor Mevzu diye.Biz yumuşak konuşmaya çalıştıkca sen konuyu sertleştirme lütfen.Gördüğün gibi kocaman Arapça harflerle "Sahih" diye yazılmış!
 
Muhammed087 Çevrimdışı

Muhammed087

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Başta Neseî olmak üzere, ünlü siyer kitaplarının yazarları, Osman ibni Huneyf’ten naklediyorlar. Osman bin Huneyf anlatıyor:

“Allah Resulü’nün (asm) yanına görme özürlü biri geldi. “Benim gözlerimin açılması için dua et.” diye Efendimize (asm) rica etti. Allah Resulü (asm) ona dedi ki:

“Şimdi git, abdest al. Sonra iki rekât namaz kıl ve de ki: ‘Allah’ım! Hâcetimi sana arz ediyor ve rahmet nebisi olan Peygamberin Muhammed ile Sana teveccüh ediyorum. Yâ Muhammed! Gözümden perdeyi kaldırması için senin Rabbine seninle teveccüh ediyorum. Allahım, onu bana şefaatçi kıl.”[6]

diye dua et. Oda gitti, öyle yaptı ve gözü açılmış görür halde geri geldi.[7]

peki bu bizzat nakile ne diyeceksiniz

peygamberin hürmetine hakkı için Allah'a dua neyse de,hz.muhammed'e ve abdulkadir geylani'ye direk seslenenler var onlar şirk içinde,sende bunların şirk işlediğini kabul ediyor musun?
 
Aziz Tutal Çevrimdışı

Aziz Tutal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
6- Âmânın ısrarla "bana dua et" demesi, Rasulullah (s.a.v.)'in ona dua ettiğini gösterir. Zira O, vaad edenlerin en hayırlısıdır.
Biraz Önce geçtiği üzere Rasulullah (s.a.v.) onun için dua edeceğine söz vermişti. Âmâ ise duada ısrar ediyordu. Rasulullah (s.a.v.) de bu ısrar karşısında ona dua etti. Böylece âmânın muradı oldu.
AllahRasulu (s.a.v.) merhametinden ötürü âmâya yapması gerekeni ısrarla gösterdi ki, Allah Azze ve Celle onun duasını kabul etsin. Meşru olan ikinci tür tevessüle başvurmasını ona tavsiye etti. Bu ikinci tür tevessül, daha önce açıkladığımız gibi, salih amel ile tevessülde bulunmaktır.
Rasulullah (s.a.v.), bununla ona daha büyük bir hayrın ulaşmasını diliyordu. Bunun için de ona abdest almasını, iki rekat namaz kılarak kendisi için dua etmesini söyledi. Bu amellerin hepsi AllahSubhanehu ve Tealaya itaattir.
Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem dua etmeden o bu ameli işliyor. Bu amel de "O'na vesileyi arayınız" hükmüne dahildir.

biz aksini iddia etmiyoruz Allah'tan istiyoruz ve habibini aracı ediyoruz
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Gökte olmadığına Kanıt getir lütfen.

İmam Buhari'nin "Khalkul Efalul İbad" adlı eserinden alıntılar:


1- Vehb bin Cerir soyle demistir:
Zındık(münafık) Cehmiyye’ler, şüphesiz ki onun(Allah’ın) Arş’inin üzerine istiva etmediğini demeye çalışıyorlar.
(6)(Senedi Sahih’tir).
2- Hammad bin Zeyd soyle demistir:
Kuran Allah’in kelamıdır(sözüdur). Onu Cebrail indirmistir. (Cehmiyye’ler) sadece gökte İlahın(Allah’ın) olmadığının mücadelesini veriyorlar(bunu isbat etme mucadelesini veriyorlar).(9)(Senedi Sahih’tir).
3- (Abdullah) bin Mubarek soyle demistir:
Bizler, Cehmiyye’nin dedigi gibi o(Allah c.c.) “buradadir” “yerdedir” demeyiz. Halbuki (bizler şöyle deriz: ) Arş’in üzerine Istiva etmistir. (11)(Senedi Sahih’tir).
4- Ona(Abdullah bin Mubarek’e) soyle denilmistir:
Bizler Rabbimizi nasil taniyacagiz? Demiştir ki(şöyle cevap vermistir) : (yarattigi)Göklerinin üstünde, Arş’inin üzerinde dir(onu bu sekilde taniyin)
5- Said bin Amir soyle demistir:
Cehmiyye’nin sözü, Yahudi ve Hristiyanlarin sözlerinden daha Şerlidir. Süphesiz ki Yahudiler ve Haristiyanlar ve Dinleri olanlar “Allah’in -subhanehu ve teala- Arş’inin üzerinde olduğunda” birleşmişlerdir(hepsi bu inanc uzeredirler).
Onlar(Cehmiyye’ler) ise şöyle demişlerdir: Arş’in üzerinde hiç bir şey yoktur.

