Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

oy kullanmayı caiz görenlere

farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Sasiyorum. Acip Kurani kerimin mealini okuyan kimse bunlarin yollarının yol olmadigini gorur.
Tefsire falan gerek yok. Herhangi bir meal okusalar durup düşünurler belki.
Lakin Allahin hidayeti nasip etmedigine kim hidayeti nasip edebilir.
Inneddine indallahil islam
 
halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Sasiyorum. Acip Kurani kerimin mealini okuyan kimse bunlarin yollarının yol olmadigini gorur.
Tefsire falan gerek yok. Herhangi bir meal okusalar durup düşünurler belki.
Lakin Allahin hidayeti nasip etmedigine kim hidayeti nasip edebilir.
Inneddine indallahil islam

Bence yanılıyorsun meal okumak kesinlikle yeterli değildir. Muhkem ve müteşabih ayetler, nasih - mansuh, ahkam ayetleri, belagatta zirve yapan ayeti kerimeler vb. birçok mesele meal okumakla anlaşılamaz. Çünkü Kur'anı Kerimin tercümesi yapılamaz. Onun mucizevi yönü belagatinin tüm insanlığı aciz bırakmasıdır. Yani bize ancak Selef Ulemasının (Başta İmam-ı Azam Ebu Hanife, İmam Muhammed İdris Şafii, İmam Malik ve İmam Ahmed ibni Hanbel olmak üzere) fetvalarıyla hareket etmek düşer, ki burada da usül devreye girer, bu usülde bizi müçtehidleri ancak taklide götürür çünkü mukallide ancak taklid düşer ama içtihad seviyesinde ilim sahibi olursan o zaman mukallid olamazsın, artık fetva makamındasın demektir. Ama buda çocukluktan itibaren 30-40 yıllık ağır bir ilme adanma demektir. Yani demek istediğim iş o kadar basit değil! Muhkem bir ayet dahi olsa (Belki kıssalar hariç tutulabilir) özellikle ahkam ayetleri noktasında mutlaka alimlerin fetvalarıyla hareket etmek zorundayız. İslam nakil dinidir. Bu dini, Allah cc Sahabe-Tabiin ve TebeiTabiin devirlerini vesile ederek korumuştur. Onların bizlere binbir güçlükle ulaştırdığı Kur'an- ve Sünneti kabul edip, onların fetvalarına danışmadan Hüküm vermek haddimize değil, kısaca bunu izah etmek istedim.
 
farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bence yanılıyorsun meal okumak kesinlikle yeterli değildir. Muhkem ve müteşabih ayetler, nasih - mansuh, ahkam ayetleri, belagatta zirve yapan ayeti kerimeler vb. birçok mesele meal okumakla anlaşılamaz. Çünkü Kur'anı Kerimin tercümesi yapılamaz. Onun mucizevi yönü belagatinin tüm insanlığı aciz bırakmasıdır. Yani bize ancak Selef Ulemasının (Başta İmam-ı Azam Ebu Hanife, İmam Muhammed İdris Şafii, İmam Malik ve İmam Ahmed ibni Hanbel olmak üzere) fetvalarıyla hareket etmek düşer, ki burada da usül devreye girer, bu usülde bizi müçtehidleri ancak taklide götürür çünkü mukallide ancak taklid düşer ama içtihad seviyesinde ilim sahibi olursan o zaman mukallid olamazsın, artık fetva makamındasın demektir. Ama buda çocukluktan itibaren 30-40 yıllık ağır bir ilme adanma demektir. Yani demek istediğim iş o kadar basit değil! Muhkem bir ayet dahi olsa (Belki kıssalar hariç tutulabilir) özellikle ahkam ayetleri noktasında mutlaka alimlerin fetvalarıyla hareket etmek zorundayız. İslam nakil dinidir. Bu dini, Allah cc Sahabe-Tabiin ve TebeiTabiin devirlerini vesile ederek korumuştur. Onların bizlere binbir güçlükle ulaştırdığı Kur'an- ve Sünneti kabul edip, onların fetvalarına danışmadan Hüküm vermek haddimize değil, kısaca bunu izah etmek istedim.

Okumayin kardesim. Kurani kerimi okumayin.
Hocalar onu hap haline getirip versinler. Siz de yutun.
Ben alim falan degilim. Ama okudugumu bana emredileni anliyorum. Allah swt kurani kerimi sadece hocalara alimlere mi gondermis. Iftira ediyorsunuz.
Sizin okumam dediginiz kurani kerimi kafirler musrikler dahi okuyorlarken. Muslumanlar okumasin.
Ben okurum.ellhamdulillah.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Bu dinde senin , benim , onun görüşleri bir şey ifade etmiyor.Anlamadığın nokta şu sen partilere bakarak konuşuyorsun biz sisteme bakarak.Bu sistem particilikle yıkılamaz.Dünyada buna bir tane örnek yok.Tağutun başına geçerek tağutu yıkamazsın onun oyuncağı olursun.10 senedir başt olan akp daha türbanlılara yapılan saldırıları bile engelleyemiyr şeriatı mı getirecek? Bizim ne yaptığımızı sormuşsun.Biz Allah'ın izni ile zamanı gelince gerekeni yaparız da sen ne yapıyorsun? Hala senin oy kullanılacağına dair kuran ve sünnetten delil getirmeni bekliyorum.Ama yok değil mi? İşte seninle bizim aramızdaki fark bu biz kuran ve sünnete tabi oluruz sen ise kendi görüşlerine , mantığına tabi olursun.Hz.Ali İslam mantık dini değildir der.Biraz tabularını yıkıp araştırsan ne olur sanki? Araştır ve öğren körü körüne bağlanma.Bu sitede araştır oy kullanmak yaz arama kısmına görürsün delillerimizi.

Bu sistem particilikle de yıkılabilir ancak yıkılamasa bile zayıflatılabilir ve zayıflayan bir sistemin yıkılması daha kolay olur. Zamanı gelince mi? Zamanı ne zaman gelecek? Niçin şimdi değil de "zamanı gelince" ? Şu an şeriat mı hakim ki başka bir zamanı bekliyorsunuz? CHP'nin gelmesini mi bekliyorsunuz yoksa? Ben ne mi yapıyorum? Ben de klavye sallayarak klavye ile cihad yapıyorum. Siz ne yapıyorsunz peki? Kafirlerin boyunlarına dayayacağınız kılıçlarınızı mı biliyorsunuz? Oy kullanmanın caiz olup olmadığı meselesine bilerek gelmiyorum çünkü önce sizin oy kullanmaya alternatif olarak ne önerdiğinizi öğrenmek istiyorum.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
DENNAB BİZ BU SİSTEMDE TARFİK KURALLARI YAPILMASINA KARŞI DEĞİLİZ(İSLAM OLSA İSLAMDA BUNA BENZER TRAFİK KURALLARI YAPACAK) BİZİM KARŞI OLDUĞUMUZ NOKTA ALLAHIN HÜKÜMLERİNİN BİR KENARA İTİP KENDİ O KÜÇÜCÜK BEYİNLERİYLE KANUN YAPMALARI ALLAHIN KANUN YAPMA HAKKINI BİR KİŞİYE KURUMA VERMELERİ ŞİRK OLUYOR...AVRUPA DENİLEN SÖZDE MEDENİYET MERKEZİNİN KENDİ AKLIYLA YAPTIĞI KOKUŞMUŞ KANUNLARI GETİRİP ALLAHIN KANUNLARINI BİR KENARA İTİP HEVA VE HEVESLERİNE UYMALARIDIR...

Allahu tealanın uluhiyyetine dair en özel sıfatlarından biride hakimiyet sıfatıdır.Allahın hakimiyetini herhangi bir zümreye veya yöneticiye devretmesi asla mümkün değildir.binaenaleyh şayet bir topluluk veya bir fert kalkar da insanlara yasa koymaya girişecek olursa,onlar nezdinde uluhiyyet makamını işgal etmiş ve Allaha ait olan özel sıfatlara bürünmeye çalışmış olur.Dolayısıyla kendilerine yasa koyulanlar,Allahın kulu değil onun kulu olurlar.Evet bu nedenledirki ,İslam yasamayı yalnız Allaha ait kılarak ,insanları kula kulluktan kurtarmış ,Allaha kul etmiştir.Hülasa bu ayetlerin değindiği yasama ,yürütme ve yargılama meseleleri İslam inancının en önemli ve en ileri gelen meseleleridir.Çünkü bunlar uluhiyyet ,kulluk,adalet,hürriyet ve eşitlik meseleleridir.Cahiliyet sadece tarihi bir devirden ibaret değildir herhangi bir müessese veya nizamda onun prensipleri mevcutsa cahiliyyette mevcuttur.Aslında cahiliyye yönetim ve yasamayı Allahın sistemine insanların hayatını düzenliyen şeriatine göre değil insanların heva ve heveslerine göre düzenlemektedir.İslamda fertlerin, sınıfların ,milletlerin ve nesillerin yaratıcısı herkes için yasa koyar bu nedenler Allahın şeriatı herkez için geçerlidir.Bu şeriatte herhangi bir kimsenin kaydırılması veya ona iltimas geçilmesi yahut bir topluluğun bir topluluktan veya bir milletin diğer bir milletten üstün tutulması söz konusu değildir.(HASAN KARAKAYA İSLAM AKAİDİ SAYFA 136 MAİDE 44,45,47 ÜZERİNE )

Bu yazılanlara bir itirazım yok sevgili kardeşim.
 
A Çevrimdışı

antitağut1979

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bu sistem particilikle de yıkılabilir ancak yıkılamasa bile zayıflatılabilir ve zayıflayan bir sistemin yıkılması daha kolay olur. Zamanı gelince mi? Zamanı ne zaman gelecek? Niçin şimdi değil de "zamanı gelince" ? Şu an şeriat mı hakim ki başka bir zamanı bekliyorsunuz? CHP'nin gelmesini mi bekliyorsunuz yoksa? Ben ne mi yapıyorum? Ben de klavye sallayarak klavye ile cihad yapıyorum. Siz ne yapıyorsunz peki? Kafirlerin boyunlarına dayayacağınız kılıçlarınızı mı biliyorsunuz? Oy kullanmanın caiz olup olmadığı meselesine bilerek gelmiyorum çünkü önce sizin oy kullanmaya alternatif olarak ne önerdiğinizi öğrenmek istiyorum.
sen sadece aklını kullanıyorsun vahye dayanmıyorsun peygamber sav neden darunnedvenin reisliğini kabul etmedi çünkü bu metod allahın istediği bir metod değil müşrikler peygamber sav e bir yıl sen bizim ilahımıza tap 1 yılda biz senin ilahına tapalım dediler allah azze ve celle kafirun suresini indirdi deki ey kafirler ben sizin taptığınıza tapmam siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Bence yanılıyorsun meal okumak kesinlikle yeterli değildir. Muhkem ve müteşabih ayetler, nasih - mansuh, ahkam ayetleri, belagatta zirve yapan ayeti kerimeler vb. birçok mesele meal okumakla anlaşılamaz. Çünkü Kur'anı Kerimin tercümesi yapılamaz. Onun mucizevi yönü belagatinin tüm insanlığı aciz bırakmasıdır. Yani bize ancak Selef Ulemasının (Başta İmam-ı Azam Ebu Hanife, İmam Muhammed İdris Şafii, İmam Malik ve İmam Ahmed ibni Hanbel olmak üzere) fetvalarıyla hareket etmek düşer, ki burada da usül devreye girer, bu usülde bizi müçtehidleri ancak taklide götürür çünkü mukallide ancak taklid düşer ama içtihad seviyesinde ilim sahibi olursan o zaman mukallid olamazsın, artık fetva makamındasın demektir. Ama buda çocukluktan itibaren 30-40 yıllık ağır bir ilme adanma demektir. Yani demek istediğim iş o kadar basit değil! Muhkem bir ayet dahi olsa (Belki kıssalar hariç tutulabilir) özellikle ahkam ayetleri noktasında mutlaka alimlerin fetvalarıyla hareket etmek zorundayız. İslam nakil dinidir. Bu dini, Allah cc Sahabe-Tabiin ve TebeiTabiin devirlerini vesile ederek korumuştur. Onların bizlere binbir güçlükle ulaştırdığı Kur'an- ve Sünneti kabul edip, onların fetvalarına danışmadan Hüküm vermek haddimize değil, kısaca bunu izah etmek istedim.

Sevgili kardeşim, yazdıklarını ibretle, hayretle ve de şaşkınlıkla okudum. Kur'an'ın çevirisi yapılamaz ise, o halde Arabca bilmeyenler bu dini nasıl anlayıp yaşayacaklar? Alimlere, şeyhlere, hocalara uymak gerekir demişsin. Sana 9:31, 33:67 ayetlerini hatırlatırım. İslam, bünyesinde nakli de barındırabilir belki ancak burada bir noktaya dikkati çekelim. İslam akil erdirememiş atalar tarafından aktarılan akıl dışı nakilleri kabul etmez. (2:170) (7:28)

Okumayin kardesim. Kurani kerimi okumayin.
Hocalar onu hap haline getirip versinler. Siz de yutun.
Ben alim falan degilim. Ama okudugumu bana emredileni anliyorum. Allah swt kurani kerimi sadece hocalara alimlere mi gondermis. Iftira ediyorsunuz.
Sizin okumam dediginiz kurani kerimi kafirler musrikler dahi okuyorlarken. Muslumanlar okumasin.
Ben okurum.ellhamdulillah.

Şu iletiyi ben veya benim gibi biri yazsaydı hemen "mealci sapık" gibi söylemler eşliğinde itirazlar yükselirdi ancak görüyorum ki bizim gibi olmayanlar yazınca sorun olmuyor.
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Oy kullanmanın İslam inancına, tevhide ters olduğunu şirk ve küfür unsurları barındırdığını defalarca söyledik.Önce bunu bil dennab.Ondan sonra işin stratejik boyutunu düşünürsün.Sen ise önce stratejik boyutunu ele almak sonra İslama uymak istiyorsun.Önce İslama uyup sonra İslamın metoduyla strateji belirlemen gerekirdi.Sen ise tam tersini yapıyorsun.Amacın nedir?bence amacın öğrenmek falan değil sadece İslama uymayan yanlış düşüncelerini insanlara yutturmaya çalışmak senin amacın.Stratejik olarak bakıldığında bile oy vermek şirkiyle hiçbirşey kazanılmayacağı gibi İslam dini açısından bakarsak bunun bir küfür amel olduğunu görürüz.Hem en değerli varlığımız olan imanımızı kaybetme tehlikesi(üstelik bunca delil ve açıklamalardan sonra cehaletin mazeretide gider-bir yere kadardır)üstüne hiçbirşeyde kazanamamak zarar üstüne zarar olmuyormu bu?neyin peşindesin?
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
sen sadece aklını kullanıyorsun vahye dayanmıyorsun peygamber sav neden darunnedvenin reisliğini kabul etmedi çünkü bu metod allahın istediği bir metod değil müşrikler peygamber sav e bir yıl sen bizim ilahımıza tap 1 yılda biz senin ilahına tapalım dediler allah azze ve celle kafirun suresini indirdi deki ey kafirler ben sizin taptığınıza tapmam siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz

Allah'ın aklını kullanmayanların üzerine ne yağdırdığını biliyorsun değil mi? Yusuf peygamberin görev yaptığı devlet bir islam devleti miydi? Potifar bir müslüman mıydı?
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş aklını kullanma demedi ki önce İslamın yöntemini takip et ondan sonra o yöntemle strateji geliştirirken aklını kullan doğrusu budur.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Oy kullanmanın İslam inancına, tevhide ters olduğunu şirk ve küfür unsurları barındırdığını defalarca söyledik.Önce bunu bil dennab.Ondan sonra işin stratejik boyutunu düşünürsün.Sen ise önce stratejik boyutunu ele almak sonra İslama uymak istiyorsun.Önce İslama uyup sonra İslamın metoduyla strateji belirlemen gerekirdi.Sen ise tam tersini yapıyorsun.Amacın nedir?bence amacın öğrenmek falan değil sadece İslama uymayan yanlış düşüncelerini insanlara yutturmaya çalışmak senin amacın.Stratejik olarak bakıldığında bile oy vermek şirkiyle hiçbirşey kazanılmayacağı gibi İslam dini açısından bakarsak bunun bir küfür amel olduğunu görürüz.Hem en değerli varlığımız olan imanımızı kaybetme tehlikesi(üstelik bunca delil ve açıklamalardan sonra cehaletin mazeretide gider-bir yere kadardır)üstüne hiçbirşeyde kazanamamak zarar üstüne zarar olmuyormu bu?neyin peşindesin?

Bir gayrimüslimin bir küfür devletinde görevde kalması için yaratana yakarmak caiz de, aynı şey için oy vermek mi caiz değil? İslam düşmanı kafirlere karşı islama yakın kafirleri desteklemek caiz de, islam düşmanı partilere karşı islami partileri desteklemek mi caiz değil? Peygamber Hudeybiye Antlaşması ile Allah katında caiz olan haccın müşrikler tarafından yasaklanmasını kabul etmiştir. Peki neden böyle yapmıştır? Cevab: Strateji. Peki peygamber kafir mi olmuştur?
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ikisi aynı şey midir?o zaman mekke fethedilmemişti anlaşma olmaksızın hac yapsalardı müslümanları öldüreceklerdi.Kaldı ki ikrah(zorlama ve ölüm tehlikesi) durumunda oy vermek bile kişiyi kafir yapmaz.Fakat kimse oy vermesi için kimsenin başına silah dayamıyor.Böyle iken sen oy vermek istiyorsun.Ve birde kendince bahane uyduruyorsun.Kendin ne halt yersen ye ama İslamı bile bile yanlış yorumlayıp insanları saptırma
 
A Çevrimdışı

antitağut1979

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Allah'ın aklını kullanmayanların üzerine ne yağdırdığını biliyorsun değil mi? Yusuf peygamberin görev yaptığı devlet bir islam devleti miydi? Potifar bir müslüman mıydı?
sen şimdide allahın peygamberine iftira ediyorsun yani şu demek mi istiyorsun hz yusuf da şirk koştu “Siz Allah’ı bırakıp; sadece sizin ve atalarınızın taktığı birtakım isimlere (düzmece ilâhlara) tapıyorsunuz. Allah, onlar hakkında hiçbir delil indirmemiştir. Hüküm ancak Allah’a aittir. O, kendisinden başka hiçbir şeye tapmamanızı emretmiştir. İşte en doğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.” yusuf 40
Bunun üzerine Yûsuf, kardeşinin yükünden önce onların yüklerini aramaya başladı. Sonra su kabını kardeşinin yükünden çıkardı. İşte biz Yûsuf’a böyle bir plan öğrettik. Yoksa kralın kanunlarına göre kardeşini alıkoyamazdı. Ancak Allah’ın dilemesi başka. Biz dilediğimiz kimsenin derecelerini yükseltiriz. Her ilim sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır. yusuf 76
şimdi bu iki ayet bize gösteriyorki oradaki kral allahın dinine bağlı olmayan biriydi ama hz yusuf allahın kanuna göre kardeşiini orada alıkoydu yani allahın hükmünü uyguladı kralın hükmünü uygulamadı
sonra hüküm yanlızca allaha aittir diyen bir peygamber kralın yanında bakanlık yapıp onun hükmünümü uyguluyacak
eğer senin başbakanın cumhurbaşkanın da biz yanlızca allahın hükmünü uygularız ona hiç bir şeyi şirk koşmayız yanlızca allahın dediği olur diyebiliyorsa tamam ama ben biraz islamdan biraz laiklikten biraz demokrasiden diyorsa bu allahın dini olmaz
sana gelen bunca ilimden sonra sen onların hevalarına uyarsan allahtan sana ne bir dost nede yardımcı bulursun rad 37
 
farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Şu iletiyi ben veya benim gibi biri yazsaydı hemen "mealci sapık" gibi söylemler eşliğinde itirazlar yükselirdi ancak görüyorum ki bizim gibi olmayanlar yazınca sorun olmuyor.

Gene inciler dökülmüş ağzından.
yazmayayım diyorum. yine de duramıyorum.
Burda kim kuranı kerimin okunmasına anlanmasına karşıymış? Fesat çıkarmaktan başka işin yokmu senin.
inan yazıp yazıp siliyorum sana yazdıklarımı.
Bu nedir ya. Nedir amacın direk söyle. Pire gibi zıp zıp , o konudan ötekine geçiyorsun. Bi konu sorulur cevapları alınır sonra diğerine geçilir.
Bu nasıl bir diyalog (iletişim) biçimi?
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
hz.yusuf kurandaki kıssada kardeşi bünyamine kendi istediği şekilde ceza veriyor,devlette çalışıyordu ama istediği kararları veriyordu,şimdiki bakanlar anayasadaki maddelere uymazlarsa görevden alınırlar..

Muhammed peygamber, Allah'ın anayasasındaki hac maddesinin yasaklanmasını kabul etmiş, müşriklerin anayasasındaki müslümanların hac yapma yasağını kabul etmiştir. Böyle yaparak kafir mi olmuştur peki? Allah elçisini görevden mi almıştır? Muhammed peygamber böyle bir strateji ile müslümanların lehine bir şey yapmıştır. Bunun gibi, günümüz müşrik kanunlarını kabul eden müslümanlar da müslümanların lehine şeyler yapmaktadırlar.
 
halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yazdığımı şeyi biraz daha şerh edeyim anlaşılmamış galiba, kastettiğim kesinlikle tasavvufi bir itaat değil. Mesela bariz bir örnek üzerinden konuşalım:

Namazi kasten terk edip farzını inkar etmeyen kişinin hükmü 4 mezhepte ihtilaflıdır. Hanbeli mezhebi bu durumdaki kişiyi tekfir ederken diğer 3 mezhep tekfir etmemiş ve bunun büyük günah olduğunu ifade etmiştir.

Meşhur olan hadisi şerifte Fe gad kefera lafzı geçmektedir. Ben basit arapça bilgilmle fiili mazi olan kefera fiilinin 4-5 tane anlamı olduğunu ve peygamber sav'in bu fiili her zaman mutlak küfür anlamındaa kullanmadığını biliyorum ama bugün çok bilgili bazı arapçası dahi olmayan arkadaşlar hadis mealciliği yaparak ve hakkında icma olmayan bir hususta namazın farzını inkar etmese dahi kişinin kafir olacağını hadisin tercümesinden anlayıveriyorlar! Yani 4 mutlak müçtehidin de farklı şekilde fetva verdiği hayati bir meseleyi bir hadisi türkçesinden okuyarak hemen hükme bağlıyorlar. Sorun bu ilimsiz anlayışımızda gizli aslında burada bir mesele tartışılıyor ama alimlerin (özellikle mütekaddimun ve müteahirun) ulemasının bu konuda ne söylediğine değinen kimse göremedim.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
ikisi aynı şey midir?o zaman mekke fethedilmemişti anlaşma olmaksızın hac yapsalardı müslümanları öldüreceklerdi.Kaldı ki ikrah(zorlama ve ölüm tehlikesi) durumunda oy vermek bile kişiyi kafir yapmaz.Fakat kimse oy vermesi için kimsenin başına silah dayamıyor.Böyle iken sen oy vermek istiyorsun.Ve birde kendince bahane uyduruyorsun.Kendin ne halt yersen ye ama İslamı bile bile yanlış yorumlayıp insanları saptırma

Bugün de müslümanlar müşriklerin kanunlarını kabul etmeseler ya ölebilir ya da ölümden beter şeyler yaşayabilirler. Bugün kimse sevdiği için küfür kanunlarını kabul etmiyor. Çünkü kanunları kabul etmezsen pkk yani terörist hükmündesin. Böyle bir durumda da devletin otoritesini kabul edene kadar devlet seninle savaşır ve seni öldürür. Oy kullanmak küfür ise bile, oy vermek bir nevi ikraha maruz kalan kişinin küfre girmesi gibi bir şey olarak kabul edilebilir. Çünkü oy vermediği takdirde ölüm dahil birçok zarara maruz kalabilir.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
sen şimdide allahın peygamberine iftira ediyorsun yani şu demek mi istiyorsun hz yusuf da şirk koştu “Siz Allah’ı bırakıp; sadece sizin ve atalarınızın taktığı birtakım isimlere (düzmece ilâhlara) tapıyorsunuz. Allah, onlar hakkında hiçbir delil indirmemiştir. Hüküm ancak Allah’a aittir. O, kendisinden başka hiçbir şeye tapmamanızı emretmiştir. İşte en doğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.” yusuf 40
Bunun üzerine Yûsuf, kardeşinin yükünden önce onların yüklerini aramaya başladı. Sonra su kabını kardeşinin yükünden çıkardı. İşte biz Yûsuf’a böyle bir plan öğrettik. Yoksa kralın kanunlarına göre kardeşini alıkoyamazdı. Ancak Allah’ın dilemesi başka. Biz dilediğimiz kimsenin derecelerini yükseltiriz. Her ilim sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır. yusuf 76
şimdi bu iki ayet bize gösteriyorki oradaki kral allahın dinine bağlı olmayan biriydi ama hz yusuf allahın kanuna göre kardeşiini orada alıkoydu yani allahın hükmünü uyguladı kralın hükmünü uygulamadı
sonra hüküm yanlızca allaha aittir diyen bir peygamber kralın yanında bakanlık yapıp onun hükmünümü uyguluyacak
eğer senin başbakanın cumhurbaşkanın da biz yanlızca allahın hükmünü uygularız ona hiç bir şeyi şirk koşmayız yanlızca allahın dediği olur diyebiliyorsa tamam ama ben biraz islamdan biraz laiklikten biraz demokrasiden diyorsa bu allahın dini olmaz
sana gelen bunca ilimden sonra sen onların hevalarına uyarsan allahtan sana ne bir dost nede yardımcı bulursun rad 37

Ne ilgisi var sevgili kardeşim? Ben nerede "Yusuf peygamber şirk koştu, o bir müşriktir" demişim, gösterir misin? Ben sadece Yusuf peygamberin de gayrimüslim/kafir bir devlette görev aldığından bahsettim. Daha önce de dediğim gibi, Muhammed peygamber stratejik olarak Allah'ın helal kıldığı bir şeyin yasaklanmasını kabul etmiştir. Bunun gibi, günümüzdeki müslüman yöneticiler de stratejik olarak Allah'ın helal kıldığı şeylerin yasaklanmasını kabul ediyorlardır.
 
halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Mesela sürekli gündeme getirip durduğunuz Maide 44'ün tefsirini Kurtubiden bir okuyun o ayeti kerime ile ilgili bile çok farklı rivayet ve görüşler var. Yani asıl demek istediğim ümmetin ihtilaf ettiği meselelerde sadece bir görüşü esas alıp, diğer görüşlere göre hareket eden müslümanları hakir ve bidat ehli görmek doğru bir anlayış değildir. Ayrıca bazı arkadaşlar küfür ve şirk lafızlarını ağızlarında bir sakız gibi itham edici kullanıyorlar.Hadisi şerifle sabit olan küfür isnadının o iki kişiden birine döneceği meselesi konusunda daha hassas olmaları lazım.

Altı çizilmesi gereken bir noktada daha önce dediğim gibi hadisleri tedvin ve tasnifleyen bu ulemanın eserlerinden, oda türkçesinden faydalanacağız ama hüküm verme noktasında kendimizi otorite göreceğiz. Bu yalnış..

4 mezhep imamı da hem muhaddis hem fakihtir. Bir diğer hata da, mezheplere uymaya gerek yok deyip, ibni teymiyye r.a. (ki kendisi yüzde doksan hanbelidir)'in mezhebini (takip edilen yol demektir.) tıpa tıp izlemek (yani selefilik) ne kadar tutarlıdır.
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Gene inciler dökülmüş ağzından.
yazmayayım diyorum. yine de duramıyorum.
Burda kim kuranı kerimin okunmasına anlanmasına karşıymış? Fesat çıkarmaktan başka işin yokmu senin.
inan yazıp yazıp siliyorum sana yazdıklarımı.
Bu nedir ya. Nedir amacın direk söyle. Pire gibi zıp zıp , o konudan ötekine geçiyorsun. Bi konu sorulur cevapları alınır sonra diğerine geçilir.
Bu nasıl bir diyalog (iletişim) biçimi?

O iletideki eleştiriler sana yönelik değildi. Dikkatle okursan sen de bunun farkında olabilirsin :)
 
Üst Ana Sayfa Alt