Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Türkiye'den Akidesi Sağlam Olan Birkaç Hoca Önerebilir misiniz?

avam16 Çevrimdışı

avam16

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanzala nın tasavvuf ile ilgili bir makalesi çok hoşuma gitmişti , hind ve ruhbanlık la bağlantılarını çok güzel açıklamış , tek başına dünyadan el ayak çekip te ibadetin hak olmadığını filanda çok güzel açıklamış , ama kendisinin paylaşımları bizim meclistede yasak , Nurettin yıldızında sohbetlerini dinledim güzel sohbetleri var ama Allah göktemi sorusuna cevap vermemeyi tercih etmesi o an Peygamber sav. İn ; bir kimse kendisinden sorulan bir soruyu bildiği halde cevap vermez saklarsa , ona ahirette ateşten bir gem vurulur . Ebu Davut , hadisi aklıma gelince o günden sonra daha da merak edip dinlemedim
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanzala nın tasavvuf ile ilgili bir makalesi çok hoşuma gitmişti , hind ve ruhbanlık la bağlantılarını çok güzel açıklamış , tek başına dünyadan el ayak çekip te ibadetin hak olmadığını filanda çok güzel açıklamış , ama kendisinin paylaşımları bizim meclistede yasak , Nurettin yıldızında sohbetlerini dinledim güzel sohbetleri var ama Allah göktemi sorusuna cevap vermemeyi tercih etmesi o an Peygamber sav. İn ; bir kimse kendisinden sorulan bir soruyu bildiği halde cevap vermez saklarsa , ona ahirette ateşten bir gem vurulur . Ebu Davut , hadisi aklıma gelince o günden sonra daha da merak edip dinlemedim

Nurettin hoca genel olarak bu tarz sorulari yanitsiz birakir.
Nedenine gelince bilmiyorum ama yanit vermemesi vermesinden daha hayirli
Cunku bu devir oyle bir hal aldiki illaki malzeme konunusu oluyorsun.
Propaganda malzemesi olmaktan kaciyor sadece benim gordugum bu.
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
Bir kimseye tabii\sempati duymadan once kuran ve sunneti ogrenin.Ama objektif ama samimi...

Sonra istediginizi dinleyin olusan meleke size yol gostecektir.Ve milyonlarca kelime\cumle icerisinde size hangisinin dogru oldugunu belirtecektir.

O kimseler ki sözü dikkatle dinlerler, sonra onun en güzeline tâbi olurlar. İşte onlar o kimselerdir ki, onları Allah hidâyete erdirmiştir. Ve işte selim akıllara sahip olanlar da ancak onlardır.

Zumer 18
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Bir kimseye tabii\sempati duymadan once kuran ve sunneti ogrenin.Ama objektif ama samimi...

Sonra istediginizi dinleyin olusan meleke size yol gostecektir.Ve milyonlarca kelime\cumle icerisinde size hangisinin dogru oldugunu belirtecektir.

O kimseler ki sözü dikkatle dinlerler, sonra onun en güzeline tâbi olurlar. İşte onlar o kimselerdir ki, onları Allah hidâyete erdirmiştir. Ve işte selim akıllara sahip olanlar da ancak onlardır.

Zumer 18

Ağzın bal yesin kardesim
 
C Çevrimdışı

cundullahh

Üye
İslam-TR Üyesi
Kendisi gibi iman etmeyenlere müşrik demesimi ilim ?

Daha düne kadar mahkemeye başvur mak musrikliktir diyen ve istisnasız kafirdir deyipte sonradan bunun yanlış olduğunu söyleyip o kadar kişinin hakkına girmesine ne demeli? Bu sebepten dolayı kendi cemaatinde onu tekfir edenler oldu

Buraya gelipte ilim ehli dediginiz kimselere dikkat edin
Sen eğerki hakkında hüküm vermesi için Allah yerine insana başvurursan dinden çıkmazmısın senin hakkındaki kararları kurana göre belirlemrlisin yani kendi ilahının sözleriyle yani şeriate göre sen eğer kendi hakkında hüküm versin diye başkasına gidersen onu 2. İlah edinmiş olursun yusuf süresi 40. Ayetde hüküm yalnızca Allahındır der sen eğerki hüküm vermeyi başkasına verirsen onu ilahmış gibi edinirsinki buda dinden çıkarır bi yandanda sen eğerki kuranı Allahın ayetlerini birisini bile inkar edip ona karşı bişe söylersen Allaha karşı geldiğinden dinden çıkarsın buda aynı demokrasi gibi hükümü Allah yerine millete hakime savcıya verdiğinden dinden çıkarsın ve zaten bizim bu demokrasiye laiklige karşı olmamızın sebebide bu değilmi laiklik din ve devlet işleri birbirlerine giremez der ama Allah kuranda maide süresi 44 ayetde kimki Allahın hükümleriyle hükmetmesse işte onlar kafirlerin ta kendileridir der eğer peki din devlete girmeseydi Allah dermiydi benim hükümlerimle hükmetmeyenler kafirdir diye bizde o yüzden karşıyız demokrasiye madem demokrasiye karşısın milletin yerine Allahın hükümleri olcak diyosun sanki orda Allahın hükümlerimi geçiyo hemde kendi kendine düşünce brlirleyipte buna uymayan müşrikdir demiyo o adam Allaha karşı çıkan müşriklere müşrik diyo ve onların safında onlara destek çıkanlara müşrik diyo eğer birisi bi şeye karşı çıkıyosa ve sende ona destek veriyosan sende onun karşı çıktıgı şeye karşı çıkıyosundurki ona destek veriyosundur yoksa onun karşı çıktıgı şeye karşı çıkmasan niye ona destek veresinki zaten oy kullanmak o yüzden şirk değilmi ondada karşı çıkan insanlara yani demokrasiye laiklige destek çıkmış olursun o yüzden o adam onlara destek çıkan onların tarafından olanlarda müşrik diyo bari bu hoca Allaha karşı çıkan tüm müşrikleri müşrik yandaşlarına korkmadan müslüman olmadıklarını söylüyo bari bu adama leke atmayın
 
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Sen eğerki hakkında hüküm vermesi için Allah yerine insana başvurursan dinden çıkmazmısın senin hakkındaki kararları kurana göre belirlemrlisin yani kendi ilahının sözleriyle yani şeriate göre sen eğer kendi hakkında hüküm versin diye başkasına gidersen onu 2. İlah edinmiş olursun yusuf süresi 40. Ayetde hüküm yalnızca Allahındır der sen eğerki hüküm vermeyi başkasına verirsen onu ilahmış gibi edinirsinki buda dinden çıkarır bi yandanda sen eğerki kuranı Allahın ayetlerini birisini bile inkar edip ona karşı bişe söylersen Allaha karşı geldiğinden dinden çıkarsın buda aynı demokrasi gibi hükümü Allah yerine millete hakime savcıya verdiğinden dinden çıkarsın ve zaten bizim bu demokrasiye laiklige karşı olmamızın sebebide bu değilmi laiklik din ve devlet işleri birbirlerine giremez der ama Allah kuranda maide süresi 44 ayetde kimki Allahın hükümleriyle hükmetmesse işte onlar kafirlerin ta kendileridir der eğer peki din devlete girmeseydi Allah dermiydi benim hükümlerimle hükmetmeyenler kafirdir diye bizde o yüzden karşıyız demokrasiye madem demokrasiye karşısın milletin yerine Allahın hükümleri olcak diyosun sanki orda Allahın hükümlerimi geçiyo hemde kendi kendine düşünce brlirleyipte buna uymayan müşrikdir demiyo o adam Allaha karşı çıkan müşriklere müşrik diyo ve onların safında onlara destek çıkanlara müşrik diyo eğer birisi bi şeye karşı çıkıyosa ve sende ona destek veriyosan sende onun karşı çıktıgı şeye karşı çıkıyosundurki ona destek veriyosundur yoksa onun karşı çıktıgı şeye karşı çıkmasan niye ona destek veresinki zaten oy kullanmak o yüzden şirk değilmi ondada karşı çıkan insanlara yani demokrasiye laiklige destek çıkmış olursun o yüzden o adam onlara destek çıkan onların tarafından olanlarda müşrik diyo bari bu hoca Allaha karşı çıkan tüm müşrikleri müşrik yandaşlarına korkmadan müslüman olmadıklarını söylüyo bari bu adama leke atmayın

Kardeşim bu kadar uzun cümlelere, izahata gerek yok. burada herkes biliyorki biz ebu hanzala hocayı sadece yaptığı usulsüz tekfirden dolayı kınıyıroz. Yoksa demokratları tekfir ettiği için değil. Yaptığı usulsüz tekfir nedir peki?

