Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru İmam Ahmed bin Hanbel ve İmam Buhari Mutezile'yi Tekfir Ediyor muydu?

Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
 
Ummetbilinci Çevrimdışı

Ummetbilinci

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Şirk itikadını delilsizce savunma
Vahdet i vücud her yerde Allah'ın olması değildir vahdet i vücud Allah'ın parçalara ayrılması ve cisimlere yayılması değildir benim anladığım Allah'ın yarattığı şeylere bakıp Allah'tan başka bir ilahın bu düzeni kuramayacağını anlama sanatıdır yani iki ilah olsaydı bu düzen olmazdı bunu anlama sanatıdır
[/QUOTE]
Allah'tan başka bir ilah yoktur manasında "Allah'tan başka bir ilahın " anlam kayması ve mana farklılaşması içermemesi adına tevil etme ihtiyacı hissettim
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Vahdet i vücud her yerde Allah'ın olması değildir vahdet i vücud Allah'ın parçalara ayrılması ve cisimlere yayılması değildir benim anladığım Allah'ın yarattığı şeylere bakıp Allah'tan başka bir ilahın bu düzeni kuramayacağını anlama sanatıdır yani iki ilah olsaydı bu düzen olmazdı bunu anlama sanatıdır
Allah'tan başka bir ilah yoktur manasında "Allah'tan başka bir ilahın " anlam kayması ve mana farklılaşması içermemesi adına tevil etme ihtiyacı hissettim
Vahdet-i Vucut Şirktir, Şirkten uzak dur ki hükmünü almayasın! Sana özelden yazdığım uyardığın halde hala şirkini kafana göre yazıyorsun. Burada akide delilsiz, hevai açıklamalarla yapılmayacağını unutmayın!

 
Hawkeye Çevrimdışı

Hawkeye

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Benim üstad dediğim bediüzzamanın said Nursi, ihsan şenocak gibi hocalarımızdır tabi siz bu hocalarımıza da müşrik diyorsunuz :)
1) kabirci derken ne demek istediniz anlamadım ? Sofi değilim
2) ibni teymiye ye ben kâfir mi dedim ? Ben geçmişte yaşamış ağzından ben Allah'a inanmıyorum demeyen kimseye kâfir demem selefilerden farkımız budur bizim
Sofi değilim diyip de Bediüzzaman sapığina hocamizdir demesi. Acaba Risale-i Nur'u hiç hayatında okumuş mu ? En azından kâfirlerin tutumu belli de, peki bu ikiyuzlu münafıklara ne demeli?
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
1)muhyiddin ibni Arabi sadrettini konevi gibi İslam'ın göz bebekleri alimlere kâfir diyordu halbuki bilmiyordu ki bir muslumana kâfir demek kişiyi kâfir yapar
2) İbni Teymiyye ilk müslümanların Kur’an-ı Kerime ve hadisi şeriflere uyduklarını sonradan gelen mezheb imamlarının kendi görüşlerini de işe karıştırdıklarını söylüyordu Ehlisünnete çatıyordu hâlbuki ehlisünnet âlimleri hiçbir zaman nakilden ayrılmamışlardır Naklin olduğu hiçbir yerde kendi görüşlerine uymamışlardır hele İmam-ı Azam’ın kendi görüşünü nakilden aşağı tuttuğu İslam âlimlerinin söz birliği ile sabittir İbni Teymiyye bunu söylerken Kur’an-ı Kerimi hiçbir nakle dayanmadan kendi görüşüne tefsir ediyordu. Aynı bu gün hadisi şerifleri inkâr edip dini kendileri yorumlamak isteyenlerin olduğu gibi
3)bir gün Şam Camii’nin minberinde “Cenab-ı Hak, gökten yere benim şimdi indiğim gibi iner” diyerek minberden aşağı indiğini, İbni Battuta haber veriyor. Dört mezhebin âlimleri İbni Teymiyye’nin bu sözüne reddiyeler yazarak, müslümanların itikatlarının bozulmasını önlediler.Mısır Sultanı Nasır’ın yanında toplanmış olan âlimler ve devlet adamları, böyle bozuk sözleri yaydığı için, onu Kahire kalesi kuyusuna hapsettiler. Peygamberimiz hakkındaki sapık ifadeler sebebiyle de tekrar tekrar hapsedildi.
4)Kıyas yaptıkları için ehlisünnet âlimlerine saldırdığı halde çok yerde ve hele mecmu’at ür-risale kitabında kendisi de pek çok kıyas yapmıştır
5) “Ancak üç mescide ziyaret için gidilir” hadis-i şerifini “Ancak üç mescid ziyaret edilir” şekline çevirmiş, Resulüllah’ın kabrini ziyaret için bile gitmek günah olur demiştir. İbni Hacer-i Haytemi “Fetva-yı fıkhiyye” kitabında buna uzun uzun cevap vermiştir.
6)Ebül Hasen-i eş’ari hazretlerinin mezhebine ve bu derin âlimin, kaderi ve Allah’u Teâlâ’nın isimlerini açıklamasına ve azab yapılacağını bildiren ayetlere verdiği manalara çatmakta idi. Cehennem azabının kâfirlere de sonsuz olmayacağını söylerdi.
7)Hükümetlere verilen her çeşit vergi, zekât yerine geçer derdi.
8)Salahiyyede, el-Cebel Camiinde hazreti Ömer (Radıyallahu anh)ın çok hata yaptığını söylemiştir. Bir toplantıda hazreti Ali’nin üçyüz defa yanıldığını söylemiştir.Münavi’nin “Künüz” kitabında ve İmam-ı Ahmedin sahihinde ve “Mir’at kainat” kitabında yazılı olan bir hadis-i şerifte: Allah’u Teala, doğru sözü Ömerin dili üzerine koymuştur” buyruldu. Resulüllah “Ömer yanılmaz” dediği halde İbni Teymiyye çok yanıldığını iddia ederek bu haids-i şeriflere de karşı gelmiştir.
9)İmam-ı subki de, ibni Teymiyyenin ilmini, zekasını çok övüyordu. Burhaneddin bin Müflh “Tabakat”ta diyor ki: “İmam-ı Subki Zehebiye yazdığı mektupta İbni Teymiyye’yi çok övmüştü. Fakat, İmam-ı Subki de “Erreddü-li-İbni Teymiyye kitabında onun ehli sünnetten ayrıldığını, delalete düştüğünü yazmaktadırlar.
10)İmam-ı Suyuti “Kam’ul mu’arıd” kitabında buyuruyor ki: “İbni Teymiyye, hibirli idi. Kendini beğenirdi. Herkesten üstün görünmek, karşısındakini küçümsemek, büyüklerle alay etmek âdeti idi”.


