Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Mustafa Kemal'e Dua Edilen Camilerde Namaz Kılınır mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ummetbilinci Çevrimdışı

Ummetbilinci

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yani algısal bir problem var sanıyorum. Arap harflerinin İslam'ın şiarı olduğuna dair ben ayet ya da hadis duymadım. Sen duydun mu harflerle en iyi müslüman olan insan? Sana sadece selam diyorum.
İslamı hatırlatan şeylere savaş açmış attrk, Kur'an alfabesi latince değil ve insanlar Allah'a kul olmak için Kur'an ı okumak istiyorlar ancak bazı sesleri alfabede olmadığı için çıkaramayıp anlam kaymasına neden olabilirler , eğer attrk(kamal) yolundaysan derdin islam öğrenmek değilde attrk e kul etmek ve şeriata sövdürmekse uzak dur ve boşuna kendini ispat etmeye çalışma , eğer derdin islam öğrenmekse tabi ki öğrenebilirsin hatta yardım edebilirsem yardımcı da olmak isterim ama yazamazsam ilmim yoktur , attrkcu musun bilmiyorum ama bu adam(ataturk) sapka takmadi diye muslumanlari idam ettirdi simdi kalkipta islami bir site de kimse bu adama(ataturk) hosguru beklemesin
 
Bumin Kağan Çevrimdışı

Bumin Kağan

Üye
İslam-TR Üyesi
Zaten Atatürk'ü sev ya da hoşgörülü yaklaş diye bir ifade kullanmadım. Benim eleştirdiğim nokta çok basit. Bir şeyin önüne arkasına bakmadan dinsizlik ilan edilmesi. Son kez açıklayayım.
Senin mantığına göre Endonezya'lı müslümanlar hiçbir zaman tam kul olamamışlar. Çünkü dilleri ve alfabeleri Arapçadan tamamen farklı. Tesadüfe bakar mısın Endonezya da Latin alfabesi kullanıyor. Herhalde bu yüzden Endonezya'da kimse dinsiz olduklarını düşünmüyor. Endonezyalılar da uzun çalışmalardan sonra Kur'an'ı doğru okuyabiliyorlar. Endonezya alfabesi Arap harfleri olsaydı gene yeterli olmayacaktı. Dil yapısı farklı olduğu için çalışma yapmaları gerekirdi. Herhangi bir Türk de yalnızca alfabe kullanmakla kuranı doğru şekilde okuyamaz. Türkçede yalnızca tek s harfi varken Arapçada 3 farklı s harfi vardır. Yine Türkçede tek h varken arapça da 3 farklı h harfi var. Arapçada bulunan sesli harf sayısı ise hiçbir zaman Türkçe için yeterli gelmemiştir. Eksiktir. Bir Türk'ün bunu doğru okuyabilmesi için alfabeye bakılmaksızın harflerin çıkış yerlerine çalışması gerekmektedir. Türkçe Ural Altay dil ailesinin içerisindeyken Arapça Sami bir dildir. Sami dil için üretilmiş bir alfabe elbette Türkçe için tam uyum göstermemiştir. Velhasıl arap alfabesinin kullanılması dinen bir zorunluluk da değildir. Arap alfabesinin kökeni İran'a dayanmaktadır. Osmanlı dönemindeki okuma yazma oranına bakacak olursak halkın zaten pek kuran okuyabildiği de söylenemez. Çünkü okuma yazma bilen kişi sayısını İlber Ortaylı gibi tarihçiler %10 15 civarı olduğunu söylemektedir. Herhalde Osmanlıca dendiğinde Osmanlı halkının şakır şakır Farsça ve Arapça karışımı olan dili konuştuğunu sanıyorsun fakat yanılıyorsun. Osmanlı'da elit tabaka hariç halk bugün senin benim konuştuğumuz dili konuşuyordu. Bu konuda istersen detaylı delil de paylaşabilirim. Velhasıl bu konuda yaptığım eleştiriler bazı insanların gereksiz yere papağan gibi benzer söylemlerde bulunmasıdır. Eleştireceksen haklı yönlerden eleştir. Dini yasaklar koyulması ezanın türkçeleştirilmesi gibi. Bu arada ezan İslam'ın şiarıdır. Son olarak konunun başından itiberen camideki cemaat dahil mürted ilan edilmeyen kalmadı. Boş söylemlerle insanları mürted ilan etmemeniz temennisiyle.

