Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru İmam Ahmed bin Hanbel ve İmam Buhari Mutezile'yi Tekfir Ediyor muydu?

Ebu Dil-Hûn el-Murcie Çevrimdışı

Ebu Dil-Hûn el-Murcie

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim sen kabirci sofi misin ?

Şeyhu'l İslam İbn Teymiyye'yi senin gibi kâfir gören ehl-i sunnet muctehidler kimlerdir?
Kâfirliğinin sebeblerini delillendirir misin?


***

Not:
Bu konuya şimdilik sorduğum kişiden başka kimse yazmasın ki konu hızlıca ilerlesin ve anlaşılsın. Yazmak isteyen bana özelden yazabilir.
1) kabirci derken ne demek istediniz anlamadım ? Sofi değilim
2) ibni teymiye ye ben kâfir mi dedim ? Ben geçmişte yaşamış ağzından ben Allah'a inanmıyorum demeyen kimseye kâfir demem selefilerden farkımız budur bizim
 
Ebu Dil-Hûn el-Murcie Çevrimdışı

Ebu Dil-Hûn el-Murcie

Üye
İslam-TR Üyesi
İbni teymiyyenin çok sapıklıkları var (bana göre selefilere göre değil) kâfir demem fakat ehli bidattir dine reformculuk hareketini sokak ilk kişilerdendir
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
1) kabirci derken ne demek istediniz anlamadım ? Sofi değilim
2) ibni teymiye ye ben kâfir mi dedim ? Ben geçmişte yaşamış ağzından ben Allah'a inanmıyorum demeyen kimseye kâfir demem selefilerden farkımız budur bizim
Evet İbn Teymiyye'yi tekfir ettin!
“İbni Teymiye dini içinden zedeleyen mülhiddir”

*****

Kabirci derken ölülerden yardım isteyen, istiğase yapan muşrikler, Kendilerini tevhide, Allaha davet eden ibn Teymiyye'yi tekfir ederler. Senin de İbn Teymiyye yaran bundan mıdır diye?

***
Kendi ağzından "Ben Allah'a inanmıyorum" diyen kimseye kâfir demeyen kâfirdir. Ama sen Ebu Cehil'e bile diyemzsin bu akideyle?
Senin bu görüşün ehl-i sunnet değil, Murcie. Kişi ben kâfirim demedikçe, hiç bir küfür şirk günah imana zarar vermez demektedirler. Bu sebeble sen de Ehl-i sunnet akidesi yok. Seni İslam akidesine davet ediyorum...

****


Kasden terkedilmiş olan namazların kaza edilemeyeceği görüşünde olanlar:
Selefin büyük alimleri (sahabeden Ömer, oğlu Abdullah, Sâd b. Ebî Vakkas, İbn Mesud, Selman-ı Fârisî ve tâbiundan el-Kasım b. Muhammed, Muhammed b. Sîrin, Mutarraf b. Abdillah, Ömer b. Abdilaziz, Budeyl b. Meysere ve Sâlim b. Ebi'l-Ca'd ile Dâvud ez-Zâhîri, İbn Hazm ve İbn Ruşd gibi Zâhiri mezhebi muctehid ve fakihleri ) unutarak veya herhangi bir özür sebebiyle olmayıp da, kasden terk edilen (vakti geçen) namazın kazası olmaz demektedir.
(Aynî, Umdetu'l-Kâri, 2/602, İst., 1308; ibn Hazm, el-Muhallâ, 1/238, Beyrut, 1352; Şevkânî, es-Seylu'l-cerrâr, 1/289, Beyrut, 1405/1985; Tecrid Tercemesi, 2/538-539.)

 
Ebu Dil-Hûn el-Murcie Çevrimdışı

Ebu Dil-Hûn el-Murcie

Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam aslında boşuna tartışmanın bir manası yok size göre ben ehli bidatim sizin delilleriniz var bana göre de selefiler ehli bidat delillerim var
 
Ebu Dil-Hûn el-Murcie Çevrimdışı

Ebu Dil-Hûn el-Murcie

Üye
İslam-TR Üyesi
Evet İbn Teymiyye'yi tekfir ettin!


*****

Kabirci derken ölülerden yardım isteyen, istiğase yapan muşrikler, Kendilerini tevhide, Allaha davet eden ibn Teymiyye'yi tekfir ederler. Senin de İbn Teymiyye yaran bundan mıdır diye?

***
Kendi ağzından "Ben Allah'a inanmıyorum" diyen kimseye kâfir demeyen kâfirdir. Ama sen Ebu Cehil'e bile diyemzsin bu akideyle?
Senin bu görüşün ehl-i sunnet değil, Murcie. Kişi ben kâfirim demedikçe, hiç bir küfür şirk günah imana zarar vermez demektedirler. Bu sebeble sen de Ehl-i sunnet akidesi yok. Seni İslam akidesine davet ediyorum...

****


Kasden terkedilmiş olan namazların kaza edilemeyeceği görüşünde olanlar:
Selefin büyük alimleri (sahabeden Ömer, oğlu Abdullah, Sâd b. Ebî Vakkas, İbn Mesud, Selman-ı Fârisî ve tâbiundan el-Kasım b. Muhammed, Muhammed b. Sîrin, Mutarraf b. Abdillah, Ömer b. Abdilaziz, Budeyl b. Meysere ve Sâlim b. Ebi'l-Ca'd ile Dâvud ez-Zâhîri, İbn Hazm ve İbn Ruşd gibi Zâhiri mezhebi muctehid ve fakihleri ) unutarak veya herhangi bir özür sebebiyle olmayıp da, kasden terk edilen (vakti geçen) namazın kazası olmaz demektedir.
(Aynî, Umdetu'l-Kâri, 2/602, İst., 1308; ibn Hazm, el-Muhallâ, 1/238, Beyrut, 1352; Şevkânî, es-Seylu'l-cerrâr, 1/289, Beyrut, 1405/1985; Tecrid Tercemesi, 2/538-539.)

Mülhid kelimesini ben orada sapık manasında bidat manasında kullandım kâfir diyecek olsam direk kâfir derdim zaten ben hayatım da en dikkat ettiğim şey birine kâfir demek
2)istiğase selefilere göre bidat bana göre caizdir delillerim de var fakat dediğim gibi konuşmanın bir manası yok çünkü sizin kendinize göre deliliniz var benim de kendime göre ayrıca ben hiç istiğase etmedim
Ulan ne demek kâfir olana kafir demiyen kâfir olur diye bir şey mi var yahu ben kendi ağzından ben kâfirim diyen birine kafir derim sadece sizin gibi önüne gelene Kafir demem
"Herhangi bir kimse, din kardeşine 'Ey kâfir!' derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner. Eğer o kimse dediği gibi ise ne ala. Aksi takdirde sözü kendi aleyhine döner." (Müslim, 1/319)
Abicigim senin ehli sünnet dediğin nedir :) ehli sünnete göre günah işlemek imana zarar verir fakat dinden çıkarmaz ben murcie falan değilim hemen beni itelemeye başladınız
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Mülhid kelimesini ben orada sapık manasında bidat manasında kullandım kâfir diyecek olsam direk kâfir derdim zaten ben hayatım da en dikkat ettiğim şey birine kâfir demek
2)istiğase selefilere göre bidat bana göre caizdir delillerim de var fakat dediğim gibi konuşmanın bir manası yok çünkü sizin kendinize göre deliliniz var benim de kendime göre ayrıca ben hiç istiğase etmedim
Ulan ne demek kâfir olana kafir demiyen kâfir olur diye bir şey mi var yahu ben kendi ağzından ben kâfirim diyen birine kafir derim sadece sizin gibi önüne gelene Kafir demem
"Herhangi bir kimse, din kardeşine 'Ey kâfir!' derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner. Eğer o kimse dediği gibi ise ne ala. Aksi takdirde sözü kendi aleyhine döner." (Müslim, 1/319)
Abicigim senin ehli sünnet dediğin nedir :) ehli sünnete göre günah işlemek imana zarar verir fakat dinden çıkarmaz ben murcie falan değilim hemen beni itelemeye başladınız

Mulhidin anlamı bellidir, sen bunu kullanırsan bizde okuduğumuz gibi anlarız.

Allah'ı bırakıp da Ölüden yardım isteyen (istiğase) Ebu Cehil gibi muşriktir! Bu Adem (a.s.)dan kıyamete kadar tevhid dininin aslındandır.
Sen bu akidede Kurayşli muşriklere, Edip Yüksel'e bile kafir diyemeyeceğin ortaya çıkmış oluyor.

Fark ediyor musun? İbn Teymiyye'yi tekfir etmene veya ehl-i sunnet dışı görmene sebeb olan bir tane meşru bir delil getiremedin. Çocukca mırıldanıp duruyorsun. Ve kişi kendi ağzıyla Ben kafirim demedikçe kafir demem diyorsun. Bu akideyi kimden edindin?
Senin ehl-i sunnet diyerek kendine âlim edindiğim 3 alim adı yazar mısın?
 
Ebu Dil-Hûn el-Murcie Çevrimdışı

Ebu Dil-Hûn el-Murcie

Üye
İslam-TR Üyesi
Mulhidin anlamı bellidir, sen bunu kullanırsan bizde okuduğumuz gibi anlarız.

Allah'ı bırakıp da Ölüden yardım isteyen (istiğase) Ebu Cehil gibi muşriktir! Bu Adem (a.s.)dan kıyamete kadar tevhid dininin aslındandır.

Fark ediyor musun? İbn Teymiyye'yi tekfir etmene veya ehl-i sunnet dışı görmene sebeb olan bir tane meşru bir delil getiremedin. Çocukca mırıldanıp duruyorsun. Ve kişi kendi ağzıyla Ben kafirim demedikçe kafir demem diyorsun. Bu akideyi kimden edindin?
Senin ehl-i sunnet diyerek kendine âlim edindiğim 3 alim adı yazar mısın?
Tamam abicigim getireyim bekle delil ne değişecek yani senin görüşün de değişmeyecek benim görüşmde bekle getireyim ayrıca mülhid kelimesinin sapık anlamında vardır
 
Ebu Dil-Hûn el-Murcie Çevrimdışı

Ebu Dil-Hûn el-Murcie

Üye
İslam-TR Üyesi
Mulhidin anlamı bellidir, sen bunu kullanırsan bizde okuduğumuz gibi anlarız.

Allah'ı bırakıp da Ölüden yardım isteyen (istiğase) Ebu Cehil gibi muşriktir! Bu Adem (a.s.)dan kıyamete kadar tevhid dininin aslındandır.

Fark ediyor musun? İbn Teymiyye'yi tekfir etmene veya ehl-i sunnet dışı görmene sebeb olan bir tane meşru bir delil getiremedin. Çocukca mırıldanıp duruyorsun. Ve kişi kendi ağzıyla Ben kafirim demedikçe kafir demem diyorsun. Bu akideyi kimden edindin?
Senin ehl-i sunnet diyerek kendine âlim edindiğim 3 alim adı yazar mısın?
Benim üstad dediğim bediüzzamanın said Nursi, ihsan şenocak gibi hocalarımızdır tabi siz bu hocalarımıza da müşrik diyorsunuz :)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Tamam abicigim getireyim bekle delil ne değişecek yani senin görüşün de değişmeyecek benim görüşmde bekle getireyim ayrıca mülhid kelimesinin sapık anlamında vardır
Getirdiğin link tam sana yakışan muşriklerin sitesidir.
Hele bir bak orada Diriden yardım istemeyi ölüden yardım istemeye delil diye nasıl getirmişler.


İslam'la tanışmak ve Tevessülün meşru ve şirk / bid'at (istiğase) olan kısımlarıyla yüzleşmek istersen istersen oku, yanlışlarını delillendir aksi taktirde iman et.

 
Ebu Dil-Hûn el-Murcie Çevrimdışı

Ebu Dil-Hûn el-Murcie

Üye
İslam-TR Üyesi
1)muhyiddin ibni Arabi sadrettini konevi gibi İslam'ın göz bebekleri alimlere kâfir diyordu halbuki bilmiyordu ki bir muslumana kâfir demek kişiyi kâfir yapar
2) İbni Teymiyye ilk müslümanların Kur’an-ı Kerime ve hadisi şeriflere uyduklarını sonradan gelen mezheb imamlarının kendi görüşlerini de işe karıştırdıklarını söylüyordu Ehlisünnete çatıyordu hâlbuki ehlisünnet âlimleri hiçbir zaman nakilden ayrılmamışlardır Naklin olduğu hiçbir yerde kendi görüşlerine uymamışlardır hele İmam-ı Azam’ın kendi görüşünü nakilden aşağı tuttuğu İslam âlimlerinin söz birliği ile sabittir İbni Teymiyye bunu söylerken Kur’an-ı Kerimi hiçbir nakle dayanmadan kendi görüşüne tefsir ediyordu. Aynı bu gün hadisi şerifleri inkâr edip dini kendileri yorumlamak isteyenlerin olduğu gibi
3)bir gün Şam Camii’nin minberinde “Cenab-ı Hak, gökten yere benim şimdi indiğim gibi iner” diyerek minberden aşağı indiğini, İbni Battuta haber veriyor. Dört mezhebin âlimleri İbni Teymiyye’nin bu sözüne reddiyeler yazarak, müslümanların itikatlarının bozulmasını önlediler.Mısır Sultanı Nasır’ın yanında toplanmış olan âlimler ve devlet adamları, böyle bozuk sözleri yaydığı için, onu Kahire kalesi kuyusuna hapsettiler. Peygamberimiz hakkındaki sapık ifadeler sebebiyle de tekrar tekrar hapsedildi.
4)Kıyas yaptıkları için ehlisünnet âlimlerine saldırdığı halde çok yerde ve hele mecmu’at ür-risale kitabında kendisi de pek çok kıyas yapmıştır
5) “Ancak üç mescide ziyaret için gidilir” hadis-i şerifini “Ancak üç mescid ziyaret edilir” şekline çevirmiş, Resulüllah’ın kabrini ziyaret için bile gitmek günah olur demiştir. İbni Hacer-i Haytemi “Fetva-yı fıkhiyye” kitabında buna uzun uzun cevap vermiştir.
6)Ebül Hasen-i eş’ari hazretlerinin mezhebine ve bu derin âlimin, kaderi ve Allah’u Teâlâ’nın isimlerini açıklamasına ve azab yapılacağını bildiren ayetlere verdiği manalara çatmakta idi. Cehennem azabının kâfirlere de sonsuz olmayacağını söylerdi.
7)Hükümetlere verilen her çeşit vergi, zekât yerine geçer derdi.
8)Salahiyyede, el-Cebel Camiinde hazreti Ömer (Radıyallahu anh)ın çok hata yaptığını söylemiştir. Bir toplantıda hazreti Ali’nin üçyüz defa yanıldığını söylemiştir.Münavi’nin “Künüz” kitabında ve İmam-ı Ahmedin sahihinde ve “Mir’at kainat” kitabında yazılı olan bir hadis-i şerifte: Allah’u Teala, doğru sözü Ömerin dili üzerine koymuştur” buyruldu. Resulüllah “Ömer yanılmaz” dediği halde İbni Teymiyye çok yanıldığını iddia ederek bu haids-i şeriflere de karşı gelmiştir.
9)İmam-ı subki de, ibni Teymiyyenin ilmini, zekasını çok övüyordu. Burhaneddin bin Müflh “Tabakat”ta diyor ki: “İmam-ı Subki Zehebiye yazdığı mektupta İbni Teymiyye’yi çok övmüştü. Fakat, İmam-ı Subki de “Erreddü-li-İbni Teymiyye kitabında onun ehli sünnetten ayrıldığını, delalete düştüğünü yazmaktadırlar.
10)İmam-ı Suyuti “Kam’ul mu’arıd” kitabında buyuruyor ki: “İbni Teymiyye, hibirli idi. Kendini beğenirdi. Herkesten üstün görünmek, karşısındakini küçümsemek, büyüklerle alay etmek âdeti idi”.
 
Üst Ana Sayfa Alt