Dostum seni anlamıyorum. Bu iddialara @Abdulmuizz Fida hoca ve diğer hocalarımız yıllar önce cevap vermişti. Allah için araştırın paylaştığınız sözleri.
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi
Ulan herkesi kâfir ilan ediyorsunuz adamlar Allah birdir diyor iman esaslarini kabul ediyor itikatları sizden farklı diye kâfir oluyor :) sizin böyle olduğunuzu bilsem hiç bu siteye girmezdim

Sitenin çizgisinin ne oldugunu gayet iyi bildigine eminim, ama ispatlayamam.

Zaten asıl mevzu, bilinçli şekilde gelip, sonra aaa ben bilmiyordum gibi sinsice sergilenen tavırlar.
 
el-Buveyti Çevrimdışı

el-Buveyti

Üye
İslam-TR Üyesi
1)muhyiddin ibni Arabi sadrettini konevi gibi İslam'ın göz bebekleri alimlere kâfir diyordu halbuki bilmiyordu ki bir muslumana kâfir demek kişiyi kâfir yapar
2) İbni Teymiyye ilk müslümanların Kur’an-ı Kerime ve hadisi şeriflere uyduklarını sonradan gelen mezheb imamlarının kendi görüşlerini de işe karıştırdıklarını söylüyordu Ehlisünnete çatıyordu hâlbuki ehlisünnet âlimleri hiçbir zaman nakilden ayrılmamışlardır Naklin olduğu hiçbir yerde kendi görüşlerine uymamışlardır hele İmam-ı Azam’ın kendi görüşünü nakilden aşağı tuttuğu İslam âlimlerinin söz birliği ile sabittir İbni Teymiyye bunu söylerken Kur’an-ı Kerimi hiçbir nakle dayanmadan kendi görüşüne tefsir ediyordu. Aynı bu gün hadisi şerifleri inkâr edip dini kendileri yorumlamak isteyenlerin olduğu gibi
3)bir gün Şam Camii’nin minberinde “Cenab-ı Hak, gökten yere benim şimdi indiğim gibi iner” diyerek minberden aşağı indiğini, İbni Battuta haber veriyor. Dört mezhebin âlimleri İbni Teymiyye’nin bu sözüne reddiyeler yazarak, müslümanların itikatlarının bozulmasını önlediler.Mısır Sultanı Nasır’ın yanında toplanmış olan âlimler ve devlet adamları, böyle bozuk sözleri yaydığı için, onu Kahire kalesi kuyusuna hapsettiler. Peygamberimiz hakkındaki sapık ifadeler sebebiyle de tekrar tekrar hapsedildi.
4)Kıyas yaptıkları için ehlisünnet âlimlerine saldırdığı halde çok yerde ve hele mecmu’at ür-risale kitabında kendisi de pek çok kıyas yapmıştır
5) “Ancak üç mescide ziyaret için gidilir” hadis-i şerifini “Ancak üç mescid ziyaret edilir” şekline çevirmiş, Resulüllah’ın kabrini ziyaret için bile gitmek günah olur demiştir. İbni Hacer-i Haytemi “Fetva-yı fıkhiyye” kitabında buna uzun uzun cevap vermiştir.
6)Ebül Hasen-i eş’ari hazretlerinin mezhebine ve bu derin âlimin, kaderi ve Allah’u Teâlâ’nın isimlerini açıklamasına ve azab yapılacağını bildiren ayetlere verdiği manalara çatmakta idi. Cehennem azabının kâfirlere de sonsuz olmayacağını söylerdi.
7)Hükümetlere verilen her çeşit vergi, zekât yerine geçer derdi.
8)Salahiyyede, el-Cebel Camiinde hazreti Ömer (Radıyallahu anh)ın çok hata yaptığını söylemiştir. Bir toplantıda hazreti Ali’nin üçyüz defa yanıldığını söylemiştir.Münavi’nin “Künüz” kitabında ve İmam-ı Ahmedin sahihinde ve “Mir’at kainat” kitabında yazılı olan bir hadis-i şerifte: Allah’u Teala, doğru sözü Ömerin dili üzerine koymuştur” buyruldu. Resulüllah “Ömer yanılmaz” dediği halde İbni Teymiyye çok yanıldığını iddia ederek bu haids-i şeriflere de karşı gelmiştir.
9)İmam-ı subki de, ibni Teymiyyenin ilmini, zekasını çok övüyordu. Burhaneddin bin Müflh “Tabakat”ta diyor ki: “İmam-ı Subki Zehebiye yazdığı mektupta İbni Teymiyye’yi çok övmüştü. Fakat, İmam-ı Subki de “Erreddü-li-İbni Teymiyye kitabında onun ehli sünnetten ayrıldığını, delalete düştüğünü yazmaktadırlar.
10)İmam-ı Suyuti “Kam’ul mu’arıd” kitabında buyuruyor ki: “İbni Teymiyye, hibirli idi. Kendini beğenirdi. Herkesten üstün görünmek, karşısındakini küçümsemek, büyüklerle alay etmek âdeti idi”.


İbn Arabi dediyin o mülhidi sadece İbn Teymiyye tekfir etmemiş. İbn Teymiyye gibi bir çok alimler de İbn Arabiyi tekfir etmişlerdir. Hatta bazı ulema İbn Arabi ve taifesini tekfir etmeyenin de kafir olduğunu demişlerdir.
 
A Çevrimdışı

ABDULLAH .

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ölüden yardım isteyen, ebced cifir yaparak gaybdan haber veren sapkınları neden sevdiğin anlaşıldı.
Bismillâhirrahmânirrahîm.
"Ebced cifir yaparak ğaybden haber veren.."diyerek Sapkın(!) dediğin kişinin kim olduğunu tam bilmiyorsun ki böyle cahilce bir ithamda bulunuyorsun. Birine bir sıfat koyabilmek için o insanı yeterince tanımak lâzım geliyor.Aynı şekilde Bediüzzaman Hazretleri için de bir şey söylemek için de onu yeterince tanımak, Risale-i Nur'un hiç olmazsa bir eserini bir defacık okumak lazım geliyor.Anladığım kadarıyla sen okumamışsın. Kardeşim aklını başına al, tövbe et. Cenab-ı Allâh'ın veli kullarına laf etmekle onlara bir zarar mı vereceğini zannediyorsun , bilakis hesabını veremeyeceğini bir yükün altına giriyorsun. Risale-i Nur bu asrın fehmine Kur'an ın bir dersidir. Böyle İman Ehline laf uzatacağimiza, bir baksak çevremizde ne kadar aklında İslamla ilgili soru işareti olan insanlar var. İthamda bulunduğumuz bir kişide o itham bulunsa dahi onu söylemekle sevap kazanamayız. Kaldı ki Cenab- Allah 'ın bu zamana bir lutfu olan Kur'an ın Manevi bir tefsiri olan Risale-i Nur'un müellefine veya Mahmut Efendi Hazretlerine veya daha başka Rabbimin veli kullarına dil uzatmak, Allâh muhafaza insanı Cehenneme götürür. Bak Allah-u Teala ne buyuruyor:
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, “Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur” dedi:
Her kim (ihlâs ile bana kulluk eden) bir dostuma düşmanlık ederse, ben de ona karşı harb ilân ederim. Kulum kendisine farz kıldığım şeylerden, bence daha sevimli herhangi bir şeyle bana yakınlık kazanamaz. Kulum bana (farzlara ilâveten işlediği) nâfile ibadetlerle durmadan yaklaşır, nihayet ben onu severim. Kulumu sevince de (âdetâ) ben onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli ve yürüyen ayağı olurum. Benden her ne isterse, onu mutlaka veririm; bana sığınırsa, onu korurum.” (Buhârî, Rikak 38)
Şimdi onların Evliya olup olmadıklarına da gelmemiz gerekirse İnşâAllah şunu diyelim. Başta dedik ya birine bir sıfatı vermemiz için onu yeterince tanımamız lâzım diye. Eğer bir tanımaya çalışsak zaten Allah hakikati bize gösteriyor ( Okuduğumuz bir yazıda veya dinlediğimiz bir sözle veya bir başka yolla) O yüzden dikkatli olmalı Şeytanın tuzaklarına düşmemeliyiz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hawkeye Çevrimdışı

Hawkeye

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bismillâhirrahmânirrahîm.
"Ebced cifir yaparak ğaybden haber veren.."diyerek Sapkın(!) dediğin kişinin kim olduğunu tam bilmiyorsun ki böyle cahilce bir ithamda bulunuyorsun. Birine bir sıfat koyabilmek için o insanı yeterince tanımak lâzım geliyor.Aynı şekilde Bediüzzaman Hazretleri için de bir şey söylemek için de onu yeterince tanımak, Risale-i Nur'un hiç olmazsa bir eserini bir defacık okumak lazım geliyor.Anladığım kadarıyla sen okumamışsın. Kardeşim aklını başına al, tövbe et. Cenab-ı Allâh'ın veli kullarına laf etmekle onlara bir zarar mı vereceğini zannediyorsun , bilakis hesabını veremeyeceğini bir yükün altına giriyorsun. Risale-i Nur bu asrın fehmine Kur'an ın bir dersidir. Böyle İman Ehline laf uzatacağimiza, bir baksak çevremizde ne kadar aklında İslamla ilgili soru işareti olan insanlar var. İthamda bulunduğumuz bir kişide o itham bulunsa dahi onu söylemekle sevap kazanamayız. Kaldı ki Cenab- Allah 'ın bu zamana bir lutfu olan Kur'an ın Manevi bir tefsiri olan Risale-i Nur'un müellefine veya Mahmut Efendi Hazretlerine veya daha başka Rabbimin veli kullarına dil uzatmak, Allâh muhafaza insanı Cehenneme götürür. Bak Allah-u Teala ne buyuruyor:
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, “Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur” dedi:
Her kim (ihlâs ile bana kulluk eden) bir dostuma düşmanlık ederse, ben de ona karşı harb ilân ederim. Kulum kendisine farz kıldığım şeylerden, bence daha sevimli herhangi bir şeyle bana yakınlık kazanamaz. Kulum bana (farzlara ilâveten işlediği) nâfile ibadetlerle durmadan yaklaşır, nihayet ben onu severim. Kulumu sevince de (âdetâ) ben onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli ve yürüyen ayağı olurum. Benden her ne isterse, onu mutlaka veririm; bana sığınırsa, onu korurum.” (Buhârî, Rikak 38)
Şimdi onların Evliya olup olmadıklarına da gelmemiz gerekirse İnşâAllah şunu diyelim. Başta dedik ya birine bir sıfatı vermemiz için onu yeterince tanımamız lâzım diye. Eğer bir tanımaya çalışsak zaten Allah hakikati bize gösteriyor ( Okuduğumuz bir yazıda veya dinlediğimiz bir sözle veya bir başka yolla) O yüzden dikkatli olmalı Şeytanın tuzaklarına düşmemeliyiz.
yine mi geldin sen geri
 
Aschian Çevrimdışı

Aschian

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bismillâhirrahmânirrahîm.
"Ebced cifir yaparak ğaybden haber veren.."diyerek Sapkın(!) dediğin kişinin kim olduğunu tam bilmiyorsun ki böyle cahilce bir ithamda bulunuyorsun. Birine bir sıfat koyabilmek için o insanı yeterince tanımak lâzım geliyor.Aynı şekilde Bediüzzaman Hazretleri için de bir şey söylemek için de onu yeterince tanımak, Risale-i Nur'un hiç olmazsa bir eserini bir defacık okumak lazım geliyor.Anladığım kadarıyla sen okumamışsın. Kardeşim aklını başına al, tövbe et. Cenab-ı Allâh'ın veli kullarına laf etmekle onlara bir zarar mı vereceğini zannediyorsun , bilakis hesabını veremeyeceğini bir yükün altına giriyorsun. Risale-i Nur bu asrın fehmine Kur'an ın bir dersidir. Böyle İman Ehline laf uzatacağimiza, bir baksak çevremizde ne kadar aklında İslamla ilgili soru işareti olan insanlar var. İthamda bulunduğumuz bir kişide o itham bulunsa dahi onu söylemekle sevap kazanamayız. Kaldı ki Cenab- Allah 'ın bu zamana bir lutfu olan Kur'an ın Manevi bir tefsiri olan Risale-i Nur'un müellefine veya Mahmut Efendi Hazretlerine veya daha başka Rabbimin veli kullarına dil uzatmak, Allâh muhafaza insanı Cehenneme götürür. Bak Allah-u Teala ne buyuruyor:
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, “Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur” dedi:
Her kim (ihlâs ile bana kulluk eden) bir dostuma düşmanlık ederse, ben de ona karşı harb ilân ederim. Kulum kendisine farz kıldığım şeylerden, bence daha sevimli herhangi bir şeyle bana yakınlık kazanamaz. Kulum bana (farzlara ilâveten işlediği) nâfile ibadetlerle durmadan yaklaşır, nihayet ben onu severim. Kulumu sevince de (âdetâ) ben onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli ve yürüyen ayağı olurum. Benden her ne isterse, onu mutlaka veririm; bana sığınırsa, onu korurum.” (Buhârî, Rikak 38)
Şimdi onların Evliya olup olmadıklarına da gelmemiz gerekirse İnşâAllah şunu diyelim. Başta dedik ya birine bir sıfatı vermemiz için onu yeterince tanımamız lâzım diye. Eğer bir tanımaya çalışsak zaten Allah hakikati bize gösteriyor ( Okuduğumuz bir yazıda veya dinlediğimiz bir sözle veya bir başka yolla) O yüzden dikkatli olmalı Şeytanın tuzaklarına düşmemeliyiz.
30314
 
Leprusal Çevrimdışı

Leprusal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bismillâhirrahmânirrahîm.
"Ebced cifir yaparak ğaybden haber veren.."diyerek Sapkın(!) dediğin kişinin kim olduğunu tam bilmiyorsun ki böyle cahilce bir ithamda bulunuyorsun. Birine bir sıfat koyabilmek için o insanı yeterince tanımak lâzım geliyor.Aynı şekilde Bediüzzaman Hazretleri için de bir şey söylemek için de onu yeterince tanımak, Risale-i Nur'un hiç olmazsa bir eserini bir defacık okumak lazım geliyor.Anladığım kadarıyla sen okumamışsın. Kardeşim aklını başına al, tövbe et. Cenab-ı Allâh'ın veli kullarına laf etmekle onlara bir zarar mı vereceğini zannediyorsun , bilakis hesabını veremeyeceğini bir yükün altına giriyorsun. Risale-i Nur bu asrın fehmine Kur'an ın bir dersidir. Böyle İman Ehline laf uzatacağimiza, bir baksak çevremizde ne kadar aklında İslamla ilgili soru işareti olan insanlar var. İthamda bulunduğumuz bir kişide o itham bulunsa dahi onu söylemekle sevap kazanamayız. Kaldı ki Cenab- Allah 'ın bu zamana bir lutfu olan Kur'an ın Manevi bir tefsiri olan Risale-i Nur'un müellefine veya Mahmut Efendi Hazretlerine veya daha başka Rabbimin veli kullarına dil uzatmak, Allâh muhafaza insanı Cehenneme götürür. Bak Allah-u Teala ne buyuruyor:
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, “Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur” dedi:
Her kim (ihlâs ile bana kulluk eden) bir dostuma düşmanlık ederse, ben de ona karşı harb ilân ederim. Kulum kendisine farz kıldığım şeylerden, bence daha sevimli herhangi bir şeyle bana yakınlık kazanamaz. Kulum bana (farzlara ilâveten işlediği) nâfile ibadetlerle durmadan yaklaşır, nihayet ben onu severim. Kulumu sevince de (âdetâ) ben onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli ve yürüyen ayağı olurum. Benden her ne isterse, onu mutlaka veririm; bana sığınırsa, onu korurum.” (Buhârî, Rikak 38)
Şimdi onların Evliya olup olmadıklarına da gelmemiz gerekirse İnşâAllah şunu diyelim. Başta dedik ya birine bir sıfatı vermemiz için onu yeterince tanımamız lâzım diye. Eğer bir tanımaya çalışsak zaten Allah hakikati bize gösteriyor ( Okuduğumuz bir yazıda veya dinlediğimiz bir sözle veya bir başka yolla) O yüzden dikkatli olmalı Şeytanın tuzaklarına düşmemeliyiz.
Mahmut efendi mi veli kul şaka gibisin cidden. Zındıkları bize veli diye yuturamazsınız o adam kendini taptırıyordu.

 
Leprusal Çevrimdışı

Leprusal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Mutezile en güzel mezhep diye biliyorum. Ancak maalesef günümüzde takipçileri kalmamıştır. Müslüman bilim adamlarının, Kur'an tefsiri yazanların yüzde 99'u muteziledir. Ancak kitapları kasıtlı olarak yok edilmiştir. İlmi soykırımı tutulmuşlardır.. Mutezile İslam'a Altın Çağını yaşatmıştır daha sonra tarikat tasavvuf çağı başladı bizler dünyadan geri kaldık. Peygamberimiz çalışmayı emrettikçe onlar şeyh tapınam kültürü geliştirdiler sonra da geri kaldık maalesef..

Keşke o kitaplar günümüze gelebilseydi.. O zaman kim doğru kim yanlış daha iyi anlardık..
Mutezile'nin sadece 1-2 konuda hataları var işte o kadar.. Kul fiilinin faili diyeceklerine, halıkı gibi yanlış bir iki görüşleri var..
Mutezile ne demek? Ve neden en güzel mezhep açıklar mısın rica etsem?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Yalnız bu çocuk diğer tarikattan Mahmut Efendi kovdu bunları..
Bu itikadından dolayı mı kovdu? Yoksa bu şirk itikadı orada edinip, Videoda kendisi tasvir edilirken onaylıyor muydu?
İsmailağa'nın ve Menzil şirk Tarikat Baron'larının şimdilik 3'e parçalanması, Hakk üzere olduklarını mı gösterir?
 
İlimSeven Çevrimdışı

İlimSeven

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu itikadından dolayı mı kovdu? Yoksa bu şirk itikadı orada edinip, Videoda kendisi tasvir edilirken onaylıyor muydu?
İsmailağa'nın ve Menzil şirk Tarikat Baron'larının şimdilik 3'e parçalanması, Hakk üzere olduklarını mı gösterir?
Neden kovulduklarını bilmiyorum ama Cübbeli’nin videosunda izlemiştim bunlar diğer grup kabede de kavga etmişlerdi..
 
İlimSeven Çevrimdışı

İlimSeven

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu itikadından dolayı mı kovdu? Yoksa bu şirk itikadı orada edinip, Videoda kendisi tasvir edilirken onaylıyor muydu?
İsmailağa'nın ve Menzil şirk Tarikat Baron'larının şimdilik 3'e parçalanması, Hakk üzere olduklarını mı gösterir?
Allah’ım müslümanları bunlardan kurtar.. demiş


---------



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst Ana Sayfa Alt