Bir çalışmanın uzun bir tarihi geçmişi olabilir ama sonunda başaran kimse onun adı tarihe yazılır.

Mesela İstanbul kaç kez fethedilmeye çalışıldı? Buna karşılık kaç kişiyi fetih sahibi olarak biliyoruz? Aynı durum.
Anlatmak istediğim şu; Bu çalışmayı yapmak isteyenler içerisinde Osmanlı yöneticileri de bulunmaktadır. Onlar da mı halkı dinsizleştirmek istemişlerdir? Yoksa alfabenin değiştirilmesinde bazı yararlar mı görmüşlerdir? Tarihe Atatürk'ün adının yazılması ya da başka birinin adının yazılması hiç önemli değil. Bu değişimi II. Abdülhamid ya da II. Mahmud yapsaydı ben gene savunurdum. Çünkü başarılı olmuş bir harekettir. Türkçe ile daha uyumlu bir alfabe kullanılmış okur yazar oranı hızlı biçimde artırılmıştır. Ben 10 yaşımdan itibaren de Kur'an biliyorum. Oldukça kısa sürede öğrendim. Sanki arap harfleri tamamen yeraltında gizli sandığa saklanmış gibi davranmanız daha garip. Benim kızdığım alakalı ya da alakasız herşeyin dinsizlik olarak görülmesidir. II. Mahmut da yenilikçi bir padişahtı ve halkı da ona bugün burada olduğu gibi gavur padişah diyordu. Türk'ün dilinin Türkçe olması ve kullandığı alfabenin de Türkçe ile en uyum gösteren alfabe olmasından daha doğal ne olabilir?
 
Son düzenleme:
Ummetbilinci Çevrimdışı

Ummetbilinci

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Harf inkılabına sizin açıdan bakınca haklı olduğunuz düşünülebilir.

Ama herşeyi ile batı toplumuna hayran, İslama ve İslam kültürüne düşman birinin, arap alfabesini de sadece türklere göre kullanışsız olduğu için masum bir niyetle terk ettiğini düşünmek, işte zor olan bu.
Aslında ben de bunu kastediyordum
 
Ummetbilinci Çevrimdışı

Ummetbilinci

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yani algısal bir problem var sanıyorum. Arap harflerinin İslam'ın şiarı olduğuna dair ben ayet ya da hadis duymadım. Sen duydun mu harflerle en iyi müslüman olan insan? Sana sadece selam diyorum.
Şu an ümmetin bir olamamasının sebeplerinden birisi arapçılık ve türkçülük gibi ırkçı akımlar ve tabi ki dini devletten ayırıp haddi aşanlar
 
İmam Ebu Hanif Çevrimdışı

İmam Ebu Hanif

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Şu an ümmetin bir olamamasının sebeplerinden birisi arapçılık ve türkçülük gibi ırkçı akımlar ve tabi ki dini devletten ayırıp haddi aşanlar
Ben bir arkadaşımı kaybettim bu ırkçılık şeyinden dolayı bu çocuk Kur'an öğretmiş biri ama öyle bir hale gelmiş ki nerdeyse tc cumhuriyeti için kendini feda eder ve o kadar ileri gitmiş ki şeriata düşman olacak kadar.
 
M Çevrimdışı

musab99

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Turk devleti mantigi ile baktiginiz zaman ki Ataturkun yaptigi yer seyi belli bir mantiga oturtabilirsiniz.

Ama Islam itikadi acidan bakarsaniz Ataturku koyacak yer bulamassiniz.

Ama suna eminim Mustafa Kemal olmasaydi baskasi olsaydi gene bu devrimler yapilacakti.

Ben daha once bir konuda yazmistim, gucsuz duruma dusmus devlet ayakta kalma mucadele stratejisini batililasmak ve kendi icinden cikardi sosyete ile batinin en karanlik sokaklarina girmeyi hedefledi. ( Ek olarak dusmani ile ortak calisarak , dusmanin nasil calistigini ogrenmeyi hedefledi), Cunku insanoglu kendini yakin ve zayif gordugu kisiye zarar vermez ilerde kullanirim diye dusunur.
Bati da Turkiye ye hep boyle bakti , yakin zamana kadar kibris meselesi disinda Turkiye batinin butun isteklerini kabul etti.
O donemi ele alirken Turkiye disinda ki ummet ne yapti onada bakmak lazim , tabi irade ve halifelik osmanli da olunca butun gunah osmanli ya kaldi.
Ingiliz ile birlikte hareket eden milletler ummet diye bir sey birakmadi ortada ( ittihadcilar da dahil) ve bir cogu hala abd nin kopekligini yapmaya devam ediyor.

Ben burda bir seyi savunmuyorum , bazi seylerin nerden ve nasil baktigin ile alakali oldugunu dusunuyorum.
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
Yani adam,
Atatürk'ten ayrı, latin harfleri üzerine bir sürü şey yazmış.
El cevap:biz böyle şeyleri sevmiyoruuuz'a evrilip, kapı gösterilmiş.

1600'lü yıllarda bile latin alfabesi ile yazılmış güfteler var yav.
 
Lavandula19 Çevrimdışı

Lavandula19

وَلَمْ أَكُنۢ بِدُعَآئِكَ رَبِّ شَقِيًّا
İslam-TR Üyesi
Yani adam,
Atatürk'ten ayrı, latin harfleri üzerine bir sürü şey yazmış.
El cevap:biz böyle şeyleri sevmiyoruuuz'a evrilip, kapı gösterilmiş.

1600'lü yıllarda bile latin alfabesi ile yazılmış güfteler var yav.
Ama bütüncül bakmak lazım değil mi? Harf inkılabı dahil tüm inkılaplar sürecinin kaynak aldığı ve vardığı nokta belli sonuçta.
Daha net bir anlatımla tümevarım yapılmalıydı elbette kardeşler tarafından . O pek sağlanmamış. Biraz kestirip atmaya gitmiş. Ama bu bir suçlama değil kesinlikle. Bahsettiğim nitelikte bir şeyler yazabilecek illa ki vardır, yardımcı olabilir mücmel biçimde.
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
Ama bütüncül bakmak lazım değil mi? Harf inkılabı dahil tüm inkılaplar sürecinin kaynak aldığı ve vardığı nokta belli sonuçta.
Daha net bir anlatımla tümevarım yapılmalıydı elbette kardeşler tarafından . O pek sağlanmamış. Biraz kestirip atmaya gitmiş. Ama bu bir suçlama değil kesinlikle. Bahsettiğim nitelikte bir şeyler yazabilecek illa ki vardır, yardımcı olabilir mücmel biçimde.

Ya valla işin özü ben sıkıldım bu konulardan, tartisma tavırlarından.
Çok tahammulum yok benim ya
Kafam götürmüyor valla.
Herkes psikolog gibi konusuyor ama ayni zamanda herkes deli gibi görüntü çıkıyor ortaya. :D
 
Ummetbilinci Çevrimdışı

Ummetbilinci

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben bir arkadaşımı kaybettim bu ırkçılık şeyinden dolayı bu çocuk Kur'an öğretmiş biri ama öyle bir hale gelmiş ki nerdeyse tc cumhuriyeti için kendini feda eder ve o kadar ileri gitmiş ki şeriata düşman olacak kadar.
Ya valla işin özü ben sıkıldım bu konulardan, tartisma tavırlarından.
Çok tahammulum yok benim ya
Kafam götürmüyor valla.
Herkes psikolog gibi konusuyor ama ayni zamanda herkes deli gibi görüntü çıkıyor ortaya. :D
Haklısınız , Atatürk'ün islamın anlaşılmasına verdiği zarar kolay telafi edilecek gibi değil , şeriatı gericilik gösterip kadınları erkekler gibi hayata salması ve onların güzelliklerinin etrafa saçılması moda ve modernlik adı altında açılmaya teşvik edilmesi yapılan inkılaplarla islam dininin önüne sed çekmeye çalışması ve islamın sadece evdeki yaşantıyı bağlayan bir hale dönüştürülme süreci bunlar bir anda olmadı harf inkilabı gibi yavaş yavaş karşı devrimlerle yapıldı , latin harfleri olurdu olmazdı demiyorum ama yapılan şeyler ortada ve sonuçları ortada , din var ama hükümleri yok ,diyanetin kurulmasının bile laik sistemi meşrulaştırmak olduğunu düşünüyorum , eskiden cumaya gittiğimde şeriat ile ilgili bir vaaz hatırlamiyorum , insanların şeriata küfretmeye başlaması ve toplumun ilahi nizama hazır olmamasının sebebi yapılan inkılaplarla dini yaşamdan çekmesiydi , bu süreç adım adım ve sistemli bir şekilde gelişti , şu an tebliğin önünün kapalı olması ve şeriat ile insanların korkutulmasının sebebi olan bu inkılaplar ve insanların Kur'an dan uzak kalmasıdır
 
Ummetbilinci Çevrimdışı

Ummetbilinci

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamün aleyküm
arkadaşlar geçenlerde Camiide şöyle bir şey duydum bizim imamlar gerçekten dini ciddiye almıyor Kamala dua ediyorlar merkezden silah arkadaşları da var ama onlara söz yok benim derdim laik kamal ile şimdi bu dua merkezden yapıldı hocalarda tasdik etmese açıp cemaate dinletmez cemaat de Amiin demez demi
Şimdi soruyorum ey camide imamların arkasında namaz kılanlar aklınızı kullanın din Allah'ın dini az ciddi olun ve kılmayın şimdi bu cemaat mürted hükmüne giriyor ve merkez camii imamı ve imamı tastik eden cami imamı yani bide sizden alalım küfür mü değil mi.
Kardeşim cahil insanları tekfir etme çünkü bazı insanlar var islamın hükümlerini bilmez şeriatı bilmez ve ezanlar Atatürk'ün sayesinde okunuyor der tekfirde hassas olmak en iyisi , bazı insanlar küfür sözü söylese bile belki başka bir şeyi kasdetmiş ya da anlamını bilmediği şeyi söylemiş olabilir dine ve konuya vakıf olan kişi tarafından iyice tafsilatlı bir şekilde konu izah edilmeli ama yarım bilgiye sahip insan Kur'an hakkında uyarıya çıkarsa Kur'an hakkında yanlış bir söz söyleyebilir bunun önüne geçmek için yeterince bilgili bir kişi anlatmalı Kur'an a kafasına göre mana veren birisinin tebliğe çıkması doğru değil bir yerden yapayım derken onlarca ayeti inkara sürükletebilir hariciler gibi bir anlayışla haksız tekfire götürebilir
 
Son düzenleme:
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
@İmam Ebu Hanif kardeş ve tekfir meselelerine takılan tüm arkadaşlara yazıyorum:

İnsanların imanı hakkında düşünmeyi tamamen bir kenara bırakın. Müslümanım diyeni olduğu gibi Müslüman kabul etmeniz gerekiyor. Kimsenin imanını sorgulamayın. Bu sizin haddinize değil. Bir kimsenin dine imana uymayan bir hali varsa bununla hocalar alimler ilgilenir, sizin bir yükümlülüğünüz yok. Kendi halinize bakın. Samimi bir nasihat olarak söylüyorum bunu.
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
@İmam Ebu Hanif kardeş ve tekfir meselelerine takılan tüm arkadaşlara yazıyorum:

İnsanların imanı hakkında düşünmeyi tamamen bir kenara bırakın. Müslümanım diyeni olduğu gibi Müslüman kabul etmeniz gerekiyor. Kimsenin imanını sorgulamayın. Bu sizin haddinize değil. Bir kimsenin dine imana uymayan bir hali varsa bununla hocalar alimler ilgilenir, sizin bir yükümlülüğünüz yok. Kendi halinize bakın. Samimi bir nasihat olarak söylüyorum bunu.

Bunu forumun basina asmali bence.
(y)
 
Ummetbilinci Çevrimdışı

Ummetbilinci

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yani algısal bir problem var sanıyorum. Arap harflerinin İslam'ın şiarı olduğuna dair ben ayet ya da hadis duymadım. Sen duydun mu harflerle en iyi müslüman olan insan? Sana sadece selam diyorum.
Kardeşim yanlış anlama tekfir etmedim seni belki yazdıklarımı yanlış anlayabilirsin , Atatürk'ün yaptığı şeylerde ve sonuçlarında islam dinine zarar ve şeriata karşı gelmeye kadar haddi aşan şeyler var belki son nefesinde tövbe etmiştir onu bilemem zaten şahsi tekfir etmiyorum ama yaptıkları eşitlik adı altında Allah'ın nizamına kafa tutması şeriata karşı gelmesi bunlar müslümanların kabul edeceği şeyler değil haddi aşmıştı(tuğyan etmişti) ama tevbe etmis olabilir demek istediğim buydu yanlış anlaşılma varsa giderilsin ve ahirette aleyhimde bir delil olmasını istemem zaten alim biride değilim avam takımındanım bir kusur varsa hakkını helal et
 
Son düzenleme:
Lavandula19 Çevrimdışı

Lavandula19

وَلَمْ أَكُنۢ بِدُعَآئِكَ رَبِّ شَقِيًّا
İslam-TR Üyesi
Şunu söylemeden geçemeyeceğim; hani bu konu yine "cami imamları" odağında bir soruydu ya başta, yine çözülemedi : (
Belki bana uygulanabilir diye bir fikir verir diye takip ediyordum. Birçok şey okuduğumu düşündüğüm halde halen bir camide/mescidde namaz vakti denk gelince ne yapacağımı bilemiyorum çünkü. Bu ayrı bir konu olarak değerlendiriliyor biliyorum ama işte.
 
Lavandula19 Çevrimdışı

Lavandula19

وَلَمْ أَكُنۢ بِدُعَآئِكَ رَبِّ شَقِيًّا
İslam-TR Üyesi
@İmam Ebu Hanif kardeş ve tekfir meselelerine takılan tüm arkadaşlara yazıyorum:

İnsanların imanı hakkında düşünmeyi tamamen bir kenara bırakın. Müslümanım diyeni olduğu gibi Müslüman kabul etmeniz gerekiyor. Kimsenin imanını sorgulamayın.
Ama bunu yaparken de o kişinin "amelinin" küfür/şirk olduğunu aklımızdan çıkarmamamız lazım değil mi? Çünkü hiçbirimizin istikamet garantisi yok, kendimi "müslümanım diyosa müslümandır canııım" diye diye ircaya saplanmış halde bulmak istemediğimden diyorum bunu.
Bilmiyorum ya dengeyi kurmak zor.
 
salticidae Çevrimdışı

salticidae

lessismore
İslam-TR Üyesi
Bugün cuma namazına gittim ortada bir çok sıkıntı varken imam diş temizliğinden bahsediyordu.

Sahabe zamanını düşünün, Müslümanlar her yönden sıkıntı için olsa ve bir imam her şey yolunda imiş ve sıra ona gelmiş gibi diş temizliğinden bahsetse onu mızraklarıyla delik deşik ederlerdi.

Neyse daha da en azından o camiye gitmem ama hangisine gitsen hepsi böyle çıkacaktır.
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Ama bunu yaparken de o kişinin "amelinin" küfür/şirk olduğunu aklımızdan çıkarmamamız lazım değil mi? Çünkü hiçbirimizin istikamet garantisi yok, kendimi "müslümanım diyosa müslümandır canııım" diye diye ircaya saplanmış halde bulmak istemediğimden diyorum bunu.
Bilmiyorum ya dengeyi kurmak zor.

Küfür söz ve amelleri dediğimiz esasında dini hafife alan hareketlerdir. Mesela bir kimsenin: "bana ne namazdan abdestten" gibi konuşması veya Kur'an'ı yere atması gibi. Yada bazılarının alışkanlıktan veya bilmeyerek Allah'a haşa küfür etmesi. İşte burada gaflete düşmeyip iman halimizi korumamız lazım ve çevremizde bu tür bilinçsiz hareketler gördüğümüzde uyarmamız lazım. Bu meselenin özü budur. Ancak:

1. Bazı dönemlerde küfür söz ve hareketler siyasi ve mezhepsel gruplarca genişletilmiş ve kendi görüşleri dışında kalan insanları tespit edip dışlamak için onların yaptıkları buna dahil edilmiştir. Bu tür aşırılıklardan uzak durmak lazım.

2. Söz ve hareketleri nesnel bir şekilde belirlemek güçtür. Mesela yukarıdaki Kur'an'ı yere atma örneğini ele alalım. Yukarıda anlattığım şekliyle bunun küfür olduğunu, yani bunu yapanın kalbindeki küfre ve Allahsızlığa işaret olduğunu herkes kabul eder. Ama farz edelim ki birisi telaştan, korkudan veya başka bir sebepten ötürü Kur'an'ı yere attı, veya bir topluluğun kültüründe kitabı yere atmak saygısızlık sayılmıyor, Musa a.s.'ın Tevrat levhalarını yere atması gibi. Şimdi kalkıp ona sen (kitapta yazdığı) küfür ameli işledin denir mi? Tabi ki de denmez.

Maalesef bizim insanımız çoğu şeye lafzî bakıyor ve altında yatan mantığı kavramakta zorlanıyor. Bu konudaki örneği ele alalım. Atatürk'e dua etmek küfürdür deniyor. Bu genel bir ifade olarak mı denmiştir? Hayır, bunu söyleyen kişi esasında daha derinde yatan bir duruma işaret ediyor, o da şudur ki Allahsız, İslam düşmanı bir kimseyi sevip ona dua etmek, o kimseyle aynı görüşte olunduğuna işarettir. Çünkü bunun başka bir açıklaması olamaz, değil mi? Ama işte bu sözü genel bir kurala çevirmek yanlıştır. Küfür Atatürk'e dua etmede değil, altında yatan zihniyettedir (yani kişinin niyeti, kalbî durumu). Ama Atatürk'e dua eden çoğu insan işte bu zihniyetten yola çıkarak değil, farklı düşüncelerle ona dua ederler. Tarihçiler Atatürk'ün positivist-materyalist bir dünya görüşüne sahip bir ulusalcı olup, Allah'a inanmadığını ortaya çıkardığı halde, ki bunu Batılı tarihçiler doksan yıldır ifade ediyor, Türkiye'de bu meseleyi bilinçli olarak çarpıtan insanlar olduğu için halk doğal olarak onu Müslüman görüyor ve bir Müslüman'a rahmet dilemekte sakınca yoktur. Dolayısıyla insanların rahmet okumasına takılmak yerine, onları Atatürk'ün şahsiyeti ve Kemalist devrim hakkında aydınlatmak gerekir.

Ehli Sünnet'in genel tutumu olan Müslümanım diyen kişinin ikrarını kabul etmek sizi asla Mürci'i yapmaz. Böyle bir kaygınız olmasın. Bu görüşü İslam tarihinde yalnızca Hariciler savunmuştur ve Ahmed bin Hanbel gibi İrca akidesine sahip olmayanları bile Mürci'e olarak nitelemişlerdir. İrca tartışması 8. yüzyılda Müslümanlar arasında imanın tanımı üzerine gerçekleşen bir tartışmadır ve bu tartışmanın tekfirle hiç bir bağlantısı yoktur, yani Mürcie'yi eleştiren gayr-ı Mürci'i Sünniler onları tekfir meselesi üzerinden eleştirmemiştir. Yalnızca Hariciler tekfir meselesini bu tartışmaya dahil etmiştir. İbn Teymiyye 13. yüzyılda Mürcie'yi yine eleştirmiştir, yine tekfir meselesine hiç değinmemiştir. O yüzden kim bu tartışmaya tekfir meselesini katarsa, haricilerin yolundan gitmiş olur.
 
Son düzenleme:
Lavandula19 Çevrimdışı

Lavandula19

وَلَمْ أَكُنۢ بِدُعَآئِكَ رَبِّ شَقِيًّا
İslam-TR Üyesi
Bazı dönemlerde küfür söz ve hareketler siyasi ve mezhepsel gruplarca genişletilmiş ve kendi görüşleri dışında kalan insanları tespit edip dışlamak için onların yaptıkları buna dahil edilmiştir. Bu tür aşırılıklardan uzak durmak lazım.
Muhakkak. Aynı şekilde düşünüyorum.
2. Söz ve hareketleri nesnel bir şekilde belirlemek güçtür.
Evet, zaten bu yüzden dengeyi sağlamak zor. Belli kalıplara dönüştürüp olmuyor dediğiniz gibi. Ben de şu şöyleyse bu böyledir gibi keskinlik taraftarı değilim zaten. Derdim vasat olmak.
Maalesef bizim insanımız çoğu şeye lafzî bakıyor ve altında yatan mantığı kavramakta zorlanıyor. Bu konudaki örneği ele alalım. Atatürk'e dua etmek küfürdür deniyor. Bu genel bir ifade olarak mı denmiştir? Hayır, bunu söyleyen kişi esasında daha derinde yatan bir duruma işaret ediyor, o da şudur ki Allahsız, İslam düşmanı bir kimseyi sevip ona dua etmek, o kimseyle aynı görüşte olunduğuna işarettir. Çünkü bunun başka bir açıklaması olamaz, değil mi? Ama işte bu sözü genel bir kurala çevirmek yanlıştır. Küfür Atatürk'e dua etmede değil, altında yatan zihniyettedir (yani kişinin niyeti, kalbî durumu). Ama Atatürk'e dua eden çoğu insan işte bu zihniyetten yola çıkarak değil, farklı düşüncelerle ona dua ederler.
Evet, bunu net biliyoruz ki zaten. Benim bu dua meselesindeki takıldığım nokta, çoğu şu an için mazeretli sayılan cemaatin iman durumu değil, imam. Gidip o sırada veya namaz sonrası imama huccet ikamesi yapacak halim yok, ilmim de yok.
Bu konu bana tıkanık bir damar gibi görünüyor açıkçası.
Dolayısıyla insanların rahmet okumasına takılmak yerine, onları Atatürk'ün şahsiyeti ve Kemalist devrim hakkında aydınlatmak gerekir
Aydınlatma fikrine kim karşı çıkar? Doğru üslupla tebliğin içine dahil edilmelidir elbette. Bunu yıllardır söylüyoruz, elimizden geldiğince ikazlarımız oluyor çevremizde. Gelin görün ki iş o kadar basit değil.
İrca tartışması 8. yüzyılda Müslümanlar arasında imanın tanımı üzerine gerçekleşen bir tartışmadır
Evet, çıkış noktasının iman tanımı olduğunu biliyorum. Aşırı temel bir konudan çıkmış olması beni şaşırtmıştı. Dedim ehli sünnet kalmak hiçbir zaman kolay olmamış dmek ki. İlginç şeyler.
Yalnızca Hariciler tekfir meselesini bu tartışmaya dahil etmiştir. İbn Teymiyye 13. yüzyılda Mürcie'yi yine eleştirmiştir, yine tekfir meselesine hiç değinmemiştir. O yüzden kim bu tartışmaya tekfir meselesini katarsa, haricilerin yolundan gitmiş olur.
Pekala, anlıyorum. Bu bilgiyi unutmayayım inşaallah.
Cevap için teşekkür ederim, Allah azze ve celle ecrinizi versin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt