Tüm kalp rahatsızlıklarının temel nedeni, fani dünya sevgisidir
Bu hem el-Hilali'nin hem İbn Aşir'in görüşüdür
Diğer yandan İbn-i Ataullah her hastalığın temel nedeninin,
Nefsi doyurma ve memnun etme olduğu kanaatindedir
Aynı şekilde tüm iyi meziyetlerin temeli
Nefsini doyurmaktan bîzar olmaktadır ve bu çıkarım âşikardır
Zira kendinden hoşnut olmamak seni
Erdemli bir karakter arayışına ve
Uygunsuz olandan ihtiyaten kaçınmaya sevk eder
Bu iki durumun kökeni, kişinin -her iki taraftan da- kiminle arkadaşlık ettiğiyle alakalıdır
Zira kişinin karakteri arkadaşlık ettiği kişininkine benzer
Yani kişi bir şey gerçekleştirirse
Arkadaşları da bu durumdan kaçınılmaz bir şekilde etkilenir
Bu nedenle Hikmet'in mehtabı Hz Lokman oğluna,
Bilge kişilerle ülfet etmesini tavsiye etmiştir
O hikmetin kalp üzerindeki canlandırıcı nurunun etkisini
Bereketli bir sağanağın kurak toprak üzerindeki etkisine benzetmiştir.
Kalbin Simyası kitabından alıntıdır.
Bu hem el-Hilali'nin hem İbn Aşir'in görüşüdür
Diğer yandan İbn-i Ataullah her hastalığın temel nedeninin,
Nefsi doyurma ve memnun etme olduğu kanaatindedir
Aynı şekilde tüm iyi meziyetlerin temeli
Nefsini doyurmaktan bîzar olmaktadır ve bu çıkarım âşikardır
Zira kendinden hoşnut olmamak seni
Erdemli bir karakter arayışına ve
Uygunsuz olandan ihtiyaten kaçınmaya sevk eder
Bu iki durumun kökeni, kişinin -her iki taraftan da- kiminle arkadaşlık ettiğiyle alakalıdır
Zira kişinin karakteri arkadaşlık ettiği kişininkine benzer
Yani kişi bir şey gerçekleştirirse
Arkadaşları da bu durumdan kaçınılmaz bir şekilde etkilenir
Bu nedenle Hikmet'in mehtabı Hz Lokman oğluna,
Bilge kişilerle ülfet etmesini tavsiye etmiştir
O hikmetin kalp üzerindeki canlandırıcı nurunun etkisini
Bereketli bir sağanağın kurak toprak üzerindeki etkisine benzetmiştir.
Kalbin Simyası kitabından alıntıdır.