Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Twitter Yorumları - Işid/tekfir Üzerine

hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
bu Yazının konumuzla alakası Yok Görüldüğü Gibi Verilen Cevabtada Abdullah bin mesudun inkar ettiği zikredilmemiştir
kardeş buhari hadisinde geçiyor ama ben de olaya tam vakıf değilim. senin bu olaydan mesela onceden hıc haberın var mıydı?

dinde bilmediğimiz bir sürü şey var arapçan var mı mesela? yapma böyle güzel kardeşim.
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
bu Yazının konumuzla alakası Yok Görüldüğü Gibi Verilen Cevabtada Abdullah bin mesudun inkar ettiği zikredilmemiştir
Bende cehalet noktasinda inkar noktasinin mazeret olmadigini okudum olarak hatirliyorum.Lakin bilgisizlik,gaflet noktalari cehalet noktasini etkileyen kavramlar.
Mesela Ahmed ibn hanbel ra kuran mahluktur diyen cahil avam tabakasini kuran muhluktur diyen kafir olur(manen hatirladigim)sozunu bunun disinda kilmisitr.
Ibn teymiyye ra da mutlak kufur olan konularda muayyen tekfiri gozetlemis ve cehaleti bir cok noktada mazeret kilmistir.
Hatta animsadigim kadariyla sialarin asiri gidenleride dahildi.(avam)
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
bazılarına göre ümmetin 72 fırkaya bölünmesi pek mümkün değil. 72 tane müslüman yok kimisine göre. davetül islam için söylemedim bunu ama var boyle adamlar.


 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
bu Yazının konumuzla alakası Yok Görüldüğü Gibi Verilen Cevabtada Abdullah bin mesudun inkar ettiği zikredilmemiştir
Akhi belirtmis oldugum yazinizda kurana iman icindeki butun sureleriyle akidevi meseledir.Bir insan inkar etmedigi takdirde akidenin bir konusunda cahil oldugu konuda mazeretli olmuyor mu?Ve bu durumda cahil olan kisinin tekfirine engel degilmidir.Ki siz abdullah ibn mesudu bu konuda mazeretli kilip tekfir etmediniz cehaletinden dolayi?
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Küfür Ve şirk Artık dünyayı sarmıştır Dünyada Artık islam kalmadı.!
Kafirler İslamı Yıkmak için Temel metodlar ortaya atmışlardır.Ve bu insanların kafasında kalıcı bir şey olmuşturç
İşte ortaya attıkları şüphelerden bazıları.

Kişinin Müslüman olabilmesi için Sadece la ilahe illallah muhammedun rasulullah demesi yeterlidir.
Bu doğru olan bir şey değildir.Kişinin Müslüman olabilmesi için Sadece La İlahe illalalh muhammedun rasulullah demesi yterli değildir.İnsanın bunu deyip hayatına aktarması ve sadece Allahın istediği şekilde Hareket etmesi gerekir.
...:::Günümüze Bakalım:::...
La ilahe illallah diyen onun gerektiği manaya göre hareket etmiyor.Rabbim senden başka ilah yok sen tek rabsin diye diliyle söylüyor.Bakıyoruz Tağutun muhakemesine gidiyor,Oy veriyor Dolaysıyla kafirlerin istediği şekilde Allaha değilde Demokrasiye inanıyor.Biz Bu adam Müslümandır Diyemeyiz.
Aksine bu adam kafirin ta kendisidir.

Kişi Namaz oruç hac zekat vs gibi ibadetleri yaptığı zaman Müslümandır.
Bu şüphelerden Dolayı insanlara bir kişiye nasıl müslüman hükmü verilir dediğimiz zaman,
Amanda efendim namaz kılsa oruç tutsa vs.. Yapsa müslümandır Gibi Şüphelre atmışlardır.
Bunların devletlerinin içinde camii namaz vs gibi sevap olan şeylerin yapılmasına izin vermesinin sebebi ise Sadece Devletlerinin ayakta kalması İnsanların dahada sapıtması ve bunun gibi sebeblerden dolayıdır.!

Kardes sana göre islam alameti nedir bir anlat sana. Yani bir insan sana müslüman oldugunu kanitlamak icin ne gibi alametler sunmali sana.
Böyle genel kavramlar kullanarak yazma. Yani tagutu reddetmeli demek yerine mesela oy vermemeli, yöneticileri tekfir etmeli vs gibi daha elle tutulur sartlar anlat ki kendimizde bu alametler var mi yok mu bilelim. Yanlis anlama ögrenmek icin soruyorum.
 
