O zaman açıkça söyleyebiliysun ki yüzünü açık bırakanlar ve bu konuya fetva veren Hanefi ve Maliki mezhebi imamları HARAM işliyorlar. Bunu mu diyorsun.
Seni anlamıyorum. Kadınların yüzünü açmaları haramdır diyorsun öyle değil mi? Açanlar da hata etmişlerdir diyorsun öyle değil mi?
Kardeş meseleyi yuvarlıyorsun vallahi ama ben hüsnü zan ediyorum .
"Hüccet ikamesi olmadan, zahir ve icmaya dayalı meselelerde bile olsa haram ve tazir hükümlerinin işlemeyeceğini söyleyenler ise "Haramlarda ki cahillik etkenini" getirmişler." Bunu kim demiş? Nerde yazıyor? kimin sözüdür bu, bu söz üzerinde icma var mıdır?
Ayrıca ben dünyalık cezayı sormuyorum. Allah katında yüzünü açan insanlar haram işlemişler midir? Velev ki senin yukarıda belirttin kaide ile bu müslümanlara mesele izah edildiğini düşün. Sen çıktın dedin ki bu mesele şöyledir, şöyledir delillerini açıkladın, icma var dedin. Fakat karşındaki anlattığın insanlar "Hayır mesele senin dediğin gibi değildir, senin gibi düşünmüyoruz" diyerek yüzlerini örtmediler. Bunlar Allah katında bu suçlarından dolayı azabı haketmiş midir?
Bir kimseye " Esma hadisi zayıftır. Bunun zıttına 30'dan fazla sahih hadis vardır. Sahabenin ittifakı vardır. " dediğin halde, hala "Ben Ebu Hanife'ye uyarım" diyorsa bu kişinin haram işlediğinden, hangi akıl sahibi şüphe eder?
Kardeş halen soru sorarak bunların haram işlediğini ima ediyorsun. Peki o zaman sana sorayım.
Abdulmuizz Fida tesettür meselesini konu yapmış, incelemeiş ve en son değerlendirme olarak şunu belirtmiş.
İlmi Konu - İslam'a Göre Tesettur
İslama Göre TESETTUR Tesettur ; arabca STR kökünden türemiş olup; örtünmek, gizlenmek, bir şeyin içinde veya arkasında gizlenmek manasındadır. Fıkıh terimi olarak erkek veya kadının şer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. İnsanın örtünme ihtiyacının ilk insan Âdem ve...www.islam-tr.org
Görüşlerin ortası (değerlendirme):
Buradaki örtme, fitneye düşme, yani zinaya yol açma tehlikesi yüzündendir. Ancak hadislerde "kadının yüzünü örtünüz" veya "kadının yüzü de avrettir" anlamı açıkça ifade edilmemiştir. Bazı sahabilerin kadınlara şehvetle bakmaları veya anlamlı bakışlarıyla kadınları rahatsız etmeleri önlenmek istenmiştir. Böyle bir fitne korkusu doğunca, mümin kadınların da iffetlerini koruması ve erkeklerin dikkatli bakışlarına hedef olmaması amaçlanmalıdır. Sahabe hanımlarının yüzlerini örttükleri açık olarak nakledilmediği için, bu konuda bir icma'ın varlığından söz edilemeyeceği gibi; peçe örtmenin farz veya sünnet olduğunu söylemek de güçtür. Belki genç; ve güzel bazı bayanların, erkeklerin rahatsız edici bakışlarından korunmak ve gönül dünyalarını daha temiz tutabilmek için başvurdukları bir korunma biçimidir.
(Kurtubî, a.g.e., XII, 229 vd.; es-Sâbunî, a.g.e., II, 154 vd.; et-Taberî, a.g.e., XVIII, 118; Muhammed Eyyûb Kâkül, 2. baskı, Suriye t.y., s. 27 vd.; Elmalılı, a.g.e., V, 3505 vd.; İbrahim Cemel, Müslüman Kadının Fıkıh Kitabı, terc. Beşir Eryarsoy, İstanbul 1989, s. 124 vd.; Faruk Beşer, Hanımlara Özel İlmihal, İstanbul 1989, s. 243 vd.).
Şimdi hem Abdulmizz Fida hoca hemde Kurtubi, Sabuni, Taberi, Muhammed Eyyub Kakül, İbrahim Cemel Beşir Eryarsoy, Faruk Beşer ve diğer günümüz Hanefi, Maliki imamları
Bunların hepsi senin iddia ettiğin bu icmayı bilmiyorlar ve mazeret sahibidirler. Senin şu yazılarını okuduktan sonra mazeretleri kalkar ve Allah katında azablandırma tehlikeleri var.
Öyle mi?
ahzab suresı 59 ayet.. Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımları*na söyle. Dış örtülerinden üzerleri*ne alıp örtsünler. Bu, onların başkaları tarafından tanınıp rahatsız edilmemeleri için daha uygundur. Allah çok bağışlayan, çok merhamet edendir....................... kuranda cilbab diye gecer mana itibarı ile dış örtüleri celâbîb kelimesi kadının normal elbise*lerinin tamamını kaplayan ya da bütün bedeni örten dış elbise (yani çar*şaf, abaye, geniş manto veya bol pardesü) anlamındaki cilbab kelimesinin çoğuludur.... işte delil kardeşim
Ne farzdır, ne sünnetir ancak erkeklerin gözlerini haramdan sakındırıp kadınların yüzlerine bakmamaları farzdır, takvadır. Kadının yüzünü örtmesi takva olabilir belki ancak bence kadının yüzünü kapatması yasak olmalıdır.
Ancak senin gibi biri böyle konuşurdu zaten.Hani delilin? Kime göre neye göre farz değildir? Şunu banlayın adminler saçma saçma konuşuyor.Her şeye atlıyor.Ne farzdır, ne sünnetir ancak erkeklerin gözlerini haramdan sakındırıp kadınların yüzlerine bakmamaları farzdır, takvadır. Kadının yüzünü örtmesi takva olabilir belki ancak bence kadının yüzünü kapatması yasak olmalıdır.
Takva olma ihtimalinden konustugun halde bunun yasaklanmasi gerektigine inanmanin sebebi nedir?
Ancak senin gibi biri böyle konuşurdu zaten.Hani delilin? Kime göre neye göre farz değildir? Şunu banlayın adminler saçma saçma konuşuyor.Her şeye atlıyor.
Görüşlerin ortası (değerlendirme):
Buradaki örtme, fitneye düşme, yani zinaya yol açma tehlikesi yüzündendir. Ancak hadislerde "kadının yüzünü örtünüz" veya "kadının yüzü de avrettir" anlamı açıkça ifade edilmemiştir. Bazı sahabilerin kadınlara şehvetle bakmaları veya anlamlı bakışlarıyla kadınları rahatsız etmeleri önlenmek istenmiştir. Böyle bir fitne korkusu doğunca, mümin kadınların da iffetlerini koruması ve erkeklerin dikkatli bakışlarına hedef olmaması amaçlanmalıdır. Sahabe hanımlarının yüzlerini örttükleri açık olarak nakledilmediği için, bu konuda bir icma'ın varlığından söz edilemeyecektir. Fakat fitne ortamlarının hakim olduğu küfür diyarlarında genç; ve güzel bazı bayanların, erkeklerin rahatsız edici bakışlarından korunmak ve gönül dünyalarını daha temiz tutabilmek için başvuracakları bir korunma biçimidir.
(Kurtubî, a.g.e., XII, 229 vd.; es-Sâbunî, a.g.e., II, 154 vd.; et-Taberî, a.g.e., XVIII, 118; Muhammed Eyyûb Kâkül, 2. baskı, Suriye t.y., s. 27 vd.; Elmalılı, a.g.e., V, 3505 vd.; İbrahim Cemel, Müslüman Kadının Fıkıh Kitabı, terc. Beşir Eryarsoy, İstanbul 1989, s. 124 vd.; Faruk Beşer, Hanımlara Özel İlmihal, İstanbul 1989, s. 243 vd.).
Kadın, yüzünü de örterek Allah'ın örtünme emrini bir adım ileri taşımak isteyebilir -ki peçe takmak ne farzdır ne de sünnettir- ancak kadının yüzünü örtmesi bazı sorunlara neden olabilir. İnsanlar peçe takarak çok rahat bir şekilde suç işleyebilirler mesela. Peçe takan insanların yüzlerini tanımak çok zor (belki de imkansız) olduğundan bir çok faili meçhul suç olur. Bu yüzden ben erkeğin de kadının da yüzünü örtmesinin yasak olması gerektiğini düşünüyorum. Böyle bir sorun olmazsa isteyen peçeyle de dolaşabilir, burkayla da dolaşabilir ancak yine de kimseye peçe ve burka gibi şeyler dayatılamaz çünkü -daha önce de dediğim gibi- yüzü örtmek ne farzdır ne de sünnettir.