6- Ali (bin Asim) soyle demistir: …
Mirrisi’ye ve onun ekolüne dikkat et(uzak dur). şüphesiz ki onlarin sözleri (kişiyi) zındıklığa(munafiklığa) doğru götürür.
Ben, onlarin hocalari Cehm ile konustum. O, bana gökte bir Ilah oldugunu isbat etmedi(yani: gokte Ilah oldugunu kabul etmedi).



8- Imam Ebu Abdullah(Yani imam Buhari’nin kendisi) soyle demistir:
Ben, Yahudilerin ve Haristiyanlarin ve Mecusilerin sozlerine(inanclarina) baktim. Kufurlerinde onlardan(Cehmiyye’lerden) daha fazla dalalet icindekilerini gormedim.
Ben, onlari(Cehmiyye’leri) tanimayanlar haric, onlari(Cehmiyye’leri) tekfir etmeyenleri tanimiyorum.

(28)(Cehmiyye’nin inanclarindan birisinin de “Allah gokte degildir” oldugunu unutmamak gerekir.).
9- Ubeyullah bin Aişe şöyle demiştir:
“Kuran yaratilmistir” diyenin arkasinda namaz kilinmaz…
Çünkü onlar(Kuran’in yaratildigini iddia eden Cehmiyye’ler) Bir şey için(var olan bir şeye) o şey yoktur derler.
Onlar derler ki: Allah bir şey degildir.

10- Fudayl bin Iyad soyle demistir:
Eğer sana bir Cehmi derse: Ben(her gün geceleyin hadiste geldigi gibi Dunya semasina) inen bir ilah’a inanmiyorum.
Sende ona şöyle de: Ben ise istedigini yapan Allah’a iman ediyorum

11- Yezid bin Harun(Muslumanlari), Cehmiyye’lerden sakindirmistir. O soyle demistir:
Genel kisilerin(genel ilim ehlinin-fitratlari bozulmayan genel Muslumanlarin) kalplerine otrudugu sekilde “Rahman’in Ars’a istiva etmesi” disinda, (Ayeti baska bir manaya cekerek)baska bir seyi iddia eden kisi Cehmi’dir(Tekfir edilen Cehmiyye firkasindadir.). Muhammed Es-Seybani’de Cehmi’dir.
12- Suleyman Et-Teymi soyle demistir:
“Allah Nerededir?” diye sorulsam, “Goktedir-Fissema-” derdim.
Eger “gokten(gokleri yaratmadan) once Ars’i nerede idi?” denilirse, “Suyun uzerindedir” derdim.
Eger “Sudan once Ars’i nerede idi?” denilirse, “Bilmiyorum” derdim.
Ebu Abdullah(Yani Imam Buhari’nin kendisi, bu sozun uzerine) soyle demistir: Iste (boyle demesinin nedeni) su ayet oldugu icindir: (Dilediği kadarından başka O’nun ilminden hiçbir şey kavrayamazlar.)(Bakara 255.ayet). yani; sadece acikladigi haric.

13- Muhammed bin yusuf (El-firyabi) soyle demistir:
Kim “Allah Ars’inin uzerinde degildir” derse Kafir olur.
Kim de “Allah’in Musa ile konustugunu” inkar ederse Kafir olur.