Bütün Müslüman halkların umumunu tekfir etmesi, onlarda aslolanın küfür olmasını söylemesi. Peki ben sana soruyorum, günümüzde o çok sevdiğiniz hocanız haricinde Müslüman diyarlardaki halkların umumunu tekfir eden, onlarda asl olanın kafirlik olduğunu söyleyen tek bir alim varmı? Yok. Senin yapman gereken bu sonu olmayan cümleleri kurmak yerine Maide 44 veya Yusuf 40'ı delil getirerek umumen bütün müslüman halkları tekfir eden tek bir tane alim ismi aramak olsun inşallah. Allah bu dini ne zaman alimsiz bıraktı ki bugünde öyle bıraksın. Nerde alimleriniz. Nehrevan ehli haricilerinizden ne farkınız kaldı ? Allahu Ekber, onlarında içlerinde tek bir sahabi yoktu!

O zaman nerde kaldı Allah Resulu (sav)’in ümmetinden bir taifenin hak üzere kalması, nerde kaldı taifetul mansura ? Allah dinini 3-5 tane aceme mi terk etti yoksa ? Neden görüşlerinizde sırtınızı dağ gibi ulema ordusuna dayamayı değilde bir tane ilim talebesine dayamayı tercih ediyorsunuz? ki oda alim olduğunu iddia etmiyor zaten. Akıllarınız nerde kaldı?

Hamasi duygularınızın esiri olarak “yav müşriklere açıkça müşrik olduğunu söylüyor daha ne istiyorsunuz adamdan” demeyin artık. Bunlar bayatladı, eskidi. Adam 2 tane müşriği tekfir ediyor, sonra yanında binlerce muvahhidi tekfir ediyor. Şeyh Muhammed el-Ârifi’nin güzel bir sözü var devle ile alakalı diyorki: “Ey gençler, onların Nusayriler ile savaşmasına bakmayın. Aldanmayın ! onlar 1 defa Nusayrilerle savaşırlar, sonra dönüp 10 defa Müslümanlarla savaşırlar” diyordu. Gerçekten duyduğum anda bu sözü benim içimde yer etmişti.

Kardeşim: İş tekfir etmekte değil herkes tekfir eder. Çünkü tekfir nefse hoş gelir, hamasi duyguları tatmin eder. Asıl iş hamasi duyguları bir kenara atıp, nasılki taharet meselelerinde, nikah meselelerinde, hayız nifas meselelerinde kendin fetva vermiyor ulemaya başvuruyor isen, bundan daha azim bir mesele olan tekfir meselesinde de aynı ulemaya başvurman gerekir. Çünkü tekfir cezada nihâi derecedir ve bütün Ukela (akıl sahipleri) icma etmiştir ki, tekfir bu fıkhi mevzulardan daha tehlikeli bir iştir. Allah esaretten kurtarsın, Allame Süleyman el-Ulvan söyle diyor: “Namaz, oruç, zekat vesair meselelerde fetva verenler her kim iseler, tekfir konusunda ehil olanlarda işte onlardır.” Şimdi sana soruyorum: Ebu Hanzala Hoca size, Allame Süleyman Ulvan’dan, Şeyh Usame bin Ladin’den, Ebu Muhammed el-Makdisi’den, Abdulkadir bin Abdulaziz’den ve Allah’ın yeryüzüne şahit kıldığı vesair ulemadan dahamı sevimliki onun görüşlerini ve anlayışlarını bu ulemanın önüne takdis ediyorsunuz? Subhanallah! Biraz anlayışlarını açın.

Biz Allah’ın kanunlarını ilga edip yerine lanetli beşer kanunlarını koyanlar Müslümandır demiyoruz!

Ebu Selman et-Turkî Kardeşim yukarıda yayınladığın caps hiç hoş değil. Tekfir meselesi dinden olan bir konudur şaka yolu ilede olsa dalga geçmek, hoş olmaz Allahu Alem. ki hoca zaten müslümandır, muvahhiddir. Evet harici fikirleri olabilir ama siz böyle yaptığınız sürece ona tabi olanlar akidelerine iyice kenetlenir. gerek yok böyle şeylere. bak mesela bu cundullahh kardeş Allahu alem o capsi gördükten sonra içindekileri bu şekilde dökmüş. İhtilafların çoğalmasına vesile olmayalım lütfen.
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim bu kadar uzun cümlelere, izahata gerek yok. burada herkes biliyorki biz ebu hanzala hocayı sadece yaptığı usulsüz tekfirden dolayı kınıyıroz. Yoksa demokratları tekfir ettiği için değil. Yaptığı usulsüz tekfir nedir peki?

Bütün Müslüman halkların umumunu tekfir etmesi, onlarda aslolanın küfür olmasını söylemesi. Peki ben sana soruyorum, günümüzde o çok sevdiğiniz hocanız haricinde Müslüman diyarlardaki halkların umumunu tekfir eden, onlarda asl olanın kafirlik olduğunu söyleyen tek bir alim varmı? Yok. Senin yapman gereken bu sonu olmayan cümleleri kurmak yerine Maide 44 veya Yusuf 40'ı delil getirerek umumen bütün müslüman halkları tekfir eden tek bir tane alim ismi aramak olsun inşallah. Allah bu dini ne zaman alimsiz bıraktı ki bugünde öyle bıraksın. Nerde alimleriniz. Nehrevan ehli haricilerinizden ne farkınız kaldı ? Allahu Ekber, onlarında içlerinde tek bir sahabi yoktu!

O zaman nerde kaldı Allah Resulu (sav)’in ümmetinden bir taifenin hak üzere kalması, nerde kaldı taifetul mansura ? Allah dinini 3-5 tane aceme mi terk etti yoksa ? Neden görüşlerinizde sırtınızı dağ gibi ulema ordusuna dayamayı değilde bir tane ilim talebesine dayamayı tercih ediyorsunuz? ki oda alim olduğunu iddia etmiyor zaten. Akıllarınız nerde kaldı?

Hamasi duygularınızın esiri olarak “yav müşriklere açıkça müşrik olduğunu söylüyor daha ne istiyorsunuz adamdan” demeyin artık. Bunlar bayatladı, eskidi. Adam 2 tane müşriği tekfir ediyor, sonra yanında binlerce muvahhidi tekfir ediyor. Şeyh Muhammed el-Ârifi’nin güzel bir sözü var devle ile alakalı diyorki: “Ey gençler, onların Nusayriler ile savaşmasına bakmayın. Aldanmayın ! onlar 1 defa Nusayrilerle savaşırlar, sonra dönüp 10 defa Müslümanlarla savaşırlar” diyordu. Gerçekten duyduğum anda bu sözü benim içimde yer etmişti.

Kardeşim: İş tekfir etmekte değil herkes tekfir eder. Çünkü tekfir nefse hoş gelir, hamasi duyguları tatmin eder. Asıl iş hamasi duyguları bir kenara atıp, nasılki taharet meselelerinde, nikah meselelerinde, hayız nifas meselelerinde kendin fetva vermiyor ulemaya başvuruyor isen, bundan daha azim bir mesele olan tekfir meselesinde de aynı ulemaya başvurman gerekir. Çünkü tekfir cezada nihâi derecedir ve bütün Ukela (akıl sahipleri) icma etmiştir ki, tekfir bu fıkhi mevzulardan daha tehlikeli bir iştir. Allah esaretten kurtarsın, Allame Süleyman el-Ulvan söyle diyor: “Namaz, oruç, zekat vesair meselelerde fetva verenler her kim iseler, tekfir konusunda ehil olanlarda işte onlardır.” Şimdi sana soruyorum: Ebu Hanzala Hoca size, Allame Süleyman Ulvan’dan, Şeyh Usame bin Ladin’den, Ebu Muhammed el-Makdisi’den, Abdulkadir bin Abdulaziz’den ve Allah’ın yeryüzüne şahit kıldığı vesair ulemadan dahamı sevimliki onun görüşlerini ve anlayışlarını bu ulemanın önüne takdis ediyorsunuz? Subhanallah! Biraz anlayışlarını açın.

Biz Allah’ın kanunlarını ilga edip yerine lanetli beşer kanunlarını koyanlar Müslümandır demiyoruz!

Ebu Selman et-Turkî Kardeşim yukarıda yayınladığın caps hiç hoş değil. Tekfir meselesi dinden olan bir konudur şaka yolu ilede olsa dalga geçmek, hoş olmaz Allahu Alem. ki hoca zaten müslümandır, muvahhiddir. Evet harici fikirleri olabilir ama siz böyle yaptığınız sürece ona tabi olanlar akidelerine iyice kenetlenir. gerek yok böyle şeylere. bak mesela bu cundullahh kardeş Allahu alem o capsi gördükten sonra içindekileri bu şekilde dökmüş. İhtilafların çoğalmasına vesile olmayalım lütfen.
Allah radı olsun
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allaha karşı çıkan müşriklere müşrik demesinmi kafirlere kafir demesinmi zaten bi adam hakkı doğruyu yanlış yolda olanların gerçegini doğrusunu ne olduklarını ortaya çıkarınca aşırı tekfirci çıkarmayıncada iyi oluyo dimi hemde ilmi olmasa bu adamın konuşamaz o kadar

dün cuma namazını dernekde kıldım
cuma namazını camide kılan akhileri cami çıkışında, caminin önünde çay içerken yanlarına biri gelip kimlerdensiniz diye soruyor. (malum selefi görüntüsünden) bu şekilde tanışmışlar. bu arkadaş ebu hanzalanın eski öğrencilerindenmiş, yıllarca hanzalanın cemaatinde derslere katılmış ve hanzalanın mahkeme muhabbetinden sonra ayrılmışlar. hanzalayıda tekfir ediyorlar yani, cuma günü öğle namazı kılan bu arkadaşla uzun uzun muhabbet etmişler. ben yanlarında yoktum fakat anlatılanlardan örnek vereyim.

(bu kısmını bütün forumun dikkatine sunayım) hanzala neden kafir sorusuna tagutun mahkemesine başvurması olarak anlatıyor.
delil ney? nisa suresi 60.ayet mealen : Şunları görmüyor musun? Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürüyorlar da tağuta inanmamaları kendilerine emrolunduğu halde, tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar. Şeytan da onları bir daha dönemeyecekleri kadar iyice sapıklığa düşürmek istiyor.

bu ayetin nuzul sebebinde ne var? Allahın mahkemesine başvurma şansı olan birinin ısrarla taguta mahkeme olmak istemesi.
hanzala şeriat mahkemesi varken tağuta mahkeme olmayımı tercih etdi?
hayır.
eee ozaman nisa 60 nasıl bu konuya delil olabilirki?
bir ayetden, heleki tekfir gibi önemli bir konuya delil çıkarıcaksanız, ikinci bir ihtimal olmayacak kadar kesinlik olması lazım, yani '' ya kafirse'' diyerek garantiye gitmek için bir müslüman tekfir edilmez.
bu ayet birinin tekfirinde kullanılacaksa ayetin tamamının o kişiye uyması şartdır. '' tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar'' kısmını yok sayarsanız olmaz
hanzala tağut önünde muhakemeleşmek istemiyorki ona delil olsun,
bu arkadaş buna çevap veremiyor, fakat inadındanda dönmüyor.
ne gariptirki hanzalayı savunmakda bizlere düşüyor, halbuki bu hastalıklı insanları bu hale getiren hanzalanın kendisi
O Allahdırki insanın ağzından çıkanı karşısına çıkarır.
niyetiniz birini tekfir etmekse, istisnasız herkesi tekfir etmek için delil bulursunuz. fakat bu niyet hastalıklı bir niyetdir. aslolan müslümanım diyen kişinin müslüman oluşudur, müslümanlığı yakin olarak belli olan kişinin aynı şekilde küfrüde yakin olana kadar müslümandır.
bir kişide çıkıp deseki cuma namazının kılınması farz olduğu halde sen Allahın hükmüyle hükmetmeyerek bana farz değil diyorsun, o kişidemi kafir olacak? böyle bir mantıkla dünyada müslüman kalmaz

''O halde gücünüzün yettiği kadar Allah'tan korkun...'' Teğabun:16 bu delil tekfircilerin delilinden çok daha sağlamdır.
bu insanların peşinden gidenler her konuda ayetlerle konuşulduğu için sözkonusu olan kendi hocalarının (ebu hanzala) tekfiride olsa hiç tereddüt etmeden tekfir ediyorlar. Allahın takdiridirki kendisinide tekfir etmek zorunda kalmayan tekfirci yoktur.
ebu hanzalada buna en güzel örnekdir.
 
EbuHasanAlMuhajiri Çevrimdışı

EbuHasanAlMuhajiri

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim sana tavsiyem suud selefisi murciaları ve kendini selefiliğie nispet eden telefilerden olabildiğince uzak durmandır.En azılı hariciler bile şayet delille tekfir ediyorsa cennete girer müslümandır ama bu murcia ve telefiler toptan sapıtmıştır.Onun dışında benim dinlediğimde bazı akidesi sağlam hocalar var ama forumda aşırıcı görüldükleri için isimlerini vermiyeyim sen kendin araştırınca zaten doğru yolu bulursun inşaAllah.
 
EbuHasanAlMuhajiri Çevrimdışı

EbuHasanAlMuhajiri

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Nurettin hoca genel olarak bu tarz sorulari yanitsiz birakir.
Nedenine gelince bilmiyorum ama yanit vermemesi vermesinden daha hayirli
Cunku bu devir oyle bir hal aldiki illaki malzeme konunusu oluyorsun.
Propaganda malzemesi olmaktan kaciyor sadece benim gordugum bu.
Peygamberin hadisi ortadadır takiyye rafizilerde caizdir müslümanlarda değil.Bu görüşün yanlıştır.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
dediğin görüş yani kişi cevabını bildiği halde müslümanların ilim öğrenmesi talebiyle sorduğu soru karşısında bildiğini müslümanlara aktarmazsa yukaridakı kardeşin dediği hadise göre muamele görür.
Öncelıkle sorunun cevabını nurettın yıldız cevaplandırmıs bu fetvasındakı yanıt

Allahu Teala, bütün mahlukatını kuşatmıştır. O’nun hükümranlığı altında olmayan bir şey olamaz. Bu âyetten anlaşılması gereken budur. Âyette çelişki gibi görülen duruma gelince, derin asırlardan beri Ümmet’in uleması arasında iki görüş vardır. Bu görüşlerin birincisi, bu tür âyet ve hadislerde anlaşılanı zorlamadan ve yönlendirmeden olduğu gibi kabul etmek gerekir şeklindeki görüştür. Bu görüşe göre, âyetten ne anlaşılıyorsa anlam odur. Yani Allah Teala, semadadır. Semada olması da üstünlüğü ve kuşatmışlığı ifade eder. İkinci görüş ise, âyeti yorumlama yoluyla anlama görüşüdür. Bu görüşe göre de yine bu bir kuşatmış olma ve her şeye hükümran olma anlamındadır ancak bunun ötesinde âyet yukarıda olma veya gökte olma gibi bir anlam vermemektedir. Dikkat ederseniz iki görüşte de azamet ve üstünlük vardır. Daha ötesini karıştırmanın bize bir yararı yoktur. Allah’a emanet olunuz.


Buda o fetvanın vıdeosu




Anlatmak ıstedıgım aaaaaa BU HOCA BUNA BIRSEY DEMEDI SAPIK BU BU BILMIYOR BILMEMNE TARZI akıldan gecenler degıl Kuran a ve sunnete gore olması gereken ne ıse odur.

Bu tum herkez ıcın gecerlıdır.
Insanlar bılgılı kımselere hoca dıyor ne dıyor bu benden daha fazla bılıyor pekı dogru mu bılıyor
Iste onu bız kuran ve sunnete gore hatta o katagorıde kı hak alımlere gore degerlendırecegız.
Herkez yuzde yuz degıl BIR SORU SORARSIN ANINDA CEVAP VERECEK DIYE BIR KAIDE YOK.
 
C Çevrimdışı

cundullahh

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim bu kadar uzun cümlelere, izahata gerek yok. burada herkes biliyorki biz ebu hanzala hocayı sadece yaptığı usulsüz tekfirden dolayı kınıyıroz. Yoksa demokratları tekfir ettiği için değil. Yaptığı usulsüz tekfir nedir peki?

Bütün Müslüman halkların umumunu tekfir etmesi, onlarda aslolanın küfür olmasını söylemesi. Peki ben sana soruyorum, günümüzde o çok sevdiğiniz hocanız haricinde Müslüman diyarlardaki halkların umumunu tekfir eden, onlarda asl olanın kafirlik olduğunu söyleyen tek bir alim varmı? Yok. Senin yapman gereken bu sonu olmayan cümleleri kurmak yerine Maide 44 veya Yusuf 40'ı delil getirerek umumen bütün müslüman halkları tekfir eden tek bir tane alim ismi aramak olsun inşallah. Allah bu dini ne zaman alimsiz bıraktı ki bugünde öyle bıraksın. Nerde alimleriniz. Nehrevan ehli haricilerinizden ne farkınız kaldı ? Allahu Ekber, onlarında içlerinde tek bir sahabi yoktu!

O zaman nerde kaldı Allah Resulu (sav)’in ümmetinden bir taifenin hak üzere kalması, nerde kaldı taifetul mansura ? Allah dinini 3-5 tane aceme mi terk etti yoksa ? Neden görüşlerinizde sırtınızı dağ gibi ulema ordusuna dayamayı değilde bir tane ilim talebesine dayamayı tercih ediyorsunuz? ki oda alim olduğunu iddia etmiyor zaten. Akıllarınız nerde kaldı?

Hamasi duygularınızın esiri olarak “yav müşriklere açıkça müşrik olduğunu söylüyor daha ne istiyorsunuz adamdan” demeyin artık. Bunlar bayatladı, eskidi. Adam 2 tane müşriği tekfir ediyor, sonra yanında binlerce muvahhidi tekfir ediyor. Şeyh Muhammed el-Ârifi’nin güzel bir sözü var devle ile alakalı diyorki: “Ey gençler, onların Nusayriler ile savaşmasına bakmayın. Aldanmayın ! onlar 1 defa Nusayrilerle savaşırlar, sonra dönüp 10 defa Müslümanlarla savaşırlar” diyordu. Gerçekten duyduğum anda bu sözü benim içimde yer etmişti.

Kardeşim: İş tekfir etmekte değil herkes tekfir eder. Çünkü tekfir nefse hoş gelir, hamasi duyguları tatmin eder. Asıl iş hamasi duyguları bir kenara atıp, nasılki taharet meselelerinde, nikah meselelerinde, hayız nifas meselelerinde kendin fetva vermiyor ulemaya başvuruyor isen, bundan daha azim bir mesele olan tekfir meselesinde de aynı ulemaya başvurman gerekir. Çünkü tekfir cezada nihâi derecedir ve bütün Ukela (akıl sahipleri) icma etmiştir ki, tekfir bu fıkhi mevzulardan daha tehlikeli bir iştir. Allah esaretten kurtarsın, Allame Süleyman el-Ulvan söyle diyor: “Namaz, oruç, zekat vesair meselelerde fetva verenler her kim iseler, tekfir konusunda ehil olanlarda işte onlardır.” Şimdi sana soruyorum: Ebu Hanzala Hoca size, Allame Süleyman Ulvan’dan, Şeyh Usame bin Ladin’den, Ebu Muhammed el-Makdisi’den, Abdulkadir bin Abdulaziz’den ve Allah’ın yeryüzüne şahit kıldığı vesair ulemadan dahamı sevimliki onun görüşlerini ve anlayışlarını bu ulemanın önüne takdis ediyorsunuz? Subhanallah! Biraz anlayışlarını açın.

Biz Allah’ın kanunlarını ilga edip yerine lanetli beşer kanunlarını koyanlar Müslümandır demiyoruz!

Ebu Selman et-Turkî Kardeşim yukarıda yayınladığın caps hiç hoş değil. Tekfir meselesi dinden olan bir konudur şaka yolu ilede olsa dalga geçmek, hoş olmaz Allahu Alem. ki hoca zaten müslümandır, muvahhiddir. Evet harici fikirleri olabilir ama siz böyle yaptığınız sürece ona tabi olanlar akidelerine iyice kenetlenir. gerek yok böyle şeylere. bak mesela bu cundullahh kardeş Allahu alem o capsi gördükten sonra içindekileri bu şekilde dökmüş. İhtilafların çoğalmasına vesile olmayalım lütfen.
Ben onun paylaştıgı boş resmi görmedimki zaten iyice en baştaki akidemizi bu tagutlara neden karşı oldugumuzu nasıl oy verirken hüküm koymayı o seçtiğimiz partiye veriyosak hakimiyeti millete veriyosak mahkemeye çıkarakda hüküm koyma yetkisini haşa Allaha değilde hakime savcıya veriyoz iyice anlaşılması için öyle uzun yazdım ve örnekler verdim belkim anlarlar diye dediğim gibi o hocada zaten Allaha karşı çıkan ve onun safında duran herkesi tekfir ediyo ayırıyo ne olduklarını ortaya çıkarıyo yani Allah dini bir kaç tane alimemi bırakmış demişsinde Allah bırakmaz Allah bize mani olmaz Allah bize karışmaz çünkü karışsa bizim imtihanımızın bi anlamı kalmaz mesela çokca duyarsınız madem bi Allah var niye o kadar zulüm oluyoda halepde suriyede insanlar ölüyoda onlara yardım etmiyo sizin Allahınız haşa kötü o zaman diyebiliyolar oysaki eğer Allah birisinin cezasını verseydi diğerlerinede cezasını vermeliydi vermeseydide haksızlık olurdu birisine verdi birisinede vermedi diye bir sınav yapılıyor sınav yapılırken eğerki hoca birinin yanlışını gösterseydi diğer öğrencilere haksızlık olurdu zaten kurandada bi ayet var biz eğer sizin cezalarınızı günah işlediğiniz an verseydik dünyada canlı kalmazdı diye hemde şuda var eğer bi kader varsa biz onun dışına hiç çıkamıcaz yani hiç kendimiz karar veremicez Allah istiyo diye karar veriyoz çevirilmiş bi oyuncak gibi dünyaya gelmiş olurduk tabikide bi kader var ama o kader Allahın aklında kendisinde mesela yani yine bi sınav yapılyo diyelim hoca kimin ne not alcagını az çok bilir ama müdale etmez çünkü ederse o sınavın bi anlamı kalmaz işte Allahda bizim napcagımızı bilir ama bize müdale etmez peki Allah ne yapar bize akıl verir bize yol açar bide şeytan yol açar hangisine gitcegimizde bizim tercihimizdir eğerki Allahın yoluna gidersek o bizim aklımızdır şeytanın yoluna gidersekde bizim akılsızlığımızdır yani Allah terk etmez yol acar adam müşfikleri tekfir ediyo ama sonrada onların yoluna uyan kimseleri tekfir ediyo sen eğer senin muhavvid dediğin kişiler eğer bi yandan Allaha karşı çıkmayıp bi yandanda o karşı çıkanların yanında olup Allaha karşı çıkarsa destek olursa müşrik olur muhavvid biride böyle bişe yapmaz işte o adam kendi cemaatinden bile olsa onları tekfir ediyo kendi can dostlarını hapise beraber girdikleri kişileri bile ediyoda onlarımı edemicek yani onların safında olan herkesi ediyo evet insanların yerine beşer kanunlarını koyan müslümanlardan değilsiniz ama ilahının hükmü yerine kendine hüküm vermesi hükmü hakime savcıya veren mahkemeye gidenleri tekfir edenlere karşı çıkanlardansınız ama
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
evet insanların yerine beşer kanunlarını koyan müslümanlardan değilsiniz ama ilahının hükmü yerine kendine hüküm vermesi hükmü hakime savcıya veren mahkemeye gidenleri tekfir edenlere karşı çıkanlardansınız ama
Bunu bize ayet ve hadis ışığında bi anlat bakalım biz nerde hata ediyormuşuz
 
C Çevrimdışı

cundullahh

Üye
İslam-TR Üyesi
dün cuma namazını dernekde kıldım
cuma namazını camide kılan akhileri cami çıkışında, caminin önünde çay içerken yanlarına biri gelip kimlerdensiniz diye soruyor. (malum selefi görüntüsünden) bu şekilde tanışmışlar. bu arkadaş ebu hanzalanın eski öğrencilerindenmiş, yıllarca hanzalanın cemaatinde derslere katılmış ve hanzalanın mahkeme muhabbetinden sonra ayrılmışlar. hanzalayıda tekfir ediyorlar yani, cuma günü öğle namazı kılan bu arkadaşla uzun uzun muhabbet etmişler. ben yanlarında yoktum fakat anlatılanlardan örnek vereyim.

(bu kısmını bütün forumun dikkatine sunayım) hanzala neden kafir sorusuna tagutun mahkemesine başvurması olarak anlatıyor.
delil ney? nisa suresi 60.ayet mealen : Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürüyorlar da tağuta inanmamaları kendilerine emrolunduğu halde, tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar.

Orda diyoki tagut önünde muhakeleşmek istiyolar yani tagut önünde karşısında onla muhakeleşmek konuşmak istiyolar peki kimler muhakeleşmek istiyolar Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürenler ve taguta emr olunmadıkları halde tagut önünde konuşmak isteyenler madem tagut önünde konuşmak muhakeleşmek istemiyolarda neden o zaman ona gidiyolar ben ilk yazdıgım yorumdada oldugu gibi
dün cuma namazını dernekde kıldım
cuma namazını camide kılan akhileri cami çıkışında, caminin önünde çay içerken yanlarına biri gelip kimlerdensiniz diye soruyor. (malum selefi görüntüsünden) bu şekilde tanışmışlar. bu arkadaş ebu hanzalanın eski öğrencilerindenmiş, yıllarca hanzalanın cemaatinde derslere katılmış ve hanzalanın mahkeme muhabbetinden sonra ayrılmışlar. hanzalayıda tekfir ediyorlar yani, cuma günü öğle namazı kılan bu arkadaşla uzun uzun muhabbet etmişler. ben yanlarında yoktum fakat anlatılanlardan örnek vereyim.

(bu kısmını bütün forumun dikkatine sunayım) hanzala neden kafir sorusuna tagutun mahkemesine başvurması olarak anlatıyor.
delil ney? nisa suresi 60.ayet mealen : Şunları görmüyor musun? Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürüyorlar da tağuta inanmamaları kendilerine emrolunduğu halde, tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar. Şeytan da onları bir daha dönemeyecekleri kadar iyice sapıklığa düşürmek istiyor.

bu ayetin nuzul sebebinde ne var? Allahın mahkemesine başvurma şansı olan birinin ısrarla taguta mahkeme olmak istemesi.
hanzala şeriat mahkemesi varken tağuta mahkeme olmayımı tercih etdi?
hayır.
eee ozaman nisa 60 nasıl bu konuya delil olabilirki?
bir ayetden, heleki tekfir gibi önemli bir konuya delil çıkarıcaksanız, ikinci bir ihtimal olmayacak kadar kesinlik olması lazım, yani '' ya kafirse'' diyerek garantiye gitmek için bir müslüman tekfir edilmez.
bu ayet birinin tekfirinde kullanılacaksa ayetin tamamının o kişiye uyması şartdır. '' tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar'' kısmını yok sayarsanız olmaz
hanzala tağut önünde muhakemeleşmek istemiyorki ona delil olsun,
bu arkadaş buna çevap veremiyor, fakat inadındanda dönmüyor.
ne gariptirki hanzalayı savunmakda bizlere düşüyor, halbuki bu hastalıklı insanları bu hale getiren hanzalanın kendisi
O Allahdırki insanın ağzından çıkanı karşısına çıkarır.
niyetiniz birini tekfir etmekse, istisnasız herkesi tekfir etmek için delil bulursunuz. fakat bu niyet hastalıklı bir niyetdir. aslolan müslümanım diyen kişinin müslüman oluşudur, müslümanlığı yakin olarak belli olan kişinin aynı şekilde küfrüde yakin olana kadar müslümandır.
bir kişide çıkıp deseki cuma namazının kılınması farz olduğu halde sen Allahın hükmüyle hükmetmeyerek bana farz değil diyorsun, o kişidemi kafir olacak? böyle bir mantıkla dünyada müslüman kalmaz

''O halde gücünüzün yettiği kadar Allah'tan korkun...'' Teğabun:16 bu delil tekfircilerin delilinden çok daha sağlamdır.
bu insanların peşinden gidenler her konuda ayetlerle konuşulduğu için sözkonusu olan kendi hocalarının (ebu hanzala) tekfiride olsa hiç tereddüt etmeden tekfir ediyorlar. Allahın takdiridirki kendisinide tekfir etmek zorunda kalmayan tekfirci yoktur.
ebu hanzalada buna en güzel örnekdir.

bu ayetin nuzul sebebinde ne var? Allahın mahkemesine başvurma şansı olan birinin ısrarla taguta mahkeme olmak istemesi.
hanzala şeriat mahkemesi varken tağuta mahkeme olmayımı tercih etdi?
hayır.
eee ozaman nisa 60 nasıl bu konuya delil olabilirki?
bir ayetden, heleki tekfir gibi önemli bir konuya delil çıkarıcaksanız, ikinci bir ihtimal olmayacak kadar kesinlik olması lazım, yani '' ya kafirse'' diyerek garantiye gitmek için bir müslüman tekfir edilmez.
bu ayet birinin tekfirinde kullanılacaksa ayetin tamamının o kişiye uyması şartdır. '' tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar'' kısmını yok sayarsanız olmaz
hanzala tağut önünde muhakemeleşmek istemiyorki ona delil olsun,
bu arkadaş buna çevap veremiyor, fakat inadındanda dönmüyor.
ne gariptirki hanzalayı savunmakda bizlere düşüyor, halbuki bu hastalıklı insanları bu hale getiren hanzalanın kendisi
O Allahdırki insanın ağzından çıkanı karşısına çıkarır.
niyetiniz birini tekfir etmekse, istisnasız herkesi tekfir etmek için delil bulursunuz. fakat bu niyet hastalıklı bir niyetdir. aslolan müslümanım diyen kişinin müslüman oluşudur, müslümanlığı yakin olarak belli olan kişinin aynı şekilde küfrüde yakin olana kadar müslümandır.
bir kişide çıkıp deseki cuma namazının kılınması farz olduğu halde sen Allahın hükmüyle hükmetmeyerek bana farz değil diyorsun, o kişidemi kafir olacak? böyle bir mantıkla dünyada müslüman kalmaz

''O halde gücünüzün yettiği kadar Allah'tan korkun...'' Teğabun:16 bu delil tekfircilerin delilinden çok daha sağlamdır.
bu insanların peşinden gidenler her konuda ayetlerle konuşulduğu için sözkonusu olan kendi hocalarının (ebu hanzala) tekfiride olsa hiç tereddüt etmeden tekfir ediyorlar. Allahın takdiridirki kendisinide tekfir etmek zorunda kalmayan tekfirci yoktur.
ebu hanzalada buna en güzel örnekdir.
Niye cevap veremey
dün cuma namazını dernekde kıldım
cuma namazını camide kılan akhileri cami çıkışında, caminin önünde çay içerken yanlarına biri gelip kimlerdensiniz diye soruyor. (malum selefi görüntüsünden) bu şekilde tanışmışlar. bu arkadaş ebu hanzalanın eski öğrencilerindenmiş, yıllarca hanzalanın cemaatinde derslere katılmış ve hanzalanın mahkeme muhabbetinden sonra ayrılmışlar. hanzalayıda tekfir ediyorlar yani, cuma günü öğle namazı kılan bu arkadaşla uzun uzun muhabbet etmişler. ben yanlarında yoktum fakat anlatılanlardan örnek vereyim.

(bu kısmını bütün forumun dikkatine sunayım) hanzala neden kafir sorusuna tagutun mahkemesine başvurması olarak anlatıyor.
delil ney? nisa suresi 60.ayet mealen : Şunları görmüyor musun? Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürüyorlar da tağuta inanmamaları kendilerine emrolunduğu halde, tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar. Şeytan da onları bir daha dönemeyecekleri kadar iyice sapıklığa düşürmek istiyor.

bu ayetin nuzul sebebinde ne var? Allahın mahkemesine başvurma şansı olan birinin ısrarla taguta mahkeme olmak istemesi.
hanzala şeriat mahkemesi varken tağuta mahkeme olmayımı tercih etdi?
hayır.
eee ozaman nisa 60 nasıl bu konuya delil olabilirki?
bir ayetden, heleki tekfir gibi önemli bir konuya delil çıkarıcaksanız, ikinci bir ihtimal olmayacak kadar kesinlik olması lazım, yani '' ya kafirse'' diyerek garantiye gitmek için bir müslüman tekfir edilmez.
bu ayet birinin tekfirinde kullanılacaksa ayetin tamamının o kişiye uyması şartdır. '' tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar'' kısmını yok sayarsanız olmaz
hanzala tağut önünde muhakemeleşmek istemiyorki ona delil olsun,
bu arkadaş buna çevap veremiyor, fakat inadındanda dönmüyor.
ne gariptirki hanzalayı savunmakda bizlere düşüyor, halbuki bu hastalıklı insanları bu hale getiren hanzalanın kendisi
O Allahdırki insanın ağzından çıkanı karşısına çıkarır.
niyetiniz birini tekfir etmekse, istisnasız herkesi tekfir etmek için delil bulursunuz. fakat bu niyet hastalıklı bir niyetdir. aslolan müslümanım diyen kişinin müslüman oluşudur, müslümanlığı yakin olarak belli olan kişinin aynı şekilde küfrüde yakin olana kadar müslümandır.
bir kişide çıkıp deseki cuma namazının kılınması farz olduğu halde sen Allahın hükmüyle hükmetmeyerek bana farz değil diyorsun, o kişidemi kafir olacak? böyle bir mantıkla dünyada müslüman kalmaz

''O halde gücünüzün yettiği kadar Allah'tan korkun...'' Teğabun:16 bu delil tekfircilerin delilinden çok daha sağlamdır.
bu insanların peşinden gidenler her konuda ayetlerle konuşulduğu için sözkonusu olan kendi hocalarının (ebu hanzala) tekfiride olsa hiç tereddüt etmeden tekfir ediyorlar. Allahın takdiridirki kendisinide tekfir etmek zorunda kalmayan tekfirci yoktur.
ebu hanzalada buna en güzel örnekdir.
dün cuma namazını dernekde kıldım
cuma namazını camide kılan akhileri cami çıkışında, caminin önünde çay içerken yanlarına biri gelip kimlerdensiniz diye soruyor. (malum selefi görüntüsünden) bu şekilde tanışmışlar. bu arkadaş ebu hanzalanın eski öğrencilerindenmiş, yıllarca hanzalanın cemaatinde derslere katılmış ve hanzalanın mahkeme muhabbetinden sonra ayrılmışlar. hanzalayıda tekfir ediyorlar yani, cuma günü öğle namazı kılan bu arkadaşla uzun uzun muhabbet etmişler. ben yanlarında yoktum fakat anlatılanlardan örnek vereyim.

(bu kısmını bütün forumun dikkatine sunayım) hanzala neden kafir sorusuna tagutun mahkemesine başvurması olarak anlatıyor.
delil ney? nisa suresi 60.ayet mealen : Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürüyorlar da tağuta inanmamaları kendilerine emrolunduğu halde, tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar.

Orda diyoki tagut önünde muhakeleşmek istiyolar yani tagut önünde karşısında onla muhakeleşmek konuşmak istiyolar peki kimler muhakeleşmek istiyolar Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürenler ve taguta emr olunmadıkları halde tagut önünde konuşmak isteyenler madem tagut önünde konuşmak muhakeleşmek istemiyolarda neden o zaman ona gidiyolar ben ilk yazdıgım yorumdada oldugu gibi
dün cuma namazını dernekde kıldım
cuma namazını camide kılan akhileri cami çıkışında, caminin önünde çay içerken yanlarına biri gelip kimlerdensiniz diye soruyor. (malum selefi görüntüsünden) bu şekilde tanışmışlar. bu arkadaş ebu hanzalanın eski öğrencilerindenmiş, yıllarca hanzalanın cemaatinde derslere katılmış ve hanzalanın mahkeme muhabbetinden sonra ayrılmışlar. hanzalayıda tekfir ediyorlar yani, cuma günü öğle namazı kılan bu arkadaşla uzun uzun muhabbet etmişler. ben yanlarında yoktum fakat anlatılanlardan örnek vereyim.

(bu kısmını bütün forumun dikkatine sunayım) hanzala neden kafir sorusuna tagutun mahkemesine başvurması olarak anlatıyor.
delil ney? nisa suresi 60.ayet mealen : Şunları görmüyor musun? Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürüyorlar da tağuta inanmamaları kendilerine emrolunduğu halde, tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar. Şeytan da onları bir daha dönemeyecekleri kadar iyice sapıklığa düşürmek istiyor.

bu ayetin nuzul sebebinde ne var? Allahın mahkemesine başvurma şansı olan birinin ısrarla taguta mahkeme olmak istemesi.
hanzala şeriat mahkemesi varken tağuta mahkeme olmayımı tercih etdi?
hayır.
eee ozaman nisa 60 nasıl bu konuya delil olabilirki?
bir ayetden, heleki tekfir gibi önemli bir konuya delil çıkarıcaksanız, ikinci bir ihtimal olmayacak kadar kesinlik olması lazım, yani '' ya kafirse'' diyerek garantiye gitmek için bir müslüman tekfir edilmez.
bu ayet birinin tekfirinde kullanılacaksa ayetin tamamının o kişiye uyması şartdır. '' tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar'' kısmını yok sayarsanız olmaz
hanzala tağut önünde muhakemeleşmek istemiyorki ona delil olsun,
bu arkadaş buna çevap veremiyor, fakat inadındanda dönmüyor.
ne gariptirki hanzalayı savunmakda bizlere düşüyor, halbuki bu hastalıklı insanları bu hale getiren hanzalanın kendisi
O Allahdırki insanın ağzından çıkanı karşısına çıkarır.
niyetiniz birini tekfir etmekse, istisnasız herkesi tekfir etmek için delil bulursunuz. fakat bu niyet hastalıklı bir niyetdir. aslolan müslümanım diyen kişinin müslüman oluşudur, müslümanlığı yakin olarak belli olan kişinin aynı şekilde küfrüde yakin olana kadar müslümandır.
bir kişide çıkıp deseki cuma namazının kılınması farz olduğu halde sen Allahın hükmüyle hükmetmeyerek bana farz değil diyorsun, o kişidemi kafir olacak? böyle bir mantıkla dünyada müslüman kalmaz

''O halde gücünüzün yettiği kadar Allah'tan korkun...'' Teğabun:16 bu delil tekfircilerin delilinden çok daha sağlamdır.
bu insanların peşinden gidenler her konuda ayetlerle konuşulduğu için sözkonusu olan kendi hocalarının (ebu hanzala) tekfiride olsa hiç tereddüt etmeden tekfir ediyorlar. Allahın takdiridirki kendisinide tekfir etmek zorunda kalmayan tekfirci yoktur.
ebu hanzalada buna en güzel örnekdir.

bu ayetin nuzul sebebinde ne var? Allahın mahkemesine başvurma şansı olan birinin ısrarla taguta mahkeme olmak istemesi.
hanzala şeriat mahkemesi varken tağuta mahkeme olmayımı tercih etdi?
hayır.
eee ozaman nisa 60 nasıl bu konuya delil olabilirki?
bir ayetden, heleki tekfir gibi önemli bir konuya delil çıkarıcaksanız, ikinci bir ihtimal olmayacak kadar kesinlik olması lazım, yani '' ya kafirse'' diyerek garantiye gitmek için bir müslüman tekfir edilmez.
bu ayet birinin tekfirinde kullanılacaksa ayetin tamamının o kişiye uyması şartdır. '' tağut önünde muhakemeleşmek istiyorlar'' kısmını yok sayarsanız olmaz
hanzala tağut önünde muhakemeleşmek istemiyorki ona delil olsun,
bu arkadaş buna çevap veremiyor, fakat inadındanda dönmüyor.
ne gariptirki hanzalayı savunmakda bizlere düşüyor, halbuki bu hastalıklı insanları bu hale getiren hanzalanın kendisi
O Allahdırki insanın ağzından çıkanı karşısına çıkarır.
niyetiniz birini tekfir etmekse, istisnasız herkesi tekfir etmek için delil bulursunuz. fakat bu niyet hastalıklı bir niyetdir. aslolan müslümanım diyen kişinin müslüman oluşudur, müslümanlığı yakin olarak belli olan kişinin aynı şekilde küfrüde yakin olana kadar müslümandır.
bir kişide çıkıp deseki cuma namazının kılınması farz olduğu halde sen Allahın hükmüyle hükmetmeyerek bana farz değil diyorsun, o kişidemi kafir olacak? böyle bir mantıkla dünyada müslüman kalmaz

''O halde gücünüzün yettiği kadar Allah'tan korkun...'' Teğabun:16 bu delil tekfircilerin delilinden çok daha sağlamdır.
bu insanların peşinden gidenler her konuda ayetlerle konuşulduğu için sözkonusu olan kendi hocalarının (ebu hanzala) tekfiride olsa hiç tereddüt etmeden tekfir ediyorlar. Allahın takdiridirki kendisinide tekfir etmek zorunda kalmayan tekfirci yoktur.
ebu hanzalada buna en güzel örnekdir.
Niye cevap veremeyim Orda diyoki tagut önünde muhakeleşmek istiyolar yani tagut önünde karşısında onla muhakeleşmek konuşmak istiyolar peki kimler muhakeleşmek istiyolar Kendilerinin sana indirilene ve senden önce indirilene inandıklarını ileri sürenler ve taguta emr olunmadıkları halde tagut önünde konuşmak isteyenler madem tagut önünde konuşmak muhakeleşmek istemiyolarda neden o zaman ona gidiyolar ben ilk yazdıgım yorumdada oldugu gibi bu konunun tek delili bu değilki maide süresi 44 ve Yusuf 40 ayetle beraberinlede demiştim Sen eğerki hakkında hüküm vermesi için Allah yerine insana başvurursan dinden çıkmazmısın senin hakkındaki kararları kurana göre belirlemelisin yani kendi ilahının sözleriyle yani şeriate göre sen eğer kendi hakkında hüküm versin diye başkasına gidersen onu 2. İlah edinmiş olursun yusuf süresi 40. Ayetde hüküm yalnızca allahındır der sen eğerki hüküm vermeyi başkasına verirsen onu ilahmış gibi edinirsinki buda dinden çıkarır bi yandanda sen eğerki kuranı Allahın ayetlerini birisini bile inkar edip ona karşı bişe söylersen Allaha karşı geldiğinden dinden çıkarsın buda aynı demokrasi gibi hükümü Allah yerine millete hakime savcıya verdiğinden dinden çıkarsın ve zaten bizim bu demokrasiye laiklige karşı olmamızın sebebide bu değilmi laiklik din ve devlet işleri birbirlerine giremez der ama Allah kuranda maide süresi 44 ayetde kimki Allahın hükümleriyle hükmetmesse işte onlar kafirlerin ta kendileridir der eğer peki din devlete girmeseydi Allah dermiydi benim hükümlerimle hükmetmeyenler kafirdir diye bizde o yüzden karşıyız demokrasiye madem demokrasiye karşısın milletin yerine Allahın hükümleri olcak diyosun sanki orda Allahın hükümlerimi geçiyoda gidiyosun oraya hemde kendi kendine düşünce belirleyipte buna uymayan müşrikdir demiyo o adam Allaha karşı çıkan müşriklere müşrik diyo ve onların safında onlara destek çıkanlara müşrik diyo eğer birisi bi şeye karşı çıkıyosa ve sende ona destek veriyosan sende onun karşı çıktıgı şeye karşı çıkıyosundurki ona destek veriyosundur yoksa onun karşı çıktıgı şeye karşı çıkmasan niye ona destek veresinki zaten oy kullanmak o yüzden şirk değilmi ondada karşı çıkan insanlara yani demokrasiye laiklige destek çıkmış olursun o yüzden o adam onlara destek çıkan onların tarafından olanlarda müşrik diyo bari bu hoca Allaha karşı çıkan tüm müşrikleri müşrik yandaşlarına korkmadan müslüman olmadıklarını söylüyo bari bu adama leke atmayın bu milleti hanzal hastalıklı hale getirdi he şeriati atatürk değilde hanzala kaldırdı dimi alimleri iskilipli atıf hocayı hanzala astı dimi inkilaplarıyla insanları batılaştırıp dinden uzaklaştıran hanzalaydı dimi ya Allah seni ısla etsin bu milleti kafirleştieende dinden uzaklaştıranda atatürkdür osmanlı zamanında Allahın hükümleri geçerdi ama atatürk inkilaplarıyla insanları batılaştırıp dinden uzaklaştırıp sonrada şeriati kaldırmadımı kimse uymuyo diye ulan zaten insanları uymamalarını uzaklaşmalarını sağlayanda sen degilmisin inkilaplarınla ama o inkilapları yapıp şeriati kaldıran hanzalaydı dimi hem bende dün nakil kürsüsündeydim keşke bende orda dursaydımda konuşsaydım sizle o gençlerle
 
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Ben onun paylaştıgı boş resmi görmedimki zaten iyice en baştaki akidemizi bu tagutlara neden karşı oldugumuzu nasıl oy verirken hüküm koymayı o seçtiğimiz partiye veriyosak hakimiyeti millete veriyosak mahkemeye çıkarakda hüküm koyma yetkisini haşa Allaha değilde hakime savcıya veriyoz iyice anlaşılması için öyle uzun yazdım ve örnekler verdim belkim anlarlar diye dediğim gibi o hocada zaten Allaha karşı çıkan ve onun safında duran herkesi tekfir ediyo ayırıyo ne olduklarını ortaya çıkarıyo yani Allah dini bir kaç tane alimemi bırakmış demişsinde Allah bırakmaz Allah bize mani olmaz Allah bize karışmaz çünkü karışsa bizim imtihanımızın bi anlamı kalmaz mesela çokca duyarsınız madem bi Allah var niye o kadar zulüm oluyoda halepde suriyede insanlar ölüyoda onlara yardım etmiyo sizin Allahınız haşa kötü o zaman diyebiliyolar oysaki eğer Allah birisinin cezasını verseydi diğerlerinede cezasını vermeliydi vermeseydide haksızlık olurdu birisine verdi birisinede vermedi diye bir sınav yapılıyor sınav yapılırken eğerki hoca birinin yanlışını gösterseydi diğer öğrencilere haksızlık olurdu zaten kurandada bi ayet var biz eğer sizin cezalarınızı günah işlediğiniz an verseydik dünyada canlı kalmazdı diye hemde şuda var eğer bi kader varsa biz onun dışına hiç çıkamıcaz yani hiç kendimiz karar veremicez Allah istiyo diye karar veriyoz çevirilmiş bi oyuncak gibi dünyaya gelmiş olurduk tabikide bi kader var ama o kader Allahın aklında kendisinde mesela yani yine bi sınav yapılyo diyelim hoca kimin ne not alcagını az çok bilir ama müdale etmez çünkü ederse o sınavın bi anlamı kalmaz işte Allahda bizim napcagımızı bilir ama bize müdale etmez peki Allah ne yapar bize akıl verir bize yol açar bide şeytan yol açar hangisine gitcegimizde bizim tercihimizdir eğerki Allahın yoluna gidersek o bizim aklımızdır şeytanın yoluna gidersekde bizim akılsızlığımızdır yani Allah terk etmez yol acar adam müşfikleri tekfir ediyo ama sonrada onların yoluna uyan kimseleri tekfir ediyo sen eğer senin muhavvid dediğin kişiler eğer bi yandan Allaha karşı çıkmayıp bi yandanda o karşı çıkanların yanında olup Allaha karşı çıkarsa destek olursa müşrik olur muhavvid biride böyle bişe yapmaz işte o adam kendi cemaatinden bile olsa onları tekfir ediyo kendi can dostlarını hapise beraber girdikleri kişileri bile ediyoda onlarımı edemicek yani onların safında olan herkesi ediyo evet insanların yerine beşer kanunlarını koyan müslümanlardan değilsiniz ama ilahının hükmü yerine kendine hüküm vermesi hükmü hakime savcıya veren mahkemeye gidenleri tekfir edenlere karşı çıkanlardansınız ama

Sevgili Kardeşim; Kendi ön yargılarında benim veya buradaki Müslümanlar hakkında hüküm verme inşallah. Siz duymuşsunuz birilerinden bir şeyler o sözlerinizle bizim aleyhimizde hükümler veriyorsunuz. Öncelikle benim “Allah dinini 3-5 tane aceme mi bıraktı” sözüm sizi ilzam etmek, tekfirinizin haksız bir tekfir olduğunu aklen ispatlamaktan ibaretti. Yine bir sürü şeyler yazmışsın, kader ile alakalı, irade ile alakalı. Hem de benim sözlerimin hiçbirisi senin bu yazdıklarına delalet etmemesine rağmen. Yazdıklarımı bir oku önce. Ama benimde, tağutları ve onların kullarını tekfir eden bir kardeşin olduğunu bilerek oku. Ön yargı ile değil. Biz tağutlara, onların hükmünü Allah’tan daha üstün tutarak muhakeme olan herkesi tekfir ederiz. Keza oyunu demokrasi yücelsin diye veren herkesi tekfir ederiz. Buralarda hiç bir sorun yok. Ve şunu da söyleyeyim burada hiçbir Müslümanında tağutlara muhakeme olanları kurtarma gibi bir derdi olmadığı gibi oy kullananları kurtarma gibi bir derdi de yok. Ama mesele işin tekfiri boyutuna gelince: Tekfir cezâda nihai derecedir. Bu nedenle işlenen amelinde nihai derecedeki bir günah olması gerekir ki, kişi bu cezayı hak etsin. İşte buradaki Müslümanların amacı; kişinin ameli bu nihai derecede ki cezayı hak edecek bir amel seviyesine ulaştımı ulaşmadımı meselesidir sadece.

Kardeşim dediğimi neden atlıyorsun. Allah azze ve celle tarihte ne zaman taifetul mansurayı, ehli sünneti alimsiz bıraktı? Neden alimleriniz yok bir düşünsene ? tarihe dön bak, Alimi olmadığı halde tekfire kalkışanlar kimler? Kafana sarmışsın hüküm, muhakeme, tekfir, tağutlar vesaire vesaire. Bunlar senin benim meselem mi? Biz avamız kardeşim avam. Bize düşen alime sorup onun fetvası ile amel etmek. A meselesinde, B meselesinde hüküm vermek değil. Sana soruyorum kardeşim cevap verme sadece içinde cevabı varmı yokmu bilirsin sen zaten: “Fatiha kurandan bir ayetmi değilmi” veya “Abdestten önce niyet farzmı değilmi” “Fatihadan sonra herhangi bir sure okumanın hükmü ne?” cevap veremiyoruz değilmi? Günde 5 vakit namaz kılmamıza rağmen onun hükmünü bilmiyoruz. Kendisinden başka hak ilah olmayan Allah adına söyle; hangi mesele daha önemli? Neden bu meseleler ulemanın meseleleri de tekfir bizim meselemiz? Düşün!

Sana kendi hayatımdan bir örnek vereyim, Eskiden bir hocadan ders alıyordum, tekfirciydi oda. Adama hocam, usulü fıkh dersi yapsak dediğimde, “Ne! Usulü fıkıh mı, boşver onları gel biz nevakıdul islamı okuyalım, siz usulü fıkıhtan anlamazsın” diyordu. Subhanallah! Usulu fıkıhtan anlamıyorum ama maalesef ki tekfir konularından anlıyorum bu hocaya göre? Fıkhın dayandığı temellerden bi haber olan bir insan nasıl tekfir hakkında konuşabilir ki ? Vallahi bu, Aklen de naklen de imkansızdır.

Emrah Kurugöllü hocanın yanına gelmiş bir tane tekfirci, hoca Şeyh Muhammed bin Abdilvehhab’ın “Mana’t-Tağut” risalesini şerh ediyor. Dersi dinlemiş sonra bir konu açılmış meğerse adam oradaki herkesi tekfir ediyor. Hoca demiş ki: “Subhanallah! Ben burada “tağutun manası” risalesini şerh ediyorum, Müslüman olduğumu sana ispatlamak için daha ne yapabilirim ki?”

Kardeşim, Bir söz vardır “İlimsiz Tecrübe, Tecrübesiz ilimden daha iyidir” diye. İşte böyledir, bütün tekfircilere bakın yaşı 60’ı geçmiş aklı başında bir tane adam yoktur içlerinde, Allah’ın sünneti böyle. Ebu Hanzala Hoca önceden bir menhec üzerindeydi evet gerçekten Ulemaya bağlıydı, İhtilaflı meselelerde duracağı yeri biliyordu. Lakin son zamanlarda ne Ebu Muhammed el-Makdisi kaldı, ne Ebu Katade nede diğer sair ulema. E suud zaten kafir. (onlara göre), el-kaide kafir, tahrir kafir, kafir kafir kafir. Allah ıslah etsin, Kardeşim sadece siz mi Müslümansınız? Şu nasihatimi unutma inşallah biraz tecrübe sahibi olun ne demek istediğimi hepiniz anlarsınız, ama iş işten çoktan geçmiş olur.
 
C Çevrimdışı

cundullahh

Üye
İslam-TR Üyesi
Bunu bize ayet ve hadis ışığında bi anlat bakalım biz nerde hata ediyormuşuz
Anlattımki ilk yorumumu iyice bi okuyun anlarsınız zaten biz bu demokrasiye laikliğe niye karşıyız Allaha karşı oldugu içim yani dinimize karşı oldugu için eğerki siz Allahın bir ayetine bile inkar edip karşı çıkarsanız Dinden çıkmış olursunuz lailkiğe ve demokrasideki hakimiyet milletindir der ama Allah kuranda yusuf süresi 40. ayetde hüküm yalnızca Allaha aittir der laiklik din ve devlet işleri birbirlerine giremez diyo yani bu şu demektir dinde Allahın dini oldugundan şöyle olmazmı islam ve devlet işleri birbirlerine giremez Allah ve devlet işleri birbirlerine giremez gibi sanki haşa o Allah ne anlarda girermiş gibi peki böyle Allaha karşı çıkan bir zümreye millete halka devlete nasıl müslüman diyebilirsin mesela oy vermekde şirkdir neden şirkdir Allahın hakimiyetini o seçmiş oldugun partiye vermiş olursun kendin oy kullanarak hakimiyeti millete kendine vermiş olursun e sanki mahkemeye gidince hükümü Alllahamı vermiş oluyoz sanki madem demokrasiye hakimiyet milletindir diyo diye beşerin kanunu reddederek Allahın kanuna dönüyosunda neden mahkemeye giderek beşerin kanununa hükmüne boyun eğiyosun neden hüküm verme yetkisini Allaha vermiyosunda insanlara veriyosun bi yandanda şimdi diyelimki biri bişeye karşı çıkıyo sende o kişiye destek veriyosun peki sen hiç onun karşı çıktıgı şeye karşı çıkmasan ona destek verirmisin onun karşı çıktıgı şeye destek veriyosan o senin düşünceye karşı oldugundan ona destek vermessin işte oy kullanmakda öyledir sen demorasiye destek vermiş olursun demokrasiye destek verip Allaha karşı çıktıgından müşrik olmuş olursun aynısını sen mahkemeye gidip onlara destek verdigin içinde geçerli dediğim gibi o adamda bu yüzden diyo işte
 
M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Uzun yazınca çok şey anlatmış olmuyorsunuz.
 
Üst Ana Sayfa Alt