Davetulislam Çevrimdışı

Davetulislam

Tağutu Reddeden Sağlam bir kulpa Tutunmuştur
İslam-TR Üyesi
Bende cehalet noktasinda inkar noktasinin mazeret olmadigini okudum olarak hatirliyorum.Lakin bilgisizlik,gaflet noktalari cehalet noktasini etkileyen kavramlar.
Mesela Ahmed ibn hanbel ra kuran mahluktur diyen cahil avam tabakasini kuran muhluktur diyen kafir olur(manen hatirladigim)sozunu bunun disinda kilmisitr.
Ibn teymiyye ra da mutlak kufur olan konularda muayyen tekfiri gozetlemis ve cehaleti bir cok noktada mazeret kilmistir.
Hatta animsadigim kadariyla sialarin asiri gidenleride dahildi.(avam)
Bak Arkadaş,Sanırım Bazı arkadaşlar kavgalaştığımızı Sanmışlar.Abdullah bin mesudun kurandan bazı ayetlerini inkar eden bir delil varmı? Sadece bir adam dedi değilmi? İspatlanmadığı sürece Bu söz geçersiz sayılır.Allahın ayetlerini kurandan saymayanlar müslüman kalabilirlermi? Yani Bunu Kurandan Saymayanlar Bunarı Allahın söylemediğine iddia ederler değilmi? Ama Sizin Bir Yazınıza İtiraz Edeceğim.Asluddinden Olan bir meselede cehalet mazeret Sayılmaz.Yani Gaflet Bilgisizlik konuları eğer asluddinden olan kavramlarsa cehaleti Mazeret Sayılmaz.Ve Hiç Bir Alimin Asluddinden Olan bir meselede cehaletin Mazeret Olduğuna dair bir söü Yoktur.Aksine olmadığına dair sözleri vardır.İbni Teymiyyenin Cehaleti Mazeret Kıldığı Noktalarda Asluddinle lgili Hiç Bir Mesele Varmı?
 
Davetulislam Çevrimdışı

Davetulislam

Tağutu Reddeden Sağlam bir kulpa Tutunmuştur
İslam-TR Üyesi
kardeş buhari hadisinde geçiyor ama ben de olaya tam vakıf değilim. senin bu olaydan mesela onceden hıc haberın var mıydı?

dinde bilmediğimiz bir sürü şey var arapçan var mı mesela? yapma böyle güzel kardeşim.
Evet Tek Tük Arapcam Var Kendim İfade Edebilecek kadar. İnş. Buhari hadisindeki hadisi ve hangi kitaptan olduğunu yazabilirmisin.?
 
Davetulislam Çevrimdışı

Davetulislam

Tağutu Reddeden Sağlam bir kulpa Tutunmuştur
İslam-TR Üyesi
Kardes sana göre islam alameti nedir bir anlat sana. Yani bir insan sana müslüman oldugunu kanitlamak icin ne gibi alametler sunmali sana.
Böyle genel kavramlar kullanarak yazma. Yani tagutu reddetmeli demek yerine mesela oy vermemeli, yöneticileri tekfir etmeli vs gibi daha elle tutulur sartlar anlat ki kendimizde bu alametler var mi yok mu bilelim. Yanlis anlama ögrenmek icin soruyorum.
Bir Kişide Müslüman Diyebilmemiz İçin: Savaş Yapması,İylik Yapması Yetmez.Geniş Anlatmak Gerekirse İşte Müslüman Ve İşte Tevhid adlı kitaplara bakmanı Tavsiye Ederim.Orada Geniş Bir Şekilde Anlatılmş.
 
M Çevrimdışı

muhtaç1

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bak Arkadaş,Sanırım Bazı arkadaşlar kavgalaştığımızı Sanmışlar.Abdullah bin mesudun kurandan bazı ayetlerini inkar eden bir delil varmı? Sadece bir adam dedi değilmi? İspatlanmadığı sürece Bu söz geçersiz sayılır.Allahın ayetlerini kurandan saymayanlar müslüman kalabilirlermi? Yani Bunu Kurandan Saymayanlar Bunarı Allahın söylemediğine iddia ederler değilmi? Ama Sizin Bir Yazınıza İtiraz Edeceğim.Asluddinden Olan bir meselede cehalet mazeret Sayılmaz.Yani Gaflet Bilgisizlik konuları eğer asluddinden olan kavramlarsa cehaleti Mazeret Sayılmaz.Ve Hiç Bir Alimin Asluddinden Olan bir meselede cehaletin Mazeret Olduğuna dair bir söü Yoktur.Aksine olmadığına dair sözleri vardır.İbni Teymiyyenin Cehaleti Mazeret Kıldığı Noktalarda Asluddinle lgili Hiç Bir Mesele Varmı?
Gaflet mazeret sayılmazmı peki aşırı sevincinden Allahım ben senin rabbinim sen benim kulumsun diyen adam ne olacak küllerinin yakılmasını istiyen adam nolacak
 
Sayfullah at-Turki Çevrimdışı

Sayfullah at-Turki

حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيل
İslam-TR Üyesi
alıntı:

Kardeşim ,sen mutlak tekfir ile muayyen tekfirin ne olduğunu biliyor musun?Tekfirde aşırı gidenlerin yaptığını yapıyorsun imamların mutlak tekfir ifadelerini alıp ,insanları muayyen olarak tekfir ediyorsun,şimdi sana bir kaç nakil yazacağım bakalım bunlar hakkında ne diyeceksin ,ümmetin selefinide tekfir edecek misin?
İmam Ebu hanifenin talebesi olan imam muhammed bin hasan eş şeybani'ye(İmam ebu hanifenin 2 büyük talebesinden biridir) Allah kıyamet günü yahudi ve hristiyanlara azab edecektir denilip de kendisinin de Allah böyle bir şey yapmaz,onlar Allahın kullarıdır diyen bir kadın hakkında sorulunca şöyle cevap vermiştir:Küfre girmemiştir,çünkü o cahildir.Ona öğreninceye kadar bu anlatılır.(El hameviy ala'l eşheb 2-139 , el mevsuatul fıkhuyyetul kuveytiyye 16,206 arapça ifadeside var...)

İmam ibni hazm şöyle der :Cahil bir kimse Rabbinin cisim olduğunu söylerse tekfir edilmez ve onun aleyhine bir şey gerekmez o mazurdur ve bilmediği meseleyi öğrenmesi vaciptir.Eğer Kuran ve Sünnetten onan hüccet ikame edildiği halde muhalefet edip inat ederse o zaman kafir olur ve ona mürtede uygulanan hüküm uygulanır.Her kim de:Allah falan kimsedir,aynıyla bir insandır derse veya Allah teala yarattığı cisimlerden bir cisme hulul eder derse veya Meryem oğlu İsa hariç Muhammed(s.a.v) den sonra bir Nebi vardır derse bunun tekfirinde iki müslüman dahi ihtilaf etmez çünkü bu konuda hüccet herkese ulaşmıştır.Ancak bu itikada sahip bir kişiye bu konudaki hüccet eğer ulaşmadıysa hüccet ikame edilmedikçe bu kişi de asla tekfir edilmez.(El fisal 3-139 arapça metnide mevcut)

İmam cemeleddin el kasımi meşhur tefsirinde Kadı Ebubekir İbnul Arabi(bu vahdeti vucutçu ibni arabi değil aman karışmasın,hatırladığım kadırı ile maliki fakihi) der ki: Bu ümmetten cahil ve hatakar kişi eğer küfür veya şirk işlerse bununla kafir veya müşrik olmaz(metin devam ediyor) en sonundada bu meseleye bid ahli haricinde kimse muhalefet etmemiştir diyor ...(Tefsirul kasimi 5,1307 arapça metnide var)

Şeyhül islam ibni teymiyye : tekfir kaidelerinden büyük küfürü işleyen cehmiyye,sufiyye ve rafiziler gibi bazı taifelerin tekfirinden uzunca bahsettikten sonra sözünü şöyle bitirir:Bütün bunlar bilindikten sonra,bu cahillerden ve benzerlerinden muayyen her kişiye Nebevi hüccet ikame edilmeden tekfir edilip küffar olduklarının öne sürülmesi caiz değildir.Söyledikleri bu sözler şeksiz küfür sözleri olsa da bu böyledir.Bu hüküm bütün muaayyen kişilerin tekfiri hususunda söylenecek sözdür.Bu sebeple hiç kimsenin hata ve yanlış yapan bir müslümanı,kendisine hüccet ikame edilmedikçe tekfir etmeye hakkı yoktur.İmanı yakin ile sabit olanın imanı şek ile zail olmaz,ona hüccet ikame olmadıkça ve ondan şüpheler izale edilmedikçe de bu iman zail olmaz.(Mecmuu'l feteva 12,500 arapça metnide mevcut)
Şeyhül islam ibni teymiyye ,kendisinin en büyük hasımlarından olan vahdeti vucutçular hakkında ise şu istisnai durumu zikreder:Fasıl:Bazı kimselere hulu ve ittihad hallerinden bazı halller galip gelmektedir.Şüphesiz ki ittihad meselesinde hak ve batıl yönler bulunmaktadır.Şu bilinmedlidir ki kişi sevdiği haricindeki şeylerden yana fenaya erse ve aklınhdan onun gayrısı silinse,o bu haliyle mazurdur ve aklı bukunmadığı müddetçe yaptıkları sebbeiyle ceza görmeyecektir.Muhakkak ki kalem,aklı yerine gelinceye kadar deliden kaldırılmıştır.Eğer o, bu konuda hata ederse Yüce Allahın şu kavli dahilindedir:Rabbimiz unutur veya hata edersek bizi sorumlu tutma ve Size hata ile işlediklerinizden yana sorumluluk yoktur.
Bu tıpkı hikaye olarak aktarılan şu iki adamın hali gibidir ki onlardan birisi diğerini sevmektedir ve sevdiği kişi bir gün denize düşünce seven kişi kendisini hemen sevdiğinin peşi sıra denize atmıştır.Sevdiği Ben buraya düştüm,peki seni buraya düşüren nedir?deyinde,seven kişi Senden kendimi yitirdim ve seni kendim zannettim der.Bu hal muhabbet ve irade ehlinden hak cihetinden ve bu cihetten olmayarak hata ve noksanlığıyla da olsa çokça başına gelen bir durumdur.İşte bu halde o,muhabbetiyle mahbudunda(sevgilisinde),zikriyle ve mezkurunda,irfanı ile ma'rufunda,şehadeti ile meşhudunda ve vücüdünda O'nun mevcudiyetinde kendisini yitirir ve o halde varlığını ve temyiz gücünü hissedemez.Bu esnada enel hak(ben hakkım) subhani(Kendimi tenzih ederim) ma fil cübbeti illallah(cübbemin içerisinde Allahdan başka hiç kimse yoktur,gibi sözler söyler kio bunu muhabbetin vecdiyle aldığı lezzetin ve sürurun sarhoşluğuyla kasıtsızca yapar.Bu insanı kuşatan öyle bir sarhoşluktur ki tarif edilemez.Tabi hal nehiy olunmuş bit sarhoşluk sebebi değilse böyledir,ancak bu sarhoşluk yasaklanmış bir sebebten dolayı olursa bu kişi mazur görülmez.(Mecmuu'l Feteva 2,396 ve 10,339,350 arapça metnide mevcut)Şeyh istiğase ye reddiye babından kitap yazmıştır ama istiğase yapanları tekfir etmemiştir...örnek olarak el istiğasul kübra veya diğer bir ismiyle er reddu ale'l Bekri isimli kitabında bunlardan bahsederken onları tekfir etmemiş...

Bununla birlikte ,O Vahdeti vücutçuların önderi ve kendisinin en büyük hasmı sayılan İbni arabi'nin hangi hal üzere öldüğü noktasında da tevafuk etmiş,hatta onun için şu manidar duayı zikretmiştir...Bu sözlerin hepsi fususul hikem(ibni arabiden bahsediyor) sahibinin kavlidir,bu adamın hangi hal üzere öldüğünü ise Allah da iyi bilir.Allah bütün müslüman erkek ve kadınları,müminleri ve mümineleriionların hayatta olanını ve vefat edenini bağışlayıcıdır.Rabbimiz,bizi ve bizden önce iman eden kardeşlerimizi bağışla,kalplerimizide iman edenlere karşı bir kin bırakma.Rabbimiz,Sen çok şefkatli ve çok merhametli olansın.(Haşr suresi) kaynak(Mecmuu'l Feteva 2,469 arapça metnide mevcut)
Ayrıca buna otuz risale adlı eserinde şeyh Ebu muhammed el makdiside işaret etmiştir:,(1 cilt 218 de) O minber et Tevhid isimli internet sitesinde(makdisinin sitesi) verdiği fetvaların içerisinde İbni Teymiyye'nin bu tevafukuna değinir ve önceleri İbni Arabi'yi tekfir ettiğini,lakin daha sonra onun hükmü konusunda tevafuk ettiğini(durduğunu)belirtir.(arapça metnide mevcut)
İbni teymiyyeden öyle nakiller var ki şeyhin tekfirde nasıl duraksadığını nasıl itidal ehli hikmet ehli olduğunu görünce insan şaşıtıyor sana tavsiyem bunun gibi daha başka bir çok ehli sünnetin kabul ettiği ulemaların tekfir konusundaki görüşlerini incelemendir şuanda piyasada Makdisinin 30 risalesi ve Eşref Yılmaz'ın -tekfir meselesi üzerinde mülahazalar- kitabını tavsiye ederim(bu kitap daha genişletilip yakında çıkacağını okudum haberin olsun)

Şeyh muhammed ibni abdulvehhabın nakili yukarıda geçmişti,DÜŞÜN Kİ kendi muhalifi olan sufi şeyhi seyyid muhammed maliki alevi(hatta bu kişi mahmud efendinin dostudur,internette araştıra bilirsin) dahi onun tekfirci olmadığını delil getiriyor ve ,ibni arabiyi tekfir etmediğini getiriyor ,sofilerin şeyh muhammed en çok saldırdığı noktalardan biriside tekfirci olduğu,istiğase vs meselelerde dahi onun mutedil olduğunu tekfir etmedğini zikrederken sen gelmişsin şeyhe iftiradır diyorsun sana ilmi usullerle şeyhin kitaplarının tahrif edildiğini ispatla dediğimde kendi zannında başka bir söylüyemiyorsun.İSTİĞASE KONUSUNDA ŞEYH İTİDAL TAVRINI, ED DUREDUS SENİYYE 1.CİLT 66)