15- Ebu Cafer (Muhammed bin Abdullah) bana şoyle dedi; Yahya bin Eyyub bana şoyle dedi; Ebu Nuaym (Şuca bimn Ebi Nasr) El-Balhi’yi şoyle derken işittim:
Merv sakinlerinden olan bir kişi Cehm’in(Cehmiyye’lerin imamı ve intisap ettikleri kişi) arkadaşlarindan idi. Ama sonra onunla alakalari kopardi ve ondan uzaklasti.
Ona şöyle denildi: Neden onunla (arkadaslik) baglarini kopardin?
Dedi ki: Yapmayacagi bir seyi yapti. Gunlerden bir gun bir ayet okuyordum. (ravi der ki: )Yahya bu ayetin hangi ayet oldugunu unuttu.
(Cehm bana) dedi ki: Muhammed (s.a.v.) ne kadar espirili birisi imis. Dedi.
Ben bu dedigini tahammul ettim. Sonra o Taha suresini okudu. Taki “Rahman Ars’a istiva etti”(5.ayet) ayetine varinca(Cehm) soyle dedi:
"Vallahi bu ayeti Kuran’dan cikarabilsem cikarirdim." (Cehm’den ayrilan adam dedi ki: buna da) tahammul ettim.
Sonrada Kasas suresini okudu. Taki Musa (s.a.v.) anlatilmaya basladiginda(Cehm) dediki:
"Bu ne boyle? Bir hikayenin bir kismini bir yerde zikrediyor sonra tamamlamiyor. Sonra burada zikretmis ve (hikayeyi) tamamlamis." Sonra Mushaf’ı(Kuran’ı) kendi odasindan ayaklari ile ativerdi. Ben de hemen onun uzerine siçradım.



17- Ebu Hureyre r.a. Peygamberimizden s.a.v. sunu rivayet etmistir:

Allah Semada bir emrin yerine getirilmesini hükmettiği za*man, Melekler onun sözü karşısında itaat ederek kanatlarını birbirlerine vururlar. (Allah’in sozu) Allah’ın düz bir taş üstünde (hareket ettirilen) zincir (sesi) gibidir. Gönüllerinden bu korku gide*rilince de derlerki:
(Rabb’iniz ne söyledi? diye sorarlar. Onlar da sorana: Allah hakkı söyledi, O çok yücedir, çok büyüktür derler.)(Sebe 23.ayet)
(Imam Buhari bu hadisi zikrettikten sonra soyle devam eder: ) ve ayni sekilde Ibni Mesud ve Ibni Abbas’ta r.a. ve ilim ehli boyle demislerdir(Burada da bu hadisin manasi uzerindeki Icma’yi zikretmistir.).


İmam Buhari'nin "Camiussahih" adlı eserinden...;

1- Ebu el-aliye dediki: (sema’ya istiva etti)(Bakara 29.ayet) (bu ayetin tefsirinde sunu dedi: ) Yukseldi.
2- Mucahid dediki; “isteva” yani: Ars’a yukseldi (veya: Ars’in uzerine yukseldi).
 
Ebu EYmen El-Trabzoni Çevrimdışı

Ebu EYmen El-Trabzoni

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Selamün Aleyküm.
''Aranıza yeni katıldım'' derken neyi kasdettiğini anlamış değilim. Bu sitede okuyan ve yazan insanların tamamına yakını Tevhid Ehli(Sizin tabirinizle Vahhabi) ve Müslüman olmaktan başka hiçbir sıfatı kabul etmeyen kimselerdir. Ama siz bu insanları hem sapıklık hem de küfür içinde görüyorsunuz. Ardından aranıza katıldım diyorsunuz. Bence siz önce kimlerin arasına katıldığınıza bir bakın. Sonra katılmak isteyip istemediğinize karar verin.

“Allah kimi dalâlette bırakırsa, ona hidayet edecek yoktur. Allah’ın hidayete erdirdiğini de dalâlete düşürüp saptıracak yoktur.” (Zümer: 36-37)

“Allah dilediğini dalâlette bırakır, dilediğini de hidayete erdirir.” (İbrahim: 4)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt