Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Hanımların Yüzü Örtmesi Farz mı, Sünnet mi, Takva mı, Delil Nedir?

A Çevrimdışı

akilli55

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
O zaman açıkça söyleyebiliysun ki yüzünü açık bırakanlar ve bu konuya fetva veren Hanefi ve Maliki mezhebi imamları HARAM işliyorlar. Bunu mu diyorsun.
 
A Çevrimdışı

akilli55

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Seni anlamıyorum. Kadınların yüzünü açmaları haramdır diyorsun öyle değil mi? Açanlar da hata etmişlerdir diyorsun öyle değil mi?
 
E Çevrimdışı

es-saffat

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Seni anlamıyorum. Kadınların yüzünü açmaları haramdır diyorsun öyle değil mi? Açanlar da hata etmişlerdir diyorsun öyle değil mi?

Kadınların yüzünü açmasının haram olduğunu Ahmed, Şafii, İshak, Evzai, Hasan, Katade, Ameş, İbrahim ve sahabenin hepsi söylemiştir.

Hata etmek ile haram işlemek farklı şeylerdir. Alimler elleri kaldırmayana ne yapacağını tartışırken ikiye ayrılmışlar. Hüccet ikame etmeden haram işlediğini ve tazir uygulanacağını söyleyenler İbn Ömer'in "Namazda elleri kaldırmayan kimi görürseniz ona taş atın" ( Raful Yedeyn ) nakli ile ictihad etmişler.

Hüccet ikamesi olmadan, zahir ve icmaya dayalı meselelerde bile olsa haram ve tazir hükümlerinin işlemeyeceğini söyleyenler ise "Haramlarda ki cahillik etkenini" getirmişler. Buna delil olarak zina işleyen cariyeyi delil getirmişlerdir.

Yani zahir, açık, icmaya dayalı meselelerde karşıda ki kimseye hüccet ikame edilmeden, dayandığı delilin zayıf, aksine sahih hadislerin ve sahabenin görüş birliği beyan edilmeden o kişiye haram veya tazir hükümleri uygulanmaz.

Tabii herkesin dinini araştırması ve ilmin yayılmasına görede bu hükm bazen ortadan kalkar, üstte zikrettiğim hükm uygulanır. Buna da kadılar karar verir.

Belki şimdi anlamışsındır.
 
A Çevrimdışı

akilli55

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş meseleyi yuvarlıyorsun vallahi ama ben hüsnü zan ediyorum :).

"Hüccet ikamesi olmadan, zahir ve icmaya dayalı meselelerde bile olsa haram ve tazir hükümlerinin işlemeyeceğini söyleyenler ise "Haramlarda ki cahillik etkenini" getirmişler."
Yani zahir, açık, icmaya dayalı meselelerde karşıda ki kimseye hüccet ikame edilmeden, dayandığı delilin zayıf, aksine sahih hadislerin ve sahabenin görüş birliği beyan edilmeden o kişiye haram veya tazir hükümleri uygulanmaz."

Bunu kim demiş? Nerde yazıyor? kimin sözüdür bu, bu söz üzerinde icma var mıdır?

Ayrıca ben dünyalık cezayı sormuyorum. Allah katında yüzünü açan insanlar haram işlemişler midir? Velev ki senin yukarıda belirttin kaide ile bu müslümanlara mesele izah edildiğini düşün. Sen çıktın dedin ki bu mesele şöyledir, şöyledir delillerini açıkladın, icma var dedin. Fakat karşındaki anlattığın insanlar "Hayır mesele senin dediğin gibi değildir, senin gibi düşünmüyoruz" diyerek yüzlerini örtmediler. Bunlar Allah katında bu suçlarından dolayı azabı haketmiş midir?
 
E Çevrimdışı

es-saffat

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Kardeş meseleyi yuvarlıyorsun vallahi ama ben hüsnü zan ediyorum :).

"Hüccet ikamesi olmadan, zahir ve icmaya dayalı meselelerde bile olsa haram ve tazir hükümlerinin işlemeyeceğini söyleyenler ise "Haramlarda ki cahillik etkenini" getirmişler." Bunu kim demiş? Nerde yazıyor? kimin sözüdür bu, bu söz üzerinde icma var mıdır?

Ayrıca ben dünyalık cezayı sormuyorum. Allah katında yüzünü açan insanlar haram işlemişler midir? Velev ki senin yukarıda belirttin kaide ile bu müslümanlara mesele izah edildiğini düşün. Sen çıktın dedin ki bu mesele şöyledir, şöyledir delillerini açıkladın, icma var dedin. Fakat karşındaki anlattığın insanlar "Hayır mesele senin dediğin gibi değildir, senin gibi düşünmüyoruz" diyerek yüzlerini örtmediler. Bunlar Allah katında bu suçlarından dolayı azabı haketmiş midir?

Ben meseleyi yuvarlamıyorum, dansöz değiliz ki yuvarlayalım. Kelimelerini seçerken dikkat et.

Cümlenin başı ile sonuda birbirini tutsun. Başında yuvarlıyorsun diyorsun, arkasından hüsnü zan ediyorum diyorsun. Başı sonunu tutmuyor.

Yukarıda ki sözümü ve benzeri tartışmaları Şehid Ebu Ya'la el-Hanbeli "el müfredatul fıkh" kitabında bulabilirsin. Orada detaylıca şafiiler ne demiş, malikiler ne demiş bulabilirsin.

Dünyalık cezada, ahiretlik cezada kişinin haramlardan haberli olmasına dayalıdır.

Bir kimseye " Esma hadisi zayıftır. Bunun zıttına 30'dan fazla sahih hadis vardır. Sahabenin ittifakı vardır. " dediğin halde, hala "Ben Ebu Hanife'ye uyarım" diyorsa bu kişinin haram işlediğinden, hangi akıl sahibi şüphe eder?

Allah Rasulunden ve hanımlardan gelen 30dan fazla sahih hadise karşılık, "Ben Ebu Hanife'ye uyarım" veya "Senin gibi düşünmüyoruz" diyen, bu ithamları söylerken "Muhammed s.a.v gibi düşünmüyoruz.", "Sahabenin ittifakı gibi düşünmüyoruz" demiş olurlar. Zira bu bizim değil, sabit ve kat'i şekilde Rasulullah s.a.v, Hanımları ve sahabesinin görüşüdür.

Bunun gibi şeytani sözlerden Alemlerin Rabbi Allah'a sığınırız.
 
A Çevrimdışı

akilli55

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bir kimseye " Esma hadisi zayıftır. Bunun zıttına 30'dan fazla sahih hadis vardır. Sahabenin ittifakı vardır. " dediğin halde, hala "Ben Ebu Hanife'ye uyarım" diyorsa bu kişinin haram işlediğinden, hangi akıl sahibi şüphe eder?

Kardeş halen soru sorarak bunların haram işlediğini ima ediyorsun. Peki o zaman sana sorayım.

Abdulmuizz Fida tesettür meselesini konu yapmış, incelemeiş ve en son değerlendirme olarak şunu belirtmiş.


Görüşlerin ortası (değerlendirme):
Buradaki örtme, fitneye düşme, yani zinaya yol açma tehlikesi yüzündendir. Ancak hadislerde "kadının yüzünü örtünüz" veya "kadının yüzü de avrettir" anlamı açıkça ifade edilmemiştir. Bazı sahabilerin kadınlara şehvetle bakmaları veya anlamlı bakışlarıyla kadınları rahatsız etmeleri önlenmek istenmiştir. Böyle bir fitne korkusu doğunca, mümin kadınların da iffetlerini koruması ve erkeklerin dikkatli bakışlarına hedef olmaması amaçlanmalıdır. Sahabe hanımlarının yüzlerini örttükleri açık olarak nakledilmediği için, bu konuda bir icma'ın varlığından söz edilemeyeceği gibi; peçe örtmenin farz veya sünnet olduğunu söylemek de güçtür. Belki genç; ve güzel bazı bayanların, erkeklerin rahatsız edici bakışlarından korunmak ve gönül dünyalarını daha temiz tutabilmek için başvurdukları bir korunma biçimidir.
(Kurtubî, a.g.e., XII, 229 vd.; es-Sâbunî, a.g.e., II, 154 vd.; et-Taberî, a.g.e., XVIII, 118; Muhammed Eyyûb Kâkül, 2. baskı, Suriye t.y., s. 27 vd.; Elmalılı, a.g.e., V, 3505 vd.; İbrahim Cemel, Müslüman Kadının Fıkıh Kitabı, terc. Beşir Eryarsoy, İstanbul 1989, s. 124 vd.; Faruk Beşer, Hanımlara Özel İlmihal, İstanbul 1989, s. 243 vd.).

Şimdi hem Abdulmizz Fida hoca hemde Kurtubi, Sabuni, Taberi, Muhammed Eyyub Kakül, İbrahim Cemel Beşir Eryarsoy, Faruk Beşer ve diğer günümüz Hanefi, Maliki imamları

Bunların hepsi senin iddia ettiğin bu icmayı bilmiyorlar ve mazeret sahibidirler. Senin şu yazılarını okuduktan sonra mazeretleri kalkar ve Allah katında azablandırma tehlikeleri var.

Öyle mi?
 
A Çevrimdışı

akilli55

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ayrıca meseleyi yuvarlıyorsun dedim. dansözler kelimeyi yuvarlamaz bellerini bedenlerini yuvarlarlar. Seni tenzih ederim dansöz olarak algıladıysan.
 
E Çevrimdışı

es-saffat

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Kardeş halen soru sorarak bunların haram işlediğini ima ediyorsun. Peki o zaman sana sorayım.

Abdulmuizz Fida tesettür meselesini konu yapmış, incelemeiş ve en son değerlendirme olarak şunu belirtmiş.


Görüşlerin ortası (değerlendirme):
Buradaki örtme, fitneye düşme, yani zinaya yol açma tehlikesi yüzündendir. Ancak hadislerde "kadının yüzünü örtünüz" veya "kadının yüzü de avrettir" anlamı açıkça ifade edilmemiştir. Bazı sahabilerin kadınlara şehvetle bakmaları veya anlamlı bakışlarıyla kadınları rahatsız etmeleri önlenmek istenmiştir. Böyle bir fitne korkusu doğunca, mümin kadınların da iffetlerini koruması ve erkeklerin dikkatli bakışlarına hedef olmaması amaçlanmalıdır. Sahabe hanımlarının yüzlerini örttükleri açık olarak nakledilmediği için, bu konuda bir icma'ın varlığından söz edilemeyeceği gibi; peçe örtmenin farz veya sünnet olduğunu söylemek de güçtür. Belki genç; ve güzel bazı bayanların, erkeklerin rahatsız edici bakışlarından korunmak ve gönül dünyalarını daha temiz tutabilmek için başvurdukları bir korunma biçimidir.
(Kurtubî, a.g.e., XII, 229 vd.; es-Sâbunî, a.g.e., II, 154 vd.; et-Taberî, a.g.e., XVIII, 118; Muhammed Eyyûb Kâkül, 2. baskı, Suriye t.y., s. 27 vd.; Elmalılı, a.g.e., V, 3505 vd.; İbrahim Cemel, Müslüman Kadının Fıkıh Kitabı, terc. Beşir Eryarsoy, İstanbul 1989, s. 124 vd.; Faruk Beşer, Hanımlara Özel İlmihal, İstanbul 1989, s. 243 vd.).

Şimdi hem Abdulmizz Fida hoca hemde Kurtubi, Sabuni, Taberi, Muhammed Eyyub Kakül, İbrahim Cemel Beşir Eryarsoy, Faruk Beşer ve diğer günümüz Hanefi, Maliki imamları

Bunların hepsi senin iddia ettiğin bu icmayı bilmiyorlar ve mazeret sahibidirler. Senin şu yazılarını okuduktan sonra mazeretleri kalkar ve Allah katında azablandırma tehlikeleri var.

Öyle mi?

Kişiler ile din ta'lim etmek, onları öne sürerek hataları kapatmak münafıkların işidir. Bizim sözümüz ortadadır. Bizler bu ümmetin salih ve müctehidlerin olan Ebu Hanife ve Malik rahimehumullaha hata etmiş derken, şu yukarıda saydığın isimler nedir ki?

Bu arada yukarıda ki yazıda bir çok fahiş hata dolu.

**Ancak hadislerde "kadının yüzünü örtünüz" veya "kadının yüzü de avrettir" anlamı açıkça ifade edilmemiştir.
**Sahabe hanımlarının yüzlerini örttükleri açık olarak nakledilmediği için, bu konuda bir icma'ın varlığından söz edilemeyeceği gibi; peçe örtmenin farz veya sünnet olduğunu söylemek de güçtür.

Şu iki cümlede yalandır. Bunun aksine bir sürü hadis vardır.

İcmadan söz edilemeyeceğini söylemek ise, bunu ancak taassup ehli bir Hanefi söyler. Bu yazıyıda Hanefi birinin yazdığına eminim. Zira onlar görüş saklamak, nassları saptırmakta marifetlidirler.

Son olarak yazdığını okuyamamışsın, ya da anlayamamışsın. Taberi, Camiul Beyan'da bu icmayı nakledenlerden biri.
 
A Çevrimdışı

akilli55

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Peki kardeş burdan sonrası bunu yazan ve bu görüşü savunan ilim ehline düşer. Ben bir çok yerde de yazdım ne fakihim, ne de müctehid. Burdan sonrası bu görüşü savunan alimlere söz hakkı kalır.
 
U Çevrimdışı

Ummi Abdurrahman

Üye
İslam-TR Üyesi
ahzab suresı 59 ayet.. Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımları*na söyle. Dış örtülerinden üzerleri*ne alıp örtsünler. Bu, onların başkaları tarafından tanınıp rahatsız edilmemeleri için daha uygundur. Allah çok bağışlayan, çok merhamet edendir....................... kuranda cilbab diye gecer mana itibarı ile dış örtüleri celâbîb kelimesi kadının normal elbise*lerinin tamamını kaplayan ya da bütün bedeni örten dış elbise (yani çar*şaf, abaye, geniş manto veya bol pardesü) anlamındaki cilbab kelimesinin çoğuludur.... işte delil kardeşim

MashaAllah delilin cok süper alhamdulillah:)
Cilbab arapcada yüzüde kaplayan bir örtüdür. Bu ayet indiginde kadinlar mescidde elbiselerinden kumas kesip yüzlerini örtüp cikmislardir sadece bir gözleri bakabilmek icin acik kalmistir!
Imam Abu Hanife rahimullah fitne zamaninda farz diye fetva vermistir. Yasadigimiz zaman fitne zamani !
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
Birde kafadan başörtüleri salınmayıp,boyuna bağlanması ve yüz ve çehrenin açılma MODEL giyim tarzı var.Bu çoğu yerde kullanılmaktadır.
Ayette,başörtüsünün yakalara kadar salınması emrediliyor.
Mümin hanımlara söyle: Gözlerini korusunlar, namus ve iffetlerini muhafaza etsinler. Görünen kısmı müstesna olmak üzere, ziynetlerini (süslerini ve süs taktıkları organlarını) teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler…” (Nûr Suresi, 31

Birde giyinik çıplak olarak tabir edilen başın deve hörgücüne benzer bağlanma şekli var.Burada da başörtüsünün boyuna bağlanmayıp yakalara doğru salınmasına destek olan bir hadis.
Cehennemliklerden iki grup vardır ki ben onları henüz görmedim: Onlardan biri, sığırkuyrukları gibi kırbaçlarla insanları döven bir topluluk. Diğeri de, giyinmiş oldukları halde çıplak görünen ve öteki kadınları kendileri gibi giyinmeye zorlayan ve başları deve hörgücüne benzeyen kadınlardır. İşte bu kadınlar cennete giremeyeceklerdir. (Hatta) onlar cennetin kokusunu bile alamayacaklardır. Oysa cennetin kokusu şu kadar uzak mesafeden bile hissedilebilir.(Müslim, Cennet, 52.)

Görünen kısmı müstesna olmak üzere;İmamı Şafii ve diğer alimlerce,hastalık(sara,bayılma...),rüzgar,çalı çırpı takılması,istemeden yerinden düşmesi v.s. gibi durumlarda kendiliğinden açılan kısımlar olarak tefsir edilmiştir.
 
E Çevrimdışı

Ebu El Fida

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
BU KONUYA EN GÜZEL IŞIK TUTAN KİTAP, BU KONUYU DETAYLARIYLA ANLATAN VE BU KONU HAKKINDA ORTAYA ATILAN ŞÜPHELERE TEK TEK İLMİ VE İKNA EDİCİ CEVAPLAR VEREN BİR KİTAP PİYASAYA YENİ ÇIKTI...

KİTAP SADECE YÜZ ÖRTME MESELESİNİ TAFSİLATLI BİR ŞEKİLDE ELE ALMIŞ...

SÜPER BİR KİTAP...

"KURAN VE SÜNNETE GÖRE "YÜZ ÖRTME"
MENHEC YAYINLARI

MEVA KİTAP...

HERKESE TAVSİYE EDERİM...
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Ne farzdır, ne sünnetir ancak erkeklerin gözlerini haramdan sakındırıp kadınların yüzlerine bakmamaları farzdır, takvadır. Kadının yüzünü örtmesi takva olabilir belki ancak bence kadının yüzünü kapatması yasak olmalıdır.
 
S Çevrimdışı

SaYFuLLaH

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ne farzdır, ne sünnetir ancak erkeklerin gözlerini haramdan sakındırıp kadınların yüzlerine bakmamaları farzdır, takvadır. Kadının yüzünü örtmesi takva olabilir belki ancak bence kadının yüzünü kapatması yasak olmalıdır.

Takva olma ihtimalinden konustugun halde bunun yasaklanmasi gerektigine inanmanin sebebi nedir?
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ne farzdır, ne sünnetir ancak erkeklerin gözlerini haramdan sakındırıp kadınların yüzlerine bakmamaları farzdır, takvadır. Kadının yüzünü örtmesi takva olabilir belki ancak bence kadının yüzünü kapatması yasak olmalıdır.
Ancak senin gibi biri böyle konuşurdu zaten.Hani delilin? Kime göre neye göre farz değildir? Şunu banlayın adminler saçma saçma konuşuyor.Her şeye atlıyor.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Takva olma ihtimalinden konustugun halde bunun yasaklanmasi gerektigine inanmanin sebebi nedir?

Kadın, yüzünü de örterek Allah'ın örtünme emrini bir adım ileri taşımak isteyebilir -ki peçe takmak ne farzdır ne de sünnettir- ancak kadının yüzünü örtmesi bazı sorunlara neden olabilir. İnsanlar peçe takarak çok rahat bir şekilde suç işleyebilirler mesela. Peçe takan insanların yüzlerini tanımak çok zor (belki de imkansız) olduğundan bir çok faili meçhul suç olur. Bu yüzden ben erkeğin de kadının da yüzünü örtmesinin yasak olması gerektiğini düşünüyorum. Böyle bir sorun olmazsa isteyen peçeyle de dolaşabilir, burkayla da dolaşabilir ancak yine de kimseye peçe ve burka gibi şeyler dayatılamaz çünkü -daha önce de dediğim gibi- yüzü örtmek ne farzdır ne de sünnettir.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Ancak senin gibi biri böyle konuşurdu zaten.Hani delilin? Kime göre neye göre farz değildir? Şunu banlayın adminler saçma saçma konuşuyor.Her şeye atlıyor.

Yüzün örtülmesinin farz ya da sünnet olmadığına dair şöyle bir şey okumuştum bu sitede:

Görüşlerin ortası (değerlendirme):
Buradaki örtme, fitneye düşme, yani zinaya yol açma tehlikesi yüzündendir. Ancak hadislerde "kadının yüzünü örtünüz" veya "kadının yüzü de avrettir" anlamı açıkça ifade edilmemiştir. Bazı sahabilerin kadınlara şehvetle bakmaları veya anlamlı bakışlarıyla kadınları rahatsız etmeleri önlenmek istenmiştir. Böyle bir fitne korkusu doğunca, mümin kadınların da iffetlerini koruması ve erkeklerin dikkatli bakışlarına hedef olmaması amaçlanmalıdır. Sahabe hanımlarının yüzlerini örttükleri açık olarak nakledilmediği için, bu konuda bir icma'ın varlığından söz edilemeyecektir. Fakat fitne ortamlarının hakim olduğu küfür diyarlarında genç; ve güzel bazı bayanların, erkeklerin rahatsız edici bakışlarından korunmak ve gönül dünyalarını daha temiz tutabilmek için başvuracakları bir korunma biçimidir.
(Kurtubî, a.g.e., XII, 229 vd.; es-Sâbunî, a.g.e., II, 154 vd.; et-Taberî, a.g.e., XVIII, 118; Muhammed Eyyûb Kâkül, 2. baskı, Suriye t.y., s. 27 vd.; Elmalılı, a.g.e., V, 3505 vd.; İbrahim Cemel, Müslüman Kadının Fıkıh Kitabı, terc. Beşir Eryarsoy, İstanbul 1989, s. 124 vd.; Faruk Beşer, Hanımlara Özel İlmihal, İstanbul 1989, s. 243 vd.).


Senin yüzün örtülmesinin farz ya da sünnet olduğuna dair delilin var mı peki?
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
Kadın, yüzünü de örterek Allah'ın örtünme emrini bir adım ileri taşımak isteyebilir -ki peçe takmak ne farzdır ne de sünnettir- ancak kadının yüzünü örtmesi bazı sorunlara neden olabilir. İnsanlar peçe takarak çok rahat bir şekilde suç işleyebilirler mesela. Peçe takan insanların yüzlerini tanımak çok zor (belki de imkansız) olduğundan bir çok faili meçhul suç olur. Bu yüzden ben erkeğin de kadının da yüzünü örtmesinin yasak olması gerektiğini düşünüyorum. Böyle bir sorun olmazsa isteyen peçeyle de dolaşabilir, burkayla da dolaşabilir ancak yine de kimseye peçe ve burka gibi şeyler dayatılamaz çünkü -daha önce de dediğim gibi- yüzü örtmek ne farzdır ne de sünnettir.

aklını kullanarak işkembeden konuştuğundan nefesin çok kötü kokuyor tanrıcı vatandaş.Sözlerin de nefesine uymuş ve hiç çekilmiyor.Delil yerine deliliğe başvuruyorsun.Senin fikirlerin de çürük elmadan farksız.Ne yenilir ne verilir.Boş teneke gibi tınlayıp duruyorsun.Senin sözlerin bizim için çok ta tınn......
 
Üst Ana Sayfa Alt