Şeyhülislamın rafizileri bile tekfir etmediği nakiller mevcut Rafiziler hakkında bahsederken Ancak onlardan muayyen bir kişinin tekfiri ve cehennemde ebedi olmaları meselesi tekfirin şartların sabit olup manilerinin ortadan kalkmasına bağlıdır.Bununla birlikte biz va'd,vaid,tekfir,tefsik gibi nasları genel olarak ıtlak edip söylesek de buna gerekleri oluşmadan muayyen kimseleri dahil edip onlara bununla hükmetmeyiz(bak gördün mü şeyh mutlak tekfir ile muayyen tekfiri ayırdı) Mecmuu'l Feteva 28 ,500 arapça metin mevcut)
Bak ellerim yoruldu nakil yazmaktan şeyhül islam rafiziler hakkında şöyle diyor:Cehalet ve delaletlerinin aşırılığına rağmen içlerinde zahiren ve batınen Msülüman topluluklar vardır.Ancak batıniyye davetinin hakikatını bilen İsmailiye fırkasının imamları ise zındık ve münafık kimselerdir,bununla birlikte bunların hakikatını bilmeyen avam tabakalarında da Müslüman kimseler olabilmektedir(Minhacus sunne 2,452)
şeyh ibni kayyımdan da buna benzer nakiller var(ilamul muvakkin 3,95)
hatta ibni kayyım rafizi,kaderi,cehmi,gulatı mürcie ve benzerlerinden olan bidat ehli olanlara gelince,bunlardan birinci grup basireti olmayan mukallid cahillerdir ki bunlar hidayeti öğrenmeye muktedir değillerse tekfir ve tefsik edilmediği gibi şehadetleri de reddedilmez.Bunların hükmü erkekler,kadınları ve çocuklardan aciz olup hiç bir çareye gücü yetmeyen ve hiç bir yol bulamayan mustazafların hükmü ile aynıdır.Umulur ki Allah bu kimseleri affeder.Allah affedicidir,bağışlayıcıdır.(Turugu'l Hukmiyye 254 arapça metin mevcut)
Medaricus salikin de benzer ifadeler vs var 1 cilt 362)

İmam Sufyan bin uyeyne ise cehmiyye hakkında şöyle der Kur' an kealmullahtır,kim mahluk olduğunu söylerse,kafirdir ve her kim bunu söylyene kişinin küfründen şüphe ederse o da kafirdir.(ictimau'l Cuyuşil islamiyye ala Gavi muattıla vel cehmiyyye 8,18,ibni kayyım)

bunda benzer ifadeler sıralanıyor imam buhariden,imam ebu hatim er razi ve imam ebu zur'a daha bir çok nakil hatta şeyhülislam ibni teymiyye imam ahmeddenve ehli sünnet imamlarının genelinden meşhur olşan cehmiyyenin tekfir edilmesidir.(diyor Mecmuu'l Feteva 12,485 de naklediyor arapça metin mevcut)Şimdi konunun en önemli kısmına gelelim bu kadar nakilden sonra göreceğiz ki kuran mahluktur diyen herkse muayyen olarak tekfir edilmemiş,yani mutlak tekfir ile muayyen tekfir ayırmış, şeyhülislam ibni teymiyye baştan beri Cehmiyye akkında alimlerimizinden nakledilen bu mutlak ifadeli tekfir tehditlerinin,muayyenleridnen her bir fert için söz konusu olmadığını ve bunların tahzir babından söylenmiş sözler olduğunu belirtip şöyle der:Muhakak ki İmam Ahmed Allah'ın isim ve sıfatlarını inkar eden Cehmiyye'yi tekfir etmiştir.Çünkü onların sözleri apaçık beyyin bir surette Allah Rasulü(s.a.v)'in getirdiği hakkı bozucu mahiyettedir.Çnkü onlaron bu sözlerinin hakikati yaratıcı'nın inkarıdır.Vkatiyle O,bu sebeple imtihandan geçirilmiş ve onların Allah'ı inkar etmeleriyle ilgili hakikatleri böylelikle bilnmiştir.Ancak onlardan her şahıs muayyen olarak tekfir edilmemiştir.Çünkü bu söze davet etmek,bu sözü söylemekten daha azimdir,Bu söze muhalefet edenleri cezalandıran da bu söze sadece davet edenden daha azim cürüm işlemiştir.Bu söze muhalefet edenleri tekfir eden de bu söze muhalefet edenleri cezalandırandan daha azim bir cürüm işlemiştir.Bütün bunlarla birlikte vaktiyle emir sahipleri Cehmiyye'nin görüşüne sahipti ve onlar Kur'an'ın mahluk olduğunu ,Allah'ın ahirette görülemeyeceğini ve benzeri sözleri söylüyorlardı.Ayrıca insanları buna davet ediyor,bununla onları imtihan ediyor ve bu sebeple onlara icabet etmeyenleri cezalandırıp tekfir ediyorlardı.Eğer bir esir yakalayacak olsalar Cehmiyye'nin Kur'an mahluktur ve benzeri sözlerini ikrar etmeden onu bırakmıyorlardı.Buna muhalefet edenlere emirlik vermedikleri gibi,onlara Beytül Mal'dan yiyecek bile vermiyorlardı.Bununla birlikte İmam Ahmed bu yöneticilere merhamet etmiş ve onlar için istiğfar etmiştir.Çünkü O biliyordu ki eğer onlara Cehmiyye'nin esasen Allah Rasulü'nü tekzib ettiği açık olsa idi muhakkak ki onlar Cehmiyye'ye uymayacak ve Allah Rasulünün getirdiklerini inkar etmeyeceklerdi.Ancak onlar bu sözleri tevil edip hataya düştüler ve Cehmiyye'nin sözlerini aktaranları taklid ettiler.Yine İmam Şafi'nin Hafs el FERD'E Kuran mahluktur dediği zaman ona:Azim olan Allah'a Küfrettin DEMESİ DE BUNUN GİBİDİR.Ona bu sözü küfür olduğunu beyan etmesine rağmen onun riddetine mücerret kavli sebbeiyle hükmetmemiştir.Çünkü Hafs'a kendisniyle tekfir hükmüverilecek olan hüccet ikame edilmemiştir.Eğer Şafi onun mürted olduğuna itikad etse idi muhakkak ki onun katledilmesi için çaba sarf ederdi.Muhakkak ki O,kitaplarında heva ehlinin şahitliklerini kabul edip,arkalarında namaz kılına bileceğini de beyan etmiştir.(Mecmuu'l Feteva 23.cilt 348 arapça metinde mevcut)
Şeyhülislam ibni teymiyye başka bir yerde ve aynı mesele sadedinde şöyle der:Hakikat şu ki imamların mutlak olarak söyledikleri sözler ve evvelkilerin mutlak olan Şer'i naslar hakkında düştükleri hatalı durumun aynısı olan bir duruma düştüler.Onların ne zaman görseler KİM ŞUNU SÖYLERSE KAFİRDİR sözünü duydular ve akabinde belirtilen o sözü söyleyen herksin kafir odluğunu itikad ettiler.Halbuki tekfirin belirli bir kişiye indirgenmesi belli şartların tahakkuk edip ve yine belli engellerin de ortadan kalkmasına bağlıdır.Mutlak tekfir ise şartları bulunmadıkça ve engelleri ortadan kalkmadıkça belirli muayyen kişiler için sabit olmaz.Böylelikle ortaya çıkmaktadır ki mutlak ifadeli bu tekfir lafızlarını ıtlak eden İmam Ahmed ve alimlerin geneli bu sözleri söyleyenlerin ekserisini muayyen olarak tekfir etmemiştir.(BU RABBANİ SATIRLAR TÜM YAZDIKLARIMIN ÖZETİ MESABESİNDE ALLAH ŞEYHÜLİSLAMA RAHMET ETSİN HA KAYNAĞIDA VERİYİM MECMUU'L Feteva 12 - 487 ,ŞEYH MAKDİSNİN 30 RİSALESİNDEDE BULUNABİLİR.)

https://www.islam-tr.org/konu/muhammed-b-abdilvehhab-ve-tekfir.40665/page-7
 
Davetulislam Çevrimdışı

Davetulislam

Tağutu Reddeden Sağlam bir kulpa Tutunmuştur
İslam-TR Üyesi
Gaflet mazeret sayılmazmı peki aşırı sevincinden Allahım ben senin rabbinim sen benim kulumsun diyen adam ne olacak küllerinin yakılmasını istiyen adam nolacak
Arkadaş,Dil Sürtüşmesiyle yapmak farklı ,Kasten ve cehaletten yapmak Farklı
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
davetulislam, tekfirin suyunu çıkarmak diye buna denir herhalde.Büyük şirkte cehaleti mazeret görmek tekfir edilme sebebi midir?görürsün yada görmezsin o ayrı bir tartışma konusu da sen mazeret görenleri sanki büyük şirki işlemiş kişi gibi tutup tekfir mi ediyorsun?subhanallah.Bu sebeple ışid'i dahi tekfir etmişsin.Sana yuh ve oha dememek mümkün değil birader.Büyük şirkte cehaleti mazeret görmemeni kısmen anlarımda, mazeret göreni tekfir etmek de nedir?Ortada müslüman bırakmadın.Bu dinde ölçü değildir diyeceksin bu doğru, ama senin bu anlayışın çok saçma ve yanlış bir anlayıştır.Dini çok yanlış anlamışsın.Ölçüyü çok fena şekilde kaçırmışsın.
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir Kişide Müslüman Diyebilmemiz İçin: Savaş Yapması,İylik Yapması Yetmez.Geniş Anlatmak Gerekirse İşte Müslüman Ve İşte Tevhid adlı kitaplara bakmanı Tavsiye Ederim.Orada Geniş Bir Şekilde Anlatılmş.
Arkadaş ben bir kimsenin savaş yapması veya iyilik yapması onun müslüman olduğuna delalet eder demedim. Ancak senin dediğin gibi dünyadaki bütün şirklerden beri olduğundan emin olmadığımız bir kimseye"müslüman" diyemeyeceksek bu işin içinden çıkamazsın. Sana bir örnek vereyim. Diyelim ki sen islam alameti olarak "oy vermemeyi, tagutlari/yöneticileri tekfir etmeyi, tekfir etmeyenleri de tekfir etmeyi, namaz kılmayı, oruç tutmayı" görüyorsun (daha fazla şartın da olabilir sadece örnek verdim). Biri de çıkıp sana ben bunların hepsini yapıyorum derse, bunu müslüman kabul edeceksin. Ama farzet ki bir iki ay sonra bu kişinin ölülerden yardım dilediğini öğrendin, olabilir ya adamın bir kaç hadisi yanlış yorumlamıştır ve bunun caiz olduğu hükmüne varmıştır. Bu adamın hükmü ne olacak? Mürted diyemezsin çünkü adam "La ilahe il Allah"' anlamamış yani hiç dine girmemiş (asli kafir). E bu durumda sen iki ay boyunca bir asli kafire müslüman demiş oluyorsun. Bu örneniğim abartılı olabilir, daha başka örnekler de sayabilirim sonuçta dünyada bin bir türlü küfür var.

Anlacağın bir kimseyi islama sokmak için dünyadaki bütün şirklerden beri olması şartını koşarsan, hiç bir kimseye müslüman diyemezsin. Diyebilmen için o sahışla bir iki sene birlikte vakit geçirmen lazım akidesini tam öğrenebilmek için.
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir Kişide Müslüman Diyebilmemiz İçin: Savaş Yapması,İylik Yapması Yetmez.Geniş Anlatmak Gerekirse İşte Müslüman Ve İşte Tevhid adlı kitaplara bakmanı Tavsiye Ederim.Orada Geniş Bir Şekilde Anlatılmş.

kardeşim(sana kardeşim diyorum hatalı tekfirci anlayışa sahip olmana rağmen ve beni muhtemelen kardeş olarakda görmüyorsun) bir kişiye müslüman demek için bana göre kendini islama nispet etmesi(kelime-i tevhidi söylemeside) ve namaz kılması yeterlidir.Taki büyük küfür veya büyük şirk işleyene kadar.Bu ikisinden birini yapmadıkça zahiren müslüman muamelesi yaparım.Tağutu reddetmek la ilahe illallah'ın gereğidir(buna dahildir).Fakat kendini islama nispet ediyorsa(tevhid kelimesinide söylediyse) bunu dahi araştırmak bidattır.Zan ile tekfir etmek zaten İslamda yok.Zahiren müslüman muamelesi yapılır.İç yüzünü Allah iyi bilir.La ilahe illAllah muhammedün resulullah diyen kişiyi(her ne kadar tahminen tağuttan haberi bile olmasada)tağutu reddetmiş olarak kabul edilir(öyle hüsnü zanda bulunulur) ve zahiren böyle muamele etmek durumundayız.Çünkü "İnsanlarda aslolan küfürdür" inancı doğru değildir bu haricilerin inancıdır.Hariciliği de forum olarak reddediyoruz.Haricilik ile mürcielik arasında vasat bir çizgi izlemeye çalışıyoruz.

mesela mürcieler ise kelime-i tevhidi söyleyen herkes(ondan sonra küfür amel işlese,veya Allaha şirk koşsa bile) imanına zarar vermez ve müslümandır derler.Bu da hariciliğin tam tersidir.Bu da başka bir sapık inanış olan mürcieliğin temelidir.Mürcie inancına göre sadece kelime-i tevhidi söyle sonra ne yaparsan yap imanına zarar vermez düşüncesindeler.Kelime-i tevhidi söylese sonra ertesi gün Allah'a küfretse(sövse) onu bile müslüman sayarlar.Mürcielerin inancını ben öyle biliyorum yanlış varsa düzeltin.Sonuçta ilmim çok az miktardadır.Alim veya hoca değilim.Ve cahil olarak görüyorum kendimi ben.Sadece sınırlı bilgimi aktarmaya çalıştım.Bilen kardeşler varsa lütfen düzeltsinler.
 
Davetulislam Çevrimdışı

Davetulislam

Tağutu Reddeden Sağlam bir kulpa Tutunmuştur
İslam-TR Üyesi
Arkadaş ben bir kimsenin savaş yapması veya iyilik yapması onun müslüman olduğuna delalet eder demedim. Ancak senin dediğin gibi dünyadaki bütün şirklerden beri olduğundan emin olmadığımız bir kimseye"müslüman" diyemeyeceksek bu işin içinden çıkamazsın. Sana bir örnek vereyim. Diyelim ki sen islam alameti olarak "oy vermemeyi, tagutlari/yöneticileri tekfir etmeyi, tekfir etmeyenleri de tekfir etmeyi, namaz kılmayı, oruç tutmayı" görüyorsun (daha fazla şartın da olabilir sadece örnek verdim). Biri de çıkıp sana ben bunların hepsini yapıyorum derse, bunu müslüman kabul edeceksin. Ama farzet ki bir iki ay sonra bu kişinin ölülerden yardım dilediğini öğrendin, olabilir ya adamın bir kaç hadisi yanlış yorumlamıştır ve bunun caiz olduğu hükmüne varmıştır. Bu adamın hükmü ne olacak? Mürted diyemezsin çünkü adam "La ilahe il Allah"' anlamamış yani hiç dine girmemiş (asli kafir). E bu durumda sen iki ay boyunca bir asli kafire müslüman demiş oluyorsun. Bu örneniğim abartılı olabilir, daha başka örnekler de sayabilirim sonuçta dünyada bin bir türlü küfür var.

Anlacağın bir kimseyi islama sokmak için dünyadaki bütün şirklerden beri olması şartını koşarsan, hiç bir kimseye müslüman diyemezsin. Diyebilmen için o sahışla bir iki sene birlikte vakit geçirmen lazım akidesini tam öğrenebilmek için.
Önce Nazik sorunuz için teşekkür ederim.Size bir şey sormak istiyorum knou tam anlaşılsın diye.Bir kişi ben bunları yapıyorum dediği anda hemen müslüman olarak kabulmu edilecek yooksa gerçektende imanı anladımı diye imtahandan geçirilip ondan sonramı müslüman kabul edilecek.Lütfen kendi görüşüne göre cevab ver inşeAllah
 
Davetulislam Çevrimdışı

Davetulislam

Tağutu Reddeden Sağlam bir kulpa Tutunmuştur
İslam-TR Üyesi
kardeşim(sana kardeşim diyorum hatalı tekfirci anlayışa sahip olmana rağmen ve beni muhtemelen kardeş olarakda görmüyorsun) bir kişiye müslüman demek için bana göre kendini islama nispet etmesi(kelime-i tevhidi söylemeside) ve namaz kılması yeterlidir.Taki büyük küfür veya büyük şirk işleyene kadar.Bu ikisinden birini yapmadıkça zahiren müslüman muamelesi yaparım.Tağutu reddetmek la ilahe illallah'ın gereğidir(buna dahildir).Fakat kendini islama nispet ediyorsa(tevhid kelimesinide söylediyse) bunu dahi araştırmak bidattır.Zan ile tekfir etmek zaten İslamda yok.Zahiren müslüman muamelesi yapılır.İç yüzünü Allah iyi bilir.La ilahe illAllah muhammedün resulullah diyen kişiyi(her ne kadar tahminen tağuttan haberi bile olmasada)tağutu reddetmiş olarak kabul edilir(öyle hüsnü zanda bulunulur) ve zahiren böyle muamele etmek durumundayız.Çünkü "İnsanlarda aslolan küfürdür" inancı doğru değildir bu haricilerin inancıdır.Hariciliği de forum olarak reddediyoruz.Haricilik ile mürcielik arasında vasat bir çizgi izlemeye çalışıyoruz.

mesela mürcieler ise kelime-i tevhidi söyleyen herkes(ondan sonra küfür amel işlese,veya Allaha şirk koşsa bile) imanına zarar vermez ve müslümandır derler.Bu da hariciliğin tam tersidir.Bu da başka bir sapık inanış olan mürcieliğin temelidir.Mürcie inancına göre sadece kelime-i tevhidi söyle sonra ne yaparsan yap imanına zarar vermez düşüncesindeler.Kelime-i tevhidi söylese sonra ertesi gün Allah'a küfretse(sövse) onu bile müslüman sayarlar.Mürcielerin inancını ben öyle biliyorum yanlış varsa düzeltin.Sonuçta ilmim çok az miktardadır.Alim veya hoca değilim.Ve cahil olarak görüyorum kendimi ben.Sadece sınırlı bilgimi aktarmaya çalıştım.Bilen kardeşler varsa lütfen düzeltsinler.
Sana bir şey sormak istiyorum.O zaman sen türkiye halkından,Bir Kişi Ben müslümanım der namaz kılar kelimei tevhidi söyler ve hatta sakal bırakırsa sen onun oy verdiğini görmeden veyahut bir şirkini görmeden ona kafir diyemezsin öylemi? Yoksa yanlışmı anladım?
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Önce Nazik sorunuz için teşekkür ederim.Size bir şey sormak istiyorum knou tam anlaşılsın diye.Bir kişi ben bunları yapıyorum dediği anda hemen müslüman olarak kabulmu edilecek yooksa gerçektende imanı anladımı diye imtahandan geçirilip ondan sonramı müslüman kabul edilecek.Lütfen kendi görüşüne göre cevab ver inşeAllah
Abi benim görüşüm aşağıdaki linkteki görüşle aynı:
https://www.islam-tr.org/konu/islam...rme-meselesi-hakkinda-sorularima-cevab.35852/
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
Sana bir şey sormak istiyorum.O zaman sen türkiye halkından,Bir Kişi Ben müslümanım der namaz kılar kelimei tevhidi söyler ve hatta sakal bırakırsa sen onun oy verdiğini görmeden veyahut bir şirkini görmeden ona kafir diyemezsin öylemi? Yoksa yanlışmı anladım?
niye kafir diyeceksin ki şimdi bu adama :) Allah Allah çok garip şeyler oluyor.
 
Üst Ana Sayfa Alt